Sziasztok!
Csak még egy kérdés, hogy árnyaljuk tovább a dolgot:
-kiben bízol jobban, magadban, vagy egy programozóban?
Én valahogy nem örülnék neki, ha tudnám, hogy a metrót, vonatot, repülőt
és immár az autómat egy "mikroprofesszor" vezeti.
Na nem mert kínai gyártmányú a szilícium csipp, a bajokat többnyire a
futtatott
programok okozzák.
És a statisztikai boldogságtudat se töltene el, mikor épp én lennék a
statisztikailag
teljesen elfogadott téves bit. (és most az én helyére ki-ki tegye be saját
magát.)
Egyébként fene tudja milyen csenelen volt ilyen film, valami amerikai
verseny volt
meghirdetve pont erre, pénzdíjjal, sok-sok egyetemi és más csapat indult,
érdemes megnéznie a programban bízóknak, milyen eredménye lett.
Tanulsága mindenesetre az lett, hogy a teljesen önműködő, öninteligens
autó
ma még nem megoldható.
Persze a jövőben, ki tudja.
Bár ez szintén magánvélemény, de szerintem már ma is döbbenetesen sok ember
bízik inkább egy számítógép által monitorra írt üzenet igazságában, mint
a
saját
józan eszében. És ez bizony sokszor baj, már most is....
Sanyi
|
Sziasztok!
Miki, irod:
: >Megint másik téma, hogy a jó utak meg a modern autók hamis
: >biztonságérzetben ringatják az embereket, akik emiatt sokkal veszélyesebben
: >közlekednek.
: Ez így van. Ha egy 15 centis szurony állna ki a kormánykerékb?l a sof?r
: felé, sokkal kevesebben száguldoznának.
Ez nem egeszen igy van. Az embereket meg lehet nevelni, ill. idot kell
nekik adni a civilizacios vivmanyok elfogadasahoz. Lasd baleseti
statisztikak Kelet-Europaban a vasfuggony lehullasa utan. Aki tudott,
nyugati autot vett es ment mint a meszes az elso faig. Manapsag majdnem
mindenkinek nyugati kocsija van es sokkal kevesebb baleset tortenik,
mert nem pozo"rko:dnek (annyit).
: > lehetseges vagy 5% fekutat nyerni azzal,
: Bevallom 5% fékút nyereség nem hat meg. Messze nem elég.
Szamold ki, hogy ha 100km/h-rol 40m alatt all meg a kocsi, akkor 38m-nel
meg mennyivel megy. Ehhez vedd meg hozza, hogy nagyon jo vezetonek kell
lenned ahhoz, hogy a gyari 40m-es fektavolsagot elerd (atlag sofor
veszfekasszisztens nelkul nem all meg 45m alatt, avagy vezetestechnikai
treningen miert fektetnek nagy hangsulyt a veszfekezesre). 45m vs. 40m
(veszfekasszisztenssel vagy gyakorlott sofor) vs 38m
(asszisztens+bemerevites) kozott azert mar eleg jo kulonbsegek vannak.
: Komoly utastérgy?r?dés nélkül talán az 50km/h az, amit még meg lehet
úszni
: frontálisan falnak, feltéve, hogy a karosszéria tényleg elnyel ekkora
: energiát (= kocsi eleje elég hosszú, elég er?s és szépen gy?r?dik),
: az öv id?ben megfog és az utasok sem törik össze egymás testét.
Ezt egy aktualis Fiat 500-ban is meguszod, lasd NCAP torestesztek.
: 4x akkora energiát kell elnyelni el?l is, és fele olyan gyorsan!
: Az emberre ható lassulás pedig 280 m/s2, 28g !!!! Halálos.
Ez igy nem igaz. Ami kibirhato, az egy 1/x jellegu gorbe (y tengelyen a
gyorsulas, x tengelyen az ido). Ha 50-nel falnak mesz, kb. 40g hat rad
csucsertekben.
: Ne arra gondolj, hogy pirosnál 40-nel
Ez itt valoszinusegszamitasi problema. Mindig tudunk olyan esetet
konstrualni, hogy vasuti atjaron bedoglik a motor es jon a vonat 1000
tonna ossztomeggel.
Ugyanez van az ulessel es a fejtamlaval is. Az ulesek fejtamlai
(Europaban es altalaban) max. 195cm-es emberekre allithatok be. Mert ez
a csoport adja a lakossag 95%-at. A tobbi 5%-nak peche van, mert ha be
is fer az ulesre, a fejtamla egy karambolkor jo esellyel el fogja torni
a nyakat. (Ez talan reszben valasz Janos kerdesere is, hogy mekkora
rizikot lehet elviselni jogilag/moralisan egy egyebkent jo
talalmanytol.)
Udv,
marky
|