Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 472
Copyright (C) HIX
1999-08-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Koszi! (mind)  15 sor     (cikkei)
2 NEW FREE YOUNG AMATEURS 71722 (mind)  8 sor     (cikkei)
3 kuplunk nelkul (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Ismet festekes kerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Indito-tapegyseg meretezese (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Re: BOSCH gyertya - Dorozsmai Karoly (mind)  49 sor     (cikkei)
7 Re: 2-es; Ami autok, matrica (mind)  29 sor     (cikkei)
8 skoda vs. lada (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Stati (mind)  13 sor     (cikkei)
10 sarvedo. (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Legszuro (mind)  20 sor     (cikkei)
12 benzinjarattisztitas. (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Trabesz (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Szerintem... (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Micsoda? (mind)  25 sor     (cikkei)
16 Kerdesek valaszok stb. (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Fek (mind)  59 sor     (cikkei)

+ - Koszi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi mindenkinek a tanacsokat a 2.-esbol valo indulassal kapcsolatban, de, 
hogy 
ne unatkozzatok ujabb adag kerdesem van. Nyugi, nem sok csak 2.
Szoval: es ahhoz mit szoltok, hogy a mikrobusz mar 50-nel kenyelmesen gurul 
5.-ben es meg gyorsul is, mint allat? Ez nekem kicsit furcsa!
A masik: szerintetek lehetne valamilyen 5 sebesseges valtot szervalni az 
1.3-as 
Opel Kadett D-nkbe? Mert nekem ez a 4 fokozat nem tul szimpatikus. Ha igen, 
mennyi penzert, es megeri-e egyaltalan lecserelni?

Elore is koszi a hozzaszolasokat!
--
***   Zsitvay "Golyó" Balázs     ***
***e-mail:  ***
***            ***
+ - NEW FREE YOUNG AMATEURS 71722 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is the best BRAND NEW AMATEUR SITE ever.

Some of my girlfriends and I decided to put together an amateur sex site, we 
get up to all sorts of really naughty things.  And its all FREE - It makes us
 so horny to know that you are watching us, you will come and watch won't you
 babe...

http://website.lineone.net/~bluescreen/aa/welcome.htm
+ - kuplunk nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>ladanal az volt a meno, aki elindulas utan a kuplung megnyomasa nelkul
>felkapcsolt 4-ig es vissza 1-ig. Ezt Skodaval meg nem mertem =
>megcsinalni.:-)

Miert nem mered megcsinalni? Nekem sikerult (S120L, Favorit136L). Es nem
nagy dolog.
Soxor nem csinaltam, mer nem akarom tonkretenni.

Amivel nagyon egyetertek:
>...........legtobbszor nem a jo oreg
>Sko-val van baj, hanem a gazdival....


>Egy utlezarasnal (baleset - a balra
>kanyarodo S nem adott elonyt egy Opelnek)  a 4
>savbol 1 maradt nyitva :(, fel ora alatt 9!!!!!! Sko
>hatuljabol csapott fel fust. Mivel ilyenkor elegge

Sot altalaban a gazdaja miatt vannak ilyen esetek. Erdekes nekem meg egyszer
sem volt ilyen gond...........
Pedig semmi "extra", csak egyszeruen rendbe van teve a gep.

Bye
somorjai jozsef
S 125L
+ - Ismet festekes kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tovabbra is a festekes kerdeseim aktualisak...
Az utaster muanyag alkatreszeit szeretnem szinre fujni.
A bontott (ep) kardanbox szine barna, de a kocsimban
minden szurke. A regi box is, csak azt a barkacsolo kedvu
elozo tulaj(ok) szetbarmoltak hangszoroknak, illetve nem
oda valo autoradionak. Az ajto belso muanyag boritasanak
is ez lett a sorsa, ertektelen bontott hangszorok kedveert
szetfureszeltek. Ahhoz is megvan a barna bontott, es azt is
le kellene szurkere fujnom.
A fenyezok azt allitottak, hogy csak bo"rfestekkel lehet
stabil bevonatot fujni a feluletre, ami azutan nem kopik
le konnyen, nem oldja a muanyagot, es nem marad ragacsos.
A kerdesem az lenne, hogy kimondottan muanyag feluletre
milyen (mas) festekek alkalmasak, illetve tudtok -e olyan helyet,
ahol ilyen festeket a kikeveres utan spray formaban palackoznak ?
Csak spray verzio lenne nekem jo, mert se szoropisztoly se
kompresszor nincs a muhelyemben.

Aki tud otleteket, kerem irjon !

Peter.



+ - Indito-tapegyseg meretezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Lattam, hogy az autos listan van nehany villamosmernok.
Nekem informaciokra lenne szuksegem. Szeretnek egy
indito tapegyseget epiteni, de nem a hagyomanyos trafos
megoldassal, hanem primer kapcsolouzemu tapegyseggel.
Kiszamoltam milyen magra es milyen primer/szekunder
tekercsekkel, valamint milyen diodakkal/tirisztorokkal
lehetne 80-100 A -es 13V nevleges feszultsegu "bikat"
epiteni, es ugy dontottem megprobalok osszeszedni
infokat, a kapcsolouzemu power FET-es holmikrol.
De mivel az ESAB is hetpecsetes titokkent orzi a 140
Amperes es mindossze 5 kg tomegu hegesztotrafoi
kapcsolasi rajzait, illetve a Radiotechnikaban sem irt
senki elfogadhato cikket, ezert elakadtam.

Habarkinek volna hasznalhato infoja ilyen szerkentyurol,
vagy abban segitene hogy a hagyomanyos trafos
"bika" altalam kiszamolt meretezesi adatait osszehasonlitsuk,
szivesen vennem !

Koszonettel: Peter
+ - Re: BOSCH gyertya - Dorozsmai Karoly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo napot Karoly, Hix-Autosok!


> > Kerdes mit kezd az ember egy negy testelektrodas gyertyaval.

> Attol tartok, a hezag allitas dolgaban nem sokat :-)

Hat igen. Sosem volt ellenemre a kiserletezgetes, de az esetek igen nagy
szazalekaban
az jott be, ha a gyari eloirasnak megfelelo gyertyat hasznaltam.
Volt par eve egy '84 -es Nissan Sunny Coupe 1.5-osom, es iszonyuan
„megsertodott”
a Bosch gyertyakra, pedig elvileg megfelelo volt a hoertekuk.



> > A mai autoszereloket en inkabb jol kepzett
> > alkatresz-cserelokent hataroznam meg.

> Sajnos, mi is inkabb ilyesfeleket kepezunk -- a korszeru
> kepzes jegyeben :-(

Ennek -mint minden masnak- elonyos oldalai is lehetnek.
Velemenyem szerint az az egeszseges, ha egy leendo szakembert kepesse
tesznek arra, hogy eldontse, az adott korulmenyek kozott van-e ertelme a
„buheralasnak” -ami egyebkent korrekt es szukseges is lehet- vagy a
legtisztabb tenyleg a csere.
Nem kivanok vissza olyan inseges idoket, mikor peldaul az aldott emleku
Suranyi Endre arra kenyszerult, hogy gyujtaseloszto fedel nelkul is tudja
hasznalni a (ha jol emlekszem) Fiat 501-es
kisteherautojat. Ezek haborus idok voltak, kenyszermegoldasok, de azert
kivancsi lennek, hogy manapsag hany kepzett autoszerelo tudna hazamenni az
autojaval, ha nem volna rajta elosztofedel. Tehat csak azt akarom jelezni,
hogy e'ljen a korszeruseg, a modern megoldasok, de mindig van
letjogosultsaga annak, hogy arra neveljuk a jovo nemzedeket, hogy hasznaljak
a jozan eszuket, es nem baj, ha ismernek ilyen regi, akar mai szemmel
megmosolyogtato sztorikat.
Suranyi Bandi bacsi azert jo pelda, mert verbeli motoros es autos ember
volt, gyakorlati ember, aki mindig hasznalta, amije volt.


Nos, ezzel megint csak nem kivanok vitat szitani. Vegyetek ezt egy
velemenynek.

Most egy hetre eltunok a szinrol.
Szaporodo loeroket, csokkeno uzemanyag-arakat, kopogasmentes egesfolyamatot
kivanok minden HIX-Autosnak (a Diesel-tulajoknak csak az elso ketto :-)  )

Udv: Madison
+ - Re: 2-es; Ami autok, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Bunny!

>auton az egyes. Mellesleg velem mar elofordult, hogy a suzuval
>harmasban indultam, es csak akkor tunt fel, amikor gyorsultam :-)
>Finom kuplungkezelessel barmi megoldhato (de szereny vagyok :-))

Nem szerenyseg, tenyleg igy van. Trabcsival is el lehet indulni
harmadikban, igaz, nem fustolnek a gumik. :-)
Kettesben, kicsit nagyobb gazzal indulva mar nehezebb eszrevenni, hogy nem
egyes. Ilyenkor jol is esik valtas nelkul 40-ig nyomni neki.
1500-os Ladaval kiprobaltam a negyedikben valo indulast is, azt is megette,
igaz, kozben jobbrol (szabalytalanul, raadasul index nelkul) elozott egy
eticsiga. :-)

Mas tema:
Kozuletek ki jart Dunaujvarosban, az amerikai autok talalkozojan? Szemely
szerint nekem teccett, bar egy kicsit tobbre szamitottam. Meg a
fenykepezeshez se voltak tul jok a korulmenyek.
Fontos azonban megjegyeznem, hogy a talalkozo helyszinen vehettem at egy
HIX Auto matricat  -tol (koszonet erte!),
ami
igen rovid atfutasi idovel ki is kerult a hatso szelvedom bal also sarkaba.
Elotte nem lattam a terveket, tehat nem is tudtam, milyen lesz. De nem is
csalodtam!

Udv:
                       Soma
          
                 Jöhet ékezet!
+ - skoda vs. lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek!

ELnezest, hogy ismet vita kerekesett a dologbol. Eddig nyugodt hangon
kozolte mindenki a velemenyet, erre valaki nyomulos stilusban lehuzta az
egesz tarsasagot. Kerek mindenkit, hogy olvassa el az elso cikket is.
Azonos koru zsiguli es lada volt osszehasonlitva. A lada jobban megy,
tuning... szamokban jobb volt, mig a fogyasztas es a kenyelem
(szervo+konnyukormany...) a skodri javara volt. Lehet, hogy nem megy, de
nekem eleg a 110 is :), oreg vagyok a szaguldozashoz.
Nem szaguldozasrol, hanem normalis mindennapi hasznalat mellett alakult
ki bennem ez a velemeny.

Az utso sor: A lenyeg, hogy mindenki szeresse a sajat autojat es
tisztelje a masiket is!!! Ez a lenyeg!

Fresi BaCSi

u.i.: Ez a level az erosebb hangot meguto embernek is ment, kerlek ne
reagald tul, elobb szamolj 10-ig
+ - Stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nev: Linke Rudolf
Kor: 31
Vegzettseg: esztergalyos
Foglalkozas: szellemi szabad
Lakhely: Budapest
Sajat autok: Lada 1200, Lada 2104, Suzuki 1.0 GA.
Vezetett autok: Ladak tomkelege, Dacia, Zastava,
Trabant, Skoda, Wartburg (total keleti blokk:-), Bogar,
Opel Ascona, Ford Granada, Sierra stb.
Erdekel: Sex, drog, rock & roll - vezetes kozben...
Nem erdekel:..az, hogy mindez milyen autoban tortenik :-)))

Udv-->Rudi
+ - sarvedo. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>Temakor: Sarvedo gumi ( 11 sor )
>Szova teszik-e a muszakin vagy kozuti ellenorzesnel a hatso sarvedo gumik
>nemletet ?
>Magyarul, kotelezo vagy sem ?


Kotelezo, de azt hiszem van egy olyan lyuk az eloirason, hogy ha hatra 15
foknal nagyobb szogben nem tudja feldobni a sarat akkor nem.=20
Voltam ilyen helyzetben, de nekem nagyon alacsony kocsim van ugyhogy
megdumaltam.=20

Yahni
PS: Persze amilyen hulyek ha van gumi akkor akar 40=B0-ra is feldobhatja
senkit nem erdekel.=20
+ - Legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A legszuron valoban nem szabad sporolni, a jobb (nem a draga) kocsikon van
egy vakumos kis jelzo mint a kivalo orosz raketa porszivokon.=20
Ha piros vagy sotetsarga akkor cserelni kell.=20
Nekem nem tart ki 25.000-et, szerintem Mo levegoje nagyon koszos.=20

Sok tuningcegnel lattam az un olajos legszuroket amiknek kisebb az
ellenallasa. pl. K&N.
VIGYAZAT.=20
Olyan uj es regebbi autoknal aminek a katalizator miatt izzo/forro szalas
levegomeroje van nem hasznalhato, bar abba is sokszor felrakjak.=20
Ugyanis az olajcseppek az ataramlo levegovel kijonnek a szurobol =E9s raegne=
k
a melegitett szalra. Ez miatt egy kis ido utan az elszenesedett olaj a
jeladot fals adatok leadasara kenyszeriti amitol a komputer el kezd
teveszteni =E9s sok uzemanyagot ad. Ez miatt szeteg a katalizator es sokat
zabal a kocsi. Mindeketto penz rablo. Amerikaban mar figyelnek erre a
szervizek es nem lehet a garanciat elsutni ilyen hiba mellett. Europaban
szerintem meg nem tudjak, de rajonnek.=20

Yahni.=20
+ - benzinjarattisztitas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>megvan. Arra gondoltam, hatha a sok rovid ut miatt lerakodasok
>keletkeztek, ezert ket hete ketszer 70 km-t egyenletes 140-es
>tempoban mentem, hatha kicsit kitisztul. Nem nagyon vettem eszre
>javulast. Tudom, hogy altalaban az adalekokrol sokaknak nem tul jo a
>velemenye, de esetleg erdemes valamit hasznalnom, ami kitisztitana?
>
>Koszi,
>Viktor

Szia 

En is egyszer ki voltam akadva, mert a haver Seatjaban egyszer csak elment
az alapjarat. az elkokszosodott injektor miatt kinyomod a kuplungot es leall.
 
VW 1.4i motor tipus betegsege (Skoda,VW,Seat) 
Mas kocsiban is lehet ilyen. 

Hasznalj erre 40-50L benzinhez 1 dl izopropilalkoholt. Tankolasnal eloszor
az alkohol utana a benzin/gazolaj a keveredes miatt. Evente egyszer elvileg
elegendo. Az izopropilalkohol versenyuzemanyag is egyben. Vigyazz, gyenge
mereg a boron at felszivodik es karciogen/rakkelto (mint a benzin) , de
majd az osszes "cleaner"ben ez van hatoanyagkent. Csak igy 50Ft ugy meg
500/800. 

A motortisztitokat tovabbra sem ajanlom. 


Yahni.
+ - Trabesz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

"Akkor most mar megint kotozkodok.
( Fuj ! Csunya szokas ! )
A Trabantjaimat 1997-ben es 1990-ben vettem a Merkurtol.
Ha jol emlekszem, mindkettoben sarus csatlakozok voltak a
gyujtaskapcsolonal. De legalabb az ujabbnal biztosan."

Asszem irtam, hogy 6V-os volt. :-)
Azt csak 83-ig csinaltak. :-)

Teeby
+ - Szerintem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaba!

Ne is torodjetek vele, az a tolvaj mar ugyis valahol a dunaban uszik
kihulve, vagy valamelyik fara van felcsavarodva verbefagyva.
Csak az a draga papucs.....

"Hali,

az ismerosomnek volt egy Ladaja. 1978-as, 1200-as. Rohadt elol-hatul,
szakadoztak le az ajtok. Csak minden 15. probalkozasra startolt, csak
kettesen lehetett vele indulni, nem lehetett az soforajtot kinyitni. Egy
sotet boru fiatalember max. 25e FT-ot kinalt erte. Multkor meglatogatta
a
feleseget a korhazban. Felment az elso emeletre, ott rajott, hogy a
kocsiban
maradt a papucs, amit hozott neki. Visszament, (kb. 1 perc telt el a
kiszallas ota), de a kocsinak hult helyet talalta. Erdekelne 4 dolog: 1)
hogy szallt be a tolvaj 2) hogy inditotta be egyre 3) hogy csinalta
mindezt
ilyen gyorsan 4) mire kellett neki a kocsi. Varom az 5leteitek :)"
+ - Micsoda? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A megvalaszolando level tobbi resze felejtheto.
Ez viszont erdekes:
"ha legalabb ujonnan lehetne mind a kettobol kapni es vasarlas elotti
megmerettetest lehetne eszkozolni!!
/ ugye mint utolso tipusok VAZ 2107-05 es a legutolso skoda ***bocsi nem
a VW-rol beszelek*** kozott is ez lenne a vegeredmeny?/"

Vajon a favorit az az 1000mb-hez hasonlo fotengelyevel, es a 120-ashoz
hasonlo motraval 1300 ccm-ben alulmaradna egy 1300-as guzsili mellett?
Eleg bagatellul hangzik.
En tepettem mindkettovel.
Hat nem volt jobb a lada. Sot ezt meg senkitol sem hallottam.
Csak elvakult es elvetemult "Ladafanatikusoktol".
Akik nem tudjak hogy mukodik az auto, csak azt, hogy a "lada" hogyan
muxik.
De az mar az o egyeni kis naiv letuk szocproblemje.
Majd talan egyszer.......
Mondom a tobbi meg felejtheto beszed.
A teljes objektivitas igenye nelkul irt szoveg.

Csako!

Teeby
+ - Kerdesek valaszok stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Emberek, szeretnem a segitsegetek kerni.
Ha tudtok valamit arulkodjatok nekem.
Milyen arban lehet kapni Skoda Rapidot.
Valami nagyon jo allapotut.
A motor nem lenyeg, a kasznija tuti legyen. A motor lehet doglott is.

Mas:
Fresi ba' nem vitazom, en letettem a temarol.
Egyetemi jegyzet ide vagy oda.
A fizika torvenyeit nem egyetemi jegyzetekbol allapitottak meg.
En is irhatok barmilyen konyvet, ugyis jobbara gyakorlati tudas hijan
levo emberek biraljak el.
Es igy azt irhatok bele amit akarok, csak bejon, aztan felrevezetek
mindenkit.
Es logikusan egyertelmu dolgokat nem cafolhat meg egy egyetemi jegyzet
sem.
Nem azt mondom, hogy amiket leirtal nem jok.
Hanem azt, hogy en mas szituaciorol beszeltem. Es nekem is igazam van.
Ezt el kell ismerned.
Mert amit en mondtam, az egy unalmas vasarnap delelott kiagyalhato kis
fizikai elokepzettseggel.

Teeby
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A fekmeres lezajlasa.
Merunk elol, es hatul uzemifekberendezes fekhatasat.

Ahol is jobb es baloldali fekerot kulonboztetunk meg.
Majd a kulonbseget %-os aranyban.
Vagyis az elterest, ami meg van hatarozva elol 15 hatul 20 % asszem, nem
tudom pontosan.

Aztan jon a rogzitofek.
Ahol is az elteres 30 % lehet.
De a meresnek meghatarozott modja van.
Pl. egyenletesen es folyamatosan kell fekezni.
Olyat nem lehet, hogy benyomom felengedem benyomom.
Ketszer kell merni. Es altalaban a masodik eredmeny a mervado.

Nagy vonalakban ennyi, ebbol ki kell bongeszni, hogy mik ezek.

Teeby


VORDERACHSE
links 2,18kN
rechts 1,98 kN
Unrundheit
links 0,04 kN
rechts 0,03kN
Differenz 09%
Pedalkraft 000N

Wirkung ungleich

HANDBREMSE
links 1,18kN
rechts 1,04 kN
Unrundheit
links 0,00 kN
rechts 0,00 kN
Differenz 11%

Wirkung ungleich

HINTERACHSE
links 1,06 kN
rechts 1,01 kN
Unrundheit
links 0,03 kN
rechts 0,07 kN
Differenz 04%
Pedalkraft 000N

Wirkung ungleich
---------------------------
Gewicht 1000 KG
Abbremsung 62%

HANDBREMSE
Abbremsung 22%

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS