1. |
Jarmuelektronika, becsapas a javabol. (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
2. |
alfa - szaggat-3 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
3. |
Szamara gyertyak (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Gorilla (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
5. |
Rozsdafalo info (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Volvo furcsasag ( 41 sor ) AUTO #299 (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
7. |
re:re: talalmany (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
8. |
Trabi help (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: *** HIX AUTO *** #295 (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
10. |
Hetkoznapi autok, olommentes, Peugeot, stb (mind) |
92 sor |
(cikkei) |
11. |
Mazda 626 lokharito (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Jarmuelektronika, becsapas a javabol. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Egy (akkoriban) kilenc eves Toyota gazdaja azzal keresett meg, hogy a
kocsija nehezen indul el, okadja a fustot, es nem megy tobbet 60 -nal.
A fedelzeti "szamitogepet" kellett volna kicserelni, akkoriban 65 ezer
Ft-ert.
Mivel a kocsi akkori aranak az 1/3 resze lett volna ez a szerkezet, igy
kerdesesse valt, hogy megtartsa -e a kocsit, ami amugy ujszeru allapotban
volt. Megigertem neki, hogy a PLC dobozt, amiben az emlitett elektronika
van, szetszedjuk, es megnezzuk mi lehet benne. Almomban sem mertem
volna gondolni, hogy az akkumulator savgoze, es a beszivargo nedvesseg
nehany helyen annyira elvekonyitotta az aramkori lapon a vezeto savot, hogy
a hideginditasert felelos idozito diodaja kontakthibas lett. Ezert nem ment
az
auto. A szervizben a "szakemberek" megfelelo tester hianyaban rafogtak,
hogy
"cserelni kell". Ugyanis ennel az autonal a pajszer es a kalapacs nem fert
a
motorterbe, mint a Ladaknal, ezert nem is tudtak vele dolgozni.
A PLC egyseg javitasa a szegecsek lefurasaval es a panel kijavitasaval
egyutt
nem tartott tovabb masfel oranal, es a tulaj vigan szaguldozott el tolem.
Persze
az uj PLC -re tartogatott penzebol is hagyott nekem, annyira boldog volt.
Levonva a tanulsagot, egy jo tanacs, mielott barki belevag a fedelzeti
elektronika
cserejebe : Soha nem szabad bontoba menni !!! Ha mar az elektronikanak
"ugy is mindegy", akkor el kell vinni egy muszereszhez (nem olyanhoz, aki
csak a potkocsi vilagitashoz ert !!!), es szepen elojon a kontakthiba,
oxid,
egyeb olyan, ami egy elektronikai keszuleknel barmikor elofordulhat.
Ezek a berendezesek tipus-specifikaltak. A beallitasi ertekek az adott
motorhoz
vannak kalibralva, es ha egy mas teljesitmenyu autoba kerul a "doboz", ezek
a
beallitasi ertekek teljesen maskepp vezerlik a motort. Ezert az elteres.
Hogy a beallitast DIP kapcsolokkal, a regebbieknel trimmerpotmeterrel lehet
elvegezni, erre mar tenyleg szakmuhely kell. Az uj tipusok
chip-programozasara a
szervizek fel vannak keszulve, de a regebbi kocsik vezerleset sem
kiolvasni, sem
programozni-beallitani nem tudjak. A szerelok java resze csak a
legmodernebb
kocsik javitasara (alkatresz-cserejere) van kikepezve, igy amit javitani
kellene, azt
azonnal kidobjak. Elerhetjuk ezzel azt is, hogy ha egy muszerfalban kieg
egy
izzo, akkor a "szerelo" kitalalja hogy muszerfalcsere, 75 ezer Ft...
Peter.
|
+ - | alfa - szaggat-3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Zolitol kerdeznem:
Milyen kocsin volt Neked az a kabelszakadas?
Ugyanigy veselkedett a kocsi?
Mivelhogy, mint ahogy azt mar az illetekes Alfa-szervizt
tanacsolo Zak-nak megirtam, egyaltalan nincs kedvem a
kocsit a brunni Alfa'ba vinni. Dolgozott ott ugyanis egy
magyar ismerosom, aki azt ajanlotta, hogy az elektronikat
meg veletlen se engedjem megmeretni, mert az vagy mukodik,
vagy nem. Merese 3500.- Kc, ami kb 20-25e Ft.
Ami a potmeteres tippet illeti, hogy lehet az,
hogy leveszem a labam, es akkor is szaggat?
Hiszen akkor ma'r egy teljesen mas pontban erintkezik,
ha egyaltalan erintkezik.
Koszi!
Maria'n
|
+ - | Szamara gyertyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Megtudna valaki mondani, hogy egy 1988-as 1.3-as katalizatoros
5 fokozatu Szamaraba milyen tipusu gyujtogyertya lenne a legmegfe-
lelobb? Az eladok a BERU-t ajanljak leginkabb. Ezt viszont nem
ismerem.
Udv!
Oli
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
|
+ - | Gorilla (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz- Autofelszereles
Sziasztok autosok.
A: wrote irta.
>, egyelore nem kivanok a piacra lepni "Autogorilla szuper extra
>minosegi motorvedo adalekommal."
Miert neeeeem????
Kivancsiva tettel. Nagyon furdalja az oldalamat mi lehet ez a csodaszer?
Gondolom a listat is erdekelne a csodaszer.
Udv: Frigyes
|
+ - | Rozsdafalo info (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz- Autofelszereles
Magyar nepmuveszet ajandek
Szia Akos sziasztok autosok.
>Ma'r atrozsdasodott autora erdemes felrakni? Vagy csak javitas
>utan?
Hat javitas utan lenne a legjobb felrakni.
>Tapasztalatok?
Egy parat eladtam belole de relklamaciom meg nem volt. Es nemcsak keleti,
hanem nyugati autora is feltettek.
>Van reszletesebb informaciod a mukodeserol?
Igen leirom neked remelem anyazni nem fogsz a hosszusaga miatt?? 8-8)))[ .
KORROZIO VEDELEM.
A gepkocsik korroziovedelmenek leggyakoribb modja annak meggatolasa, hogy a
levego oxigenje es a nedvesseg erintkezhessen a femmel. A gepkocsik
Korroziovedelmeben kozismertek a festek , alapozo es a rozsdagatlo
bevonatok. Ezek a vedobevonatok addig vedik megfeleloen a lemezt amig nem
keletkeznek a feluleten karcolasok, kavicsfelverodesek, vagy mas
folytonossagi hianyok. Ha mar a femfelulet erintkezik a levego oxigenjevel
es nedvessegtartalmaval ami korroziot idez elo.
A gepkocsik korroziovedelmenek kulcsa a fem elektronvesztesenek
megakadalyozasa. Pontosan ezt teszi az elektronikus korroziovedelmi
keszulek.
Hogy ovja meg a rozsdafalo a gepjarmuvek karosszeriajat??
Ezt a modszert kb 40 eve hasznaljak az oceanjarok es az olajvezetekek
korrozio vedelmere. Ez a katodos korroziovedelmi rendszer. A korroziot ugy
gatolja, hogy egy femen kivuli aramforrasbol folos elektronokat visz ra a
femre. A rozsdafalo keszulek ezt az elvet alkalmazza. A keszulek ket
egysegbol all. Az rugos erinkezovel csatlakozik a lemez feluletehez a
korrozios folyamat meggatolasara. A gepkocsi akkumlatorat
feszultsegforraskent hasznalva, a vezerlo aramkor a rugos erintkezokon
keresztul folyamatosan NEGATIV toltest ( elektronokat ) juttat a gepkocsi
teljes karosszeriajara. Ez az eljaras a katodos korroziovedelmi modszert
valositja meg a gepjarmu karosszeriajan. Ebben az eljarasban a vedo - anod a
gepkocsi akkumlatoranak negativ toltesu lemeze.
A FEMKAROSSZERIARA KAPCSOLT NEGATIV FESZULTSEG AZT EREDMENYEZI, HOGY A
VEDOBEVONAT SERULESE ( repedesek, karcolasok stb) KOVETKEZTEBEN SZABADDA
VALT FENFELULETEKEN KIALAKULO LOKALELEMEK ELLENTETES TOLTEST KAPNAK ES A
SZABAD FEMFELULET NEM KORRODALODIK. " Nem kiabalok ez a lenyeg." Mivel az
egesz karosszerian allandoan folyik az aram, ez meggatolja a teljes
feluleten a korroziot.
A kezsulek leirasa :
Ket reszegysegbol all , az egyik az elektronikus vezerlo aramkort
tartalmazza, ebben vannak a kijelzo lampak . A levego paratartalom eltereset
is eszlelik. ( parasbb idoben erosebben villog a led dioda .) Rogzitese
ontapados modszerrel tortenik. Es a fem rugos erintkezot femesen kell
csatlakoztatni a kocsi karosszeriajahoz. Igen keves aramot fogyaszt. mint
egy digitalis ora Es folyamatosan kell mulkodnie, hogy a vedelmet
folyamatosan biztositsa.
A serult reszeket folyamatosan ellatja folos elektronokkal es gatolja a
korrozios folyamatot. A keszulekre 10 ev garancia van.
Udvozlet: Frigyes
Budapest. 1014 Tel:214-39-50
Uri u. 24. 06-20-9446-107
|
+ - | Re: Volvo furcsasag ( 41 sor ) AUTO #299 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Fri, 19 Feb 1999 wrote:
> Elore is koszi. No akkor elregelnem banatom okat.
> Van egy Volvo 360 GLT, 2.0i autom. Kb. egy evvel ezelott, bealltam az
> beadta a kulcsot. Namarmost go Volvo szalon, alkatresz ara kb 60k HUF.
Viszonylag olcsonak tunik, a tobbi gyarto arahoz es minosegehez kepest.
> Ez a summa ugye meggondolando, hat inkabb elmentem egy bontos ismeroshoz.
> Talaltunk egy hasonlo alkatreszt, berektuk, a kocsi pocc-roff, indult. Azota
^^^^^^^
Szerinem nem pont a te valtozatodhoz (vagy evjartatodhoz) valo ECU-t
tettetek be.
Az elektronikat a gyartok igyekeznek minel kisebb hardver elteressel
gyartani, de a szoftverekben es kalibracios ertekekben nagy kulonbsegek
lehetnek, akar 3-4 honap alatt is valtozhat (motorszam ebben segit).
Ha megvan meg a regi ECU, akkor nezzetek meg, jo-e benne az EPROM. Ha
igen, tegyetek at, es valoszinu megjavul a dolog.
Persze, ha a ket ECU kulonben azonosnak tunik.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | re:re: talalmany (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Koszonom a segitsegeket a talalmanyi kerdesemmel kapcsolatban.
Nekem annyira jonak tunt az otletem, hogy papirra vetettem, rajzzal
es bekuldtem a szabadalmi hivatalba, es "szabadalmi oltalmat" kertem ra.
Akit erdekelnek ezzel kapcsolatos infok, azoknak itt a Magyar Szabadalmi
Hivatal
ingyenesen hivhato tel. szama: 06-80-345-678.
En meg a dolgoknak a legelejen vagyok, ugyhogy nem sok infoval tudok
szolgalni.
Talan annyi , hogy van par hely a neten, ahol ingyen (reszben) utananezhet
az ember
kulcsszavas keresessel, hogy hasonlo dolgot mar feltalaltak-e :
www.hpo.hu
www.patents.ibm.com
Mar erdekessegkeppen is erdemes "vehicle" es "security" szavakra rakaresni,
hiszen
rengeteg buggyant otlet is van ezzel kapcsolatban.
Ha valaki esetleg utana tudna nezni, hogy a Volvo, Mercedes, Audi gyarak
fejlesztoi reszlegenek mi a cime, halas lennek. En a neten irtam mindegyik
cegnek
de eddig csak a BMW es a Saab meltatott valaszra... Egy het utan .
A Volvonak meg az e-mail cime is rossz a sajat homepagen!
Majd irok egy osszefoglalot az ezzel kapcsolatos "kalandjaimrol".
Az otletemrol egyelore annyit, hogy utkozeskor aktivan segiti az
eletbenmaradast, ov meg a serulestol, es utkozes erejetol fuggoen akar
tobbszor hasznalatos is.
Udv:
Istvan
|
+ - | Trabi help (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Olyan problemam lenne, hogy esos idoben neha teljesen elgyengul a motor,
alig van ereje. Elkezd csorogni meg kemenyebb hangja is lesz (olyan
kopogasszeru). Regi trabi, 12V-os, generator, mechanikus gyujtas. Neha
magahoz ter, akkor normalisan megy, de ma pl. amig hazaertem, addig csinalta
nem mult el magatol. Vegigneztem a gyujtasrendszert csatlakozas
szempontjabol, de ugy tunt, minden rendben van vele. Szaraz idoben meg soha
nem csinalta, es regebben sem.
Mi lehet a gond?
Koszi a segitseget
Z
mailto:
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #295 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Szilveszter !
A HIX-Autó 295 szamaban megjelent leveled nagyon erdekes volt. A
3. pontban azonban valami felreertes lehet. A kompresszioviszonyt
nemigen lehet merni, mert az egy terfogati viszonyszam, ahol a
szamlalo annak a hengerbeni terfogatnak az erteke, amely a
dugattyu "felett" marad akkor, amikor a dugattyu a "felso"
holtponton van.(Maximalis suritesi helyzet, legkisebb terfogat).
A nevezo pedig a teljes hengerbeli loketterfogat, tehat az "also"
holtponti dugattyuhelyzet eseten a "felette" levo terfogat
erteke. Ez talan igy egy kicsit pongyola megfogalmazas, de talan
igy erthetobb. Az idezojelekkel arra akarok utalni, hogy a henger
allasa szerint, (pl. egyes repulogepmotoroknal) a "felso"
holtpont lehet akar legalul is, megis igy hivjak, igy ismerjuk.
Ez azert van, mert a klasszikus esetben a henger fuggolegesen all
es a fotengely alatta van elhelyezve. De hat ezeket biztosan Te
is tudod, csak a tisztazas szandekaval irok.
udvozlettel
oldboy
----Eredeti üzenet----
Feladó: HIX AUTO >
Címzett: >
Dátum: 1999. február 16. 03:43
Tárgy: *** HIX AUTO *** #295
>=======================================================
>Felado : [United
States]
>Temakor: Re: vw golf 1.6td ( 66 sor )
>Idopont: Mon Feb 15 02:38:46 EST 1999 AUTO #295
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Sziasztok!
> Nekem Golf I. 1.5D volt kb egy evig. Szanaszejjel hajtott
motorral
> 3. A kompressziorol. Myomast mertetek vagy
kompresszioviszonyt??? Ha
> kompresszioviszonyt akkor 20-27 koruli erteket kellene
merni ha jol
> tudom. Ha nyomast akkor at kell szamitani egy tablazat
alapjan
> viszonyszamma. Nem tudom hol lehet szerezni es azt sem,
hogy minden
> autora egyforma e. A szerelonek mindenesetre tudni kene ha
igazan
> tokos dizelmotor javito... Az en szetesett motoromban a
legmagasabb
> ertek volt 13 bar a legalacsonyabb 10 bar. Ez valamekkora
> viszonyszamnak felel meg. DE ISMETLEM EZ NYOMASERTEK
BAR-BAN!!!
|
+ - | Hetkoznapi autok, olommentes, Peugeot, stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Üdv mindenkinek!
Az itt következőket már elég rég írtam, de talán még belefér:
Hétköznapi autók :
>Bemelegitesnek privat rangsorom: Saab 95, 9000; Volvo S70, 960; BMW
>3-as sorozat; BMW 8-as sorozat; Opel Calibra.
Ennyit a hétköznapi autókról.
Ólommentes benzinről :
>Ez igy igaz(de csak a 1993 elotti gyartasuaknal. 1993 januar ota uj auto
>csak katalizatorral hozhato forgalomba, es az olmozott uzemanyag a
>katlizator halalat okozza). Egy tank olmozatlan benzin a regi Skodaba es
>lehet szelepeket cserelni, jobb esetben meguszhatod szelepcsiszolassal.
Két "autó"-m, ami szocialista gyártányú, 1989-ben gyártották őket, csak
akkor láttak ólmozott benzint, ha vaki kölcsönkérte és nem tudta, hogy mi
*csak ólommentest* használunk, minden adalék nélkül:
LADA 2107 : 98 000 km-nél, a motor még kifogástalan állapotban volt.
IZS 2107 dobozos : 102 000 km-nél idén januárban vittem el a kereskedőhöz.
Olajcserék között nem kellett bele olajat tölteni, a motor még kifogástalan
volt.
Ezek a korszerűtlen masinák vidáman mentek kb. 100 000 km-t ólommentessel,
és ez semmi gondot nem jelentett nekik. Ez persze nem jelenti azt, hogy a
többi típus is kibírná, de a Skoda-nál az egy tankolást kicsit túlzásnak
tartom.
Más ...
Január első szeles napján, az ajtó nyitása közben kivágódott az egy hetes
Peugeot Boxer MHD2,5 hátsó ajtaja és kiszakadt az ajtóból a határoló. Nem
voltam túl boldog.
A megoldása egyébként meglepően móricka, de hát mit akarok! Az ára el sem
érte a 3,5 milcsit ÁFA nélkül!
Innentől aktuálisabb:
Két akku:
Két akkut párhuzamosan kapcsolni csak akkor érdemes, ha azok egyformák és
újak. Lásd Mazda 2200 D kisteherautókat. Az idei tél leghidegebb napján is
határozottan indított.
Ha a két akku nem egészen egyforma, úgy is csak a nagyobb kapacitású, ill.
kisebb belső ellenállású húzza az igát.
Ebben az országban mindenki Bp-n él?
>Egy lehetseges megoldas: Bemesz a Polus Centerben a Korrekt Kft.
>konyvesboltjaba, vagy a Coraba, es megveszed. >3000 Ft, es eleg docogos
>forditas (nemetbol).
Elektronokus gyujtások...
Csodát várni nem szabad tőle. 6-7 ezres fordulatig 4 hengeres motoroknál *a
jól beállított*, hagyományos gyujtás bőven elegendő energiát szolgáltat a
kifogástalan működéshez. Óriási előny, hogy a megszakító nélküli gyujtást
nem kell utánállítani 15-20 ekm-enként a kopó alkatrészek miatt.
Persze ha a Skoda motorja 10-12 ezret pörög ...
Vizezett benzin ...
27 éve pusztítom a benzint és a gázolajat, de még egyetlen egyszer sem
tankoltam vizes üzemanyagot.
Egyébként, ha a kutasoknak sikerülne jelentős mennyiségű vizet elkeverni a
benzinben, azt onnan vennénk észre, hogy alacsony fordulatokon sokkal jobban
húz a motor. 5-10 éve komolyan kísérleteztek azzal, hogy az égéstérbe vizet
juttassanak, ill. még pár éve is látható volt az a magyar úr a TV-ben, aki
megoldotta a víz benzinbe keverésének problémáját.
Ezzel állítólag azonos teljesítmény mellett 10-30 % (!!!!!) üzemanyag
takarítható meg.
Ha mégis vizes benzint tankolnánk, akkor először a tank alján kialakított
kosz és vízgyüjtő telik fel, innen továbbjut, az üzamanyagszűrőbe (ha van).
Tehát ha egyszer víz miatt megáll az autó, nem egyszerű újra elindítani.
>Temakor: olaj, banan ( 10 sor )
I>dopont: Thu Feb 18 09:38:31 EST 1999 AUTO #298
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Kedves Autosok!
>Nemregiben volt a TV-ben egy dokumentumfilm a Citroen kacsarol.
>Abban meselte egy manus, hogy Del-Amerikaban jarva elfolyt az olaj.
>Szerencsere jott egy bennszulott, aki betomott az olaj helyere nehany
>banant, amivel megint elindult a kocsi. Igaz lehet ez? Csak kivancsi
>vagyok, egyelore nem kivanok a piacra lepni "Autogorilla szuper extra
>minosegi motorvedo adalekommal." :-))
>Udv: Afonya
A humoristák azt mondják: Egy újszülöttnek minden vicc új!
Gondolom a kacsába is a szelpdeklin keresztül kell olajat tölteni és igy
elég sokáig tart, mire a banán-pempő "lefolyik" a főtengelyhez.
Persze ettől még el lehet indítani, csak kérdés meddig megy?
Ha jó a humorod, úgy add tovább a történetet, hogy banán helyett áfonya
szerepeljen.
Bocs a hosszúságért!
Hali : Szu
|
+ - | Mazda 626 lokharito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keresek 1994-es amerikai 626-os mazdahoz (negyajtos lepcsoshatu) hatso lokharit
ot
es esetleg bal hatso lampat.
Mivel ritka a bontott alkatresz ehhez a tipushoz kulfoldrol is meglehetne oldan
i a
beszerzest.
Aki tud errol barmit irjon a kovetkezo E-mail cimre:
v.hu
Elore is koszi!
|
|