Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2061
Copyright (C) HIX
2004-01-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hulla, VISA, ILS (mind)  66 sor     (cikkei)
2 Off (mind)  29 sor     (cikkei)
3 re: Diezel 1,3 (mind)  7 sor     (cikkei)
4 re: Re: Ferihegy (mind)  17 sor     (cikkei)
5 re: Bikazas es biztositas (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re: Ohm es Lenz (mind)  40 sor     (cikkei)
7 Re: hitelkartyas fizetes (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Re: Bikakabel es induktivitas (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Re: Biztositas (mind)  11 sor     (cikkei)
10 re: Km ora biztositeka (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Okoskodasok... (mind)  60 sor     (cikkei)
12 RE: Fura dolgok (mind)  5 sor     (cikkei)
13 Eredetisegvizsga (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Re: FW: mai vegyes (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Lenz+Ohm utan csak nalunk! Kirchhoff. :-) (mind)  49 sor     (cikkei)

+ - Re: Hulla, VISA, ILS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  >Ott a temeto mellett volt egy kocsma, aminek  a neve Hullamoso' volt.
>
> Ilyen Veszpremben is van, persze a nev nemhivatalos, de a temeto
> szinten kozel van. [13-varos ter mellett.]

Allitolag Ostfiasszonyfan (hogy ne legyen OT: ott van a Pannonring), egy
volt ravatalozobol lett a Hullahopp diszko. Ha nem igaz, akkor is jol
hangzik.


> Biztos vagy benne? A kartyaelfogado hely szerzodik a SAJAT bankjaval a
> kartyaterminal telepitesere. Ez a sajat bank az uzlet szamlavezetoje,
> mondjuk az OTP bank. Erre az OTP jon, hozza a hardvert es telepiti a

 Nem vagyok benne biztos, de lattam kiirva valamelyi kbevasarlokozpontban,
hogy elnezest kernek, de a Visa tehet arrol, hogy nem mukodik. De lehet,
hogy csak rajuk akartak kenni.

> Bocs, ki kell hogy javitsalak. Amirol irsz, azt ugy hivjak hogy ILS
> (instrumental landing system), es ma mar nem csak egy repteren mukodik az
> USA-b
> an,
> hanem valamennyi nemzetkozi repteren, igy Ferihegyen is es nagy titokban
> Debrecenbe is telepitettek az elmult osszel. A ma forgalomban levo
> utasszallito
> repulok nagy resze fel van erre keszitve, ugy ahogy irod, a rendszer
emberi
> beavatkozas nelkul leszallitja a gepet. Es ha jol tudom, nem GPS-sel
> mukodik,
> hanem foldi adokkal.
> Az Aeroflotnak regebbi Tupoljev gepei nem rendelkeznek ilyen rendszerrel,
> de azok is veszik az ILS jeleit, ez alapjan szall le a pilota, tehat
elvileg
> o is le tudja tenni a gepet "vakon" is.

Az ILS osregi technologia, gyakorlatilag minden valamire valo gep kepes
venni a jeleit. Alapvetoen egy olyan radionavigacios eszkoz, amely ket
dimenziuoban segiti a futopalya megkozeliteset (nem a leszallast!). Mind
vizszintes (localizer), mind fuggoleges iranyban (glideslope) egy
radiosugarnyalab van kibocsatva, es megfelelo modulacios es egyeb trukkokkel
elerik, hogy egy muszerben egy fuggoleges es egy vizszintes mutato (vagy
barmi mas, vagy a robotpilota) ezt az egyre szukulo nyalabot kovesse. Ha ezt
koveted, akkor elvileg elersz a palyakuszobig.

Vannak ezenkivul meg fuggolegesen sugarzott jelek (markerek), amelyek a
megkozelites kulonbozo fazisat jelzil.

Leszallitasra ez nem kepes, ahhoz nem eleg pontos + a pilotak szeretik
latni, hogy mi van alattuk, u.i. a leszallas (hacsak nem anyahajon vagy, oda
tervezett geppel) nem ugy tortenik, hogy egyenletes sullyedessel belevezeted
a gepet a betonban. Vagyis, ha egy megadott magassagon (elhatarozasi
magassag, ami fugg repulotertol, pilotatol, geptol) a pilota nem latja a
futoplyata, akkor meg kell szakitatnia a leszallast.

Vannak az ILS-nel ujabb es pontosabb eszkozok, mikorhullamokkal, GPS, stb.
amelyek joval pontosabb megkozelitest tesznek lehetove, ezek azert jok, mert
sokkal rosszabb latasi viszonyok kozt is le lehet szallni. Es elvileg az
automata leszallas is megoldott, de mivel mindenkeppen a leszallas a
legrizikosabb resz az egeszben, jo, ha van valami termeszetes inteligencia
is, aki felugyeli.

Termeszetesen az ujabb megoldasok is ILS-ek abban a tekintetben, hogy
muszeres megkozelitest/leszallast tesznek lehetove, de specialisan az ILS
nevvel a fent leirt megoldast szoktak illetni.

Szabolcs
+ - Off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez mar nem csak terv. Ex-kollega batyja malev pilota, a Fokkerek is
>tudjak, hogy kezzel kitaxizik a kifuto vegere, bepotyogi, hogy Stockholm
>International, aztan a gep felszall, a foldi iranyito pontokkal
>kommunkikalva vegigrepul kijelolt legifolyosokon, leszall, megall a
>kifutopalya vegen. Aztan a pilota odavezeti a madarat a terminalhoz.

Azt hiszem az A320-as volt az elso, amelyik a taxizast is el tudta vegezni
emberi beavatkozas nelkul (az arra alkalmas reptereken). Kigurult a megadott
utvonalon, folszallt, leszallt a megfelelo reuloter megadott kifutopalyajara
es begurult a meghatarozott terminalhoz. Mindezt a betonba epitett fem
"vezetonek" koszonhetoen tudta megcsinalni, ma mar ez siman megoldhato
GPS-szel. (Az elso tesztek soran 110 leszallast vizsgalva max. 3 cm volt az
elteres annal a pontnal ahol a kerekek erintettek a betont, kigurulas alatt
pedig 1-2m-es pontossaggal iranyitotta a repulogepet a kifutopalyan).
Persze "sima" GPS nem alkalmas a leszallas levezenylesere, csak a DGPS.
Eloszor olyan helyekre terveztek alkalmazni ahol a hagyomanyos ILS kiepitese
nem volt lehetseges - pl. hegyi repuloterek. Ma mar olyan helyetben van a
GPS-es leszallito rendszer hogy a III-as kategorias ILS-t is siman
felulmulja, nem beszelve arrol az elonyrol hogy mig minden kifutopalyahoz
tartoznia kell egy-egy ILS-nek, addig egy foldi allomas eleg egy repuloteren
a GPS-es leszallito rendszernek.
Persze a GPS mellett ott vannak az olyan fejlesztesek is mint a PRARE, EGNOS
vagy NAVSTAT, jarjon utana akit erdekel a dolog.
Erdekesseg: 2001 aprilisaban egy F/A-18 Hornet landolt a USS Theodore
Roosevelt fedelzeten teljesen automatkiusan, a GPS rendszerre bizva magat,
ez volt az elso "hand off" leszallas anyahajora.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: Diezel 1,3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dizel AX?
------
Hogyan illik beallitani a guminyomast telen? En most -5C-nal ellenoriztem a
kuton...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: Re: Ferihegy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocs, ki kell hogy javitsalak. Amirol irsz, azt ugy hivjak hogy ILS
De en nem errol irtam! Hanem a leszallas utan, a repuloteren belul
sem kell a kormanyhoz nyulni. Bepotyogod a 27 -es terminal GPS
szamat, es a repulo magatol odamegy a 27 -es terminalhoz. Ez
az ILS tovabb fejlesztese. Ehhez nyilvan telepitett antennakat, SW,
es meg sok minden egyebet ki kell kiepiteni. Es nem is olcso dolgokat.
Hogy a temanal maradjunk: Behajtasz a Tescoba, es onnet
sem a kormanyhoz, sem a gazhoz nem kell hozza nyulnod.
Es meg az orral, vagy farral parkolas kivalasztasa sem kerdeses :-).

Aeroflot
Az utasszallito gepeknek "valamivel" jobb a felszereltseguk. A
teherszallitok
- es foleg a keletiek - nem olyan finnyasak, mint te is irtad. Legyen ket
szarny, egy par kerek, motor, torzs, es hadd menjen :-). De nem csak
a pilotatol fugg, hogy leszallhat -e, hanem egyszeruen nem kap leszallasi
engedelyt.
+ - re: Bikazas es biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves  Hajdu  Csaba  !  Soha  nem  fogunk zold agra vergodni. Ha
eletet  cserelnenk,  akkor  valoszinu,  hogy  Te  tudnad, amit en
tudok, es en hinnem amit most Te hiszel.

>De akkor nezzuk sokkal gyakorlatibb oldalrol a dolgot: amikor a
>bikazott  kocsin  a  starter  motort allitjuk le, akkor ott 100 A
>nagysagrendu aram szakad meg, ami nem gond, csak a 10A ?
Nem  idezem,  olvasd  el  errol  Triznyak  levelet  a 2060-as Hix
Autoban !

>Nem  a  biztositonak  kell  felmondani,  hanem neked, erdekmulas
>cimen.  A biztositasnak pedig semmi koze ahhoz, hogy hol parkol a
>kocsi...
Ily   modon   a  torveny  nem  engedi.  Uzemben  tarto  valtozas,
forgalombol  valo kivonas es ideiglenes kivonas eseten lehet csak
a  szerzodest  felmondani.  **58/1991. (IV. 13.) Korm. rendelet a
gepjarmu uzembentartojanak kotelezo felelossegbiztositasarol**

Biztosan van meg egy tucat dolog, amit maskent latunk :-)))
--
Meszaros Geza
+ - Re: Ohm es Lenz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> megegyszer leirom, a kabel levetelekor
> keletkezo indukcio okozhatja a problemat!!!!! 

  Igen, de pontosan melyik az az indukcio, amin nagy aramok szakadnak
meg? Bikakabelen nincs nagy indukcio. Nem azt vitatom, hogy a bika
kabelen sok 10 A lehet elmeletileg jelen, hanem azt, hogy ennek
megszakitasat eszreveszi a sok indukcio. De nem azt allitom, hogy
nem ez tortenik, csak valaki elmagyarazhatna mar, hogy mi is tortenik
igazan. En (kb. kozepiskolas szintu fizikaval) azt mondanam, hogy
a bikakabel sok 10 A-enek megszakitasa okoz nemi feszultseg ingadozast
a kocsiban, ami okoz nemi aramingadozast az induktivitasokon, ami okoz
nemi nagyfeszultseget. De ezt nem ugy szamolnam, hogy gyujtotrafon
megszakitok 100A-t. A valos szamolashoz/becsleshez nincs meg a kepzettsegem
(fizikus vagyok, nem villamosmernok).

> Mert a gyujtaskapcsoloval megszakitod azokat az aramkoroket is
> amelyiken a barhol indukalodott feszultseg eljuthatna az
> elektronikahoz.

  Ezt majd mondjad meg a radiomnak is legyszives. Az ugyanis nem kapcsol
ki gyujtas levetelekor. Tovabba gyujtaskapcsolo nem szakit meg nagy aramokat,
mert szetegne. Amit csinal, az *egyes* elektronika lekapcsolasa (megvedese).
De akkor masik kerdes: kikapcsolom a fenszorot. Nevlegesen 120W, azaz 10A.
Gyakorlatban tobb, mert a 120W az 12V-ra van megadva tudtommal, de ez mindegy.
Pillanatszeruen megszakitom. Miert nem szall el az elektronika?

> Mindossze a 
> lenyegrol feledkezik meg mindenki. ( Kiveve MGeza batyamat!!) A 
> __GENERATOR__. 

  Te meg egy dologrol feledkezel meg, a __GENERATOR__! Ami a masik, mar
jaro motoru autoban van. Szoval ujra kene gondolni az egeszet. Van ket
generator, mindketto dolgozik, osszekotod oket. Mennyi aram fog folyni
a droton? Meg kene merni...
  Masik nagy kerdes: latott mar valaki olyat, hogy bikazaskor elektronika
tonkrement? Nem arra gondolok, hogy tonkrement az elektronika valamitol,
majd utana bikazni is probaltak.
  De az egesz kezd olyan lenni, mint a parkolasi vita. Vihar egy pohar vizben.

Gyula
+ - Re: hitelkartyas fizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash_73 irta:
Dombornyomott kartyanal (VISA, EC/MC, AmEx, stb.) nincs szukseg a szamlaegyenle
g
ellenorzesere, ezek az off-line modban is mukodo kartyak ugyanis el
tudjak vinni a mogottuk allo szamlat minuszba is. Ez persze
kenyszerhitel, vaskos dijjal. 
----
Ez egy kicsit maskent van. Dombornyomott kartyaknal hitelkeret van, ami a kozte
d es bank kozotti megallapodason alapul.  Elektronikus fizetesnel ellenorzi a b
ankod hogy tulleped-e hitelkeretet ill. vegezhet biztonsagi ellenorzest is (pl.
 hogy mennyiben felel meg a vasarlas a toled elvarhato vasarlasi szokasoknak). 
A hitelkeret tullepesekor visszautasitja az ugyletet vagy a bank emelheti a hit
elkeretedet es engedelyezi a vasarlast. A kamatok csak a hitelkartyaszamla kial
litasa utan lepnek a kepbe es semmi kozuk a fiz. auth.-hoz.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gw2.telekom.de)
+ - Re: Bikakabel es induktivitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a kabel levetelekor
keletkezo indukcio okozhatja a problemat!!!!! 
---
Urak, urak... egy motorban van nehany induktiv fogyaszto.  Az induktiv fogyaszt
ok jellemzoje hogy a kapocsfeszultseg leesese eseten (KIkapcsolaskor) hajlamosa
k egy feszultseglokessel reagalni.  Egy induktiv fogyaszto I^2L energiat tarol,
 a fogyaszto teljesitmenye ennek a derivaltja (dI/dt).  Minel gyorsabban akarun
k minel nagyobb aramot felvevo induktiv fogyasztot kikapcsolni annal nagyobb fe
szultseglokest kell a rendszernek elviselni.  A feszultseglokest csokkentesere 
pl kapacitiv ill. ohmos elemeket epitenek be a rendszerbe (pl. a megszakitonal 
a kondenzator).  Ha beavatkoznak a rendszerbe (pl. bikakabel levetele) akkor el
ofordulhat hogy egy feszultsegcsucs eljut oda is ahova nem kellene. A egyeduli 
fontos az aramok valtozasa a kabel ellenallasanak ill. a kabelben keletkezo ind
ukalt feszultsegnek (ami kb 0) ebben nincs semmi szerepe.

Triznyak jol mondja, kabel fel, indit, bemelegit, leallit, kabel le.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gw2.telekom.de)
+ - Re: Biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nem a biztositonak kell felmondani, hanem neked, erdekmulas cimen. A
>  biztositasnak pedig semmi koze ahhoz, hogy hol parkol a
>  kocsi.......... Mondd fel irasban.
--------
Csakhogy az erdekmulast igazolni kell, adasveteli szerzodessel,  
vegleges forgalombol kivonassal, vagy lopas esten rendorsegi 
hatarozattal, kulonben ugrott a bonusz!!!

Udv,  Triznyak
+ - re: Km ora biztositeka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!!

>azt szeretnem megtudni, hogy Nissan Almeranal (1.4 benzines, 2000.majusi
>forgalomba helyezéssel) melyik az a biztositek, amelynek kivetele eseten a
km
>ora illetve a km szamlalo nem mukodik tovabb.
>Erdekelme meg, hogy ezen biztositek kivetele, milyen mas fogyasztora van
meg
>hatassal.

Ha nem tul indiszkret a kerdesem: miert erdekel?
Eladni akarsz ilyen autot vagy venni?
Ha eladni, nem vennek toled NISSAN ALMERA-t... :-)
Ha venni, akkor meg sok sikert...

Udv!

GERI
+ - Okoskodasok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy atlagos meretu 4hengeres motor inditasahoz 120-180Amper kell
> benzines esteben, dieselnek 220-300Amper. Mindez tokeletes
> csatlakozasok, hibatlan inditomotor es akku eseten, nevleges
> feszultseggel szamolva! Ekkora aramot atvezetni 6mm2-es kabelen
> nem semmi!!! Minden bizonnyal trefabol keszitik az autok

Pedig az olcso, mezei bikakabeleknek bizony nem nagyobb a
keresztmetszete, aztan megis mukodnek...

> fo"ka'bele't benzinesnel 20-25mm2-re, dieselnel 35-38mm2-re a
> gyartok. ( ha normal homersekleten kepes ekkora aramot atvezetni
> a 6mm2-es rez kabeled, maradando elvaltozasok nelkul, azt
> surgosen szabadalmaztasd!!) A feszultseg ingadozasnak tovabbra
> sincs jelentosege, megegyszer leirom, a kabel levetelekor
> keletkezo indukcio okozhatja a problemat!!!!! Amit igazan
> elhanyagoltal az a generator ---to"lto"a'rama---!!! Az autok
> generatorai 50-90Amper leadasara kepesek, es inditas utan ra is
> nyomjak ezt az akkura. Bikazaskor ketto akku van az aramkorben,
> raadasul az egyik lemerulve!!!

No igen, a generator "nyom", a feszultsegszabalyzo viszont
szabalyoz. A teljesen lemerult allapotbol indulo toltes elso
pillanataitol eltekintve 14.4 volton nem vesz fel ekkora aramot az
akku. Hogy akkor megis miert tud ennyit a generator? Egyszeru: az
akkunak akkor sem szabad lemerulnie, ha egyutt hasznalsz minden
leheteseges fogyasztot.

> Mert a gyujtaskapcsoloval megszakitod azokat az aramkoroket is
> amelyiken a barhol indukalodott feszultseg eljuthatna az
> elektronikahoz.( bikazaskor meg nem!)

Es amikor a starter arama szunik meg?

> Ja! Persze!
> Az a baj (mar latom), hogy mindenkeppen okosnak akartok latszani,
> ezert belebonyolodtok egy csomo felesleges dologba. Mindossze a

A helyedben nem forsziroznam ennyire ezt a dolgot, mert ugy erzem,
meg jopar pontot kell majd kiosztanod...

> lenyegrol feledkezik meg mindenki. ( Kiveve MGeza batyamat!!) A
> __GENERATOR__. Mit gondoltok az miert van, mit csinal??? Az az
> "aprocska" toltoaram ami ilyenkor szaladgal a kabelekben nem
> zavar senkit??  (1amper, de gavallerosan tulbecsulve am,
> miliVoltok, MOhmok, stb. Ujra kellene gondolni az egeszet!!!!!)
> TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM!
> Na, oszlik a kod?

Miert kell negyszer, es nagybetuvel? Talan inkabb a sajat fejedben
kene eloszlatni a kodot, es ujragondolni az egeszet...

Mindket akku a sajat generatoraval van korrekten osszekotve, ezek
biztositjak rajtuk a 14.4 voltos toltofeszultseget. A ket akku
kozotti, joval nagyobb ellenallasu bikakabelen pedig - mivel kozel
azonos potencialu pontokat kot ossze - nem fog jelentos aram
folyni.

Ha pl. a bikazott kocsi akkuja azert merult le, mert nem jo a
generatora, akkor ez mar nem igaz, de meg akkor is hol vagyunk a
starter aramatol???
+ - RE: Fura dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nograd megyeben van egy Dejta'r nevu falu.
Ott is van egy kocsma a temeto mellet, stilszeruen a neve:  HULLA

Udv:
	Cocas
+ - Eredetisegvizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Emberek

   Meg tudna mondani valaki nekem , hogy mennyibe kerul kb. egy Honda 500-as mo
torkerekparnak az eredetisegvizsgaja ? 

  Elore is kosz 

  Minden jot 

 strega


DISCLAIMER:
************************************************************************
A jelen üzenet tartalma esetleg bizalmas lehet és kizárólag a címzett   
számára szándékoztuk elküldeni. Amennyiben Ön ezt az üzenetet véletlenül
kapta volna meg, kérjük, hogy az üzenet tartalmát ne használja fel és   
azonnal értesítse a küldőt az üzenet visszaküldésével.                  
************************************************************************
The information contained in this message may be confidential and is    
intended to be exclusively for the addressee. Should you receive this   
message unintentionally, please do not use the contents herein and      
notify the sender immediately by return e-mail.                         
************************************************************************
+ - Re: FW: mai vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irt a Visa kapcsan nehany gondolatot. Ezt szeretnem kiegesziteni.
A konkret esetben (november vege december eleje) az 
OTP-ben romlott el a Visa kapcsolat. Ennek kovetkezmenye, hogy az OTP-bol nem m
entek ki az 
idegen bankok igenyei. 
Tudni kell, hogy a kereskedok leszerzodnek a bankokkal,
hogy a terminaljukat uzemeltessek. Nalunk a 2 legnagyobb
az OTP es a KH. Ha valaki vasarol, akkor eloszor azt donti el a bank rendszere,
 hogy sajt ugyfele-e a kartya
birtokos. Ekkor mindent lekezel hazon belul. Ha idegen, 
akkor megy ki elobb a Visahoz vagy az MC-hez, es az
kuldi tovabb a cel bankhoz. 
Tehat ebben az esetben nem a Visa volt a hibas, hanem az
OTP. Megis ok jottek ki jol belole, mert a kereskedok
kijelenttetek, hogy a szar .... kartya nem mukodik csak
az OTP.

Sabat

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl227050.vnet.hu)
+ - Lenz+Ohm utan csak nalunk! Kirchhoff. :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Triznyak irta:
: Egy atlagos meretu 4hengeres motor inditasahoz 120-180Amper kell
: benzines esteben, dieselnek 220-300Amper. Mindez tokeletes
: csatlakozasok, hibatlan inditomotor es akku eseten, nevleges
: feszultseggel szamolva! Ekkora aramot atvezetni 6mm2-es kabelen
: nem semmi!!! Minden bizonnyal trefabol keszitik az autok
: fo"ka'bele't benzinesnel 20-25mm2-re, dieselnel 35-38mm2-re a
: gyartok. ( ha normal homersekleten kepes ekkora aramot atvezetni
: a 6mm2-es rez kabeled, maradando elvaltozasok nelkul, azt
: surgosen szabadalmaztasd!!)

Ad 1: a 4jegyu fuggvenytabla szerint 6 mm^2 rezhuzal 60 Amperral
terhelheto (azaz folyamatosan, a nap 24 orajaban). Egyebkent elismerem, a
6 mm^2 motorkerekparok inditokabelenel szokasos, ezeknel rovid idore
90A-os terheles megengedett; benzines autonal 16 mm^2 a divat. Szoval nem
20mOhm, hanem 8 mOhm, es nem 5A, hanem 12A. Ami nagysagrendileg megint nem
oszt, nem szoroz, mert ezekben a szamokban nincsenek kontaktellenallasok,
hanem csak az R=rho*l/A keplettel szamolodtak.

Egyebkent meg teljesen elbeszelunk egymas mellett: nem arrol van szo, hogy
az iditozas pillanataban 100A folyik at a kabelon. Hanem arrol van szo,
hogy ha mar beindult a masik auto is, akkor jaro motornal le lehet-e venni
az inditokabelt vagy elotte allitsuk le mindket motort. Kizarolag ezen
megy a hitvita. Amikor mindket motor jar, akkor mindket generator is jar,
es az inditokabelen az altalam szamolt 5 ill. 12A folyik legrosszabb
esetben. Ilyenkor tokmindegy, hogy benzin- vagy dizeluzemu motorrol van
szo.

: Amit igazan elhanyagoltal az a generator ---to"lto"a'rama---!!! Az autok
: generatorai 50-90Amper leadasara kepesek, es inditas utan ra is
: nyomjak ezt az akkura. Bikazaskor ketto akku van az aramkorben,
: raadasul az egyik lemerulve!!!

Na es? A lemerult akkumulatort esetleg a sajat generatora is tolti,
nemcsak a masik kocsie (lasd Kirchhoff I.). Masreszt, ha egy aksi lemerult
11V-ra es mondjuk ilyenkor 0,5 Ohm belso ellenallasa van, akkor 14,4V-rol
toltve 6,8A fog belefolyni (lasd Ohm es Kirchhoff II.).

: Ujra kellene gondolni az egeszet!!!!!)
: TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM! TOLTOARAM!
: Na, oszlik a kod?

A magas loval az a baj, hogy kegyetlen nagyot lehet rola esni. ;-)


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS