1. |
Vw transporter 1980 (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind) |
98 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: zseles akksi (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
4. |
Katalizator (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
5. |
Reakcio a fogyasztaslistara (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
6. |
nagyobb auto kevesebbet eszik (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
7. |
Citroen Visa (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
8. |
Skoda (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
9. |
Tobb paci = aktiv biztonsag ? (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: zold kukucsgaloablak az akksin (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: elozes + ameriakiak + fogyasztas (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
12. |
autoradio beepito keret (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
13. |
re:zseles aksi (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
14. |
zseles akksi (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Vw transporter 1980 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keresnek a fenti tipushoz muszaki leirast.
A valaszt sajat cimre kernem.
Weidinger Ferenc
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #99 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kormos Imre vagyok Gyorbol es azt hiszem meg nem irtam erre
a listara,
de mar regota olvasom.
Ebben a levelben ket dolgot is nem ertek.
Az egyik, hogy miert nem lehet alacsonyabb teljesitmenyu
autoval elozni.
A regi kocsim egy 123-as Merci volt (ill. meg meg is van)
2000ccm-es
diesel motorral. Ez kb 2 tonnas auto, cserebe kb. 50LE-s a
motorja,
de ezzel is jol lehetett elozni, ha elorelatoan vezetett az
ember.
Lemaradtem kb. 10 m-t az elottemlevotol, majd megsaccolva,
hogy a
a szembejovo mikor halad el mellettunk, full gaz, igy az
elozeskor mar
megvolt az a 10-20 km/h-s sebessegkulonbseg, ami kellett.
Szerintem nagyon jo elozesi gyakorlatot lehetett szerezni
igy,
egy ido utam mar szinte folyamatos szembeforgalom mellett is
tudtam
elozni, es ha mas is, de volt olyan izgalmas, mint egy 5l-es
autoval
vegigszaguldozni az autopalyan!!
A masik az automata valto:
Ki mondta hogy az automata valtot nem lehet
visszavaltani?!?!?
A mostani uj (19 eves merci:))) kocsimon is automata valto
van,
es ha hirtelen elozni akarok lehuzom D-bol S-be, igy
visszavalt
MINDIG 3.-ba, ha lehuzom L-be, visszavalt 2.-ba.
Amit nem tudok megcsinalni, hogy 30 km/h-nal 4.-be
kapcsolom.
Ha idetlenkedunk lampanal a haverokkal, akkor L-bol indulok,
kihuzatom 7000-ig es egyesevel kapcsolgatok felfele. Csak
nem kell
kuplungolnom kozbe.
Ugy hogy szerintem az szidja csak az automota valtot pl.,
aki
tapasztalta mar, hogy milyen.
Na, ennyi . Sziasztok. Irjatok sokat
Kormos Imre
----Eredeti üzenet----
>>
>> En egy dolog miatt inogtam meg az 1500 ccm alatti
hitemben:
>> hianyzik a tartalek a motorbol, ezert kevesbe
biztonsagosnak
>> erzem.
>>
>> Arrol van szo, hogy egy 1300-as Forddal jarok, es amikor
elozni
>> kell, neha eleg bizarr erzes egesz hosszan menni a
szembejovo
>> savban, taposni a gazt, es drukkolni, hogy beferjek.
Pedig nem
>> vagyok egy szaguldozo alkat, es nem szoktam kockazatos
elozesekbe
>> belemenni.
>>
>
>Esetleg az elozesi szokason lehetne csiszolni? Nekem volt
1300-as
>jarmuvem (autot nem merek irni, Dacia volt, bar nekem nem
volt vele
>lenyeges problemam), most 1500-as Daewoo Nexiat hajtok, az
elozesek
>egyikkel sem okoztak problemat, legfeljebb a Daciaval nem
kezdtem bele
>abba, amibe most esetleg belekezdek. De mindket autoval
ugyanaz volt a
>metodus: a Daciaval, de a Nexiaval is mar 80 km-es
sebessegnel
>visszavaltok 3-asba, ha lyukba kell elozni. Innen mar 'megy
mint a
>tavirat'. (A Dacia is felporgott 3-ban 110-ig. )A masodik
kamion
>elejenel mar 120 kornyeken szalad. Szoval nem biztos, hogy
csak ezert
>kell az 1600-as motor. (Automata valtoval ezt nem fogod
tudni
>megtenni, szerintem nem igazan macsos, normalis ferfi, aki
nem csak
>azert autozik, mert el akar jutni valahova - az ilyen
menjen vonattal
>- hanem a feeling miatt is, az nem vesz automata váltos
kocsit. Az
>automatat az atlag amerikaiak kedveert talaltak ki, akik
nem tudnak
>egyszerre a kezukre meg a labukra is figyelni. A ragozas
teljesen
>felemeszti az agykapacitasukat. :-)))
|
+ - | Re: zseles akksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>Felado : [Hungary]
>Temakor: zseles akksi ( 20 sor )
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[...]
>De maris van egy masik idetlen kerdesem :)
>A zseles akksik tetejen van pici kis kerek ablak, amibe ha belenezek, akkor
>ket dolgot lathatok benne: vagy piros, vagy zold valamit. Nagyon szep szine
>van, azt meg kell hagyni. Olyan kristalyosan csillogo.
>Az mire valo benne?
Majdnem talalt. Az a ket szin az harom!.
Zold - teljes feltoltes (uzemkepes)
fekete - lemerult
piros - viheted a kukaba (bocs, az atvevohelyre)
Arra valo, hogy meglasd, milyen allapotban van az akksi. Igen baratsagos 5let.
A zseles akksit csak ajanlani tudom mindenkinek. Sokkal strapabirobb, sokkal
nagyobb,
energiat kepes nagy hidegben is leadni. Sot meg normal homersekleten is,
lathatoan konnyebben indul az auto vele mint a hagyomanyossal.(azonos meretu)
Igaz, dragabb is, de megeri.
Rob.
|
+ - | Katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Valahol azt olvastam, hogy egy meresnel, ahol
>>megszunteted a gyujtast, a motort 8 masodpercig
>>szabad porgetni, utana egy pecig kell normalisan
>>jaratni amig eleg a katalizatorba jutott uzemanyag.
>
>Na ez az ujsagiro igen okos lehetett :-(
>Nem akarok veszekedni senkivel, a sajat kat.-jat mindenki
>ugy vagja tonkre, ahogy akarja, de biztos akadnak itt
Nem ujsagban, hanem konyvben (Befecskendezos benzinmotorok
vagy valami hasonlo cimu) olvastam.
A legelterjedtebb befecskendezo rendszereket targyalta,
gyari adatok kozlesevel. A 8 mp OPEL gyari ajanlas
egy henger gyujtas kiiktatasa eseten.
Jozan paraszti esszel belegondolva: Lemesz reggel
az injektoros autodhoz. Beulsz, inditozol. Nem
megy, mert pl beazott az eloszto. Ketszer-haromszor
biztos barki megprobalja, mielott egyaltalan rajon, hogy
komolyabb a gond. Ezzel csak nem lovi el a katalizatort?
************************************
Akos
************************************
|
+ - | Reakcio a fogyasztaslistara (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Auto,
Hello Bessenyei Zsolt
Jo volt olvasni a "cikket", ha lehet hozzafuznek valamit.
Sok autos amikor kocsit vesz hajlamos arra, hogy a kicsi motoros kicsi
auto adatain "felvidulva" vegyen egy nagyobb kasznit ugyanazzal a
motorral. (kicsi kotelezo, 7.9L/100km stb.)
En ezt a jatekot egy FIAT Marea 1.4 12V -val jatszottam el.
Miutan a Bravo-t tovirol-hegyire atneztem, elovastam, kiveseztem stb.,
kikotottem egy Mareanal, ami a kovetkezoket produkalja:
Teljesen atlagos varosi (CSAK!)kozlekedesben 9.5-10l/100kM.
Ez rogton plusz kb. ket liter ami nekem forintban naponta legalabb
300Ft. Ha libatollat teszek a laban es a gaz koze, es nulldinamikaval,
max. 2500-ig porgetve jarok, (max. 60Km/ora) akkor viszont 7.2L/100Km,
az atlag, igy is lehet jarni, csak kisse uncsi. Autopalyan olyan 120
korul 8 liter, 170Km/h-nal tartosan sacc/kb 14-15 liter. (Bp-Siofok)
Ezek eleg hihetetlen ertekek, de sokszor lemertem oket. A jo oreg
dizelem utan /2.5TD, 110LE, 140000Km muszaki nuku, elado 150 000Ft/
picinyket surun tankolok eleg huzos arert. Ezen kivul az auto tuti,
igaz hogy csak 80 lovas, de joval lentebbrol huz, mint a 16
szelepesek, de porgetni ugyanugy lehet oket. Regebben /fel eve/ irtam
a Marearol egy levelet, amiben a hidrotoke felragadasarol volt szo.
Kivancsi vagyok masnak is volt-e vele gondja. Ha igen irjon. Koszi.
Tanulsagul annyit, hogy egy 1200Kg-os Golf, vagy annal nagyobb autohoz
illik megvenni az 1.6 16V-s ,vagy 1.8 16V-s motort. Ha OPEL a
valasztott kocsi, abban szerintem a regi 1.6i nyolcszelepes NEMECOTEC
75lovas motor a tuti, bikaeros, nincs vele gond, varosban max 8 liter
a fogyasztas.
Hat ennyi.
Best regards,
Parobala mailto:
|
+ - | nagyobb auto kevesebbet eszik (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello mindenki!
Csak azert irom ezt a levelet, mert kezd altalanossa lenni az a nezet,
hogy nagyobb auto kevesebbet eszik, mint ugyanolyan tarsa, de kisebb
urtartalmu motorral. Nekunk egy 11 eves Renault 5 1.0 TC tipusu autonk
van, aminek a fogyasztasa nagyon alacsony. Szamszerint, orszaguton, 100
korul hajtva kepes 5 liter alatt enni, mindezt negy szemellyel, es egy
hetes tavolletre csomagolt ruhakkal teszi. A noveremekhez menet
(Szolnok- megye to Zala - megye, kozben a teljes Balaton deli part), ha
a Balaton parton beall a forgalom, nyaron, csucsidoben is elmegy 5.7
literes fogyasztassal. Melyik nagyobb motorral szerelt 5-os csinalna ezt
meg meg? Most nem az 1.1-es motorral szerelt kocsira gondolok, hanem az
1.4- es es folotte levoekre. Raadasul ez a motor meg karburatoros, OHV,
szoval nem a korszeruseg diadala. Szoval, az a kocsi fogyaszt keveset,
amelyiket normalisan hajtjak. Nem kell olomcipovel beulni a kocsiba,
csak lassan, fokozatosan gyorsitani. (Persze, ekkor nem is leszek a
leggyorsabb az uton, de lenduletbol mar nagyon jol lehet elozni)
Papai Tamas
|
+ - | Citroen Visa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lenne egy nagy keresem. Van egy '83-as Visam, de nincs hozza kezelesi
utasitas. Es jo lenne egy kis figyelem felhivas az elofordulo hibairol
is. A konyv a Marotinál elegge draga. Ha tudja valaki, hogy hol lehetne
jutanyos aron hozza jutni elore is megkoszonnem.
Koszi
Miklós
Ps.:lehet maganba is
|
+ - | Skoda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek
Valaki kerdezte a multkor, hogy hol lesz skoda talalkozo mert szeretne latni a
legszebb autok seregszemlejet. Hat orommel jelenthetem, hogy most beszeltem a
skoda-klub elnokevel es aug 9.-re a Hollandi vizitelepre ami Csepelen van
szervezett talalkozot. 10h-kor kezdodik, es valoszinuleg a progaram a szokasos
lesz, egymas autoinak a nezegetese, ugyessegi verseny miazmas...
Én is ott leszek az S100-al vagy a S110R-el, mindenkit akit erdekel szeretettel
varnak.
Kreiter Balazs
|
+ - | Tobb paci = aktiv biztonsag ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> En egy dolog miatt inogtam meg az 1500 ccm alatti hitemben:
> hianyzik a tartalek a motorbol, ezert kevesbe biztonsagosnak
> erzem.
Most kotozkodni fogok ! :-)
En meg eppen azert gondolom biztonsagosabbnak a
diesel automat, mert raerosen megy. Jobban meggondolom,
hogy van-e hely elozni. Ritkabban elozok, mintha ugy menne
a kocsi 80-nal 4.-ben padlogazzal, mintha hatulrol belerugtak
volna. Elviselem, neha szeretem is, ha megy elottem valaki.
Csak az valtozik, hogy mikor mekkora sebesseget nezek
el neki elozes nelkul. Van amikor 80 km/h van amikor 120 km/h.
Ugyanazon uton. Ja es ez fugg attol is, hogy mennyire fustol.
Viszont, hogy neked is igazad legyen valamennyire, ez azert
nem az az eset, amikor a Trabanttal akarok 80-al menni es
elottem csak 75-el megy 1 potkocsis IFA. Ebben az esetben
tenyleg hianyzik nehany loero.
Vagyis vezetesi stilus kerdese is, hogy kinek melyik a
biztonsagosabb auto.
_Sarkosan_fogalmazva_: A nagyobb auto, csak akkor
biztonsagosabb a Trabantnal, ha ugyanannyival mesz
vele mintha Trabanttal mennel. Nem gyorsabban.
Udv. Tibi
|
+ - | Re: zold kukucsgaloablak az akksin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> A zseles akksik tetejen van pici kis kerek ablak, amibe ha belenezek,
akkor
> ket dolgot lathatok benne: vagy piros, vagy zold valamit.
En lattam savas akksin is.
Ha barmilyen keves piros szint latsz benne, akkor surgosen
nezz kurul, hogy hol lehet akkumulatort szerezni esetleg
hajnali 5 ora kornyeken. Barmikor elkoltozhet az orok orszagutra. :-)
Ugyan az elofordulhat, hogy nehany hetig 1-2 honapig meg tudod
hasznalni, ha feltoltod.
Udv. Tibi
|
+ - | Re: elozes + ameriakiak + fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt Autosok !
>Esetleg az elozesi szokason lehetne csiszolni? Nekem volt 1300-as
>jarmuvem (autot nem merek irni, Dacia volt, bar nekem nem volt vele
>lenyeges problemam), most 1500-as Daewoo Nexiat hajtok, az elozesek
>egyikkel sem okoztak problemat, legfeljebb a Daciaval nem kezdtem bele
>abba, amibe most esetleg belekezdek. De mindket autoval ugyanaz volt a
>...
Biztos lehetne meg csiszolni az elozesi technikamon, de alapvetoen
az altalad leirt modszer szerint elozok. Meg sohasem kellett
megszakitanom elozest, mert rosszul mertem fel a kocsi erejet vagy
a tavolsagot. Vannak azonban kulso tenyezok is. A ket legutobbi
esetem:
1. Turelmesen vartam a teherauto mogott, es amikor lehetett,
elkezdtem az elozest. Ekkor jobbrol egy bekoto utrol bekanyarodott
valaki. En nem lathattam ot, mert az elozes megkezdesekor meg nem
ert oda, az utat fak takartak. O nem lathatott engem, mert mire
odaert, takart a teherauto. Es egyszer csak ott mentunk egymassal
szemben. Szerencsere volt helye lehuzodni, en meg nyomtam a gazt,
ahogy lehetett, de hianyzott az erotartalek.
2. Elkezdtem elozni egy IFA karavant, amelynek az elso tagja nem
nezett a visszapillantoba, es balra kezdett kanyarodni. Inkabb
visszakullogtam az IFA-k moge, mert maguk kozott nem mindenhol
hagytak eleg helyet. Ha lett volna tartalek, akkor az elso
tovabbhalado elott fejezhettem volna be az elozest.
Szoval tenyleg nem azert kellene a nagyobb motor, hogy szaguldozzak,
hanem hogy legyen mit elovenni a tartalekbol szukseg eseten.
>- hanem a feeling miatt is, az nem vesz automata váltos kocsit. Az
>automatat az atlag amerikaiak kedveert talaltak ki, akik nem tudnak
>egyszerre a kezukre meg a labukra is figyelni. A ragozas teljesen
>felemeszti az agykapacitasukat. :-)))
Az amerikaiakrol meg csak ovatosan. En is ebben a hitben voltam
sokaig, aztan amikor egy itt dolgozoval beszelgettem kajan
vigyorral megkerdeztem, hogy tetszik neki a kezi valto, es azt
mondta, hogy nagyon szereti, sokkal jobb mint az automata.
Fogyasztas:
A tegnapi fogyasztasi adatok kiegeszitesekent:
a Rover 1.4-es es 1.6-os 16 szelepes fogyasztasa is megegyezik.
Bessenyei Zsolt
|
+ - | autoradio beepito keret (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
~ > Vasaroltam egy (hasznalt) autoradiot, amit pont
~ > azert adott el a gazdaja, mert a beepitokeretet
~ > veletlenul az elozo autojaban hagyta (ami azutan
~ > jutott eszebe, miutan az autot eladta).
~
~ A kihuzhato fiokos autoradiora gondolsz? A bennfelejtes igazlehet, de szerint
em
~ te
~ attol vetted, aki kihasznalta, hogy a tulaj
~ bennfelejtette...
Ez valoszinuleg nem igaz, azert mert a keszulek
osszes papirja is meg van hozza.
Ezenfelul egy munkatarsamtol vettem, aki
raadasul egy fonok es igy nagyon jol keres,
ezert valoszinu, hogy nem foglalkozik ilyen
piti dolgokkal. :)
(Es tenyleg vett egy uj autot is maganak.)
~ A beszerelo muhelyekben, ahol altalaban 3 es 5 ezer Ft kozott rakjak
~ be a magnodat meg 2 hangszorot melle, hegyekben alnak az ilyen
~ keretek. A helyedben felhivnek egy par muhelyt, erdeklodnek, hogy mikor
~ mehetek es mellekesen megkerdeznem, hogy van-e keret is.
~ Egyebkent a lopott magnok, foleg a fiokosak, legfobb ismerve,
~ hogy nincs hozzajuk keret.
Honnan lehet ilyen beszerelo muhely telefonszamat megtudni?
Valamilyen cimszo alatt megvan a telefonkonyvben?
Elore is koszonom,
K.Kalman
|
+ - | re:zseles aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
udv,
addig jo a zseles aksi tulajdonosoknak, amig zold :-)
es ezt szo szerint veheted.
az enyem egy ejszakai belteri vilagitas miatt fekete lett.
ugy hogy jott a bika...
bes.
|
+ - | zseles akksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A zseles akksik tetejen van pici kis kerek ablak, amibe ha belenezek, akkor
> ket dolgot lathatok benne: vagy piros, vagy zold valamit. Nagyon szep szine
> van, azt meg kell hagyni. Olyan kristalyosan csillogo.
Sziasztok!
Az a piros, vagy zold valami egy optikai allapotjelzo mely az
akku villamos toltottsegi fokat es az elektrolitszintjet mutatja.
Ennek reszei: fenyatereszto muanyagrud, zold szinu golyo,
fekete ( piros ) kosar. A fedelhez rogzitett muanyagrud
merolegesen belelog az elektrolitba, also resze kupos. A rud
aljat egy kosar veszi korul melyben a zold golyo fel-le es
ferde iranyban mozoghat. A golyo surusege olyan, hogy kb.
70 %-os vill. toltottsegi fok eseten lebeg az elektrolitben.
Haromfele szint lathatunk: zold, fekete(piros), feher.
Ha vill.toltottseg és savszint ok.: A kosarban a zold golyo
kozvetlen a kemlelo rud alatt van, zold szinunek latjuk.
Ha Vill.toltottseg csokkent de savszint ok.: A golyo a kosar
altal behatarolt ferde palyan lefele sullyed es oldaliranyba
kiter a kemlelo rud alol. A kosar szinenek megfelelo
fekete (piros) szin kezd ervenyesulni a zolddel szemben.
Teljes vill. lemerulesnel csak a kosar szine mervado.
Ha az elektrolit szintje annyira lecsokken, hogy az allapot-
jelzo mar nem merul bele akkor a golyo a kosar aljan ul
oldalt elmozdulva a kemlelorudtol. Ekkor mivel a keszulek
nincs folyadekban a megvaltozott fenytores miatt a beeso
feny teljes egeszeben visszaverodik a kosar szine nem
ervenyesul. Ekkor vilagos szint latunk. (feher, sargas )
Ha az allapotjelzo fekete vagy piros? (konstrukcioja valogatja)
akkor kulso toltessel feltoltjuk es minden ok.Termeszetesen
spec. toltovel ((Zart akkuknal toltesi vegfesz cellankent max.
2.4Volt ) 12 Voltosnal 14.4 Volt, gazkepzodesi fesz.))
Ha fehernek latjuk akkor el kell dobni, mivel zart akku leven
az elektrolithiany nem potolhato.
Bizonyos gyartmanyoknal (pl.Perion) szerszammal nyithato
zarocsavar van egy gyari matrica alatt es ugyanugy utan lehet
tolteni kensavval mint a hagyomanyosakat.
Ha valaki tonkreteszi helytelen kezelessel, van esely helyre
hozni. ( Nem teljesen normalis dolog )
Savhiany vagy nem megfelelo toltestol keletkezhet ( toltesi
vegfesz 14.4V fole megy, hibas fesszabalyzo) vagy eloregedes
miatt.( Zart akku sem orok eletu )
Egyebkent a fent leirtak nem zseles akkura vonatkoznak.
Zseles akkuban az elektrolit szilicium-dioxid + spec.anyagok
es kensavoldat elegye.Ez nem folyik igy az akksi akar fejjel
lefele is lehet.Ujabban uvegszovetben itatjak fel a kensavat
( pl.:OPTIMA 850 ) Ezekben a "varazsszem" nem mukodne.
Azon gondozasmentes akksikban alkalmazzak ahol az
elektrolit nincs felitatva, hanem folyadek formajaban van.
Igy ellenorizheto az elektrolit szint kulso eszkoz nelkul is.
Bosch akksiknal pl. nem alkalmazzak pedig folyadekosak.
Udv: Lengvary Arpad
|
|