Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 217
Copyright (C) HIX
1998-11-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gates (mind)  14 sor     (cikkei)
2 DACIA (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Atfolyasmero (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Indulas! (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Szelvedo futes (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: gumik (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Gates (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat igen, nekem is ilyen volt amikor atlepett egy fokot.

Azert azt nem art tudni, hogy ez az egyik legnevesebb gyarto, es sok uj
autoba is ezeket a szijakat rakjak helybol.

Az ugrasnak (es ha tenyleg nyulas miatt volt, akkor annak) sok oka lehet,
pl. barbar banasmod, kopott vagy szorulo alkatresz. Azt sem mindenki
tudja, hogy elvileg javasolt minden masodik szijcserenel a gorgoket is
cserelni.

Szoval "csak igy altalaban" leszolni egy elismert markat meg akkor sem
biztos hogy jo, ha a sajat tapasztalat erre utal. Volt pl. egyszer egy
tobb mint 1000 km-es utam, ami kozben osszesen ket lerobbant kocsit lattam
az ut szelen, mindketto Mercedes volt, es nem regi, szakadt darabok...
+ - DACIA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!
       Ismer-e valaki egy profi, de megbizhato
es nem draga DACIA-szerelot Budapesten?
        A valaszt a lenti cimre kerem.
        Koszonom
        Laci

mailto: 
  Ha bizalmas ugyben akarsz uzenetet valtani,
kerd a PGP kulcsomat.
+ - Atfolyasmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Varga Tibor
>Azokban az autokban meg nem hasznalhato, ahol
>a karburatorbol visszafele is megy cso.
>Ebben az esetben mindkettot kellene merni es
>kulonbseget kepezni.

Ha a karburator es az AC koze teszed az atfolyasmerot, akkor
csak a tenyleges fogyasztast mered.
Laci

mailto: 
  Ha bizalmas ugyben akarsz uzenetet valtani,
kerd a PGP kulcsomat.
+ - Indulas! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
        A legjobb az, ha a motor inditas
utan egybol indulsz is, fuggetlenul attol,
hogy a homerseklet +30, vagy -20 fok.
Addig, amig a motor nem eri el az uzemi
homersekletet, a gazt csak modjaval kell
adni, mert a motor kopasa akkor a legna-
gyobb.
        Udv
        Laci

mailto: 
  Ha bizalmas ugyben akarsz uzenetet valtani,
kerd a PGP kulcsomat.
+ - Szelvedo futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
            Tud-e valaki valamilyen modszert
a hatso szelvedon levo futescsik javitasa-
ra? Ez nem ellenallashuzal, hanem spec.
festek.
            A valaszt a lenti cimre varom.
            Koszi
            Laci

mailto: 
  Ha bizalmas ugyben akarsz uzenetet valtani,
kerd a PGP kulcsomat.
+ - Re: gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A tobb, mint 1600 kg-s AMG 55 merci az miert all meg 100 km/h sebessegrol
> fekezve 37 m. utan? Az atlagos auto meg 45-48 m.-t fekez amig megall?
> Az auto tomege velhetoen egy tenyezo a sok kozul, de nem a mervado.
> A fekberendezes, de nemkevesbe a megfelelo gumi szamit. Megfelelo alatt
> az autotipushoz es az utviszonyokhoz a legjobban 'illo' gumit ertem.
> 
> A fenti peldanak magyarazata egyszeru: tul szeles volt a gumi az autokon.

Akkor az F1-es autokon miert vannak olyan batar szeles gumik? Gyorsitasnal
eleg a kisebb tapado felulet is... fekezeshez viszont pont, hogy nagyobb
kell. Ugyanis fekezesnel sokkal nagyobb erok lepnek fel, mint
gyorsitasnal. Szelesebb gumi=nagyobb tapado felulet. Nemveletlenul. Mas
kerdes, hogy van, ahol ez kifezezett hatrany, pl. jeges palyan.

> A forgalom az nem laborkiserlet. Ha 1 mp-et is vesztesz azzal,
> hogy elmelkedsz, az egy embereletbe kerulhet. Nem ABS-es
> auto eseten labbal nem tudod olyan finoman adagolni a fekerot, hogy
> jobb eredmenyt erjel el a blokkolo fekezesnel. :-(

Hmmm, szerintem ez igy nem igaz. Nemveletlenul kapcsolhato ki az ABS
sportautoknal ill. terepjaroknal Te tobb csatornan erzekeled a fekezes
okozta reakciokat, mint egy egyszeru forgaserzekelo. Gondolj csak bele:
egy kanyart konnyebb bevenni, ha a belso iven levo hatso kerek blokkol.
Nezz meg egy rallyt;-)

> Az auto menetstabilitasat a hatso kerekek jobban befolyasoljak, mint az
> elsok. Ha a hatso kerek er elobb aszfaltot, az ugyanolyan veszelyes,
> mint ahogy fent irtad.

Fekezesnel a hatso kerekekre juto lefele szorito ero csokken, mig az elson
no. Extrem esetekben a hatso kerek elvalhat a talajtol (!). A terheles
nagy reszet az elso kerekek veszik fel.

Blazee

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS