Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2071
Copyright (C) HIX
2004-01-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Nissan Sunny lemezfelnit keresek (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re:Meres (mind)  44 sor     (cikkei)
3 vegyigyumi (mind)  56 sor     (cikkei)
4 Re: Aprosag (mind)  15 sor     (cikkei)
5 olasz autok szeretete (mind)  63 sor     (cikkei)
6 MTybor es az olasz autok :) (mind)  16 sor     (cikkei)
7 re: re: Re: FORD (mind)  93 sor     (cikkei)
8 re: re: Radar vagy lezerdetektorok (mind)  33 sor     (cikkei)
9 Lancia vs. Audi (mind)  28 sor     (cikkei)
10 re: Jelzes, meg egyebek (mind)  18 sor     (cikkei)
11 FW: megint vegyesen (mind)  85 sor     (cikkei)
12 FW: Yaris T-Sport (mind)  44 sor     (cikkei)
13 re: Opel Vectra 2.0i (mind)  1 sor     (cikkei)
14 re: gyalogos (mind)  13 sor     (cikkei)
15 re: re: FORD (mind)  14 sor     (cikkei)
16 ELADO PEUGEOT 309 (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Akku (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Re: Karc (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Valasz: felkapcsolva hagyott vilagitas *** HIX AUTO *** (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Alfa (Valasz: *** HIX AUTO *** #2068) (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Hideginditas (mind)  15 sor     (cikkei)
22 kodfenyszoro (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Nissan Sunny lemezfelnit keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv kedves listatagok,
Keresek 95-os Nissan Sunnyhoz lemezfelnit (4 db), ha
lenne valakinek elfekvoben, feleslegesen, eladoja nagy orommel megvennem. 
Van 5 db Ford Escorthoz valo lemezfelnim, hasznaltan
vettem, de sajnos en mar nem tudtam hasznalni, ha kell
valakinek, szivesen atadom.
Budapest es vonzaskore (Halaszetelken lakom)
Koszonom es elnezest azoktol akiket nem erdekel.
Buksa Romulus

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.253.226.250)
+ - Re:Meres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem ketfele gyalogos van:
> 1. Kaszkador
> 2. Kamikaze

Ime a tolerans vezeto mintapeldanya.

Az biztos, hogy nagy kulonbseg van pl. a pesti, meg a videki gyalogosok (de
vezetok kozt is), videken hajlamaosak a gyalogosok jobban bizni abban, hogy
megadjak nekik az elsobbseget, es -lass csodas- tapasztalatom szerint
gyakrabban meg is adjak nekik.

Mellesleg Pesten beallna az egesz varos, ha mindenki betertana a kreszt, es
csak akkor menne, ha nincs gyalogos a zebran (es most nem is arra gondolok,
akik a villogo zoldet a "jarokerettel elindulashoz felkeszulni" jelzesnek
ertekelik. Igy aztan a rendor ha akarna buntethetne, mint azt az elozo
szamban irta valaki. Bar SzVSz, ha nincs rola fenykepe, akkor sokaig el
lehet jatszadozni a buntetessel.

Viszont az tenyleg nem birom, amikor magukat igen fontsonak es sietosnek
kepzelo autosok megprobalnak elutni, meg nyomakodni, amikor valoban
effektive is elotte megyek a zebran. Jobbra kisivbe kanyarodasnal ez eleg
megszokott jelenseg. Mondjuk hallottam mar olyanrol, hogy az autos
kianyazott a gyalogosnak, hogy szedje a labat, erre a gyalogos nemes
egyszeruseggel ravettet magat a moitorhaztatore, azt osszehorpasztva, es
elkezdett uvolteni, hogy "elutott, hivjanak rendort".

> Ugyhogy inkabb fogtam egy 4 es fel digites multimetert
> valtofeszultseg allasban (frekvenciaatvitel 40 - 400 Hz), es azzal
> vegig kevesebb, mint 3 mV-ot mertem, kozvetlenul inditas utan is,
> aztan kulonfele fogyasztok bekapcsolasa mellett is.

Szerintem ezt rosszul merted. A legtobb sima feszultsegmero nem mer
helyesen, ha egyenfeszultsegre van szuperponalva a valtakozo fesz, raadasul
az itt merheto jelelaknak valszeg nem sok koze van a szinuszhoz (az akksi
miatt szinuszcsucsokat lathatsz max.). Ilyen kicsit bugofesz max akkor lehet
rajta, ha nem is volt toltes.

Tehat a helyes megoldas szerintem az lett volna, ha akondenzatorral
levalasztod es true RMS tudo multimeterrel mered. Vagy levalsaztod,
egyeniranyitod, es megvan a csucsertek. Az utobbi valoszinuleg jelen esetben
ertelmesebb, mint ha affektiv erteket mernel, raadasul nem kell hozz spec
muszer.

Szabolcs
+ - vegyigyumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Nem volt net mostanaig mert ugyes emberek elvagtak a kabelt, es ugye az
uzletszabalyzatban vallalt 72 oran beluli javitas az eppen negy nap
Vfoneknal...

>> Én is! Szerintem a normális emberek többsége egyre inkább a
>> megbízható kocsik felé fog elmenni, az egyre hanyatló germán
>> minőség miatt.
>
>Akkor en mindig kisebbseg maradok, mert az igazi autoknak OLASZ
>neve van :) Igaz, meg csak a 4. olaszt nyuzom, de egyelore mas nem
>kell.

Szamomra az az igazi auto amelyik tetszik nekem, amelyikbe szerelmes vagyok,
amelyikbe barmikor szivesen ulok; aztan ezutan tolem lehet az akar
hottentotta gyartmany is....
------
Koszi a valaszokat gumiugyben!
>Egyebkent miert nem veszel 205-ost? Az XM-re az valo ! :)))
Na ja, de az hivatalosan a V6-osok merete, picike dizelre 195-ot javallanak.
:))
----------------
>Xsara negyedik, 306 nyolcadik, Focus kilencedik, hogy
>egy kedves cimboram idezzem: Akkor most MIIII VAN?
>
>Zalai Gabor
Mi lenne? A citroen egy nagy kalap szar, ezt minden nemcitroen tulaj tudja
:)
------------
Radar detektor:
Erdekes, a megadott honlapon a legjobb cuccost nem lattam reklamozni.
Legalabb is 3 eve az volt a legjobb, es kivaloan mukodik a mai napig ;). Ugy
hijjak hogy Passport8500. Hehe...
------------
Terepes nem dugja huvelykujjat a kormanyba, mert amikor az visszaporog ugy
eltori azt mint Paliket. (Lehet hogy csak kivagta onnan a kezet, akkor qnagy
szerencseje volt... Csak halkan jegyzem meg, sajat baromsagombol kifolyolag
en is porogtem Land Cruiserrel otot, semmi bajom nem lett. Persze en mar
vagy husz eve ugy fogom a kormanyt terepen ahogy kell. Sot az XM-en is ha
nem figyelek oda...).
Egyedul a DIRAVI az a kormanyszerkezet, amelynel nyugodtan foghatod a
kormanyt ket ujjal, vagy dughatod a huvelykujjad barhova barmilyen
sebessegnel es nem fogja kitepni semmi a kezedbol. De azt ugye csak Citroen
CX-ekbe, SM-ekbe es a V6-os XM-ekbe raktak. (Itt olvashatsz ola:
http://condrix.freeweb.hu/)
(Wow, Citroen Pasztor most vett egy gyonyoru SM-et, akit erdekel
megtekintheti a szalonban, nekem penteken volt szerencsem korbelihegni.)
-----------
Mi az a "bikazas", valaki elmagyarazna a lenyeget?

Udv joe
XM 2.1TD

Ui: 50 forintos kerdes, melyik tipus muszerfala latszik a kepen:
http://www.freeweb.hu/condrix/mf.jpg
+ - Re: Aprosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Az eredeti szovegem ez volt:
>> Viszont attol, hogy a toltoaram luktet, az akku
>> kapocsfeszultsege - akarcsak egy kondenzatore - nem fog 
>> luktetni, illetve csak lenyegesen kisebb mertekben!
> Hogy az idezo miert latta jonak levagni a mondat veget, azt nem
> tudom.

Bocs, tenyleg csak az idezetet olvastam el... hogy oszinte legyek
akkor arra sem emlekeztem, ki irta eredetileg...
Ebben a korban mar a szenilitassal is szamolni kell, csak neha
megfeledkezek rola... :-)

G.Laci
+ - olasz autok szeretete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szerintem az utolso mondatodbol latszik, hogy belul egy kicsit faj,
> ha valaki az olasz autok minosegerol ir rosszat... ugyanugy fajhat
> masnak egy masik kijelentes...

Nem faj, csak nem ertek vele egyet. Mivel nincs bennem kenyszer, hogy 
masokat valamirol meggyozzek, csak az egyensuly kedveert irom, 
abszolut nem erdekel, ki mit gondol az olasz autokrol, nincs FIAT 
reszvenyem sem markakereskedesem :))

> A ckkben szereplo Olasz autok kevesebb mint 50000km-t 
> futottak. A benzines Alfat nem tudom mennyit ment, nem 
> irtad. 

69600-nal adtam el. Azota a Brava is atlepte az 50000-et, a Puntonak 
meg kell masfel honap. 

> Szerintem egy kozepesnel jobb minosegu autonak 200000-
> 250000km-t ki kell birnia, kulonosebb beavatkozasok nelkul, "emberi" 
> hasznalat mellett. 

Igy igaz, az en szememmel viszont 200000 km (nalunk) egy >10 eves 
autot jelentene, ami nem valoszinu, hogy valaha is elofordul, mert nem 
szivemcsucske veteranokrol van szo (majd lesz az is!), hanem naponta 
nyuzott kozlekedesi eszkozrol. Remelem soha nem kerulok olyan 
helyzetbe, hogy ennyit futott autoval kell majd jarnom. Az atlagember 
evi 5420 km-t vezet (2002-es statisztika), nala a 200000 km mar 36 
eves autorol szol :)))

> 50000km-t sem futott kocsikat a minoseg bizonyitasara 
> felhozni nem szerencses, ennyit a mai autok nevetve 

Valoban, teljesen igazad van. Majd beszamolok 2-3 ev mulva, mi ujsag, 
de nem tudom addigra nem lesz-e uj auto...

> en olvasatomba egyaltalan nem mondhato hibamentesnek, 
> sot a valto problemak a sulyos kategoriaba sorolhatok, 
> mindossze 30-40000km megtetele utan. 

Ez igy igaz! Az autonak volt 3 oriasi hibaja, amibol 2-ert a szerviz 
felelos, ami szinten a markaarculat resze ugye, a 3. meg egyertelmu 
anyaghiba volt. Mas kerdes, hogy a valtot a franciak csinaljak, de hat 
az a hibas, aki nem tud beszallitot valasztani... Egyebkent ezzel sem 
lett volna annyi kin, ha rogton cserelik es csendben vannak... Az uj tulaj 
orult neki, 3 eves hibatlan motor, 1 eves valto :)))

> Valto bajok nem csak a Te Alfaddal fordultak/nak elo! ( kerdes: ha 
> emlekszel ra, milyen szinkron gyuru volt a valtoban? 
> Sargarez szinu bronz, vagy sotetszurke, femszort feluletu acel gyuru.)

Tudok rola, bar az altalam ismert 100-120 auto ilyen ugyben tiszta. De 
hallottam szetesett valtoju 147-rol is, pedig azok mar triplan vannak 
szinkronizalva. Nem, sajnos ilyen informacio nem jutott el hozzam, 
annyit tudok, hogy az egyik fajta vizszintes savokban volt kenve, a 
masik fuggoleges, igy mas volt a kenes es hamarabb elhasznalodott.

> Sok szerencset az "uj" Alfahoz!

Koszonom!

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - MTybor es az olasz autok :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ezek a tortenetek rohejesek. Olyan sztorit kerek, hogy egy olasz auto
> komolyabb gond nelkul elment 500 - 700 ezer kilometert. Mar csak
> azert, mert Toyota, Mazda peldalozassal tobb ilyenrol is tudok,
> ismeretsegi koromben van 500 ezren feluli Mazda, amelynek meg a

Teljes mertekben igazad van, de ismetlem: nem vagyok roncstelep 
tulajdonos, nem gyujtok veteranokat (egyelore) es nem megyek evi 
25000-nel tobbet (egyelore). Az atlag magyar (ha letezik ilyen fogalom) 
a 700000 km-t 129 ev alatt autozza le. Nekem kb. 28 ev kellene hozza.
Konkluzio: nekem felesleges, hogy az auto ennyit kibirjon. 3-5 evnel 
tobbet ugysem birok ki tobbet egy autoban :)

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: re: Re: FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi

 >>>>>>>>>>>
Xsara negyedik, 306 nyolcadik, Focus kilencedik, hogy egy kedves 
cimboram idezzem: Akkor most MIIII VAN?
<<<<<<<<<<<

beszelj 307-es es 406-os tulajokkal, foleg az elobbiekkel, aztan 
rajossz, havonta ki hanyszor m1 szervizbe (amig meg nem unja).

par juzer vallomasa:

(miutan atult 1 masik kocsiba 1 uj pug-bol) "Érdekes módom nem ragad be 
a váltó 3.-ba, nem indexel önhatalmúlag, nem irja ki,hogy nincs olaj 
amikor max-on van, nem villog stroboszkópszerűen a beltérvilágítás, este 
az udvarban eső esetén nem kapcsolódik fel automatikusan a tompitott!"

szerviz valasza ezekre? "majd kinovi" lol
persze mindenhol vannak taho szervizek, de azert ez mar gaz:)

na 1 masik:

"Tegnap este kezdett beaszarni a 306. Azt csinálta, hogy 100 km alatt kb 
5X metorpant 4-10 másodpercre. Bő gáznál elkezdett húzni, majd inkább 
nem ment, lassult. Ez addig tartott, ameddig el nem vettem a gázt. 
Újbóli gázadásra ment tovább, mintha mi sem történt volna. Mondjuk 
egyáltalán nem volt forgalom, de elképzeltem, milyen fasza is lehet ez 
egy húzós előzés közben... Kollegának volt már ilyen, ettől fiatalabb 
kocsin, de neki összesen csak kétszer. Abból egyszer majdnem nagyon nagy 
baj lett...
Aztán az is volt a kocsival, hogy időnként magától bekapcsolt a 
hűtőventillátor, akár fél órával a leállítás után, -10 fokban is. Az 
előző hiba keresése közben véletlenül jöttem rá, hogyha megmozgatom az 
egyik csatlakozót a termosztát előtt, akkor bekapcsol a ventillátor. 
Lehúztam, tiszta szutyok volt belül, pedig kívülről sértetlen volt.
Érdekes logika, hogyha megszakad egy érzékelőhurok, akksimerülésig teker 
a ventillátor... Több, mint valószínű, hogy e miatt kellett új akksit 
venni a gépbe két hete.
A kontakthibán felbuzdulva átnéztük az összes csatlakozót a motortérben. 
Meglepődve tapasztaltuk, hogy a lambda-szondát leválasztva a 
rendszerről, semmiféle riasztás nem keletkezik a műszerfalon. Tipikus 
franszia dolog: Ami (elvileg) nem rossz, az világít (lufi), aminek baja 
van, az baszik jelezni."

"A váltóról: kb 10 e km-nél észrevettem, hogy olajfilm van az alján. 
Mert időnként alánézek. (Figyelem! nem olajcsöppek voltak alatta, amivel 
még egy normál júzer még évekig eljár, vagy észre sem veszi, ha nem 
garázsban áll) A váltót szétszedettem, és újratömítették. Pár csepp 
hiányzott a 2.5 literből. Azóta eltelt 50 ezer km. Sehol sem szivárgott. 
Egyszerűen a Pólus felől kifelé az M3 felhajtóján jobb kanyar, 3. 
fokozat padlógázas gyorsításkor letörött a fog, beszorult, kinyomta a 
ház oldalát, és a kuplungra folyatta az olajat. Az ettől megcsúszott, és 
ordenáré módón elkezdett füstölni, ahogyan a hajtóműolajat égette. Nem 
lehetett nem észrevenni a tükörben. Üresbekapcsolva begurultam a 
shellkútig a leállósávban. kb 500 méteren olajcsík utánam, a megállás 
helyén elfolyt még kb. 1/2 liter olaj. "
(tehat 1,5 eves, 60Ekm-es kocsi. 
http://kep.tar.hu/totyasrac/midsize/pic4177653.jpg )

"Az eddigi autóim 250 ezer kmig autók voltak.
A pözsó már 60 ezer km után olyan állapotban van, mint egy 
bontószökevény, ipari hulladék..."

"Na nem úgy, mint a 307, mert az már a tervezőasztalon eldőlt, hogy szar 
lesz.
viszont az elhasználódás olyan az autróban, mint egy 2X annyit futott 
német, bagy 3X annyit futott japán kocsiban.
150 ezer km körül a motor az egyedüli, ami jó.
Futómű kész, ülések lötyögnek, jobb első centrál szar, csomagtér zár 
szar, váltó búg, váltókar 5 centis holtjátékkal, klíma beszarva (klímás 
szerint tipushiba, hogy a műszerfal alatti csatlakozás szétrohad 3 
évesen, javítása horror) Airbag lámpa időnként világít (szintén 
típushiba) Fűtőventillátor fordszámszabályozó önnálló életet él 
(típushiba), bal féltengely belső csukló szétugorva, utolsókat rúgja.
Viszont motor pöccröff, és megy, és új korában (a maga korában) nem volt 
egy rossz autó.
Csak itt jön elő a minőség, hogy lassan ezer sebből vérzik, annyi távon, 
ahol egy rendes autóval még csak egy-két kopó alkatrészt kell cserélni."

amugy itt jon be kb az, hogy ki mennyi m1 evente. nezzuk ezt a 150Ekm-t, 
atlag autos 5-7 ev alatt futja le? esetleg tobb? a teszt miket vizsgal? 
igen, 5 evnel fiatalabbakat ...


biztos ra lehet mondani, hogy ez mind remtortenet, ilyen a valosagban 
marpedig nincs, stbstbstb. csak vajon miert van az, hogy hondaknal, 
toyotaknal, focusoknal, stb-nel ilyenekrol vhogy nem hallani ...
bar ez eddig se volt tul objektiv, total sajat szempontjaim szerint 
ruhellem a fhanszoa kocsikat: la'gyak, mint a csiga, amolyan 
'kinemszarjale' autok, mintha barmikor szetfolyhatna az ember keze 
kozott. talan a clio, ami meg vhogy kiszokott ebbol a korbol.

ennyit errol
+ - re: re: Radar vagy lezerdetektorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista!

> Hamarosan kaphatok lesznek radar- es lezerdetektorok
> Magyarorszagon is.
------
>REMHIR!!!! nem lesz kaphato, --vasarolni kell!--
::::)))))))

>Udv,  Triznyak

Nem kell!! ..... lehet, de nem kell :))))

Na, bocs a viccert, hanem az amivel a nejemnek megingattak a hitet(nekem is)
... az mar nem vicc,
tortenetesen a kerdes az, hogy akkor is kopik-e valami, veszit-e a
tulajdonsagaibol, tonkre mehet-e ...... ha nem hasznaljak ????
A lenyeg, hogy a kocsira,(Nissan, bar nem erdekes a kerdes szempontjabol)
ami inkabb all, mint megy (2 ev alatt kb 4000 km)  ra akartak 1 olajcseret
beszelni, merthogy .. " allo helyben is evente minimum ki kell cserelni "
... a fent emlitett lottyot . Az idezet a szerelotol szarmazik .... (tom,
hogy szervizerdekbol mondanak hulyesegeket, ..... de most megis)
Nos valaki, aki ert az olajhoz, viszkozitashoz, sugja mar meg nekem, hogy
van-e ennek ertelme, allo helyben veszithet-e a keno ertekebol az olaj, ha
igen, akkor milyen intervallummal lehet szamolni ...
En telleg nem foglalkoztam eziranyu dologgal eddig, mert alltallaban 2-3
honap allatt lejarok egy olajcseret ..... na, neha 4-5honap, de az mar ritka
... szerencsere :))

UdvMindenkinek:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - Lancia vs. Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>mellett miert kapott a Lancia Y 652 szavazatot az Audi A2 meg csak
>25-ot. Meg tudja valaki magyarazni? Vagy rohanjatok szavazni! :)
>Fogash

Elsosorban szeretnem megkerdezni - mivel nem rendelkezem
informaciokkal - melyiknek milyen tavu multja van.
Ebbol egy-egy ugyanolyan koru osszehasonlitva milyen arkulonbseget
mutat.
Melyiknek milyen tipus es egyeb hibai, valamint azzal jaro koltsegei
vannak.

Amugy meg kivancsi volnek a ket marka kozti kategoriakulonbsegre is.

Pl. mert egy Opel Meriva is olcsobb, mint egy Mercedes A Klasse. A
Meriva egy eves modell, az "A" meg kicsit tobb. Az Opel es a Mercedes
nem egy kategoriaju marka.

Tehat egy objektiv osszehasonlitasban ilyen aspektusokat is szeretnek
felfedezni. Valamint azt is, hogy a szavazok hanyad resze hasznalta es
uzemeltette mindket autot hosszabb, de legalabb ugyanannyi tavon. Ergo
a szavazok mekkora resze itelt objektivan.

Varom a valaszokat es az adatokat.
Informacio fogadasa aktiv...

Teeby
+ - re: Jelzes, meg egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Mar jeleztem. Sot, azt is mondtam, hogy tobb
> megoldas is van a dologra, akar az idezett resz
> elott, akar utana. De semmi esetre sem ugy, hogy
> magaba az idezetbe szerkeszted bele a nevet.
-------
Termeszetesen nem volt szandekom "beleszerkeszteni" a 
neved. Eredetileg az idezet ala tettem,( mint maskor 
is) de valami oknal fogva mire megjelent a szoveg 
vegere kerult. bizonyara elnyomtam, vagy nem nyomtam 
valamit.
Elnezesedet kerem, ha ez Neked sertonek latszott!

Ezentul nem jelenitem meg a nevedet, ha idezek Toled 
valamit.

Udv,  Triznyak
+ - FW: megint vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A ckkben szereplo Olasz autok kevesebb mint 
> 50000km-t futottak. (...) Az igazi kulonbsegek 
>120000-150000km megtetele utan jonnek ki. 
Ezzel teljesen egyetertek, de par autos forumba beleolvasva hajmereszto
dolgokat talal az ember. Olyanokat, mint Csaba valtoja, ami nalam azert
a verlazito kategoriaba tartozna, hiaba javitjak garanciaban. Ugyanugy,
mint az Opel Astra, ami neha egeszen magatol megall, es felora acsorgas
utan remekul indul. Vagy a ceges Boram, ami az elso 10000km alatt ket
liter olajat evett meg annak ellenere, hogy az elso 5000km-ben sosem
porgott 4000 folott es a padlogazt is kerultem. 
Rogton hozzateszem, hogy
1.) mivel nagy mennyisegeket termelnek, a minosegELLENORZES pedig tobb
ponton statisztikai modszerek hasznalataval tortenik, elofordulhat, hogy
uj autonal is van hiba. Elo is fordul.
2.) ezeknek a hibaknak a kezelese/orvoslasa NEM a tipus, hanem a
szerelok/szervizek hibaja. Egy szervizbol viszont kar egy
szervizhalozatra altalanositani, ugyanugy ahogy egy darab autobol is egy
tipusra.
3.) Mivel az autogyarak kozos beszallitoi bazist hasznalnak, nagyon
kicsi a valoszinusege, hogy CSAK egy tipusban szar a cucc. Ezert
kijelenteni, hogy egyik marka globalisan jobb, vagy szarabb mint a
masik, szerintem csak a Dacia, Aro, es hasonlo kategoriaju autoknal
lehetseges, a nemet-olasz-francia-japan vonalon nincs ertelme. Az olasz
Alfamban a nemet elektronikanak semmi baja, viszont a benne levo Hitachi
vezerlesmodosito ido elott feladta. Es az tipushiba, az osszes Twinspark
16V motorban feladja. Megsem _ezert_ mondom, hogy a japan auto nekem nem
kellene, hogy nem vagyok boldog vele. 

>A ford kenyelme atlagos, azaz nem kenyelmetlen, 
>nem erzed magad rosszul, ha benne ulsz es nem osszetorve
>szallsz ki belole, de jopar auto van, ami messze felulmulja
Ez persze megint szubjektum, de:
Az en 1.90m/110kg mereteimnel sok auto szuk, kenyelmetlen, a kenyelemnek
ugyanis a terkinalat  is resze. En a VW Passatban is rosszul ereztem
magam hatul. Annak ellenere, hogy hatul az ulolap es a tamla kozel 90
fokos egymashoz, nincs labter. 80-100 km komoly kinzas nekem benne. A
Sierraban es a Mondeo I-II-ben (most jarunk a III-nal, ilyenben men nem
ultem) viszont jo az ules es a tamla, es a labam is elfer. (Ugyanaz
vezetett, tehat a vezetoules ugyanugy allt).
Olyan autot csinalni, amiben a vezetoulesen kenyelmesen elfersz, nem
muveszet. Ha HATUL is jo a hely, az mar valami. Az Audi A4, az
A3-Octavia-Bora-Toledo-Leon (ezek ugye rokonok) mind otvar kicsi hatul,
se beulni, se kiszallni nem tudsz belole. 
Ismetlem magam: A Sierraban, Mondeoban elferek hatul is. ú
Jo, tudom, az S-Merciben is elferek, de ha melleteszed az arcedulat,
kicsit lehervasztoan hat...

A Ford menetkomfortja (zaj, rugozas, rezgesek) szerintem is atlagos, ha
kenyelmesen akarsz utazni, ulj Citroen XM-be. Mondjuk hely abban is van
rogyasig. De a Magyaro-on favorizalt markakhoz viszonyitva a Ford
terkinalata meglepoen jo, ha valaki meg nem ult benne, javaslom,
probalja ki. (a top10be lehet, hogy egy lepcsoshatu Sierra Cosworth-ot
is beleszoritanek...)

Zebra elott megallas:
Ebben az orszagban annak van elsobbsege, aki nagyobb. A gyalogos igy
leghatra szorul, zebran is csak akkor lehet atkelni, ha a dugo miatt
beall, vagy ha akkora tav van, hogy at tudj szaladni. MEgallni botorsag,
a mogotted jovok ugyis neked jonnek, aztan te fizetsz mindent, mert
ugyis rahuzzak az egeszet a feher emberre.
Otthon mas: ha veszfekezes lenne, nem allok meg. Ha nem jonnek mogottem
(en utolso), nem allok meg. Ha mogottem
teherauto/busz/fostalicska/amokfuto jon, nem allok meg. 
Ha babakocsival/kisgyerekkel/nagymamaval van, akkor szinte mindig,
(kiveve rafutasos veszhelyzet okozasa eseten). Ha nyugdijas az aluljaro
felett/zebratol 20 meterre 2x 3 savon, akkor csak a minimalisat lassitok
(nehogy en ussem el) me'g dudalok is es bogetem a motort hogy jol
megijedjen es maskor az ut SZELEN gondolkozzon a sajat furgesegerol meg
az autok gyorsasagarol...

>tamadt valamitol egy kb. 20 Ft nagysagu benyomodas
> a kocsi orr-reszen, benne egy karccal 
A "rohados olasz" Fiat Regatat ugy vettuk, hogy a C-oszlopon volt egy
femig hatolo horpadasos karcolas, valami teherauto a plato sarkaval
ratolathatott. Metalkek volt, javitashoz karpitbontas, kalapalas,
gitteles festes lakkozas kellett volna, igy egy darabig csak figyeltuk,
mi tortenik. Mikor megvettuk a fem latszo felulete vakrozsdas volt. Egy
ev utan (teli-nyari hasznalat, tarolas futetlen garazsban) semmi
valtozas. A masodik ev utan sem. A harmadik utan sem. Aztan eladtuk. 
NEm holyagosodott, nem rohadt el az egesz auto, nem folyt bele az eso a
nem keletkezett lyukon. 
Ha nagyon akarod vedeni, keress kocsiszinu koromlakkot es fesd le a
karcot vele.

Fogash
+ - FW: Yaris T-Sport (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kovetkezokkel szemezek, ha valakinek van valami tapasztalata
>valamelyikkel, kerem, irja meg:
>Peugeot 206 sport 1.6 16V
>Renault Clio 1.6 16V
>Toyota Yaris T-sport

Nekem csak a Yarissal van. Egyszer egy teljes hetveget egyutt toltottunk
vele, maganban elkuldtem az ebbol szuletett cikket, ami a www.auto5.hu
-n meg is jelent. (Ha az o archivumukban mar nem lehet elovakarni, de
valaki nem tud nelkule aludni, szoljon)
Roviden: az auto pic , mint egy Yaris. Ez nem is csoda. Vagy ules vagy
csomagtarto, a japanok is feltalatak a tologathato hatso ulessort. Amire
emlexem, hogy a hiperuberszuper, egekig magasztalt VVT-i motor nekem
egyaltalan nem tetszett. Kelletlenul forog, nincs szep hangja, viszont a
rovid attetelezesnek koszonhetoen autopalyara egyaltalan nem valo.
130nal mar 4000et forog, az ortoped sportkipufogo (csak vegdob) miatt
itt kellemetlen a hang is.
A belter tele van hoallo ezust spray-jel lekezelt kopogos muanyagokkal,
(a katalogus szerint ezek alumikoum hatasu dekoracios elemek), a valto
atlagos, a kormanyon viszont 3+ kell tekerni, vagyis tavolrol sem
direkt. Az egyedul elismeresre valo szerkezeti elem a fekrendszer, az
minden kritikan felul all. 4x tarcsa, ABS, EBD, jol adagolhato es
allokepes. Ez _tetszett_ benne. Mas nem nagyon.

>< A ford kenyelme atlagos,(...)
><de jopar auto van, ami messze felulmulja.
>Peldaul egy Volvo V70 meg az osszes igazan nagyauto :-)) 
>de meg a V40 is  meg a C180 is meg a.....

Itten mintha hazabeszeles esetenek fennforgasa lenne! :-) 
Szerintem a 40es sorozat NEM Volvo, es probaltal mar hatul ulni benne?
:-) Ez lehet, hogy csak az en hulyesegem, de en szeretek olyan autot
valasztani, amiben nem anyaznak a barataim, ha hatra kell ülniük, amikor
leugrunk a Balcsira. 
Az en masik hulyesegem, hogy probalok hasonlo autokat osszehasonlitani.
Ennek alapja legtobbszor az ar, ezert nem mondom, hogy az E-merci is
kenyelmesebb a Mondeonal, pedig hasonlo meretuek. 

Csendi! Ahhoz mit szoltok ti ott c:\Erde\stb. -ben, hogy mar egy
rendesebb 3-as BMW (vagy akar CMerci) is karcolja a 100.000,- DEM
arhatart? (=50.000 EUR). Par eve ennyi penzert meg S-Klasse jart, meg
7es BMW... 

Fogash
+ - re: Opel Vectra 2.0i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A? B? C?
+ - re: gyalogos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

csendi
>Szerintem ketfele gyalogos van:
>1. Kaszkador
>2. Kamikaze

Pesten meg:
1) Gyors
2) Lapos
:-)

djtiszy
+ - re: re: FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Gabor irta:
>> Megéri ?
>
>Ettol az utolso kerdestol szokott felmenni a vernyomasom... :)
>Ma azonos kategoriaban az uj autok kozott egetvero kulonbseg nem nagyon
>van. Ha az egyik gyar tudna olyat gyartani, ami "megeri", az osszes
>tobbi bezarhatna. Kisebb elteresek, szemelyes szimpatia a donto.

Tomor. Es igaz!

djtiszy
+ - ELADO PEUGEOT 309 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZIASZTOK!

1990-es Peugeot 309  1,4 benzines 160.000 km-rel, tökéletes műszaki és
esztétikai állapotban, téli gumi garnitúrával, immobiliserrel, riasztóval
eladó.
Irányár: 400.000,-Rt

Mészner Tamás
e-mail: 
20 543 2314
+ - Akku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha aksit töltünk, lehet-e ugy, hogy a sarukat nem vesszuk le?

Lehet, csak kozben ne jarjon a motor. A tolto olyan legyen, ami
nem megy 14.4 Volt fole, mert ennel tobbet a bekotott fogyasztok
elvileg nem kotelesek elviselni. (Valoszinuleg eloszor az izzok
unnak meg a nagyobb feszultseget.) A fogyasztok be lehetnek
kapcsolva, de akkor rogton fogy is, amit teszel bele.
+ - Re: Karc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tamadt valamitol egy kb. 20 Ft nagysagu benyomodas a kocsi orr-reszen,
>benne egy karccal :-((

Annak idejen par ezer forintert (3000 korul lehetett) vettem a
markakereskedotol festeket, ami a metalfenyezesu Octavia karcolasainak
eltuntetesehez hasznaltam. Amikor rakentem a karcra, akkor eloszor
megijedtem, mert mas arnyalatu volt, de szaradas utan megnyugodtam,
mert eltunt. A karc olyan szinten eltunt, hogy ha nem tudod merre volt
a karc, csak tobszori nekifutasra sikerult csak megtalalni. Azonban
nyari napfenyen, a csillogo metalon azert bizonyos szogbol csak
eszreveheto azert a karc. De egy polirozas ezen is tud segiteni. Ezzel
a fenti modszerrel olcson es biztonsagosan eltuntethetok a karcolasok,
en kb. mar feltucatnal jarok egy tubus festekkel :)

udv: Aleox
+ - Valasz: felkapcsolva hagyott vilagitas *** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

imho egyre kevesebb a jelentosege, mivel en pl. varosban is csak egeszen
kiveteles esetekben megyek lampa nelkul (mondjuk Balatonon nayron nappal a
falu egyik vegebol a masikba - de azt meg ugyis bringaval vagy gyalog
csinalom :-)), ha meg az embernek 100-bol 99-szer ki kell kapcsolni aa
lampat a kiszallaskor, akkor elegge automatizmussa valik.

udv,Akos
+ - Alfa (Valasz: *** HIX AUTO *** #2068) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aztan itt van az Alfa 146 JTD, 1999-ben gyartottak, 35000 km van
> benne es eddig ez volt:
> - legmennyiseg mero 3 evesen cserelve

Kicsereltek szavatossagban? Ha nem, akkor mennyibe kerult? En biztosan
megbolondulnek, ha 30000 km kornyeken ki kellene cserelnem az automon sajat
koltsegre egy szazezres nagysagrendu alkatreszt, aminek normal esetben az
auto elete vegeig kellene kitartania.

udv, Akos
+ - Hideginditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy elméleti és egy gyakorlati kérdésem van.

Miárt van az, hogy hidegindítás utáni dúsításos üzemállapotban egy
karburátoros autónál annyira ki kell húzni a szívatót, hogy a motor
legalább 1500-at fordul, a kipufogóból dől a gőz, és óvatlan
gyorsításnál torpan vagy rángat, ezzel szemben egy befecskendezős
csak keveset emel a fordulatszámon, és alig érezni torpanást?

A fent említett karburátorosnál mi a jobb neki, ha tovább hagyom
pörögni és ordítani a motort a dúsítástól, vagy ha gyorsabban
visszanyomom addig, hogy az alapjárat még stabil legyen? Ekkor
viszont nagyobb gázzal és csúsztatott kuplunggal kell indítani, ami
erősebben koptatja a tengelykapcsolót...

Ed
+ - kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt listatagok,
   uj automban (Ignis, nem leszolni), az elso es hatso kodfenyszoro egy 
kapcsoloval mukodik. Szabalyos igy? Ugy tudom, hogy a hatso 
kodfenyszorot csak nagyon nagy kodben szabad hasznalni, mert mint sokan 
tapasztaltak mar, nagyon vakito a fenye. Most mikor visszavittem 
1000-res szervizre rakerdeztem, de a szerelo azt mondta, hogy egy egesz 
napos melo a masodik kapcsolo beszerelese, mert a suzuki nem kabelezi 
kulon a hatso kodfenyszorot. Otletek?

Oros Imre

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS