Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 6014
Copyright (C) HIX
2007-02-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 geotermikus futes (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: gyomortukrozes+sebesseg (mind)  16 sor     (cikkei)
3 re: Jovedeki polarizacio (mind)  55 sor     (cikkei)
4 Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: Gyomortukrozes (mind)  14 sor     (cikkei)
6 re: re: Re: bio-villamos (mind)  43 sor     (cikkei)
7 re: re: re: Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind)  22 sor     (cikkei)
8 re: re: re: Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind)  6 sor     (cikkei)
9 re: re: Re: CHF arfolyas (mind)  7 sor     (cikkei)
10 re: szem szin valtozas (mind)  5 sor     (cikkei)
11 re: Gasztroenterologiai (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Fallabda utot Szegeden (mind)  11 sor     (cikkei)
13 KRESZ - teszt (mind)  4 sor     (cikkei)
14 Az etanol-termeles tovabbi hatulutoje (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Hogy lehetne megmenteni fajokat? (mind)  7 sor     (cikkei)
16 Re: bio-villamos (mind)  28 sor     (cikkei)
17 villamos kozlekedes (mind)  83 sor     (cikkei)
18 re: szem szin valtozas (mind)  10 sor     (cikkei)
19 gyomortukrozes (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - geotermikus futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkor itt egy felmondatban felmerult a geotermikus futes, azota
gondolkodom, hogy ez mennyire lehet praktikus Mo-on?

Eloszoris ez adokoteles allami tulajdon (mint az asvanykincsek), vagy a
telektulajdonose (mint pl. a szelenegria)?

Kell ehhez engedelyt kerni?

Utolso, es nagyon fontos kerdes: allitolag ehhez atlagosan 1km-t kell
lefurni, ami nyilvan nem olcso. Viszont Pesten annyi hoforras van, hogy 
vagy
valoszinuseggel lehet talalni valami forrobb vizreteget joval magasabban
(50m-100m?). Ha innen a vizet nem hozza fel az ember, csak "hokicsereli",
mint a melyebb retegekben tenne, az szabalyos?

Persze ha konkretan feltor a viz es elonti a kornyeket, az problemas.

Koszonom,
Jozsi.
+ - Re: gyomortukrozes+sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Velem is vegeztek mar ilyen vizsgalatot (SOTE). Szemelyes tapasztalataim 
szerint az a cso, amit ledugnak a torkodon kb olyan mint egy zuhanyzo gegecsove 
(zuhanyzó gégecsöve) - rece's. Hiaba voltam belidokainozva, harom napig 
alig birtam nyelni annyira bedagadt a torkom a sok ki-be huzigatastol. A legrosszabb 
a nyelesi reflex. Erzed, hogy van valami a nyelocsovedben es automatikusan 
ranyelsz, de mivel nem megy le, ezert oklendezni kezdesz - na erre mondjak, 
hogy nem birsz uralkodi magadon.

Gepkocsi sebesseget nem csak traffipaxszal lehet megallapitani, hanem ha 
megy a kozeledben egy rendorauto, ami a megengedett sebesseggel megy es te gyorsabb 
vagy nala meg is buntethet. Tovabba utolagosan a feknyomok alapjan is meg 
lehet becsulni a sebesseget.

Robi.
+ - re: Jovedeki polarizacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Igy gondolom:
> > Modjuk itt jovedeki adorol volt szo, azt pedig a benzinre
> > fizetjuk, annak pedig keves koze van a kobcentihez.
> A villany utan AFA-t fizetunk, ill. ez mar ipari fogyasztas, ezert
> ipari aron kell megvenni a villanyt. Ejszakai arammal azert nem
> toltheted, mert azt csak fix keszulekre szerelik fel.
> >>Persze, termeszetesen. Mint mar irtam: ha szel- vagy naperomuvet
> >>uzemeltetsz, a termelt energia ADOKOTELES.
> > Ez erdekel. Hogyan merik, hogyan hajtjak be ?
> Onadozassal. Bejelented, hogy milyen teljesitmenyu keszuleked van, erre

erre gondoltál? hát....

2003. évi LXXXVIII. törvény az energiaadóról 
Adókötelezettség 3. § (1) Adót kell fizetni, ha
f) jogi személy, jogi személyiség nélküli egyéb szervezet vagy gazdasági 
tevékenységet folytató természetes személy (a továbbiakban együtt: személy) 
saját felhasználásra termel energiát, kivéve, ha a termelt villamos energiát 
megújuló energiából állítja elő, vagy a termelt energia felhasználása a 
6. § (1) bekezdésében megjelölt célra történik, vagy a termelt villamos 
energiát adóval terhelt energia felhasználásával és 50 megawatt alatti 
teljesítményű erőműben állítja elő, feltéve, hogy nem él a 6. § (1) bekezdés
b) és f) pontja szerinti adó-visszaigénylési jogosultságával,
h) a végfogyasztó az a)-g) pontban nem említett esetben energiaadóval nem 
terhelt energiát vásárol.
Adó-visszaigénylés
6. § (1) Az adónak az önadózás keretében megállapított fizetendő adóból 
történő levonására (visszaigénylésére), illetve a megfizetett adónak a 
7. § (1) 
bekezdésében megjelölt adóhatóságtól történő visszaigénylésére jogosult
a) az a személy, aki elosztó vagy átviteli hálózatra betáplált villamos 
energia előállításához használ fel energiát;
b) az erőművet vagy távhőtermelő létesítményt üzemeltető személy, aki energiát 
kapcsolt hő- és villamos energia előállítására használ fel;
c) az a távhőtermelő létesítményt üzemeltető személy (ideértve a külön 
rendelet szerint központi fűtést és melegvíz-szolgáltatást végző személyt 
is), aki lakosságnak szolgáltatott hő előállítására energiát használ fel;
d) az a személy, aki kémiai redukcióban, elektrolitikus és kohászati 
folyamatban földgázt vagy villamos energiát használ fel;
e) az a személy, aki vegyipari alapanyagként használ fel földgázt;
f) az a személy, aki saját felhasználásra előállított villamos energia 
termelésére energiát használt fel;
g) az a személy, aki a párnagázkészlet szinten tartására földgázt tárol 
be a föld alatti gáztárolóba.
A hatályos szabályozás arra a feltételezésre épült, hogy az adó-visszaigénylésr
e jogosító tevékenységet végzők minden esetben közvetlenül adóalanytól 
vásárolnak energiát, és majd az erről kiállított számla alapján kérik vissza az 
adót. A gyakorlatban azonban olyan esetek is felmerültek, amikor az adóalany és 
az adó-visszaigénylésre jogosult közé még egy közvetítő is beiktatódik, amelyre 
viszont a hatályos szabályozás alapján az adó-visszaigénylési jogosultság 
fennállása esetén (pl. kapcsolt hő és villamos energia előállításához való 
felhasználás) sem lehet megvalósítani a visszatérítést. A törvény szerint 
a közüzemi fogyasztó és a feljogosított fogyasztó is feltüntethet energiaadót 
a továbbértékesítésről kiállított számlán, amely alapján az adó-visszaigénylésre 
jogosult végfogyasztó élhet majd jogosultságával.
+ - Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Béla,
>>Van ahol nagyon megkínozták , de most volt az utolsón a csepeli SZTK-ban
>>itt normálisan ment. Itt érzéstelenítették Lidocainnal előtte.
>És most miért nem jó a csepeli?

A kérdést én tettem fel. A csepeli SZTK-ról szóló választ egy kedves tippelő
írta, ezúton is köszönöm. A többieknek is. Ennek megfelelően "jó lesz a 
csepeli", az infót átadom érintett ismerősömnek.

Üdv:
    Ldem
+ - Re: Gyomortukrozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Csak egy adalek: Nemetorszagban alapertelmezesben kiutik a beteget
10 percre a gyomortukrozeshez, nekunk kulon kellett ragaszkodni
ahhoz, hogy lokalisban csinaljak (felesegem fel az altatastol, nekem meg
meg volt ket vizsgalatom es utana kellett dolgozni menni).

  Amikor viszont csinaltak nekem (jo, az hatso sziv ultrahang volt -- ott
az ultrahang fejet nyomjak le a nyelocsobe), akkor *nem* az orvos
vegezte a torkon lenyomast, igy elotte volt egy nagyon alapos tajekoztato,
nagyon turelmes volt a holgy, stb. Az orvos csak a szukseges 2 percre
jott. Oriasi kulonbseg...

Gyula
+ - re: re: Re: bio-villamos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Starters:

> Sajnos igy van - eppen ezert irtam regebben, hogy varialhatora kellene
> elkesziteni: az akkumulator onallo, konnyen szerelheto 5-10 kg-os
> modulokbol allna (igaz, igy kicsit nehezebb lesz), amelyekbol vihetnel
> tartalekot is a csomagtartoban. Varosban eleg lenne nehany modul -
> hosszabb utra vinnel tobbet. A kocsin lenne napelem is (a teton) es
> szabvanyos 220V-os csatlakozo. Varosba mar most is idealis - videkre
> akkor lesz az, ha pl. 10 km-enkent lesz elektromos csatlakozas. Ha
> eleg...

Valszleg nem szamoltal utana par dolognak. Egy auto menet kozben olyan
10-20kW-ot hasznal mondjuk autopalyan. Vegyuk a kisebbet. Megy egy orat,
es utana 10 perc alatt fel akarod tolteni. Ez hatod ido, hatszoros
teljesitmeny lenne nulla vesztesegnel. De a veszteseg nem nulla, szoval
annak a toltonek illenek olyan 100kW-osnak lennie legalabb. Hosszabb
menetidoket es mackosabb autokat is feltetelezve akar MW-os toltoket is
el lehet kepzelni.

Szoval ez a "bedugom a konnektorba" 10 percre vagy hasonlo gondolat
nagyon nem jatszik. 100kW 230V-on mar tobb, mint 400A. Olyan konkektor
nincs. :-) Ha egyenaramu kabelek mennenek az aksikhoz, akkor is, meg
200V-os aksiknal is eleg combos kabelek kellene, hogy odamenjenek. Pl
400A-re legalabb 120mm2-es kabel dukal, az se lesz hideg.

Ha az autoban van 3 fazisu halozatrol uzemelo toltoberendezes, ahogy egy
mobiltelefonban is sajat toltesszabalyozas van beepitve, annak a
toltokabeleben is fazisonkent legalabb 150A-nek kellene folydogalnia. Ez
se tyukbel! Egy 3x63A-es ipari csatlakozo se egy konnektorhoz szokott
kezhez van szokva, de az ide keves lenne.

Szoval nem olyan egyszeru dolog ez az elektromos auto benzinkutszeru
toltogetese, bar ha lennenek alkalmas akkuk (mert ezen mulik)
megoldhato. Az akkucsere lenne a gyors megoldas, errol szakmai listan
olvastam nagytudasu kollega "tollabol", de ez meg felvet egy halom mas
problemat. Na meg az otthoni toltogetes, az mar talan konnektorbol is
megtortenhetne, ha boven van ido ra, 8-10 ora mondjuk. De ekkor is 1-2
kW csurogna am vegig! Vagy az otthoni akkucsere, de komoly berendezes
kellene, mert tobbszaz kilorol van szo a jelen rendelkezesre allo
legjobb akkuk eseten is. Ez az 5-10 kilo felejtheto, hiszen a hajtasilag
szoba se joheto mostani aksik is joval nehezebbek.

hj
+ - re: re: re: Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Józsi,
>fegyelmezetlenseggel vadol meg barki barkit ilyen szituban

Szerencsére eddig elkerültem a bronchoscopiát, de mint írtam, a 
gasztroszkópiát saját magamon kipróbáltam.
De látni sok bronchoscopiát láttam, inkább köhögtek az elején, mint 
öklendeztek, nyilván van, akinek inkább az utóbbi a reakciója.

A betegek 95 %-ának egyébként semmiféle gondot nem jelent az eszköz 
lenyelése, bár előre mindegyik bejelenti, hogy "hányós típus vagyok ám":)
Nem feltétlenül fegyelmezetlenségről van szó, mindenki másképp viszonyul 
vizsgálatokhoz.

A Lidocaint valamikor én is minden betegnél használtam, ma csak annak fújok 
be, aki kéri.
A spray kb. 20 perc-fél óra időtartamra elzsibbasztja a garatot, ha a beteg 
a vizsgálat után iszik, vagy eszik, félrenyelhet!
Ez az óhaj meg érthető, hiszen vannak, akik már kora reggel leülnek a 
vizsgáló elé, hiába közöljük előre, hogy NEM érkezési sorrendben történik 
a  vizsgálat, igy előfordul, hogy 4-5 órán keresztül nem tudnak inni.

Béla
+ - re: re: re: Gyomortukrozeses vizsgalat: hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ilyenkor nem all meg az orvos es csapja nyakon a pacienst?

Az orvosok (és különösen a gasztroenterologusok) skizofrének:)
Az ember részük már emelné a kezét, az orvos részük meg lefogja:)))

Béla
+ - re: re: Re: CHF arfolyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valami elképesztő időrendi keveredésben jelennek meg az irásaim, másnál 
is ez a helyzet?

A másik, 2 hónapig nem jött a TIPP a szokott levélcímemre, feliratkoztam 
egy másik címről, most meg duplikátumban jönn hirtelen :(

Béla
+ - re: szem szin valtozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A réz tárolási betegségénél (Wilson kór) jelenik meg a Kayser-Fleischer 
féle elszíneződés az irisz szélén.
Remélem, nem ilyen betegséged van, szemész mindenképp nézzen meg.

Béla
+ - re: Gasztroenterologiai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csak oda mehet, ahová a beutalója szól.
> A beutalot pedig jobb helyen oda irjak, ahova keri az ember...

Ez lehet, csak az nem biztos, hogy ott el is fogadják (el tudják fogadni 
pontosabban). A számítógépes rendszereket február 15-én teljesen 
átállították, hozzá sem  férek a járóbeteg adataihoz, amig ki nem töltök
egy csomó rubrikát, hogy honnan, miért és ki és milyen jogon küldte.
Amit korábban jószándékuan vagy ismerősnek, családtagnak meg tudtunk oldani, 
most nem megy. A saját családtagom éppúgy fizet, mint más (egyébként ezt 
helyesnek is tartom).

>Azt minden tiszteletem  mellett meg Neked sem hiszem el, hogy mindenutt
>es  mindenki egyforman humanusan es egyforman jo technikaval
>vegzi a muveletet.

Állítottam én ilyet?!

Béla
+ - Fallabda utot Szegeden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Szegediekhez szolnek. Csutortokon jarok Szegeden, tudnatok segiteni? A
Szechenyi ter es a Karasz u. kornyeken tudtok sport boltot, ahol
fallabda utot arulnak? Sajnos nagyon sietos lesz a dolgom, ezert csak
ezt a kornyeket tudnam vegigrohanni. (Esetleg szoba johet meg az utba
eso utszakasz Hodmezovasarhely fele, ahol a M.Markt is van, meg asszem
a Tesco.) Aki tud segiteni, legyszi meg ma (szerda) maganba irjon.
Koszonom!

Zu
+ - KRESZ - teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon érdekel,hogy alkalmi kiskorú gyermek  szgk.ban vaió
szállítása esetén mi a teendő?

Kell-e ilyen esetben biztonsági gyerek ülés?
+ - Az etanol-termeles tovabbi hatulutoje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Józsi:
>... ha minden termoteruleten csak kukorica teremne, akkor evi 2.5 
>milliard litert lehetne termelni. Ha a jelenlegi termoteruleteket beken 
>hagyjuk, es csak extra teruleten (pl. erdoirtassal) termelunk kukoricat 
>erre a celra, akkor mondjuk ennek 10%-at lehet kihozni: 0.25 milliard 
>liter per ev.

S ehhez jönne még az a sokakat meglepő vagyoni kár, melyet 
korszerű talajfelforgató, tárcsázó s boronáló gépeken ülő - gombokat 
lazán nyomogató délceg lovasok okoznának élőhelyfeldúló 
tevékenységükkel, kik eltervezett rendszerességgel még 
tömegpusztító permeteket is sprickolgatnának bőven - felsőbb 
utasításra, éhbér reményében, s kik parancsolóinak jelszava ilyesféle 
volna: Vesszen a dudva, hulljon a féreg a vakond a pocok az ürge, s 
ha kell pusztuljanak még akár a madarak is, stb.  Ellenben éljen a 
haszonnövény mindörökké - mindenáron!
(ha valamit nem jól mondam volna, okvetlen szóljatok)

Zoli
+ - Hogy lehetne megmenteni fajokat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pl. a sünöket hogy lehetne?
A gazdák ugyanis vagy elégetik a lombokat, vagy lombszívóval 
felszívják, vagy komposztálják. A sünök meg ugye ilyen esetben 
feladják...
Mi a teendő?

Zoli
+ - Re: bio-villamos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sajnos igy van - eppen ezert irtam regebben, hogy varialhatora kellene
> elkesziteni: az akkumulator onallo, konnyen szerelheto 5-10 kg-os

Az elektromos autot jobb elfelejteni, amig nincs rendes energiatarolonk.

> modulokbol allna (igaz, igy kicsit nehezebb lesz), amelyekbol vihetnel
> tartalekot is a csomagtartoban. Varosban eleg lenne nehany modul -

Sot akaszthatnank ra utanfutot is, rajta egy szelmalommal :)

> hosszabb utra vinnel tobbet. A kocsin lenne napelem is (a teton) es

Mire menne a kocsi a napelemmel? Par nap alatt talan tudna valamennyit
tolteni az akkuba...

A napelem alapvetoen az urbe valo. A foldon egyelore csak arra jo, hogy
eladjanak vele valamit, ami tulajdonkeppen nem is kornyezetbarat es nem 
is nyereseges sem energetikailag, sem penzugyileg.

> szabvanyos 220V-os csatlakozo. Varosba mar most is idealis - videkre
> akkor lesz az, ha pl. 10 km-enkent lesz elektromos csatlakozas. Ha eleg

Es akkor 10 kilometerenkent megallnak az emberek egy orara tolteni?
A tisztan elektromos auto egyelore nem erett a koznapi hasznalatra.
Kb. egy nagysagrendet kell hozza fejlodnie az akkuknak.
De miert probal mindenki az elektromossaghoz ragaszkodni?

Gumo
+ - villamos kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gumo irta:
>A problema az, hogy egy adott meretu es teljesitmenyu kocsi
>pl. 500 kilometer megtetelehez 40 liter benzint visz magaval,
>akkumulatorbol ugyanehhez be kene epiteni az egesz csomagtartot.
Kicsit arnyalnam a helyzetet. 40 liter benzint meg 400kg motort.
Villamos meghajtas eseten ez 15 kg motor meg fel tonna akkut.

>Lehet valasztani, hogy az elektromos autot 30 kilometerenkent kell
>tankolni, vagy fel tonna akkut cipelni. Valahol a ketto kozott
>szoktak valasztani egy kompromisszumot. Nem tul hatekony.
Benzines hajtasnal nem tudsz valasztani, akkor is fel tonna a motor
ha a sarokra mesz csak, es akkor is ha az orszag masik vegebe.
Amit ott varialni tudsz az az uzemanyag mennyisege, de az a motor
tomegehez kepest elhanyagolhato.

>Ezert is csinalnak hibrid-elektromos autokat, ahol az elsodleges
>energiaforras meg mindig gazolaj, es osszessegeben nem is annyira
>kornyezetbarat, de jol el lehet adni.
En diesel hibridrol nem tudok egyrol sem, inkabb benzinmotorral
gyartjak (foleg azert mert eszak-amerikaban olcso a benzin)

starters irta:
>> Modjuk itt jovedeki adorol volt szo, azt pedig a benzinre
>> fizetjuk, annak pedig keves koze van a kobcentihez.
>A villany utan AFA-t fizetunk,
Miert a benzinre nem ? (sot a benzin jovedeki adojara is)

>ill. ez mar ipari fogyasztas, ezert
>ipari aron kell megvenni a villanyt.
Miert is ipari fogyasztas ? Ennyi erovel a telefon feltoltese
is  az.

>Ejszakai arammal azert nem
>toltheted, mert azt csak fix keszulekre szerelik fel.
A teslahoz jar egy fizzen telepitett tolto es egy mobil tolto.
A fix mehet ejszakai aramrol, a mobil meg ha utkozben akarod
tolteni.

>> Ez erdekel. Hogyan merik, hogyan hajtjak be ?
>Onadozassal. Bejelented, hogy milyen teljesitmenyu keszuleked
>van, erre az adott viszonyok kozott lehet becsulni egy valoszinu
>termelest.
Magyarul feltetelezik hogy allandoan termelek es a maximumot
hasznalom. Nem semmi. Tudsz esetleg rendeletszmot is mondani
ami alapjan utanaolvashatnek ?

>nem jelented be, adobuntettet kovetsz el, amelyre ha rajonnek
>(jo szomszed mindig akad), akkor szep buntetest kaphatsz.
Kellemes hozzaallas. Itt Angliaban meg allamilag tamogatjak.

>varialhatora kellene
>elkesziteni: az akkumulator onallo, konnyen szerelheto 5-10 kg-os
>modulokbol allna (igaz, igy kicsit nehezebb lesz), amelyekbol
>vihetnel tartalekot is a csomagtartoban.
>Varosban eleg lenne nehany modul - hosszabb utra vinnel tobbet.
Csak osszehasonlitaskeppen. Amig csak varosban szaladgalok
kiszerelek harom hengert a kocsibol, varosban eleg ketto is,
csak ha hosszabb utra indulok akkor szerelem oket vissza :-)
Szerintem meg jobb megoldas mondjuk 2-300 km-nyi akku
(felkeszulve az atlagos naptol kicsit eltero esetre), hosszabb
utra meg utanfuton generatort es/vagy extra akkut vinni.
En pl. napi kb 100 km-t autozok, evi 1-2 alkalom hogy 2-300-nal
tobbet megyek egy menetben.

>A kocsin lenne napelem is (a teton) es
Egyenlore ehhez meg hatalmas felulet szukseges.

>szabvanyos 220V-os csatlakozo.
Ez viszont a realitas.

>Varosba mar most is idealis - videkre
>akkor lesz az, ha pl. 10 km-enkent lesz elektromos csatlakozas.
Annal azert gyakrabban lehet konnektort talalni :-).

De minek is olyan surun ? "Tele tankkal" indulsz otthonrol
(az utobbi par oraban toltodott), legkozelebb csak parszaz km
mulva kell tolteni, de akkor viszont par oraig tart.
Eleg a szallodakban a vendegeknek, mas meg ugy is otthon tolti.
A szallodakban meg most is megoldhat a legtobb helyen hogy
bedugd a konnektorba, csak az ellenertek elszamolasara nincsenek
meg felkeszulve.

A'kos
+ - re: szem szin valtozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A szem színe az emberek 10 - 15%-ánál a kamaszkor
után, évek során _lassan_ változik. Legtöbbször sötétebbre,
de van, akinél világosabbra. A szem színváltozásának
azonban lehet betegség is az oka, ezért _nagyon fontos
szemorvossal megnézetni_. (Nem vagyok orvos.)

Balázs írta Stockholmból
"...Ha a magyar is elhagyja a magyart, Nem lesz akkor olyan, ki vele tart,
Úgy eltűnik, mint az égrűl a csillag, Ha a sötét felhők reáborulnak..."
                                            (Petőfi Sándor: A székelyekhez)
+ - gyomortukrozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hadd szoljak en is hozza ehhez a temahoz.

Amikor nekem csinaltak a Szent Imre korhazban, kifejezetten kertem, hogy
elotte boditsanak el, mert tudom magamrol, hogy a hanyas is nagyon megvisel.
Szerintem ez alkati dolog, ismeroseim kozul sokan szinte erolkodes nelkul
hanynak, ha mondjuk sokat ittak, vagy valami rosszat ettek. En akkor se
tudok, ha tenyleg jot tenne, es akkor is begorcsol a garatom.

Az orvos mintegy elhessegette a boditas lehetoseget, pedig amerikai
oldalakon olvastam, hogy ezt kulfoldon enyhe altatasban csinaljak.

Ennek kovetkezteben en oklendeztem, es a Bela altal emlitett levegobefuvas
miatt uvoltve bofogtem, mint egy vizilo, ami miatt borzasztoan kinosan
ereztem magam. Abban a szituacioban fogalmam sem volt rola, hogy mi tortenik
velem, nemhogy arra tudtam volna koncentralni, hogy a nyelvem leszoritsam,
ne mozgassam, stb. Egyebkent nem mozgattam, es az orvos nem is panaszkodott
arra, hogy barmit rosszul csinalnek, tehat gondolom, nem voltam nagyon
"fegyelmezetlen" beteg. Gyakorlatilag megvaltozott tudatallapotba kerultem,
mintha kileptem volna a normalis enembol. Semmi masra nem tudtam
koncentralni, mint hogy valami van bennem, aminek nem kene ott lenni. Utana
az jutott eszembe, hogy ha engem kinoznanak, akkor pillanatok alatt mindent
bevallanek, csak hogy vege legyen. Pedig kaptam lidokaint is. Utana ugy
folytak a konnyeim, mint egy ovodasnak, pedig 35 eves vagyok.

Ebbol csak annyit akartam kihozni, hogy hiaba probalja az ember az
oklendezesi ingert tudatosan visszaszoritani, ez attol fugg, hogy ki milyen
alkatu, lehet, hogy meg tudja csinalni, lehet, hogy nem. Es ha nem, akkor
igy is, ugy is kinlodas. Ha meg az orvos kenyelembol, vagy nem tudom, mibol
nem akarja elboditani a beteget, akkor annak mindketten viselik a
kovetkezmenyeit. Tudom, hogy az altatasnak mindig van kockazata, de nekem
megerte volna.

Netuddki

Elnezest, de nem ohajtom mindenkivel megosztani nev szerint, hogy uvoltve
bofogtem :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS