Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2985
Copyright (C) HIX
2006-11-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Sebessegtullepes (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Valasz: Temakor: re: re: Sebessegtullepes *** HIX AUTO (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Valasz: Temakor: Gumik kora*** HIX AUTO *** #2984 (mind)  39 sor     (cikkei)
4 re: re: re: Sebessegtullepes (mind)  63 sor     (cikkei)
5 re: re: re: Sebessegtullepes (mind)  85 sor     (cikkei)

+ - Re: Sebessegtullepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sex69 irta:

> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal.

Hat, az 50 pont nem teljesen onkenyes, bar termeszetesen tulegyszerusit
dolgokat (de szabalyt egyszerut kell hozni) :) Az elutott gyalogos tulelesi
eselye drasztikusan romlik 40 es 60al valo elutes eseten: 40nel meg majdnem
biztos hogy tuleli, 60al majdnem biztos hogy meghal. 50nel meg jo esellyel
tuleli.

Angol
If a driver hits a pedestrian at 20 mph, the pedestrian has a 95% chance 
of
survival. At 30 mph the survival chance is 80% and if a driver hits a
pedestrian at 40 mph, the pedestrian's survival chances fall to just 10%
http://www.thinkroadsafety.gov.uk/campaigns/slowdown/040212pn.htm

--
Udv, Sandor
+ - Valasz: Temakor: re: re: Sebessegtullepes *** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: re: Sebessegtullepes ( 33 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> >70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a

Hatrebb az arccal. Multkor lakott teruleten mertek a rendorok, de ejjel
normal ellenorzesre is megallitottak, megkerdeztem, hogy mennyi felett
allitanak meg gyorshajtas miatt, azt mondta, hogy a forgalomtol is fugg,
de 60 alatt biztosan nem.

udv, Akos
+ - Valasz: Temakor: Gumik kora*** HIX AUTO *** #2984 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
> Temakor: Gumik kora ( 29 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Ha ez par evvel ezelott tortent, es a gumik mar akkor is
> legalabb hat evesek voltak (ezt szoktak volt korhatarkent
> emlegetni), akkor ez nem mond ellent annak, hogy az ujabb
> gyartmanyoknal mar nem szempont a kor. A kerdes az, hogy mi
> szamit ujabbnak, illetve valoban igy van-e.

Szerintem ez megint marketing (vagy hoax). Minden muanyag utalja az
UV-sugarzast, legfeljebb az egyik jobban birja, mint a masik. Egy gyarto
ma (mindegy, hogy milyen termek) arra kolt, amire
-szabalyozoi eloiras van
-piaci igeny van
-piaci igenyt lehet ra teremteni
-marketing szempontjabol elonyos
Mivel az autogumik normal hasznalat mellett joval elobb elkopnak, mint
eloregednenek, ezert nem igazan gondolom, hogy az oregedesallosagra egy
kanyi buznyakot is koltene kulon barmelyik gyarto, hiszen semmilyen elonye
nem szarmazna belole.

A masik az, hogy a napfenytol elzarva tarolt gumi gyakorlatilag nem
oregszik, tehat akinek a teli gumija atalussza a nyarat a sotet pinceben,
annak kulonosebben nincs miert aggodnia. Egyszer regen hoztunk be a
baratomeknak a nemetektol 3-4 lakoautot, ami az "enyem" volt, az eveket
allt egy helyben, a "napos" oldalon levo gumijai teljesen szet voltak
zuhanva, agyon voltak repedezve, az arnyekos oldalon levoknek semmi baja
nem volt (tipus es profilmelyseg korben ugyanannyi).

> Egyebkent korabban volt olyan allaspont is, hogy a
> legzsakokat 10 ev utan cserelni kell, de allitolag mar ez is
> a multe.

Pedig az uj autok hasznalati utasitasaban is benne van, igaz, hogy az a 
10
ev 15 volt mar 10 evvel ezelott is :-)

udv, Akos
+ - re: re: re: Sebessegtullepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Hehe, kedvenc temam ujra elojott.
>
> >RemĂŠlem sĂşlyosat!!!
> Megadjam a cimem? En orszaguton 160 -al megyek ha lehet.
> Szemelyesen intezed vagy vannak ra embereid?
>   
Csak gratulálni tudok hozzá. És mennyi időt spórolsz egy
"normĂĄlis" 110-hez kĂŠpest? MegĂŠri kockĂĄztatni sajĂĄt ĂŠs
mĂĄsok ĂŠletĂŠt? Tudom, itt mindenkinek hihetetlen jĂłk a reflexei,
elképesztő az autója féke, mindezek dacára egy kollégámat
SzekszĂĄrdon ĂźtĂśtte el zebrĂĄn egy ficsĂşr kb 90-el, annyi mondani
valĂłja volt, hogy az apja mit fog szĂłlni, hogy ĂśsszetĂśrte a kocsit.
(egy lĂĄmpaoszlopba is becsapĂłdott.) MegĂşszta, kollĂŠga meghalt.
NyilvĂĄn ti jobban tudtok mindent, csupa hĂźlye mazsola aki
folyton feltart benneteket, meg ĂśnkĂŠnyesen talĂĄlnak ki szĂĄmokat.

> >50 helyett elĂŠg durva.
> Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
> szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...
>   
ValamiĂŠrt ott is betartandĂł. Lehet, hogy nem ismered a helyi
specialitĂĄsokat, a tĂĄblĂĄzĂłk igen. Ahol veszĂŠlytelen kint a 70-es tĂĄbla.
Persze vannak kintfelejtett korlĂĄtozĂĄsok, ezekĂŠrt Ăşgy bĂźntetnĂŠm a
kintfelejtőt mint az autóst a gyorshajtásért.
> >70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
> magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
> foglalkozni.
>   
50 helyett mĂĄr szaladtam traffipaxba 60-al. Semmit nem szĂłltak,
semmi nem jĂśtt. A km Ăłra csalĂĄssal egyĂźtt kiadja, ha tudatlan is vagyok.
> Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
> kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
> kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...
>   
És hol kell mérni? Amerre épp nem jársz? :-))
> Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
> ellenben nem epp tajekozott.
>
>   
Nem rosszindulat kérdése. Ha elütnek valakit az ismerőseid
kĂśzĂźl, majd megĂŠrted. AzĂŠrt a 10 percĂŠrt nem ĂŠrdemes...

> >Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
> >ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
> Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
> jogsi elvetel.
>   
100 alatti korlátozás esetén 50% túllépéstől bűncselekmény
ami gyakran jogsi elvĂŠtelben nyilvĂĄnul meg.
100 felettinĂŠl 30% ez a hatĂĄr.
> Egy penzbuntetes, amit En nem szoktam kifizetni. Allitolag mar
> adojellegu lett a behajtas, tehat 8 ev mulva evul el. Legalabbis
> a multkor az adocsoporttol jott papir landolt a szemetben .-).
> Ha akarnak penzt jojjenek erte. 10k -ert nem fognak ...
Majd a büntetőpontjaid remélhetőleg azelőtt megfosztanak
a jogsidtól mielőtt végzeteset hibázol valaki kárára.


Árpi
+ - re: re: re: Sebessegtullepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

>>50 helyett elég durva.
> Hol durva? Iskola mellett? 50 is sok ... Lakott terulet kivezeto
> szakaszan? Ott mar a 90 is indokolt lenne sok helyen ...
>
>>70 helyett semmilyet.
> Es meg tudatlan is vagy. 10% a rahagyas. Mas kerdes, hogy a
> magyarokat ismerve szabalysertessel mar nem is nagyon szoktak
> foglalkozni.

Nekem a Lágymányosi hídon volt 1x trafim, Pestről Budára 50-es tábla
volt, míg Budáról Pestre 70-es. Valamiért kint maradt... Zsaruk meg
kiszálltak razziázni, péntek este 7-8 körül 81-gyel mentek a kihalt
hídon...
Egy héttel később már ebben az irányban is 70-es tábla volt...

>
> Amugy En bevezetnem, hogy 10 -el lehet menni, mert mekkora
> kasza lenne az allamnak: Mindenki notorius gyorshajto. Miert
> pont 50? Miert nem 40? Miert nem 60? Ez a baj ezekkel az
> onkenyesen kitalalt szamokkal. Inkabb a kozlekedesi kulturat
> kellene fejleszteni, pl. ott merjenek ahol kellene ...
>
> Ez egy masik kollega, aki alapbol legalabb nem rossz indulatu,
> ellenben nem epp tajekozott.
>
>>Ha meg is allitottak, akkor szinte biztos jogsi, mivel
>>ha megengedett sebesseget tobb, mint 50%-kal lepted tul.
> Az 50% a szabalysertesre vonatkozik, 100% -nal van automatikus
> jogsi elvetel.
Az 50% a jelentős sebesség túllépésre vonatkozik, és ebben az esetben
1-12 hónapos jogsi bevonás mellett pénzbüntetést is kiszabhatnak.

És íme az idevágó hivatalos vélemény:
-------------------
Mi a jelentős sebesség túllépés:

- Aki a km/órában meghatározott vagy a jelzőtáblával km/órában jelzett
sebességet
a) 100 km/órát meg nem haladó sebességkorlátozás esetében legalább a
felével,
b) 100 km/órát meghaladó sebességkorlátozás esetén legalább a
harmadával túllépi

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy
50 km/óra esetén 75 km/óra
80 km/óra esetén 120 km/óra
120 km/óra esetén 160 km/óra

Milyen büntetés tartozhat hozzá:

- Hatvanezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
- A szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat,
továbbá a rendőrség és a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.

A járművezetéstől eltiltás egy hónaptól egy évig terjedő időtartamra
terjedhet, hat hónap teljes vezetői engedély visszavonás után
utánképzés elvégzése kötelező. A járművezetéstől eltiltás
meghatározott járműkategóriára és járműfajtára is vonatkozhat.

A fenti meghatározást, büntetési lehetőségeket meg lehet találni:

A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. törvény 28. §
(járművezetéstől eltiltás)

Az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet
43. § (Sebességkorlátozás jelentős túllépése)

Amennyiben a gépjármű vezetője a gyorshajtásnál nem éri el a jelentős
értéket, abban az esetben a Korm. r. 54. §-a szerint minősülő
szabálysértést a Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértését
követi el, és 30.000 Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható,
járművezetéstől eltiltásnak pedig nincs helye.

Tisztelettel:
Dr. Kincses Ildikó r. alezredes
rendőrségi főtanácsos
ORFK Közbiztonsági Főigazgatóság
Igazgatásrendészeti Főosztály vezetője
-------------------



-Álmos-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS