Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 216
Copyright (C) HIX
1998-11-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Halogen-nem halogen (mind)  17 sor     (cikkei)
2 tuning szerviz somogyban? (mind)  2 sor     (cikkei)
3 GATES vezermuszij (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes (mind)  10 sor     (cikkei)
5 francia (mind)  49 sor     (cikkei)
6 Blokkolo fekezes, miegyeb (mind)  58 sor     (cikkei)

+ - Halogen-nem halogen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a segitsegetekre lenne szuksegem eleg surgosen. A mar itt is emlegetett kozgyur
u elerhetosegere lenne szuksegem, amivel nem halogen fenyszoroba is bele lehet 
tenni halogen izzot. A papam kedden indul Nemetorszagba es olyan rosszul vilagi
t a kocsiban levo nem halogen izzo, hogy az borzalmas. Hiaba vettem bele ujat, 
sem sokat segitett. Mas kerdes, hogy meg be is kell allitani, de az meg a kiseb
bik, azt megcsinaltatom. De szemre is olyan sargan vilagit, hogy nem sokat latn
i vele.

Sziasztok,
L.

      _Ivicz Laszlo		
    _|	H - Budapest
  _|	Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|	http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - tuning szerviz somogyban? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tud vki Tuning szervizt Somogy-megyeben?
magan mail-be pliz
+ - GATES vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat igen, nekem is ilyen volt amikor atlepett egy fokot.
Remek szorakozas volt Belgrad es Nis kozott az autopalyan
ejjel, esoben szerelore vadaszni :(

Kesjar Attila
+ - Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyik baratom mondta aki valamikor versenyzett is. Ha nagyon
>gyorsan akarok megallni, akkor villamgyorsan visszavaltok 4-3-2.
>A kerek csuszik is meg porog is. Ugyanis a motor nem engedi
>megallni a kereket.

Igen, en is azt tapasztaltam, hogy ha brutalis fekezes mellett
meg vissza is valtok es felengedem a kuplungot, akkor sokkal
hamarabb le tud lassulni az auto.

Kesjar Attila
+ - francia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Gyozo irta a megvesztegetesekkel kapcsolatban:
> ez csak pici hazankban van igy, vagy a vilag mas reszein is?

Franciaorszagban hogyha megprobalsz egy sotetebb bankjegyet 
csusztatni a csendor vagy rendor fele, meg be is visz az orszobara !!!

Erdekesseg kedveert: a francia birsag-szisztema a kovetkezo:
A jogositvanyodon van 12 pont. Ha hulyesegeket csinalsz, akkor 
levesznek a pontjaidbol. ES MEG FIZETSZ IS! 
Tilosban parkolas 1-2 pont. Piros lampa: 3 pont. Elsobbseg meg nem 
adasa + baleset: 4-5 pont. Es igy tovabb. A legsulyosabb a 6 pont 
(cserbenhagyasos gazolas, azt hiszem). Ha elfogytak a pontjaid, 
mehetsz ujbol jogsit szerezni + PAV vizsgalat (hasonlo) + 
pszicho vizsgalat + fizetsz, mint a katonatiszt.

Ugyhogy:
1, nem erdemes szabalytalankodni
2, ha pedig , maradj csendben (ha igazuk van, 
persze), es fizess. 

Ugy gondolom, a fenti 2 tetel egyike sem alkalmazhato teljes 
ervenyuen kis hazank kozlekedesi moraljara + buntetesi 
mechanizmusanak szigorusagara.

Pici francia-magyar tortenet :
Kedves cimboram (Patrick, francia, 1,5 eve Mo-n dolgozik)
elete 1. budapesti hetvegejen mulatozott (igen ivott, minden
francia szeret inni :-) ) es  hajnalban egy igen rozsaszinespiros
lampan athajtott a BAH csomoponton egy francia rendszamu
Citroen C15-tel. Nosza, kek villogo, feher auto,
elkapjak. A zsernyakok (4) jo erzessel megszimatoltak, hogy
a srac abszolut ismeretlen Mo-n, es 100 000.,- Ft buntetest
szabtak ki ra a helyszinen. Persze a sracnal nem volt tobb
20000 forintnal, ezert elvittek a Hegyalja ut tetejen levo 
bankautomatahoz, hogy onnan vegye le a maradekot. Miutan a
bankkartyaja osszegkorlatos volt, ezert 1000 FRF-nal tobb
nem jott le rola. Szoval potom kb. 51000 Ft-bol meguszta.
NEM urban legend, az illetot barmikor szivesen bemutatom
barkinek (mar o is potyog valamit magyarul). Ennel dragabb 
sztorit mindenesetre meg nem hallottam.

Ha esetleg van valakinek barmilyen kulfoldi tapasztalata, azt
szerintem sokan erdekesnek talalnank. Magyarorszagrol mar
mindenki sokat tud.

Na, pa,
DeeJayTiszy
+ - Blokkolo fekezes, miegyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem azok a nagy bohom ABS-es BMW-k meg Mercik azert nem tudtak ugy
> megallni mint az ABS nelkuli atlagautok mert kb. ketszer olyan nehezek...
> Fizika.

A tobb, mint 1600 kg-s AMG 55 merci az miert all meg 100 km/h sebessegrol
fekezve 37 m. utan? Az atlagos auto meg 45-48 m.-t fekez amig megall?
Az auto tomege velhetoen egy tenyezo a sok kozul, de nem a mervado.
A fekberendezes, de nemkevesbe a megfelelo gumi szamit. Megfelelo alatt
az autotipushoz es az utviszonyokhoz a legjobban 'illo' gumit ertem.

A fenti peldanak magyarazata egyszeru: tul szeles volt a gumi az autokon.

> 1. Fizikaora, kiserlet. Rugos eromero segitsegevel huzunk az
> asztalon egy teglatestet. A meginditasahoz joval nagyobb ero kell,
> mint a mozgasban tartashoz. Vagyis a tapadasi surlodasi ero
> nagyobb, mint a csuszasi. => Nem szabad blokkolva fekezni !

A forgalom az nem laborkiserlet. Ha 1 mp-et is vesztesz azzal,
hogy elmelkedsz, az egy embereletbe kerulhet. Nem ABS-es
auto eseten labbal nem tudod olyan finoman adagolni a fekerot, hogy
jobb eredmenyt erjel el a blokkolo fekezesnel. :-(

> 3. Vizes ut, mar nem uj gumik. Ha eleg nagy a sebesseg
> akkor felfutsz a vizre. Surlodas megszunik egy vagy tobb kerek eseten.
> Az auto elkezd lassulni. Valamelyik kerek alol biztosan hamarabb 
> fogy el a viz. Mondjuk azert, mert vegeter a pocsolya.
> Az a kerek, ami eddig is allt mar, utat fog. A tobbi meg szo:rfo:zik
> a viz tetejen. Ha az utat fogott kerek valamelyik elso, akkor sebessegtol
> fuggoen kb 1 masodperced marad, mielott talalkozol az utszelen jobb, 
> vagy a balra talalhato fa'val.

Az auto menetstabilitasat a hatso kerekek jobban befolyasoljak, mint az
elsok. Ha a hatso kerek er elobb aszfaltot, az ugyanolyan veszelyes,
mint ahogy fent irtad.

> En nem ismerem az ABS mukodesi algoritmusat.
> Mit csinal ilyen esetben az ABS ? 

Semmit. Fekezesrol u.i. nem volt szo. Erre vannak az A-Klasse
borulasa altal ismertte lett menetdinamikai-doppingok...

> Egyik baratom mondta aki valamikor versenyzett is. Ha nagyon
> gyorsan akarok megallni, akkor villamgyorsan visszavaltok 4-3-2.
> A kerek csuszik is meg porog is. Ugyanis a motor nem engedi
> megallni a kereket. 

Ha a hajtott kerek blokkol, akkor a motor hajtoerejet
is fekezem (levettem a laba a gazrol es a feket nyomom).
Ha ebben az esetben visszakapcsolok, azaz
novelem a hajtoerot a hajtott kerekeken es a kerek forogni
kezd, akkor ez tobb, vagy kevesebb fekero, mintha blokkolva
maradtak volna? (nyilvanvaloan lassabban forog igy a hajtott
kerek, mint egyebkent forogna). A csuszasi surlodasi ellenallas
nagyobb, mint a gordulesi. Hasbol azt mondanam, hogy maradjanak
azok a kerekek inkabb blokkolva es ne forogjanak...

Zsolt 
(matol ritkabb internet hozzaferessel)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS