Sziasztok!
> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :
> Temakor: Re: laptop kocsiba ( 36 sor )
> Idopont: Wed Oct 15 08:13:18 CEST 2014 GURU #6488
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Sziasztok!
>
> Istvan irta:
> : Azért nagyon-nagyon kellene h.szigetelni, hogy mondjuk fél méteren
> 400mW
> : tudjon valami z.rt okozni.
>
> Extrem esetben nem annyira. A standard problema az, hogy Timbuktuban
a
> tuzo napon orakon at parkol a kocsi, amitol a karosszeria/muanyag
> elemek
> uszkve 90 fokra felmelegszenek. Miutan a kabel valahol a karosszeria
> es
> valami karpit kozott lesz vezetve, (rosszabb esetben muanyag
> kabelcsatornaban, hogy kidorzsoleskor ne erintkezzen femhez),
> viszonylag
> jo ho"szigetelessel es magas kulso homerseklettel kell szamolni. Ha a
> kabel szigetelese pl. csak 105 fokot bir, akkor 15 foknyi
> kabelmelegedes
> megengedett csak [nem azt mondom, hogy ez most az adott esetben
> elofordul,
> hanem azt, hogy ha mubizonylat kell, akkor ilyen tipusu a meretezesi
> feladat es nem olyan, hogy "megengedunk 1V feszultsegesest"]. Fokozott
> problema a motorterben vezetett kabel.
Jogos, én meg vagyok győzve. Akkor tényleg drága a kábel, mert legjobb
lenne valami teflon szigetelésű.
> Hunter irta:
> : Még egy dolgot nem értettem pontosan: a vezeték keresztmetszete
> : "korlátozza az áramot", vagy pedig melegszik?
>
> Ok-okozati osszefugges van. Mivel "korlatozza", ezert melegszik.
> Szabvanytablazatot en sem tudok, de pl. megnezheted, hogy egy 20A-os
> biztositekhoz milyen keresztmetszetu kabelt vezetnek. Sajnos ettol meg
> a
> szigeteles ho"allosagarol nem fogsz megtudni semmit.
>
> Meg egy dolog eszembe jutott: mi van akkor, ha masodik akkumulator
> helyett
> egyszeruen csak egy relet epitesz be, amit mondjuk 11,5..12V alatt
> kikapcsolsz. Ha jar a motor, ill. az akkumulator fol van toltve, akkor
>>12V van es a laptop az inverterrol jar. 11,5V alatt meg meg marad
>>annyi
> szufla az aksiban, hogy az inditomotort megforgassa.
Igen, ezt az utóbbit is érdemes megfontolni, bár tartok tőle, hogy a
sima feszültségkomparálás nem lesz elég, Döglődő akkunál egyáltalán nem
szabadna a 4A-t se szívni róla, észre kellene venni, hogy milyen
sebességgel esik a feszültség. Mondjuk ezt egy 8 lábú PIC is tudja, de
meg kellene csinálni, és tudnia kellene a szélsőséges hőmérsékleti
körülmények közt is működni.
> Udv,
> marky
|