Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1
Copyright (C) HIX
1998-01-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Domino (mind)  61 sor     (cikkei)
2 Re: InMutata (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: Domino (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 24 Jan 98 at 0:00, Gabor Legrady wrote:

>  Van n darab dominonk, a szamozasuk 1..k-ig.
>  El kell donteni, hogy a dominokbol kirakhato egy teljes sor.
>  Pl:
>
> 1|5 5|8 8|7 7|3

Szerintem itt viszonylag keves variacio letezik, ugyhogy egy egyszeru
visszalepeses algoritmus megfelelo sebesseggel vegignezi az osszes
lehetoseget. Valami metanyelven:

 for i=(1..k) {
    lanc = new lancszem(.prev=null, .right=i);
    generate_chain(lanc);
    delete lanc;
 }

 proc generate_chain(chain) {
    if domino_list_is_empty {
       print_chain(chain);
    } else {
       domino = find_first_unused_domino(chain.right);
       if domino != null do {
           lanc = new lancszem(.prev=chain, .left=domino.left,
                                            .right=domino.right);
           mark_as_used(domino);
           generate_chain(lanc);
           mark_as_unused(domino);

           delete lanc;
       } while domino = find_next_unused_domino(domino, chain.right);
    }
 }

A dominok egy listaban valamilyen sorrendben vannak tarolva, ebbol a
find_first_unused_domino() keres egyet, kozben beforgatja ugy, hogy
a bal oldala legyen olyan, mint amit parameterul kapott. A
find_next... ugyanez, csak az elso parameterevel jelzett dominot
kovetok kozott keres csupan.

Akkor van teljes lanc, ha eljut a vezerles a print_chain-ig.

Megjegyzem, hogy a programban a new es a delete tokeletesen parban
hivodnak, ettol nem kell igazi dinamikus memoriakezelest csinalniuk,
stack-szeruen allokalhatnak helyet pl. egy tombben.

Istvßn

Ui: Picit hasonlo dolgot csinaltam nemreg "elesben": A lanyom hazi
feladata volt angolbol egy szo-toto kitoltese, vagyis amilyen beture
vegzodott a szo, olyannal kellett a kovetkezonek indulnia. Nehany
helyen voltak betuk kitoltve, es szavakat kellett talalni hozza,
amik pont beleillenek. A szo-lanc kb. 20 szobol allt. No, ezt linux
alatt nehany soros shell script-tel csinaltam (tele volt grep-pel) a
beepitett angol szo-lista felhasznalasaval, es egesz gyorsan kopte
egymas utan a megoldasokat, csak valogatni kellett, hogy lehetoleg
olyan szavak legyenek benne, amik a lanyom szokincsehez illenek :)

--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --
+ - Re: InMutata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 24 Jan 98 at 0:00, Kovacs Antal wrote:

>    B. Recognita
>      Szinten 10.A. kerdezte (volna) a Recognitas szakembert.

Meg is talalt, valaszoltam is ra maganmail-ben.

>    Tudomasom szerint kulon emberek foglalkoznak a szkennerelessel,

ez igaz

>    a kep nyulasaval (X, Y szkennertol fuggoen nyulik a kep), a kepen

Ezt nem ertem, mire gondolsz? A kep normalis scannerekkel nem szokott
nyulni, ha meg nyulik, szerintem jobb scannert kell venni.

>    elozetesen definialt formokkal, a betu image keressesel es
>    magaval az OCR-rel.

Ez mar nem igaz, a betuk keresese es felismerese szet nem
valaszthato dolgok. Egyebkent a betuk keresese (szegmentalasnak
nevezzuk) sokszor sokkal nehezebb feladat, mint a jol szegmentalt
alakzatok felismerese.

>    Szoval bonyolult egy kisse a tema. De az Aktiv Rekord Bt.
>    pont ilyennel foglalkozik.

Mi is pont ilyennel foglalkozunk :)

Ha erdekli a tarsasagot a karakterfelismeres, szivesen irok rola.

Istvßn
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS