Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3619
Copyright (C) HIX
2010-02-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: lassuhajtas (mind)  41 sor     (cikkei)
2 re: Re: intercooler (mind)  15 sor     (cikkei)
3 re: Intercooler (mind)  18 sor     (cikkei)
4 RE: *** HIX AUTO *** #3618 (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Turbotlansag (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Re: lassuhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Soma irta:
: Aki nem ismerne: 30 km-en keresztul
: telepulesek egymas utan, koztuk korforgalmak, emelkedok,
: lejtok, kanyarok, elagazasok, mindezek miatt persze elozni tilos
: tablak.

30km-t 60-nal menni = 30perc. 30km-t 90-nel menni=20perc. Ha 
belevesszuk, hogy a 30km-bol joreszt nem mehetsz 90-nel, akkor mondjuk 
kijon 5perc idomegtakaritas. Ez nem a vilag vege, de elismerem, hogy 
pszichologiailag elegge idegesito vki mogott cammogni. Kedvenc peldam 
egy itteni orszagut, ami kb. 10km hosszan valtakozva 2+1 ill 1+2 savos. 
Ha az elejen megelozok valakit, aki 90-nel megy (a megengedett 100 
helyett), akkor jo esellyel 15km-rel kesobb (az utolso 5km normal 
orszagut 2 faluval) a masodik keresztezodesnel beall mogem a piros 
lampanal.

: Es ha megis lassan akar menni, akkor miert nem veszi eszre magat, es 
: all le egy percre egy buszmegalloba hogy elengedje a sort?

Amikor engem oktattak, akkor meg volt ilyen passzus a KRESZ-ben, hogy 
lassu jarmuvel idonkent felre kell huzodni es a forgalmat el kell 
engedni.

: Es milyen felemelo erzes az elottem halado
: altal kipockolt csikk szikrai kozt athaladni (bunkosag kategoria)!

Ez itt kozveszelyes viselkedes (kerekparos / motoros ruhaja ala 
becsuszik) ill. kornyezetszennyezes cimszavak alatt szankcionalhato 
erdotuz nelkul is.

: De cigizni szabad vezetes kozben...

Itt is. De birosagon a vezetore nezve terhelo korulmeny. Ugyanigy a 
darazshessegetes, autoradioban CD csereles, a tusszentes, stb. is.


Udv,
marky
+ - re: Re: intercooler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Amikor egy szivo dizel (vagy akar benzines) motorra turbot akarnak
>  ratenni (akar gyar, akar tuningmuhely), elso lepeskent csokkentik a
>  hengerekben uralkodo nyomast (kompressziot) picivel, mivel a turbok
>  0.3-0.5 bar nyomason pumpaljak be a levegot.

Mármint a komresszióviszonyt. a komressziónyomás a feltöltés 
következtében nem fog csökkenni.
Ez benzin motornál a működési elvéből adódóan törvényszerű, de 
dieselnél  nincs jelentősége, pl a kamrás VW motoroknál egyforma volt 
mindkét motornál. Manapság ( úgy 10éve) 1,0bar körüli feltöltőnyomással 
üzemelnek a dieselek.

Üdv,  Triznyak
+ - re: Intercooler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 
>  Az elektronikus vezerles csak annyi uzemanyagot engedett be,
>  amennyihez meg volt eleg levego, igy csak egy kiados
>  teljesitmenyvesztest eszleltel.

 Nem így működik. A törött kuler miatt a turbó a szabadba pumpálja a 
levegőt, így a légtömegmérőn nagyon sok levegő áramlik át (ehhez éppen 
sok üza járna), viszont nincs nyomás ( amihez kevés üza kellene). Ezt a 
vezérlő nem tudja értelmezni, legalábbis normál üzemként, ezért szerviz 
üzemre vált. A magas légtömegből és ugyanekkor alacsony töltőnyomásból  
lyukas rendszerre következtet, jelen esetben helyesen, lecsökkenti az 
üzemanyag mennyiséget és kinyitja a turbógeometriát, így tartva alacsony 
fordulaton a turbót. Gyakorlatilag a vezérlőnek fogalma sincs, hogy a 
motor mennyi levegőt szív ilyen esetben.

Üdv,  Triznyak
+ - RE: *** HIX AUTO *** #3618 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz(tok)!

> Ez a részlet rávilágít az egész világnézetedre, értékrendedre. Egészen 
> idáig a szabályok nélküliségért küzdöttél, azt hangoztattad, hogy 
> mindenki el tudja dönteni mire képes, nem kell szabály, előírás. Most 
> meg homlok egyenest az ellenkezőjét akarod!

	  Ooooo, csak a sajat vedelmemben, mert ez nem volt tul
	fair: _nem_allitottam_ (olvasd csak el megint, mit irtam),
	hogy ezt szeretnem. Kerdeztem, hogy mit szoltok hozza,
	mert pont az a velemenyem, hogy a Ti felfogasotokba kel-
	lene, hogy ez siman beleferjen!

> esetleg ki lehetne tiltani embereket a közlekedésből, pl. neme, bör, 
> haj, szem szín, világnézeti hovatartozás alapján. Volt erre már példa 
és 
> ideológiát tudtak hozzá kapásból gyártani.

	  Ez pont nem az en stilusom. Azt meg nem erzem verlazito
	ideologianak, hogy aki _keptelen_ autot vezetni, arra nem
	kellene raeroltetni... (De ez mas kerdes, mint a gyorshaj-
	tas, nem is feltetlenul tartozik ide.)

> Forog a gyomrom. :-(

	  Emiatt nem kell! (Hogy gyorsan akarok hajtani, attol le-
	het, mert az meg igaz is.)
	  Udv:

								Nagyak
+ - Turbotlansag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  No, koszonom a valaszokat turbougyben! Az az igazsag,
	hogy az intercooleren egy oklomnyi lyuk keletkezett, es
	magam is rajottem, hogy most a turbo a levegot kifujja,
	tehat nincs meg a hengerek fele a toltonyomas. Azon is
	teljesen magamtol idegeskedtem, hogy mi van, ha szuret-
	len, szutyok levegot sziv be a motor, jo-e az neki. Mel-
	lesleg - ha mar igy a reszletekbe mentunk - ugy mukodott
	az auto, hogy inditasnal nem lehetett erezni igazan sem-
	mit, aztan indulasnal az elso masodpercekben kormozott,
	rangatott, majd visitott, hogy "engine malfunction", de
	aztan ezt abba is hagyta, csak maradt a marha gyenge tel-
	jesitmeny az egyebkent sima jaras mellett. (Es kigyul-
	ladt az a lampacska, ami a modernebb autokban mar megta-
	lalhato, sarga szinu, es egy stilizalt motorblokkot abra-
	zol.)
	  Itt nyilvan Hajdu Csaba es Triznyak magyarazata talalt
	telibe, valoszinuleg az elektronika zabolazta utana a to-
	vabbiakban a motor mukodeset. Mellesleg erzesre csont u-
	gyanannyi maradt a fogyasztas, de utana mar olyan rette-
	netesen sokat nem jartam vele, hogy igazan meg tudjam fi-
	gyelni.
	  Egyebirant en nem latok benne semmi isteni jelet, meg
	akkor sem, ha tudom, hogy ha ez egy szarvas lett volna,
	azt valoszinuleg mar nem irtam volna meg a listara...
	  Koszonom es udv mindenkinek:

									Nagyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS