Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 985
Copyright (C) HIX
2001-01-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Okmanyiroda... (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Aceltarcsat keresek... (mind)  23 sor     (cikkei)
3 kispolski - trabi (mind)  30 sor     (cikkei)
4 [SPAM] innyektor (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Akku lemerul (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Suzuki vegsebesseg (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Re: Honda Civic, a kis huncut valasz (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Annak aki Hondaval Civic...(szivik) (mind)  54 sor     (cikkei)
9 Trabant vs. Kispolszki (mind)  56 sor     (cikkei)
10 Riaszto dolgok (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: Opel motor (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Honda Civic (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Genf 2001 - HIXAuto talalkozo (mind)  30 sor     (cikkei)
14 Warnyu ulesberheles (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Re: Favorit kapcsolo + Favorit trefa (mind)  25 sor     (cikkei)
16 krom vs terepjarasi kepessegek (mind)  18 sor     (cikkei)
17 RE: Kispolszkivasarlas (mind)  11 sor     (cikkei)
18 hirdetes (mind)  9 sor     (cikkei)
19 viszkozitas+otthoni szereles (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Re:Honda Civic, a kis huncut (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Erdelyi kirandulas 2 (mind)  59 sor     (cikkei)
22 Tulbiztositas (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Mobil vs. TESCO benzinkut (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Okmanyiroda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Szoval ne akarjatok tulzottan autot venni mostansag (hasznaltat se!!)
:> Varjatok jan kozepeig. Ez a helyzet itt, Pesten.

Ez az en nagy banatom is. Mar lassan egy hete megerkezett az autom
a kereskedohoz, ultem is mar benne, de meg legalabb egy hetig csak
nezegethetem a keritesen kivulrol, mert az okmanyirodaban neha egy
teljes nap alatt csak 4 (!!!) autot tudtak levizsgaztatni...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - Aceltarcsat keresek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho mindenkinek !


Seat LEON-hoz keresek 15"-os aceltarcsat 5 lyukkal. 
(VW es Audi ugyanez)

A kornyekbeli autosboltok szerint ez nagyon ritka dolog, 
szerintuk vegyek inkabb 14"-ost, az is jo... 
Gyarilag 15"-os konnyufem tarcsa van az auton, valoban
megfelelne a 14" is telre ?

Ami a 14" ellen szol: Maradt 2 db teli gumim meg 
az Omegarol, (az is 15") gondoltam veszek hozza 
meg 2 gumit es akkor majdcsak megteszi... 

Vegulis hasznaltan is jo lenne...

Vivodom...
Tudna valaki segiteni otlettel, tanaccsal ?


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - kispolski - trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nagyak,

>         Baratnom szeretne venni egy kifejezetten olcso autot elso
>       menetben tanulasi celokra. (Jogsija van, csak gyakorlata nincs.)
>       Meg munkaba jarni. A ket legolcsobb kozul (Trabant, Kispolszki)
>       a Trabant a kormanyvaltoja miatt kiesett, bar azt javasoltak
>       tobben. Az egyik munkatarsam eladna a kispolszkijat, amit mar
>       masfel eve be sem inditott, az udvaron all.

Ha valaszolhatok egy kerdessel: muszaj ebbol a kettobol valogatni?
Tegyetek hozza meg egy kicsit (add el a jobb tukrot az Alfarol :),
es vegyetek egy Wartburgot, Ladat, Zastavat, Skodat. Leginkabb az
utolso kettot javasolnam, azoknal szives szolgalok pontos
utmutatassal is, hogy milyet szabad megvenni es milyet nem. :)

Egy idoben napi kapcsolatom volt kisPolskival. Nem az enyem volt,
de sokat ultem benne. En meg ilyen szinten kenyelmetlen, zajos,
kellemetlen, es megbizhatatlan autot nem lattam a vilagon. A
tulajoktol bocs, de en mindenkit lebeszelek rola. A fenti negy
nagysagrendekkel (!) jobb kocsi, es hidd el, arra a "felreallitott"
kisPolskira rovid idon belul nagyon sok penzt el fogsz kolteni.
Tobbet, mint ha vettel el volna 50 ezerrel tobbert valami jobbat.

Ne haragudj, ha nem ilyen alternativ valaszra szamitottal, de
hatha meggyozheto vagy. :)

udv,
Zoli

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - [SPAM] innyektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek!

Tanacsot illetve segitseget kernek a hozzaertoktol!
Adott egy LANCIA Delta 1.6i(1993) kozponti befecskendezovel.
A muszefalon szamomra ismeretlen okbol veletlenszeruen kigyullad
az injector hibara figyelmezteto lampa.
Ez altalaban a motor beinditasat kovetoen csak akkor jelentkezik ha 
elindulok,kb 1km utan kigyullad de nem mindig.Ha ekkor megallok es 
leallitom majd ujra beinditon az autot akkor nem gyullad ki, de ha 
elidulok es megyek x100 m-t ujra jelentkezhet.
Egyhelyben allva alapjaraton vagy turaztatva nem jelentkezik soha.
A legjellemzobb az hogy a jelzes megjelenik majd valamikor eltunik, csak 
ugy.
A legfurcsabb az, hogy az auto dinamikajan, menetteljesitmenyen nem 
lehet semmit sem erezni, miden ugyanolyan mint mikor nem vilagit!
A fogyasztason sem erzekelheto.

Valoszinusitheto, hogy kontakt hiba van valahol,de amit csak tudtam 
befujtam kontaktsprayval+jol megmozgattam a hozzaferheto csatlakozokat.
Biztositekok is rendben vannak.
Olasz autok sajatsagos elektromos problemaja az egesz?

Deere
+ - Akku lemerul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Fogas kérdés: mitôl lehet hogy az autó akksija 1 nap alatt lemerül?
> Honda Civic 1.5 (1984-es).

Valamelyik rele mehetett tonkre, nem ugrik vissza a kapcsolo
es a fogyaszto "lezabalja". Nekem a karburator felfutesenek a 
releje 4-5 ora alatt ugy leszivta az akkut, hogy bikazni sem
lehetett. 
Eleg maceras melo, figyelni kell az akkut, eloskodik-e rajta 
valamilyen fogyaszto, es cserelgetni a releket. Ha nem a rele,
akkor lehet barmilyen kontakthiba, 2 napig is elmeregetsz :((

Cs.
AR 146
+ - Suzuki vegsebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>> Nem tudja valaki, hogy az 1.6-os suzuki motornak mi a
>>> vegsebessege?
>>A tippem 280 km/h :)
>Keves... Az 1.3-as Hayabusa is 304 km/h-t tud, az 1.6-osnak akkor tobbet
>kell. :)
>Udv


Annak idejen ennek is utananeztem, a Suzuki nem rak ketkerekure
1.6-os mocit :)

Cs.
AR 146
+ - Re: Honda Civic, a kis huncut valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves honfi tarsam.Olvastam kerdesedet es kivancsi vagyok ra hogy meg e oldott
ad? En sok hondan dolgoztam de kulonos bajokat nem tapasztaltam.ami a lampat il
leti az normalis.majnem minden kocsinal elsottetulnek .radio es a tobbi.az en o
tletem hogy a gyujto kulcsal vagy a korul van a baj.kerjel kolcson egy VOLT met
ert.Ved le a pozitivvet az akumlatorrol.Kapcsold a  + vot a meterrol a=+ RA az 
akum.+ra. a - ot a kabelra. OLTSAL el mindent akocsiba kapcsold ki az orat. igy
 ha nincs zarlatod akkor nem olvasol semmit a meteren.Ha olvasol valamit akkor 
egyenkent kapcsoj ki kulombozo kapcsolatokat    Ha az olvasas megszuni Teszem f
ol 6 vot akkor ot a zarlat amit utoljara kikapcsoltal. ha van kerdesed a jovobe
n ird meg. sok szerencset ERNOKE

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy-1364.public.svc.webtv.net)
+ - Annak aki Hondaval Civic...(szivik) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

>1. jelenség: indítózáskor csak kattogást lehet hallani, míg
>  kb. 20-30 próbálkozás után végre bepöccen a motor.
> (nyilván indítómotor probléma, de mi?)
>2. jelenség: gyújtást ráadva és a világítást felkapcsolva egyéb
>   fények (pl. digit.óra) elhalványulnak.
>3. jelenség: teljesen feltöltött akksi 1 nap alatt meghal...

Az elso jelenseg:
- behuzo tekercs problema (habar ha kattog...)
- forgoresz problema
    - szakadt tekercseles
    - rossz vagy elkopott szenkefek...

Masodik jelenseg:
- akkumulatorproblema, amit feltehetoleg az elektromos alkatresz hibaja
okoz
- az eredmeny egy lehajszolt akkumulator, amiben az elektrolit
savszintje nagyon alacsony
- ergo kisebb kapacitasu lesz (uzemi szempontbol)

Harmadik jelenseg:
- lasd masodik jelenseg.

A hibat erdemes mielobb megjavitani, mert nem csak az allandoan lemerult
akkumulator okoz problemakat, hanem rovid tavon az akkumulator eletenek
veget is jelentheti.
A hibat nagy valoszinuseggel az oninditoban kell keresni.

Egy pl.:
Skodam volt, az csinalt ilyet. Az onindito forgoreszen a tekercseles
kivezetesei kozul, amik a kommutatorokra csatlakoznak, egynel elengedett
a mugyanta. Igy ha ott allt meg az onindito, azon a kommutatorszeleten
az egyik szenkefejevel, nem inditozott. Gondolom nem volt a vill. motor
inditasahoz eleg magneses ter. Mert ugye a szenkefek parban zarjak a
kort. es igy az egyik kor szakadt volt. Kattogni kattog mert a tekercs
behuz, de meg sem moccan a motor.

Tesztje:
Ra kell inditozni, es ha a jelenseg jelentkezik, akkor elore kell kicsit
mozgatni a kocsit. Ugyanis a tekercs behuz, a rajta levo fogaskerek egy
szabadonfuton van elmeletileg. Ha az autot menbetirany szerint elore
mozditjuk, a fokaskereken keresztul megforgatjuk az inditomotort. Ha igy
elindul, akkor a fenti problema valoszinusege 99%.

Rovid de tartalmas palyafutasom soran talalkoztam mar Citroen BX gyari
Valeo generatoranak, szinten elengedett forogoresz-szal ragasztasaval.
Eredmeny, sehol a toltes, padon kis fordulaton vagy kezzel forgatva nem
volt akkora centripetalis ero, hogy elvaljon a helyerol a szal, igy ott
gerjesztessel vizsgalva jonak tunt... Kemenyforrasztassal lett javitva.

Udv
Teeby
+ - Trabant vs. Kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

>Az egyik munkatarsam eladna a kispolszkijat, amit mar
>        masfel eve be sem inditott, az udvaron all.

>a telefon, miszerint itt akadtam el, ott robbantam le. Azt is
>        mondta, hogy latatlanba megmondja, hogy 40ezer alatt nem uszom
>        meg a "restauralast", ha masfel eve be sem volt inditva. Plusz
>        20 rugo a generatoroztatas.

Hat ha masfel eve nem volt beinditva akkor az tenyleg motorgeneral.
Lakatosmunka biztosan lesz majd rajta (15E). + Szerelo
munkadija.+Alkatreszkoltseg.
Fekek szilentek stb...
Egy haveromnak most muszakiztattak le a trabantjat, hasonlo allapotban
volt, mint amit masfel eve nem inditottak be.
53E Ft volt. Csak egy muszaki vizgsa matrica +mindennel cakk pakk olyan
10E minimum.
Ha belegondolsz megveszed 50-ert a kisplakot rakoltesz 70-et. 120-bol
van egy olyan kocsid, ami mindig rendesen
fejtorest fog okozni. Nem tudom tenyleg megeri-e.

A level azzal kezdodott hogy kifejezetten olcso autot szeretnetek.
A kifejezetten olcso auto az 150.000.
Amit ez alatt az ar alatt adnak, az az en szokeszletemben = a hulladek
szoval.
De ennyi penzert meg jo allapotu kispolakot vagy trabantot is alig alig
kapsz.
Muszaki nelkuli es hosszu ideje allo kispolakot meg nem vennek, ez az en

velemenyem. De vannak tapasztalataim ezekkel.
Egy ilyenbe kb. egy honap volt mire lelket leheltunk.
Eloszor az elektromos rendszer csodol be benne (pedig mily egyszeru).
Aztan a motor, aztan az egyeb passziv berendezesek.
Trabant detto ugyanez.
Rakoltesz egy csomot, es amit visszakapsz erte = 0.

Egyet nem tudok megerteni, es sosem fogom, hogy miert nem ertik meg
az emberek, hogy egy bizonyos ar alatt nem lehet kapni hasznalhato
termeket.
Es aztan csodalkoznak, hogy a nagyon olcso = nagyon draga.

Apropo van egy ismerosom, van neki egy 132-es Fiatja. Evjaratot nem
tudok, csak hogy 1.6-os asszem.
A sracnak mar tobb mint fel milliojaba van a kocsi, de ha egy
autokedvelo meglatja, azt mondja
nekem ilyen kell. Gyonyoru fenyezes, kivul belul ragyok, profi
lakatosmunka, gyonyoru gyari alufelnik.
Doxa motor... Es tudta hogy mit vesz, mert nem olcson adtak neki az
autot, mikor megvette sem.
Igaz, hogy nem is volt leharcolva. Jot fozni csak jo alapanyagbol lehet.

Teeby

U.i.: A dontes mindig sajat felelosseg, ugy mint a tanacs megfogada is.
De szuveren jog.
+ - Riaszto dolgok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudtok ajanlani boltot es beszerelomuhelyeket riaszto es kozpontizar
ugyben?
Persze, magunkat :)
www.trioda.hu
A gyomroi uti telephelyunkon van beszerelo muhely is.

>Szerintem en is be tudom epiteni a cuccost, tehat csak bolt is erdekelne.
A bolti arak a fenti oldalon fellelhetok.
Meglepo modon beszerelve ugyanannyibol
kijon a riaszto!
Muhely tel: 296-0717

>Szerintetek mennyi ma egy alapcucc? 2 ajtora kellene kpz.
riaszto beszerelve 30 alatt
2 ajtos kpz beszerelve 11e.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Opel motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

EZT IRTA O:
> A leveliro teved, ugyanis a szolgaltatasi tevekenysegre is van jotallas;
> ha 5e ft-ot meghalad a javitas koltsege, akkor 10.000 km. a jotallas,
> azaz, ha ez alatt megy ki valami a cserelt alkatreszek kozul, akkor azt
> ingyen kell cserelni.Udv:E.

ES EZT EN:
> javitan. meg egy relet sem DE ha a szijat 1 even
> belul csereltek, vagy a vizpumpat, vagy a gorgoket, es be tudod
> bizonyitani, hogy ezek miatt szakadt el a szij akkor egy bizonyos
> szazakekat kifizetik. ( olyan 50 %). 

Ha elolvassa az Ur az altalam irt levelet, akkor az derul ki, hogy a gyari
alkatreszekre 1 ev garancia van. Igy dijmentesen cserelik, ill. javitjak
mindenestul, csak hat egy a baj: mert a "kopo-forgo" alkatreszekre avulas
van. ( Pl: probaltal mar karambolos karnal gumit, feket cserelni?? Azokat
olyan 5.000 km utan avultatjak). Es ez az auto a garanciahoz oreg. ( mint
irtam 1 ev garancia, + 2 ev meltanyossag van az autokra ) Vegulis ha az o
fejukkel gondolkozol: miert ujitsanak  fel egy 110.000 km-t futott motort,
mikor az mar kopott, es lehet hogy ette az olajat, es lehet hogy szet van
hajtva. A generalnal csak gyari alkatreszeket lehet beepiteni.<--- ne
ertsetek felre, nem rosszakaratbol irtam, csak par percig az o fejukkel
gondolkoztam. 
De ha gondolod:  Opel Southeast Europe Kft.  2040. Budaors, Szabadsag u.
117.  A Fsz. van az ugyfelszolgalat. Akar levelben, akar szemelyesen meg
kell probalni. Hatha....

Akos


HIXEditor 1.15beta5
+ - Honda Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

McKoszonom mindenkinek szepen a tippeket,
tehat a ket fo iranyvonal : akksi és inditomoci, az akksira
tippelok vannak tobbsegben, azert meg kerem a szamitogep segitségét
is, sot lehet hogy meg a telefont is igenybe veszem....:)
Bar az akksi meg lett mericskelve szomszed
becsi eltal és szerinte jo, na mind1, megnezzuk...

Ja, a lampakapcsolaskor eszlelheto pl. orapislogas nem
jaro motornal van, csak a gyujtas van raadva, de a motor
nem uzemel. Eppen azaz egyik baj hogy nem lehet beinditani..

Megegyszer thanx!!!!

Ropi
+ - Genf 2001 - HIXAuto talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

leven, hogy lassan kozeledik a nagy nap :-), nekilattam a szervezkedesnek.
Szoval mi fogjuk magunkat, es marcius elso hetvegejen kimegyunk a Genfi
autoszalonra. Leven, hogy jo tarsasag kezd osszeallni (eddig kabe 15-en
vagyunk), ezen a forumon is hivok minden autobolondot, csatlakozzon
hozzank, ha van kedve! Vegulis Genfben meg ugy sem szerveztunk
HIXAuto-talalkozot :-))


Utazas autoval (nana, majd hajoval... :-).

Szallas Franciaorszagban, mar ismert szallodakban. Fejenkent-ejszakankent
3000-7000 Ft, tehat kibirhato. A szalon a szallastol kabe negyedoranyira van,
autopalyan. Kajat (es piat...) viszunk, csak benzint nem tudunk eleget (bar
az Svajcban nem draga).

Mi pentek este indulunk (marc 2) es hetfo este (marc 5) erkezunk (tehat ket
ejszakat alszunk kint, es egyet utazunk). Es csak egy nap szabit kell kivenni.

Ut hossza 1300 km (Bp-rol), 11 ora alatt kenyelmesen abszolvalhato.

En a tavalyi szalonon is kintvoltam, lelegzetelallito.
Ja, es prospektus is van... :-) (Hajra magyar virtus...)


Aki bujt, aki nem, megyunk! :-)


deejaytiszy
+ - Warnyu ulesberheles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Szal tropa az elso ulesem a warnyuban mint mar mondtam. Van valakinek
tapasztalata mas (jobb) ulesek berheleserol 1.3-as warnyuba? Csinalnak ilyet
valahol?

KOszi
L:
+ - Re: Favorit kapcsolo + Favorit trefa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Azert jo erzes volt olvasni a 983-as szamot... ne kellett sokat
keresgelni a nekem szolo cikket :-))) Akosnak kulon koszonet erte!
Sajnos egy picit elkeseritettetek a kapcsolo miatt; en azt hittem, hogy
a szokasos kis kontaktihbaval allok szemben... Nehanyszor megtrefalt mar
a Favorit a kedves kis hibaival. Ezt OLVASSATOK EL! Igyekszem rovid
lenni :-))) A nyaron teljes takaritas/mosas utan a draga egeszen furcsa
dolgokat produkalt: inditas, hatramenet -> vilagitas + hatso kodlampa +
szelvedo futes bekapcs. Motort leallit gyorsan (mielott megraz):-)))
Sipolo hang, vilagitas bekapcs (hatha tortenik valami), fordulatmero
7000-ig kilendul (allo motornal). Te jo eg! - gondoltam. Fogalmam sem
volt mi lehet a baj. Talan paranormalis tevekenyseg? Na midegy, az
igazsag ugyis a szerelonel lesz, igy beneztem egy villanyaszhoz. Epp nem
ert ra, de azt javasolta keressek testet a kasztnin es pucoljam meg.
Estere megtalaltam a hatso szarnyat rogzito csavar ala volt bekotve a
hatso resz testkabelje. Megpucoltam es azota is mukodik... a
ventillatort kiveve :-))) Csak mondja valaki, hogy az autonak nincs
lelke! Ekkora szvatast egy autotol... Azota valahogy jobban kedvelem :-D
  Szoval azt hittem most is hasonlo a helyzet... Mindnyajatoknak
koszonom a tanacsokat! Azert meg remenykedek, hatha csak egy kis oxid
okozza. 
  Koszonettel

      Banoczi Zoltan
+ - krom vs terepjarasi kepessegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Betegseg altali kiutes miatti itthoni tespedes okan jobb 
kenyszertevekenyseget nem talalva tevekapcsolgatassal toltom 
napjaim. Asszem az ATV-n lattam egy terepjaros osszejovetelrol / 
versenyrol szolo beszamolot, aminek megtekintese utan az alabbi 
erdekes statisztikat sikerult levezetnem, illetve ha valakinek ugy 
jobban tetszik, a kovetkezo tetelt sikerult feallitanom.

Az auton talalhato kromozott alkatreszek aranya forditott aranyban 
all a terepjaro kepessegevel.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - RE: Kispolszkivasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

Beidezes nelkul:
1) A 40kFt-os "restauralasi" koltseget alulbecsultnek erzem.
2) +1hiba: elso futomu fuggocsapszegek ennyi allas alatt
    _biztosan_ berohadtak (tapasztalat).
3) A dinamot viszont nem feletetlenul kell kicserelni,  en pl.
    atteleltem parszor kulso toltes nelkul.
4) A kezifek baj amugy(is) tipushiba, en meg rendes kezifeket
   kispolskin nem lattam.
--Udv: szm
+ - hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ELADO  HONDA  PRELUDE!

'94-es fekete, legkondi, abs, el.ablak., el.tuk., stb.
Bal elejen serult!
Elado: I.ara: 1.390.000Ft.
Tel.: 06209691874

Ai.:Atis
http://www.nexus.hu/netmania/
+ - viszkozitas+otthoni szereles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash tollabol:
> A motor melegedesevel az olaj
> viszkozitasa no...

En meg ilyen olajrol nem hallottam, sot meg folyadekrol sem. Az altalam
latott viszkozitas-homerseklet diagramokon a viszkozitas eleg erosen CSOKKEN
a homerseklet emelkedesevel. Ezek utan nem ertem a kuplung mukodeset:-(

> Vegulis ez dukal. (tobb)millios autot buzeraljunk otthon batran. 
Hat igen. Bar ezzel kapcsolatban az egyik kollegam meselt egy jo tortenetet.
(Citroen AX, D-rol van szo)
Szoval kigyulladt az olajnyomas-alacsony lampaja. (En itt vontattam volna be
a szervizbe.) O meg hosszas hibakereses utan rajott, hogy a visszajelzo
lampa, es az olajnyomas tavado kozott van egy elektronika, s az abban levo
IC nehany labanal a forrasztas elromlott. Megforrasztotta, s most minden OK.
Ezt egy szervizben sem csinaltak volna meg.
Bar a tortenetrol a cigany lova jutott az eszembe: nem vak ez a lo, hanem
bator:-)

Udv, Laci
+ - Re:Honda Civic, a kis huncut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha egy nap alatt lemerul, akkor szerintem az akku belso zarlatos lesz.
Cserevel orvosolhato.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Erdelyi kirandulas 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ime a megigert 2. resz:

Az indulas napjan esos kodos ido volt, ugyhogy keson indultunk. Szerencs,
Tokaj, Nyiregyhaza, Mateszalkan ebedeltunk. Nagy volt a forgalom a magyar
oldalon, ahogy a ket unnep kozotti hatarmenti uzleti eletbe belecsoppentunk.
A hataron gyorsan atjutottunk, a silecek a teton megtettek a hatasukat. 

Szatmarnemeti utjai rogton probara tettek az uj lengescsillapitokat, nagy
veszelyt jelentettek az egesz napos eso miatt szinultig telt katyuk,
amirkrol nem lehetett tudni milyen melyseguek. Kierve a varosbol remek
szeles uj ut vart rank, a nemregi valasztasok eredmenyekent. Igy jo tempoban
mentunk egeszen Zilahig, ott a varoson belul megint a rossz utak, de a varos
utan minden rendben. A varos utan  egy szep negysavos 9-12%-os szerpentin
van, remek kilatast adva a kornyekre, nagyon elveztuk a meredek kanyarokat.
A trabi 3-4-ben gyonyoruen huzott. Vigyazni kell azonban az ottelo
autosokra, akiknel a forgalmi savok nem sokat jelentenek, igy mindig
levagjak a kanyarokat, csak akkor van baj, ha valaki van mellettuk. Utam
soran sokszor ramhuztak a jonehany szerpentin teljesitesekor. Itt figyeltem
fel eloszor arra, hogy nem nagyon ismerik a 4T trabit. 20 eves lepukkant
daciak mindenaron meg akartak elozni, aztan nem ertettek, hogy tudok 100-at
ott, ahol ok megkeresik a 2-est. Ezen az uton tapasztaltam egyebkent azt,
hogy a trabi valtoja igazabol a hegyi utakra hangolt. Legalabbis a tipus
letrejottekor igy sikerult. 

Torda elott az egesznapos ablaktorlestol lelazult a jobboldali lapatom.
Rovid szerviz, egy 14-es villaskulcs segitsegevel. Nehany sebteben elvegzett
nyujto lazito gyakorlat, majd 197 cm-es termetem visszahajtogatom tigrisbe.
Tordan ranksotetedett, kigyult a tartalek benzinszint lampa. Kezdett
nyugtalanitani a dolog, hiszen jo benzint szerettem volna venni megelozve
Frigyes PETROM-os tapasztalatat, vagy az en kozelmultbeli elfagyasomat ha
hidegebbre fordulna az ido. Ugy szamoltam Kolozsvarig eleg lesz az
uzemanyag. Kolozsvar gyonyoru nagyvaros, persze nekem a Shell kutja
jelentette a legnagyobb oromet hiszen mar csak 3 literrel jarultam a szine
ele. Telitoltottem 17000 lejes V-powerrel, ami nem ugyanaz mint nalunk, de
szepen megy vele az auto. Megerkezes Marosvasarhelyre este ottani ido
szerint fel nyolckor. Finom vacsora egy kis beszelgetes utan nem volt gondom
az almatlansaggal.

Masnap bejartuk a varost, megneztuk a varat, vartemplomot, lehet, hogy
egyszer erdemes lenne a vasarhelyi napok rendezvenyre is ellatogatni amikor
itt minden tele van sorsatrakkal, eloadokkal...
Szep varos, most sok epitkezes is folyamatban van, az utjai sajnos neki is
rosszak. Azutan vasarlas es del korul indulas a Bucsinra. Ez egy 1430m magas
hegy Szovatan es Parajdon tul, a hegyteton az ismerosomek oreg fahazaval.
Villany nincs, helyette generator, forrasviz, kristalytiszta hegyi levego,
ejszaka a csillagok mintha csak fele akkora tavolsagra
lennenek...Szerencsenk volt, hiszen a Bucsinon novembertol majusig mingig
nagy ho van. Most nem volt csak foltokban, ennyit a globalis
felmelegedesrol. De ennek koszonhetoen autoval mehettunk egeszen a hazig.
Este szepen iranyba alltunk, ha leesik reggelre egy fel meter ho, ne kelljen
a forgolodassal is bajlodni. Erkezes utan favagas, az oreg cserepkalyha
hamarosan befutotte a hazikot. Rank esteledett vacsora, majd alvas. 

Folyt. kov.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Tulbiztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia !

>Az ügyfélszolgálatos hölgy szerint itt túlbiztosítás 
>történt, ezért nem jogos kérésem.
Nem vagyok hozzaerto, ezert lehet, hogy baromsag, amit
mondok (majd Szilagyi ur kijavit), de nekem ugy remlik,
hogy egyszer szoba kerult ez a dolog biztositaskotesnel.
Tehat: a "tulbiztositas" csak egy jelzos szerkezet, a Te 
esetedben semmi jelentosege nincs. Ha akarod, a magnot
biztosithatod 2 millio forintra is (miert ne? me'g a
nagymama vette Becsben, elsobalozo koraban), ha ilyen
ertek utan fizeted a biztositasi dijat, akkor lopas eseten
2 millio forint illet meg. Az alulbiztositas ugyanez, amilyen
ertek utan fizeted a dijat, akkora teritesre vagy jogosult.
Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Mobil vs. TESCO benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Sancho!

>Ket hetig dolgoztam Chesterben egy Tescoban
>(tanulmanyut az itteniek nyitasakor) es ott sajat
>neven !!! (TESCO) nyitottak benzinkutat az aruhaz
Szerintem nem ugyanarrol van szo. Nagy-Britanniaban
nemcsak a TESCO, de mas varosszeli hipermarketek is
(pl. Sainsbury's) nyitnak sajat neven kutakat, hiszen
ezzel (.osabban az olcso benzinnel) kompenzaljak az
utazasi koltseget, a user tehat ugy erezheti, hogy egy
rakas penzt megsporol a tankolason, osztan dozsol az
aruhazban. Volt ilyen nalunk is, az elso CORA nyitasakor
az ott levo francia TOTAL benzinkut valamennyivel olcsobban
adta a benzint (valszeg a CORA megteritette a kulonbseget).
A magyar mobilkutak 5lete viszont hivatalosan az Autoklubtol
szarmazik. Termeszetesen nem zarhato ki, hogy a TESCO
probalja meghonositani egy megkerulos csellel a honi gyakorlatot,
bar a(z akkori) 30 USD feletti olajarak es egyeb otletek
(konkretan a Klub Radio) azt jelzi, hogy az Autoklub sem
teljesen agyhalott.

Piece:
nme1


"Know your enemy"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS