Sziasztok!
Erdekes vita bontakozott ki itt a kulturan a reklamokrol. Errol eszembe jut az
ev
eleji marketingfeladatunk. Kerdoivet kellett kesziteni. A tema kotetlen volt. A
mi "ti'munk" a reklamokat valsztotta. A kerdoivrol atfogo statisztikat kellett
kesziteni es ertekelest. Az emberek igencsak elvannak szallva a reklamoktol. Pl
.
a megkerdezettek 65%-a spontan fel tudott sorolni legalabb 3 reklamszlogent, a
maradek szazalek pedig 5 perc gondolkodasi ido utan szinten. A kerdoivet kitolt
ok
_75_%-a néha vasarol reklamok alapjan, mig egyes embereknel a reklam befolyasol
ja
az adott termekbol vasarolt mennyiseget.
Sorolhatnek meg egy csomo statisztikai adatot (ami inkabb kozgazdasagilag
fontos), de azt hiszem, mindenki kiszurte a lenyeget. A reklam resze mindennapi
eletunknek, kitorolni onnan mar nem lehet. Nem csak a tudatalatti reklamoknak v
an
igen eros hatasa, Mo.-on inkabb az "aktiv" reklamok a "kelendoek". Teny es valo
,
h. a reklamok hatasara az ember egy csomo olyan "cuccost" vasarol meg, amire
semmi szuksege nincs, de ez a piacgazdasag es a fogyasztoi tarsadalom lenyege.
Valamint, ha valaki mar eljutott odaig, h. a reklamok tudatalattira (es nem
tudatalattira) gyakorolt hatasat vizsgalja, mar megtette az elso lepest egy oly
an
elet fele, aminek nem celja az esztelen fogyasztas.
Szilvia
|