Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3498
Copyright (C) HIX
2009-03-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: 2.0 pdtdi (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Fenyezesvedo mubor kotenyke + fekpad (mind)  48 sor     (cikkei)
3 Valasz: kofelverodes *** HIX AUTO *** #3497 (mind)  46 sor     (cikkei)
4 Valasz: 2.0 pdtdi*** HIX AUTO *** #3497 (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Re: 2.0 pdti (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - re: 2.0 pdtdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Jómagam éppen 2005. márciusa óta gyúrok ilyen szerkezeteket
és decemberben váltottam egy másik, ugyancsak PDTDI autóra.

Ami nem jó:

Megbosszulja a karbantartás hiányát, a gyenge minőségű üzemanyagot.
Hidegen diesel csörömpölése van (belülről nem hallatszik), melegen
elmegy, nem zavaró. 1700-as fordulatszám alatt nem lehet vele ugorni, 
a turbolyukig gyenge, mint a tavaszi lepkefing... :-)
A kézi váltónál tesztekben panaszkodtak, hogy lefulladt a tesztelőknél.
(DSG-vel persze sohasem)

Ami jó:

A fogyasztása szerintem kellemes: országúton (szabályosan) 4,8l 
csak városban járva 6,7 és ezek az értékek nem nagyon függenek
klímától, utasok számától, csomagtól.
A gyorsulása igen figyelemreméltó (nekem tökéletesen elég) a tuningboxos
Mondeos ismerősöm arcáról leolvadt a mosoly, amikor elhívott gyorsulni
(életemben először voltam és eddig utoljára is) és a gömböc Altea a 2.0
motorjával csúfosan elverte a 2.2dCI motoros tuningolt Mondeokat, pedig
ott jobb a legellenallas... Persze ez a DSG érdeme is... (Pl.
sportfokozatban
nem engedi a fordulatszámot 1700 alá, ezért azonnal ugrik.)
Az érdi emelkedőn nem nagyon lehet észrevenni különbséget utasszám, 
vagy bepakolt csomag mennyisége alapján.
(Legalábbis a Seatoknál) kiegészítő kerámiafűtést adnak hozzá, hogy ne
kelljen a hulladékhőre várni, ezért 2-3 perc után már meleg jön. Ezt a
PDTDI-khez alapból adják.


Szep napokat: Antal Attila
Altea XL 2.0PDTDI DSG
+ - Fenyezesvedo mubor kotenyke + fekpad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Aki csak a fenyezest felti,
> az valami "mu"bo"r zoknit" huz a kocsi elejere.

	  Nem akarnek flame-et, de mar a multkor is gondoltam
	erre a temara. Persze sem izlesrol, sem elvekrol mast
	meggyozni nem is lehet es nem is erdemes, de a magam
	reszerol ezt egy oriasi marhasagnak tartom. Amerikaban
	lattam rengeteg ilyet, eloszor csak neztem, mi a fene,
	aztan magam is arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy
	a kavicsok altal okozott fenyezesserulest hivatott mi-
	nimalizalni. Igen, abbol a szempontbol jogos, hogy pl.
	a nemreg visszaadott ceges ex-Stilom elol ugy nezett
	ki, mintha soretes puskaval lottek volna meg.
	  Csakhogy! Ez a mubor "ize" olyan fertelmesen ronda,
	hogy - es itt jon be szamomra a logikatlansag - aki az
	ilyet folyamatosan hordja a kocsijan, az ugysem fogja
	szepnek latni az autot az eletben sem. Raadasul amig
	a kavicsnyomok kozelrol latszanak, az a borzalom mar
	azonnal kiszurhato. Azt meg nem hinnem, hogy valaki a
	garazsaban megszabadul tole, megszemleli a gepsast,
	es elegedettseggel nyugtazza, hogy de jol is nez ki.
	Meg ha eladasnal esetleg valamivel tobbet is er az
	auto, akkor sem hiszem, hogy azzal a minimalis ertek-
	veszetessel partiban lenne, hogy folyamatosan egy i-
	lyen marha ronda kotenykevel kelljen jarni.
	  Ez pont ugyanolyan, mint hasonlo okokbol nem leven-
	ni a kijelzot vedo foliat egy vadiujan vasarolt pl.
	mobiltelefon eseten. Akarkit kerdeztem, azert hagyja
	rajta (mar aki), mert egyebkent "osszekarcolodik es
	csunya lesz". Ehhez a foliahoz kepest?! Ne mar...
	  Mas. Piszokul nem vagyok megelegedve az "uj" Focus
	menetteljesitmenyevel. Papiron 115 LE, es bar a Stilo
	csak 103 volt, erzesre kenterbe verte a Focust. Sze-
	rintem nincs az 115 LE, es szeretnem kimeretni fekpa-
	don. Van esetleg valakinek ismerose (vagy csak cime),
	ahol ezt el tudnam vegeztetni? Persze tul sok zsetont
	nem aldoznek ra, nem csak azert, mert most marha sza-
	rul megy (feltetelezem, nem en vagyok ezzel egyedul
	igy a listan :-( ...), hanem mert megiscsak ceges auto.
	(Nyilvan a ceg egy fekpados kimerest meg nem fog fi-
	zetni, nekik aztan tok nyolc, hogyan megy a gep.) Igy
	ha arrol is lenne info, mennyiert fogjak ezt nekem
	sacc per kabe megcsinalni, azt is megkoszonnem.
	  Udvozlettel:

								Nagyak
+ - Valasz: kofelverodes *** HIX AUTO *** #3497 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Nemes Marcus
> Temakor: kofelverodes ( 32 sor )
> Idopont: Mon Mar 23 06:53:15 CET 2009 AUTO #3497
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> : Ha nem szorul be a rovatkaba,
> : akkor laposan repul. Ha a rovatka felporgeti az aszfaltrol, akkor
> : magasabban. Az elobbi ellen a sarfogo nem ved, az utobbi ellen vagy
> : ved, vagy nem.
>
> A dolog nem ilyen egyszeru. Mivel a sajat magam altal folvert vizet
> kepes vagyok a ferde hatso ablakomra folcsapni (amit pusztan
> ballisztikaval keptelenseg magyarazni), a kocsi alatti/mogotti
> legorvenyek a kavicsokra is hatnak, raadasul mindenfele folveres nelkul

Azert ez sem egeszen igy van, leginkabb az szamit, hogy mekkora a sulya,
illetve a sulyhoz kepest a felulete a cuccnak. Egy par milligrammos
vizcseppre, vagy egy talan 1-2 grammos, de ehhez kepest hatalmas feluletu
cigarettasdobozra nyilvan komolyabban hatnak a legorvenyek, de az a
kavicsmeret, ami a szelvedoben kart tud okozni, szerintem valahol a centi
koruli atmeronel kezdodik. Raadasul az is szamit, hogy a hatso ablakodra
kerulo viz jelentos resze az elso kerekek felverese, illetve a kocsi
teljes aljanak a szivohatasa miatt kerul a kocsi ala es onnan a hatso
falra, mig a felverodo ko kizarolag a hatso kerekek altal indulhat utnak.

> (lasd negy kerek koze vett eldobott cigarettasdoboz roppalyaja). Regen,
> amikor meg normalis autokat tudtak gyartani, a hatso kerek a kocsi
> vegetol vagy 70cm-re volt, tovabba a sarfogok is vagy 10cm-re voltak 
a
> kerektol, igy viszonylag sokmindent nem sikerult folverni.

Neztem a sajat automat (Octavia), ugyan van hatso sarfogom, de Triznyaknak
ennel a konkret autonal biztosan igaza van, a felverodo kovek ellen
egeszen biztosan semmit nem ved, mas kerdes, hogy ennek eleve nagyon nagy
a hatso kinyulasa, tehat a kaszni maga a legtobbet megfogja. Van egy csomo
kisauto viszont, ahol a kerek szeletol 10 centire mar vege van az autonak,
na ott minden sarfogo szamit(ana).

> Amit en egyszer szeretnek megelni, hogy a kamion nem csapja ki *oldalra*
> a vizet. Erdekes modon ez is valahogy kamionfuggo. Az egyik ugy beterit,
> hogy max. ablaktorlovel is csak oldalra tudok kilatni, a masikat gond
> nelkul meg lehet elozni.

Nem lehet, hogy ez leginkabb a szeliranytol fugg?

udv., Akos
+ - Valasz: 2.0 pdtdi*** HIX AUTO *** #3497 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: 2.0 pdtdi ( 12 sor )
> Idopont: Mon Mar 23 04:33:08 CET 2009 AUTO #3497
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Mi a velemenyetek a 2005 kornyeki 2.0 pdtdi (140 Le) motorokrol?
> Autovasarlas elott vagyok, es kineztem magamnak egy ilyen motorral
szerelt
> Octavia-t. Aztan hallottam hogy ezekkel a motorokkal nagyon sok problema
> van. Mi ebbol az igazsag? Es ha igaz, milyen gondok vannak veluk?

Egyreszt - mint minden autonal - leginkabb attol fugg, hogy milyen az
eloelete, hogyan szervizeltek es mennyi kilometer van benne (valojaban).
Masreszt VW-szervizes cimboram szerint 150-200 ekm korul elkezdodnek a
gondok az osszes PD... dizelnel, minel hegyesebb a motor, annal
jellemzobben,  termeszetesen nagyban fugg a tulaj labatol/eszetol, a
kapott olajtol, a hideguzem mennyisegetol. Ilyenkor altalaban a
befecskendezofuvokak meghalnak, es ami nagyobb gond, hogy
roncsolasmentesen nehez oket kiszedni, igy ez alapban tobb szazezres muri.
Altalanosan igaz, hogy mindennek ara van, ha megnezed a VW alap 1.9-es
dizelblokkjat, akkor a 68 lovas SDI-rol minden szerelo el fogja mondani,
hogy felmillio km-t a legrosszabb peldanyok is gond nelkul elfutnak, a
90-105 lovas TDI-k is nagyon tartosak, de minel tobb lovat csiholnak ki
belole, annal tobb a kompromisszum, ami termeszetes is, es sem a gyarat,
sem a vevoket nem erdekli igazan, mert ez meg a PDTDI motoroknal sem az
elso tulajok problemaja altalaban... Ha a fogyasztas a fontosabb, akkor 
a
105 lovas TDI-vel szerintem jobban jarsz, ha viszont mennie is kell, akkor
valami komolyabb benzinest neznek. Ha 100%-osan megbizol az eladodban es
ugy szamolod, hogy meg a ~150 ekm futasteljesitmeny elerese elott tovabb
fogsz lepni ettol a geptol, akkor nyugodtan megveheted a PDTDI-t is, de 
ne
vard tole azt, hogy az 1.6-os o"sblokk igenytelenseget nyujtja :-)

udv., Akos
+ - Re: 2.0 pdti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

2007 07. havi 2.0 PDTDI céges Ocatavia kombit hajtok, 65e km van benne.
Motorikusan semmi baja, olajfogyás nem mérhető. Kicsit hangos a motor, 
de 
rendben teszi a dolgát, - 140LE és 320 Nm azért dorombol a háttérben.
A teljes átlagom 5,7 l/100 km, de nyugis vezetéssel simán 5 liter alatt 
artható.
Az egyéb hibák listája is rövid: a központi zár kapcsolója (a kézifék 
melletti) tönkrement, kicserélték gariban, valami zörög a jobb első ajtóban 
(erősebb gyorsításkor és fékezéskor, valamit bennehagyhattak az 
összerakásnál :-)
A 30e km-es lenne a szervizintervalluma, de 22-25e között kellett eddig 
vinni (szól az autó, hogy mikor szeretne friss olajat).
A szakszervizek a zsebmetszés kategória, kb. 2x annyiba kerül, mint a 
Lagunámnál volt. Egy olajcserés (long life olajos) szerviz közelít a 100e 
Ft-hoz.
Nem tudom a használt ára hogy alakul, de újjonan olyan drága, hogy egy 
kategórával nagyob autó simán kijön ennyi pénzből.
Az enyémnek most nyáron jár le a lízingje, és minap néztük meg ez egyik 
márkaszervizben, hogy ugyanez a kocsi, most mennyibe jönne ki.
8.25MHUF, - ennyiért épeszű ember nem Skodát vesz :-)

Koli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS