1. |
re: re: re: legzsak (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
orokzold tema - sebesseg (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: re: legzsak (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: *** HIX AUTO *** #2991 (mind) |
79 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Már a gondolatmeneted is buta és veszélyes.
Azert En valahogy levezettem 1 komolyabb anyagi karral
kozel 700k Km -t. En az ilyen emberek jogositvanyat azonnal
elvennem. Az is akkor volt, amikor a TV -k percenkent
mondtak, nehogy el merjen indulni valaki ... Es akkoris
rohadt nagy pechem volt, hogy tudok vezetni. Ha nem
tudok, nincs semmi, csak a jeges uton nem a masik savba
fujt at a szel, hanem meg 2 savnyival arreb, es onnan jottem
vissza. Ezt par honappal kesobb ertettem meg, mert akkor mar
latszott az ut is. Csak 2 meter hianyzott volna. Amig vartuk
az automentot, jott egy oreg papa 20 -al - de komolyan -, es
ugy telibe vagta mellettunk a fat ... Es meg 1x hangsulyoznam:
Anyagi kar, meg veletlen sem gyorshajtas miatt. Ha autopalyan
stresszelsz a Te bajod. A kocsi oldalan es kozepen van 2(3)
erdekes targy. Ha abba belenezel latod a mogotted jovoket.
Majd probald ki, mert szerintem nem tudtad. Ha abban nincs
semmi, nem latsz valamit gyorsan kozeledni, akkor valts savot.
Figyeld meg mennyivel nyugodtabb eleted lesz.
|
+ - | orokzold tema - sebesseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> -Viszont nekünk notorikus gyorshajtóknak meg kell értenünk, hogy az ami
> nekünk természetes, az másnak elképzehetetlenül nehéz feladat.
Csak 20-30 ev kerdese es nem csak megerteni fogod, hogy a jelenlegi,
illetve majd az akkori kozlekedo heterogen massza zome nem tud a
fiatalsag hevevel, lenduletevel autozni, hanem - mint mar a
massza resze- tele is lesz a tokod a notorius gyorshajtokkal.
Most meg csak a cammogo IFA-t, a hajnali kodben, 110-el kanyarban
eloz melos kisbuszt (letraval a tetejen), a lepukkadt Golf I-el,
oreg Suzukival emberkedo hulyegyereket utalod.
A fejlodes elso biztato jele akkor eszlelhetok, amikor utalni
kezded, a korforgalombol index nelkul kihajto sultparasztot, a
savok kozott cikkazo eszement kajahazhozszallitot, aki
elvetemult modon csak a buszsavon tud legyozni.
Kesobb segiten fogod a benazo oreget, mert kezded
latni,hogy a vilag fejlodese el fog menni melletted es leszel
oreg es benazo.
Azutan mar nem akarod a sebesseghatarokat megemelni.
Mar csak illendosegbol leped tul a megengedett sebesseget - ugy
10-30 szazalekkal, neha a duplajaval. Azutan amikor Jozsi bacsi az
oreg Skodajaval - akit 2 perce eloztel le - melled all a
pirosnal, akkor szomorkasan kirohogod sajat magadat.
Es ekkor egy uj szorakozast fogsz talalni magadnak. Ugy mesz at Pest
egyik vegebol a masikba, hogy alig hasznaltad a feket. Gazadassal,
gazelvetellel, megfelelo idoben valo valtassal a forgalom ritmusat
teljesen atveve, masoknak egy pillanatra sem gondot okozva autozol.
Rajossz, hogy a sebesseg mamora mulando, viszont bitang jo erzes
ugy letenni az autot este, hogy tudod a tobbi autos emlekeiben ma is
legfeljebb csak az udvariassagod hagyott nyomot.
--
Meszaros Geza
|
+ - | re: re: re: legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Valahol olvastam hogy egy pszihológiai tanulmány szerint a magasabb IQ-val
rendelkező emberek gyakrabban lépik át a szabályokat (nem csak a közlekedés
területén). A szabályok rugalmatlanok, ők viszont fel tudják mérni hogy
mikor
van értelme és mikor felesleges azok betartása.
A közlekedésre vonatkoztatva pl. autópályán, nappal, jó látási viszonyok
mellett, gyér forgalomban, kellő odafigyeléssel, megfelelő autóval miért
is
lenne kockázatos akár a 160+. Ugyanakkor esőben, hóban, éjszaka lehet
hogy
a
130 is sok. Az inteligensebbje azoknak akik jó körülmények között átlépik
a
szabályokat ilyenkor akár jóval a sebességhatár alatt autóznak. Az igazán
veszélyesek azok akik esőben, hóban, jégen azaz a körülményektől függetlenül,
pl. autópályán mindíg 130-cal nyomják.
Üdv,
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #2991 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Leragott csont titulusa miatt gondoltam, ebbe a vitaba
nem szolok bele, de nem tudom megallni, mert rohadtul fel-
idegesitettem magam.
> Igen, ezért veszélyes Magyarországon autópályán közlekedni, mert tele
> van a hozzád hasonlóakkal. Nézd, én minden nap jövök megyek a pályán
és
> a legnagyobb stressz... A Te jogsidat egy pillanat alatt el kellene
> venni. Már a gondolatmeneted is buta és veszélyes.
Nezd, ha stresszelsz, ne vezess! Az a baj a gyorshajtas-
sal, illetve a hozza kapcsolodo magyarazatokkal, hogy olyan,
mint a Kis hercegben az alkoholista a bolygojan. (Aki azert
iszik, hogy felejtsen. Es azt akarja elfelejteni, hogy i-
szik.) Ha azt mondod, hogy azert veszelyes gyorsan hajtani,
mert a kozlekedes tobbi resztvevoje nem szamit arra, hogy
gyorsan hajtasz, _hiszen_tilos_, akkor az egesz szabalyozast
onmagaval magyaraztad. Azaz ha nem lenne sebessegkorlatozas,
akkor mar szamitania kellene ra, es akkor nem lenne vesze-
lyes pusztan azert, merthogy "nem szamitanak ra", ha viszont
nem veszelyes, minek sebessegkorlatozas...
Engem piszokul nem erdekel, hogy Te hogyan (ertsd: milyen
sebesseggel) kozlekedsz autopalyan, a sajat idoddel ugy szo-
rakozol, ahogy karsz. Felolem gyalogolhatsz is, ha ennyire
raersz. De az en idommel Te ne szorakozzal! Az egy marhasag,
hogy alig lehet perceket nyerni! Menj le Szegedre/Debrecenbe/
Zalaegerszegre full szabalyosan meg szaguldozva. Oda-vissza
akar masfel orat(!) is sporolhatsz. Ez nem akkora ido, ami
felett nagyvonaluan at lehetne siklani.
Erre mondhatod, hogy en meg ne szorakozzak a Te eleteddel.
Viszont az ra a valaszom, hogy a ketto azert kulonbozik je-
lentosen, mert _onmagaban_ a gyorshajtas nem kerul az ele-
tedbe, ahhoz egyeb kulso korulmenyek szerencsetlen osszjate-
ka kell, hogy baj legyen. (Pl. hogy nem nezel normalisan a
tukorbe savvaltaskor!) Viszont amig engem arra kenyszerite-
nek, hogy 200 helyett 130-cal menjek, az _onmagaban_, minden
egyeb feltetel nelkul igenis rabolja az idomet!
Ezek utan - normalis gondolatmenetre hatva - csak annyit
kerek, hogy ne keverjuk most ide a relativ, utviszonyoknak
nem megfelelo gyorshajtast, mert azt en is elitelem. Valoban:
ne menj olyan sebesseggel, ahol a belathato utszakaszon nem
tudsz megallni, illetve amely sebesseg nagyobb, mint amivel
egy kanyarban iven maradsz. De ez egy egeszen mas kerdes,
es _semmi_koze_ az onkenyesen megvalasztott 50/90/110/130-
hoz! Autopalyan tessek normalisan szetnezni: az embernek
(tapasztalat: meg nagy sebessegnel is) _van_ ideje ugy be-
lenezni a tukorbe, hogy meg lehessen allapitani egy hatul-
rol minket utolero autorol, hogy ki lehet-e ele menni vagy
sem. Aki erre nem kepes, az ne kapjon jogositvanyt, ne az,
aki az idejet "felti"!
Nonszensznek tartom, hogy tulajdonkeppen _minden_ leheto-
ve tenne, hogy pl. egy fent emlitett ut eseteben meg lehes-
sen sporolni azt a masfel orat, a technika lehetove teszi,
vannak ilyen jarmuvek, az ut, latasi es idojarasi viszonyok
lehetove teszik, csak "egyszeruen" _nem_szabad_ megtennem,
mert mas ugy rendelkezett...
> -Viszont nekünk notorikus gyorshajtóknak meg kell értenünk, hogy az ami
> nekünk természetes, az másnak elképzehetetlenül nehéz feladat. Sokaknak
> a jármű kezelése gondot okoz, a körforgalom egy felfoghatatlan dolog,
ha
> mindez kétsávos, akkor inkább kerül 5 km-t. A távolságok és sebességek
> megbecslése szintén sokaknak nehézkes, -jellemzően ezek nem értik, hogy
> honnan került oda a másik kocsi, amikor körülnézett, meg sehol nem volt.
En meg azt allitom, hogy ezektol kell a jogositvanyt elvenni egy eletre!
Aki nem alkalmas arra, hogy autot vezessen, aki fel, ugyetlen stb, az
ne vezessen! Vegye igenybe olyan emberek segitseget, akik erre alkal-
masak, nem felnek, nem benaznak, ezeket hivjak soforoknek, es az ilyen
ember jarjon villamossal/busszal/vonattal/taxival stb., de ne vezessen
autot!
Ismet hasznalom a fent is olvashato szot: nonszensz, hogy velem azert
"b@$zatjak" el a sajat idomet, hogy az is vezethessen autot, aki arra
tenylegesen alkalmatlan!
Uff, en beszeltem, lehet erte ismet utalni! Hajtsatok gyorsan!
Nagyak
|
|