1. |
RE: erdekes cikk (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
2. |
Mi bajuk a magyarokkal? (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: 2benzinar (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
4. |
Az en mercim tortenete (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Merevites (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
6. |
(nem) off topic, benzin ar (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Mi bajuk a magyarokkal? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
8. |
auto2 (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: *** HIX AUTO *** #1149 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
10. |
Autoarak a Lajtan innen es tul (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
11. |
RE: hutolada & kocka Ibiza (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Valts, Selespeed, Dover (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
13. |
elado warbi (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
14. |
Nemet autokazas (mind) |
84 sor |
(cikkei) |
15. |
Ezt megneznem! :-))) (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
16. |
Koszonet gyerekules ugyben (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
17. |
Olaj Skodaba (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
18. |
parkolas tilosban, Londonban... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
19. |
Alfa fogyasztas (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
20. |
Aki tudna nekem segiteni beszerezni egy legmennyisegmer (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
21. |
re: fek... (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
22. |
re: benzinar (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
23. |
re: benzinar (folyt.) (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
24. |
re: benzinar (harmadszor is :-)) (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | RE: erdekes cikk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Hungary]
>Temakor: erdekes cikk ( 2 sor )
>
>Egy autolopasi ugy:
>http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=8&DocID=10841
Idezet a cikkbol:
"Elvettek tolem a kulcsokat, majd a szerelok elmentek
anyagert. Majdnem negyven percig voltak tavol. Aztan
meg kifaggattak: milyen riaszto van a kocsiban, hol
mennek a kabelek, nincs-e rejtett kapcsolo valahol,
meg ott lakom-e azon a cimen, ami az auto oldalara
fel van festve, mit fuvarozok, no es mikor indulok
legkozelebb kulfoldre. En meg gyanutlanul valaszolgattam."
EKKORA BALEKOT....!
udv: VAti
|
+ - | Mi bajuk a magyarokkal? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
2. Barki, aki eszreveszi a magyar rendszamod, jogosult barmilyen
szabalytalansag aran is megelozni...nnet ki lehet
kovetkeztetni a kozlekedok nemzeti hovatartozasat.
Nekem is volt egy hasonlo szitum egy germánnal igaz az meg az M1-en volt
itthon.
A belso savban haladtam hogy 180-al. Nem volt nagy forgalom a belso sav tok
ures volt a kulsoben is alig lezengtek.
A kulsoben ment egy regebbi Opel ugy ,nemet rendszammal ugy 130-al elotte
egy kisbusz.A nemet siman megelozhette volna amig oda nem erek, de nem
csinalt
semmit haladt mogotte,nagyjabol egyforma sebeseggel mentek. Erre mikor mar
pont elmentem volna mellettuk, a barom gondolt egyet es kijott
elozni..persze
nagyot belefekeztem, de igy se sokon mulott hogy leamortizaljam a KAdett
hatuljat... En ratenyereltem a dudara, kisse kiakadtam. Az Opel -es ezutan
visszaallt a kulsobe ,en elkonyveltem hogy baromarcu ez is, bar a kezem
kicsit remegett az idegtol ,azert en ennyivel letudtam az
egeszet gondoltam kapja be. De a java meg csak ezutan jott. Mikor
megeloztem, a faszi letekeri az ablakot 1000-el uvoltozik meg mutogat, es a
tobbi utasa is ua.
ezt teszi. Persze en sem voltam azert rest :)
A faszikam utannam akart jonni egy darabig nyomta neki, de aztan lemaradt.
Szegeny baratnom meg tokre parazott, hogy ezek most biztos megvernek minket
:))
Azert nem eszik olyan forron a kasat :)
Mindenesetre azert eleg meleg volt a helyzet, raadasul meg neki allt
feljebb.
Hiaba..vannak meg hulyek...:)
|
+ - | Re: 2benzinar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tankolasaim az utobbi 2 honapban:
Az arak a 95-os benzinre voltak igazak.
datum, ar, kut
2001.03.22 226,90 MOL
2001.03.30 229,90 MOL
2001.04.19 240,90 MOL
2001.04.26 245,90 MOL
2001.05.02 245,90 MOL
2001.05.11 246,90 MOL
2001.05.14 246,90 MOL
2001.05.22 251,90 Shell
2001.05.29 251,90 Shell
2001.05.31 247,90 TOTAL
2001.06.07 246,90 Shell
2001.06.13 240,90 Shell
2001.06.20 233,90 AVANTI
2001.06.20 235,90 Shell
2001.06.25 231,90 Shell
....es tovabb csokken, csak csokken.....
Udv: GaBa
|
+ - | Az en mercim tortenete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Aki vezetett kozulunk, annak masnap itthon fontos
> vizsgaja volt, tehat hazarepult.
Jol ertem? Vegulis mar jart a motor, csak nem volt
aki hazavezessen?
Kar hogy nem irtad meg, hogy mi a problema a
motorral. Nem lehetett volna kicsavarni az
olajnyomas gombat, hogy szabadon tudjon tavozni
az olaj, es felulrol suritett levegovel visszafele megnyomatni az olaj
jaratot?
(biciklipumpa/benzinkuton kerek fujo)
Udv: Po:li
|
+ - | Re: Merevites (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ant irta:
>Hullamos uton, ha mondjuk a jobb
es a bal kerek tartja meg az autot ugy megcsavarodik a karosszeria hogy
minden illesztes felelmetesen elcsuszik a kocsin, ilyenkor le kell allnom
sik terepre hogy normalisan vissza tudjam zarni a csomagtartot..
-------------------------
Szia Ant,
most az Integrarol van szo? Csodalkozom, hiszen extraban van elol
toronymerevites, hatul is merevites a lokharito elott - ennek a kocsinak
nem szabadna igy mozogni! Nem volt veletlenul romma torve regebben?
ToBa
|
+ - | (nem) off topic, benzin ar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdvözlet,
elore is koszonom azoknak a levelet, akik megirtak a benzinarakat. Lehet,
hogy tobb matekot kellett volna tanulnom, de leirom a kovetkezo szamitast
(hatha utana meg kell ennem a doktorkalapomat:-) Mindenesetre megprobaltam
megkozeliteni tobb oldalrol a problemat, mindenki a "legerthetobbet"
tanulmanyozza, ha van kedve. Sose voltam jo matekbol:-)
Szoval: Jarai irja:
http://www.vilaggazdasag.hu/actual/mjarai.sht
"Egyébként már most is érezheto a forint erosödésének jótékony hatása. A
benzinárak mérséklodésében például jelentos szerepet játszik."
1. 2001 majus 1 benzinar/ l: 249 Ft, ez kitesz (135Ft-tal szamolva) 1.85 DM/l
2001 junius vege: benzin/l: 226 Ft ez kitesz (124Ft-tal szamolva) 1.82 DM/l
(Szoval ennyi ido alatt 3 pennivel lett a benzin olcsobb, az itteni piacon
meg 17 pennivel.)
2. Most nezzuk, hogy itt mi tortent:
2001 majus 1 benzin: 2.19 DM
2001 junius vege: benz: 2.02 DM
Ez kitesz 17 pennit, megcsavarva (2.19*135=) 295 Ft/l, (2.02*135=) 272
Ft/l. Ez 23 Ft, regi arfolyammal. Ujjal: (2.02*124=) 250.48. Tehat 250Ft/l.
Parhuzam:
2.19DM: 295 Ft
2.02DM: 250 Ft
3. Megegy csavar: majus elejen 250 Ft-ert tudtak venni egy liter benzint a
"vilagpiacon". Ezutan a Ft megerosodott, mint a meseben, es mar 226Ft-ert
is meg tudtak venni a benzint. Ez az "erosodes" (226/250) pontosan annyi,
mint amennyit a Ft erosodott az eurohoz (markahoz), (243/268). Ez eddig
rendben is van. De a mese nem szabad, hogy veget erjen, ugyanis a benzin
ara a "vilagpiacon" tovabbi 10% csokkent. Az hol van a magyar arban??
Eltette a kormany? Esetleg beepitette a privat vikkendhazba?
a. Ez 45 Ft, tehat nem valahol 205 Ft kornyeken kellene lenni a benzinnek
M.o-on, ha a forint erosodesevel is szamolok?
b. Realertekben a benzin ara nem valtozott, nem lett olcsobb (3pfg=0).
c. Jol szamoltam??? Csak azert kerdezem, mert ha igen, akkor jol at van
a "nep" - szokas szerint. Es senki nem figyelt erre fel???
üdv
csaba
|
+ - | Re: Mi bajuk a magyarokkal? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nem biztos, hogy specialisan a magyar rendszammal van baj.
Nem is biztos, hogy a rendszammal...legkozelebb menjel
5-os BMW-vel es ird meg a tapasztalataidat.
>Nem hinnem, hogy azert akart mindenki lenyomni, mert az en autom
>szemre is egy ocska lassu szar, ami biztos akadalyoz mindenkit.
Pedig, lehet, hogy igen.
7es BMW-re ritkan villognak, megha 120-szal is megy, Seat Leonra
meg 200-nal is...ilyen az Autobahn pszichologiaja. Nem kell megerteni...
>Az utvonal
>Becs-Linz-Passau-Deggendorf-Munchen, vissza ugyanez. Innet ki lehet
>kovetkeztetni a kozlekedok nemzeti hovatartozasat. :(((((((
Pl. magyar turista? Nem tudom mire gondolsz...
Zsolt
|
+ - | auto2 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hix
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1149 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha megse volna eleg:
> www.autoscout24.de
> www.car4you.de
Ugyanaz Svajcra:
www.autoscout24.ch
www.car4you.ch
Laci
---
Visit our Internet site at http://www.reuters.com
Any views expressed in this message are those of the individual
sender, except where the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
|
+ - | Autoarak a Lajtan innen es tul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
Mintha valaki azt irta volna nem is olyan régen, hogy az újauto árak a
Lajtán tál magasabbak, mint Mo.-n.
Szerintem ez pont forditva van. A fonökom most rendelte meg az
Pug607-esét Bécsben. 2.2HDi, Tiptronic-val, 17-es könnyufémfelnivel...
Az ára 34.000,- EUR azaz 8.5 millió forint. (Tutto komplettó
mindennestül, üzembehelyezve)
Ugyanerre a konfigurációra Mo.-n a hosszas alkudozások után kapott
legkedvezobb ár is köbö 2 millával több volt.
A Pug Magyarország mongyon le!
Gábor
HIX-745
P.S.:
Arányaiban hasonló volt a helyzet, amikor a felesége Pug206-osát vették.
|
+ - | RE: hutolada & kocka Ibiza (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszi a fennt emlitett temabkan kapott hozzaszolasokat!
Az Ibizat vegulis megvettuk Atyamnak, (1.2-es, 1990-es), eddig jonak tunik.
Szegeny boldogult skodrihoz kepest okvetlen... :)
A hutolada vetel viszont aldozataul esett az Ibizanak: kenytelen vagyok
elnapolni a dolgot, marad a kolcsonzes (kolcsonkeres).
Sziasztok!
Peter
poppec_kvar
Ui: tegnap megjott a HIX matrica!!!!!! :))))))) Koszi Frigyes Mester!
|
+ - | Re: Valts, Selespeed, Dover (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valts:
>csak annyit tennek hozza, ha ekkor meg kettes sebessegben
vagy, akkor
>jusson eszedbe, hogy ideje valtani.
>HAHA, ToBa
Ilyenkor mar harmasban van , megha ugy is vezetek...
A gyorsulas erdekeben a valto le van attetelezve rendesen,
igy a 8ezer ellenere mar 90-nel vege a 2-nek.
---------------------------
Selespeed:
>Vagyis annyival tobb a kezi valtonal, hogy kezeli
>helyetted a valtot es a kuplungot is, nincs szlipje, mint a
>tiptronincnak/automatanak, gyorsabban valt barkinel.
Nem vinne vki egy körre egy ilyennel?
kivancsi vagyok ra.
-------------------------
Dover:
>"DOVER TRUCKWASH". A matrican meg egy napocska mosolyog.
Na ilyen matrica
>kellene nekem nagyon, de nagyon. Jo, ha tobb, de ha valaki
csak egy, - akar
>kamionrol lekapart peldanyt hoz nekem annak is
elkepzelhetetlenul orulnek.
Ha nem titok minek ez Neked?
VTI
|
+ - | elado warbi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Van egy elado Wartburg, 1981-es, jo allapotu, felujitott
motorral, valtoval. 06-20-410-5786
|
+ - | Nemet autokazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Fogash, hali mindenki!
En is jartam mostansag autoval az ominozus
szakaszon,tobbszor, tobbfele
autoval, feltem is kicsit elotte, mert Szlovakian kivul meg
nem jartam
elotte kocsival kulfoldon...
De a tapasztalataim meroben masok lettek, legalabbis
egyenlore. Ezek:
1. Sajat auto, 14 eves Renault21 (TD, 2.1, 88LE).
Max. seb. (amivel utaztam) 160km/h: ennel a sebessegnel az
autok 2/3-a
lassabban ment, senki nem akart akadalyozni, igaz en is
huzodtam ki ha
tehettem, de azert erosen pislogtam a hatam moge...
Utazoseb. 130km/h : ez mar utotte az also 10%-ot,
gyakorlatilag csak
teherautokat, meg egy-ket kenyelmesebbet/szakadtabbat
eloztem meg, belso
savban joszerevel csak akkor jartam, ha a felhajto savbol
valakit be akartam
engedni...
2. Berauto, 3 honapos VW Golf (1.6, 16v, 100paci), nemet
rendszam.
Max. seb. 190km/h: azert meg itt is jocskan elozgettek...
foleg Porschek,
BMW-k, Audik, Ferrarik. Mert azert itt ezek nem az otthon
megszokott
surusegben fordulnak elo.
Utazoseb. 130km/h: ua. mint sajat, magyar rendszamu
jarmuvel.
3. Volt meg nehany mas berauto, illetve a baratom 9 eves
nemet (rendszamu),
Opel Vectraja, de kulonosebben elterot ezekkel sem
tapasztaltam.
Egyszer talalkoztam, hogy valakiknek nagyon viszketett a
laba, de ezen
inkabb csak egy jot nevettem: sajat gepcsodaval megeloztem
egy Ford KA-t es
egy SMART-ot, na ezek nem turhettek ezt, odaleptek
neki :)) visszaeloztek
es iszonyuan imbolyogva vagtaztak elottem kozel 50km-en
kersztul, ha rajuk
kozelitettem, akkor ok is gyorsitottak, legalabbis
megprobaltak :))). A
vegen beleszaladtunk egy oriasi zivatarba es nekik vissza
kelett venniuk kb.
60-ra ha eletben akartak maradni.
Bocs hogy kisse hosszu lett.
Fogash a regebbi leveleidben nem olyasmit irtal, hogy
dolgoztal hosszu ideig
Nemetorszagban? Nem lehet, hogy csak rossz napod volt?
Udv
(M) Attila
ui.: A nemet kozlekedes sokkal dinamikusabb, gyorsabb mint
a magyar, nekem
nagyon tetszett. Kar hogy az oreg autom kicsit lomha, de
szeretem...
irta:
A hetvegen Munchenbe kellett mennem, a velem utazo 3
kollegaval egyutt az
alabbi tapasztalatokat gyujtottuk.
....
Ja, hatha szamit: Egy 3 honapos Seat Toledoval (1.6 8v,
101LE) voltam, az
auto ora szerinti vege vizszintesen 200+paraszthajszal, 4
szemellyel,
klimaval. Nem hinnem, hogy azert akart mindenki lenyomni,
mert az en autom
szemre is egy ocska lassu szar, ami biztos akadalyoz
mindenkit. Az utvonal
Becs-Linz-Passau-Deggendorf-Munchen, vissza ugyanez. Innet
ki lehet
kovetkeztetni a kozlekedok nemzeti hovatartozasat. :(((((((
|
+ - | Ezt megneznem! :-))) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mokas kedvu HIX-autosok!
olvasom a Auto-Mokat...
> >>> Apropo, azt hallottatok, hogy a rendorseg 30 darab feher OPEL
Astra
> >>> menet kozben fenykepezo... :-)
> >>Nem. Rendszamokat nem tudnal mondani?
> >:-))))))))))))))))
> >Asszem Tiszy tokon szurja magat hamarosan :-)))
>
> Engem is erdekelne :))))))
Sot, szervezzunk 6-ot, amin tobben nezhetnek, amint "...Tiszy tokon
szurja magat...".
Leven a listanak orvos tagja, jelenlete elofeltetele lenne a 6-nak!
:-)))
Ezennel jelentkezem a Tiszy6-ra....
ES-II 077 906, DWL-314, a kert adatok... :-)))
--
Udv
Levente
|
+ - | Koszonet gyerekules ugyben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Koszonom mindenkinek a segitseget, a konkluzio az lett, hogy
hatso biztonsagi ovet kellene beepiteni a kocsiba.
Ezt megtehetem magam is, vagy valamilyen minositett
ceg kell megtegye?
Gondolom a gyari rogzitesi pontokba egy csavart talan be tudok
csavarni, de kerdes, hogy muszakin pl. nem kernek -e valami
bizonylatot? Vagy eszre sem veszik? Letezik Skodahoz hatso ov?
Hu, megint egy csomo kerdes..
Koszi a segitseget es a turelmet: Arpi
|
+ - | Olaj Skodaba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olvastam az olajokrol szolo leveleket, ahol a MOL
olajak nem szerepeltek tul elokelo helyen.
Az lenne a kerdesem, hogy kopott 120-as motorba mit ontsek
a botond helyett, amit talan nem eszik olyan jo etvaggyal?
Most kb. 1000 km-enkent fogy egy liter, idonkent
szepen fustol is.
Koszi: Arpi
|
+ - | parkolas tilosban, Londonban... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Buenos Dias!
"Sziasztok,
Nem is oly reg rossz helyen parkoltam az autommal, es mi tortent, ...
megbuntettek!Mindez Londonban tortent.
Van valakinek valamilyen tapasztalata, vagy otlete, hogy mit lehet tenni?
Udv
Tibor"
Ha mar itthon vagy es a helyszinen nem kellett fizetned, akkor elvileg semmi
gaz.
Ugy tudom Magyarorszag es a Sziget kozott nincs jogsegely, tehat nem fognak
kapcsolatba lepni a magyar rendorseggel, hogy megbuntessenek. Egyeduli
problema lehet, hogy a hatarokon leadjak a nevedet, es legkozelebb, amikor
mesz a Szigetre valami gubanc lesz, de ezt nem tarton tul elkepzelhetonek.
Adios,
Chucky
|
+ - | Alfa fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Buenos Dias!
Keressel fordulok a melyen tisztelt listahoz.
Szeretnem, ha valaki megirna nekem az ujabb "csiklampas" Alfa Romeo 33-as
kocsik fogyasztasi adatait. Aszthiszem ezeket talan 90 utan gyartottak. En
az 1.4-esekben gondolkodom, ugyhogy ha valakinek van barmilyen tapasztalata,
azt kerem ossza meg velem. Milyen betujelzesek vannak, es melyik mit jelent?
Mire kell figyelni, ha ilyen kocsit nezek? Ha emlekeztek kocsivetelen torom
a fejem, es ugy nez ki, az Alfanal maradok. A Hondak tul alacsonynak
bizonyultak az atcankba, a Mitsubishiknek allitolag eleg magas a
szervizkoltsege, igy most az Alfakat jarom korbe.
Minden hozzaszolast szivesen veszek.
Tovabba ezuton is koszonom a listatagoknak, akik velemenyukkel a multban is
megtiszteltek.
Muchas Gracias,
Chucky
g Axel Robitz
Purchasing - Logistics
GE Hungary Engine Services
33, Levai road
Veresegyhaz
2112-HUNGARY
Tel:+36.28.585.226
Fax: +36.28.585.238
Cell: +36.302.793.164
mailto:
GE PROPRIETARY INFORMATION
The information contained in this document is GE proprietary information and
is disclosed in confidence. It is the property of GE and shall not be used,
disclosed to others or reproduced without the express written consent of GE.
If consent is given for reproduction in whole or in part, this notice shall
appear in any such reproduction in whole or in part. The information
contained in this document may also be controlled by U.S. export control
laws. Unauthorized export or re-export is prohibited.
|
+ - | Aki tudna nekem segiteni beszerezni egy legmennyisegmer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
egy 1985-os Nissan Cherry Turbohoz, szepen kerem irjon
nekem!!!!
Halas koszonetem!
S.
|
+ - | re: fek... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>Arra lettem figyelmes, hogy a bal elso kerek felol csorgo hangot >hallok.
>Nem volt meg idom/modom megnez(et)ni. Jol gondolom, hogy a >tarcsafek
>csorog razos uton? Ha igen, mi ennek az oka es mennyire >sulyos a dolog?
Hasonlo hangokra lettem en is figyelmes a Hondamnal igy, hogy bekoszontott a
nyar, es lehuzott ablakkal kozlekedek. Ezert aztan en is szivesen vennek
mindenfajta tanacsot ez ugyben.
Udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | re: benzinar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Szia Csaba,
A benzin ara _itthon_ azert _is_ csokkenhetett ilyen mertekben, mert a
forint erosodott, azaz pl. a HUF/DEM vagy HUF/EUR arfolyam csokkent. Ez
azonban nem azt jelenti, hogy a vilagpiacon - ahol nem forintban fizetsz -
szinten olcsobban tankolhatsz. Ugyan nem olvastam a cikket, de Jarai sem azt
mondja, hanem azt, hogy "a benzinarak merseklodeseben jelentos szerepet
jatszik." Azt eddig is tapasztalhattuk, hogy a MOL - es nem a kormany - nem
olyan mertekben koveti a benzin vilagpiaci aranak valtozasat annak
emelkedesekor, mint a csokkenesekor. (Ennek kapcsan vizsgaltak is a MOL
arkepzeset.) Az altalad vegzett kalkulaciok, ill. az ezek kapcsan levont
kovetkeztetesek valosaghubb eredmenye erdekeben - szerintem - legalabbis meg
kellett volna vizsgalni, hogy a benzinar vilagpiaci novekedesekor hogyan
valtozott itthon, ill. Nemetorszagban a benzin ara. De ehhez persze meg az
is kellett volna, hogy a penzugy/arfolyampolitika is hasonlo legyen
mostanihoz... Az mar csak adalek a tortenethez, hogy a MOL is a vilagpiacról
szerzi be az olajat (legalabbis a tulnyomo reszet), valoszinuleg nem
olcsobban, mint a tobbi nagy olajceg, vagyis egy bizonyos - USD-ben
szamitott - arnal alacsonyabb szinten mar csak veszteseggel adhatna el a
benzint, amit nyilvanvaloan nem fog megtenni.
Udv:
Bence
>...Elore is koszonom azoknak a levelet, akik megirtak a benzinarakat.
> >Lehet, hogy tobb matekot kellett volna tanulnom, de leirom a kovetkezo
> >szamitast(hatha utana meg kell ennem a doktorkalapomat:-) Mindenesetre
> >megprobaltam megkozeliteni tobb oldalrol a problemat, mindenki >a
>"legerthetobbet" tanulmanyozza, ha van kedve. Sose voltam jo >matekbol:-)
>
>Szoval: Jarai irja:
>
>http://www.vilaggazdasag.hu/actual/mjarai.sht
>"Egyébként már most is érezheto a forint erosödésének jótékony hatása. >A
>benzinárak mérséklodésében például jelentos szerepet játszik."
>
>1. 2001 majus 1 benzinar/ l: 249 Ft, ez kitesz (135Ft-tal szamolva) >1.85
>DM/l 2001 junius vege: benzin/l: 226 Ft ez kitesz (124Ft-tal >szamolva)
>1.82 DM/l
>
>(Szoval ennyi ido alatt 3 pennivel lett a benzin olcsobb, az itteni >piacon
>meg 17 pennivel.)
>
>2. Most nezzuk, hogy itt mi tortent:
>2001 majus 1 benzin: 2.19 DM
>2001 junius vege: benz: 2.02 DM
>Ez kitesz 17 pennit, megcsavarva (2.19*135=) 295 Ft/l, (2.02*135=) 272
>Ft/l. Ez 23 Ft, regi arfolyammal. Ujjal: (2.02*124=) 250.48. Tehat
> >250Ft/l.
>
>Parhuzam:
>
>2.19DM: 295 Ft
>2.02DM: 250 Ft
>
>3. Megegy csavar: majus elejen 250 Ft-ert tudtak venni egy liter >benzint a
>"vilagpiacon". Ezutan a Ft megerosodott, mint a meseben, es >mar 226Ft-ert
>is meg tudtak venni a benzint. Ez az "erosodes"(226/250) >pontosan annyi,
>mint amennyit a Ft erosodott az eurohoz >markahoz),243/268). Ez eddig
>rendben is van. De a mese nem szabad, >hogy veget erjen, ugyanis a benzin
>ara a "vilagpiacon" tovabbi 10% >csokkent. Az hol van a magyar arban??
>Eltette a kormany? Esetleg >beepitette a privat vikkendhazba?
>
>a. Ez 45 Ft, tehat nem valahol 205 Ft kornyeken kellene lenni a >benzinnek
>M.o-on, ha a forint erosodesevel is szamolok?
>b. Realertekben a benzin ara nem valtozott, nem lett olcsobb (3pfg=0).
>c. Jol szamoltam??? Csak azert kerdezem, mert ha igen, akkor jol at van
a "nep" - szokas szerint. Es senki nem figyelt erre fel???
>
>üdv
>
>csaba
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | re: benzinar (folyt.) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
A kormany vegso soron papolhat akarmit, az arakat nem ok hatarozzak meg,
legfeljebb kozvetve, a penzugy/arfolyampolitikan keresztul. Azt a tenyt,
hogy a forint savjat kiszelesitettek es ezaltal erosodott/erosodik a forint,
csokken(t) az inflacio vitathatatlanul pozitiv lepesnek ertekelte a penzugyi
"vilag" (hogy ez az exportalokat nem segiti - rovid tavon legalabbis - ez
reszben igaz, de ez mar mashova vezet), es persze az erosodes akar nagyobb
benzincsokkenest is eredmenyezhetett volna. De - ahogy mar irtam - a benzin
arat nem a kormany hatarozza meg, hanem kizarolag a MOL, aki a vilagpiaci
tendenciat koveti, de soha nem olyan mertekben. A szamitasod ilyeten modon
nem rossz, termeszetesen, de ezeket a tendenciakat nem lehet egy az egyben
atszamolni. Ennyi erovel azt is mondhatnank, hogy az arak eleve alacsonyabb
szintrol indultak (az emelkedeskor nem emelkedtek annyira), mint
Nemetorszagban, igy termeszetes, hogy a csokkenes merteke is kisebb.
Udv:
Bence
>Udv
>
>vagy igy vagy ugy van. Velemenyem szerint csak a vilagpiaci olajarak, >es
>az emiatti muszaly miatt csokkentek a benzinarak. Ami engem bant, >hogy
>ebbol a tisztelt kormany kifelejtette a Ft erosodeset.
>Amit haszonnak tett el. Vagy: a Ft erosodeset kalkulalta bele, es >akkor az
>olcsobb "vilagpiaci" arakbol nyert. Vagy egy kicsit ebbol is, >abbol is, de
>a vegen 20Ft-ot egy literen minden ado, es minden felett >meg pluszban
>eltesz az elmult par het ota...szerintem.
>azert is jovok ezzel, mert mindig vilagpiacot papolnak, es vilagpiaci
>arakkal, euroval, esatobbi. Ha emelnek, akkor erre alapozzak. Ha
> >csokken,akkor csinaljak azt is ugy... ha meg amiatt csokken, akkor meg
> >ne fogjak a forintra...
>
>a lenyeg, hogy nem 205 Ft a liter benzin, amennyinek lenni kellene!
>
>csaba
>
>szoval tevedtem a szamolasnal?
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | re: benzinar (harmadszor is :-)) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>Udv megegyszer!
Udv Neked is!
>csakhat allandoan jon a szoveg, hogy ilyen konvergencia,olyan
> >konvergencia. akkor tessek kiallni, es konvergalni. necsak a hus >araban
>felfele, hanem a benzin araban is lefele, espedig (na jo ne 205 >Ft-ra...),
>hanem 210-re, es nem eltenni.
Azert az inflacio itthon még mindig legalabb 3-szor akkora, mint az
euro-zonaban, igy a vilagpiaci arcsokkenes hatasa itthon bizony neha
(gyakran) csak nominal erteken igaz, valojaban legfeljebb az aremelkedes
merteket csokkent(het)i. Ezt a csokkenest tovabb erositheti a Ft erosodese.
>
>lehet, hogy tul idealista vagyok....
Ez meg nem a kanaan, de meg nem is az EU, sot a tagsagunkkal sem fog eljonni
az elso...
>
>na majd kivancsi vagyok, hogy masok mit irnak holnap ha kijon az >autoban.
>jol lenyomnak:-)
Nem Téged, engem... ;-)
>
>csaba
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
|