Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 22
Copyright (C) HIX
1998-05-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 TD23, megint (mind)  39 sor     (cikkei)
2 Reagalasok HIX AUTO#20ra (mind)  134 sor     (cikkei)
3 Opel Astra vagy Seat Cordoba? (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Sziasztok! (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Motorfek (mind)  15 sor     (cikkei)
6 Re:tisztasag (mind)  46 sor     (cikkei)
7 Re: francia autok (mind)  21 sor     (cikkei)
8 re: katalizator (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Cinquecento (mind)  27 sor     (cikkei)
10 Fuziok (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - TD23, megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogasch fustolgos ertekezeset olvasva eszembe jutott, hogy korabban
volt egy kerdesem, de valahogy elsikkadt a dolog.
Mivel most van aktualitasa, megkerdeznem megegyszer. (Elnezest
mindenkitol, akit zavar az ismetles, de engem tenyleg erdekelne
egy valasz.)
-------------
Van egy gondom, es mivel az ismerettsegi koromben senkinek
sincs nagymeretu turbo diesel motoros autoja, eddig nem igazan
tudtam kitol megkerdezni.
En decemberben vettem egy TD2.3 motoros 12 eves Opelt. A motor
allapota jo, a koromertek hatar alatt, inditaskor feher a fust. A gyari
vegsebesseget tudja, a fogyasztasa is a gyari kozeleben van. (Foleg
varosban hasznalom, a gyari 8, nekem 8.4 volt telen.)
Egyeduli problemam, hogy inditas utan nagyobb gazadasnal baromira
fustol. (Ezt 1. ill. 2. sebessegben nem nagy kunszt elerni.) A fust
szine
halvanyszurke. Parszaz meter utan a jelenseg megszunik, viszont ha
negyedikben-otodikben kihuzatom, akkor a jelenseg mindig elojon,
akar 200 km.-nyi ut megtetele utan is. Engem meg marhara zavar,
amikor beteritem fusttel az utat.
Azt szeretnem kerdezni azoktol, akiknek van turbo dieseles
tapasztalata, hogy ez is valami olyan termeszetes turbo-jelenseg, mint
a szikrazas, vagy inkabb adagolo/turbo hibara gyanakodjak?
---------------
Egyebkent az oninditom nekem is eljatsza a 4-5 fordulatot. Dusito
nelkul tobbet is. Viszont tuti, hogy indul.

Udv mindenkinek:
Pepin

/*----------------------------------------------------------------------
> ------------------------------------------------*/
/ Petre'nyi Jo'zsef                                              
/ Privat: mailto:   Business:
mailto:
/ http:\\www.nexus.hu\pepin\index.html
E'kezet: :-)))
/*----------------------------------------------------------------------
> ------------------------------------------------*/
+ - Reagalasok HIX AUTO#20ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor nem ertem.Azert kerdeztem, mert volt itt a Kozgazon egy 2.5-os TDi
> motor kiallitva az Audi altal. Megkerdeztem az Audi-s sractol a
> katalizatort, es teljesen ertetlenul nezett ram, hogy mit akarok tole.
> Oszerinte nincs rajta katalizator. Ez az egyik.
> A masik amit mondott, hogy lesz az Audinak egy V8-as TD motorja is. Errol
> mit tudtok?

Ki volt az Audi-s srac? Mert ha Porsche Hungaria, akkor tok analfabeta
hozza. A
Bp-i autoszalonon azt nem tudta megmondani a kiallitott S4
(biturbo)-rol, hogy 2
egyforma turbo van hengersoronkent,vagy 1kicsi-1nagy a turbolyuk
kikuszobolesere.A
katalizator nem biztos, hogy van rajta, de most nincs idom lemenni
megnezni. A jovo
hetre igyekszem kideriteni.
A V8 TDi keszulodik, mert a Mercie mar majd' kesz van. Hivatalos info
persze nincs,
de hallani ilyen hangokat itt belul is.

> A japan autok elonyekent a megbizhatosagot szoktak emliteni.
> Elgondolkoztam a dolgon: mivel a japanokra 3 ev garancia van, az
> europaiakra 1 ev, ez azt is jelenti, hogy a japanokat 3 evig

Ez azert jo, mert az olajcseren kivul ok sem csinalnak semmit, csak
eladjak a
meregdraga gyari alkaterszt, es csillagos eget surolo oradijert epitik
be. Mas
elonye nincs.

> a Bf 109 DB605 motorban egyes
> valtozatok  vizbefecskendezest is kaptak, amit az autoiparban
> tudtommal a mai napig nem hasznalnak. Ha jol emlexem, mintha lett
> volna haboru utan Alfa Romeo versenygep, amin mukodott, de ennyi.

A forma 1 turbos korszakaban jatszottak vele, a telj. novelesrol szolo
eszmefuttatasomban majd kireszletezem.


> Tobbfe'le tanacsot hallottam. (Pl. a mai autokat nem is kell
> bejaratni, vagy az elso 1000-10.000km-t finoman illik megtenni.)
> Orulnek ha a tanacshoz kis logikai okfejtes is tartozna.
> A celom termeszetesen nem az, hogy az uj motort mindjart
> tonkrevagjam, de azert menni is jo volna vele.
> Varom a javaslatotokat, udv. Laci

Illik az elso par ezer km-t kimeletesen megtenni. Erre azert van
szukseg, mert a
megmunkalas soha nem lesz olyan pontos az egymason mozgo alkatreszek
kozott, mint
ha azok egymashoz igazodnak. Arrol nem beszelve, hogy a hengert pl.
furjak
(korkoros barazdak) a dugattyu meg fel-ala jarkal benne (hosszanti
barazdak). Igy
egymasra meroleges erdessegek mozdulnak el egymason. Ha idod engedi, az
elso
2-3ezer km alatt ne "vizsgaztasd" a lovat, artani nem fogsz vele. A
gyarban minden
motor kb. 3 percet fut, a futtatas celja a tomitettsegvizsgalat 10%
(TIZ)
terhelesen!

> A leirastol elteroen Nyari olaj volt a motorban, -8 foknak, nagyon
> szepen "cuppant" amikor valtottam es meg hideg volt a valto.

Az Opel valtokban un. elettartam-olajozas dolgozik, ami azt jelenti,
hogy nincs
olajleereszto, sem betolto nyilas. Tudomasul kell venni, hogy hideg
motornal a
valto kicsit nehezen kapcsolhato, de ezt elhagyja mire 1. elindulas utan
felkapcsolsz harmadikba.A motorolajok kozott evtizedek ota nem talalni
egyfokozatut, kizart, hogy "nyari olaj legyen a kocsidban.

> A termosztat tul alacsony homersekleten nyitott, ezert gyakran harom
> hengerrel jart a motor.

Hol az osszefugges?

> Problemam a kovetkezo: olyan autora lenne szuksegem, amivel naponta
> jarhatok,
> mindamellett alkalmankent a csalad is belefer (feleseg, gyerek, +2 kis
> termetu kutya,  tovabbi
> gyerek nem kizart). A legjobb lenne persze kettot venni, de erre nemigen
> lesz penzem.
> Igy valami kompromisszumos megoldas kellene, 2 millio Ft kornyeken.

Auto motor idei valamelyik szamaban gorcso ala vettek a teljes magyar
ujauto
kinalatot 2 mFt alatt. Ami szerintem ertekelheto belole: Opel Astra 1,4
i (otajtos)
es Ford Escort 1,3i kombi (!), ha sok a cokmok, a tobbit felejtsd el...

> A het vegen volt szerencsem egy Pontiac Firebird-ben menni, igaz
> csak keveset. Erdekelne, hogy hogyan mukodik a valtoja (6 seb
> automata).

Biztos? P-R-N-D-4-3-2-1 (ebbol csak max 5 szokott elore mutatni) Milyen
evjaratu a
jargany, mekkora motorral?

> Nekem egy Opel Kadett 1.4i csinalja ugyanezt. Ha mar legalabb 1 oraja
> all az auto, inditaskor (jo)nehanyat fordul a fotengely, utana 100%-osan
> elkapja. Lattam mas 1.4i Kadettet is, az is ugyanennyi ido alatt indul,
> viszont a kozponti befecskendezos 1.4 Astra mar sokkal gyorsabban.

Elektr. befecsk-nel az uz.ag tapnyomas 2-3 bar. Ha ezt visszaengedi az
AC, akkor
ido kell, mig ujra felepul. Valaszt lasd meg Auto#20-ban.

> ha van koztetetek 89-91-es Passat 1.6TDi tulajdonos aki elarulna,
> hogy olajcsere eseten kb. mennyi olajat kell beletolteni,
> Ugyanis az elozo tulaj muszaki analfabeta volt...

Meg a mostani is. Hallottal mar a nivopalca nevezetu varazslatos
eszkozrol?
(egyebkent 4-5 liter kozott szokott lenni) Esetleg ra van irva valami
matricara a
legszuron, olajszuron, stb.A TDi a kozvetlen befecskendezeses
turbodieselek jele. A
tied elokamras, es ha turbodiesel, akkor TD a jele. Az i-rol olvashatsz
az auto#16
(#15.#17?) valamelyikben.

Nincs sok idom, kesobb meg barmelyik temara visszaterhetunk akar magan
e-mailben is
)
Sziasztok:
Fogash

ui. zotyanak:

Az en nagypapamnak meg van egy 23 eves Moszkvics 412-je, de abban sem
kellett eddig semmi jelentoset cserelni, csak fekbetetet, gyertyat, meg
ilyesmit...Akkor pont olyan jo, mint egy VW?
+ - Opel Astra vagy Seat Cordoba? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Autovasarlas elott allok, az elkepzeleseim egy nem tul nagy, nem tul
falank, viszonylag tagas es kenyelmes csaladi auto korul forognak, (ha
jol gondolom, ezt hivjak Mo-on also kozepkategorianak), ami persze
legyen megbizhato, kis szervizigenyu, es nem utolso sorban nem tul
draga sem a vetele, sem a fenntartasa. Anyagi lehetosegeim (meg a
jozan eszem is) nem uj autot, hanem egy keveset hasznaltat engednek
meg. Es a kerdesem: kb. 1,6-1,8 milliot szanva ra, a fentiek tukreben
mit tudtok javasolni? Foleg szemelyes tapasztalatoknak orulnek,
esetleg konkret, megbizhato ajanlat is erdekelne. Annyit azert
elorebocsajtok (lehet persze, hogy komoly cafolatok fognak erkezni),
hogy kulonbozo ervek nyoman ket tipusban gondolkodom komolyabban, ezek
Opel Astra sedan es Seat Cordoba. Nagyon orulnek, ha szemelyes
tapasztalatok alapjan megerositenetek vagy esetleg megcafolnatok az
elkepzeleseimet.

Minden infot elore is koszi.

Viktor
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talan mar tobben hallottatok, de tegnap este alairtak az egyesulesi
szerzodest a Daimler es a Chrysler kozott. Egyelore semmi konkret
tipuskozoskodest nem terveznek, de hosszu tavon szerintem ez lesz a jovo.
Bar a fene tudja mert a GM-Opel hazasssag mar eleg regi es megsincs semmi
ilyesmi. Kiveve a balul sikerult Opel Kadett-Pontiac LeMans kopiat, amit
itt mindenki egysegesen szid.
Valaki irt, hogy tud egy jo szerelot Pilisvorosvaron. Tudna valami
kozelebbit irni cim telefon, stb. Ha csak azt meg tudod irni, hogy kb hol
van az is eleg, mert ismeros vagyok arra (a fogorvosom is ott van).
Ja, egyebkent a fateromnak 12 eve van egy Asconaja es nagyon szeretjuk
mind a ketten. En nyomtam le kb 100000-et a 150000 km-bol ami benne van es
soha semmi gondom nem volt vele. Egyebkent szerelotol is hallottam hogy a
86-88-as Asconak eleg jol sikerultek, szoval nemcsak tipusa, hanem
szeriaja is valogatja.

Sziasztok : Zsolt
+ - Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

>Emellett beepitett hidegindito es gyorsito rendszerek
>gondoskodnak a dusabb keverekrol gazadashoz es hideginditashoz, valamint
>elektromagneses uresjarati fuvoka az uzemanyag elzarasahoz, ha motorfek
>uzemallapot all elo.

Tudna valaki reszletezni a motorfek uzemmodot ? Amig nem olvastam a 
fentieket, addig nem nagyon ertettem, hogy a mozgasi energia 
felemeszteset hogyan valosithatja meg a motorfek, mert ha nem lenne
elzarva az uzemanyag, akkor magasabb fordulatszamon tobb uzemanyagot
szivna be a motor, ami eppen ellenkezo hatasu lenne.
Mostmar kapisgalom a dolgot, de jo lenne tisztan latni.

Bessenyei Zsolt
+ - Re:tisztasag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>merheto. A feszultseg nagysagabol kovetkeztethetunk a gaz
>karosanyag-tartalmara, es igy a beszivott keverek milyensegere.
>(dus-szegeny). A lambda-szonda a mar vizsgalt kipufogogazzal nem tud mit
>csinalni! Tobbek kozott ezert nem lehet egy lambda szondas auto sem un.
>null-emisszios jarmu. (ZEV-Zero-Emission-Vehicle).

Mi tortenik akkor, ha egy volt katalizatoros autobol kivettek a katalizatort
es a lambda-szonda sincs bekotve (de megvan). Ekkor mi szabalyozza a
dus-szegeny allapotot /csak most kezdenem megerteni a motorom mukodeset,
de minel tobbet olvasok rola annal inkabb nem ertem :-(( /
[...]
>alt. platina), es mar be is lehet epiteni. Az olommentes benzin azert
>nem alkalmazhato, mert az olom megtapad a kat. feluleten, es igy elzarja

gondolom olmozottat akartal irni.

[...]
>okozza a kat. veges elettartamat. 80-100ezer km alatt ugyanis
>meglehetosen jol szeteg a keramia hordozo is, meg a lemezelest is
>kikezdi a rozsda. Emellett alaposan el is szennyezodik, es nem tudja
>hatasat kifejteni. A motor ettol mukodik (esetleg kicsit maskepp a
>megvaltozott fojtasviszonyok miatt), csak a jargany keptelen teljesiteni
>a kat. jarmuvekre vonatkozo gaztisztasagi hatarertekeket.

Ezzel viszont vitatkoznek. 2 hete voltam zoldkartyan, a Fiatommal 
ami gyarilag szab.katalizatoros volt, de mint emlitettem nincs benne a 
katalizator. (71.000 Km-t ment) A mert ertekek boven benne voltak a 
katalizatorosra megadottakra. Legalabbis a szakember ezt mondat. 
Tolem kerdezte, hogy miert nincs rairva a kartyara , hogy katalizatoros?
Nekem nem hitte el, hogy nincs rajta, igy alanezett.
Mire en:
 -Mondtam, hogy nincs rajta!
Utana jott a kipufogo rendszer atvizsgalasa, mert:
 -Biztos, hogy valahol kifuj. 
Hat nem fujt ki. (csak a vegen)
Szoval nem feltetlenul lesz kornyezetszennyezo egy auto, mert elhasznalodott
a katalizator. Kar elkolteni 50-100 ezer forintot valamire, ami nem
feltetlen szukseges.
Ha mar a mert ertekek is igazoljak a kornyezetszennyezest, akkor viszont muszaj
.

        Rob

Ui.:Az irasaidnak nagyon orulok, igen hasznosak.
+ - Re: francia autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> A francia autok:
>> - szinten megbizhatatlanok, foleg a (benzines) motorok korszerutlenek
>
>Szerintem ez csak reszben igaz. A citromokra sokan panaszkodnak,
>de pl. a Peugeot 205-rol en csak jot hallottam, meg a 10 eve felettiekrol

Nem akarok vitaba szallni, hogy korszeruek avagy sem, de az utobbi idoben 
igen sok autopiacon voltam. Elszomoritott a teny, hogy a Peugeot 205-305-os 
benzineseknek a vezerlese mennyire el volt kopva. Tizen pareves autok voltak,
mindegyik gyonyoruen karbantartva, de a motor gyalazatos volt. Egyik Peugeotos
ismerosom is igyexik megszabadulni tole, amig meg nem kopott meg hallhatoan a 
vezerles. (merthogy szamit ra)
Volt szerncsem olyat is meghallgatni, amirol nem akartam elhinni, hogy benzines
 
ugy csattogtak a szelepek. Mivel nem egyszeri es nem is ketszeri esetben 
tapasztaltam, aki ebben gondolkodik az elobb alaposan vizsgaltassa at az autot.
Bar en akkor sem vennem meg, de ez maganvelemeny, biztos vannak kivetelek is.

        Rob
+ - re: katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>felgyujtani a szaraz fuvet!). Tobbek kozott ez a magas uzemi homerseklet
>okozza a kat. veges elettartamat. 80-100ezer km alatt ugyanis
>meglehetosen jol szeteg a keramia hordozo is, meg a lemezelest is
>kikezdi a rozsda. Emellett alaposan el is szennyezodik, es nem tudja
>hatasat kifejteni. A motor ettol mukodik (esetleg kicsit maskepp a
>megvaltozott fojtasviszonyok miatt), csak a jargany keptelen teljesiteni
>a kat. jarmuvekre vonatkozo gaztisztasagi hatarertekeket.
>

A katalizatoros kocsiknal nem a katalizator elott szoktak merni az
ertekeket? Ha igen, akkor ebbol a szempontbol nem mindegy, hogy a
katalizator jo-e vagy rossz?
+ - Cinquecento (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az ocsem meg van orulve egy Fiat Cenquecentoert, annak is a Sporting
valtozatae
>rt.
>Van valakinek tapasztalata ezzel a kocsival kapcsolatosan - akar az alap,
akar
>a Sporting eseteben.
>Vezethetoseg, motor, valto, mennyi hely van elol, el lehet-e ferni
magasabbakna
>k a pedaloktol, hangos-e a motorja (inkabb belul), stb? Mennyire
megbizhato a m
>inosege, pl. a Puntokhoz kepest?

Szemelyes tapasztalatom nincsen. Olvastam viszont rola egy tesztet
valamelyik
autos ujsagban, ha erdekel, a jovo hetre megkereshetem. Fejbol csak arra
emlekszem,
hogy a motort dicserte es jo a design is. Ugyanakkor nem tetszett a
tesztelonek a
pedalrend es a rugozas, es az arat is tulzottnak tartotta.

Arra oda kell meg figyelni, hogy a Cinquecento mar kifuto szeria (a
seicento van/lesz
helyette). Ennek megfeleloen kedvezmenyes akciok varhatok, viszont az
ertektartast
- ami sportos modelleknel amugy sem tul jo - ez negativan erinti.

Uv: NZ (Afonya)
+ - Fuziok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves autos tarsaim!

Mit szoltok a legujabb (Chrysler - Benz) fuziohoz?

Elkepeszto, hogy milyen utemu a tokekoncentracio (aminek gazdasagi okai
persze erthetoek).

Henry Ford idejeben meg 70 autogyar mukodott az USA-ban. Ma harom.
Sok onallo gyar ma csak markanevben letezik (Maserati, Jaguar, Bentley,
Vauxhall, Citroen, etc.). Aztan ott vannak a kihalt, valaha dicsoseges
markak,
mint a Horch, a Studebaker, a Puch, a Packard.

Es a meglevok kozt is egyre szorosabb az egyuttmukodes: Ford-Mazda,
Renault-Volvo, Opel-Suzuki, etc.

Lehet, hogy par ev mulva a sok kulsoseg mellett is lenyegeben egyfele
modellsorozat letezik majd a vilagon?

Udv: NZ (Afonya)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS