Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 299
Copyright (C) HIX
1999-02-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfa - szaggat - 2 (mind)  12 sor     (cikkei)
2 majonezes fuszerezett olaj (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Re:CityRallye (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Re: Re: Alfa - szaggat (mind)  32 sor     (cikkei)
5 benzinek vizezese (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Re: kek izzo (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Mennyi lehet az ara? (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Sportlegszuro (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Citroen AX es Trabi (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Talalmany (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Rozsdafalo (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Volvo furcsasag (mind)  41 sor     (cikkei)
13 banan (mind)  29 sor     (cikkei)
14 csak 60W ? (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Alfa - szaggat - 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, folytatom:

Bosch Motronic ML4-1 Multipoint .
A motor egy 133 le-os 16 szelepes boxermotor.
Mivel a kocsit pontosan 100e km -el vettem, 
nem tudom, hogy mi mindent csinalhattak vele azelott.
Az elso par ezer km-t nalam is siman vitte. 
Ahhoz, pedig hogy szaggasson, egyaltalan nem szukseges
teljesen levennem a labam, csak futnia kell 30-40 km-t,
s 130-rol 100-ra csokkenteni a sebesseget.

Szoval?
+ - majonezes fuszerezett olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi! 

Sajnos en is tapasztaltam ezt a szmotyit
es kezdetben a koros olajra gondoltam,
sot a hutovizbol is kerulhetett egy kis le
(olajos hutoviz), de a tomitest kicsereltuk, 
az olajat is kicsereltuk es a mix meg most is
termelodik...

Remelem, nem karostja a motort, vagy egyebet,
mert akkor nagyon fajna a szivem.

Uedv: Mato
+ - Re:CityRallye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [United States] irt a City Rallyerol.
>Nagyon jo kezdemenyezesnek tartom, am egy rovid 
eszrevetelem lenne.
>
>Lattam, hogy a nyari es a teli gumisok egy kategoriaban 
indulnak. Nos
>szerintem ez havon egy "kicsit" unfair. Ket hasonlo 
adottsagu sofor, hasonlo
>autoval, egyik teli, masik nyari gumival havon... Hat igy 
a nyari gumisoknak
>csak a szereples orome marad, habar a reszvetel a 
fontos... Talan ezen
>legkozelebb lehetne valtoztatni...

Igazabol jeges lesz (megrendeltuk a jeget...) es ott ez nem 
szamit. Tapasztnyalat. Aztan meg sok problemara adna okot 
az, hogy mi minosul nyariguminak, mi esoguminak, es mi a 
vegyes illetve a te'li. Szerintem ismerek par embert aki 
nyarigumival, szakadt szocreal autoval megszivat par 
olyasvalakit, akinek csucsszuper ABS/ASR jarganya van teli 
papucsokkal.

>Egyebkent kimegyek, megnezem, tenyleg erdekel.
Ennek nagyon orulok!

>Igazan nem kritizalni akartam, hiszen nagyon sok munka van 
egy ilyen
>rendezveny megszervezeseben. Csak gratulalni tudok hozza!
A verseny nem mai gyerek, tehat a szervezok mar lattak egy 
ket dolgot az elmult par ev alatt... Van mit meselniuk.

Jo buli lesz az biztos.

Udv,
GaborZs
+ - Re: Re: Alfa - szaggat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. Ahogy felmelegszik a motor, a hotagulastol elkezd szorulni egy
>ponton a gazbowden, ezert akad fenn. Ecceru olajozas segiten.
hat azert ez meglehetosen furcsa lenne...

2. (ezt tartom valoszinubbnek) A Fiat & Alfa motoroknal a gazbowden
mozgat egy potenciometert is, ami a befecskendezest/gyujtast vezerli.
Ez szeret elpusztulni, megkopik ott, ahol a legtobbet all a mozgo
erintkezo. Ahogy melegszik a motor, egyre kevesbe jo adott ponton a
vezetese a potmeternek, es elkezd rangatni. Sajnos egybeontott darab
reven cserelni kell. Nem erdemes felujitottat vagy bontottat venni, az
hamarabb elhasznalodik. Hajszalra ugyanezt csinalta a Tipo 1.6ie,
igaz, addigra mar eladtam, es az uj tulajdonosnal tortent..
Vagy legalabbis ezt mondta a szerviz. Nekem a kovetkezo javitasokat 
csinaltak:
Uj lambda-szonda
uj felso holtponti jelado
ram akartak sozni egy uj gyujtasvezerlest
es utolsonak a potmetert.

Elvittem egy helyi butykolohoz Mo-n, aki megtalalta a szakadast
a kabelben, megcsinalta, tett bele egy uj aksit es levizsgaztatta
a kocsit 20 eFt-ert.


>Persze a legjobb, ha elviszed Alfa-szervizbe, a te kocsidon mar van
>diagnosztikai csatlakozo, a szamitogep semmi perc alatt megmondja, hol
>a bibi. Nekem ugyanigy megmondta a Tipo-nal.
aztan rafizeted megegyszer az auto arat...

Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: crazy-horse.cs.cse.dmu.ac.uk)
+ - benzinek vizezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Sok szo esett mar a benzinek vizezeserol, es ugy latom, sokan nincsenek
tisztaban nehany alapveto dologgal.
A benzin es a viz nagyon kis mertekben oldodnak egymasban (100 liter
benzinben kb. 5 ml viz oldodik, ez 0,005 %). Ha vizmentes benzinbe kb.
0,005 %-nal nagyobb mennyisegu vizet keverunk (az oldodas
homersekletfuggeserol majd kesobb), egy durva emulzio keletkezik, amely
hamarosan ket fazisra valik es a viz kivalik az edeny aljan.
A benzin ami a benzinkuthoz erkezik, eleve tartalmaz valamennyi oldott
vizet, de tetelezzuk fel, hogy megsem. Ha a benzikutas 20 m3 teljesen
vizmentes benzinhez hozzaont pl. 2 liter vizet, akkor 1 liter viz a
benzinbe beoldodik, 1 liter pedig a tartaly aljan kivalik. Ha tovabbi 100
liter vizet hozzaont, nem fog tobb a benzinben oldodni, hanem 101 liter
lesz a tartaly feneken. A felso fazis, vagyis a benzin minosegen tehat nem
ront, legfeljebb a tartaly folyadekszintjet megemelve potolni tudja az
esetleges hianyt, becsapva az ellenoroket. A viz tartalyba juttatasa
(plombak hamisitasa stb.) sem konnyu feladat.
Fontos kerdes meg, hogy a szivattyu, ami a foldalatti tartalybol nyomja a
benzint a kuthoz, a tartaly mely reszerol szivja a folyadekot. Ha a
legaljarol szivna, akkor eloszor csak vizet nyomna, aztan egy rovid ideig
viz-benzin emulziot, majd ha a viz elfogyott, csak benzint. Nem tudom, a
benzinkutaknal milyen megoldast hasznalnak (az also fazis
kiszivattyuzasanak megakadalyozasara sok fele modszer letezik), de kell,
hogy hasznaljanak valamit, mert a homerseklet csokkenesevel a viz
oldhatosaga a benzinben csokken, tehat pl. a melegben lefejtett, vizzel
telitett benzinbol a viz a hidegebb foldalatti tartalyban kivalik. Olyat
meg nem hallottam, hogy valaki csak vizet tankolt volna, viszont ha
viz-benzin emulzio jonne a tartalybol, azt a kut oldalan levo atlatszo
megfigyelo csovon (amiben neha forog egy lapat) latnank, mivel az emulzio
zavaros, opalos.
Az auto benzintartalyaban is kivalhat a viz homersekletcsokkenes hatasara,
amit celszeru (foleg telen) eltavolitani. Ahol van vizzsak, ott ez
egyszeru, ahol nincs, ott egy tank (kb. 40 liter) benzinhez ontsunk kb. fel
liter vizmentes, vagy alacsony, nehany % viztartalmu etil-, vagy
metil-alkoholt.
	Cs.
+ - Re: kek izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 18 Feb 1999 05:22:27 EST,   wrote:

>>> Azt ugye tudjatok, hogy Mo-n nincs engedelyezve a
>>> 60W-nal nagyobb teljesitmenyu izzo?
>>
>>Ezt honnan vetted?
>
>Kozlekedesi fofelugyelettol :)

Es aztz lehet tudni, hogy mit csinal a felugyelet, ha valakinek
neadjisten feltunik, hogy 100/90 wattos izzok vannak a kocsiban...?

Zak
+ - Mennyi lehet az ara? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Most irok eloszor erre a listara remelem jo helyen tapogatodzok.
A kerdesem az lenne, hogy szerintetek mennyit lehetne kerni a kovetkezo
autoert? Majus juniusban szeretnem eladni, es mivel mar most kalkulalnom
kell a penzzel, ezert kerdem most.
Szoval a verda adatai:
Opel Kadett D 1,6 Diesel
1984-es (kocka), 5 ajtos, 5 gangos, friss muszakival (majusban lesz
muszakizva), 1997 oszen teljesen felujitott kaszni, no rozsda, fenyezve,
alvazvedo, motor 1995 (vagy 96?) felújítva, vadi uj gumikkal (175-os), vadi
uj aksi, SONY radiosmagno (hangszorok nem a legjobbak), riaszto + tavir.,
175e. km-el, rozsdabarna szin (nem a rozsda miatt!), torve nem volt, uj
lengescsillapitok, stb.
Szoval a kocsi szep, megkimelt (garazsban tartott) allapotban van.
Arlehetosegeket kizarolag maganba kernek, mert nem olvasom a listat.
Elore is koszonet, minden jot,
Udvozlettel:
MyChroLesLie

mailto:
ICQ UIN: 26252583
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (GDF Site)
+ - Sportlegszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Az elobbi hetekben volt tema a B.ON.T.EX sportlevegoszurorol. Az alabbi cim
alatt lehet oket megvasarolni. De nemcsak szurot , hanem gyertyat V
elektodasat is. Splitfire V gyertyakat.
Cimek:
RALLYE BOX
1204. Bp. Nagysandor Jozsef u. 54.
Tel: 283-74-25  Mobil: 06-30-9668-182
> -----------------------------------------------------
8600. Siofok. Fo ut. 260
Tel: 06-84-311-697
> ----------------------------------------------------
CLASSFORM Kft.
6725. Szeged. Sarkany u. 23.
Tel:06-62-444-404
> -----------------------------------------------------
A cimeket az auto2 1997 oktoberi szamabol irtam ki.

Udvozlet a listanak: Frigyes



+ - Citroen AX es Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Szia Endre, sziasztok autosok.
>felvetodott a kerdes.
>Lehet-e Citroen AX-be (1100-as 93-as evjarat) olommenteset tankolni.
Egy kerdesem lenne? Katalysatoros, vagy nem a Citrom. Ha katalysatoros akkor
olommentes, ha nem olmozott benzin valo bele.
>Trabinkban mostanaban mindig leall az egyik henger (nem
>mindig ugyanaz...).
Valoszinuleg az elktromos rendszerben lehet a hiba. Trafok, gyertyakabelek,
pipa, vagy a megszakito alaplapnal.
Nezd meg a kabelvegeket tisztisd meg. Valoszinu valami erinkezesi hiba van
nalad.
Megtisztitas utan javaslom a kabelvegeket es a gyujtokabel rez erintkezoit
akkumalor saruzsirral bekenni.

Udvozlet: Frigyes

Budapest. 1014                 Tel:214-39-50
  Uri u. 24.                       06-20-9446-107



+ - Talalmany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Szia Istvan sziasztok autosok.
Szeretnek megtudni valamit a talalmanyoddal kapcsolatban. Gondolom a
listatagok is kivancsiak. Nem kerek reszleges infot. Inkabb az erdekelne,
hogy aktiv , vagy passziv biztonsagnovelo a talalmanyod. Ha valamelyik
autogyar vevo a talalmanyodra, kerlek tudasd velunk is. Sok sikert kivanok.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014                 Tel:214-39-50
  Uri u. 24.                       06-20-9446-107



+ - Rozsdafalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

INOX HUNGARIA KFT.
1119 Bp. Fehervari ut 44  I. 112.
Nyitva: hetfo-pentek 9-16 ora
tel: 2043918/174, 411
fax: 2043940, 2043936

Valoban Auto Piac-ban lattam, csak kicsit regebbiben 1998/1-2. Egyebkent
mintha lattam volna frissebb ujsagban is.

Udv: Zotya
+ - Volvo furcsasag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autoguruk!

Hatalmas problemaval fordulok hozzatok, aki tud legyen szives adjon
tanacsot.
Elore is koszi. No akkor elregelnem banatom okat.
Van egy Volvo 360 GLT, 2.0i autom. Kb. egy evvel ezelott, bealltam az
udvarba
a kocsival, lemostam, es utana bementem a varosba. Egyszercsak mintha
kihagyogatna
a gyujtas, a ford.sz. le-leesett 500 korulre. Nagynehezen hazaertem vele,
leallitottam.
Masnap reggel el sem indult. Mint kiderult, a befecskendezes vezerloegysege
beadta a kulcsot. Namarmost go Volvo szalon, alkatresz ara kb 60k HUF.
Ez a summa ugye meggondolando, hat inkabb elmentem egy bontos ismeroshoz.
Talaltunk egy hasonlo alkatreszt, berektuk, a kocsi pocc-roff, indult. Azota
is ez
van benne. Viszont erezhetoen nem megy ugy a kocsi mint azelott, es ujra
kezd
szorakozni. A hiba most a kovetkezo. A kocsi, ha kb 3-4 napot all, utana
alig indul
be hidegen. Szoval az elso inditasnal kell koszorulni rendesen. Utana, amig
melegszik
a motor, semmi gond. Mielott elerne az uzemi hofokot elkezdi ugyanezt a
fordulat
ingadozosdit. Volt olyan, hogy lelepett elem egy gyalogos. Kuplung ki, fek,
mire a gazra raktam a labam, lallt a motor. Kb egy percig koszorultem, de
nem
indult be. Ez kozvetlenul az uticel elott tortent, szoval leraktam a kocsit,
elinteztem
a dolgom / kb 10 perc /, visszabattyogtam a kocsihoz, es pocc-roff, indult.
Na ezt oldja meg valaki. A kerdesem a kov. Ha megvennem az eredeti
alkatreszt,
kesobb ugyanigy jarhatok vele? Vagy esetleg csak beallitasi gond lehet?
/ erezheto, hogy rossz a CO is / Vagy csak valamelyik reszegysegem
szorakozik / vmelyik jelado / Egyebkent a rendszer Bosch LE Jetronic.
A kocsi maga kivalo allapotban van, 14 eves, de meg harmatrozsda sincs
rajta. 115 paci, sportfutomu, stb. Szoval nem szeretnek megvalni tole.
Tanacsokat maganba is. Elore is koszi, es bocs hogy ilyen bo lere
eresztettem.
Sziasztok!
Csonti
+ - banan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerencsere jott egy bennszulott, aki betomott az olaj 
helyere
nehany
>banant, amivel megint elindult a kocsi. Igaz lehet ez? Csak
kivancsi

Megindult, ja, a puszulas utjan. Edes egy dolog, nem?

Berr, berrr

A kacsak biztos szertik a banant, jobban tudnak hapogni 
tole, en
meg szeretem a kacsakat, irjatok csak ilyen marhasagokat, 
majd
rohogunk szep szolidan :-o))

        Melleklet:

Nagyon finom ez a banan
Plutty le a kis kacsak torkan
Tollas lesz a kicsi hatuk
Mi se nagyon szanjuk-banjuk

Ha ezek a rut tevesek
Minket jomadarnak neznek
Rohogunk egy jo nagyot
Szeressuk a hirlapot!


+ - csak 60W ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>> Azt ugye tudjatok, hogy Mo-n nincs engedelyezve a
>> 60W-nal nagyobb teljesitmenyu izzo?

Erdekes.....
akkor vennem kell uj KRESZ konyvet, ugyanis az
enyemben az all, hogy a tompitott max 65 W es 
a tavolsagi max 70 W lehet.
De amugy ki az, aki hajlando kiszedni az izzot
es megnezni, hogy hany wattos? :)))
Es ha esetleg lekopott rola a felirat...... tuti, hogy
senki nem fogja lemerni :))))

RB

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS