Sziasztok,
Nekem már 13. éve van meg a 16 szelepes astrám és mint első gazdája, tudom
hogy 137000 van benne. Két olajcsere között (6000-7000 km) 1 liter olajat
szokott megenni és az évek folyamán arra jöttem rá, hogy csak a 10/40 es
olajat szereti.
Bármi mást öntöttem bele, azt jobban ette, söt sokkal jobban !
Volt idöszak amikor a cégnek is hajtottam a saját verdámat és akkor az
olajat a márkaszervizben cseréltettem. Biztos hogy valami löttyöt öntöttek
bele mert megette szük 1000 kméteren az adagját ! Megpanaszoltam az esetet
és addig gyözögetett valami hülyeséggel a szervizes, hogy el kellett
választékosan küldenem a jó édes rokonához.
Minden jót Nektek !
--
Karácsonyi József
Astra caravan 1.6i 16v
|
> Felado :
> Temakor: re: re: Tesztecske: Chevrolet Lacetti (vs. Ford Focus) ( 14
sor
)
> Idopont: Thu Feb 25 06:23:20 CET 2010 AUTO #3640
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> "A csaladban van ket 16V auto is, ket Opel, ezekbe egy
olajcsere-periodusban
> 1-2 litert utan kell tolteni, hogy a minimum felett maradjanak (azaz
akar
> bo
> 2 litert is megesznek 15 ezer km alatt, mert a csere utan a maximumon
van
> a
> szint), pedig az egyikben alig 70 ezer km van (a masik 160 ezer korul
jar)."
>
> Az olajfogyasztast nem lehet egyertelmuen a 16 szelepes konstrukciok
nyakaba
> varni. Volt a csaladban 2db 16 szelepes japan auto (az egyik megvan meg)
Nem, de en is ilyesmit irtam :) Viszont minel tobb kenesi hely van egy
motorban, ahol a kenoanyag tavozhat a kipufogogazzal, annal nagyobb az
esely, hogy tavozik is, ez gondolom egyertelmu. De innen kezdve
konstrukcio kerdese.
Ugyanakkor az is szerepet jatszik, hogy a "fejlettebb" motorok sokszor
vekonyabb olajat kovetelnek meg, ami konnyebben tavozik, ez is szempont.
udv., Akos
|
> Felado :
> Temakor: 5 millios Laguna ( 22 sor )
> Idopont: Thu Feb 25 11:53:20 CET 2010 AUTO #3640
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Slendrian voltam, elnezest kerek.
> A keszpenzes ar 5.040.000 Ft. Renault Credit finanszirozasnal ebbol meg
> tovabbi 400.000 Ft jon le, tehat a vetelar 4.640.000.
> Bar a Renault finanszirozasnak eleg erdekes feltetelei vannak (pl.
futamido
> vege elott felmondva meg az indulaskori 400.000-es kedvezmenybol is
vissza
> kell fizetni idoaranyosan, meg igen magas kamat...)
Ez valszeg a Renault Credit biztositeka, mert a felvett hitelosszeg
4-10%-at a kereskedonek kifizetik jutalekkent, viszont nyilvan ezt nem
akarjak elbukni semmilyen esetben sem.
> Erzesem szerint a keszpenzes arat massal behitelezve a futamido vegere
> meg jobban is johet ki az ugyfel
Elofordulhat, bar ezt csak fogyasztasi hitellel lehet kivaltani, azok meg
nem hiresek az alacsony THM-rol - esetleg ingatlanalapon, kiemelt
ugyfeleknek...
> Egyebkent max. 5 eves reszletet vallalok be, amig azt nem birom, inkabb
> nem cserelek autot.
Meg az 5 ev sem keves, de az onero is rengeteget szamit. En speciel arra
gondolok, hogy ha az auto megsemmisul (totalkar vagy lopas), akkor magas
onero eseten a futamido kb. 3/4-eig meg nullaval sem tudsz kiszallni a
bulibol, mert amit a casco fizet, az nem eleg a finanszirozonak.
A finanszirozott autot nagyon komoly vedelemmel erdemes ellatni!
Csak gondolatebresztonek: van masfel millad, ha veszel egy masfel millas
hasznaltat, akkor ha ket ev mulva ellopjak, akkor a casco fizet erte
mondjuk 1-1,1 millat, buktal max. fel milliot (egyszerusitve, mert nyilvan
ket ev hasznalati erteket megnyerted).
Ha a masfel millat betolod oneronek es megveszed 5 eves finanszirozasra
mondjuk ezt az 5 millas Lagunat, akkor havonta ki fogsz fizetni mondjuk
80-85 ezret, es ket ev mulva egy esetleges lopasnal a casco fizetni fog
ra
mondjuk 2,7-et (onresz, avultatas, biztosito-faktor stb.), es ott allsz
majd, hogy jo esetben a 2,7 fedezi a hitelintezet koveteleset
(toketartozas + elotorlesztesi dij + a fenti idoaranyos visszafizetes),
rossz esetben meg ra is kell fizetned (pl. egy 3%-os arfolyamgyengules
is
rogton szazezret dob ra erre az osszegre), es akkor ott leszel egy vas
nelkul, elbuktad a masfel milladat + elbuktad a ~2 milla befizetett
torlesztest.
Szoval jo dolog a jarmufinanszirozas, de a rizikofaktor szerintem oriasi
(nyilvan ez mar sok mindentol fugg, mert egy adott jarmu elkotesi faktorat
rengeteg minden befolyasolhatja).
Udv., Akos
|