Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 107
Copyright (C) HIX
1998-08-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 automata pro-kontra (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Golf I gyari fogyasztas (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #104 (mind)  115 sor     (cikkei)
4 Opel Calibra (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #104 (mind)  32 sor     (cikkei)
6 skoda kilometerora (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Trabi error (mind)  52 sor     (cikkei)

+ - automata pro-kontra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hiszem, tegnap  majdnem pontosan
eltalalta, hogy mi a lenyegi difi a ket tabor kozt. Akinek cel
az autovezetes, illetve az erzes, hogy o uralja a masinat, az
eskuszik a kezi valtora, akinek eszkoz a kocsi, az viszont
bolond lenne meg a valtoval is vacakolni. Szerintem az
automata valto sem tobb, mint egy ujabb lepcsofok a kurbli
helyett onindito, kezi tekergelesu elogyujtas-szabalyzas helyett
automata, automata szivato, automata biztonsagi ov, ABS, es
a tobbi ezernyi, kezi piszkalas helyett automatikus mukodesu
ketyere kozt, melyek mind a kenyelmesebb (horribile dictu:
lustabb) vezetes fele visznek. Azt hiszem, a legelvetemultebb
"gepesz" hajlamu emberke se szereti a reggeli araszolasban
szokasos masodpercenkenti kezi kapcsolgatast, csak epp nincs
modja masutt maskor kielni a kocsikazhatnekjat. Nincs penze,
ideje, helye stb. fenntartani ket autot, amelyek kozul az egyiket 
hasznalna, amire valo (kozlekedesre), a masikon pedig kielhetne
a szereloi-versenyzoi hajlamait. Igy aztan jobb hijan van egy db.
jargany, aminek mindezt tudnia kell, pedig en mar a biciklimen is
- ami megiscsak egyszerubb konstrukcio - eszrevettem, hogy 
egy jarmu nem birja ki, hogy szerelgetik is es hasznaljak is.

Tisztelettel

Csussz
+ - Golf I gyari fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudja valaki, hogy mennyi a GG-s 1.1-es Golf I. motor
gyari fogyasztas ertekei ?

Kosz

Kesjar Attila
+ - Re: *** HIX AUTO *** #104 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Az autoszerelom szerint erdemes az automon (Lada) a masodik szivotorkot
> lezarni mivel szerinte ezzel fogyasztascsokkenest lehet elerni. Szerinte
> az auto teljesitmenye nem fog csokkeni, csak a vegsebessege 130-ra.(most

A "szerelodre" nem biznam ra az automat... A masodik torok szerepe eppen az,
hogy a karburator ellenere jobban minel kiszolgalja a motor igenyeit. Az egytor
ku
porlasztoban az aramlasi viszonyok valamikor optimalisak (ez csak hangolas kerd
ese)
egyebkent pedig nem. A kettorkuval 2 optimalis helyzetunk lehet, es amikor ninc
s
meg, akkor is csak kevesbe ter el attol a helyzet. Gyakorlati pld. Skoda S100:
22 evesen vettem (az auto volt 22...), az elso gazdijatol. Vegsebesseg 110, fog
y.:
9 liter (1 liter benzinnel (kannabol) 11,2km-t ment el, 90nel, varoson kivul).
Gyarilag 1torku porlasztos. Kaptam egy bontott 120-as motort, ami csapagyas
volt. Levettem rola a szivocsovet es a karbit, (2torku), es raepitettem az
enyemre. Varialni csak a bowdenekkel kellett. Eredmeny: Vegseb 130 kmh,
(Gyor-Pest 3 szemellyel vegig 110) fogyasztas, 7,78 l/100 km (1 literrel
12,8km allando 90kmh-val). Tehat u.azt a motort a 2 torku, nagyobb szivo-
keresztmetszetu porlaszto annyival finomabban etette, hogy a menetteljesitmenye
k
javulasa ellenere a fogyasztas csokkent.
A ladanal 3 fele porlaszto letezik, mindegyik kettorku. A regebbieken mechaniku
s
a 2. torok nyitasa, vagyis padlogazra minden nyilik, es folyik bele a benzin. A
z
ujabbakon a 2 torkot egy vakuum-membran nyitja, az csak akkor nyilik, ha
szukseg van ra. Ettol mar kevesebbet fogyaszt. A 3. varians a Samara porl.
ami (nem tudom miert, de) sokkal jobban illik az "ezerotos" Lada motorhoz,
mint a tobbihez. (Szinten tapasztalat, apam ezerotosere szereltunk Szama'r
karbit, szinten bowdenezes-gondokkal, de megerte, mert 160 kmh es 7,3-es
fogyasztas 90-100 koruli temponal, csaladdal szerintem nem rossz.)
Szoval a masodik torkot lekotni kicsit rosszabb, mintha faragnatok egy
fakockat a gazpedal ala, hogy ne lehessen tovig benyomni.... :)

> Tudom mindenkinek ajanlani az ANTIKORRWERK ceg alvazvedo termekeit. Ezek
> specialis muanyag burkolati elemek, dob es kuszobvedok, melyek nem
> Nem vagyok erdekelt a cegben csak elegedett vagyok a termekukkel.

Mert a 17 eves Daciad meg mindig nem rohad?    :)Ezeket a korroziovedo
"csodatalalmanyokat" csak az ido igazolhatja, elotte
elegedettnek lenni vele = onigazolasi kiserlet. Placebo.
A korszerubb tipusokban (pl Audi osszes mostani..) a horganyzott kaszni
mellett is burkoljak a kerekjaratokat. 2 oka van: egyreszt a felverodo kovek
nem sertik fel az alvazvedot, masreszt az allando szellozes miatt ki tudnak
szaradni az uregek.
DE: uj autora ma mar mindenki ad 6-8-10 evet rozsda ellen, a hasznaltat
(ha mar megkezdte a rozsda) ugy sem menti meg. Akkor meg minek?

> Felado :  [Canada]
> Fogash, mi ez a 97-es Ford Falcon amit vezettel? Errefele mar a 60-as evek
> vege ota nics Falcon nev alatt futo Ford ha jol tudom, szoval ez valami

Valami athallas lehet, mert en Ford Falconrol meg nem irtam! Van egy Chevy
Monte Carlo 4.3, meg egy 3.8-as Ford Taurus, amikkel kapcsolatba kerultem,
iras is csak ezekrol lehetett. Nem idezett ossze valaki valakivel?

> Skodasok Ti mivel ultetitek le az auto elejet mert az Skoda hiba mindig
> hogy az eleje az egnek all. En homokzsakokat raktam bele.

Egy jo kis olomlemez kisebb helyet foglal....:)))

> Szeretnek valami informaciot arrol, hogy hogyan is mukodik az autokban a kozp
on
> ti "szamitogep". Konkretan a chiptuning erdekel, kivancsi vagyok, hogy mibol 
al
> l az elektromos vezerles, ami a

Az elektr. vezerlesek a motor kulonbozo ELTAROLT uzemallapotaihoz hasonlitjakaz
 aktualisat. (ford.szam, terheles, gazpedal allasa/vezetoi szandek, stb.) Az ad
ott
allapotot felismerve meghatarozzak az eltarolt jellegfeluletbol ehhez tartozo
elogyujtasi es befecskendezesi parametereket. Ez egy a gyari filozofia szerinti
jellegmezorol tortenik. A chiptuningnal masik jellegmezot adunk meg, ahol pl.
nem a nagyfoku nyomatekrugalmassag, vagy a minimalis fogyasztas a cel,
hanem a max. teljesitmeny. Tobb LE = tobb benzin! Es otthon nem lehet
csak ugy elkovetni.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Trabant help ( 21 sor )

Olcsobb lenne nezni egy bontott kasznit. A biztosito velhetoen
totalkarra veszi, vagyis a kocsi erteke - a roncs erteke
osszeget kapod.

Es egy kicsit Skoda. Az en Skodam (!) S100, tipikus sarga (igen az a busz-sarga
)
74-es evjarat, es meg mindig megy. Gyorbol rajtolva eljutottam vele Pest-Budara
,
a Balatonra (ez a bakonyon keresztul ertendo!) teli emberekkel, csomagokkal, st
b.
Soha nem forralta fel a vizet, nem folyt bele a benzin az olajba, eredeti motor
javal
(nalam erte el a 100 ekm-t) tudta a fentebb leirtakat. Mellesleg baromi latvany
osan
 lehetett vele kozlekedni. Stabil tulkormanyzott, azaz akar szaraz aszfalton 40
kmh-val is lehetett ero(?)csusztatni, vagyis keresztben csuszva kanyarodni.
Aztan amikor hatulra 185/65 R14-es Michelin gumik kerultek (elol maradt a 155os
Barum), akkor mint amit zsinoron huznak. A Michelin gumik ui annyival jobbak,
hogy kepesek voltak a rendkivul egyenlotlen terheleseloszlasbol eredo problemak
lekuzdesere. Egyetlen gondom volt vele, a kormanymu bol idovel elszivargott az
olaj, es megette magat. Ezen cserevel segitettem. Vettem egy bontottat, szetsze
dtem,
takaritas, stb, utana semmi gond nem volt vele. Egy tisztes, amde kevesse jomod
u
csaladapa vette meg tolem csaladi hasznalatra.

Udv
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Opel Calibra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho AUTOsok!

Ha van a vonalban Calibra tulaj, vagy ex-tulaj, az jelentekezzen a
maganEmailemen.

Koszi,

     Hammer of ExSch
+ - Re: *** HIX AUTO *** #104 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


>Szevasztok Autosok!

>Hozzaertoket keresek, akik meg tudjak mondani (irni), hogy Polski
>Fiat 126-os gepkocsim miert produkal durrogasokat a kipufogo
>felol gazelvetelkor? (Hallottam mar olyat, hogy a rosszul
>beallitott gyujtas miatt.)

>A megoldast maganba legyszi!

Semmikepp se!!! Vagy, ha megis, akkor kerek legalabb egy CC.-t belole.
Most, hogy egy ideje hatso dob nelkul jarok, minden motorfeknel (de gyakran
valtaskor, kinyomott kuplunggal is hallani) iszonyuakat puffan (mint a
petardak).
Azt hallottam, hogy ez csakis utogyujtas lehet. Mikor fonn volt a dob, nem
hallottam effelet, ugyhogy lehet, hogy csak az nyomta el a zajt. Vagy
megsem? (Aleko 2141S, 1600 Lada motor)
Mellesleg idonkent rangat (megfelelo fordulatszamon is). Masik jelenseg:
meleg motort leallitva majd ujrainditva nem marad meg alapjaraton,
lefullad. Fekezeskor eleg bosszanto. Kb. ket-harom perc kozlekedes (vagy
jaratas) utan megint normalis.
Egy alkalommal pirosnal allva az alapjarat hirtelen lecsokkent, majd 2-3
masodperc utan leallt a motor.

Elo vagyok jegyezve komplett diagnosztikara, de mivel nem otthon vagyok,
erdekel, hogy mire szamitsak, azt sem akarom, hogy kulfoldi leven,
telebeszeljek a fejemet (bar ez ellen nehez vedekezni :)).

Udv,
HA
+ - skoda kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Csak egy megjegyzes a Skoda orara. A nagybatyamnak volt egy 120-asa.
Amikor egyutt mentunk valahova, egy ido utan kozolta, hogy miert
szaguldozunk 130-al, pedig mi (egy masik nagybatyammal) allitottuk, hogy
nem mentunk tobbel, mint 100. A masik ket kocsi egy Lada es a Renault-nk
volt, es ez utobbi ketto oraja nagyon egyutt mert. Amugy is szokas, hogy
az orak felfele csalnak, ezert szoktam en is tullepni a megengedettet,
mert belekalkulalom az ora torzitasat. Amugy vannak olyan gepek, amelyek
120-at jeleznek ki es a hivatalos meres szerint csak 100-al mennek. A
normal gepeknel a 100 helyett 95 szerintem teljesen normalis.
A 120-as Skodak loereje a szeriatol fugg, az enyem tudtommal 52 loeros,
de ez a legerosebb sorozat, akit erdekel, az talal az Interneten egy
magyar site-ot a 120-asrol, ott nezze meg. A cimet nem tudom, keress ra!

Papai Tamas
+ - Trabi error (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irta:

> Hol fogtad be a szivocsonkot?
Kozvetlenul a karbi bejaratanal, a konyok felett.

> A legszurot befogni =0. A legsz.-bol egy gumicso vezet le a karbihoz.
> Ha ez eloregedett (alul-felul szokasa megrepedni), akkor tud mellette
> szivni, de ez a menetet nem befolyasolja. Legfeljebb nem (csak) szurt
> levegovel megy...
Meg is van repedve. De egy kis szigeteloszalag sokat hoz a dolgon...

> A gumicso egy alu-konyokre csatlakozik, ami csak ra van csavarozva
> (1 db csavar keresztben, bilincs jelleggel) a porlasztora. Ha ezt a konyokot 
> 
> befogod (pl a tenyereddel) akkor le kell fulladnia.
Hat pont ez az, hogy nem fullad le.

> Ha viszont nem, akkorvalahol +levegot sziv. Ilyenkor viszont nincs
> alapjarat sem, es fordulaton is meglehetosen egyenetlenul megy a ketyere.
Alapjarat marpedig van, es raadasul szepen forog a gep. Egy szerelo
ismerosom probalt allitani a gyujtason is, de semmi valtozas.

> Ha ez van, lehet kapni > tomites-garniturat (egy csomo papir-tomites),
> es neki lehet allni cserelgetni oket.
Koszi, ezt majd kiprobalom.

> De ha nagyon idegen a Traguar, akkor elobb inkabb mutasd meg
> valakinek, aki mar latott olyant.
Nem tud valaki megbizhato trabant szerviz cimeket?

Rob irta:

> Akar ezt is be lehet venni a tipushiba gyujtemenybe. Szinte
> rendszeresen elofordul, hogy a pillangoszelep tengely perselye
> kikopik, es itt rendesen tudja szivni a falslevegot. Tenyleg
> baromi idegesito, foleg ha meg gyorsabb is lesz a motor, mint
> amikor nyomod a gazt.
Ezt nemigen hiszem, mert 5600 km van a jarganyban. Meg eddig
nem is volt vele ilyen gond. A szivato szelepje felakadt, es tulszivta
magat a motor, ami bekopte a gyertyakat. Ezert lett szetkapva a
porlaszto. Azutan jelentkezett ez a gond, miutan osszeraktuk.

> Az en (reg volt) Trabimon megperselyeztettem, utan meg igen
> sokaig nem volt vele gond. Talan ma egyszerubb egy felujitott,
> vagy utangyartott karbit venni.
Es egy ilyen perselyeztetes mennyit kostal?


Koszi mindenkinek a tanacsokat!
--
Redei Balint
E-mail: 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS