Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 23
Copyright (C) HIX
1998-05-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kapcsolat kereses (mind)  1 sor     (cikkei)
2 RE: TDi katalizator, Opel vasarlas (mind)  51 sor     (cikkei)
3 Chrysler-Daimler (mind)  23 sor     (cikkei)
4 RE: autogyarak az USA-ban (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Katalizatorok (mind)  11 sor     (cikkei)
6 RE: *** HIX AUTO *** #22 (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - kapcsolat kereses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


+ - RE: TDi katalizator, Opel vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,
>
Ki volt az Audi-s srac? Mert ha Porsche Hungaria, akkor tok analfabeta
hozza. A
>
Az Audi Magyarorszag, (Motorgyar, Gyor) kepviseloje volt. Eleg korrektul
ertett a dolgokhoz.
Mas tema, nem flame, csak velemeny.
Az Opel vasarlasarol  mindenkit lebeszelnek, egy rakas szar. Szemelyes
tapasztalat alapjan.
Ha megis olyat akar(sz/tok) venni, szigoruan csak a ketszelepes egyvezermus
motorral hajtottat szabad, az tenyleg birja gyurodest, motor jelzes NZ.(pl
14NZXXXXX) (ezt az egyik Opel fo-fo szereloje mondta el nekem). Csak hat
ezek egyaltalan nem mennek. (60 LE, 75LE) Az ECOTEC motorok gyengek, sok
kozuluk olajat is fogyaszt, pedig nem is gaz-oh-jajos.A dizelekrol nem
tudok semmit, ezert nem is mondok semmit. Ne is beszeljunk a
vezermuszij-elszakadasarol, szora sem erdemes, mar visszahivtak az autokat
es kicsereltek a gyari hibas alkatreszt, azon a parszazezer auton. De az
mar mindenkeppen erdekes, hogy ahany Opelt latok manapsag mindnek tul van
huzva az ekszija... A szervizek altalaban a sajat segguket nem talaljak meg
a ket kezukkel ( tisztelet a kivetelnek, pl Schiller Opel, ott ertettek
hozza). Arrol mar ne is beszeljunk, hogy ahanyszor a veszvillogot
bekapcsoltam az Astra-n, mindig elromlott, a szerviz pedig a garancia
idoszakan belul is velunk fizettette ki az alkatreszt, es a munkadijat.
Egyszer telen elkezdett kimenni az ABS, altalaban fekezes kozben (egyebkent
a fek altalaban jo hatasfokkal mukodott), a kozponti zar ki-be csukta
magat, stb. A szagszervizben kicsereltek a kilometerorat, 'rossz benne a
jelado'.Ez kb.2 hetig volt folyamatban, mivel 'nincs hozza alkatresz, ez
masfele auto',stb. Utana ugyanaz folytatodott. Akkor eszrevettem hogy,
nahat, remeg a lampa fenye ha all az auto (pl. piros lampa). Kiderult, a
generatornal kilazult egy erintkezes, ami miatt nem toltott rendesen, es
nem kapott eleg aramot az ABS, meg a tobbi fogyaszto.Whoa. A remtortenetet
folytathatnam, de nincs kedvem mar  ocsarolni az Opelt, inkabb biztatnam
oket.
A pozitivumok kozul kiemelheto a tagas csomagter (500l a sedannal), nagyon
halk uzem, jo fek, viszonylag kis fogyasztas (hosszu valtoattetelek), jo
menetdinamika a 2 szelepes 2 vezermus autoknal (mar nem gyartjak oket
tudtommal), jo vilagitas, szervo nelkul is jo kormanyozhatosag, jo
uttartas, semleges kanyarodasi reakciok , enyhen kidobja a farat, ha nagyon
agressziven kanyarodsz. 
Nem lenne rossz auto, ha vigyaznanak az osszeszerelesre, es az alkatreszek
minosegere.
Meg egy szubjektiv dolog, nagyon fajt a hatam a vezetoulesben hosszu ut
utan, de lehet hogy csak azert mert az atlagnal egy kicsit magasabb
vagyok.(?)

				Bye
					Mark

p.s.: A Vectrakat az USA-ban Chevrolet markanev alatt futtatjak, az
Omegakat is vmi ilyen alatt.
+ - Chrysler-Daimler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Csak egy szereny velemeny a Chrysler-Daimler hazassag kapcsan.
A GM Opelnel a dolog forditva mukodik: Amerika a kozpont es onnan laza
porazon engedik Europat (bar most fognak rantani rajta).

Ha belegondoltok, hogy a Daimler-Benz milyen autokat keszit es milyen
filozofiaval akkor konnyeden elkepzelheto, hogy a Chrysler elbucsuzhat az
olyan modellektol, mint a Plymouth Prowler, Dodge Viper etc.
Racionalizalas, meg hatekonysag, meg ehhez hasonlo baromsagok lesznek a
jelszavak. A Chryslernek evek ota jol megy, Amerika legdinamikusabb
autogyara
es akkor beugrik a globalizacio csaloka fantomjanak :-)

NP



> -----------------------------------------------------------------------------
Paul Negyesi, H-1462 Budapest, P.O. Box 503, HUNGARY
KTUD Specialty car archive: 
ftp://ftp.team.net/ktud/ 	http://www.team.net/www/ktud/

"I have the gun, so I can yell" - Denis Leary in "The Ref"
+ - RE: autogyarak az USA-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Henry Ford idejeben meg 70 autogyar mukodott az USA-ban. Ma harom.

Zoltan:
Melyik az a harom? S mely markak melyikhez tartoznak? Tudja valaki?

Kosz.
Berke Tamas
+ - Katalizatorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
A katalizatoros cikkrol jutott eszembe, hogy tavaly valamikor volt egy
szmogriado Parizsban, amikor nem volt szabad autoval kozlekedni egy
teljes napig. En ezt azota sem ertem, hiszen azert ott nyugatra mar az
autok nagyresze katalizatorral van felszerelve, igy szennyezo anyagot
nem bocsajt ki. Ha nincs szennyezo kipufogogaz, akkor nincs szmog sem,
akkor meg mert volt szmogriado Parizsban? Itt Budapesten meg miert nem
volt meg sohasem ilyen szmogriado, hiszen itt meg nagyon sok kocsi van
katalizator nelkul??? Nem ertem..... :-(

Gabor
+ - RE: *** HIX AUTO *** #22 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ui. zotyanak:
>
>Az en nagypapamnak meg van egy 23 eves Moszkvics 412-je, de abban sem
>kellett eddig semmi jelentoset cserelni, csak fekbetetet, gyertyat, meg
>ilyesmit...Akkor pont olyan jo, mint egy VW?

Bar nem vagyok Zotya, de azert kotnyeleskedem.. :)))
Mas dolog ha a nagypapi hetvegenkent elmegy horgaszgatni a tohoz a
moszkvicskajaval es mas az ha valaki levezet egy 17 eves  Poloval napi
50 km-eket es nincs vele semmi problema, legalabbis szerintem. :))

Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS