1. |
villanymotor (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: Re: Dra'gasza'g... (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
|
+ - | villanymotor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: A rekuperaciot neked kell iranyitanod, azaz ha nem ugy epited a
: rendszert, hogy a villanymotort generatoruzembe kapcsolva es raadasul
: rekuperalva fekezzen, akkor nincs jelentosege a fekezesnek.
Kiveve az olyan esetben, amikor beallitod sik uton a tempomatot, aztan
meredek lejton lefele felgyorsul az auto. Ilyenkor ki szokott derulni,
hogy hiaba csak motoruzemmodot tud az elektronika, a villamos gepet ez
nem
erdekli, o most generatort jatszik, ha tetszik nekem, ha nem.
: Ha meg rekuperalsz, akkor nyilvan ugy epited meg a rendszert, hogy a
fel
: nem hasznalhato energiat elfustolod egy fekellenallason.
Ez abszolut nyilvanvalo, csak az a rusnya gyakorlat kb. 100%-ban
cafolja a fenti tezist. Lasd az elso idezetet, ahol a sorok kozott
szinten kiolvashato "nyilvan", de aztan megsem nyilvan.
Senkit ne tevesszen meg, hogy egyetemistak villanylaborban ilyen tipusu
gyakorlatokat kiviteleznek. Nem art, ha elgondolkozunk olyan
problemakorokon, mint a teljesitmenyelektronika elektromagneses
szabvanyokkal valo kompatibilitasa; hibatures (rovidzarral meghal egy
teljesitmenytranzisztor, meghulyul a fordulatszamszenzor vagy a
mikrokontrollerunk szoftvere lefagy); az elektronika hatasfoka es az ebbol
eredo disszipacio; stb.
Udv,
marky
|
+ - | re: re: Re: Dra'gasza'g... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felejtsd el.
Ez valószínűleg így lesz, bár még van pár évem ...
> A villamos es mechanikai problemakon kivul (hova erositesz
>tobb tiz kg-os motort ugy a karosszeria ala, hogy ne verje le a kiallo
>csatornafedel;
Egy 20kW- körüli háromfázisú motor átmérője kb 30 cm, a kardán is van 10
cm,
igy 10 cm-t jövök lefele a motorral a kardánhoz képest, és semmivel sem
leszek
lejjebb a diferenciálműnél.
> mi van, ha padlofeket nyomsz 130-nal es a rekuperativ
>teljesitmenyt az akku nem tudja folvenni; stb.) a szimpla szabalyozasa
>is feladja a lecket.
Ezekből az autókból nem szokták kiszerelni a fékeket :)
Egyébként a motorhoz korrekt elektronikát is adnak (időnként drágábban,
mint
magát a motort)...
> Utana meg jon a muszaki vizsgaztatasi problemakor.
Ez egy fogasabb kérdés, de az is lehet, hogy úgy csinálnám meg, hogy az
új,
két fél kardán és a motor pár csavarral levehető, és az eredeti kardán
visszasze
relhető lenne.
>: ( vagy két nagy agymotor is jó lenne )
>Ezt plane felejtsd el, mert itt a differencialmu funkciot is neked kell
>szabalyoznod.
Részben, mint írtam, van hozzá korrekt elektronika, de a differenciál funkció
ebben az esetben magától megoldódik. Sőt, automatikus differenciálzárként
működik, hisz ha az egyik kerék kipörög, a másik kerékről nem veszik el
a
nyomaték (igaz, csak fele nyomatékom lesz, hisz az egyik kerék elpörög
a
semmibe, és csak egy motor hajt).
>Udv,
>marky
KI
|
|