1. |
1600 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
3. |
Automata/stilus/Escort (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Katalizator es hatso _szarny_ (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
5. |
Loketterfogat - fogyasztas (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
6. |
elozes (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
7. |
SEAT Cordoba (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
8. |
Car Page - autos magazin (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | 1600 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az 1.3-as kadettre negyedevente haromezer-valahanyszaz forintot
fizettem biztositaskent. Az 1.6-os sierra biztositasa
hatezer-valahanyszaz forint negyedevente. HA ugy tetszik a
duplaja, ha ugy tetszik, havonta egy ezressel tobb. Ami kb 6
liter benzin ara. (ami biztosan kevesebb 100 km autozasnal)
Igaz, hogy a kadett "kisse" kopottas volt, de (kezi szivatoval)
is ritkan (se) evett 9 alatt. Emellett a fordulatszammeronek
ugyancsak gyakran kellett 5000 fole csuszni, ahhoz hogy haladjak.
A Forddal meg max 4000-ig (de akkor mar igen surgos dolgom van)
forgatom, megis jobban megy. Pedig nehezebb is vagy 200 kiloval.
Szoval en "nagy-parti" vagyok... :)
A befecskendezes egyebkent nem feltetlenul jelent gazdasagosabb
uzemet. A kozp. befecskendezes ui. 1 db (EGY) injektorral
dolgozik, amit a porlaszto helyere szereltek be. Ennek elonye
nagyjabol a kedvezobb hideginditasi tulajdonsagoknal ki is merul.
(Reszletekert lasd web oldalaimon a befecskendezos cikket)
Udv
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az 1.4-es es 1.6-os motorral is kaphato autokra koncentraltam:
> Pl. Fiat Bravo/a: 7,9 -> 8,2
Viszont az 1.6-os mar derek 100 lovat mozgosit csupan havi 1000 Ft bizt. tobble
t +
100 km-enkent 49Ft tobblet-benzinpenzert. Es a feeling.. :)
> Itt jo nagy kavarodas van. Van 2 fele 1.4-es, ketfele 1.6-os, es ketfele
> Opel Astra. Nekem ugy tunik, hogy a regi Astrakban az 1.6-os nagyon
> gyengen muzsikalt, es az ujakban meg tovabbfejlesztettek.
A regi astra (classic) is kapott un. ECOTEC motort, amibol az 1.4-es 86, az 1.6
-os
pedig 100 LE.
> a Ford Escort 1.3 (8) 1.4 (8) 1.6 (16)
> 8,0 8,7 8,0
Mert az 1.6-os mar ZETEC (esetleg ZETEC-SE) motor, ami joval fiatalabb fejleszt
es.
> A zseles akksik tetejen van pici kis kerek ablak, amibe ha belenezek, akkor
> Az mire valo benne?
Gondozasmentes az aksi, tehat nem tudod felsavazni, stb. Viszont ha a piros
latszik, az az elettartam veget jelenti. (Tudtommal.:))Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
|
+ - | Automata/stilus/Escort (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Automata valto:
Lehet automata valtos kocsival is jol gyorsulni,
mivel padlogaz hatasara visszakapcsolnak, aztan
mennek, ahogy a motor birja. Sokszor van egy
atkapcsolo sportprogramba is, ekkor tovabb
engedi porogni a motort, kesobb kapcsol fel.
Ennek ellenere en is a kezi valtot szeretem,
bar az automatat 10.000 kilometeren at hasznaltam
3 kocsiban (90-223LE).
Vezetesi stilus/biztonsag/ero:
Szerintem nincs osszefugges a nyugodt, biztonsagra
torekvo vezetesi stilus es a kocsi ereje kozott.
Egy aggressziv vezeto egy kispolszkival is ugralni
fog, mig egy nyugodt nem valik vadallatta, csak
mert kap >100 loerot a feneke ala.
Ahogy latom a Trabisok egy hanyada dacbol/bizonyitasi
vagybol is sokszok versenyre kel nagyobb autokkal,
mig egy nagy es eros kocsit is halal nyugisan lehet
vezetgetni ilyenfajta kenyszer nelkul, nemcsak ugy,
mint az S Mercit, amit meg nem lattam szabalyosan kozlekedni.
Sokszor vezettem par eve Sierra XR4i-t. Ilyen kocsiban az
embernek nem szukseges bizonygatnia az utakon, hogy o
gyors es eros. Viszont ha szukseg van ra, mindig
van mozgosithato tartalekja.
Ford Escort:
Most szombaton voltam egy markakereskedonel. Mar nem lehet
rendelni a regi Club/CL/CLX/Ghia felszereltseggel, hanem
csak egyfelevel Ford Escort Classic neven. Ez a korabbi
CLX-hez hasonlit. Meg 2000-ig fogjak igy gyartasban
tartani. Es a papirja szerint az 1.4 EFI tenyleg tobbet
fogyaszt az 1.6 16V-hez kepest.
BGabor
Eddig vezetgetett autok kozul azok, amikkel mentem annyit, hogy
valami velemenyem legyen roluk:
VW Golf III 1.4 tanuloauto, Ford Sierra XR4i 1990-es 3000 km,
Nissan Sunny 1.6 1988-as 1000km, Renault Espace 2.2
1990-es 500 km, Opel Corsa 1.2 1996-os 300 km, Renault Twingo 1.3
1995-os 200 km, Fiat Panda 1.0 1993-as 200 km, Suzuki Baleno
1.6 1996-os 1000 km, Mitsubishi Magna 2.4 1997-es 1000 km,
Ford Falcon 4.0 1997-es 8000 km, Suzuki Swift 1.3 1989-es 23000 km.
|
+ - | Re: Katalizator es hatso _szarny_ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Felado : [Hungary]
>
>>>Valahol azt olvastam, hogy egy meresnel, ahol
>>>megszunteted a gyujtast, a motort 8 masodpercig
**********************
>>>szabad porgetni, utana egy pecig kell normalisan
***************
>>>jaratni amig eleg a katalizatorba jutott uzemanyag.
>>
>>Na ez az ujsagiro igen okos lehetett :-(
>>Nem akarok veszekedni senkivel, a sajat kat.-jat mindenki
>>ugy vagja tonkre, ahogy akarja, de biztos akadnak itt
>
>Nem ujsagban, hanem konyvben (Befecskendezos benzinmotorok
>vagy valami hasonlo cimu) olvastam.
>A legelterjedtebb befecskendezo rendszereket targyalta,
>gyari adatok kozlesevel. A 8 mp OPEL gyari ajanlas
>egy henger gyujtas kiiktatasa eseten.
*************************************
Kar, hogy a ket *-os mondat nem azonos, mert a masodik szerint
ez valoban nem nagy _katasztorfa_, de 4 hengert _porgetni_
8mp-ig gyujtas nelkul az mar lege huzos.
Szoktak mondani, nem mindegy, hogy osztogatnak, vagy fosztogatnak!
>Jozan paraszti esszel belegondolva: Lemesz reggel
>az injektoros autodhoz. Beulsz, inditozol. Nem
>megy, mert pl beazott az eloszto. Ketszer-haromszor
>biztos barki megprobalja, mielott egyaltalan rajon, hogy
>komolyabb a gond. Ezzel csak nem lovi el a katalizatort?
Egeszen biztosan nem. Gondolj bele, micsoda komoly feladat
az elektronikanak (es foleg a mernokoknek) kikuszobolni az
ellentmondast, hogy a motor is elinduljon (zaros idon belul)
es a kat. is megmaradjon.
Mas:
Ki tudja hol lehet beszerezni, olyan hatso legterelo szarnyat
amit a csomagtarto ajtora szerelnek. Nem azokra a vad F1-es
ormotlan legterelokre gondolok, hanem azokra a szelid, de igen
impozans kis legterelokre (szedan valtozatra). A napokban lattam
egy Fiat Regatan, es valami alomszep volt. Mibe kerul ma egy ilyen?
Tenyleg van ezeknek valami hatasuk a menettulajdonsagra? +/-
Rob.
|
+ - | Loketterfogat - fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv vitatkozok!
En - pusztan kivancsisagbol - azt kerdeznem meg, hogy vajon mi a helyzet
fekpadon?
Ket azonos konstrukcioju, de eltero loketterfogatu motort (pl. soros 4
hengeres 1.6l es 2.0l) azonos korulmenyek kozott fekpadon forgatunk.
Melyiknek nagyobb a fogyasztasa, ha
A.) azonos fordulaton porognek?
B.) azonos teljesitmenyt (mondjuk a kisebb maximalis teljesitmenyenek
80%-at) produkalnak?
C.) azonos forgatonyomatekot adnak le?
Kerdesem teljesen elmeleti jellegu, mivel autoban hasznalva a motort egy
csomo muszaki (hajtasattelek, a jarmu tomege, legellenallasa stb), forgalmi
(autopalya, varosi dugo stb.) es emberi (milyen nehez a sofor laba, milyen
gyakran szeret kapcsolgatni, mennyire kedveli az uveghangot stb.) tenyezo
is befolyasolja a fogyasztast.
Hammer of ExSch
!!! Pedal to the Metal !!!
|
+ - | elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>(Automata valtoval ezt nem fogod tudni
>>megtenni, szerintem nem igazan macsos, normalis ferfi, aki nem csak
>>azert autozik, mert el akar jutni valahova - az ilyen menjen vonattal
>>- hanem a feeling miatt is, az nem vesz automata váltos kocsit. Az
>>automatat az atlag amerikaiak kedveert talaltak ki, akik nem tudnak
>>egyszerre a kezukre meg a labukra is figyelni. A ragozas teljesen
>>felemeszti az agykapacitasukat. :-)))
Azt hiszem azert ez a mondat sem menne at egy nyelvtan dolgozaton...
:-)))
Szoval a lenyeg: Ket autot vezetek, az egyik automata, a masik egy XR3i
Escort. (macso-s, mi? :-))) Es barmi furcsa mind a kettonek meg van a
"feeling"-je. En eppen azt szeretem az automataban, hogy sokkal
nyugodtabb leszel tole, nem "versenyzi szet" az ember az utcat...just
cruising..you know.
Egyebkent - ha vezettel automatat tudhatod - azt is vissza lehet vagni
elozeskor D-bol 3-asba, 2-esbe stb es akkor azert hajlamos egy "kicsit"
szaporazni...
Azert nem kell ugye vonatozzak..? :-)))))
Udv, Zsolt
|
+ - | SEAT Cordoba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elado egy darab SEAT Cordoba 1.4 GLXi tipusu gepjarmu,
1995-os evjaratu, 71.000 km-rel.
Feher szinu, elektromos ablakokkal a vezetonek es az
anyosanak, taviranyitasu riasztoval, kozponti zarral,
sport kipufogoval, pluss karpittal, szinezett uvegekkel,
vezetett szervízkonyvvel.
Iranyara: 1.550.000,- Ft.
Erdeklodni: 06-20-614-307
|
+ - | Car Page - autos magazin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Minden autorajongonak! Szeretnel egy atfogo honlapot az autokrol? Latogass
el a Car Page honlapjara a http://www.nexus.hu/carpage cimen ahol mindent
megtalalsz a negykereku csodakrol. Ujdonsagok: friss oldal csupa uj autoval:
Alfa Romeo 166, Volkswagen Bora, Renault Megane Break, stb. Extra autok:
Volvo, Cinquecento, Mercedes. Regi es magyar autok, a Pentetol az Opel
Astran at az Audi TT-ig. Haszonjarmuvek, sport, hirlevel, vendegkonyv.
Frissites minden honap kozepen.
|
|