Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 53
Copyright (C) HIX
1998-06-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Thx (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind)  15 sor     (cikkei)
3 radar fogo = vicc (mind)  14 sor     (cikkei)
4 csuklos kerdes (mind)  5 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind)  137 sor     (cikkei)
6 Alufelni, kispolszki, klima. (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Ford Sierra (mind)  24 sor     (cikkei)
8 WebAuto (mind)  27 sor     (cikkei)
9 FOGASH a WEB-en (mind)  4 sor     (cikkei)

+ - Thx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom az alufelnis valaszokat Fogaschnak es
Antal Jozsefnek, valamivel tisztabb lett a kep.

Petrenyi Jozsef
+ - Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 8 Jun 1998 21:37:09 EST, you wrote:

>Nezegettem az ujsagokban, hogy autoklimat kb. 250E Ft + AFA
>+ beszereles mennyisegu penzert lehet kapni.
>Nem tud valaki ennel olcsobb, (de megbizhato) lehetoseget
>(meglevo auto, utolagos beszereles)?
Nem... Ma delelott kerdeztem vegig, mindenhol ennyiert adjak...
plusz-minusz 10-20 ezer forintos elteresek vannak, de ennyit mondtak.

Fogash! Ha nincs ellene kifogasod, a cikkeidet (mar amelyik nekem
megvan), illetve masok erdekesebb muszaki tartalmu cikkeit feltennem
egy honlapra, hogy utolag is lehessen oket olvasni. Mehet a dolog?

Udv:  Zak

+ - radar fogo = vicc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tizen hany eve volt, Michigan allamban mentem amikor a legdragabb 
     radar fogom szepen jelezte a leselkedo rendort. Le is lassitottam, 
     vigyorogva el mellette, es lassan tovabb beallitva a sebesseget az 
     automataval (cruise control). Merfoldek utan egyszer csak latom hogy 
     az egyik feljarorol jon utanam egy rendor villogva. Persze en buszken 
     megyek tovabb az eloirt sebesseggel amig latom hogy nekem van mondani 
     valoja a havernak. Mikor megalltunk, nagy meglepodessel kerdem hogy 
     mennyivel mentem es hol van a bizonyitek. Csak felmutatott az egre a 
     folottunk keringo repulore es megmondta, hogy vagy tiz merfolddel 
     elobb mennyivel mentem. Elhitetitek, utana figyeltem a sebessegem. A 
     radar fogot azota sem hasznalom, pedig kozvetlen vettem attol a 
     gyartol amelyik a rendoroknek gyartja a puskat.
     
     Gabor
+ - csuklos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Itt a csuklos buszoknak a leghatuljan van a motor. Ez most a 
     legutolso, a csuklo mogotti kereket hajtja, vagy kardanon keresztul a 
     csuklo elotti kereket?
     
     Gabor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #52 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Leszakadt a Suzukink jobb hatso sarvedoje :(
> Markaszervizben 4200 lett volna egy par, sima autosboltban a univerzalis az
> 700 Ft, viszont az baromi gusztustalan!

A sarfogo gumira gondoltal? A sarvedo az a nagy lemez, ami a kerek korul van (a
z
autod oldala.)Mellesleg amig nem mesz vizsgara, addig szerintem ne torodj vele.
 A
vilagon csak itt kovetelik meg. Ill. a pontos eloiras szerint ugy kell takarnia
,
hogy a kerek altal felvert ko max 15 (20?) fokos szogben tudjon felrepulni. Ezt
 sok
auto (foleg a nagyok) ilyen gumi-ize nelkul is tudjak, dehat vizsgabiztosban is
 van
sotetebb tipus...
A Daciahoz lehetett kapni gyarit, az olyan kis helyes volt, nem ilyen bazi nagy
,
mint pl a zsigulie. Talan nezd meg azt.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Kispolski ( 58 sor )
> Nem birom tovabb, muszaj irnom, mert nagyon le vannak becsulve a
> subject-beli kisautok.
> A Kispolski semmivel sem rosszabb, mint egy masik kis auto. Attol, hogy egy
> auto kicsi meg lehet jo.

Kizart. A kispok egyszeruen hasznalhatatlan szamomra. (1,90/100kg). A magassago
m
miatt nem tudom betenni egyesbe, akkor sem, ha az ules nekier a hatsonak. A
csomagtartojaba belefer kb 1 db magyar hirlap. Ja es csak akkor tudnak mellem u
lni,
ha letekerem az ablakot...Ennyit a terkinalatrol.Teljesitmeny: az a 26 lo semmi
re
nem eleg. Baromi sokat eszik, ektelen hangos, nem megy, tulmelegszik (!), eszi 
az
olajat, a szerelok reme es nincs rajta fek.
Ezzel szemben a trabi 3 szemelynek egesz jo helyet kinal, VAN csomagtartoja (ig
az,
az ajtaja kicsi), gepeszileg marha egyszeru, igenytelen, uzembiztos es konnyen
szerelheto. Az egyetlen ertelmes tuning rajta (a 12V-ra alakitas mellett) egy
tirisztoros gyujtas beepitese.

> Nem a legmodernebb kisautohoz kell hasonlitani.

De a tobbi kisauto szinvonalat sem eri el.

> A kispolskit erdemes tuningolni.

Hi-hi

> En epitettem egyet ami tulajdonkeppen az
> osszes kispolskis hatranytat elvesztette, kiveve, hogy kicsi, de ez egy
> varosi autonal megbocsajthato.

De nem is kisposki. Radolgoztal 1000 orat, a motor 50eFt, (az eroatvitel ki sem
birja...), meg a "nehany extra", es annyit rakoltottel, amibol vehettel volna e
gy
jo Zsigulit. Latod, azt mar erdemes tuningolni.

> 26-hoz kepest jelentos a fejlodes. 0-100 km/h-ra 11,5  alatt gyorsult es
> 150 Km/h korul volt a vege. Sajnos a valto rovid attetelezese nem engedte
> meg az ennel nagyobb sebesseget.

Hal istennek! 60nal is ugy ugral az uton, hogyha nem lenne csak 70 cm szeles az
egesz, akkor el sem ferne egy savban.

> tarcsafek van beepitve

Hogy vizsgazott le?

> Nehany kenyelmi berendezesenis valtoztattam igy mar egeszen nyugati
> kisautos lett. Ja a sokat szidott futes "alsogatyas" lett (persze a
> vizhutes miatt).

Errol a ny-i kisautorol jut eszembe: En a Ford Ka-val baromira nem szimpatizalo
k,
de el kell ismerni: elol van benne annyi hely, mint egy fiestaban(hogy hazon be
lul
maradjak). Errol jut eszembe a masik rohej: A Ka most 1.990.000-ert kaphato,
1.999.000ert viszont van 1,3-as Escort is. Ami megiscsak autobb (2vel!).

> Szoval lehet vele meglepetest okozni. Foleg a hangjaval.

Nekem a Torgyan jozsi hangja is szokott meglepetest okozni.

> Tehat keretik nem leszolni a kispenzu, de otletgazdag kollegakat akik nem
> nyugszanak bele, hogy csak egy szar kispolskijuk, ladajuk, trabantjuk legyen.
> Sokkal tobb odaszanas kell egy regi tipus dogositesehez.

Ebben teljesen egyetertunk, de mint "nagydarab" nem birom szo nelkul hagyni a
maguktol (es "autojuktol" elajult kispolskisokat.    :)))Almaim autoja egy jo
"ping-pong asztal" tipusu amerikai batar. Mondjuk Lincoln Mark III., vagy ehhez
hasonlo. Vagy a tipikus FBI-Chevrolet (NY-taxi, rendorauto, FBI-ugynokok autoja
).
Elore bele valami 7-8 literes remet, kompresszor, nitro, minden kacat, aztan
reszkessetek kifinomult "autocsodak".

> 2. Tolatoradar
> Hetvegen lattam egy boltban egy ultrahangos taiwani tolatoradart.
> Az ara mintegy 12E Ft-volt.
> Szerintetek ennyiert elkepzelheto, hogy ez mukodik is?
> (40E alatt meg nem lattam ilyet - a Hella pl. 100E Ft).

Szolgaltatasaikban is kulonbozoek. Van amelyik tavolsaggal aranyos jelet ad, va
n,
amelyik Szelesebb savot figyel, es ferde akadalyt is meglat. A variaciok szama
vegtelen, igy arban is elegge el lehet szallni veluk. Ne sertodj meg, de milyen
kocsiba kellene?

> Szerintetek van-e ertelme a karburatoros autoknal vizporlasztassal
> kiserletezni, vagy ez csak az injektorosoknal hatasos?

Ertelme van, de nem egyszeru stabil viz-benzin kevereket kutyulni.

> Csokkenti-e a levego benzinfelvetelet, ha a paratartalom nagyobb,
> mint 100%?

A levegonek nincs benzinfelvetele. Keveresi aranyuk van. A paratartalom egyebke
nt
kis mertekben befolyasolja a motor teljesitmenyleadasat.

> Azzal az anyaggal, amit a magyar sracok talaltak ki, hogy a vizzel
> elegyiti a benzint, mi lesz a robbanas soran? Mergezo termek szabadul-
> e fel?

nem mergezo. Ahogy atolvastam a roluk szolo anyagot, abbol az derult ki, hogy m
ax.
telj.-re picit jobb a vizes (20-30%?) uz.anyag, de reszterhelesnel (marpedig a
normalis uzemido kb 99 %-a reszterheles, a tobbin osztozik az inditas es a telj
es
terheles) kedvezotlenebb a motor viselkedese. Szoval valami van, de meg nem az
igazi.

Krisztian, ne sertodj meg, de nem birtam kihagyni a kispolskis lelkek huteset.
Varom a revansot akar maganban is.
Sziasztok
Fogash
+ - Alufelni, kispolszki, klima. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nehany kiegeszites:

- Alufelni: Ha megnyekken a pereme, nem erdemes a kiegyengetessel
  hazilag probalkozni. Vannak ra szakmuhelyek, es nem is dolgoznak
  olcson. Azert sem jatek, mert ha elszall a repedt felni, az komoly
  baleset forrasa is lehet.

- A kispolszki is auto. Ez teny. Csakhogy a motort a karosszeriahoz,
  es a fekrendszerhez merezeztek. A futomu sem igazan ekkora
  terheles elviselesere keszult. A kocsi stabilitasa nem megfelelo ilyen
  nagy sebessegnel, a fekero sem akkora hogy biztonsaggal meg tudja
  allitani az autot. A karosszeriat kis ero nyomja az uthoz, ezert egy
  veszfekezes, es elszall a kocsi. Az utkozesvedelem pedig ennel a
  tipusnal ismeretlen fogalom. Aki be mer ulni egy ilyen buheralt autoba,
  az jobb ha felkeszul a legrosszabbra. Eselye sincs hogy megusszon
  egy utkozest ep borrel.

- A klimaberendezes... Igen jo uzlet Europaban. Ha csak azt nezzuk,
  hogy az USA-ban az europai kocsik szeriatartozeka a legkondicionalo
  es az automata valto, es az arat sem verik fel emiatt, lathatjuk mennyire
  kiszolgaltatott helyzetben van a vevo.
  A legkondicionalo harom fo reszbol all. Csavarkompresszor, huto, es
  elparologtato levego-hocserelok. Nemi elektronika, es az egesz rendszer
  olajos Freon gazzal feltoltve. (az ujak ugy tudom Ammoniaval). Mindezert
  szazezreket legombolni kicsit tulzas.
  A gyari klimanalobb az olasz DIAVIA autoklima, amely ugyan megegyezik
  a gyari szeriaberendezessel, de utangyartott, es lenyegesen olcsobb mint
  az eredeti. Tudomasom szerint jo 30-40 % -al.

Peter.
+ - Ford Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Van egy 1984-es Ford Sierra Kombi 2.3-as Diesel autonk amit "kinottunk",
ezert szeretnenk eladni, vagy mikrobuszra cserelni max. az auto ertekeben.

Nehany szot a Ford-rol
- decemberben teljesen felujitottak a motort (garanciat vallalnak a munkara
egy even keresztul)
- muszaki, zoldkartya friss rajta
- szervokormanyos
- napfenytetos
- elektromos elso ablakok
- osztottan dontheto ulesek hatul
- allithato derektamasz az elso uleseken es allithato vezetoules magassag
- 5 sebesseges valto

Mi 480.000 Ft-ot szeretnenk erte kapni, vagy maximum ebben az arban
cserelnenk mikrobuszra.

Ajanlatokat a magan E-mail cimemre varom, vagy telefonon is hivhatsz.

Foldes Peter
E-mail: 
Tel.: 322-6859
+ - WebAuto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A soraimat sajnalatos modon maskepp tordeli a HIX, mint en, ezert a csodas
>felni-rajzom szerteszejjel csuszott. Tovabbra is varom azt az onkent jelentkez
o
>t,
>aki szebbnel szebb WinWordben (csak az egyszeru olvashatosag miatt) eloadott
>abraimat felramolna valami homepage-ra. Nekem csak e-mailom van, internet ninc
s
>, de
>talan ti jobb helyzetben vagytok. Vagy ennyire szemleletesek a leirasaim? Akko
r
>felelmetes szinten uzom a nyelvet.   :)

Szoval ki5lottem, hogy megteremtem a helyet ennek a webnek. A cim ahol 
jelenleg elerheto;

  http://apollo.bdtf.hu/        (nincs semmi www elotte csak igy egyszeruen)

Akit erdekel nezze meg, minden fontos info ott van, es Fogash baratunk 
abrainak egy resze is. Megkernem a HIX moderatort is , ha ideje engedi nezze
meg O
is (szerzoi jogok miatt lenne fontos egyeztetni, mert nem tudom ilyenkor 
mi a teendo)
Junius 15-tol ujra itt vagyok, addig be kell ernetek ezzel a valtozattal.

        Rob.
+ - FOGASH a WEB-en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.tande.com/auto


Udv, Gyuri

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS