Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3810
Copyright (C) HIX
2009-11-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: intelligens auto (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Balesetek (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: balesetek megelozese (mind)  60 sor     (cikkei)

+ - re: intelligens auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Csak még egy kérdés, hogy árnyaljuk tovább a dolgot:
-kiben bízol jobban, magadban, vagy egy programozóban?
Én valahogy nem örülnék neki, ha tudnám, hogy a metrót, vonatot, repülőt
és immár az autómat egy "mikroprofesszor" vezeti.
Na nem mert kínai gyártmányú a szilícium csipp, a bajokat többnyire a 
futtatott
programok okozzák.
És a statisztikai boldogságtudat se töltene el, mikor épp én lennék a 
statisztikailag
teljesen elfogadott téves bit. (és most az én helyére ki-ki tegye be saját 
magát.)
Egyébként fene tudja milyen csenelen volt ilyen film, valami amerikai 
verseny volt
meghirdetve pont erre, pénzdíjjal, sok-sok egyetemi és más csapat indult,
érdemes megnéznie a programban bízóknak, milyen eredménye lett.
Tanulsága mindenesetre az lett, hogy a teljesen önműködő, öninteligens 
autó
ma még nem megoldható.
Persze a jövőben, ki tudja.
Bár ez szintén magánvélemény, de szerintem már ma is döbbenetesen sok ember
bízik inkább egy számítógép által monitorra írt üzenet igazságában, mint 
a 
saját
józan eszében. És ez bizony sokszor baj, már most is....
Sanyi
+ - Balesetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

  Azért nagyon sokat fejlődtek az autók: 
http://www.iihs.org/50th/default.html
  A videó: http://www.iihs.org/video.aspx/info/50thcrash
  Két kép az eredményről:
http://www.iihs.org/50th/belair_oc_lg.jpg
http://www.iihs.org/50th/malibu_oc_lg.jpg

-- 
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor
+ - Re: balesetek megelozese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Miki, irod:

: >Megint másik téma, hogy a jó utak meg a modern autók hamis
: >biztonságérzetben ringatják az embereket, akik emiatt sokkal veszélyesebben
: >közlekednek.
: Ez így van. Ha egy 15 centis szurony állna ki a kormánykerékb?l a sof?r
: felé, sokkal kevesebben száguldoznának.

Ez nem egeszen igy van. Az embereket meg lehet nevelni, ill. idot kell 
nekik adni a civilizacios vivmanyok elfogadasahoz. Lasd baleseti 
statisztikak Kelet-Europaban a vasfuggony lehullasa utan. Aki tudott, 
nyugati autot vett es ment mint a meszes az elso faig. Manapsag majdnem 
mindenkinek nyugati kocsija van es sokkal kevesebb baleset tortenik, 
mert nem pozo"rko:dnek (annyit).

: > lehetseges vagy 5% fekutat nyerni azzal,
: Bevallom 5% fékút nyereség nem hat meg. Messze nem elég.

Szamold ki, hogy ha 100km/h-rol 40m alatt all meg a kocsi, akkor 38m-nel 
meg mennyivel megy. Ehhez vedd meg hozza, hogy nagyon jo vezetonek kell 
lenned ahhoz, hogy a gyari 40m-es fektavolsagot elerd (atlag sofor 
veszfekasszisztens nelkul nem all meg 45m alatt, avagy vezetestechnikai 
treningen miert fektetnek nagy hangsulyt a veszfekezesre). 45m vs. 40m 
(veszfekasszisztenssel vagy gyakorlott sofor) vs 38m 
(asszisztens+bemerevites) kozott azert mar eleg jo kulonbsegek vannak.

: Komoly utastérgy?r?dés nélkül talán az 50km/h az, amit még meg lehet 
úszni
: frontálisan falnak, feltéve, hogy a karosszéria tényleg elnyel ekkora
: energiát (= kocsi eleje elég hosszú, elég er?s és szépen gy?r?dik),
: az öv id?ben megfog és az utasok sem törik össze egymás testét.

Ezt egy aktualis Fiat 500-ban is meguszod, lasd NCAP torestesztek.

: 4x akkora energiát kell elnyelni el?l is, és fele olyan gyorsan!
: Az emberre ható  lassulás pedig 280 m/s2,  28g !!!!   Halálos.

Ez igy nem igaz. Ami kibirhato, az egy 1/x jellegu gorbe (y tengelyen a 
gyorsulas, x tengelyen az ido). Ha 50-nel falnak mesz, kb. 40g hat rad 
csucsertekben. 

: Ne arra gondolj, hogy pirosnál 40-nel

Ez itt valoszinusegszamitasi problema. Mindig tudunk olyan esetet 
konstrualni, hogy vasuti atjaron bedoglik a motor es jon a vonat 1000 
tonna ossztomeggel.

Ugyanez van az ulessel es a fejtamlaval is. Az ulesek fejtamlai 
(Europaban es altalaban) max. 195cm-es emberekre allithatok be. Mert ez 
a csoport adja a lakossag 95%-at. A tobbi 5%-nak peche van, mert ha be 
is fer az ulesre, a fejtamla egy karambolkor jo esellyel el fogja torni 
a nyakat. (Ez talan reszben valasz Janos kerdesere is, hogy mekkora 
rizikot lehet elviselni jogilag/moralisan egy egyebkent jo 
talalmanytol.)


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS