Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 18
Copyright (C) HIX
1998-05-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ford Orion 1.6 (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Daihatsu szerviz (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Skoda 105 S (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Diesel autok es a katalizator (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Clio vs. Fiesta (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re: HIX #15 (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Teszteljuk egymas autojat ! (mind)  34 sor     (cikkei)
8 re:karburator vs. befecskendezo (mind)  35 sor     (cikkei)
9 re:VTEC (mind)  47 sor     (cikkei)
10 Jo auto, rossz auto (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Ford Orion 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Na szoval:

Tipus: Ford Orion 1.6 GL
Evjarat: 1983. VII.

A kocsi 1990-ben kerult hozzank, en 1991. majustol 1992. decemberig jartam
vele, ezalatt kb. 30000 km-t mentem vele, ebbol kb. 28000 volt Bp.
Emlitesre melto extra gyarilag semmi, utolag lett belerakva taviranyitos
riaszto+kozponti zar.
Jellemzoi: elegge nagy csomagter, osztva dontheto hatso ulessel, 4 embernek
kenyelmes ulesek, a karpit viszonylag jo minosegu, eladaskor kb. 110000 km
volt az autoban, de megkopas nem latszodott az uleseken.
Az auto 75 LE-s, eleg jol ment, autopalyan 170-ig birta.
Fogyasztasa elfogadhato, varosban telen 9.5, nyaron 8.5-9 korul mozgott
sportos vezetesi stilusnal.

Hibai: sajnos meghibasodasa elegge sok volt, bar igazabol egyik sem komoly,
csak apro idegesito dolgok. Altalaban a gumi alkatreszek, es tomitesek
nyiffantak ki benne egymas utan. Ketszer fordult elo, hogy a karburatorban
levo gumi membran atszakadt, ettol felugrott a fogyasztas 16-17 literre.
Mindket hatso kerekagycsapagyat cserelni kellett 90000 km kornyeken, mivel
elviselhetetlen hangjuk lett. Aprobb kis hegeszteseket kellett megejteni a
kipufogo rendszeren, mivel a cso 1-2 helyen kilyukadt.
A karosszeria jol birta a gyurodest, bar ehhez hozzatartozik, hogy 1992-ben
kemenyen oldalba csaptak a kocsit, es ujra lett fenyezve az egesz.

Ennyi ami hirtelen eszembe jut, ha valakit valami konkret erdekel, irjon.

Peter
+ - Daihatsu szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem az olvasotabornak !

Nemregiben vettem egy Daihatsu Applause tipusu autot.
Ez onmagaban meg nem is volna baj, de a telefonkonyv es a napilapok nem
hemzsegnek eppen a Daihatsu szerviz cimektol. Ha valaki esetleg ismer
egy jo Daihatsu vagy csak altalanossagban japan auto szervizt, kerem
ossza meg velunk tudasat.
Az is erdekelne tovabba, hogy honnan lehet a fenti jarmuhoz rendes
minosegu alkatreszeket beszerezni, van-e pl. olyan bonto, amelyik japan
autokra, esetleg epp Daihatsu-ra specializalodott.

Ha valalkinek barmi mas tapasztalata, meglatasa van a markaval vagy az
Applause tipussal kapcsolatban, esetleg jotanacsa, hogy egy hasznalt
Daihatsunal mire erdemes fokozottabban odafigyelni, az se kimeljen.

Elore is koszi

Feraji Arpad
+ - Skoda 105 S (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A fenti autohoz szeretnek egy hengerfejt szerezni.
Ha netan van neked es Bp vagy kornyeken lax, es
realis arat kersz erte, irj batran! 

A fenti autot 1978-as zold szinu, 7 eves motorral
rosz hengerfejjel, autoradioval, 1999. februarig
ervenyes muszakival es zoldkartyaval eladasra fel-
kinalom. Iranyara: 57.200 Ft

Irj, megegyezunk!


+ - Diesel autok es a katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi autosok!


  [Hungary] irta ( Fri May  1 14:19:44 EDT 1998 AUTO
#15)

>A TDI motorokkal kapcsolatban egy kerdesem van csak, mikor lesz rajtuk
>katalizator? 

Az en autom (VW Vento 1.9TD) 1992-es es mar akkor katalizatorral
szereltek.
Ez egy platina katalizator (remelem jol emlekszem ra), annyit tudok
rola, hogy 
orok elet meg egy nap. Nem kell cserleni soha.

Jellemzo, hogy egyszer zoldkartyara egy KAMAZ szervizbe vittem, es a
szakik 
nem akartak elhinni a mert adatokat.


Udv.:	SABAT
+ - Clio vs. Fiesta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A kovetkezokben szeretnem kerni segitsegeteket,
tapasztalataitokat:

A kozeljovoben tervezem autom lecsereleset. 
Eddig mar sikerult ket autora szukiteni az erdeklodesemet,
a vegso donteshez azonban jo lenne felhasznalni tanacsaitokat.

Kb. 92-93-as evjaratu Renault Clio-rol, illetve Ford Fiesta-rol lenne szo.

Minden erdekelne: milyen motorral erdemes (szol-e valami
a diesel-ek ellen), mire kell figyelni vasarlaskor (akar motor,
akar karosszeria, akar egyeb tekintetben), egyszoval minden,
ami megerosithetne valamelyik auto mellett.

Meg egy kerdes: ajanlja-e valaki fenti ket tipus helyett az
Opel Corsa-t alternativakent?

Minden valaszt elore is koszonok.

Hello

Laci

+ - Re: HIX #15 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 1 May 1998 21:37:11 EST, you wrote:

>Nekem kicsit mas tapasztalatom van, (Fiat Tipo 1.6 ie-rol): MELEGINDITASKOR
>inditozas elott lassan lenyomott gazpedal (azaz lenyomott gazpedal mellett
>inditas) segit az inditasban.

Erdekes, nekem ugyanigy 1.6 i.e. Tipom van (Bp. lexebb Tipoja ;-))) ),
es SOHA nem erek hozza a gazpedalhoz, megis 2-3 fotengelyfordulat utan
azonnal feleled a motor.

Udv:  Zak

(latom az ekezeteket...)
+ - Teszteljuk egymas autojat ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Auto-sok !

Egyreszt irigykedve olvastam azok irasait, akik eletukben sok
autot kiprobaltak, vagy uj Audikat, Fiatokat, stb. tesztelhettek.
Masreszt egyutt erzek azokkal, akik pl. vasarlas elott aprankent
probaljak (latatlanban) osszeszedni az informaciokat.
Igy jutott eszembe a kovetkezo:

Mi lenne, ha egymas autoit probalnank ki. X megirna, hogy milyen
autoja van, es mit szeretne kiprobalni (vagy mindegy neki).
Y-nak eppen olyan autoja van, amit X szeretne kiprobalni, vagy
forditva, azt szeretne kiprobalni, ami X-nek van...
Ha egymasra talalnak, akkor mar magan e-mail-ban idopontot 
egyeztetnenek, mennenek egy-egy kort, es mindenki gazdagabb lenne
egy tapasztalattal. (Persze utana megoszthatna velunk is.)

Sok elonye lenne:
- csak ugy onmagaban is jo dolog autokat kiprobalni
- azonos tipusu auto tesztelesekor meg kevesbe hozzaertok szamara
  is kiderulhetne, ha a sajat autoja rendellenesen viselkedik
- ha valaki vasarolni szeretne, akkor elore tudna, hogy meg fog-e
  felelni neki az adott tipus, ill. lenne osszehasonlitasi alapja
- erdektol mentesen, oszinten lehetne informaciot cserelni
- meg azt is el tudom kepzelni, hogy nehanyan nosztalgiabol pl.
  ujra Trabantba ulnenek (a Trabant tulajdonosa is biztos orulne)

A mai vilagot ismerve gondolkoztam a biztonsag kerdesen is. Ha egy
orzott parkoloban lenne a talalkozo, ahol az egyik auto maradna,
amig a masik proba alatt van, ill. ha csalad, ismerosok is elkiserik
a teszteloket, akkor nem kell tartani lopastol, vagy egyeb bajtol sem.

Mi a velemenyetek ?

Bessenyei Zsolt
+ - re:karburator vs. befecskendezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Erre en mashogy emlekszem, eszerint letezik ma is olyan karburator, ami
>alkalmas ilyen uzemre (ld. benzinmotoros furesz), es hat a szazad elso
>feleben is repultek valahogy befecskendezo nelkul. A hagyomanyos
>autokarburator egy-az egyben persze valoban nem mukodik rendesen ilyen
>celra.

Igy van , letezik, bar nem eppen a motoros furesz kerburator elven muxik. A
motoros furesz karburatorja  gyakorlatilag csak egy fuvokaval ellatott
vasdarab, ami ket uzemallapot kielegitesere alkalmas: alapjarat es terheles.

A regi repulok karburatorjanak uszohaza nem a karbival volt egyutt epitve.
A karbi mellett kulon kis tartaly volt, altalaban ovalis alakja volt. Ebbol
tobb iranyba voltak csatornak a karbi keverotorkahoz. Ebben volt a benzin.
Igy a benzin mennyisege nem fuggott az allasszogtol, hiszen mindig az adott
fuvokabol szivott, mig a tobbi egy szeruen le zart. Gyakorlaitilag nem volt
a hagyomanyos ertelemben vett benzinszint.

A masik dolog, hogy nem tudtak megcsinalni mindefele manovert. 

A motorok viszont bizonyos forszirozott uzemallapotokban is jol sot neha
jobban is mukodtek. Pl. eros zuhanas utan felkapjak a gep orrat. Igy a
"kanyar" miatti centrifugalis ero a karbiba paszirozta a benzint a
fuvokakon keresztul. Ezaltal a motor tobblett benzinhez jutott es igy nott
a teljesitmenye, amire ennel a manovernel szukseg is van.

Remelem erthetoen fogalmaztam, bar egy kicsit kaba vagyok meg. 
udv,
				**
     __   mailto: **  
  __/_|\_Klem Krisztian ***** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
Woman worth weight in gold probably cost as much!
+ - re:VTEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kicsit tul koran van.de megprobalom osszeszedni magamat es ertelmesen leirni.

A VTEC rendszert a Honda fejlesztette ki az F-1-es autoi szamara amikor
betiltottak a turbozast.

A VTEC valtoztathato szelepvezerlest jelent.
A Hondaban ez csak a szivoszelep oldali vezermutengelyen van, de
elmeletileg lehet mindket oldalon is lehetne alkalmazni.

A lenyeg, hogy hengerenkent ket szivoszelep van. Alapesetben
(ford<5800)ezeket ket butyok nyitja-zarja. Ezek egyebkent egymashoz kepest
eltolva es mas vezerlesi(nyitasi) karakterisztkaval mukodnek.Ez segiti elo
az alacsony fordulaton nagy nyomatekot, mert igy a motor majdnemhogy
ketszer kap toltest megfelelo eltolassal. 

A vezermutengelyen hengerenkent van meg egy buttyok a ket masik kozott.
Ennek a profilja az igazi sportvezermutengellyel egyezik meg. A himbak ugy
vannak kikepezva, hogy a ket szelso(alap) butyokhoz tartozo himba koze van
rakva a sport butyok himbaja. 
5800-as fotengely fordulatszam felett a motorelektronika olajnyomas
segitsegevel  osszereteszeli a harom himbat. Igy azt erik el, hogy a
kozepso himba illetve a kozepso, sportbutyok fogja nyitni-zarni a mindket
szelepet. A masik ket butyok , mivel ezek kevesebbet nyitnak, nem tudnak
beleszolni a vezerlesbe ezert uresen fognak forogni. A sport butykokkel
vezerelt motor tulajdonkeppen olyan mintha feltuningoltak volna.
Volt szerencsem ilyet vezetni. Ha csak annyit mondok, hogy egyesben az
amugy nem csuszo kerekeket a sport allapotba valo kacsolaskor a motor siman
megporgette. Emelett normal hasznalat kozben nem volt tobb a fogyasztas 9
liternel. Szoval nem rossz.
Ez a rendszer eleg jo, de csak ket uzemallapotot lehet vele megvalositani.
Az igazi az ami a BMW-kben(,stb.)is van . Ez az ugynevezett fokozatmentesen
valtotathato szelepvezerles. Itt a vezermutengelyen kupos butykok vannak es
tengelyiranyban el tud a tengely mozdulni. Ezt a mozgast szinten
elektronika vezerli a motor uzemallapotanak megfeleloen. Igy fokozat
mentesen megoldhato a teljesen sportos es az abszolut takarekos motor kozti
atmenet.

 
  
udv,
				**
     __   mailto: **  
  __/_|\_Klem Krisztian ***** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
Woman worth weight in gold probably cost as much!
+ - Jo auto, rossz auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem az hogy valaki szamara melyik lesz a jo auto meg a rossz auto, az
nagyban fugg attol, hogy az a peldany, amit megvett, milyen allapotban volt.
Nekem egy 15 eves VW Polom van mar lassan 2 eve es semmi bajom sem volt
vele, olaj-, gumi-, 1 lengescsillapito-, akkucsere kellett csak, pedig nap
mint nap hasznalom, tobbszor jartam vele kulfoldon, semmi problemaja nem
volt. Igaz nagyon jo allapotban is volt. Ugyanakkor egy ismerosom 8 eves
Golfja mar haromszor hagyta cserben ot, raadasul egyszer kulfoldon (pedig
jobban kimeli, mint en). Lehet altalanosan mondani, hogy a regebbi
francia/olasz kocsikkal sok elektromos baj volt meg rozsdasodtak, de ha pl.
most hasznalt kocsit vennek, csak az allagat neznem, az hogy Opel vagy
Renault, kevesbe befolyasolna.
Egyebkent az a meglatasom, hogy az ujabb, mindenfele elektronikus csodaval
teletomott kocsik messze nem fogjak azt a kort megelni, mint elodeik, mert
ezek nem javithatok olcson es egyszeruen. Ezekhez mar szakszerviz kell draga
muszerekkel meg alkatreszekkel es nem eleg Jozsi szaki vagy Dezso szaki
altalanos tudasa a javitashoz :-(
Udv
Miklos
> ------------------------------------------------
Miklos Tar	    Patent & Trademark Department
    Gedeon Richter Ltd.
Gyomroi ut 19-21, H-1103 Budapest, Hungary
Phone:+36 1 431 51 69 Fax:+36 1 260 13 12

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS