Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1507
Copyright (C) HIX
2002-06-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fogyasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Polak Astra Classic (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Klima (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Uaz!! ...illetve (mind)  47 sor     (cikkei)
5 klima pinceszagu (mind)  14 sor     (cikkei)
6 rezonal (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re. Modell T (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Sziasztok! (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Prolong (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: lengyel Astra (mind)  25 sor     (cikkei)
11 Gyertya (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Borkormany (mind)  6 sor     (cikkei)
13 benzin-gaz (mind)  38 sor     (cikkei)
14 Re: Spiralrugo es gatlo felujitas? (mind)  29 sor     (cikkei)
15 > (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Re: Klima (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Re: 'Takarek' nevu szerkezet, fogyasztasrekordom (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A pesti atlagfogyim 8.3 korul van. A kocsi 99-es 1.3-as 
86LE Toyota Corolla, klima, automata valto.

Ugye ti is orultok neki ? :-))))"

Persze, legalabb neked jo :) 
Nekem most a kanikulaban 13 ala nem megy. Jo, neha 
erosebben nyomom, de soxor csak a Fogash altal leirt kimelo 
modon vezetem.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Polak Astra Classic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"3. Kisporoltak nehany kenyelmi/elektromos kutyut, (pl.
kesztyutarto-vilagitas, muszerfal-vilagitas 
fenyeroszabalyzoja) a tobbire mar nem emlekszem (viszont 
ugy gondolom, nem lehettek igen fontosak, mert meg tudtam 
szokni a hianyukat)."

Kesztyutarto-vilagitas? Baratom, irigylem a problemaidat! :)

Nekem fordulatszammero sincs benne, amit viszont nem birok 
megszokni. Nagyon gagyi dolog. A futomuve borzalmasan 
instabil, billeg, bolint, amit akarsz. Az ules szovete igen 
durva, serto. Valto elmegy. 

"1,6-os, 4 ajtos. 190-nel bir menni. 6,5..7,5 l-t fogyaszt, 
de volt mar 5,8 l is."

1,4-es, 60 (HATVAN!!!) loeros. Vegsebessege padloba nyomott 
pedallal, egy szemellyel ora szerint 155 (szazotvenot). 
Fogyasztasa nalam 8,6 - 9,1 liter, ugy 70 szazalek varosi 
arannyal, ha kell, klimaval.

Termeszetesen kihozom belole azt, amit lehet (kenytelen 
vagyok), tehat a fogyi egyaltalan nem kimelo vezetesi 
stilussal adodik; viszont ha lehet, egyenletesen haladok 
vele es magasabb fokozatban. Foleg ha nem tudok elozni 
persze. :)

Viszont: eddig nem hagyott ott es nem is volt semmi baja. 
Igaz, hogy meg viszonylag uj darab (harom eves lesz iden).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan 
szag van a kocsimban,mint egy futocipoben a maratonfutas 
utan.
A ma'rkaszerviz azt mondja, ez gomba. Belefuj valamit a 
rendszerbe, es jo lesz.

Annyit azert meg en is tudok - la'sd falpene'sz -, hogy az 
okot kell megszuntetni. De mi az ok? Hogy lehet mexuntetni?"

Tipp: cserelj pollenszurot!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Uaz!! ...illetve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

  Van a seggem alatt egy kocsi, amivel tulajdonképpen majdnem szabadon 
közlekedek, kölcsön autó... illetve valami olyasmi. Átmenti megoldás, 
ha cipelni kell valamit, mert egyébként eléggé olcsón utazok (még 5 
hónapig: polgári szolgálat).
  Igen jó autó... aki nem ismerné, a legjobb terepjáró, a papírjai 
szerint 1996 közepén gördült le a futószalagról... hm... hát... nem 
tudom... tömege 1.700kg, és még 950kg amit elbír, a motor 2,445cm3, 
ehhez 55kW társul... elvileg, de szerintem eléggé gyenge a motor ehhez 
a tömeghez.
  Igen jó feeling ezzel autózni, igaz valósággal feltartom a forgalmat 
a maximálisan 70-75 korüli tempóval, de ennyi jön ki belőle.

  Lehetséges-e, hogy ez az autó 19-20-21l benyát eszik 100km alatt? 
Igaz 91-est teszek bele, lehet, hogy meg kellene próbálni nagyobb 
oktánt?
  Más: fele királyságom annak, aki képes ehhez a csodához zárható 
tanksapkát szerezni... állítólag van, de még nem láttunk, pedig 
kellene, mert hamar le lehet szívni a benyát a tankból... :(

  Egyébként minden extra megvan :)))
    * RIASZTÓ, a kinézete
    * KÖZPONTI ZÁR, a kulcskarika (minden zár más kulcs... :)
    * IMMOBILIZER, az áramot mindig nyitni zárni kell
    
  Nah, december elején megszűnik a polgári szolgálatom, akkor pedig 
kell majd valami kocsi, amely nem akkora benzintemető, mint az Uaz. 
Pécs mellett lakom, a várostól 2km távolságra, és a közlekedés igen 
gyérnek mondható...
  Lesz rá közelítőleg 1.500eFt esetleg 1.800eFt, a többi 4-5-6 éves 
hitelből menne... az ár vége olyan 3MFt körül lehetne... olyan autó 
kellene, amely kibír sok évet, értelemszerűen a hitel lejártáig nem 
hátrány, ha egyben marad... :)
  Apró kiskocsi nem érdekel, tehát valami középkategóriás... amit jól 
ismerek, de tutira nem lehet kapni, az egy Citroen BX19TD, amelyet 
családi kocsiként használtunk (a esküvőig... :)
  Dízel jöhet, mert tudok a kútnál olcsóbban bele szeretni gázolajat, 
egy 1.9 vagy 2.0 turbó dízel az szerintem kellemes, akár benzinessel is 
kibékülök, de világ életemben dízel autót vezettem (azon tanultam 
vezetni, satöbbi), az Uaz benyát eszik... az tudom... :)
  Az igazi kérdésem: milyen kocsit tudnék venni? :)
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36203494743 +36303687792 -=- ICQ: 49179141
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.3 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE Magyar levelező lista: https://lists.sch.bme.hu/wws/info/susemagyar
Key fingerprint = E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - klima pinceszagu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan szag van a
kocsimban,
>mint egy futocipoben a maratonfutas utan.A ma'rkaszerviz azt mondja, ez
gomba.
>Belefuj valamit a rendszerbe, es jo lesz.
>Annyit azert meg en is tudok - la'sd falpene'sz -, hogy az okot kell
>megszuntetni. De mi az ok? Hogy lehet mexuntetni?

Az ok: amikor dolgozik, paratlanitja is a levegot, a lecsapodo kondenzviz
kis csoveken folyik ki belole. Ez nem szarad ki teljesen, vagyis adott egy
kb 8-10mm atmeroju cso, amiben szinte folytonosan csordogal par csepp viz.
Erdemes megnezni a pollenszurot is, egy ido utan annak a rothadasa is ad
szagot, igy aztan hiaba a gombaolo spray.
Fogash
+ - rezonal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kb. 70-80 km/h sebesség felett fékezéskor erősen rezonál az autó. Kisebb
sebess
>égnél nincs gond.

Eloszor centiroztasd ki mind a negy kereked. Ha a mintazat engedi, az eddigi
elsoket tedd ugyanazon az oldalon hatsonak, aztan menj egy kort vele. A gumi
kopasa kozben veszithet kiegyensulyozottsagabol, nem beszelve a kulonfele
behatasok (padkak, godrok) nyomairol.
Ha ez nem hasznal, akkor egy fekhatasmeres es egy futomuellenorzes kideriti,
hogy a felfuggesztes vmelyik eleme, vagy a fektarcsa hullamossaga razza a
kormanyod.
Fogash
+ - Re. Modell T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Npaul irta.

>Jo sokáig fogsz keresgelni :)))) 1908-1927 kozott gyartottak. 1903->ban
>meg csak Model A volt :)

Valo igaz ;-) A modellt is elfogadnam :-)  Sot a Ford Capri es a VW Scirocco
is a kevenceim koze tartozik.

Udvozlettel: Frigyes

            Skoda 120 L

+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan szag van a
kocsimban,
>mint egy futocipoben a maratonfutas utan.
>A ma'rkaszerviz azt mondja, ez gomba. Belefuj valamit a rendszerbe, es jo
>lesz.

A klimajaratokban altalaban kicspodik a para meleg idoben. Telen ugyszinten
ha fu"t az ember. Altalaban, foleg ha a kocsi nem pollenszuros, mindenfele
baci meg por stb. bejut a jaratokba a levegobol.
A kicsapodott paraban a gombak es a bacik elkezdenek tenyeszni. Dohos
peneszes lesz.
Ezt erzed ilyenkor.
Van ra ellenszer. Ugy hivjak, hogy klimatisztito spray. Befujnak vele a
jaratokba, tisztit es fertotlenit, utana kifuvatjak a nagyob piszkokat. Ez
egy feloras melo. Jobb szervizek tartanak ilyen sprayt. Egyebkent az egyik
legjobb a Wurth markaju.

Teeby
+ - Prolong (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>A multkor itt idezett weboldal szerint ugyanezt a vegyuletet masok is
>gyartjak, csak nem nevezhetik Teflonnak

Namarmost szvsz a teflon receptje hetpecsetes titok. Mar csak abbol
kiindulva, hogy a DuPont sajat talalmanya. Akkor feltetelezem nem kozerdeku
a recept. Ha pedig igy van, akkor mi alapjan tudjak megallapitani, hogy
masok tenyleg ugyanazt allitjak elo? Mivel nem bizonyithato, hogy ugyanaz,
nem nevezhetik teflonnak. Feltehetoleg eppen ezert nem is ugyanaz. Persze ez
is csak egy megkozelites.

Teeby
+ - Re: lengyel Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, hogy vitatkozom! Sose szoktam, most sem a vita miatt, hanem inkabb
magamat kiegeszitve:

> A nemet gyartasunal szarabb a magyar, meg szarabb a lengyel.  A lengyelbol
> kimaradtak a kenyelmes ulesek, nem erezni az Ecotec 100 loerejet (1.6),
> hianyzik az ajtokat vedo 5forintos diszcsik, szarok a karpitok, ocska
gumik
> vannak rajta, ettol brutal billegosse valik az egesz futomuve, a teljes
> autonak eroteljes sporolas-ize van. Ketmillioert ne varj csodat....

Apamnak van egy magyar Astraja, nekem egy lengyel. Az ove 1.4-es, az enyem
1.6-os, az ove fiatalabb, de kevesebb km van benne. Felvaltva szoktam a
kettot vezetni es nem erzem a leirt kulonbsegeket sem az ulesnel, sem a
futomunel, sem a guminal. Es biztos vagyok benne, hogyha lenne, ereznem. A
tobbi OK.
Az ajtokarpitok tenyleg mind zorogtek a hangszoroktol, de egyet lebontottam
es megmutattam Adam fiamnak, hogy hogy kell elcsendesiteni. Megcsinalta es
nem zorognek.
Ja, Car200 tipusu Philips? radio volt benne gyarilag. Annak is eleg szar a
hangja. Jelentos barkacsolas aran lehetett csak elfogadhatova tenni. Aki
teheti, vegyen masfelet!

--
Laci

+ - Gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg talaltam ra a listara es Renault Megane 1.4 16V-mre!
Szerintetek erdemes valami speci gyertyat (Brisk, Halo by BONTEX, ...)
rakni az autoba?

Feri
+ - Borkormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Viszonylag passziv olvaso leven az elso kerdesem: Opel Vectramban
bo"rkormany van, de nehany helyen elkezdett foszladozni rajta a bo"r.
Ismertek valamit, amivel kezelni lehet?

Koszi: Joska
OV 1.8
+ - benzin-gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

-milyen tipusu auto lett atalakitva
Ford Scorpio

-hany ccm-es
2.0i DOHC

-benzines fogyasztas/gaz fogyasztas
9-11/10-12

-egyeb koltsegek
kb. 20.000 km utan szuro csere (1000 Ft.)
reduktor felujitas kb. 100.000 km utan (10.500 Ft.)

-elonyok/hatranyok
olcso, joval halkabb a motor, gazzal + benzinnel teletankolva dupla
hatotavolsag/kisebb csomagter, hatso rugokat erositettre kellett cserelni
(bar amugy is szarok voltak), nem hasznalhato az auto "kombi uzemmodban"
illetve igen, csak bizonyos mexoritasokkal. Egyebkent szerelik ugy is 
a tartalyt h. a menetirannyal parhuzamosan az egyik oldalra, ilyenkor
legalabb az egyik hatso ules lehajtasaval teljesen sik feluletet kapsz.
Vagy most mar engedelyezett a potkerek-tartaly, csak akkor surubben
kell tankolni mert joval kisebb (talan 40-45 literes)

-egyeb tapasztalatok
  Semmi kulonos, ugyanugy megy gazzal mint benzinnel ha jol van beallitva.

Nekem kb. 15.000 km-en jott vissza a beszereles ara, utana mar csak sporoltam
vele. Igaz, eleinte palackbol tankoltam mert akkor az meg joval olcsobb volt
mint a kuton kaphato gaz, most mar nem igy van.
Plusz koltseget jelenthet meg muszaki vizsga elott a gazbiztonsagi
szemlerol szolo tanusitvany, kemeny 2500 Ft.

E helyutt jegyeznem meg csondben, hogy elado az auto anyagiakban tortent
megszorulas okan, ha erdekel valakit, dobjon egy mail-t.

Ropi
+ - Re: Spiralrugo es gatlo felujitas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Drusza, es Autosok!

Koszi a reagalast!

> Én Asconával jártam így. Nem tudom hogy Te hol, melyik városban laksz de
pl.

Hat bizony en Zamardiban, de jarok sokat Bpesten...

> Bp.-n egy rakat rugófelújító, javító van. Én "meghúzattam"  a hátsó
> rugóimat. Erre van egy eljárás, nekem (bár több éve csinálták) 8 ezer volt
a
> 2 hátsó rugó erősítés. Némileg olcsóbb mint az új, és nem osztom azoknak a
> riadalmát hogy könnyen eltörik az így kezelt rugó, mert nekem kb. 4 év és
> 60e km után még mindig tart. (Jól néz ki üresen kicsit orrabukósan a kocsi

A RugoRex-nel erdeklodtem eddig, de Ok maguk mondtak nekem, hogy a Ford
rugoi 2-3 honap utan ugyanugy visszaulnek, de tudnak adni sajat gyartmanyu
erositett rugot 28e/par aron....
Frigyes Mester ajanlataval, az uj rugokat kozel felebol megusznam.


> Ui. Ja és l a lengéscsillapítómba (hátul) 80 ezer van mégsem kell
> cserélnem  őket.

Hat bizony a kombiban 170 ezer van...  es viszonylag ritkan mentunk vele
uresen :))))

Udv!  Gabor
+ - > (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  [Hungary]
> Klima 
> Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan szag van a kocsimban,
> mint egy futocipoben a maratonfutas utan.
> A ma'rkaszerviz azt mondja, ez gomba. Belefuj valamit a rendszerbe, es jo
> lesz.
> Annyit azert meg en is tudok - la'sd falpene'sz -, hogy az okot kell
> megszuntetni. De mi az ok? Hogy lehet mexuntetni?

 
Az ok: nedvesseg. A hutobordakon a meleg levego nedvessege kicsapodik. Ezt nem
tudod megakadalyozni, ez termeszetes. Annyit tehetsz, hogy leallas elott par
perccel kikapcsolod a klimat es eroteljes ventillatorral lefujatod a parat a
hutorol. Esetleg meg ra is melegithetsz. Nyitott ablakkal parkolsz, amikor csak
teheted, hogy szellozzon. Ha szarazon tartod, elmulik a szaga. Ha nedvesen
rakod el, akkor csak a tuneti kezeles (fertotlenitoszer) marad.
udv: buvar (Honda Accord, 2001)
+ - Re: Klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem tobbeket erint, ezert a listara is.

> Van itt valaki aki autoklima u:gyekben ja'ratos? Olyan szag van a
kocsimban,
> mint egy futocipoben a maratonfutas utan.
> A ma'rkaszerviz azt mondja, ez gomba. Belefuj valamit a rendszerbe, es jo
> lesz.

Ez pontosan le lett irva, mi nem vilagos?

> Annyit azert meg en is tudok - la'sd falpene'sz -, hogy az okot kell
> megszuntetni. De mi az ok? Hogy lehet mexuntetni?

A megszuntetest mar a szerviz elmondta. Az ok: a legkondicionalo hasznalata
soran a hutoradiatoron para csapodik ki a levegobol. Ez a nedvesseg normal
esetben egy leereszton keresztul tavozik a kocsibol. A maradek paramennyiseg
ami a szellozo csovekbe kerul tokeletes taptalaja a gombanak. Ennek szagat
erzed. A megoldas pedig tenyleg az, hogy a csoveket be kell fujni
gombatlanito sprayjel. A megelozes modszere pedig az, hogy a legkondi
hasznalata nem az utazas vegeztevel er veget, hanem meg a celhoz eres elott
kikapcsolod a hutest es hagyod, hogy a ventillator a parat kiszaritsa a
rendszerbol. Ez azert is javallott, mert az aklimatizalodas lassabban
tortenik, mintha csak ugy kilepsz a hosegbe.

SzaboZE
+ - Re: 'Takarek' nevu szerkezet, fogyasztasrekordom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez negatív vagy pozitív rekord ??? Nagyon nem örülnék ha ilyen kis
teljesítménn
> yel ennyit zabálna a kocsim. Nekem a 2.2-es eszik egy kicsivel többet
(város:8,
> 6 ; országút:6,5-6,7). Ugyanúgy autómata váltó, autómata légkondi + megy
ha nyo

Hat ez eleg relativ ugye, mert nekem egy 1.5-os auto varosban tud 7 es 9
liter kozott enni. Ha nincs sok dugo akkor a 8 az atlag legkondival. De
peldaul az elmult ket-harom hetben eleg huzos dugok voltak, amikor szo
szerint lepesben tudtam haladni. Mivel meleg volt, legkondi ezerrel. Az az
eset mikor fel ora alatt elorebb jutsz 1-2 km-t. Szoval igy osszejon a 9...
Az, hogy valaki azt mondja 8-at fogyaszt, nem jelent semmit. Az azt jelenti,
hogy azon az utvonalon, abban az idoben ezt tudta. Akkor mar sokkal
realisabb az autopalya vagy orszagut fogyi, ott viszonylag ingadozasmentes
az atlagsebesseg. A masik dolog, hogy a Te 2.2-es autod kisebb
nyomatekigennyel indul el (mivel alacsony fordulaton is nagyobb a nyomatek)
es egy nem csoda hogy annyit fogyaszt, mint pl egy 1.6-os motor.

SzaboZE

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS