Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 149
Copyright (C) HIX
1998-09-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Uj ASTRA vetele (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Rendszam es emblema (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Suzuki fogyasztas (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Terminus-technikus (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Lizingceg SOS! +Re: (mind)  53 sor     (cikkei)
6 balsejtelem gyotor (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Zotya, Tibi, Szégyenfal, Berger-pálya (mind)  76 sor     (cikkei)
8 Lampocski (mind)  18 sor     (cikkei)
9 motorosok (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Borulas es egyebek (mind)  11 sor     (cikkei)
11 re: uj rendszamtablak (mind)  16 sor     (cikkei)
12 tesztpalya (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Kezifek???? (mind)  28 sor     (cikkei)
14 uj dizel astra (mind)  10 sor     (cikkei)
15 S120 katalizator (mind)  24 sor     (cikkei)
16 Autok a Fiat-tol Torinobol (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: Uj ASTRA vetele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Felado :  [United States]
> Szerdan veszem at az uj Astramat egy 2 literes dizelmotorral.
> Erdekel valakit az elso tapasztalataim?

Mar hogy a csudaba ne erdekelne !
Annyira, hogy masolatot is kuldok neked, hogy a listan a levelemmel
egyidoben le is irhasd elso tapasztalataidat.

Hol veszed ? A cimedbol nem derul ki, hogy Mo-on elsz-e.
Ha ott veszed ahol a munkatarsam vette, ( Nem a reklam helye. ),
akkor keszulj fel egy tobb oras hercehurcara !
1-2 oras papirmunka miutan megbeszeltek, hogy 14 orara jonnek a
megbeszelt autoert.
Minden kulcsot probalj ki vele !
Kollegam ugy jart, hogy a masodik kulcs kodja nem volt beprogramozva
az auto szamitogepebe es igy nem inditott, csak az inditomotort porgette.
2 ora kellett mire rajottek a szerelok. :-(
A programozas is problemas volt, mert mintha valami kozponti gep
engedelye is kellett volna hozza. Ez viszont jo a biztonsag miatt.
Az utcan ejszaka ( az ottani szerelok tudasaval es felszerelesevel )
lehetetlen kulcs nelkul elinditani.
Mintha a radioval is lett volna idohuzo problema.
En 17:30 kornyeken eljottem, mert elkeszult a kocsim, de Ok
meg ott voltak. :-(

Mas tema.
Milyen tanacsaitok vannak a diesel autokkal kapcsoltaban a teli
felkeszulest illetve a teli uzemeltetest illetoen ?
Persze biztos van akit a benzines erdekel.

Udv. Tibi
+ - Rendszam es emblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az USA-ban a penzes emberkek valoban sajat kedvuk szerint
>iratjak a rendszamtablat. Odakint is biraljak a szoveg tartalmat,
>de olykor akadnak kivetelek. A Los Angeles mellett elo ismeroseim
>azonnal raismertek, hogy magyar szarmazasu a kocsi tulajdonosa...
>Kek alapon sarga betuk... Felul kis betukkel: CALIFORNIA
>Kozepen nagy betukkel: LOF@SZ. Termeszetesen igazi "A" betuvel...

Ezt az autot en is lattam meghozza a Vamhaz koruton Budapesten!
Egesz pontosan LOUF@SZ allt a rendszamtablan, sot az also aprobetus
sorban is volt valami tragarsag. Hat ez Amerika. Mar azon se
lepodnek meg, ha az elnoki autora az OBOA rendszamot tennek,
elvegre ez most a legfontosabb egy egesz orszag szamara.

Es uzenem annak a taho parasztnak, aki lelopta az automrol
az emblemat, hogy ha egyszer elkapom ot vagy valamelyik
aljas kollegajat, hat egy eletre leszoktatom a gyujto-
szenvedelyerol, hogy dogolnenek meg.

Tud valaki olyan helyet, ahol olcson lehet emblamat venni?
Lehet hasznalt is.

**********************************
    Akos 
**********************************
+ - Suzuki fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

A Suzuki fogyasztassal kapcsolatban mind tajekozatlanok vagytok. Hat
senki sem emlekszik mar a Suzukis sporolos fogyasztasi versenyre? Par
evvel ezelott volt, azt hiszem, BP- Vac- Tata- Bp utvonalon. Nos, ezen a
tavon szazas atlagban a gyoztes 1.0 Suzuki kb 2.5!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-))
liter benzint evett, az 1.3-as pedig valamivel 3!!!!!!!!!!!!!!!
:-))))))))) folott. Vissza lehet keresni a regi reklamokban. Ezek
szerint a kulfoldi fogyasztasi tesztek mind rosszak, mert a magyar
Suzuki legalabb 50 %-kal kevesebbet eszik azok adatainal.
Cel a ketto literes auto. A harom literes mar megvan, Suzuki Swift 1.0.
:-))))))))))

Papai Tamas
+ - Terminus-technikus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egy kicsit bantja a szemem a nagyon sokfele szohasznalat.
Lehet, hogy csak kotozkodesnek tunik, de rossz olvasni olyanokat, mint
robbano motor.

Az en iskolaim szerint az alabbi szohasznalatok javaltak a muszaki
hasznalatra.

Diesel, vagy dizel (ez utobbi kisbetu es hosszu i)
Otto-motor, esetleg benzines, benzinuzemu
dizeles motor nincs.esetleg gazolajos, de ez hulyen hangzik.
A motor belsoegesu, a harmadik utem pedig a terjeszkedes. A robbanasnak
egeszen masok a langterjedesi jellemzoi, de errol Lajbi biztosan tobbat
tud.

Ennyi. Szerintem erdemes lenni a tobbieknek is felsorolni, hatha ki
tudunk alakitani egy jo nyelvezetet.

Udv, Attila
+ - Lizingceg SOS! +Re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Surgos segitsegre lehet szuksegem, ha a dolgok ugy alakulnak, ahogy
alakulnak egyelore. A Bt-mnek szeretnek egy autot (Octavia), az auto mar
regen megvan, de a finanszirozassal (tartos berlet) gondok vannak, mert a
finanszirozo is es a Porsche Pest is ragaszkodik a sajat szerzodesehez es a
Pannon mar engedett, de a Porsche nem hajlando a masik szerzodest alairni.
Abban kernem a segitsegeteket, hogy ha a dolog igy nem jon ossze, akkor
legyszi egy par szoban  foglaljatok ossze a tapasztalataitokat a
lizingcegekkel kapcsolatban. Engem eloszor a Merkantil-hoz kuldtek, de az o
ajanlatuk jelenerteken szamolva a teljes futamidot vagy 600.000 Ft-al
szarabb, a koltsegelszamolast is beleszamitva meg sokkal inkabb. Vagyis egy
olyan embert keresek, aki mar vegigjart egy ilyen kort es osszehasonlitotta
az arakat (es a mukodokepesseget). Ha valakit erdekel, en a
Merkentil-Argenta-Pannon Lizing arakrol nagyjabol be tudok szamolni.

Legyszi maganba is kuldjetek el a valaszt!

kosz,Akos

PS. hetvegen par szaz km orszaguton kiprobaltam egy 850-es Volvot (2.0 liter
140 LE). Fantasztikusan kellemes gep, 130.000 km-rel teljesen egyutt van,
sehol semmi gubanc. Az egyetlen negativum, hogy ez a felallas nem egy eromu
ekkora kasztnival, neha eleg lomhanak hat. De egy ilyen lo nem szaguldozni
kell. Dupla WOW!

>Felado :  [United States]
>Temakor: Uj Astra ( 10 sor )
>Idopont: Mon Sep 21 12:04:10 EDT 1998 AUTO #148
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Szerdan veszem at az uj Astramat egy 2 literes dizelmotorral.
>Erdekel valakit az elso tapasztalataim?
>Udv:
>Geza

Persze, errol (is) szol a lista!

>...
>legyen helye a visszapillantom mellett. meg is koszonik,
>nem is egyszer. csak arra vagyok ideges, mikor jobbrol
>megeloznek : a jobb oldali savban nem figyelem a jobb
>oldali holtteremet, ez az igazsag. ez sem azert idegesit,
>mert most o elobbre lesz 2 meterrel. csak azert, mert
>...

Holtter: par eve ('91?) az Auto Extra-ban volt egy cikk a tukorbeallitasrol.
Nem akarlak vele untatni benneteket, a lenyege az, hogy a kulso tukroket
annyira ki kell tekerni, hogy a kulso tukor latomezoje ott kezdodjon, ahol a
belsoe befejezodik. Ilyenkor a kocsi oldala mar reg nem latszik a kulsoben.
Holtter meg gyakorlatilag nincsen, mert amikor a kulso tukorbol elfogy a
melleted levo auto, akkor mar az elso ajto elejenel van az orra. Nekem
nagyon bevalt a rendszer, nem kicsinyito tukrokkel is!
+ - balsejtelem gyotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Sracok! Nyugtassatok meg, vagy keseritsetek el, de valamelyiket mindenkepp :)
Az eset az ugy esett meg, hogy kedd ejjel 22:45 korul a baratnomtol jottem
hazafele tok jokedvuen :), a radioban is jo zene szolt, az ut is kihalt
volt, ezert hat mi tagadas, a gazpedal is eleg kozel volt a padlohoz :) Van
valami mutatos vacak a muszerfalon, az a 120-as erteket kozelitette...:)))
Az ut nem is tudom, hogy melyik volt...a 31 -es ut azon resze, ami jon be
pestre es megy el egeszen az Eles sarokig. A "saroktol" nehany km-re valami
gyar mellett jottem el es olyat lattam, amit nem akartam :( Teljes volt a
sotetseg es valami kapubejaro felesegben allt egy sotet teherauto, egy
valoszinuleg kispolszki es korulette 2 tanyersapkas bacsit lattam. Ugy
szokas ugyebar, hogy vilagit a kabatjuk mar messzirol, de ezeknek eppenhogy
volt egy kis csik rajta. Az aggaszto jelenseget egy allvanyra rogzitett
videokameraszeru dolog testesitette meg. Nem ketseges, egy allvanyos,
lezeres trafipaxot lattam. Mar nagyon kozel voltam, amikor beletapostam a
fekpedalba, de igy is kb 60-70-el mentem el mellettuk. A ketyere mellett
nem allt senki, villanast nem lattam, es szerintem eleg keves volt a feny
ahhoz, hogy egy mezei videokameras felvetelen barmi is latszodjek, foleg
ugy, hogy szembol kapott le, ha megtortent a dolog.

Velemeny? Tulelem? Nem elem tul? Hany evre elore vegyek eves berletet :)))) 

Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************
+ - Zotya, Tibi, Szégyenfal, Berger-pálya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Zotya!

>>Azert irok nektek, mert _foleg_ ti vagytok azok, akik nem indexelnek es
>>nem
>>kotik be magukat (termeszetesen tisztelet a kivetelnek es termeszetesen
>>vannak idosebbek is). De miert?
>>Az indexkart "veletlenul" pont a kormanyhoz raktak, hogy minden gond
>>nelkul
>>lehessen indexelni! Ez ne okozzon mar akora problemat, meg senkinek nem
>>lett
>>baja abbol, hogy indexelt!
>>Es miert nem kotitek be magatokat?? Ettol nem lesztek "nagyfiuk"!! Lehet,
>>hogy a haveri korben ez a meno, de lehet hogy a haverok szivesen bangee
>>jumpingolnak a kert vegi kutban is nem?
>> .......
>Kedves Csaba !
>Nem tudom hogy miota olvasod az AUTO-t, de celszeru lenne elolvasni azokat
>a szamokat, amiben a biztonsagi ov hasznalatarol beszelgettunk. Ha jol
>emlekszem a hozzaszolok tobbsege bekoti magat...
>Nem tudom hogy az irasoddal mit akartal kifejezni, de nekem ugy tunt,
>mintha az AUTO iroit es olvasoit olyan embereknek tartanad, akik arrol
>leveleznek hogyan lehet a KRESZ-t be nem tartani es menozni. Azt mar
>vegkepp nem ertem, hogy mi koze van az egeszhez az eletkornak ? En csak
>nehany evvel vagyok nalad idosebb, de altalaban bekotom magam es indexelni
>is szoktam. (fiatalabb koromban is) A kor nem erdem, hanem allapot.
>A velemenyed hatarozottan visszautasitom !!!

Eloszor is nem vetted figyelembe a megszolitast!! Azt irtam, hogy "Kedves
Fiatalok!" Ezzel eleve kizartam azt, hogy mindenki magara vegye amit irtam.
De pontositok. Kedves kb. 17-22 évesek. A levelem egyebkent mint eszrevetted
szinten helyesli a biztiov hasznalatat valamint az indexelest! Csupan
szerettem volna megjegyezni, hogy elsodlegesen az elobb emlitett korosztaly
tagjai nem elnek ezekkel az eszkozokkel, de termesztesen _tisztelet a
kivetelnek!_

*-*-*-*-*-*-*-*

Kedves Tibi!

>>  Uzenem az osszes autosnak, hogy akinek egy feklampaja sem eg
>> az takarodjon a forgalombol, mert lassan loni tudnek ezert. Foleg Ifasok!
>Akkor most ram is haragudhatsz, amikor szorakozasbol,
>es gyakorlasbol a fek haszlalata nelkul allok meg a lampa elott. :-)
>Tempo: kb 50-60 km/h 4. sebesseg.
>3. majd 2. sebessegbe valtok, esetleg kihagyom a 3.-at.
>Amikor mar eppen csak gurulok, akkor a kezifekkel is
>meg tudok allni.

Nyilvan nem az ilyen helyzetekre gondoltam! Vagy esetleg egy hirtelen
fekezesnel is ezt a modszert valasztod?? :-) Nem hiszem!

*-*-*-*-*-*-*-*

Mas tema!

Gondoltam irok neha olyan autosokrol, akik megerdemlik, hogy kikeruljenek a
szegyenfalra! Gondolom nektek is vannak ilyen elmenyeitek.

Az 1998. szeptember 22-i nap "gyoztese":

DHZ-706 piros 120-as Skoda. Soforje egy holgy. Jobbkezet nem ismeri,
elnezest kerni nem tud, feklampa nem eg (bocs, de ez a maniam)! Es megy mint
atom. Latszik az arcan, hogy meg van gyozodve arrol, hogy jol vezet, de
havonta nem megy tobbet 100-150km-nel.

*-*-*-*-*-*-*-*

Megint mas.

A Hungaroring mellet nyilt egy tanpalya Bergerrol elnevezve. Tudtok rola
valami kozelebbit. Azt tudom, hogy fel nap 9000, egy nap 18000, ketto nap
35000 + afa.
De azonkivul?

Udv:
Csaba
+ - Lampocski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     
     >>tul hoalloak, es halogenegotol eleg hamar megbarnulnak. Vagy
     >>felpikkelyesedik a kromozas bennuk.
     >
     >-Az azonos teljesitmenyu H4 szerintem nem fejleszt tobb hot a 
     >hagyomanyos
     >izzonal, ha csak nem perpetum mobile.
     
     Ez igaz, csakhogy itt nem errol van szo. Te kevered a HOMENNYISEGET a 
     HOMERSEKLETTEL. Mint koztudott a halogen egok joval magasabb foku 
     langyosban dolgoznak, ettol a jobb hatasfok -> tobb lathato feny. A 
     kromozas pedig a magas HOMERSEKLETTOL komorodik el.
     
     Biztos mas is fog meg tasztaturat ragadni;-)
     
     SaZ
+ - motorosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Miert komoly az a motoros, aki beall a sor vegere, amikor eloremehet? Miert
>>faj neked, ha ugyis egy masodperc alatt eltunik a szinrol, es csak akkor
>>latod legkozelebb, mikor o mar dolgavegeztevel hazafele robog, mig te harom
>>lampaval arrebb araszolgatsz? Feltart ezzel?

>Tobb okbol is zavar. Ha en is kovetem a peldajat es a busz, illetve a
>szembejovo savban fogok nekiallni(mert ket sav kozott eleg nehezen fer el
>egy auto), hogy leelozzem az egesz sort, akkor eleg sokan fognak ram rossz
>szemmel nezni.

Te ne kovesd a peldajat. O" megteheti, Te nem. Az autonak vannak elonyei es
hatranyai. A motorosok sem kovetelik Toled, hogy zuhogo esoben nyisd ki a
tetoablakodat (ha van), hogy ne csak ok azzanak egyedul.

Tamas.
+ - Borulas es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ime egy ujabb jelentkezo a Ladas korbe. Nekem 86-os sotetkek 21013-asom van
feher felnikkel. Valaki szamolja hogy hanyan vagyunk? 
 Az ovet alltalaban bekotom sot meg indexelni is szoktam (kivetel ha
kezifekes fordulot csinalok mert akkor nincs szabad kezem :)))).
 Neha kanyarban szeretek azzal jatszani hogy nagyobb gazt adok es igy rakom
be a feneket a kanyarba. Nemreg hallottam olyat, hogy ha tul nagy gazt adok
akkor atfordulhat a kocsi a tengelye korul es felborulhat. Van ennek valami
realitasa, mert en ezt eleg nehezen tudom elkepzelni? Borult mar valaki
ilyesmi miatt?

  Gabor
+ - re: uj rendszamtablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello...

Na mit gondoltok ki ult a boszom nagy sotet merdzsoban, 
aminek a rendszama:
			JIMMY-1	
Megoldas:
	ymmij obmaz

SABAT.

ps: mar gyujtom a penzt a SABAT-1 rendszamra.
     Nehogy lenyulja valaki.:))

ps2: Van egy ismerosom (konyvelo), aki felvasarolta az 
       osszes FRADI-x rendszamot (9 db), es 300 eFt-ert
       arulja. Akit erdekel szivesen kozvetitek jutalek nelkul.
+ - tesztpalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!
multkoriban volt tema a mogyorodi gyakorlopalya.
a 4. negyedevi kot.bizt.csekkel kaptam errol egy
tajekoztatast a HBtol. tessek:

Hungaroring, Mogyorod, 2146, Pf.10.
Iroda: Bp 1053, Apaczai Cs.J.u. 11.
Tel. 318-7610, 317-2844, Fax: 317-2963

fel napos tanf.: 9,800.- +AFA, szgk.
egynapos tanf. 18,000.- +AFA, szgk.
ketnapos tanf. 33,000.- +AFA, szgk.

egynapos tanf. 20,000.- +AFA, tgk./busz

HB ugyfelek szamara -30%.

sajat kocsival kell csinalni. ez ugyan konkretan nincs
leirva, de egy reszlet: "...On is megismerheti
gepjarmuVE (kiemeles tolem, h.z.) viselkedeset..."

jo tesztelest
zoli
+ - Kezifek???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tibi!

>Akkor most ram is haragudhatsz, amikor szorakozasbol,
>es gyakorlasbol a fek haszlalata nelkul allok meg a lampa elott. :-)
>Tempo: kb 50-60 km/h 4. sebesseg.
>3. majd 2. sebessegbe valtok, esetleg kihagyom a 3.-at.
>Amikor mar eppen csak gurulok, akkor a kezifekkel is
>meg tudok allni.
>
>A dieselen jo motorfek van. :-)

Erre csak azt lehet mondani, hogy szegyeld magad! Remelem jot
szorakozol... Addig amig mar csak eppen gurulsz, hadjan...  De utana mi a
...-ert kezifekkel, ez csak valamifele geciseg lehet. Ha egyenlore akarod
bejatszani-bekoptatni a kezifeket, akkor azt nagyobb sebessegnel tedd a
gazt nyomva es ovatosan. Ez a level hirtelen felindulasbol irodott es meg
gyorsan elkuldom mielott megbanom.

**************************************************************
*      ,                                                     *
*     Zaruba Gergely MSc.Of CS.    PhD. Student of the       *
*         High Speed Networks Laboratory on the              *
*     Department of Telecommunications and Telematics,       *
*            Technical University of Budapest                *
*                                                            *
* e-mail:             Tel:+(36) 1 4633111   *
* http://www.inf.bme.hu/~zaruba            +(36) 1 4633119   *
**************************************************************
+ - uj dizel astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Persz hogy erdekel, maganban is .


          by;
            OPi;

IRC - opi-ipo, opi+ipo

+ - S120 katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ne tedd semmi esetre sem, marmint a katalazatort a kocsidba. En nem is tudom, 
hogy skodaba, hogyan ganyoljak bele, ha egyaltalan lehet, de inkabb csak 
karosak a kovetkeymenyei mint hasznosak. Nehany erv:

- A motor -amugy sem nagy teljesitmenye- csokken,
- Nem tankolhatsz olmozott benzint, es az olom hianya koztudottan megoli a  
  skodat (kiveve garde, es 135).
- Ugyis bedoglene a katalizator egy-ket even belul es akkor a sajat koltsegeden
 
  kell ujat venni, mert nem kapna zoldkartyat a szigorubb feltetelek miatt.
- A kevesebb ado nem hinnem, hogy karpotolja a fenti negativumokat akarmannyire
 
  is megemelik. Viszont elmondhatod magadrol, hogy te tuti csavo vagy, hogy nem
 
  szennyezed a kornyezetet (annyira) :)


Kreiter Balazs

Ui: Meg mindig nem sikerult 5 sebesseges valtot szerezzek S120-ba, ha valaki tu
d 
esetleg valami tippet akkor szoljon, koszi.
+ - Autok a Fiat-tol Torinobol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akit erdekel komolyabban  Fiat - tol autok foleg kereskedoknek (mivel az ar
jobb nagyobb csomagokban)
Foleg 4-8 honaposak 1 evesek, de van mas korosztaly is.
Elsokent kereskedoket keresunk.

Gazda Gabor
Torino
011-202302
0368-3342723



AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS