Sziasztok!
Ma voltam kasznisnál a Feliciával. Azt mondta, egyáltalán nem reménytelen,
javítóívvel és egy kis toldással még sok évig egyben maradhat az autó.
35-40 ezres költséget jósolt, ami az autó értékéhez képest elég sok. Viszont
nyerhetek pár évet. Ha azt nézzük, hogy a kiszemelt autótipus+évjárat
(Octavia 3, 2013-2016) ma még 3millió felett kapható, pár év múlva viszont
már 2,5 körül várható, akkor bőven megéri.
A gumikérdésben a jelenlegi álláspont: a telet még kihúzom a téli gumival,
aztán azok a lemezfelniről átvándorolnak az utánfutóra és átadják a helyüket
az új négyévszakosoknak. Az alufelniket pedig a nyári gumikkal vagy anélkül
áruba bocsátom. Ha neadjisten idő előtt széthullana az autó, akkor a
négyévszakosokat megörökli apósomék Poloja, így nem vész kárba a bele
fektetett pénz. Erre az esetre való tekintettel az Octaviára is rakatnom
kell horgot, ami újabb kérdéseket vet fel. Januárban esedékes a műszaki,
de anno egy szerelő azt mondta, télen nem szabad horgot felszerelni, mert
olyankor a műanyag lökhárító nagyon rideg, és könnyen törik le- illetve
felszereléskor. Ha mondjuk már ősszel felrakom, de nem használom a
műszakiig, megbüntethet a rendőr, vagy ki lehet dumálni a dolgot, ha látszik
a horgon hogy még szűz? Ehhez egy statisztikai adat: 6 év alatt egyszer
állítottak meg az autóval, de még a papírokat se kérték, csak fújni kellett.
Más: szomszédom épp ma adta el a Hyundai kisbuszát. Egy éve vette
450ezerért, napi 100 km-nél többet ment vele, közben sokszázezret rá kellett
költenie mindenféle javításokra, mégse lett jó, motorhibásan hirdette meg.
200-at adtak érte.
A Feliciát 14 éve vettem 3 éves korában, és eddig 110ezret mentem vele.
Konkrét hibaelhárításra 181ezret kellett költenem, a kötelező szervizek
388ezerbe kerültek. A tank meg 2,4 milliót nyelt el. Úgy istenigazából sosem
hagyott az út szélén. Volt egy generátormegszorulás ékszíjtépéssel, de akkor
is a saját lábán ment tovább - eléggé pengeélen táncolás volt, hiszen a
vízpumpát nem hajtotta semmi.
Üdv: Soma
|