Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1715
Copyright (C) HIX
2003-01-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 uj ember, es egybol kerdez (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: padka (mind)  25 sor     (cikkei)
3 bontok (mind)  18 sor     (cikkei)
4 tulfogyi? tovabbra is (mind)  25 sor     (cikkei)
5 utak es biztonsag, fogyasztas (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: vegyes (mind)  5 sor     (cikkei)
7 teligumi levetelekor ... (mind)  6 sor     (cikkei)
8 RE: bordazott leallosav (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Re: Citroen tali (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Sokminden (mind)  57 sor     (cikkei)
11 Seicento (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Gumi kora (mind)  24 sor     (cikkei)
13 fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
14 USA-EU autopalyak leallosavjai (mind)  32 sor     (cikkei)
15 RE: *** gumik kora*** #1714 (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Re: autovillamossagi porblema (mind)  16 sor     (cikkei)
17 re:Fogyasztas ( 12 sor ) (mind)  6 sor     (cikkei)
18 Re: GOLF II. sokat fogyaszt (mind)  42 sor     (cikkei)
19 gumi eletkora (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Geza nem olvasta a torvenyt (mind)  3 sor     (cikkei)

+ - uj ember, es egybol kerdez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Be'di Istva'n vagyok (tovabbiakban csak NHF), par honapja kovetem
figyelemmel a HixAutot.
Azt mar sikerult folmernem, hogy milyen sokfele teruletrol vannak itt tagok,
ezert is mernem midjart kerdesekkel kezdeni itteni tagsagomat.

- Tud valamelyikotok egy bizonyos TOTA'L-X nevu autorisztohoz kapcsolasi
rajzzal segiteni?
- Van a tagok kozt Peugeot 305-os kollega, esetleg tudtok Peugeot levelezo
listarol?

A valaszokat elore is koszonom!

Udv:
NHF
+ - Re: padka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez mar valoban nem rendszeres, de azert elterjedt. Nem tudom az amcsik
> hogy oldottak meg, itt az uttestre ragasztott kis (fel centi magas?)
> keresztiranyu rudacskak csapnak olyan zajt ha ramesz hogy egybol
> felebredsz:) Raadasul sokszor fluoreszcensek, ami nagyon hasznos
> ejszaka.


Hali!

Az amcsiknal az aszfaltba van bemarva a borda, egeszen surun (amiket en
lattam, legalabb is), es rettento zajt csap, ha ramesz, olyan, mintha a
gumi-zaj megszazszorozodott volna.

Hogy pl. ezt nalunk meg tudnak-e ugy csinalni, hogy ne fagyjon-toredezzen
szet, abban nem vagyok biztos, leven itthon egyelore meg a vagyalmok
kategoriajaba tartozik, hogy a csatornafedelek egyszintbe legyenek az
aszfalttal, vagy olyan utborkolati jeleket csinaljanak, amelyek nem csak a
felfestes utani ket hetben latszanak, napsutesben. (bar, az igazsaghoz
tartozi, hogy kint is lattam eleg sok rosszminosegu utat, de amit
megcsinaltak, az meg volt csinalva. Gondolom attol feltek, hogy bemesz egy
katyuba, es beperled oket, hogy a zokkenestol ugy megijedtel, hogy azota
keptelen vagy nemi eletet elni, idegi alapon, mert felsz a nagy lyukaktol,
es fizessenek tizmillio dollat :-) ).

Szabolcs
+ - bontok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

"Egy Fiat forumon elkezdtuk gyujtogetni az olaszauto bonto/bolt/szerviz
cimeket, ...
Esetleg PSA autokra is erdemes ilyen oldalt csinalni, nem?

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i"

Mar irtam, hogy tobb honapja letezik PSA-s oldal, ahol elerhetoek a
_kiprobalt_ bontok/szerelok (orszagos szinten) Ugyanez a lista wap-rol is
elerheto. Esetleg jo lenne egy link a HIX-es oldalrol is a kulonbozo tipusok
bontoihoz...
PSA honlap: http://psa.sysconfig.hu/
PSA WAP lista: http://wap.psa.sysconfig.hu

Udv joe
XM 2.1TD
+ - tulfogyi? tovabbra is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellaho Kocsisok.

Koszi a tulfogyi? temaban kuldott valaszokat.
Ami a felmerult kerdeseket illeti, nem "rovid utas, hidegen 
jaros" meg "csapatos"
autozasrol van itt szo.Olyan is szokott lenni, tobbet is eszik,
de azt megertem, vilagos.Konkretan, nyaron egy Bp-Kecskemet-Bp
kanyar (kb 200km az M5-n, ill regi 5-os uton) megallt 3000Ft-
bol, azaz 12-13 l benzinbol.Most Kmetre beerve mar jelez
a tankmuszer ledje, ami meg kb 30 hatralevo km-t jelent tankolas 
nelkul.A motorhomero ugyanott van, mint nyaron, futes is ok, a 
gumikat is szoktam nezni, de most megnezem ujra.A kutak, ahol 
tankolok, Mol, Omw, Shell altalaban, vagy ami jon.Szerintem 
akkor is sok kisse a novekmeny.Bar ezt inkabb a mostani -10 
fokokban produkalja.Az ujev kornyeki +5+10 fokokban majdnem 
nyarian fogyasztott, igaz az SK benzin volt... :-).De akkor sem 
lehet ilyen extrem ez a teli "hideg"...

Udv

KZG

Ui:
nem mentem vegul is Baracskara leulni a buntetest, bar most mar
szabadulnek...
+ - utak es biztonsag, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> - amcsiknal egyre tobb helyen volt az ut ket szelen megfelelo 
bordazat
>   vagva az uttestbe, hogy az elbambulo vezetot magahoz teritse
>   Ezek miert nem terjedtek el errefele? Egyik se egy akkora kaland...

Nem kell ilyen messze menni, az osztrak sztradan egyszer ez mentette 
meg az eletem... Egy pillanatra lehunytam a szemem, tenyleg csak egy 
pillanatra, egyszer csak vvrrrvvrrrvvrrr elkezdett visitani a gumi. Nagyon 
jo dolog. Meg egy dolog van, ami tetszik es az a savok elvalasztasa 
fenyvisszavero prizmakkal. Foleg esoben nagyon hasznos dolog, 
gondolom tul koltseges, hogy jobban terjedjen.

> Nalam (1.3 Suzuki Swift), nyaron 5.0-5.5 l/100km.
> Telen 6.5-7.0 /100km.
> Foleg orszagut, keves varossal. Telen-nyaron ugyanaz.
> Atlag: kint 110, varos 50.
> Vagyis lehet 50% a kulonbseg.

Akkor en valamit nagyon rosszul csinalok, mert nekem tel/nyar semmi 
kulonbseg nincs. 24 km-nyi porges ellenere is 563 km egy tele tankkal, 
ami siman belefer az 570 +/- 50 km / tele tank (44-45 liter) 
fogyasztasba akar telen, akar nyaron :) 

Cs.
+ - Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

en azt varom mar, hogy sokkal tobb autot gyartsanak gyarilag gazzal.

udv: lukit
+ - teligumi levetelekor ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

hogyan erdemes tarolni kovetkezo telig a teligumikat? jot tesz-e neki ha
vmivel befujom (mivel?)?

udv: lukit
+ - RE: bordazott leallosav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az M1-es felujitott szakaszain (inkabb a pesti iranyban) az utszeli feher
csikot igy csinaltak meg. Eleg feltuno, bar kanyarban egy kicsit rontja a
tapadast. A felujitas alatt volt olyan idoszak, hogy a leallosavot is rendes
savkent kellett hasznalni. Itt a kamionok/teherautok kereke folyamatosan a
razocsikon haladt. Tulvilagi hangja volt. Nem is szerettek nagyon rajta
menni, ezert eleg nehezkes volt az elozes.

Udv,
metro
+ - Re: Citroen tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Es az erdekelteknek egy kis Citroen tortenelem a
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/c/cars.htm
vagy a http://www.citroen.mb.ca/citroenet/index.html
Itt talaltok anyagot a 2002-es USA Citroen talirol is sok-sok keppel.Erdemes
megnezni.(angol)
jo nezelodest.

udv: mumus
+ - Sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Sieltem egy keveset gyonyoru Erdelyorszagban, de mar jol bepotoltam 
lemaradasomat.



Gumitemaban remek szakertoink vannak, nehany pontositas csupan:


Fogash irta: >>> (maga megint el, szinyor??? :-))
>>>
3.) 190kmh sebessegindexu, ami 14esben ritkasagszamba megy.
... Mellesleg a 155/65 egy eleg extrem
meret. Ilyen keskeny gumiban altalaban a 155/70R13 a szokasos, de az Opel
hajlamos ilyenekre. 


Ennyire ne legyunk veresszajuak. A Twingonak anno felrottak a gyengebb 
fekezest, ezert 2000-ben lecsereltek a fekrendszert, es megkapta a Clio1 
Williams (!!) elso fektarcsait-feknyergeit. Erre termeszetesen nem fertek 
fel a 13"-as kerekek. A hajtas megvaltoztatasa nelkul csak a 155/65R14 
meret johetett szoba a 155/70R13 levaltasara. SENKINEK nem jo ez az 
allapot, a kereskedo fel raktaron tartani, az importor (pl. Micheiln) nem 
hoz be belole eleget, stb. CSak a skizofren vevo hiszi, hogy minden az O 
ATBASZASARA lett kitalalva... :-)



Gyula:
>>>
Teli gumi tudtommal 4 ev utan 
kidobando, ha ez alatt nem koptatod el, akkor mar nem igaz az allitas.


TEVES.
A mostani technologiaval-keverekkel gyartott abroncsok repedes nelkul kell, 
hogy birjak a 6-8 evet.





Ablakmoso:
neha megvan bennem a karorom, amikor a teszkos szarokkal megszivjak az 
emberek. lassan megtanuljuk ertekelni a markakat a gagyikkal szemben. Az 
egyik masik hipermarket ablakmosojat visszavontak, mert a meghirdetett 
minusz 42C helyett -7 (!) fokot tudott. Tiszta viz volt az egesz. Kicsit 
draga viz!!



udv,


deejaytiszy
+ - Seicento (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Sagik Chris irta:
>>>
a FIAT Seicento 900-at ismerokhoz szolna.
Kerlek, ha ismered a modellt, beszelj le rola!
Olcson lehet a 2-3 eves autokhoz jutni. A Trabit valtana le :~(, napi 20-30
km megtetelere kene, BKV berlet helyett. (munkaba is be kell jutni valahogy)
Ha esetleg pozitiv velemennyel birsz rola, azokat is szivesen olvasom.
Akar listan, akar maganba varom a velemenyeket. Ha az arfekvesben mast tudsz
javasloni, azt is szivesen veszem. (Sajnos a Pug206 kozel 2x annyiba kerul



Kedves Chris

eleg kozel mozogsz autoilag az en trotenetemhez: 1.1 Trabi, Utana 
Cinquecento, mellette Megane, stb.

Szoval: Trabantnal szazszor jobb a Seicento. En imadtam a Cinquet (listasok 
tudjak). Egyetlen dolog: NE 900-as blokkal vedd, hanem 1.1-essel. 
Zsebraketa, varosban oriasi. Probalj Sporting verziot talalni, az ultetett 
es plusz stabilizatorrud van benne. Ugy kanyarodik, mint a villamos.

En RABESZELNELEK, dobd a kukaba a Trabit, es kezdj el AUTOZNI :-)
Suzukinal kevesebbert nagyobb elmenyszamba meno autot kapsz. Ulj bele egy 2-
3 eves darabba, bagoert.


ES: en a Cinque utan elvagyodtam az ALFAra, 
ez majd VELED is megtortenhet :-)

 

tiszy
+ - Gumi kora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Hajdu Csabi infojat pontositanam:
>>>
Egy kulonallo, haromjegyu szamot kell keresni a gumin, ez adja meg
a gyartasi hetet es evet. A sorrendre nem eskuszom meg, de
szerencses esetben nyilvanvalo, pl.: 258 a 25. het 1998-ban.
Lehetne persze 1988 is, de a tiz evnel idosebb gumikat elvileg a



POntosabban:
a 90-es evekben gyartottaknal hanem 3 szam + egy haromszog. a 2000 utan 
gyartottak negy jegyuek het-ev lebontasban.


Most ment tonkre a halozatban 4 meregdraga, markas gumi 4 honap 
(tulnyomasos, kb. 4 bar) allas utan (1,8 tonnas auto alatt). Meg a gumik 
sem tudnak mindent...



tiszy
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>6 koruli, erre telen ugyanott, ua temponal, vagy akar
>>kevesebbnel is, 9 korul es afolott eszik 100-on?
>Ha ez mostanaban kezdett elojonni (1 honap), akkor Nekem is
>hasonlot produkalt a Mazdam. Lehet, hogy a MOL tett valamit a
>benzinnel?

Meg ilyenkor bosszulja meg magat, hogy sporoltal a gyertyacseren, az uj
legszuro-beteten. Ez mindegyik fogyi-novekedest okoz. Maga a hideg is okoz,
hiszen tovabb megy "szivatoval", mint a nyari melegben. A nagy hideg miatt
tobb benzin csapodik ki a szivocs falan, ez is magyarazza egy reszet. De 50%
novekedes hibanak minosul.

Fogash
+ - USA-EU autopalyak leallosavjai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Azt hiszem, Gyula a belso leallosavra gondolt, ami van az USA-ban, de
nincsen Europaban. A nemeteknel valoszinuleg azert nincsen, mert meg
mindig egyszerubb atverekedni magunkat a kamionokon a kulso leallosavba,
mintsem a belso leallosavban allni es imadkozni, hogy ne jojjenek 250-nel
belenk. Vagy a belso leallosavnal is kellene segelytelefonnak lennie, hogy
ne kelljen az uton keresztulrohanni. 5-savos autopalyanal, mint pl.
Washington DC korgyuruje, mar erdemes belso leallosavot is epiteni, sima
ketsavos utnal szerintem nem.

Az autopalyak szelen tobb helyen van rucskos feher csik, ami eleg hangos,
de nem az osszes autopalyan. Lattam ilyet a nemeteken kivul az
osztrakoknal es a cseheknel is (szlovakokra nem eskuszom, de mintha ott is
lenne). A nemeteknel orszagutakon is van neha belathatatlan kanyarban
razos zarovonal (ugy latszik, a helyi lakossag sportosan vezet :) ).

Azert az USA-ban is vannak kreten megoldasok az autopalyan. Utahban pl. az
a nagy trukk, hogy a ket savot elvalaszto terelovonalra macskaszemet
raknak. Eddig oke, ejszaka jol latszik. De! Amig Europaban a macskaszem
egy kis dudor, addig a jenkiknek eszukbe jutott, hogy a macskaszem
illeszkedjen az  ut sikjaba. Megoldas: mivel a macskaszemet latni is kell,
a macskaszem egy kb. 10 cm sze'les, 2-3 cm mely es 50 cm hosszu godor
vegen van. Eredmeny1: elozeskor garantaltan belemesz a godorbe. Eredmeny2:
este a sullyesztes miatt max. 4-5 macskaszemet latsz, tehat elveszik azon
tulajdonsag, hogy tobbszaz meterre elore latod az ut nyomvonalat.
Eredmeny3: dimbes-dombos autopalyan hegynek lefele latsz 4 macskaszemet,
aztan 100-200 meteren semmi, majd az ellenlejton is latsz 3 macskaszemet.
Szuper. :-(

Udv,
marky
+ - RE: *** gumik kora*** #1714 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

** Egy kulonallo, haromjegyu szamot kell keresni a gumin, ez adja meg
** a gyartasi hetet es evet. A sorrendre nem eskuszom meg, de
** szerencses esetben nyilvanvalo, pl.: 258 a 25. het 1998-ban.
** Lehetne persze 1988 is, de a tiz evnel idosebb gumikat elvileg a
** mintazatuk es altalanos allapotuk alapjan is meg lehet
** kulonboztetni.

koszi szepen :-))
udv
kuttelke
+ - Re: autovillamossagi porblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nekem is volt lancia-m.... Nem volt benne olyan elektromos dolog ami
mukodott volna... Egyetlen egy dolog segitett: a csipofogo. Minden
felesleges kacatot kiiktattam, es amit csak lehetett tisztessegesen minden
sallangot nelkulozoen bekotottem. Gyakorlatilag az egesz autot
atkebelezem... Amikor eladtam csodalkozott is a vevo, hogy o marpedig meg
olyan lancia prismat nem latott amiben minden mukodott volna...... Egyetlen
egy segitseg akad, el kell adni :-(((( Passat: csak adalek: a haverom vadi
uj Polojaban 1 honaposan szetesett a gyujtaskapcsolo.... De azt allitjak,
tipushiba, egyszer ki kell cserelni, es utanna nincs vele gond.
Szerintem japan autot (pl Nissan) kell venni, azokkal nincs ilyen
problema..... Na persze ez tuti nem megoldas a problemadra, csak info....
:-)

Summer
+ - re:Fogyasztas ( 12 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

1.6 Nissan Primera: 12-13 lityi varosban, 9-10 orszaguton 160-170 kozott
(inkabb a 10-hez kozel)

Summer
+ - Re: GOLF II. sokat fogyaszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 wrote:
> Sziasztok!
> Én nem vagyok listatag, de van egy érdekes kérdésem, remélem valaki tud rá
> válaszolni.
> Szóval Golf 2. 1.8 (90 LE) 3 sebességes automata váltóval (89-es évjárat, de

A harom sebessegben egeszen biztos vagy? Mert amivel en talalkoztam, az 
3+overdrive volt, de a valtokart termeszetesen csak 1-2-D allasba 
lehetett allitani.


> alapvetően elég jó állapotban van), túl sokat fogyaszt. Nem egészen 100
> kilométeren kb. 21 litert evett meg. Ez semmiképp sem természetes. A szerelő
> megnézte mindent rendben talált, azt mondta minden érték megfelel a gyári
> előírásknak (VW márkaszervízben is megnézték műszerrel), és egyszerűen nem
> tudnak rá mit mondani. A Befecskendezés rendben van, a motor is rendben van,
> ezenkívül minden szóbajöhető lehetőséget megnéztek (csövek stb.), de
> semmi... szóval látszólag minden ok, de ez így nem normális!
> Mi lehet a baj?


Az en otletem kapcsolodik az elozo kerdesemhez is egy kicsit. Valahol a 
valto karon, vagy a kornyeken szokott lenni egy gomb, amivel ki lehet 
kapcsolni az overdrive, azaz negyedik fokozatot. Ha ezt veletlenul 
bekapcsoltad, akkor a valto soha nem fog felkapcsolni a legnagyobb 
fokozatba, ami bizony komoly fogyasztasnovekedest okoz, foleg, ha nem 50 
a maximum, amivel jarsz. Ezt az allapotot elvileg jeleznie kellene egy 
lampanak valahol, de hat egy izzo nem arrol hires, hogy orokke elne :-(




> 
> Ha van valami ötletetek, kérlek írjátok meg, de cc-zetek a saját címemre is,
> mert nem mindig olvasom a listát. Köszönöm szépen!

Ment maganba is, de azert irgum is meg burgum is, micsoda dolog az, hogy 
valaki nem olvassa rendszeresen a HA-t :-)

F
+ - gumi eletkora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

A gumi eletkora temahoz meg egyet hozzatennek, a kerdeses szamcsoport
(3 vagy 4 szamjegyu) ele oda van pingalva a DOT szocska, igy aztan
konnyebb megtalalni.  Tehat egy 97 februari gumi igy nezhet ki:
 DOT 067. Altalaban ez a felirat valamelyest elut a tobbitol, vagy
 nagyobb betukkel van irva, vagy be van keretezve vagy
 magasabb/melyebb mint a tobbi iras.
 Mindenesetre jo tudni milyen idos az a bizonyos gumi.

 Kinek milyen velemenye van a BF Goodrich nevu markarol? Van nalunk
 akcios aron teli valtozat belole, vennek is 4 darabot de nem ismerem
 a teljesitmenyet.
 Mintha angol gyartmany lenne, vagy tevedek?

 Udv mindenkinek

 Szabi

 Seat Ibiza 1.4
+ - Geza nem olvasta a torvenyt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"2002 nov. 20.-an modositott 1991 LXXXII. torveny. (nem olvastam)"
Geza, ez felhaborito. Gyorsan potold be kerlek es referalj a szokott es
elvart alapossaggal :-)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS