1. |
Halogen-nem halogen (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
2. |
tuning szerviz somogyban? (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
3. |
GATES vezermuszij (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
4. |
Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
francia (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
6. |
Blokkolo fekezes, miegyeb (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Halogen-nem halogen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
a segitsegetekre lenne szuksegem eleg surgosen. A mar itt is emlegetett kozgyur
u elerhetosegere lenne szuksegem, amivel nem halogen fenyszoroba is bele lehet
tenni halogen izzot. A papam kedden indul Nemetorszagba es olyan rosszul vilagi
t a kocsiban levo nem halogen izzo, hogy az borzalmas. Hiaba vettem bele ujat,
sem sokat segitett. Mas kerdes, hogy meg be is kell allitani, de az meg a kiseb
bik, azt megcsinaltatom. De szemre is olyan sargan vilagit, hogy nem sokat latn
i vele.
Sziasztok,
L.
_Ivicz Laszlo
_| H - Budapest
_| Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_| http://www.angelfire.com/il/lepcso
|
+ - | tuning szerviz somogyban? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
tud vki Tuning szervizt Somogy-megyeben?
magan mail-be pliz
|
+ - | GATES vezermuszij (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hat igen, nekem is ilyen volt amikor atlepett egy fokot.
Remek szorakozas volt Belgrad es Nis kozott az autopalyan
ejjel, esoben szerelore vadaszni :(
Kesjar Attila
|
+ - | Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Egyik baratom mondta aki valamikor versenyzett is. Ha nagyon
>gyorsan akarok megallni, akkor villamgyorsan visszavaltok 4-3-2.
>A kerek csuszik is meg porog is. Ugyanis a motor nem engedi
>megallni a kereket.
Igen, en is azt tapasztaltam, hogy ha brutalis fekezes mellett
meg vissza is valtok es felengedem a kuplungot, akkor sokkal
hamarabb le tud lassulni az auto.
Kesjar Attila
|
+ - | francia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Gyozo irta a megvesztegetesekkel kapcsolatban:
> ez csak pici hazankban van igy, vagy a vilag mas reszein is?
Franciaorszagban hogyha megprobalsz egy sotetebb bankjegyet
csusztatni a csendor vagy rendor fele, meg be is visz az orszobara !!!
Erdekesseg kedveert: a francia birsag-szisztema a kovetkezo:
A jogositvanyodon van 12 pont. Ha hulyesegeket csinalsz, akkor
levesznek a pontjaidbol. ES MEG FIZETSZ IS!
Tilosban parkolas 1-2 pont. Piros lampa: 3 pont. Elsobbseg meg nem
adasa + baleset: 4-5 pont. Es igy tovabb. A legsulyosabb a 6 pont
(cserbenhagyasos gazolas, azt hiszem). Ha elfogytak a pontjaid,
mehetsz ujbol jogsit szerezni + PAV vizsgalat (hasonlo) +
pszicho vizsgalat + fizetsz, mint a katonatiszt.
Ugyhogy:
1, nem erdemes szabalytalankodni
2, ha pedig , maradj csendben (ha igazuk van,
persze), es fizess.
Ugy gondolom, a fenti 2 tetel egyike sem alkalmazhato teljes
ervenyuen kis hazank kozlekedesi moraljara + buntetesi
mechanizmusanak szigorusagara.
Pici francia-magyar tortenet :
Kedves cimboram (Patrick, francia, 1,5 eve Mo-n dolgozik)
elete 1. budapesti hetvegejen mulatozott (igen ivott, minden
francia szeret inni :-) ) es hajnalban egy igen rozsaszinespiros
lampan athajtott a BAH csomoponton egy francia rendszamu
Citroen C15-tel. Nosza, kek villogo, feher auto,
elkapjak. A zsernyakok (4) jo erzessel megszimatoltak, hogy
a srac abszolut ismeretlen Mo-n, es 100 000.,- Ft buntetest
szabtak ki ra a helyszinen. Persze a sracnal nem volt tobb
20000 forintnal, ezert elvittek a Hegyalja ut tetejen levo
bankautomatahoz, hogy onnan vegye le a maradekot. Miutan a
bankkartyaja osszegkorlatos volt, ezert 1000 FRF-nal tobb
nem jott le rola. Szoval potom kb. 51000 Ft-bol meguszta.
NEM urban legend, az illetot barmikor szivesen bemutatom
barkinek (mar o is potyog valamit magyarul). Ennel dragabb
sztorit mindenesetre meg nem hallottam.
Ha esetleg van valakinek barmilyen kulfoldi tapasztalata, azt
szerintem sokan erdekesnek talalnank. Magyarorszagrol mar
mindenki sokat tud.
Na, pa,
DeeJayTiszy
|
+ - | Blokkolo fekezes, miegyeb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Szerintem azok a nagy bohom ABS-es BMW-k meg Mercik azert nem tudtak ugy
> megallni mint az ABS nelkuli atlagautok mert kb. ketszer olyan nehezek...
> Fizika.
A tobb, mint 1600 kg-s AMG 55 merci az miert all meg 100 km/h sebessegrol
fekezve 37 m. utan? Az atlagos auto meg 45-48 m.-t fekez amig megall?
Az auto tomege velhetoen egy tenyezo a sok kozul, de nem a mervado.
A fekberendezes, de nemkevesbe a megfelelo gumi szamit. Megfelelo alatt
az autotipushoz es az utviszonyokhoz a legjobban 'illo' gumit ertem.
A fenti peldanak magyarazata egyszeru: tul szeles volt a gumi az autokon.
> 1. Fizikaora, kiserlet. Rugos eromero segitsegevel huzunk az
> asztalon egy teglatestet. A meginditasahoz joval nagyobb ero kell,
> mint a mozgasban tartashoz. Vagyis a tapadasi surlodasi ero
> nagyobb, mint a csuszasi. => Nem szabad blokkolva fekezni !
A forgalom az nem laborkiserlet. Ha 1 mp-et is vesztesz azzal,
hogy elmelkedsz, az egy embereletbe kerulhet. Nem ABS-es
auto eseten labbal nem tudod olyan finoman adagolni a fekerot, hogy
jobb eredmenyt erjel el a blokkolo fekezesnel. :-(
> 3. Vizes ut, mar nem uj gumik. Ha eleg nagy a sebesseg
> akkor felfutsz a vizre. Surlodas megszunik egy vagy tobb kerek eseten.
> Az auto elkezd lassulni. Valamelyik kerek alol biztosan hamarabb
> fogy el a viz. Mondjuk azert, mert vegeter a pocsolya.
> Az a kerek, ami eddig is allt mar, utat fog. A tobbi meg szo:rfo:zik
> a viz tetejen. Ha az utat fogott kerek valamelyik elso, akkor sebessegtol
> fuggoen kb 1 masodperced marad, mielott talalkozol az utszelen jobb,
> vagy a balra talalhato fa'val.
Az auto menetstabilitasat a hatso kerekek jobban befolyasoljak, mint az
elsok. Ha a hatso kerek er elobb aszfaltot, az ugyanolyan veszelyes,
mint ahogy fent irtad.
> En nem ismerem az ABS mukodesi algoritmusat.
> Mit csinal ilyen esetben az ABS ?
Semmit. Fekezesrol u.i. nem volt szo. Erre vannak az A-Klasse
borulasa altal ismertte lett menetdinamikai-doppingok...
> Egyik baratom mondta aki valamikor versenyzett is. Ha nagyon
> gyorsan akarok megallni, akkor villamgyorsan visszavaltok 4-3-2.
> A kerek csuszik is meg porog is. Ugyanis a motor nem engedi
> megallni a kereket.
Ha a hajtott kerek blokkol, akkor a motor hajtoerejet
is fekezem (levettem a laba a gazrol es a feket nyomom).
Ha ebben az esetben visszakapcsolok, azaz
novelem a hajtoerot a hajtott kerekeken es a kerek forogni
kezd, akkor ez tobb, vagy kevesebb fekero, mintha blokkolva
maradtak volna? (nyilvanvaloan lassabban forog igy a hajtott
kerek, mint egyebkent forogna). A csuszasi surlodasi ellenallas
nagyobb, mint a gordulesi. Hasbol azt mondanam, hogy maradjanak
azok a kerekek inkabb blokkolva es ne forogjanak...
Zsolt
(matol ritkabb internet hozzaferessel)
|
|