Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1769
Copyright (C) HIX
2003-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elakadasjelzo (mind)  48 sor     (cikkei)
2 Niva gumik (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: lada1200 (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Burn-r (mind)  17 sor     (cikkei)
5 MAP (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Torott FORD ESCORT 1.6 D (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Hix tali (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re/ Mit csinal a MAP sensor (mind)  3 sor     (cikkei)
9 Re/ ALFA motor SOS (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Re/ UJRA forgalomba helyezes (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re/ Ford Galaxy (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Sziasztok Hixesek (mind)  2 sor     (cikkei)
13 tuning (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Elado (mind)  31 sor     (cikkei)
15 nivara gumit (mind)  4 sor     (cikkei)
16 tesztmotor (mind)  5 sor     (cikkei)
17 kf felni hirdetesbol (mind)  21 sor     (cikkei)
18 Ford Galaxy (mind)  21 sor     (cikkei)
19 MAP szenzor (mind)  30 sor     (cikkei)
20 Mikor arultak eloszor (mind)  1 sor     (cikkei)
21 Re: Sziasztok!! (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Godzilla (mind)  15 sor     (cikkei)
23 250 km/h (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Bogar Cabrio (mind)  10 sor     (cikkei)
25 alufelniKK, slusszkulcs (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - Elakadasjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vad Asz irta:

>Ennel is zavarobb, ha az elakadasjelzot vontatott autok hasznaljak. Es
>sajnops nap mint nap latni.. Ez rossz, urai, es meg torvenyellenes is!
>kepzeld el, latsz egy elakadt autot villogni, elozned, am akkor veszed
>eszre, hogy mozgasban van, es ketten vannak, osszekotve! nem ugyanaz...

    A Kresz szempontjabol igazad van, de a gyakorlatban neha megiscsak
jobb villogni szerintem. Egy pelda:
    Egyszer autopalyan elromlott a kocsim, menni tudott, de max.
60-70-nel. Eloszor veszvillogo nelkul mentem, de amikor utolertek
a 130-140-el kozlekedok es hirtelen eros fekezesre kenyszerultek,
hiszen nem szamitottak ra, hogy en ilyen lassan megyek, akkor igencsak
dudaltak es villogtak duhukben. Tudom persze, hogy nem szabad
ilyen lassan haladni a palyan, de ha ott romlott el a kocsid, valahogy
csak el kell jutni a kovetkezo kijaratig. Amikor lattam, mi tortenik
mogottem, inkabb felkapcsoltam a veszvillogot. Onnantol kezdve
mindenki tudta, hogy gond van nalam, figyelni kell. Nem is volt
tobb villogas, dudalas.

De mondok egy olyan peldat is, ahol igencsak megtevesztett az
elakadasjelzo es ez a tevedes majdnem az eletembe kerult:

    Par eve jottunk haza Parizsbol az autopalyan, reggel 6-kor,
koromsotetben indultunk. Parizsbol az A4-es kivezeto szakasza
ketszer 3 savos egy jo darabig. A kulso savban haladtam kb. 140-nel
(senki nem volt a palyan), amikor lattam egy kocsit veszvillogoval
a leallosavban. Beljebb huzodtam a kozepso savba hogy hagyjak
neki eleg helyet, talan epp kereket cserel az uttestfeloli oldalon.
Amikor a kocsi melle ertem, akkor lattam meg, hogy a belso
savban egy masik kocsi volt a tetejere fordulva egy szem lampa
nelkul, toksoteten. A leallosavban villogo kocsi ezt akarta jelezni,
es nem a sajat hibajat. Amikor atfutott az agyamon, hogy ha most
csak ket sav lett volna, akkor en 140-nel rohantam volna bele
a fejetetejen allo kivilagitatlan kocsiba, akkor kirazott a hideg
es a tagjaim remegni kezdtek...

    Udv,

    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Niva gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szoval semmi vadaszat, csak rossz korulmenyek kozotti falusi kocsikazas

>Használj gyári NIVA gumikat, az a legolcsobb és leghatékonyabb a NIVÁN ( Kb
800

Az iden kezdtunk lizingelni 3 NIVA-t, ebbol 2 a mezei gyari gumival, 1
bemutatouto volt, alufelni, "peres" gumi.
egyik sem jo, de a gyari kimondottan balesetveszelyes. (M+S, teli-nyari
siccc!!!)
mar a szervizes srac a dilernel mondta, hogy azokat minel hamarabb le kene
cserelni.

ha szfaltra kell, a szelesebb, alufelnis gumi szerintem neked megteszi, es
nagyon jol is nez ki.. De telire teligumi KELL!!
Az alufelnivel az auto vezetoje kemenyen terepezik, es eddig meg jol birta a
strapat..

Udv,
Vad Asz
+ - Re: lada1200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a csalad altal tiz eve gyotort szurke Lada1200-t szeretnenk
>eladni, erdeklodom, hol celszeru meghirdetni.

Hello!

Hirdesd meg a www.ladaclub.hu-n.

Üdv. Pali
+ - Burn-r (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a subj-beli keszulekkel kapcsolatban? Ez az a
cucc, ami egy speci vegyszer hozzaadasaval a sima 12V-rol vizbontassal
"durranogazt" fejleszt. Ezt hozzavezetve a beszivott levegohoz
tokeletesebb egest, ezaltal fogyasztascsokkenest vagy
teljesitmenynovelest iger. Mi a velemenye vagy esetleg konkret
tapasztalata a nagyerdemunek errol a cuccrol?
http://www.burn-r.vic.hu/

Udv

Hook


_______________________________________________________________________
http://mailbox.hu - WAP-on is olvashatod
+ - MAP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja valaki, hogy mit csinal a MAP szenzor??

Manifold Absolute Pressure szenzor, ha egyre gondolunk. (Beomlo levego
abszolut nyomasat meri a szivocsoben)
A http://condrix.freeweb.hu oldalon a 'Citroen/Peugeot hibakod kiolvaso'
alatt olvashatsz a teszteleserol is.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Torott FORD ESCORT 1.6 D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Van egy torott 89-es Ford ESCORT
1.6 D autom. Az orra lerongyolodott
egy picit (bal lampak kitortek, huto
torott, lokharito torott egyik hatso ajto
behorpadt, motorhazteto osszetort).

A motor mukodokepes. Ablakok, szelvedok
jok (elso szelvedo teljesen uj). Elektromos
ablakemelo stb....

Muszaki 2003.novemberig (forgalombol nincs
kivonva)

Nem tudtok ra vevot ? Mennyit adnak egy ilyen gepert ?
Esetleg csere (beszamitas) is erdekelne. Kb. 200.000-ert
szeretnenk vonohorgos autot venni (nem tul rossz allapotban)

Koszi !

A legjobbakat !

Istvan
+ - Hix tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Sajna nem tudok ott lenni a talin.
:-(
Nagyon szerettem volna menni de
nem lesz kesz a kocsim addig. 6 honapja
van a fenyezonel es meg 2 honapig nem
kerul ra a sor. Nalatok is ilyen siralmas
az autoszerelok gyorsasaga (Szolnok megye) ?

A legjobbakat !

Istvan
+ - Re/ Mit csinal a MAP sensor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szivocso nyomasat meri.

Udv,  Triznyak
+ - Re/ ALFA motor SOS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pontositani kellene a motor tipusat, vagy feltucat fajtaval keszult a 
164-es. Milyen alkatreszek? Igy nehezen jon ajanlat!

Udv, Triznyak
+ - Re/ UJRA forgalomba helyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerdes: miert lett kivonva ( Ha a forgalmi sarkat levagtak, akkor a 
kivonas vegleges. Nem lehet forgalomba helyezni.)

   Tanacs: telefon~ Kozlekedes Felugyelet Bp. III. Mozaik utca ( a 
szamot nem tudom, de a 198 megmondja)

Udv,  Triznyak
+ - Re/ Ford Galaxy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ugyan nem jarok Galaxyval, csupan javitani szoktam. Az auto 
tulajdonkeppen egy Volkswagen Sharon, a motor szokott Ford lenni. (2,3l) 
Ha VR6-os motor van benne akkor ennek a motorja is VW. Generalis 
problemai nincsenek, tobbnyire a hsznalatbol eredo kopo alkatreszek 
fogynak el. A kátyus utak a gobfejeket gyorsan amortizaljak. Minosege 
Kb. VW.

Udv,  Triznyak
+ - Sziasztok Hixesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orulnek ha valaki tudna segiteni, info kene Ford Sierrarol 2.0i  91-es,
elore is koszonom, valaszotokat maganba is varom.
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Regen jartam erre, de most feltennek egy gyors kerdest:

Nem tudja valaki, hogy hol lehet ertheto es fokent hasznalhato leirast 
talalni a szivo es a kipufogo oldal rezonans meretezeserol? Pl. dr Cser 
Gyula munkassaga erdekelne, de tudomanyos alapon.

Udv 

Frescho
+ - Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Munkahelyi problema miatt kenytelen vagyok
megvalni a csaladi autotol.
Adatai: 1985-os 1,6-os benzines, 5 ajtos es 5
sebesseges, grafit metal Ford Escort.
Muszaki 2004.04. ho-ig ervenyes. Zoldkartya
2003.04. ho-ig. A rendszeresen mert adatok a
magyar eloirasok 1/10-et produkaljak zoldkartya
szempontbol.Eloszor azt hiszik, hogy
katalizatoros. Erdetileg Svajcan kerult eloszor
forgalomba. Ott epitettek bele a napfenytetot is.
1995-os megvasarlasatol Aldo szervizelte, ameddig
tehette. Szerenyen, de igyekeztem adni az autora.
4 polusu gyertya, MOBIL 1 olaj. 8 ev alatt kb 63
ezer km-t tettem meg vele.
Bonuszkent sztereo radio, valamint
tetocsomagtartot tudok felajanlani.
Iranyar:370.000.- Ft. Sajnos a penzre nagyon nagy
szuksegem van.

Frigyes mester, ha tudsz valakit aki a trabi-wb
listan aki a katalizator elol menekul kerlek
kozvetitsd.

Az auto Dunaujvarosban talalhato.

-- 
 Üdv 
  Dunai Zsolt 30-255-0925 (aki Aldo temeteset
megszervezte)
+ - nivara gumit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha az eredeti celjara akarod hasznalni, akkor szigoruan a keskeny,
nagybordas GYARI OROSZ terepgumit ajanlom. Betonon ugyan kicsit hangos, de a
"diszkogumikkal" ellentetben nem tomodik tele a mintazata sarral.
Fogash
+ - tesztmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>OM602A (ez nem dizel Merci?)

De igen. Ha minden igaz, V8 es kamionmotor, osidok ota hasznalva. 

Fogash
+ - kf felni hirdetesbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szabad-e aprohirdetes alapjan gyari konnyufem felnit venni? A tipus
>1988 es 1996 kozott keszult, tehat feltehetoleg a felni is ilyen idos. Ha
>szabad igy venni, mire kell figyelni? Meg lehet nezetni valahol a vasarlas
>elott? Utolso kerdes: 14"-os keszletert 45 kFt milyen ar?

Szabad. Allapotvizsgalat:

1.) szemrevetelezes, esztetikai allapot, fedolakk meglete
2.) szemmel lathato alakhibak, serulesek keresese
3.) kerekcsavar furatok epsege (kupos, vagy felgombos felfekves, nem
kiverodve!)
4.) gumi nelkuli megnezes (gumi alatt sincs serulve?)
5.) centirozo padon futtatas (oldal es sugariranyu utes? Merteke?)
6.) repedesvizsgalo spray-vel ellenorzes (deformaciot hidegen egyengetve
repedezhet, ha nem Alessio, vagy hasonlo gyurma-felni).

A 45eFt negy db esztetikailag es muszakilag hibatlan felniert nem veszes. A
14-es alufelni viszont max egy kisposkin, esetleg Zsigulin mutat, komolyabb
autora 15" alatt nem erdemes feltenni. 14" lemezfelninel a 14" alufelni
+lufigumi (/65, /70, /80) inkabb vicces, mint szep. :)
Fogash
+ - Ford Galaxy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azok segitseget kernem akik Ford Galaxyval kozlekednek. Milyen velemennyel
vann
>ak rola? Utaster, menetteljesitmenyek, hasznalhatosag, jellegzetes hibak?
Mit k
>ell megnezni elsodlegesen egy hasznalt peldanyon? Ha minden jol megy akkor
lehe
>tosegem lesz egy '96 ev vegit megvasarolni viszonylag kedvezo aron. A motor
2.8
> VR6. Ha esetleg mas tipusu autoban van valakinek tapasztalata ezzel a
motorral
> akkor azt is szivesen meghallgatnam

Kerdezd a VW Sharan es Seat Alhambra-tulajokat is, a 3 auto gyakorlatilag
tokugyanaz. A 2.8VR6 egy VW motor, a Corradoban es a Golf III-ban debutalt
korabban. A majdnem 3 literes loketterfogatahoz satnya 174LE-t tud, ami
miatt nem egy virgonc darab, viszont iszakos es a kozterhei horribilisek. :(
Amugy jo nagy, jol varialhato, es nekem tetszik a formaja. Keves van belole,
eladni nagyon nehez. Ebben a meretben javasolnam a Renault Espace/Grand
Espace, es a Chrysler Voyager modelleket is. A Voyager is europai, Grazban
csinaljak, igy vammentesen hozhato.
Fogash
+ - MAP szenzor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja valaki, hogy mit csinal a MAP szenzor??
>Valami leiras, esetleg magayarazat hasznos lehetne

Mainfold Air Pressure Sensor, vagyis szivocso legnyomas mero jelado.
Benzinmotoroknal a befecskendezendo benzin pontos meghatarozasahoz tudni
kell, hogy mennyi levego jut a motorba. Ehhez par alap-adatot hasznal a
szamitogep:
-ismeri a motor loketterfogatat, igy tudja, hogy egy fordulatra mekkora
terfogatnyi levego aramlik be.
- ismeri a motor fordulatszamat, ebbol tudja, hogy egysegnyi ido alatt
hanyszor szivja tele magat a henger
- megmeri a nyomast a szivocsoben,

majd a fentiek kombinalasaval kiszamolja, hogy az adott pillanatban mennyi
uzemanyagot fecskendezzen a szivocsobe ahhoz, hogy a lambda=1 aranyu, azaz
14kg levegohoz 1kg benzin keverek elkeszuljon.

A MAP szenzor szivomotoron abszolut 0-1 bar kozott uzemel (vagyis nulla bar
es a legkori nyomas kozott), turbomotoron a pozitiv tartomanyban is
ertekelheto jelet ad.

Korabban mertek legmennyiseget izzoszallal is: azt mertek, hogy a
szivocsoben levo izzoszal homersekletet mekkora feszultsegu arammal lehet
allando szinten tartani. Tobb levego benyelese, nagyobb sebessegu legaram,
jobban hut, tobb aram/feszultseg kell.
Volt tololapos legnyelesmero is, itt egy a legaramba helyezett csappantyu
elmozdulasa volt aranyositva a baramlo levego sebessegevel, vagyis
mennyisegevel.

Fogash
+ - Mikor arultak eloszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

elektronikus uzemanyagbefecskendezesu autot? Lehet tippelni :)))
+ - Re: Sziasztok!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Tudja valaki, hogy mit csinal a MAP szenzor??
> Valami leiras, esetleg magayarazat hasznos lehetne.
> Elore is koszi
> Udv
> 
> 
Manifold Absolute Pressure, a befecskendezeshez tartozik, a szivocsoben 
meri a nyomast (amitol a befecskezendo benya mennyisege fugg).

Radix
+ - Godzilla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Nem fog segiteni. Igaz, en meg jelentektelenebb kocsiban utazom
>(Fiat Punto I.). Hiaba azon a cegemblema, akkor is semmibe vesznek!
>Kerdezzuk meg a holgyeket:  Megiscsak a meret a lenyeges ?  :-)

Egy bizonyos meret folott (es nehany marka tekinteteben) mar tulzasba is
viszik. Se index, se koszonom, csa ramhuzza a kamiont. Ha akarok, feke-
zek, ha nem... leparkolok. Es eszre sem veszi.
Valamelyik nap egy BMW-s kopaszeros uvoltott egy oreg bacsival, akinek
a trabijat szanaszet torte a bomos segge. Persze igy nem lehet megallapi-
tani, kinek a hibaja volt, de ha nem sietek, biztos kiszallok megvedeni a
tatat.

Dimitrij
+ - 250 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Ennel mar csak az Opel sport dizele jobb 250km/h-as vegsebesseggel,
>2.5l vegyes fogyival es 0.2-es legellenallasi tenyezovel, 82LE
>teljesitmennyel.

82LE-bol hogy hoznak ki 250 km/h-t? 10000-res fordulat, 150kg? Gondolom
az alacsony fogyasztas nem ilyenkor merheto... :-)

Dimitrij
+ - Bogar Cabrio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Gondoltam, benevezek egy nagyon vagany kisautora es a Bogar
kabrio tetszik a legjobban. Tud valaki mondani roluk nehany szot?
Ugy altalaban a Bogarakrol, meg csak egyszer ultem benne gyerek-
koromban. Melyik evjarattol erdemes venni?
Koszi!

Dimitrij
ps: termeszetesen NEM a Beetle kell, hanem a regi. Az igazi Bogar.
+ - alufelniKK, slusszkulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva Edvard, hello mindenki

HA> Szabad-e aprohirdetes alapjan gyari konnyufem felnit venni? A tipus
HA> 1988 es 1996 kozott keszult, tehat feltehetoleg a felni is ilyen idos. Ha
HA> szabad igy venni, mire kell figyelni? Meg lehet nezetni valahol a vasarlas
HA> elott? Utolso kerdes: 14"-os keszletert 45 kFt milyen ar?

Csak annyit tudnek hozzaszolni a dologhoz: amennyiben a felnik pereme
erosen horzsolt, utott kopott, az egy eleg nagy felkijaltojel ami az
elozo tulaj parkolasi (es talan vezetesi) tudasat illeti. Erre jo lesz
ugyelni, amugy is esztetikai szempontbol sem a legszebb ha olyan a
felni. Az egyes beutodesek (ertsd: a felni pereme vagy valamelyik resze
nem koveti egysegesen a kor alakot) rossz hatassal lehetnek mind a
gumira mind a kormanymure (rezgesek, dobolas, foleg kanyarokban).

Ami viszont meg belejatszhat es erre nem fogsz tudni
szemrevetelezessel rajonni, hogy a felniben vannak-e vagy se repedesek.
Mert ezek is elofordulhatnak, jelenletuk pedig igencsak veszelyes
lehet. Itt talan a listatagok meg tudjak mondani hogy hova is kellene
fordulj egy alapos atvizsgalas vegett (rontgen).


HA> Felado :  [Non-Profit Organization]
HA> Temakor: Re: amerikai auto ( 11 sor )
HA> Idopont: Mon Mar 17 03:43:45 CET 2003 AUTO #1768
HA> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HA> On Sun, 16 Mar 2003  wrote:
>> Tudtok amerikai autos levelezolistarol? Probaltam az archivumban keresni, de
HA> 
HA> tudunk.

segitsegedet megkoszonjuk, MEGNYUGODTUNK.

Tiszy: koszi az informaciot. Kovetkezteteseim a kovetkezok:
- ki lehet mondani elegge siman a "bedezodorozott
luxus-Moszkvics-slusszkulcs" -ot
- minel tavolabb vagy az auto gyartojatol es minel nagyobb a
monopolium a piacon, annal nehezebben jut el hozzad hon szeretett
jarganyod pot-kulcsa, amit a markakepviselettol rendeltel meg...


Szabi
Seat Ibike 1.4i

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS