Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 264
Copyright (C) HIX
1999-01-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Trabant motorcsere (mind)  28 sor     (cikkei)
2 Re: forro leves (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Kalapos emberek (mind)  103 sor     (cikkei)
4 Re: hutotakaras (#262) (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Traffipax 6, Skoda zajcsokkentes. (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Skoda zajcsokkentes (mind)  50 sor     (cikkei)
7 RE:agalas #263 (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Automata valto: ne tegyuk nullaba? (mind)  15 sor     (cikkei)
9 lejart orvosi (jogsi) (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Suzuki Sedan (mind)  18 sor     (cikkei)
11 akkumulatorok (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Suzuki 1,3 GLX (mind)  21 sor     (cikkei)
13 alkatresz-szakuzletek, autofelszereles, riaszto... (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Re: Trabant motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A tavalyi evben jatszottam vegig a sbj-ben emlitett jatekot. Mindenek
elott sok kitartast es meg tobb penzt kivanok a muvelethez!

Egyetlen egy cimet tudok adni, ahol en is csinaltattam (maganba
elkuldom, nehogy illetlen reklamnak minosuljon). A kocsid allagatol
fuggoen 150 - 200e HUF, de inkabb az utobbi. Ez az ar egy 903ccm-es
hasznalt, talan felujitott, FIAT motor komplett beszereleset foglalja
magaban vizsgaztatassal is esetleg.

A Trabant-Wartburg Klub elnoket messze keruld el, mert o ugyis csak
kozvetit, es leszakit a lebol rendesen! En sajnos csak utolag kerultem
kozvetlen kapcsolatba a szerelovel. Szoval Mucza'n Ga'bor nelkul penzt,
idot, es idegesseget sporolsz meg!!!

Az ujdonsult motorral sokkal dinamikusabban lehet a varosban autozni, a
nagyobb utakra is kimereszkedhetsz (120km/h utazosebesseg, a vege Trabi
valtoval 140 korul van). Nem utolso sorban telen remek a futes
allohelyzetben is, es nem buzlik az egesz auto. Egyszoval kulturaltabb
lesz a jargany (de nem lesz biztonsagosabb !!!).

Minden tovabbi infoval szivesen allok ...

Udv:
Tamas
(TRAFI, ez a hivatalos bejegyzese az atepitett tipusnak, egyebkent egy
1982-es lila trabi tehennel a motorhazteton es milka feliratokkal)
+ - Re: forro leves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mit csinálsz a vasárnapi ebénél, ha forró a leves?  Fújod.
> Hát télen ezt teszi a beáramló mínusz 5-10 fokos levego a motorral.

Alapveto kulonbseg van a ketto kozott.

Ez egyebkent is egyike az elterjedt tevhiedelmeknek, pedig
csak egy kicsit kell belegondolni:

Az 50-60 fokos levest akarod huteni a 37 fokos, szadbol kijovo 
levegovel, mikor a szobahomerseklet mondjuk 22 fok?
A fujas csak es kizarolag arra valo, hogy a hocsereloben
a keringetest biztositsd, magyarul a forro leves folotti 
felmelegedett (es tovabbi hutest mar nem, vagy nem
hatekonyan vegzo) levegot odebb tessekeld.


---peze (aki pezoli is)
+ - Kalapos emberek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aruljatok mar el nekem, hogy mely tarsadalmi
>reteget takarja a Kalapos ember kifejezes?

Hello mindenkinek,

Kicsit mar "outlist", de tan belefer, no meg "szor menten" autoval is
kapcsolatos a tortenet:

A "Kalapos ember" szoosszetetelrol nekem mindig az erdelyi magyar ciganyok
egy sajatos csoportja jut eszembe:

Fekete ruhaban, nagy fekete kalappal jarnak (a ferfiak). Itt nalunk
leginkabb a jozsefvarosi piac kornyeken lehet latni oket, forint meg
lej-kotegeket markolgatva a kezukben [ Hogy hivjak a roman nemzeti
olajtarsasagot? > Lej-mol. :-) ]
Persze roluk sok embernek sok elmeny juthat eszebe, nekem bizony
"kellemes":

Tavaly nyaron a szekelyektol jottunk vissza, s Deva-Arad kozt a "prerin"
beutott a krach: A kis Polskimban a megszakito egyszeruen szetesett...
Auto tele cuccal meg utassal, otthagyni nem ildomos, eso esik, hatrafele
az elso hely, ahol szerviz elkepezelheto, vagy 40km, elorefele megint
annyi,
de egyaltalan telepules is alig-alig...

Gondoltam, szar ugy. No ekkor elkezdtem stoppolni [nem a zoknit], vagy az
otodik Dacia megall, kiszallnak belole "ilyen" "kalapos ciganyok", en
elmond problem, ok szo nelkul fog vontatokotel, s elvontat vagy 25-30km -
ott lenni elso szerviz. (Amugy is arra mentek volna)

Adtam nekik egy otszazast - utolag sajnalom, mert tobbet kellett volna,
nagy
szarbol huztak ki (majd' szo szerint), de ekkor meg fogalmam se volt, hogy
mi penzert fogjak megcsinalni az autot, egyaltalan lesz-e alkatresz, vagy
esetleg 2-3 napig ott kell varakoznom, mig "magyarbol" keritenek... Meg hat
ugye hazafele az embernel mar nem szokott olyan tul sok penz maradni...

Szerencsere szerelo (roman) baromi segitokesz, es hat ugye
alkatreszhianyon edzett:  Megcsinalja a gepet, annak ellenere, hogy
alkatresz kis
Polskihoz meg veletlenul sincs arrafele, de meg ilyen autot se nagyon
lattak
(az "egesz falu" az auto csodajara jar: mennyit eszik?, milyen gyorsan
megy?,
 kenyelmes?) penzbe is alig-alig kerul, kibirja hazaig...

S ha mar itt tartunk, egy-ket ellenpelda:

Ugyanezen ut, csak kifele: Erzem a jarganyon, hogy itt ugyan fekezesi
gondok vannak (hat igen, szegeny jargany megtett 90ezer km-t meg 9 evet,
kisse elhasznalodott - bar en azert minden tolem tellhetot megtettem erte
**** Itt a reklam helye:  Szekszardon tudok egy baromi jo es olcso
szerelot "Fiat alapu" "regebbi" autokra, ha erdekel valakit, maganban
megirom****)
Ez van Mezohegyesen. Szerviz. Megallapit: fekhenger nyikk, alkatresz nincs
(az egesz "varosban" 2 ilyen auto van) (ja es 300Ft), van ugyan
Mezokovacshazan
(~20km) egy bolt, ahol tan van fekmunkahenger, de az meg 10perc mulva bezar
"orokre" (=elmegy udulni a tulaj ket hetre)

A szerelo tanacstalan: Isteni szikra tolem: Ugyan nem lehetne-e
telefonalni, hogy van-e alkatresz, meg ugyan varnanak-e meg 5-10 percet a
zarassal, addig fek nelkul is odaerek (nana, majd fekezek, mikor sietek...)

Csodak csodaja, bejon: Van alkatresz, varnanak. Szerelo mond: Ne jojjek
vissza, van ott is szerelo, majd a boltban megmondjak, hol. Szaguldas, a
vegen
fek (kisebb gondokkal). Alkatresz-money csere. Szerelo? X utcaban. OK.
X utca: Szerelomuhely van, tok ures, kiabalunk: Jo napot, jo etvagyat! ->
idosebb szerelo mester egy nagy csirkecombot szopogatva jon elo a hazabol,
unott pofaval hallgatja a szovegunket (Most megyunk Erdelybe, meg van
elottunk vagy 500km, de mar 1/4 1 van, varnak minket, sietnenk,  itt
az alkatresz, a csere nem tartana sokaig, stb.) Pofa nem valtozik,
csirkecomb csokken. Nem er ra, lathatjuk: 1-re megy ebedre (biztos most
reggelizik...), addig meg mar nem fog neki. Probaljuk megdumalni, nem megy.
Mento kerdes: Van-e masik szerelo errefele? Elkuld egy masikhoz.
Ugyanez a sztori, annyi valtozassal, hogy itt a muhelyben all par auto,
dolgoznak rajtuk vagy harman. Mese eload, nem hat: Nem erunk ra, lathatjak,
sok a munka. (Visszaduma: Ez nem lenne sok, stb. Nem hat.) Van-e esetleg
egy masik
szerelo errefele? Nincs! Kosz, kimerito valasz, pa.
Vissza az alkatresszel Mezohegyesre (fek ugye nem sok) Szerviz zarva, eses
pofara. Koznep szol: Fiuk jonni vissza 1 ora, szivrol ko leesik. 1 ora,
fiuk sehol. 13.20 - fiuk beallit, latszani pofan, nem tulsagosan orulni
nekunk.
Kerdes: Megcsinalnak-e az autot? Meg. Ko leesik. De elotte kivarni, amig
fiuk elnyalni egy-egy fagyit (negyed ora) kezd feltamadni munkakedv (ujabb
negyed ora). Ekkor utasitas kiad a legkisebb  alseged-tanoncnak: Szerelni
le kerek! Parancs vegrehajt. 10 perc szunet, majd Foszerelo mester elo, s
innentol tulajdonkeppen siman mennek a dolgok, munkahengercsere,
olajfeltoltes, legtelenites, kerek vissza, mi elhuz. (Na jo elotte
fizettunk persze, tulajdomkeppen nem is tul sokat.)
At a hataron, huz a verda Sepsiszentgyorgyig, csak a cel elott 15 km-rel
kapunk a
bal hatsoba egy patkoszeget. Toksotetben potkerek elo, csere, minden fasza.
Cel. Hazigazdanal egy adag hazipalinka egy adag Ciuc sor bedont, alvas,
kalvaria vege. (Fuss el vele)

No, hat ez kisse hosszura sikeredett, de hat igy tortent.

Udv,

RT
+ - Re: hutotakaras (#262) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol jut eszembe: ha -5..-10 fok kulso homersekletnel a vizhomero nem eri
el az elso harmadot jelzo palcikat, hanem eppencsak tulmegy a kek reszen,
az a termosztat allando nyitvalevesere utal, vagy valamennyire normalis? 

(D Kadett 1.3S, a huto nincs letakarva (me'g :-), a motorhazteto alatt
nincs szigeteles)


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Traffipax 6, Skoda zajcsokkentes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kisapostagnal nem szokott lenni traffipax, de a Papirgyartol a lejton, a
zarovonalon elozgeto autosokat, es a kulfoldi kamionokat szoktak
lekapcsolni. Egyebkent a fehet Opel vagy lent all a godorben, vagy a
kisapostagi bejaro, es a repter kozotti szakaszon, a teheneszet mellett.
A helybelieket nem bantjak, igy ha valaki Dunaujvaros felol megy
Dunafoldvar
fele, es ne adja isten a rendor ballag ki a teheneszetnel, tegye ki az
iranyjelzot
balra, es mondja azt, hogy a polgarmesteri hivatalba megy. Ne habozzatok !
A polgarmestert Schreiner Belanak hivjak...

Peter.
+ - Skoda zajcsokkentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Folytatas...

A Skoda 120 egy merhetetlenul zajos auto.
A zaj 60 %-a a motorbol, 30 % -a a futomubol, 10%-a karosszeria es
az utaster egyeb elemeibol jon.
A motorteret gyarilag egy alufolias isolit tablaval szigeteltek le. A
motorhazteto is el van latva egy ilyen szigetelovel, de ez keves.
A nagyobb lemezfeluleteket bitumenes kartoncsikokkal (katranypapir)
lattak el, a rezges ellen. Gyarilag vatelines (pufajkabe'le's) anyaggal
oldottak meg a zajszigetelest, ennek viszont kivalo a nedvszivo es
tarolo kepessege, igy legtobb esetben kikerul a szonyegek alol.
Hogy en hogyan oldottam meg a zajszigetelest ?
Adva volt egy kihegesztett, lefenyezett auto, melynek utasterebol
minden ki volt szerelve.
Az akkumulator bekerult a motorterbe, igy a lakatos nyugodtan
levaghatta es behegeszthette a regi dobozt. Csak a kuplung-fedelet
kellett kihagyni. Az ulesek mogotti teret leboritottam 5 mm-es POLIFOAM
lappal. A hatso papirpolcot kidobtam. A lemezkivagasokba lakkal impregnalt
farostlemezt szabtam, 5mm -es vastagsagut. Igy szintbe kerult a lemezzel.
Raragasztottam az 5 mm-es polifoam -ot, es a MA'LTA padloszonyeget.
A szonyeget kivaloan lehet karpitozashoz hasznalni, csak elotte a
habositott
gumireteget le kell rola dorzsolni. A szonyeg szelet visszahajtottam
egeszen
az ulesek tamlainak utkozolemeze moge. A farostlemez-potlas azert celszeru,
mert nem zorog, es a hangszorokat kivaloan lehet beepiteni. Az ajtokarpitok
es a hatso oszlopok karpitjai helyett az eldeformalodott farostlemez
lapokat
Aluminium lemezbol vagtam ki. Az alulemezre rakerult belul a Polifoam,
kivul
a szonyeg. A rogzitopatentek (bolhak) helyere muanyagdugok kerultek az
ajtoba, es lencsefeju kereszthornyos csavarokkal lettek rogzitve az
ajtokhoz.
Az eredeti rogzitesen kivul a sarkoknal is rogzitettem csavarral a
karpitokat.
A regi elso uleseket kidobtam, mert nyekeregtek, zorogtek, kenyelmetlenek
voltak. Helyere hazilag beepitheto a Ford Escort elso ulese, ami nem hogy
kenyelmes, de meg mutatos is. A padlora rakerult szinten a polifoam, es
az eredeti padloszonyeg. A tetolemez belul vegig szigetleve lett, igy telen
a ho sem akart leolvadni a tetorol :-)))
A tetokarpitot teljesen at kellett alakitanom, mert a regi annyira el volt
hasznalva, hogy ujat kellett csinaltatnom. Ez vastagabb muborbol keszult.
Mikor az auto ossze lett szerelve, probakeppen elinditottam a garazs elott,
es majdnem sikerult megegyszer rainditanom...annyira halk lett az egesz.
A sebessegvalto rudazatban valami csorompolt, a kesztyutarto ajtaja is.

Ha valakit bovebben erdekel mit tettem anno a Skodaval, maganban varom
a levelet.

Peter.
+ - RE:agalas #263 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Csaba irta a TIPOval kapccsolatban:
>Mitol kerul kosz a karburatorba, ha vadi uj a legszuro is es a
>benzinszuro is?
Nos, nekem a Trabi 1,1-ben _elrepedt_ a karbi gumitalpa es fals levegot sziv. 
Mondanom sem kell, hogy  kapni nem lehet, az egyenletes alapjaratnak meg annyi.

>Ha futok, megall 3 palcanal (60 fok), ill. visszaugrik 50 fokra. Ha nem
>futok, es nem araszolok/allok max. 70 fokig maszik fel a "mutato". Tudja
>valaki, hogy ezek az ertekek minek a homersekletet mutatjak ill.
>normalisak-e?
En a munkatarsam 405-os Peugeot-javal szoktam neha jarni, az ugyanezt csinalja.
 
De a motor jol melegszik, fut, meg minden. Csak a mutato hulye.
Latin ver csorgedez' ezekben a jarganyokban, attol ilyen dilisek.

>1998-ban 31000 km, 7.61 fogyasztas. Sok
>ez egy 1.6 benzinmasinatol?
Megint Peugeot: 8,5 l/100 km ala nem megy ezerhatos motorral...

Frigyes irta:
>Nem tudna valaki segiteni, hogy miert lehet az (ill. 
>     kikuszobolheto-e), hogy telen, ha vissza van tolva a szivato, nagyobb 
>    fekezeseknel leall a motor? Hosszabb ut utan, ha rendesen meleg a 
>     motor, nem teszi, de egy 4-5 km-es uton igen. Elegge idegesito, ha 
>     lehet nem szeretnek allandoan kihuzott szivatoval jarni.
>     
>     A kocsi: 1.1-es VW Derby, de ugyanez elofordul egy kollegam Polski 
>     125-osenel is.
Mar megint az 1,1-es trabira tudok hivatkozni (ugyanaz a konstrukcio): a 
kartergaz-visszavezeto cso szokott nekem rakoncatlankodni, meg az a 
vaakumszabalyozo, amely hideg motornal nem a szabadbol, hanem a meleg blokk 
mellol tereli a levegot a szurobe. (Megj: van ennek valami szaxeru neve?)
A problema persze nekem is ismeros. Jo, vegleges megoldast nem tudok.

Pa':
DeeJayTiszy

PS: A P405-os is volt ev autoja, nem? 1988? Vagy csak rosszul emlexem?
+ - Automata valto: ne tegyuk nullaba? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hallottam pletykalni, hogy az automata valtos 
kocsikat nem ajanlatos menet kozben nullaba tenni, 
hanem maradjanak csak gurulaskor is D-ben, es 
hasznaljuk a motorfeket.

Nyilvan fugg ez a valto tipusatol is, de van ennek
egyaltalan valami valosagalapja, vagy nyugodtan
gurulhatok tovabbra is nullaban a piroshoz? (Plane,
ugye, mondjuk 20 literes fogyasztas korul...)

(Nalam egy oreg (18 eves) 7-es BMW-rol van szo, 
haromfokozatu valtoval.)

Koszi!
Sz.
+ - lejart orvosi (jogsi) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jonapot!

Par napja lejart a jogsim orvosi ervenyessege. Richtig most 
igazoltat (kocsival) a rendor, persze kiszurja. Azt mondja, 
harom lehetoseg(e) van: az egyik az, hogy elveszi ott 
helyben. (Kerdes1: ezt megteheti ilyen esetben?) 
A masik az, hogy feljelent, ebben az esetben 
"kapok egy pontot, ha harom osszegyult, elveszik 
a jogsit..." Az idezet a rendortol... (Kerdes2: ??? 
Mi ez a pontozasos dolog? Errol meg nem 
hallottam...) A harmadik lehetoseg -- ennel 
maradt az eljaro rendor -- a helyszini borsag. 
Kettoezer forint; a rendor nyugtat adott az atvetelerol 
(azaz ugy tunik, korrekt a penzatvetel...) 
Kerdes3: mint ha azt hallottam volna, 
Budapesten -- az eset ott tortent -- nincs 
helyszini keszpenzes birsag, a rendor ilyen 
esetben csekket ad amit postan kell befizetni... 
Vagy felrehallottam valamit?

--
by: Saj
+ - Suzuki Sedan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eladtam az automat es most egy Suzuki Sedan-t szeretnek venni.
Ha valakinek az utjaba akad egy ilyen, akkor dobjon mar nekem egy mailt,
nagggyon halas lennek.
Elvarasok a szokasosak :
Lehetoleg 1. tulaj
Serulesmentes
Keves km
Feher szinu nem erdekel
1.3 motor
GLX vagy GLX-C felszereltseg
94, 95 koruli evjarat

Szoval ha valaki belebotlik egy ilyenbe legyenszives szoljon.
Elore is nagyon koszonom.

Udv : Galla Mihaly
+ - akkumulatorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kisse felhalmozodtak haztartasunkban a hasznalaton kivuli akkumulatorok,
egeszen pontosan mar harom van. Ki tud Budapesten, ha lehet a XII.
keruletben olyan helyet, ahova ki lehetne dobni oket? Megiscsak veszelyes
hulladek nem rakhatom le akarhova, nem igaz?

Tippek johetnek maganba is, ekezeteket latok.

Koszi
Zsuzsa
+ - Suzuki 1,3 GLX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Suzuki 1.3 GLX tipusu kocsink van, es mostanaban erdekesen viselkedik.
Elforditom a kulcsot, es semmi. Meg egy icike-picike gyujtasocska sem.
Eltolom kb 2 metert, es gyonyoruen, elsore (mondhatnam poccre) beindul.
Ebbol mostanaban rendszert csinal.
De tudja am cifrazni is!
Elforditom a kulcsot, es elkezd kattogni, kb. ugy, mint egy felgyorsitott
ora ketyegese. Nem hangosan, csak nagyon diszkreten, mintha valamire
figyelmeztetni akarna, persze gyujtas semmi. Itt mar nem segit a tolas. Ott
all az utcan, es meg sem moccan, naponta tobbszor probalom beinditani, de
csak halkan kattog. Kiszereltem az akkumulatorat, megprobaltam feltolteni,
de olyan szornyu szaga volt, hogy inkabb lemondtam rola (ez a harmadik
hasznalhatatlan darab otthon), vettem egy masikat. Beszereltem poccre
indult. Lehet, hogy 10e HUF felesleges penzkidobas volt?  Szerintetek mit
akar, amikor csak egyszeruen nem indul vagy amikor kattog? En nem tudok
rola, hogy lenne benne fedelzeti komputer, de a muszaki leirasa angolul van,
muszaki szovegre pedig nem vallalkozom!
Legyszi segitsetek!
Koszi
Zsuzsa
+ - alkatresz-szakuzletek, autofelszereles, riaszto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne titkolozzatok ma'!
Lehet, hogy nem csak Frigyes es Gergely erdekelt autos uzletekben?
Meg en:
                      
                      Citroen Peugeot alkatreszek
                             raktar-uzlete
                             
                                                   Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS