Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 703
Copyright (C) HIX
2000-04-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Olasz ablaktorlo (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Re: Olasz ablaktorlo (mind)  54 sor     (cikkei)
3 Re: Nezzetek csak mit talaltam: (mind)  28 sor     (cikkei)
4 3! (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Spriccelesre indulo ablaktorlo, Trabi fuvoka (mind)  56 sor     (cikkei)
6 Kezifek - sebessegbenhagyas (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Penzbirsag bankszamla alapjan (mind)  30 sor     (cikkei)
8 lambda, befecs, mas (mind)  44 sor     (cikkei)
9 Mobil a kocsiban (mind)  10 sor     (cikkei)
10 sotet uveg szabalyai (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Lassulasverseny (mind)  15 sor     (cikkei)
12 fekteszt, sztori-hiba, buntetes, kezifek (mind)  92 sor     (cikkei)
13 Re: Wento ujra megy (mind)  28 sor     (cikkei)
14 Elado Lada 2105 (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind)  30 sor     (cikkei)
16 SZAKERTOKET KERESEK (mind)  17 sor     (cikkei)
17 Olajnyomas (mind)  97 sor     (cikkei)
18 Kedvezmeny (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Re: benzin, sulyozott birsag. (mind)  52 sor     (cikkei)

+ - Re: Olasz ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vomberg Istvan (markatars) erdeklodott Ford Focus tapasztalatokrol a
tulkepzett ablaktorlo urugyen.

Egy ev es 20000 km utan, maradektalanul meg vagyok elegedve vele.

Ami bosszanto - az okoska ablaktorlo mellett - az a kesztyutarto
vilagitasanak hianya. (Soha nagyobb gondom ne legyen egy autoval.)

Az ugyancsak kepzett belso vilagitast viszont kedvelem. Egve hagyja
a lampat, amig bele nem talalok a sluszkulccsal a lyukba, felgyujtja
a lampat, ha leallitom a motort, vagy kinyitom a kozponti zarat a
taviranyitóval. Azt ugyan nem tudja, hogy kivulrol vagy belulrol
csuktam be az ajtot. :-)

A masik dolog ami nem nagyon sikerult az az ablaktorlo. A jobb
oldali ablaktorlo altal letorolt viz pont az orrom elott csorog
le, ha leallitom.
 
Gacs Lajos 
F. Focus 1.4 Combi
+ - Re: Olasz ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok, Udv Lajos!

Lajos GACS wrote:

> Vomberg Istvan (markatars) erdeklodott Ford Focus tapasztalatokrol a
> tulkepzett ablaktorlo urugyen.

Na vegre egy kis ontopic diskurzus.:-)

> Egy ev es 20000 km utan, maradektalanul meg vagyok elegedve vele.

1/2 ev es 25e km, szinten. Na egy pici maradekkal.

> Ami bosszanto - az okoska ablaktorlo mellett - az a kesztyutarto
> vilagitasanak hianya. (Soha nagyobb gondom ne legyen egy autoval.)

Furcsa, ez nekem vagy nem hianyzik, vagy valami, de eszre sem vettem.
Igaz, hogy itt a szervizkonyvet meg egyeb kacatokat tartok es nem
nyitogatom surun.

> Az ugyancsak kepzett belso vilagitast viszont kedvelem.

Igen, tenyleg baratsagos.

> A masik dolog ami nem nagyon sikerult az az ablaktorlo. A jobb
> oldali ablaktorlo altal letorolt viz pont az orrom elott csorog
> le, ha leallitom.

:-( Menet kozben is. Rettento idegesito tud lenni.

Akkor folytatom, kivancsi vagyok hogy ezekhez hogy viszonyulsz.

Nagyon-nagyon hianyzik az ablakmoso viztartalyhoz valami szintjelzo. Nem
kellene mutatos, de jelezhetne ha mar csak fel liter van benne.
Mindossze 4 literes es rohadt idegesito ha kifogy.

A napellenzo mellett kemenyen be tud tuzni a nap meg a tukor korul is.
Ez az M3-on tud nagyon faraszto lenni, ahol rendszeresen nappal szemben
megy az ember.

Nekem kenyelmetlen az ulese, nem tamasztja ki a derekamat. Pedig Trend,
azaz sportvaltozat, kagylos ulesekkel. Ez viszont jo benne, mert
kanyarban nagyon klasszul fog oldalt.

Nagyon bosszanto, hogy csak lefele egyerintos az ablakemeloje. Pl. egy
autopalyas csekkolas utan kifejezetten zavaro hogy nyomni kell a gombot
ha mar egyszer elindultam.

Eleg rossz hatasfokkal lehet csak a szellozoracsokat iranyitani.
Magyarul nem oda fuj ahova en szeretnem, akarhogy is allitgatom.

Istvan

1.6 kombi trend (sotetkek!!!! djo:njo:ru:)
+ - Re: Nezzetek csak mit talaltam: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >  ....Nem kell becsatolnia a biztonsági övet:
> > b) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít,
> Mert igy a hatul ulo rosszarcunak meg csak konyhakest sem kell
> otthonrol magaval hoznia, eleg az ovet a sofor nyakara huzni...
> Ilyenkor kiugrani sem egyszeru becsatolt ovvel.
> (4 evig csak ejszaka dolgoztam Siofokon, lattam par ilyet...)

Szerintem meg szimplan szentesitettek egy altalanosan elkovetett
szabalytalansagot.

Sajnos a hatranyos helyzetben nem a taxis van hanem en (es a tobbi
vezeto), mert ha egy kisebb karambol van, akkor az okos taxis szepen
kinez a szelvedon mint a Doddy el Fayad es meghalik. Ha be lenne kotve,
legfeljebb egy bordatorese lenne. Ezek utan ha nem tiszta a helyzet,
akkor szepen megyek sittre a halalos baleset okozasa miatt, holott csak
a taxis nem kototte be magat, ami megvedte volna az eletet!

Tovabba a taxisok nappal is szallitanak utast, meg ejszaka sem csak
rosszarcuak ulnek be. De ha a rosszarcu akar valamit, akkor visz egy
darab villanydrotot.........

Szoval ezt kicsit atlatszo kifogasnak erzem.

Istvan
+ - 3! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar csak harmat kell aludni!!!! :-)))))

Stevie
+ - Spriccelesre indulo ablaktorlo, Trabi fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Talan nem mindenki tudja, de a Trabantban (enyem 1989-es ketutemu)
az ablaktorlo kapcsolonak 4 (!)fokozata van:
- lassu szakaszos
- gyors szakaszos
- lassu folyamatos
- gyors folyamatos

Plusz a moso. Na, emiatt irok. Ha a kapcsolot kb. 1-2 mp-is
folyamatosan nyomjuk, az ablaktorlo automatikusan torol 3-at (ha
jol emlexem). Az az 1-2 masodperc boven eleg arra, hogy megfelelo
mennyisegu folyadek keruljon a szelvedore.

Nekem szemely szerint tetszik ez a dolog. De mindannyian masok
vagyunk, van akinek meg nem tetszik. A megoldas egy kis
kapcsolocska lenne az ablaktorlokapcsolo hatoldalan, amivel be
lehetne allitani hogy toroljon-e automatikusan, vagy sem...

Ja, a Trabi ablaktorlokapcsolo 2000 Ft alatt kaphato ujonnan!!!


Nandinak:

>volna egy nagyon osszetett problemam:-)

Egy Trabiban csak osszetett problemak vannak ;-))))

>A Trabi ablakmoso fuvokaja mindig elfordul, akarmivel
>rogzitem. Probaltam ragasztani, de semmi nem fogta
>meg, az alatta levo femlemez nem rogziti rendesen,
>akarhogy is hajlitom. A Tietek nem mozdul el, mit
>csinaltok vele?

Az enyem nem mocorog magatol. Nem csinaltam vele kulonosebben
semmit.
Otlet: a fuvoka es a motorhazteto koze (kivulre) egy alatet. Igy
nagyobb lesz a lemezke szorito ereje.
Masik otlet: epokitt. Ha az sem fogja meg...

De megsasolom konkretabban a kutyut, aztan ha kitalalok valamit,
szolok.

>Nem tunik nagy gondnak, de amikor
>a kopasz gyerekekkel tomott vadracsos auto oldalso
>ablakat (vagy aki mogotte ul) locsolgatom, mindig
>megeskuszom, hogy mostmar megcsinalom...

A fuvoka jobb oldali likja nekem is felig a kocsi melle hord.
Lusta vagyok beallitani, inkabb nem mosok, ha mellettem vannak :-)


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Kezifek - sebessegbenhagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!


Nem nekem szol az alabbi idezet, de en is hozzaszolok.

>Valaki azt irta, hogy sebessegbe teve elgurul az auto -
>probald ki egyszer.

Probaltam, eles szituacioban.

>Sokkal kevesebb eselyed van egyesbe vagy rukvercbe tett kocsit
>megmoccantani, mint olyat, amelyben kezifek rogzit csupan.

A garazskijaratban allt egy auto, sebessegben hagyva, kezifek
nelkul. Szereztem egy segitseget, es eltoltuk. Pici hintaztatas
utan fordult egyet a motor, auto elorebbgurul. Meg egy kis
hintaztatas, motor atfordul, es igy tovabb. Ugyanezt egy rendesen
behuzott kezifekkel nem lehet megcsinalni.
Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy nem tudom, hanyadikban volt az
auto.


>Egyebkent a sebesseges rogzites tobbek kozt azert is jo - a
>tobbit mar a tobbiek megirtak - mert raszoktatja az embert a
>kinyomott kuplunggal torteno inditasra...

En telen-nyaron mindig behuzom a kezifeket. Meg sosem fagyott be
(lekopogom). Es sebessegben is hagyom az autot.
A kuplungos inditozas pedig mazsolakorom ota a veremben van, total
termeszetes a muveletkombinacio.

Egyebkent ugy mar jartam, hogy idegen autoval lejton parkoltam,
egyesben hagyva a kezifeket behuztam. Orak mulva - indulaskor -
kuplungot benyomtam, az auto elkezdett gurulni. Akkor derult ki,
hogy a kezifek egyaltalan nem fog. A motor szepen megfogta az
autot.


>Ezt is reszlezteztek mar tobben - tehat a trukk, ahogy a ketto,
>a sebvaltos rogzites es a kuplungos inditas osszekapcsolodik
>az ember agyaban illetve szokasaiban

Mint emlitettem, nekem mindettol fuggetlenul kapcsolodott ossze.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Penzbirsag bankszamla alapjan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia VD, hali autosok!

"De ismet hangsulyozom, akinek nincs penze egy eseteleges
birsag kifizetesere az eloszor is ne szabalytalankodjon, vagy ha ez
nem megy, akkor ne uljon autoba"

Nem tudom haladtal-e mar pl TIR kamion elott at a piroson. Nem mindig azert
szabalytalan az ember mert "kihae'nnem".  Eppenhogy az a jellemzo, hogy a
kispenzu embert kapjak el mindenert. Te meg nem voltal a listan mikor egyik
listatarsunk irt egy erdekes autosrol. Folyamatosan haladtak orszaguton, egy
nemtudommarmilyen auto allandoan elozgetett. 3 azaz harom alkalommal volt az
uton trafipax, mind a haromnal ott allt... Mert neki semmit nem jelentett
egy helyszini birsag. Hidd el ha trabantos lett volna ott helyben fobelovik.

"Szoval ha sok a birsag ne tessek autozni"

Ez mar kasztrendszer amit Te feszegetsz.

"Az a siras hogy a gazdagnak ez az
osszeg biztos semmit sem jelent, hulyeseg. Ugyanugy megdolgozott azert
a penzert mint a kevesebbet keresok, es neki is hianyzik a birsag
osszege, tehat ugyanugy nem tudja masra elkolteni ha befizeti a
rendornek, csak esetleg elhalasztja a vasarlasat maskorra, mert nem
letfontossagu."

Nos tokeletesen leirtad a lenyeget, annak ellenere hogy nem fogadod be...
A nagypenzu elhalasztja a vasarlasat, a kispenzu meg beul az adosok
bortonebe es a csalad egy honapig nem eszik. Melyik buntetes sulyosabb?

SzaboZE
+ - lambda, befecs, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

1. multkoraban (~ #694) volt szo a lambdaszonda hazilagos ellenorzeserol. A
kovetkezoket olvastam. Ezek a Hunyadi MFI rendszerere vonatkoznak, de
gondolom, altalanos kovetkeztetesek levonasara is alkalmas:

"A kulso futesu lambda szonda ellenorzesehez a motor mukodese kozben merje meg
a kimeneti feszultseget az erzekelo (3)-as, vagy az ECU (17)-es kapcsan. A
merest a motor bemelegedett allapotaban vegezze el.

- Hirtelelen csokkentse a kb. 4000/min sebesseggel mukodo motor
fordulatszamat. Ekkor a kimeneti feszultseg (A) legfeljebb 0,2 V lehet.

- Hirtelen gyorsitaskor mert feszultseg (B) 0,6...1,0 V kozott legyen.

- Ismetelt gazelvetelkor ill. gazadaskor a kimeneti feszultsegnek az (A) es
(B) ertek kozott kell ingadoznia. Ezesetben az erzekelo mukodese rendben van.

Az erzekelo futesenek ellenorzesehez a masik ket kapocs kozotti ellenallast
merje meg. Bemelegedett allapotban, amikor az erzekeloben a homerseklet ~
400C, a belso ellenallas a kapcsok kozott merve min. 30 ohm. "

2. Volt szo azidotajt a befecskendezos motor uzemanyag nyomasarol. Szinten az
emlitett konyvben, de Daewoo MPFI a rendszer:

"... Jaro motornal a rendszer a 284-325 kPa (2,84-3,25 bar) megengedett
myomastartomanyban mukodik..."

3. Ma hazafele jovet lattam egy kombi Strabancot. Elol, a lokharitojan azonos
magassagban, a hossztengelyre szimmetrikusan ket kiegeszito fenyforras (gy.k.
lampa) volt. Jobb oldalon szurofeny (gy.k. reflektor), bal oldalon kodlampa.
Mindegy. Csak ugy mondtam.

Legyetek jok, s.cs.
L.

Hosszabb lett az alairasom. :-(

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - Mobil a kocsiban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Most olvasom a radiotelefon kezikonyveben, hogy elofordulhat,
hogy a telefon megzavarhatja a a kocsi elektronikus rendszeret
( injektor, ABS, legzsak, tempomat stb........)
Letezo dolog ez, vagy csak tulzott ovatossag ?
Kinek van errol tapasztalata ?

Udv
Imi
+ - sotet uveg szabalyai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!
Meg tudna valaki mondani, hogy az auto sotet uvegeire milyen szabalyok
vonatkoznak?
Jelenleg a haverom autoja nem akar atmenni a vizsgan, mert sotet az uvege,
de senki nem mond semmi konkretat.
Maganba is kuldjetek, koszike.

E-mail: 
+ - Lassulasverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosk! Udv Fogash!

Legyen lassulasverseny, te leszel a biro!

  Na es hogyan mered???

Lehetseges megoldasok:
- abszolut lassulasmero(kolcsonkerheto cegektol)
- Coredit( ha Attila nem lenne katona, hozhatna az Autokuttol)
- exhas
 Elsore nem volt tobb otletem, viszont az ismeretsegben korulnezek
valami szerkezetert... hatha
--
 Udv:
     Levente
+ - fekteszt, sztori-hiba, buntetes, kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > wrote in message news:...
> Mivel viszonylag csekely szamu visszhangot olvastam (nullahoz konvergal),
> felmerul a kerdes: mindenki atsiklott felette, vagy annyira mellenyultam,
> hogy meg valaszra sem meltattatok?

De, vegulis tok jo otlet... de en mondjuk nem szivesen kinozom az autom,
nem szivesen vennek reszt egy ilyen kiserletben. En pl. ezert nem reagaltam,
de sokan masok is igy gondoljak szerintem. Jo otlet, csak nem tul kellemes
kivitelezni.

> Felado : Molnßr Csaba
> >A sargaangyal egy otosbe a tankolas egy masik otosbe kerult.
> Most akkor volt penze vagy nem volt penze? Szerintem az a tanulsag ebbol,
> hogy nem kell mindent elhinni, plane nem ha a MOKA-n mondjak.

Es ha csak aproja (telefonhoz) nem volt tobb?

> Felado :  [Slovak Republic]
>
> >Nemetoban a _jovedelmed_biz_szazalekara_ buntetnek.
> >Tehat _nem_ auto tipustol fuggoen!!!
> [...]
> A fizetesem 2,7-szerese az o fizetesenek, a kocsija 3 evvel
> oregebb. Ezek szerint a tullepesert o fizet y ezer penzt,
> mig en fizessek 2,7 * y penzt? Most ne legyen mervado,
> a sebesseg, mondjuk, hogy o is 102-vel ment.
> Ez tenyleg igazsagos mindenki szerint?

Hat... mindenesetre igazsagosabb es kovetkezetesebb, mintha egyseges
tarifak lennenek, nem? Teljesen nem lehet igazsagos, mert csak a
jovedelmedet veszi figyelembe, a kiadasaidat (hany embert kell el-
tartanod, stb.) nem - de atlagos valoszinuseggel szamolva szerintem
fair a dolog. Es a legtobb rendelkezes az atlagos esetekre vonatkoztatva
mukodik tokeletesen, sajnos a szelsosegeket nemigen lehet figyelembe
venni. Nem igy van?

> Felado :  [Hungary]
>[...]
> 5 sor erejeig erosen OFF topic leszek:
> tegnap este egy magyartanar a 3millios kerdest bukta el (volt meg 2
> segitsege), igy aztan "csak" 800 ezerrel gazdagabban tavozott. A
> harommillioval (ado utan 3M!) hanyszorosara is novelhette volna evi netto
> jovedelmet? Aztan most (maganban!) orakig lehetne magyarazni, hogy balek
> volt-e, hogy nem tudott elni a lehetoseggel.

Szegeny, en sajnaltam nagyon, hogy elbukott. A hibat szerintem ott
kovette el, hogy nem hagyta magat meggyozni, annak ellenere, hogy a Vago
nagyon rajta volt... persze ilyen stressznel biztos nehez helyen megitelni,
hogy most miert vitatkozik annyit.

> Felado : Major Frigyes
> [...]
> >mindig kezifekkel indulok el. Nekem ugyanis sokkal konnyeb a lampanal
> >behuzni a feket, mintha vegig taposnam a labfeket + tuti, hogy nem
> >gurulok hatra.
> Ez teljesen megszokas dolga. Ugyanis amikor anno vezetni tanultam 1981 - ben
> az oktatom azt mondta, hogy ha emelkedon be merem huzni a kezifeket, ugy
> pofanvag, hogy kirepulok a kocsibol :-)))  Azota emelkedon valo indulaskor a
> labfeket taposom, mikor indulni kell nem gurulok vissza.

Jezusom, milyen lelkiismeretlen oktato lehetett az?! Hogy varhatja el egy
_kezdo_ sofortol, hogy kezifek nelkul, preciz es gyors labmunkaval induljon
el egy emelkedon?!
Szerintem a kezifekes indulas teljesen korrekt, csak jol kell csinalni.
Van aki azert indul kezifekkel, mert keptelen osszehangolni a pedalok
kezeleset, es csak akkor engedi ki, amikor mar erosen nekifeszul, vagy
uram bocsa' :) mar mozgasban van az auto. No, az tenyleg gaz.
En mind a kettot szoktam alkalmazni, ha meredek az emelkedo, vagy meg nem
ismerem az autot, akkor kezifekkel indulok. Anelkul sokkal nehezebb finoman
elrajtolni.

> Felado: 
> [...]
> Az a siras hogy a gazdagnak ez az
> osszeg biztos semmit sem jelent, hulyeseg. Ugyanugy megdolgozott azert
> a penzert mint a kevesebbet keresok, es neki is hianyzik a birsag
> osszege.

Ja, csak sokkal kevesbe. Aki 20e-t keres, annak csak jobban hianyzik az
5e ft, mint aki 200e-t visz haza. Ezen mit nem lehet megerteni? Vagy
mit lehet rajta vitatni? (En meg ezt nem birom felfogni a pici agyammal.)

A sajat erdekedtol nem vagy kepes latni az igazsagot? Te joval tobbet
keresel, mint az atlag - tehat teged kifejezetten kellemetlenul erintene,
ha bevezetnek ezt a rendszert -> kovetketkezeskeppen ellene vagy. Ez meg
egy erheto reakcio - na de az, hogy alapjaiban hulyeseg lenne az elgondolas?
Ez mar elvakult szuk latokor. (Felteve, hogy meg mindig fenntartod.)

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - Re: Wento ujra megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes,

> >A hutofolyadek pedig egy lyukas vizcso miatt kezdett el folyni,
> >de el nem tudom kepzelni, hogy tortenhetett ez epp' az olajnyomas-hiany
> >jelzesekor, vagy ha nem veletlen, akkor mi az osszefugges.
> Hala a magassagosnak, hogy csak ez volt a hiba oka. Viszont szvsz van
> osszefugges a vizelfolyasbol adodoan az olajnyomas hiany jelzes
> felvillanasara. Ugyanis a viz fokozatosan tavozik a blokkbol mikozben a
> motorolaj felforrosodik es elveszti a viszkozitasat, azaz felfolyosodik
>  felhigul ) es az olajszivattyu a felhigult viszkozitasat elveszto olajat
> mar nem tudja megfeleloen a kenendo helyekre vinni az olajat. Ezert gyulladt
> ki neked az ellenorzo lampa. Valszeg a vizpumpa is zoroghetet neked.

De az a vicc, hogy _alig_ folyott el a hutovizbol. Kb. annyi, amennyit a kocsi
alatt lattam tocsa formajaban. (Es sikeresen olajnak diagnosztizaltam - 
persze csak azert, mert meg se neztem 1 meternel kozelebbrol.) Csak valami
jelkepes mennyiseget kellett utantolteni, fol se szamoltak a desztvizet, csak
a csocseret.
Ha meg zorgott a vizpumpa, most miert nem zorog??? Nem ertem ezeket
a VW-ket... nem a viz keni a vizpumpat... :(

Geza, irtad, hogy jol bevittelek az erdobe. Nem en -- a Vento! (Meg mindig
x-akta az egesz, legalabbis szamomra...)

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - Elado Lada 2105 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

Lada 2105 1300kcm 1983-as evjaratu,sotetkek
szinu,sportkipufogoval,sportkormannyal,napfenytetovel,5 sebesseges
valtoval,autoradioval,4 hangszoroval jo muszaki allapotban elado.
Vizsga 2000 vegeig,karosszeriara egy kis munka rafe'r.

Iranyara: 200e Ft korul

Erdeklodni CSAK TELEFONON : 06-209-547-853.
+ - Re: Pedagogus off ez durva volt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

István írta:

Csak egy kicsi (tenyleg ici-pici) szemelyeskedes: Te az ABN Amronal kapsz vagy
havi
150 nettot, de lehet hogy ennel tobbet is. Ezt abbol kovetkeztetem ki, hogy a
portasok arrafele nem kapnak email cimet, meg szamitogepet meg ilyesmit, hanem
csak
a nyakkendos Yuppie gyerekek. Tovabba az agyuk is azoknak van ennyire elszallva
mint neked....


 "Ejnye fiuk!" Eltevedtem azt hiszem, ez nem egy autos levelezo lista???

Velemenyem:Igazad, van a portasok nem kapnak szamitogepet es email cimet, de
mindenki mas kap. A nyakkendos Yuppie gyerekek nem minden esetben keresik meg a
fent emlitett összeget, meg bruttoban sem, bar ez a munkakor, a plussz ido
raforditas (tovabb kepzes, aktualis penzugyi torvenyek stb. valtozasok figyeles
e
es megjegyzese, tanulasa) es a fizetes (oraber v. fix) fuggvénye. Itt is sok
gyengebb felfogasu emberrel talalkozunk, akivel 10x annyit kell foglalkozni,
mint a tobbivel. Balazst szemelyesen nem ismerem, igy a beosztasat sem, ezert
csak magambol tudok kiindulni.
 Ne ertsd felre, nem akarom a pedagogusokat szidni sem dicserni, mert a
csaladban 2 is van es ismerem a helyzetuket.

Bocs, hogy masodik hozzaszolasom ilyenre sikerult, de ez a tema (pedagogus)
leragott csont es nem sok koze van az autohoz.

Maradok olvasotok:
Szilvi
+ - SZAKERTOKET KERESEK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek a Listan!

Lenne egy nagyon fontos kerdesem, foleg a kemiaban jartas listatarsakra
gondolok itt.

Fontos lenne megtudnom, milyen tulajdonsagu vegyulet, mire hasznaljak,
es mi az elettani hatasa:

	Izobutil-Nitrid

	(CH3)2-CH-CH2 - Nitrid

Elore is koszi, es a valaszokat had kerjem maganba.
Mindenkinek a legjobbakat!

Udv
Teeby
+ - Olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Tegnap olvastam Levente irasat.
Rovid velos kis iras volt. Valoban egesz jol leirta az olajzas egyket
lenyeges tulajdonsagat.
De ha mar az olajzasnal tartunk, ne feledkezzunk meg a ma hasznalatos
olajzasi elmeletekrol.

Egy kis altalanossag a kenesrol:
A kenoolaj igenybevetele:
- termikus
- mechanikai
- vegyi
Ezekbol kovetkezik az olaj faradasa = kenokepesseg csokkenese.
A dugattyu es a hengerfal kozt gazok kerulhetnek az olajba. Ezeken kivul
meg por, kopott femreszecskek, lecsapodo para, az olajbol kivalzt
gyantak, aszfaltok oldodnak az olajban es iszapositjak azt. Hogy csak a
legfontosabbakat emlitsem.
Az iszap akadalyozza az olaj korforgasat. A benzinmotoroiknal, hideg
motor eseteben a tuzeloanyag magasabb forraspontu osszetevoi
belekerulhetnek a motorolajba es higitjak azt. Mig a dizelmotorokban
ezzel szemben besurusodik az olaj, ami a levegofelesleggel bekovetkezo
oxidacioval es a koromkepzodessel magyarazhato.
Minden motor fogyaszt valamilyen mertekben olajat, ami a gyartasi
meretezesben alkalmazott turesek es illesztesek miatt jon letre. Igy az
feljut az egesterbe es ott eleg.

A motor kenesrendszerenek felepitese:
Az olajat az olajszivattyu tovbbitja a szukseges helyekre. Altalaban az
olajteknobol, majd azok ugyanoda csepenek vissza. 
A legfontosabb kenesi helyek:
- forgattyustengely - csapagyak
- hajtokarcsapagyak
- dugattyucsapszeg agyazasok
- szelepemelok
- vezermutengely - csapagyak
- szelepemelo karok
- emeltyuk, vezermulanc, lancfeszito
- elosztotengely - hajtas
- hengerek

Frissolaj - kenes:
Az adagoloszivattyu kulon tartalybol szallit friss olajat a kenesi
helyekre. Minden hely a prioritasanak megfelelo olajmennyiseget kapja.Az
olajmennyiseg fugghet a motor fordulatszamatol es terhelesetol. Elonye a
mindig tiszta es alacsony homersekletu olaj megfelelo mennyisegu
alkalmazasa. De a manapsag hatasos hutesi kovetelmenyeknek nem tesz
eleget.

Keverekolajzas:
A legegyszerubb kenesi mod. A tuzeloanyagba kevert kenoanyaggal hozhato
letre, illetve a porlasztoba fecskendezve szivattyuval. 1:25 - 1:100-ig
valtozhat a keveresi arany. Csak ketutemu motoroknal.

Szivattyus nyomoolajzas:
A leggyakoribb megoldas. A szivattyu szuron keresztul a forgattyus
hazbol szivja fel a kenoanyagot es az olajfuratokon keresztul a kenendo
helyekre nyomja.Az olajaram utjaba esetleg szuroket, olajhutot iktatnak.

Szaraz olajteknos:
A szivattyus nyomoolajzas kulonleges valtozata, amit sport- es
terepjarmuveken alkalmaznak.

Az olajnyomas ellenorzo lampa altalaban csak a kis nyomast jelzi.
Nem jo a tulzott olajnyomas sem (kovetendo a feltoltesi ertekek
betartasa), ugyanis a tulzott olanyomas veszelyezteti a tomiteseket es a
serulekeny alkatreszeket. Pl. a hideg motornal a nagy olajnyomas ellenre
a kenes rosszabb, mint meleg motornal alacsonyabb olajnyomas eseten
(viszkozitas miatt).
Akkor meg kielegito az olajnyomas, ha legkesobb, az inditas utan,
kozepes fordulatszamnal kialszik az ellenorzo lampa.

Levente irasahoz annyit szeretnek hozzafuzni, hogy valoban nem az
olajnyomas kerdese a kenes mukodese. Ugyanis az olajnak tobb feladata is
van. Ugymint:
- kenes
- hutes
- tisztitas
- korroziovedelem
- zajcsillapitas

Ebbool a legfontosabb az elso harom. Egy motrban nem csak a
forgattyustengely hasznal jelentos merteku kenoanyagmennyiseget, hanem a
hengerek is. De oda jobbara szorassal jut el az olaj (a forgattyus
tengely ugymond felveri). Az olajnyomas pedig jobbara a tavoli helyek
keneseben segit (vezermutengely, szelepek, vezermulanc stb.).

Forrasaim:
Gepjarmu szerkezetek - Fachkunde Kraftfahrzeugtechnik
Magyar kiadas: Muszaki Konyvkiado 1996
Szerzok: Bohner-Gscheidle-Leyer-Pichler-Saier-Schmidt-Siegmayer-Zwickel
Es a tanulmanyaim.

Mindenkinek kellemes autozast, hasznaljatok ki a joidot!

Udv
Teeby
+ - Kedvezmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatarsak!

Volna nekem egy tavoli ismerosom, aki Budapesten egy Skoda kereskedes -
szerviz-ben dolgozik.
Erdeklodtem nala, es talan megoldhato lenne, hogy akik autot szertnenek
venni, azoknak egy kis (ezt sajnos nem en dontom el) kedvezmeny jarna.
Allitasa szerint ertelmes keretek kozt tud engedni, ugy hogy mindenki
jol jar. Egyenlore ugy nez ki, hogy a dolog vonatkozna a Skoda teljes
valasztekara, es netan a naluk ertekesitett hasznalt autokra is.
A kedvezmeny es az alku szemelyes dolog.
Tehat azt igerte nem mond fix osszeget vagy %-ot. De ha valakit erdekel
es szemelyesen elmegy (komolyabban erdeklodik), akkor lehet vele
alkudni.
Egyenlore meg jovahagyas alatt van az ugy. Majd jelzem, hogy mikorra
lesz biztos a dolog.

Egyebkent kerdeztem tole, es o is allitja, hogy valoban lehet alkudni a
kereskedoknel, es erdemes is, mert atlagosan 5% az amit elengednek. Hat
ha egy 2 millios kocsit szamolok az mar 100E forint. Ugyhogy nem
mindegy. :-)

Mindenkinek a legjobbakat.
Teeby
+ - Re: benzin, sulyozott birsag. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

>PS: egyebkent itt *olcsobb* lett a benzin 3 sztotinkaval, 
>azaz ~4,20 forinttal. Otthon mi a helyzet?
Hivatalosan nemtom, de 231,X helyett 228,X-ert tankoltam a MOL-nal.
********************************************
naesakkora neheze:

>vonatkoztatva kell sulyosnak lenni ugyebar. Akkor vagy kereseti
>igazolast, es jovedelembevallast kell a forgalmival egyutt magunkkal
>vinnunk, vagy a rendornek kell elvegeznie egy ertekbecslo tanfolyamot,
>hogy megallapitsa, hogy az adott auto mennyibe kerulhetett, ezalapjan
>felteteleznie kell egy kereseti szintet es ez alapjan megallapitania a
>birsagot, sajat belatasa alapjan. Mert enszerintem auto alapjan csak
>igy lehetne kiszabni.
Bruhu:((
Bocs NM1, nem Te nem olvasod az elozmenyeket!
Csak nehany ravezeto fogalom:
Feljelentes-adohivatal...
Dereng?
> Azonban a rendor szubjektiv itelokepessegere
>bizni a birsagok megallapitasat, az kicsit nonszensz. Ha szimpi vagy
>neki, akkor kevesebb, ha nem, akkor meg tobb?
VD! Lehet hogy most oriasi csalodast okozok, de ez most is igy van:(((
Es most sincs jol!
>Felmerulhet a nok es
>ferfiak kozotti elbiralas massaga a rendoroknel. Pl. a no kicsit
>jobban kigombolja a dekoltazsat vagy ramosolyog a rendorre, es maris
>nem kell fizetni, csak figyelmeztetik, hogy maskor ilyet ne csinaljon.
VD! Ez most is igy van:)
Es nincsen jol!
>(Ilyet mar sokszor hallottam.) 
Naugye, hogy most is igy van!:))
Es ... ... jool!!!

>senkinek, es nincs kulonbseg ember es ember kozott, legyen barmilyen
Valahol hallottam (filozofia): A legnagyobb igazsagtalansag az egyenlosdi! Hmm?
>De ismet hangsulyozom, akinek nincs penze egy eseteleges
>birsag kifizetesere az eloszor is ne szabalytalankodjon, vagy ha ez
>nem megy, akkor ne uljon autoba.
EEErtem! Neked van, Te szabalytalankodhatsz! Aham.

>Kossz,
>Vaddiszno
Csmit:)
VTI




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS