1. |
Motor csere? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: *** HIX AUTO *** #352 (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
3. |
olom - adalek- benzikutas (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
4. |
Ford Fiesta 1.1 GHIA elado (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Fiat Tipo tulfogyasztas (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
6. |
Re. Japan autok (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
fura robogo (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
Astra, hidegen rangat. (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
9. |
Maganjellegu Steiner Gabornak (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
10. |
Elogyujtas, termosztat, olommentes (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
11. |
Katalizator (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
12. |
Favorit problema (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Motor csere? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
Szeretnem az Opel Mantamban kicserelni a motort valamelyik erossebb BMW
motorra (min 200LE). Tud valaki olyan szerelot ajanlani, aki elvallalna es
szepen meg is tudna csinalni?
Ezt utana hol es hogyan kell bejelenteni? Kell ezután uj vizsga?
Udv:
Dani
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #352 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok.
>Felado : [Hungary]
>Temakor: Fiat Tipo tulfogyasztas ( 16 sor )
>
>Vettem egy Fiat Tipo 1.4ie tipusu autot. 1990-es, 70 LE.
>Minden nagyon szep, de baromi sokat eszik. Varos: 12L, országut 8,6 ugy,
>hogy nem nyomom neki.
>Azt hallottam, hogy a koztonti injektor miatt van. Az szokott ilyet
>csinalni. De mivel allitasi lehetoseg nincs rajta, vele kell elni.
>Be lehet meg meretni, szabalyoztatni, de az okosok azt mondtak, hogy 10-bol
Mint gyakorlo Fiatos mondom, hogy az en Ragata 1.5ie (1498ccm) autom varosban
nem fogyasztott meg ennyit, mint a Tied orszaguton. Az meg hogy nem lehet
beallitani csak duma, arra hogy nem akarnak vele foglalkozni. Addig
kell keresni a Fiat szervizeket, mig el nem vallaljak a motordiagnosztikat.
Gyanitom, hogy az elektronika korul lehet valami gubanc (esetleg valami
erzekelo fals adatokat kuld) ez minden autoval megesik. Ezt a Fiat
szervizekben levo diagnosztikai muszerrel, par perc alatt meg lehet talani.
Az alkatresz az mar dragabb mulatsag, de ilyen fogyasztas mellett megeri.
>Ja, a katalizator nincs benne.
Az enyembe sincs.
ROB.
ui: a megemlitett Fiat surgosen elado. Ujat veszek! ;-)
|
+ - | olom - adalek- benzikutas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autósok !
Olvasgattam az olmozott es olmozottlan benzin kozotti kulonbsegekkel kapcsolato
s velemenyeteket.Eddig nem erdekelt , ( mert nem volt autom ) de mostanaban vet
tem egy Lancia Y-10-t.86-os az auto es ha jol lattam a vasarlasnal akkor 98-as
csorgadozott az ereiben.Gondoltam kiprobalom 95-el.Szegenykem olyan szelepcsorg
es organumot adott ki magabol , hogy rossz volt hallgatni.Azota az OMV olompotl
o adalekat hasznalom es tutira bejott.
Valamelyik levelben olvastam , hogy allitolag adalekolt benzinhez a kutas lotty
int bele a tankba meg valami + -t.
Mint regen volt kutas nem ajanlom ezt a modszert csak sk.Ezt azert irom ( bar m
ely tiszteletem a becsuletes kutasoknak ) mert annak idejen mi ebbol eltunk , h
ogy az adalekos flakonban nem az volt aminek lennie kellett.Ne itelkezzetek elo
re mert tenyleg ebbol volt csak nemi penzunk.
Raadasul logikatlan , hogy meg tegyunk bele adalekot egy tutiba.
Gondolom sokatok lattak a Fokusz cimu musorban ( regebbi riport volt ) a mutoga
tos kutas eljarast is.Mindig maradjatok az autonal toltes kozben es jol nezzete
k meg mit toltenek meg plusszba.Eleg sok penzt lehet megsporolni egy kis alapos
saggal.
Azert meg elnek olyan kutasok akik szeretik a munkajukat és azert uzik ezt a sz
akmat , ugyhogy tisztelet a kivetelnek.......
Bocs az idotokert ( a hosszusag miatt ) de hatha hasznal valamit..
Üdv.
SAMY
|
+ - | Ford Fiesta 1.1 GHIA elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Van egy kis auto amit olcso etetni,es raadasul Elado:
1985.augusztusi
2000 nov-ig vizsga
oceánkék
81.000km
első tulajdonos itthon
benzines
napfénytető
riasztó
szinezett üveg
osztott hátsóülés
410.000Ft
érdeklődni:Vörös Balázs / 06-30-99-0-66-55
|
+ - | Re: Fiat Tipo tulfogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Mar megint en vagyok. A robogos levelben eszembe jutott valami.
Az autom gyarilag katalizatoros, de fizikailag nincs benne. Ez bekavarhat
ennyire? Olyat már hallottam, hogy Honda Prelude lyukas kipufogoval +1
litert eszik.
A robogos levelben ez all:
Ezen felul extrem magas fogyasztast okozhat minden olyan hiba,
ami a precizen hangolt benzin-levego-kipufogogaz rendszert zavarja.
Várom a valaszokat.
Kiss Horvath Gabor
> wrote in message news:...
> Sziasztok.
>
> Vettem egy Fiat Tipo 1.4ie tipusu autot. 1990-es, 70 LE.
> Minden nagyon szep, de baromi sokat eszik. Varos: 12L, országut 8,6 ugy,
> hogy nem nyomom neki.
> Azt hallottam, hogy a koztonti injektor miatt van. Az szokott ilyet
> csinalni. De mivel allitasi lehetoseg nincs rajta, vele kell elni.
> Be lehet meg meretni, szabalyoztatni, de az okosok azt mondtak, hogy
10-bol
> 10 esetben nem(igen) használ. Max 1 L megy le. (25 eFt-ert)
> Ja, a katalizator nincs benne.
> Nem szeretnek beletorodni, hogy ilyen sokat eszik. Van valami megoldas?
> Mitol eszik olyan sokat?
>
> Várom a hozzaszolasokat barmilyen Tipo-s temaban.
>
> Kiss Horváth Gábor.
>
|
+ - | Re. Japan autok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Szia Zotya
Sziasztok autosok.
> 5 ev garancia
>Ezek utan vesz meg valaki nemet autot ???
Igen vesz. Az alkatresz arak 1:3 a nemet autok javara.
Udvozlet : Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
|
+ - | fura robogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy ismerosomnek lenne szuksege olyan robogora, aminek hatul ket kereke
van (Magyarul "tricilkis" robogo.) Van valami infotok arrol, hol lehet
ilyet venni? Es ez kanyarban hogyan viselkedik? (Do"l valahogy, vagy
kido"l :-)
Kosz a tippet: Laci
|
+ - | Astra, hidegen rangat. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
1,6-os 8 szelepes, hengerenként befecskendezéses, elosztó nélküli 4
tekercses gyujtásu Astra, ujabban hidegen rangat - nemi benzinszag is
erzodik, de nem nindig. Computeres vezerlese van igy fogalmam sincs, hogy mi
okozhatja.
Van valami otletetetek, vagy siman lokjem szakadekba.
udv.Con
|
+ - | Maganjellegu Steiner Gabornak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A tobbiektol bocs.
Gabor, maganlevelben nem erlek el. Erdekelne, hogy az ujpesti karosszerias
(kozvetve eljutott hozzam az ajanlasod) munkajaval nem merult-e fel
problema az eltelt idoben, mert ha nem, en is oda vinnem az autot.
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|
+ - | Elogyujtas, termosztat, olommentes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
kovetkezo kerdese volt: lehet-e az, hogy a korai >elog
yujtas miatt kevesebbet fogyasszon az autom (E Kadett '86), pl.: a nagyobb moto
rho miatt, vagy keressem mashol az okot. Ezzel kapcsolatos a masik dolog.
Az előgyújtást célszerű a csúcsterhelés kopogási határértékére beállítani. Prec
íz új motorok esetén is adott egy (1-2 fokos) szórás az optimális előgyújtásigé
nyhez. Ez a használat során még komolyabb eltéréseket okozhat (jeladó mechaniká
ja kophat, szelepvezérlés változhat, kompresszióváltozás stb.) Finomra hangolt
üzemanyagellátás mellett 1500-2000 közötti fordulatszámon legnagyobb fokozaton
padlógázt adsz; ekkor ha nem csörren be az előgyújtásod tuti, hogy nem túlzott!
Optimális előgyújtásod esetén lehet a fogyasztás minimális...
Az ólommentesre átállás előgyújtásállítása: attól függ, milyen az égéstered kon
díciója (kompresszió, átöblítettség, keverékképzés minősége, esetleges cseppese
dés a durva felületen stb.). A magasabb oktánszám ugyan nagyobb előgyújtást (ig
ényel) tesz lehetővé, de az ólommentes gagyi égése
minden motorban másképpen zajlik (magam emiatt csipőből csökkenteném az előgyúj
tást, sőt az előgyújtásszabályzót - rugó és/vagy pneu - is átvariálnám... ill.
hozzáigazítanám: de ez egy olyen sokdimenziós fv. amit egy autókomputer is nyög
venyelősen vezérelget...). De ez olyan mintha egy Rotring ceruzát csak (száríto
tt) tintával használhatnál; szóval az grafitbetétre lett tervezve...
>is: ha igaz az elozo, akkor lehet-e nagyobb a fogyasztas egy - mar
alacsonyabb hofokon nyito, es egyebkent jo - termosztatnak koszonhetoen.
Milyen kovetkezmenyei vannak/lehetnek, ha nem igazan jo a termosztat?
Az optimális üzemi hőfok a henger külső felületén 110-130 fok között lenne. Ez
viszont vizzel (etilén-glikollal) nehezen lenne hűthető, emiatt picivel forrásp
ont felett tartják modernebb motorokon. Ha alacsonyabb az üzemi hőfokod akkor a
z annyit jelent, hogy feleslegesen hőt vonsz el a henger mellől, ami hőt a mech
anikus energia rovására pótol a motorod ergo a termikus hatásfokod és ezzel fog
yasztásod is romlik. Csak gyárilag ajánlott termosztát való a motorba... Ez egy
kompromisszum a mechanikus részek élettartama és a fogyasztás között. Magam eg
y szőröstalpú oláh konstruktőrt sem szívesen bírálok felül, elvégre neki ez a s
zakmája... s valószínűleg ahhoz az összetákolt motorhoz senki jobban nem ért...
Ha az 10 fokkal alacsonyabb értéken nyit saccolom 2-5%-nak a többletfogyasztást
hosszú távon az optimális értéktől (Ha nyitott: 5-10%).
>1, ezt a 2.2 l-es motort 1960 tajan terveztek traktorhoz (jeee akkor attol
ilyen lapos a nyomatekgorbe)
1984-1986 között valamennyi nyugati motort face liftingeltek...
>2, puha a szelepfeszek (az jo kenyelmes lehet nem nyom) DE HEGGED!
... s ott a puha szelepfészket megkeményítették (minimum a kipufogószelep fészk
ét edzett betétesre cserélték (változtatták jobb helyeken a szelepvezérlési szö
geket is, + irományom második bekezdésében foglaltakat + olaj kenésének megeshe
tőségét javították (olajlehúzó gyűrű, szelepszárszimm stb)).
3, artani nem hasznal
Azért nem igazán kóser...
Mivel ez határeset 14 évesen következőt javasolnám: állítsd be pontosan a kipuf
ogó szelephézagokat. Hajtsd meg a kocsit, mint Zinger a varrógépet! 5ekm után h
a bármely kopást (hézagcsökkenés OHV OHC esetén egyaránt) tapasztalsz akkor jár
j adalékossal.
AVANTI benzint újfent ajánlanám mindenkinek aki mindenféleképpen adalékoltatni
vágyik a benzinjét... Nem mondom, hogy jó; mert a motor ugyanúgy nehezebben ind
ul, szenvedni képes. De jóval kevésbé: így jobb. Nekik pár éve tapasztalatuk má
r van vele - Labancban is -, és jenki adalék.
A MOL még a "béta verzióját" teszteli először élesben, az ARAL adaléka ugyan 4.
éve ismerős Németben, de az kutya drága volt 10DEM/100l; amilyen jó híre az AR
ALnak felénk van nem csodálkoznék, ha MOL-ét tennék bele, vagy ha esetleg mégis
annak a döntő többségét kicsalnák!
Ügyeljetek arra, hogy 2x ne adalékoljátok a benzint! Mert az brutális!!!
(Hallottam, hogy egy-két MOL kúton szivatták a parasztokat azzal, hogy megtanko
ltatták őket adalékolttal, aztán borravaló reményében még egyszer mérőedényből
is megadalékolták. Jó esetben csak ólmozott (az is piros) benzint cserpákoltak
bele a tankba, rosszabb esetben az adalékot újra.)
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv mindenkinek !
Az egyik haverom leszerelte a katalizatort
a kocsijarol. Allitolag furgebb lett, es kevesebbet fogyaszt.
Utana persze bemerette a CO-t, nem lett olyan jo mint
elotte, de boven a megengedett ertek alatt maradt.
Az lenne a kerdesem, hogy most mi van? Nyilvan nem
tul szabalyos, de ha ugy vesszuk nem is nagyon szabaly-
talan.
Imi
|
+ - | Favorit problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
egy ismerosomnek Favorittal van gondja: Ahol a leomlocso
osszekapcsolodik a kipufogo kozepso reszevel (azzal a ket rugoval
kombinalt csavarral), nos ugy latszik valami kikopott ott, es minden
valtasnal nyikorog, mint az istennyila.
Allitolag ez Favoritos tipushiba, de milyen a megoldas?
Koszi: Cs.
|
|