Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 101
Copyright (C) HIX
1998-08-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 1600 (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Automata/stilus/Escort (mind)  50 sor     (cikkei)
4 Re: Katalizator es hatso _szarny_ (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Loketterfogat - fogyasztas (mind)  25 sor     (cikkei)
6 elozes (mind)  23 sor     (cikkei)
7 SEAT Cordoba (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Car Page - autos magazin (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - 1600 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az 1.3-as kadettre negyedevente haromezer-valahanyszaz forintot
fizettem biztositaskent. Az 1.6-os sierra biztositasa
hatezer-valahanyszaz forint negyedevente. HA ugy tetszik a
duplaja, ha ugy tetszik, havonta egy ezressel tobb. Ami kb 6
liter benzin ara. (ami biztosan kevesebb 100 km autozasnal)
Igaz, hogy a kadett "kisse" kopottas volt, de (kezi szivatoval)
is ritkan (se) evett 9 alatt. Emellett a fordulatszammeronek
ugyancsak gyakran kellett 5000 fole csuszni, ahhoz hogy haladjak.
A Forddal meg max 4000-ig (de akkor mar igen surgos dolgom van)
forgatom, megis jobban megy. Pedig nehezebb is vagy 200 kiloval.
Szoval en "nagy-parti" vagyok...            :)

A befecskendezes egyebkent nem feltetlenul jelent gazdasagosabb
uzemet. A kozp. befecskendezes ui. 1 db (EGY) injektorral
dolgozik, amit a porlaszto helyere szereltek be. Ennek elonye
nagyjabol a kedvezobb hideginditasi tulajdonsagoknal ki is merul.
(Reszletekert lasd web oldalaimon a befecskendezos cikket)

Udv
Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az 1.4-es es 1.6-os motorral is kaphato autokra koncentraltam:
> Pl. Fiat Bravo/a: 7,9 -> 8,2

Viszont az 1.6-os mar derek 100 lovat mozgosit csupan havi 1000 Ft bizt. tobble
t +
100 km-enkent 49Ft tobblet-benzinpenzert. Es a feeling..            :)

> Itt jo nagy kavarodas van. Van 2 fele 1.4-es, ketfele 1.6-os, es ketfele
> Opel Astra. Nekem ugy tunik, hogy a regi Astrakban az 1.6-os nagyon
> gyengen muzsikalt, es az ujakban meg tovabbfejlesztettek.

A regi astra (classic) is kapott un. ECOTEC motort, amibol az 1.4-es 86, az 1.6
-os
pedig 100 LE.

> a Ford Escort 1.3 (8)  1.4 (8)  1.6 (16)
>               8,0      8,7      8,0

Mert az 1.6-os mar ZETEC (esetleg ZETEC-SE) motor, ami joval fiatalabb fejleszt
es.

> A zseles akksik tetejen van pici kis kerek ablak, amibe ha belenezek, akkor
> Az mire valo benne?

Gondozasmentes az aksi, tehat nem tudod felsavazni, stb. Viszont ha a piros
latszik, az az elettartam veget jelenti. (Tudtommal.:))Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Automata/stilus/Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Automata valto:

Lehet automata valtos kocsival is jol gyorsulni,
mivel padlogaz hatasara visszakapcsolnak, aztan
mennek, ahogy a motor birja. Sokszor van egy
atkapcsolo sportprogramba is, ekkor tovabb
engedi porogni a motort, kesobb kapcsol fel.
Ennek ellenere en is a kezi valtot szeretem,
bar az automatat 10.000 kilometeren at hasznaltam
3 kocsiban (90-223LE).

Vezetesi stilus/biztonsag/ero:

Szerintem nincs osszefugges a nyugodt, biztonsagra
torekvo vezetesi stilus es a kocsi ereje kozott.

Egy aggressziv vezeto egy kispolszkival is ugralni
fog, mig egy nyugodt nem valik vadallatta, csak
mert kap >100 loerot a feneke ala.

Ahogy latom a Trabisok egy hanyada dacbol/bizonyitasi
vagybol is sokszok versenyre kel nagyobb autokkal,
mig egy nagy es eros kocsit is halal nyugisan lehet
vezetgetni ilyenfajta kenyszer nelkul, nemcsak ugy,
mint az S Mercit, amit meg nem lattam szabalyosan kozlekedni.

Sokszor vezettem par eve Sierra XR4i-t. Ilyen kocsiban az
embernek nem szukseges bizonygatnia az utakon, hogy o
gyors es eros. Viszont ha szukseg van ra, mindig
van mozgosithato tartalekja.

Ford Escort:

Most szombaton voltam egy markakereskedonel. Mar nem lehet
rendelni a regi Club/CL/CLX/Ghia felszereltseggel, hanem
csak egyfelevel Ford Escort Classic neven. Ez a korabbi
CLX-hez hasonlit. Meg 2000-ig fogjak igy gyartasban
tartani. Es a papirja szerint az 1.4 EFI tenyleg tobbet
fogyaszt az 1.6 16V-hez kepest.

BGabor

Eddig vezetgetett autok kozul azok, amikkel mentem annyit, hogy
valami velemenyem legyen roluk:
VW Golf III 1.4 tanuloauto, Ford Sierra XR4i 1990-es 3000 km,
Nissan Sunny 1.6 1988-as 1000km, Renault Espace 2.2
1990-es 500 km, Opel Corsa 1.2 1996-os 300 km, Renault Twingo 1.3
1995-os 200 km, Fiat Panda 1.0 1993-as 200 km, Suzuki Baleno
1.6 1996-os 1000 km, Mitsubishi Magna 2.4 1997-es 1000 km,
Ford Falcon 4.0 1997-es 8000 km, Suzuki Swift 1.3 1989-es 23000 km.
+ - Re: Katalizator es hatso _szarny_ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado :  [Hungary]
>
>>>Valahol azt olvastam, hogy egy meresnel, ahol
>>>megszunteted a gyujtast, a motort 8 masodpercig
                            **********************
>>>szabad porgetni, utana egy pecig kell normalisan
   ***************

>>>jaratni amig eleg a katalizatorba jutott uzemanyag.
>>
>>Na ez az ujsagiro igen okos lehetett :-(
>>Nem akarok veszekedni senkivel, a sajat kat.-jat mindenki
>>ugy vagja tonkre, ahogy akarja, de biztos akadnak itt
>
>Nem ujsagban, hanem konyvben (Befecskendezos benzinmotorok
>vagy valami hasonlo cimu) olvastam.
>A legelterjedtebb befecskendezo rendszereket targyalta,
>gyari adatok kozlesevel. A 8 mp OPEL gyari ajanlas
>egy henger gyujtas kiiktatasa eseten.
 *************************************

Kar, hogy a ket *-os mondat nem azonos, mert a masodik szerint
ez valoban nem nagy _katasztorfa_, de 4 hengert _porgetni_ 
8mp-ig gyujtas nelkul az mar lege huzos.
Szoktak mondani, nem mindegy, hogy osztogatnak, vagy fosztogatnak!

>Jozan paraszti esszel belegondolva: Lemesz reggel
>az injektoros autodhoz. Beulsz, inditozol. Nem
>megy, mert pl beazott az eloszto. Ketszer-haromszor
>biztos barki megprobalja, mielott egyaltalan rajon, hogy
>komolyabb a gond. Ezzel csak nem lovi el a katalizatort?

Egeszen biztosan nem. Gondolj bele, micsoda komoly feladat 
az elektronikanak (es foleg a mernokoknek) kikuszobolni az 
ellentmondast, hogy a motor is elinduljon (zaros idon belul)
es a kat. is megmaradjon.
Mas:
Ki tudja hol lehet beszerezni, olyan hatso legterelo szarnyat
amit a csomagtarto ajtora szerelnek. Nem azokra a vad F1-es
ormotlan legterelokre gondolok, hanem azokra a szelid, de igen
impozans kis legterelokre (szedan valtozatra). A napokban lattam 
egy Fiat Regatan, es valami alomszep volt. Mibe kerul ma egy ilyen?
Tenyleg van ezeknek valami hatasuk a menettulajdonsagra? +/-

        Rob.
+ - Loketterfogat - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv vitatkozok!

En - pusztan kivancsisagbol - azt kerdeznem meg, hogy vajon mi a helyzet
fekpadon?

Ket azonos konstrukcioju, de eltero loketterfogatu motort (pl. soros 4
hengeres 1.6l es 2.0l) azonos korulmenyek kozott fekpadon forgatunk.
Melyiknek nagyobb a fogyasztasa, ha

A.)  azonos fordulaton porognek?

B.)  azonos teljesitmenyt (mondjuk a kisebb maximalis teljesitmenyenek
80%-at) produkalnak?

C.)  azonos forgatonyomatekot adnak le?

Kerdesem teljesen elmeleti jellegu, mivel autoban hasznalva a motort egy
csomo muszaki (hajtasattelek, a jarmu tomege, legellenallasa stb), forgalmi
(autopalya, varosi dugo stb.) es emberi (milyen nehez a sofor laba, milyen
gyakran szeret kapcsolgatni, mennyire kedveli az uveghangot stb.) tenyezo
is befolyasolja a fogyasztast.

     Hammer of ExSch

!!! Pedal to the Metal !!!
+ - elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>(Automata valtoval ezt nem fogod tudni
>>megtenni, szerintem nem igazan macsos, normalis ferfi, aki nem csak
>>azert autozik, mert el akar jutni valahova - az ilyen menjen vonattal
>>- hanem a feeling miatt is, az nem vesz automata váltos kocsit. Az
>>automatat az atlag amerikaiak kedveert talaltak ki, akik nem tudnak
>>egyszerre a kezukre meg a labukra is figyelni. A ragozas teljesen
>>felemeszti az agykapacitasukat. :-)))


Azt hiszem azert ez a mondat sem menne at egy nyelvtan dolgozaton...
:-)))

Szoval a lenyeg: Ket autot vezetek, az egyik automata, a masik egy XR3i
Escort. (macso-s, mi? :-))) Es barmi furcsa mind a kettonek meg van a
"feeling"-je. En eppen azt szeretem az automataban, hogy sokkal
nyugodtabb leszel tole, nem "versenyzi szet" az ember az utcat...just
cruising..you know.
Egyebkent - ha vezettel automatat tudhatod - azt is vissza lehet vagni
elozeskor D-bol 3-asba, 2-esbe stb es akkor azert hajlamos egy "kicsit"
szaporazni...
Azert nem kell ugye vonatozzak..? :-)))))

Udv,		Zsolt
+ - SEAT Cordoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy darab SEAT Cordoba 1.4 GLXi tipusu gepjarmu,
1995-os evjaratu, 71.000 km-rel.

Feher szinu, elektromos ablakokkal a vezetonek es az
anyosanak, taviranyitasu riasztoval, kozponti zarral,
sport kipufogoval, pluss karpittal, szinezett uvegekkel,
vezetett szervízkonyvvel.

Iranyara: 1.550.000,- Ft.

Erdeklodni: 06-20-614-307
+ - Car Page - autos magazin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Minden autorajongonak! Szeretnel egy atfogo honlapot az autokrol? Latogass
el a Car Page honlapjara a http://www.nexus.hu/carpage cimen ahol mindent
megtalalsz a negykereku csodakrol. Ujdonsagok: friss oldal csupa uj autoval:
Alfa Romeo 166, Volkswagen Bora, Renault Megane Break, stb. Extra autok:
Volvo, Cinquecento, Mercedes. Regi es magyar autok, a Pentetol az Opel
Astran at az Audi TT-ig. Haszonjarmuvek, sport, hirlevel, vendegkonyv.
Frissites minden honap kozepen.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS