Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1322
Copyright (C) HIX
2001-12-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:jard, BME, motorfek, szemuveg, kadett levego (mind)  65 sor     (cikkei)
2 TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +31314360041 (mind)  44 sor     (cikkei)
3 holanc (mind)  7 sor     (cikkei)
4 va:akksi telele's (mind)  43 sor     (cikkei)
5 parkolas - piszok modon (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Subaru WRX-002 (mind)  13 sor     (cikkei)
7 TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +441413321199 (mind)  39 sor     (cikkei)
8 pill. fogyasztas, vezetestechnikai trening (mind)  79 sor     (cikkei)
9 TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +4641613115 f (mind)  38 sor     (cikkei)
10 TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +3016776986 f (mind)  39 sor     (cikkei)
11 Elado Auto (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - Re:jard, BME, motorfek, szemuveg, kadett levego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sko - m, reszelotol valo indulas utan egy yard Astra kanyarodott es
elottem
> 5 m - nyire megpordult elottem :-( Kis hijja, hogy telibe nem trafalt.
Nekik

Engem a Budafoki-Krusper hirhedten belathatalan keresztezodoseben vitt
majdnem egy el, ejjel, mert tok sotetben a jard Astraja egy darab jobb
oldalon ego helyzetjezovel kozlekedett. Utolso pillanatban vettem eszre. Nem
tudom, mik lehettek, talan titkosrendorok :-)

> Nana!!! A vegyeszkarrol megfeledkeztunk??? :-)

Hiha! Bocsanatot mindenkitol, tenyleg megfeledkeztem. Ezt az egest....


> lehetoseg all elotted. 1. Padlogaz, majd a lampanal padlofek. Baromi
> sportos, de benzinfalo. 2. Mondjuk 100 m-re a lampatol uresben el tudsz
> gurulni odaig. 3. Motorfek. Ha ezt is 100 m-rol inditod, az auto ugye

Apropo 100m: Szoktam szeretni azokat, akik latjak, hogy elol piros, aztan
gurolgatnak nagy kenyelmesen, es abszolute nem zavarja, hogy mondjuk a
mogotte jovok szertennek atjutni a keresztezodesn, vagy besorolni a
kanyarodosavba. Szoval gurulni lehet, csak elotte tukorbe nezni!

> alapjarati fogyasztas gurulas kozben, vagy a rovidebb motorfekes szakasz
> 0 fogyasztasa az odaig nyomvatartott gazzal kevesebb-e? Remelem,
> sikerult erthetobben leirnom.

Azt is vedd figyelemenbe, hogy kisebb sebessegi fokozatokban alapjaraton is
elviheti a motor a kocsit, tehat elvileg azt is fegyelembe kellene venni,
hogy meddig tart a motorfek.

Szemely szeritn kb meg szoktam saccolni, hogy milyen tavrol erdemes
motorfek, hogy ne kelljen gazt adni mar, es szepen kigurulni. Ha nagyon
kimelni akarod a feket, lehet visszakapcsolgani, es szinte egeszen megallni.
Es akkor lehet azon filozni a fogyasztas mellett, hogy ilyenkor a fek fogy
jobban, vagy a kuplung :-)

> Lattam kb. ket eve egy musort (lehet, hogy MMM volt Mi Mennyi Miért).
> A napszemuvegekrol volt szo benne, megvizsgaltak, hogy melyik szemuveg
> mit "tud". A vizsgalat eredmenye az lett, hogy a markasabb (nem irok
markat)

Szerintem legkiralyabb szemuvek a polarizatoros (markasban a Polaroid, jo dr
aga). Autozashoz valami fantasztikus. A visszaverodo fenyeket szuri, vizes,
jeges aszfalt, alotted levo kocsi stb. En erre eskuszom vezeteshez.

> A D-Kadetten a $SUBJECT beszivasanak vezerlese automatikus, de nem
> bimetalos, hanem vakuumos. A karburatorbol jon egy cso a klappantyuhoz.
> Tudja valaki, hogy milyen vakuum fugg a levego homersekletetol?

Szerintem ez is bimetalos, legalabb is az E Kadettban (meg sok mas kocsiban,
lasd a tobbi levelet) ugy megy, hogy jon egy vakuumcso a karbirol, az
belemen egy, a legszuro hazban levo hoerzekelo szelepbe, es onnan megy
tovabb a csappantyuhoz. Tehat a vezerlest tovabbra is bimetall vegzi, csak a
beavatkozo szerv a vakuum.

Mellesleg, ha valakinek van otlete, hogy mivel lehet potolni a membrat ebben
a joszagban (E Kadett, Pierburg 1B1 porlasztoval), az szoljon, mert az
enyemben szakadt, felturtam mar tobb bontot, talaltam par a karbihoz illo
legszuro hazat, de azokban is szakdt volt.
Most egyszeruen ledugoztam azt a csovet, ugyhogy fixen hideget sziv. Annyi
baj legyen.

Szabolcs
+ - TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +31314360041 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +31314360041 was completed successfully.

         Pages: 13
       Quality: Fine
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
   Signal Rate: 12000 bit/s
   Data Format: 2-D MR
       Dialogs: 2 (exchanges with remote device)
         Calls: 2 (total phone calls placed)
Submitted From: localhost
         JobID: 15837
       GroupID: 15837
        CommID: c00083461

Processing time was 1:12.

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1321

    ---- TPC cell usage report ---

This cell is currently configured to allow a maximum of
  3 fax(es), 15 page(s) or 25 minute(s) of connect time per hour
  15 fax(es), 100 page(s) or 60 minute(s) of connect time per day
  25 fax(es) per week
User  has sent
  1 fax(es), 13 page(s), 1 minute(s) connect time in the past hour
  1 fax(es), 13 page(s), 1 minute(s) connect time in the past day
  2 fax(es) in the past week

                ---

      Deze gratis fax-bezorgdienst wordt u aangeboden via de TPC service en
     Demon Internet, Europa's grootste en snelstgroeiende Internet provider.
       Sinds de oprichting in juni 1992 heeft Demon een exponentiele groei
     doorgemaakt als pionier van voordelige Internettoegang in Nederland en
                           het Verenigd Koninkrijk.

               Sales: +31-(0)20 422 20 00    http://www.demon.nl/
                   Fax: +31-(0)20 422 02 48    

   (voor meer TPC Remote Printing Service informatie zie http://www.tpc.int/)
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok !
Mit lattam... Szombat delben, a pesti Vaci uton egy
mikrobusz holanccal. Koszos auto, saros rendszammal
60-al a kozepso savban. 
Ki volt, honnan jott, hova ment - csak az Isten tudja.
--
Meszaros Geza
+ - va:akksi telele's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy robogom, amiben zseles akksi van allitolag
A zseles akksit lehet tolteni (miert ne lehetne ?)
Az onkisulese elhanyagolhato - tapasztalatom szerint.
Mas lehet a gond. 
* Lehet, hogy valami zabalja az aramot a teli alom alatt is. 
* A beroffentes tobbet fogyaszt, mint amit a rovid menetben 
  utana toltessz.
* Elment a toltesed. 
Ha amugy nincs gondod vele, akkor inditsd  mindig berugassal 
es ugy jarj vele cirka 10-20 orat.
Ha ez nem segit, akkor jojjon egy szakember.
Mondjuk, egy autovillamossag szerelo.
Tapasztalatom szerint a haverok, ismerosok egymasnak
ellentmodo tuti tippeket mondanak mindenrol.

Ha van modod aramot, illetve feszultseget merni, akkor 
javasolnam, hogy allo motornal, kikapcsolt fogyasztok mellet
vedd le az egyik kabelt az akksirol. Az ures saru es a szabad
kabel koze iktas be az arammerot.
Nem szabad aramnak folynia. Ha folyik, akkor valami illetlen
modon fogyaszt.
Meg leszerelt allapotban merd meg az akksi feszultseget is.
Szereld vissza, rugd be a motort es kikapcsolt fogyasztok
mellet merd meg ujra a feszultseget. Ha magasabb, akkor
van toltesed. 
A tovabbi mereseket lemerult akksival nincs ertelme elvegezni,
mert durva ertekeket fogsz merni.
Van meg egy bokkeno is. Nem tudom, hogy a motorodnal
milyen fogyasztok mennek akksirol. Lehet pl, hogy a vilagitas
nem.
Kapcsold be a fogyasztokat (vilagitas es ami meg lehet) 
Illene maradnia az elobbi feszultsegnek (vagy nagyon a 
kozeleben kell lennie)
Ha drasztikusan csokkent, akkor van toltesed, de keves.
Adj gazt es es merd meg ugy is a feszultseget.
Egy rendben levo mocinal alapjaraton es magasabb
fordulaton egyarant jonak kell lennie a toltesnek.
Ha megmered, leirod es elkuldod levelben, akkor talan
kisutunk valamit. Habar, a tavgyogyitas nem egy sikeres
mufaj :-)
Ennyit roviden. Javulas jojjon a mocidra !
--
Meszaros Geza
+ - parkolas - piszok modon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cegem kocsibejarojat rendszeresen elalljak rossz emberek.
Ket percre, otre, fel orara. Kifele meg hagyjan, de befele
jovet bosszanto, mert en sem tudok odakint hova allni.
Vagy megyek hat kort, vagy feltartom a forgalmat.
Volt mar direk, illetve kesleltetett, alattomos bosszum is.
Az elobbi egy nagy ontapados matrica a szelvedore.
"Koszonjuk, hogy nalunk parkolt"
Az utobbi pedig, hogy lekapartam a vizsgamatricajat
a rendszamrol. Tudom, hogy bitang nagy szemetseg,
de ez is volt a celom.
Mit latok a napokban. Ott all egy szar, szakadt auto,
szelvedoje alatt egy nagy papir. 
" Bocs, hogy utban vagyok ! Csorogjon ram, fel sem
veszem a telefont, ugrok es itt vagyok - Koszonom "
Alatta egy mobilszam.
Csak tatottam a szam, milyen egyszeru. Es ezt kitalalta
valaki, jozan paraszti esszel.
--
Meszaros Geza
+ - Subaru WRX-002 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!
Multkoriban emlitette vki, hogy kolcsonkapott egy 
Subarut, es mintha az auto a WRX-002 frsz-t viselte 
volna. A tegnap esti, M1-en vetitett egyoras reklamfilmben (Stella Artois, Suba
ru, Vodafone, MOL, MKB, gy.k.: 
Zsaruver es csigaver) ugyanis egy ilyen autot 
lathattunk.
Ha rosszul emlexem, es az olvtars mas autot hasznalt, 
akkor bocs a kavarasert es hely/idopazarlasert.

Piece:
nme1
"Know your enemy"
+ - TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +441413321199 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +441413321199 was rejected because:
    REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machine currently
 has problems

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +441413321199
         JobID: 26229
       GroupID: 26229
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machi
ne currently has problems
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 0 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc628.ps.26229    29865 PostScript
docq/doc629.ps.26229    33958 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1321
+ - pill. fogyasztas, vezetestechnikai trening (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A pillanatnyi fogyasztasmeroknel nem ertem, hogy miert kell ennyire
elbonyolitani. Egy sima atfolyasmero a benzinpumpanal pl. miert nem jo?

###

KZG irta:
: Marky Nemescsek, mongya mar lecci vmit a vezetestechnikai
: treningrol, mostanaban en is gondolkodtam ilyesmin.
: Autoklub vagy Berger? Vagy mas? Melyiket erdemesebb?Mit
: tartalmaz?Koszi.

Azt hiszem, keversz valakivel. En az ADAC treningjen vettem reszt idekinn
Nemetorszagban, a magyar dolgokat egyaltalan nem ismerem. Esetleg
osszehasonlitasi alapkent leirom, hogy velem mit muveltek. :-)

Egynapos trening volt (08:00-16:00 minusz ebedszunet), 9 vagy 10 auto,
mindenki a sajatjaval. Ebbol kifolyolag lehetett elore kotni a tandij
mellett (130 DM, brandenburgi 25 evnel fiatalabbaknak allami tamogatas
miatt csak 50 DM) egy egynapos teljes cascobiztositast 20-25 DM-ert. Igy
ha osszetortem volna a kocsit, akkor ez fizetett volna es nem a rendes
biztositasom, tehat a bonus-besorolas marad. Esetleg a rendes casco nem is
fizet, mert a versenyzes es a "nem atlagos hasznalat" altalaban kizaro
tenyezo, erre nem art odafigyelni.

Kezdodott egy kis fizikaval, ehhez kaptunk egy kb. 50 oldalas, abrakkal
teli konyvecsket, amiben tesztkerdesek is voltak (ez "hazi feladat" volt,
benne van a megoldas is). Ezutan kimentunk a palyara vezetni. Elso
feladat: szlalom a bojak kozott. Elso korben sajat magunk valasztotta
sebesseggel, ez altalaban olyan 35-40 km/h volt. Ezutan fol lettunk
szolitva legalabb 50-nel menni, akiknel latszott 1-2 menet utan, hogy
uraljak a kocsit, 60. Ez mar csikorgo gumit jelentett, mire az oktato a
legnagyobb meglepetesunkre kozolte, hogy "normalis" autoval 80-90 is megy,
ergo a vezeto hamarabb eleri a sajat hatarat, mint a kocsi a fizika
hatarat.

A kovetkezo pont a padlofekezes volt. Ehhez a magamfajta ABS-nelkulieknek 
gumikimeles miatt follocsoltak a betont (egykori katonai repter
kifutopalyajan nyomultunk), majd 50-60 km/h-val padlofeket kellett
nyomni. Kb. a 3.-4. menetre ossze is hoztam, hogy irgalmat nem ismerve,
brutalisan raleptem a pedalra.

Ezutan megprobaltunk egy az utra kiszalado, majd megtorpano gyereket nem
elutni, aki az utolso pillanatban meg jobbra vagy balra elszaladt. Ez ugy
nezett ki, hogy padlofekkel le kellett fekezni 50 km/h-rol, aztan
valamikor az oktato intett, hogy jobbra vagy balra keruljunk. Ez ABS
nelkul nagyon sz@r, mert teljesen le kell szallni a fekrol, hogy ujra
kormanyozhato legyen az auto. De ABS-es kollega is osszehozta, hogy jobbra
intettek, es ehelyett megis balra kerult.

A szlalom kivetelevel mindent megcsinaltunk (csokkentett sebesseggel)
"havon" is (fellocsolt gumimatrac), ahol lenni meglepetes a fekut hosszat
es a csuszast tekintve.

A kovetkezo proba az volt, hogy a jobboldali kerekek havon futnak, a
baloldaliak aszfalton es padlofeket nyomunk. Nagyon elveztem a
piruetteket, de aztan lett igazi feladat belole: szakaszos fekezessel +
ellenkormanyozassal a piruett elkerulese, majd csodalkozas a drasztikusan
megnovekedett fekuton.

Utolsokent meg egy kb. 20 meter atmeroju korben kellett korbe-korbe
haladni a csuszasi hataron, majd kulonbozo dolgokat muvelni: 1) padlofek
(ABS nelkuli kocsi erintolegesen elszall) 2) kuplungot kinyomni (kocsi
visszaall a korpalyara) 3) gazt hirtelen elvenni (kocsi hatulja megindul).

A legvegen meg egy kis elmelet, osszefoglalas, kiertekeles. En nagyon meg
voltam elegedve a treninggel, mert ha nem is tapasztaltam meg a kocsi
fizikai hatarat, a sajatjaimra viszont raismertem. Viszont nem kell azt
hinni, hogy 1 nap utan tudni is fogunk valamit. A trening utan kb. 3
honappal keresztbe futott elottem egy kutya az orszaguton es maris nem
nyomtam brutalis padlofeket miutan meggyozodtem rola, hogy mogottem nem
jon senki (kb. 20 centin mulott a dolog, en mar a hutoracson lattam a
kutyat, de aztan vegre megiramodott), hanem csak szep ovatosan tovabbra
is (pedig ekkor raadasul ABS-es kocsit vezettem).


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +4641613115 f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +4641613115 was rejected because:
    Document preparation failed: Too many pages in submission; max 6

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +4641613115
         JobID: 7640
       GroupID: 7640
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 209 (mm)
   Page Length: 296 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: Document preparation failed: Too many pages in submission; max 
6
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 7 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc26949.ps         8645 PostScript
docq/doc26950.ps        33949 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1321
+ - TPC<101-12-16-02-31-54__24233@hix.com> to +3016776986 f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Your facsimile job to +3016776986 was rejected because:
    REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machine currently
 has problems

    ---- Unsent job status ----

   Destination: +3016776986
         JobID: 31488
       GroupID: 31488
        Sender: auto
      Mailaddr: 
Submitted From: localhost
    Page Width: 215 (mm)
   Page Length: 279 (mm)
    Resolution: 196 (lpi)
        Status: REJECT: Sorry... based on past failures we think this fax machi
ne currently has problems
       Dialogs: 0 (exchanges with remote device)
         Dials: 0 (consecutive failed calls to destination)
         Calls: 0 (total phone calls placed)
         Pages: 0 (pages transmitted)
      TotPages: 0 (total pages to transmit)
      Attempts: 0 (attempts to send current page)
        Dirnum: 0 (directory of next page to send)

    ---- Documents submitted for transmission ----

The following documents were submitted for transmission and are
available on the server for reuse until they are automatically
purged when this job is removed.  Documents may also be manually
removed using the faxrm command; consult faxrm(1) for information.

Filename                 Size Type
docq/doc30725.ps.31488     6608 PostScript
docq/doc30726.ps.31488    34679 PostScript

    ---- Message Details ----
Message-Id: >
Subject: *** HIX AUTO *** #1321
+ - Elado Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mitshubishi Galant 1988-as evjaratu,
> 2002 VI -ho-ig muszakival,
> 2000 cm3 motorral,sok extraval elado.
> Iranyar: 580 000 Ft
> Erd.:Tel.: 30/ 385 2437  Vas megye

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS