Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1605
Copyright (C) HIX
2002-10-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hirtelen kod (mind)  58 sor     (cikkei)
2 Teli gumi (mind)  16 sor     (cikkei)
3 motormoso (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Re: Kodlampa (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Kispolszki (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: mindenfele (mind)  108 sor     (cikkei)
7 Re: Adjatok tanacsot nekem... (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re: anyagok :) (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Teli gumi (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Romanus (mind)  17 sor     (cikkei)
11 gazolas (mind)  43 sor     (cikkei)
12 Bonzsur, (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Re: Summa summarum :) (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Autoszalon: Bpest vs. Parizs (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: iden koran kezdodik :( (mind)  19 sor     (cikkei)
16 skoda (mind)  8 sor     (cikkei)
17 elveszett rendszamtabla (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Re: iden koran kezdodik :( (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Re: Autoszalon es re vasut. (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Re: Kodlampa + tanulovezeto (mind)  52 sor     (cikkei)
21 HIRDETES (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re: Motormosas (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Teligumik felnivel + 4 db felni (mind)  9 sor     (cikkei)
24 Re: szornyu (mind)  9 sor     (cikkei)
25 GELD UNTER http://moneyrain.redi.tk Es funktioniert wir (mind)  2 sor     (cikkei)
26 Summa summarum (mind)  13 sor     (cikkei)
27 GySEV pontositas (mind)  6 sor     (cikkei)
28 SPQR, Suzuki 1.0, Alfa (mind)  51 sor     (cikkei)
29 a japan, na az a tokely (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - hirtelen kod (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki

Fogash irta:

"......A hirtelen jovesrol meg csak annyit, hogy evrol evre hirtelen esik
ho, az ejszaka utan
meglepetesszeruen reggel lesz, sot, viz alatt az ember hirtelen nem kap
levegot... Soook, soook  darwin-dijas.... :)"

Bocs egy kicsit off topic de, velem elofurdult mar hogy egy vihar hirtelen
jott (nem kivanom senkinek) gondolm kod is tud ilyent csinalni.
Kint a Dunan Labatlannal hajoztunk. Szep komotosan balagtunk folfele,
nezegettem a vizet hogy hol lehet csunyasag amir nem kene rafutni. Elore
neztem semmi extra (felhos volt az ido), ismet viznezes kb 2-2,5 percig.
Amikor ezutan elora nezek ott volt egy "fal" tolunk kb 500-600 meternyire
es embertelen tempoval kozeledett. Mi a parthoz kepest kb 10km/h val
haladtunk szoval nem mi voltunk a gyorsak :)))) Nem volt vicces mert nem
egesz 4 percen belul a nyakunkon volt es nem hogy 2 de1 meter alig lattam.
Volt ott jeg, eso, meg ami meg jutott mindez tartott szerintem 15 percig de
en ezalatt elkezdtem oszulni, foleg ara gondolva hogy szep en nem latok
semmit ugye legrosszabb esetben megfeneklek es kesz. De mivan akkor ha
esetleg egy mogottem jovo tolohajo sem lat semmit es az meg rajtam feneklik
meg. Iranytum nem volt a partot nem lattam a szel elforgatott szal azt sem
tudtam hol vagyok.

Most akkor gondold el ugyan ezt egy autopajan 150-el. Hiaba kapcsolod be az
elakadasjelzot 10m utan mar az sem latszik a kamion meg jon.......


Udv
Shake




This message and any attachments (the "message") is
intended solely for the addressees and is confidential. 
If you receive this message in error, please delete it and 
immediately notify the sender. Any use not in accord with 
its purpose, any dissemination or disclosure, either whole 
or partial, is prohibited except formal approval. The internet
can not guarantee the integrity of this message. 
BNP PARIBAS (and its subsidiaries) shall (will) not 
therefore be liable for the message if modified. 

                ---

Ce message et toutes les pieces jointes (ci-apres le 
"message") sont etablis a l'intention exclusive de ses 
destinataires et sont confidentiels. Si vous recevez ce 
message par erreur, merci de le detruire et d'en avertir 
immediatement l'expediteur. Toute utilisation de ce 
message non conforme a sa destination, toute diffusion 
ou toute publication, totale ou partielle, est interdite, sauf 
autorisation expresse. L'internet ne permettant pas 
d'assurer l'integrite de ce message, BNP PARIBAS (et ses
filiales) decline(nt) toute responsabilite au titre de ce 
message, dans l'hypothese ou il aurait ete modifie.
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>A Barum pont az a marka, ahol teligumiban nincs akkora 
arkulonbseg a 
>nagy, peres es a kicsi virsligumik kozott. (az a jo!) A 
80% altalaban
>igaz, a Barumnal nem: 195/50R15 - 14 eFt korul, ennel 80%
al kevesebbe 
>csak a 135/80R13 kerul, aminel kisebb nincs is.

Tavaly en Toyo-t vettem (R14 175/65), 57e HUF volt a 4 gumi 
felszerelessel egyutt (kb. 14.000 Ft/db).
Meg vagyok veluk elegedve. A dontesem alapja egy gumiteszt 
volt, ahol ez a gumi volt a legjobb vetel (ar/ertekarany).

Koli
+ - motormoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*egy motormoso lottyel (most is kapni).
Ez a Brigeciol lenne?
Valamikor regen hasznaltam es epp ma lattam megint egy MOL-kutnal.
Eleg durva anyag, nem?
Bela
+ - Re: Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Vili irta:
>>kodlampakkal. Erre allergias vagyok, mert varosban (meg amugy is,
>>csakhat varosban az igazan idegesito) kiszurja az ember szemet. Szoval 
> Mar tobbszor lattam ezt leirni itt a listan... Nem ertelek Titeket. Engem eze
k
> nem zavarnak, ahogy a lampanal az elottem levo feklampaja sem.
  
A hatso kodzarofeny (valami ilyen a hivatalos neve) olyan fenyereju,
mint a feklampa. Ha mukodik, sokkal kevesbe fog feltunni a feklampa
felvillanasa, ergo nagyobb reakcioido...
(Par napja egeszen felemelo elmeny volt, amint egy autostars
lekapcsolta oket, miutan ketszer fel-le kapcsoltam mogotte a
kodlampaim...)

Hasonlo eset volt, amikor a 12-es villinger ment elottem ugy,
hogy a feher lampa vilagitott hatrafele a kepembe.

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Kispolszki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy hasznalaton kivuli Kispolszkink, '88-as, 70.000 km-t futott, 
garantalt multtal (ajandekba kaptuk anno a felesegem keresztapjatol, aki az 
elso tulaj volt), motorikusan koranal jobb allapotban, 80%-os gumikkal, a 
karosszeria viszont nagyon rozsdasodik, van, ahol mar at is lyukadt, es 
sajna lejart a forgalmija is.
Szerintetek igy mennyiert lehetne eladni, illetve tudtok-e valakit, akit 
esetleg erdekelne az auto (Budapesten, Zugloban talalhato)?

Udv,
Viktor
+ - Re: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mar tobbszor lattam ezt leirni itt a listan... Nem ertelek Titeket. Engem
ezek
> nem zavarnak, ahogy a lampanal az elottem levo feklampaja sem. Nekem ez
utobbi
> foleg akkor informativ, ha 2. vagyok a sorban, ha a lampa eltunik, akkor
indul
> altalaban a sor.

Ez tok igaz. Sajnos ezt kevesen tudjak, es a lampanal az indulasra valto
inger az elotte levo kocsi faranak megmozdulasa. Igy aztan fele annyi kocsi
fer at a zoldon, mint ha esszel kozlekednenek, es nem hatna ujdonsagkent az,
hogy a sarga utan zold jon. Azon szoktam csodalkozni mindig, hogy elol mar 5
vagy akar tiz masodperce zold, a harmadik negyedik kocsinak meg meg mindig
eg a feklampaja, ahelyett, hogy mar reg egyesben lenne, es indulna az egesz
sor egyszerre. Mellesleg USAban (legalabb is, ahol en jartam) ott zoldre
szinte egyszerre indult a sor, gondolom ez az automata valto IQ nelkul
hasznalhatosaganak kedvezo jele volt, nem a zoldnel kezdtek gondolkodni,
hogy mit kell azzal a bottal ott a jobb kezenel csinalni.

Viszont a kodlampat azt nem ertem. Mi a banatnak egetni, ha nincs kod, es
bent ulok a kocsiban? Szep az a sarga lampa a muszerfalon?

> 1.) hajtott a barom, mind az allat (tipikus suhanc)
> 2.) reszeg volt a hulyeje (diszkopatkany)

Mondjuk 1.-2.-re lattunk mar par peldat (tan egy eve a Wesselnyi utcanal a
villamosmegalloba ropult be egy ladas gyerek, illetve a Floriannal ugyanigy
egy reszeg mozgaskorlatozott (!) szallt be a az 1-es villamosra varok koze.
Ha jol emlekszem 2 halott + sebesultek. De tenyleg nem altalanositsunk, mert
nem tudni mi a helyzet.

> 3.) nem volt fek/muszaki az autojan (go'feggyes kocsog)

Konkretan igy mar belem is koccantak hatulrol. A csavo kozolte, hogy bocs,
de nem fog a fekje...

> 4.) kellett ott gyalogosokra szamitani? (pl.: aluljaros keresztezodesben a
> felszinen?)

Igen, szvsz kell. Foleg az aluljaros keresztezodesekben, es foleg, ha
rohannak at elerni a buszt. (Kedvencem amugy sok eve az Ablak cimu csoda tv
musorban az M3 kivezeto szakaszanal elo nyugdijasok tiltakoztak, hogy miert
feluljarot epitenek, miert nem aluljarot, mert az oreg ember nem tud felfele
lepcsozni, csak lefele :-)

> 5.) egesz hirtelen rohantak ki a gyerekek (5,6 evesek!) az utra
(peldamutato
> szuloi magatartas)

Nagyon konnyen lehet. Sokszor elofordul.

> 6.) nem nezett korul az anya, mielott nekiindult harom gyerekkel az
> uttestnek (Darwin dij)

Ez is siman elkepzelheto, sajna az emberek ilyenek. Akkor is, ha 5 meterre a
lampas zebra. (v.o.: jarokeretes oreg neni atlosan keresztbe az Ulloi uton.
Lattam mar ilyet...)

> 7.) ott mar regen lampanak kellene allnia (ebbeazorszagbasemmisejo!)

Ez is konnyen meglehet.

Ebbol csak az kovetkezik, hogy a balesetek toredek reszenel van egy
kijelolheto hibas, mindig jopar tenyezo fatalis osszejatszasa kell. Az
viszont mas kerdes, hogy meg ha csak 5. es 6. igaz, az autost akkor is
elmeszelik nem a latasi es forgalmi viszonyoknak megfelelo vezetesert + ott
van neki a ket halott gyerek...


> 2 meteres latotavolsag eseten a futyim mar a kodbe vesz, a cipomet meg
csak
> sejtem. Ekkora kod egy kovacsmuhelyben sincs lopatkolaskor... A hirtelen
> jovesrol meg csak annyit, hogy evrol evre hirtelen esik ho, az ejszaka
utan
> meglepetesszeruen reggel lesz, sot, viz alatt az ember hirtelen nem kap
> levegot... Soook, soook  darwin-dijas.... :)

Par eve valamelyik nemet adon volt, kialltak tok tejfol kodben az autobahn
melle, egy kezi radarpisztollyal. Semmit nem latni, egyszer csak azt mutatja
a kijelzo, hogy 167 km/h. De a kocsi sem latszott az ut szelerol. Darwin
valoban, csak a Darwin dij feltetele, hogy sajat magad gyilkold ki, es sajna
ez az autoval nem mindig jon be.

> Nem ideillo, de ezen annyira rohogtem:
> Halálos áramütést szenvedett egy ötéves miskolci kislány, miután fürdés
> közben a kádba ejtette bekapcsolt hajszárítóját, vasárnap. A

Ja, ez tenyleg nagyon vicces. Mellesleg, ismet egy ujabb pelda, hogy tobb
mas orszaghoz hasonloan, nalunk is kotelezove kene tenni legalabb a vizes
helyisegekben a fi-relet.

> Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletének hétfői
> tájékoztatása szerint a körülményeket szakértők vizsgálják.
Idegenkezűségre
> utaló nyomokat nem találtak. Arról, hogy a eset miatt terhel-e valakit
> felelősség, a rendőrség még nem foglalt állást.

Szerintem ezt nem poenbol csinaljak, hanem eloiras, hogy ilyen esetben ezt
meg kell vizsgalni, aztan eldontik, hogy bunteto eljaras lesz-e vagy sem.

> ugy veszem eszre, hogy eleg nehez sebesseget valtani a bravon. kettesbe
> pl. nem lehet betenni, csak ha max 30km-re lelassultam, es teljesen ki
> kell nyomni a kuplungot, de a tobbi sebessegbe is eleg hatarozottan kell
> tenni. ez mitol lehet?

Szinkrongyuru? Olajcsere kene? Vagy a kuplung fogy?

Szabolcs
+ - Re: Adjatok tanacsot nekem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A AUTO 1603-ban irta :
>Adott a Samaram, amit szeretnek lecserelni. A csere legkesobb 6 honapon
Azt hiszem en nem fenyeztetnem le, mert a vevo arra fog gondolni, hogy 
megtorted. Kerdesedre, hogy nagyon el fog utni az uj fenyezes: igen. En
meg nem talaltam olyan fenyezot, aki kikeverne a kocsival megegyezo szint.

Arpad

Ui.: Ment maganba is
+ - Re: anyagok :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"> > Igy van. Es ezt szerinted egy 20 eves auto meg sem kozeliti? Vagy egy
NEM
> > hajszalvekony lemezbol keszult esetleges auto?
>
> Hat tudomasom szerint ezelott 20 evvel meg nem az az elv uralkodott a
> tervezesnel hogy "minden torhet, sot, gyurodjon hogy nyelje el az
> energiat, a tombszeru alkatreszeknek (motor, akku) kulon utat tervezunk
> hogy ne a vezeto oleben kosson ki, de az utasok kore egy rendkivul merev
> kalitkat, tulelesi burkot kell vonni".

1. Nem is ezt firtattam. Azt firtattam, hogy egy 20 éves autó töréstesztje
lehet majd' olyan jó mint egy mai, ha az, az akkori követelményeket magasan
túlteljesíti.
2. És a kérdésem 2. része? :) Azért szerintem  a mai autók között is iszonyú
nagy különbségek vannak attól függetlenül hogy mindegyik a mai tervezési
igényeknek "megfelel". Ebből indult ki a dolog, azaz a Suzuki gyári
látogatásom alkalmával bennem felmerült kétségeknek adtam hangot.

Gábor
Ascona 1.6D,
Omega A 2.0i
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Tudtok-e olyan helyet, ahol 80% koruli teli gumit lehetne venni.
Egyaltalan szabad ilyenbe fektetni?

Mas, honnan derül ki, hogy mekkora gumit lehet tenni egy felnire.
Kaptam ajandekba ot felnit, a tulaj szerint 175/65 volt rajta.
Bizzam a gumisra?

bagacs
+ - Romanus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF
>A legpontosabb jelentest a Gyo:rko:sy Alajos (volt piarista szerzetes) fele
>Latin-Magyar szotarban lehet megtalalni es helyesen leirava igy nez ki:
>senatus populusque Romanus.
>A latin a foneveket nem irja nagy betuvel, mint a nemet.
>A -que szocska jentese es, meg.
>
>Zoli, egy volt piarista diak, aki kicsit tanult latinu

Akkor lebogtem. :) Ugy tudtam, azert "Romanum" a vege, mert birtokos eset
kell. (Romaiak nepe es szenatusa) Par helyen lattam is ilyen alakban.
Es a -que miatt nem kell az "et".

Marky, te tudtad jol! :)

udv: VAti
ON
+ - gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

korabban irtam:
>1/ nalunk tobb baleset van, mint az utaskilometer alapjan kellene.
>2/ sokkal tobb a sulyos baleset. Az elobbi azzal fugg ossze hogy
>elterjedt az intolerans, folyamatos normaszego kozlekedesi stilus

Erdemes elolvasni:
http://index.hu/politika/bulvar/gazolas0930/

-A vezeto egy 19 eves suhanc volt, par honapos jogsival. Az 
alkoholszonda negativ.
-Az auto egy lepukkadt regi egyes Golf, 70-el ment, gondolom 50-es
vagy 30-as uton.
-Az anyuka szabalyosan kelt at az uttesten, zebra nem volt de a jarda
vonalanak meghosszabbitasa menten keltek at.
-A felezovonal korul jarhattak, amikor az eset tortent, tehat igencsak
leleptek a jardarol, a golfnak vagy 100 m-rel korabban fekeznie
kellett volna.

Nemi gondolkodas utan belathato, hogy egy babakocsival + ket 5 eves
kisgyerekkel fizikai lehetetlenseg ugy atkelni az uton, hogy az
anyuka kozben fogja a gyerekek kezet. Pedig joguk van atkelni.
Ilyenkor az arra jaro autos felelossege, kotelessege, hogy szamitson
a ket gyerek nem megjosolhato mozgasara, es biztonsagukat 
nem veszelyeztetve hajtson. Azaz ALLORA fekezzen, minimum
10 m-rel elottuk!!!

A ket kicsi ember valoszinuleg eloreszaladt anyuka mellol a babakocsi ele,
-gyerekek mar csak ilyenek- anyukanak fizikailag nem allt modjaban vissza-
rantani oket a babakocsi miatt. A suhanc azt hitte, meg atslisszol elottuk,
hisz olyan lassan mennek, kulonben is "csak" gyalogosok, abbol is az aprobb
fajtaja, nehogy mar a fasza golfjaval fekezni kelljen miattuk... :(((
Tapasztalatlan vezetok szokasa, hogy nem szamitanak varatlan esemenyekre,
a tobbi kozlekedesi PARTNER varatlan huzasaira. Kicsit is tapasztalt sofor
mar nem csak azt nezi hogy honnan, ki-mi jon, hanem hogy milyen 
magatartas varhato tole.

Amikor olyan kurvara sietunk valahova, egy nagy, eros autoban ulve,
jusson eszunkbe ez a ket kicsi ember, akinek igy kellett meghalnia
5 evesen.
Sot, inkabb azoknak juthatna eszebe, akik nem is olvasnak HIX AUTOt.

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Bonzsur, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attis kerdezte:
>>>
lehet bolond a kerdes, de Trabi 1,1-hez letezik 5-os valto? 
Ha igen, milyen megy ra?



Anno 1.1Trabi tulajkent en is sokat gondolkoztam rajta, 
mert 80 korul mar nagyon kerne az auto a 5. sebesseget 
(Kapcsold az  Otodik sebesseget! ... :-)))

Bontottan erdemes Polo valtot keresni, asszem gond nelkul 
kicserelheto. 1.3-as Polo-knal volt 5 gangos.

Ugyanakkor: Valto kabe 20-60 000 Ft (ha bontott: 
+felujitas, stb). Megeri beszerelni?
Fogyasztani fog 6,5-7 liter helyett 100-120-nal 5,5-6 
litert. 

Sosem hozza vissza az arat, legfeljebb csoppnyit csondesebb 
lesz. A 130-as tempo mar amugy is eszveszto (mellesleg 
eletveszelyes - lehuztam en is benne kb. 120 000 km-t...)

Vagy valami mas miatt szerelned bele?


tiszy
+ - Re: Summa summarum :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Salve,  :-D


K_malacus irta:
>>>
Sic transit gloria mundus.


Helyesen:
"Sic transit gloria munDI."

Errare humanum est. :-))


djtiszy
Alfus Romulus 145
+ - Autoszalon: Bpest vs. Parizs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Figyesmester irta:
>>>
Oktober 2. - an nyit a BMV teruleten az autoszalon 
kiallitas. Igaz most sokkal kevesebb auto lesz, de merem 
remelni, hogy tobb beszallito talalhato a kiallitas 
teruleten. 

BMV = BuszMetroVillamos :-)

Holnap hajnalban (mar amikor Ti ezt olvassatok) uton 
vagyunk szokasos "Genf-jaro" csapatunkkal Parizs fele, hogy 
autoszalont kukkoljunk. Majd beszamolok az elmenyekrol.


tiszy
+ - Re: iden koran kezdodik :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>2 meteres latotavolsag eseten a futyim mar a kodbe vesz, a cipomet meg csak
>sejtem. 
>Ekkora kod egy kovacsmuhelyben sincs lopatkolaskor... A hirtelen
En mar lattam ilyet. Letezik.

>jovesrol meg csak annyit, hogy evrol evre hirtelen esik ho, az ejszaka utan
>meglepetesszeruen reggel lesz, sot, viz alatt az ember hirtelen nem kap
>levegot... Soook, soook  darwin-dijas.... :)
Vegulis latod, hogy ott van, de pl. mennek az orultek 150-nel, :)))) (ne vedd
magadra, csak hulyeskedek) hosszu tomott sorokban, kanyar, aztan nem hisz a
szemenek, hogy nem lat semmit... 

En is meglepodtem anno, Knoxville, TN es Chattanoogaa, TN /mar nem is
emlekszem a pontos nevere :((/ kozott az I75-on is van egy ilyen resz. Eppen
multkor az egyik ismeretterjeszto csatornan lattam egy filmet, arrol szolt,
hogy a multban volt egy nagy baleset ezen a reszen, s azt boncolgattak, hogy a
kozeli (ho"?)eromu milyen szerepet jatszott ebben...

Vili
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remelem mindenki megkapta a fotokat!
Mit szoltok hozza? Sajnos a belsejerol a teton keresztul keszitettem a
fotot, de azert lathato a rengeteg kutyu. A tulajt megneztem volna magamnak,
de nem kerult elo addig mig ott voltam.

Dodo
+ - elveszett rendszamtabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hallo!

elveszett a rendszamtabla, mit lehet ilyenkor tenni? ki csinalhat
rendszamot? vagy mi van ilyenkor.

maganba is lecci

koszi
roland
+ - Re: iden koran kezdodik :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na, pont errol magyaraztam a multkor. A nemet hirekben az Index-cikkel
ellentetben egyebkent nem 2, hanem 10 meter latotavolsagrol volt szo.
["Mert akkor valaki megint hazudik, ugye?" -- Hofi]

Udv,
marky
+ - Re: Autoszalon es re vasut. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ugy tudom iden nem autoszalon, hanem autotechnika kiallitas van. Ket evente
valtjak egymast. A mostani nem is szokott nagy durranas lenni.

SzaboZE

> Oktober 2. - an nyit a BMV teruleten az autoszalon kiallitas. Igaz most
> sokkal kevesebb auto lesz, de merem remelni, hogy tobb beszallito
talalhato
> a kiallitas teruleten. Mar alig varom, hogy mazsolazzak alkatreszek es
cegek
> kozott.
+ - Re: Kodlampa + tanulovezeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ruhatarat vagy ruhata'ra't? Nem mindegy ;-) Foleg az utobbi... :) 
 >>kodlampakkal. Erre allergias vagyok, mert varosban (meg amugy is, 
 >>csakhat varosban az igazan idegesito) kiszurja az ember szemet. 
Szoval >Mar tobbszor lattam ezt leirni itt a listan... Nem ertelek 
Titeket. Engem ezek >nem zavarnak, ahogy a lampanal az elottem levo 
feklampaja sem. Nekem ez utobbi >foleg akkor informativ, ha 2. vagyok a 
sorban, ha a lampa eltunik, akkor indul >altalaban a sor. Nos, lehet, 
hogy a Tipoban te magasabban ulsz. En a kisfityoban kb egy vonalban 
vagyok az ilyen magasra szerelt fek- es kodlampakkal. Es tenyleg nagyon 
tudja bantani az ember szemet. Ezenkivul tenyleg nem arra talaltak ki, 
hogy felhomalyban, varosban hasznalja. Amugy en azt nem szoktam 
megerteni, amikor valakit az elso kodlampa zavar. Engem az soha nem 
zavart, pedig tenyleg alacsonyan ulok. Sokkal zavarobb egy rosszul 
beallitott lampa. Amugy meg mogottem mexivnad, mert en hasznalom a 
kezifeket... :) >>megmondtam neki, hogy (szo szerint): "Nem arra 
talaltak ki a kodlampat, >>hogy a varosban hasznalja. Kibassza az ember 
szemet." A faszi >Feleslegesen felhuztad magad... Nem-nem... :) Jol 
esett, es talan tenyleg le is vett belole vmit. :) Amugy meg nem voltam 
ideges, a stilus csak arra szolgalt, hogy nyomatekositsa a mondanivalot. 
 >>Ami igazan erdekes, es szegyenletes, hogy az oktato nem is a 
 >>bocsanatkeressel foglalkozott, hanem hogy szepen raterelje a 
tanitvanyra >>a bunosseget. >S ez neked meglepo? :))) Nem lepett meg, 
elszomoritott. Ha az oktato ugy all hozza a dolgokhoz, hogy ha a tanulo 
hulyeseget csinal, az a tanulo hibaja, az mar regen rossz. Ezeknek nem 
azt tanitottak, hogy azert van neki ott az a pedal, meg a plussz tukor, 
meg a szaja, meg a kezei, mert ove a felelosseg? >>nekik), akkor is az 
oktato a hibas. Ha a tanulovezeto nem erzi annyira a >>kocsit, hogy fol 
merje venni a tempot, akkor nem hozom ki a forgalomba. >Valahol neki is 
kell gyakorolni, de nem mindegy, hanyadszor teszi ezt... Elso korben 
arra ott a rutinpalya. Mostanaban sajnos az az uj szokas, hogy ha meg 
meri fogni a kormanyt, es megertette, mire valo a kuplung, mehet a 
forgalomba. >??? A rutinpalyan nem lehet megtanulni vezetni. Ezt senki 
nem mondta. En azt mondtam, ott megtanulhatja erezni a kocsit. Amig nem 
tud biztosan valtani, nem mer felgyorsitani 50-re azon a rovid 
egyenesen, lefullad minden elindulasnal, nem tud beparkolni a bojak koze 
a 90 fokosba, addig nem hozom ki. Szegenynek nem eleg, hogy nincs 
teljesen tisztaban az autoval (es ennek tudataban is van), meg 
ranehezedik az ideges forgalom is. Nem a tanulok a hibasak, az oktatok. 
 >>En elhiszem, hogy draga a jogsi, de ne az en eletem, biztonsagom 
karara >>probaljak csokkenteni a koltseget... >Na, _EZ_ viszont tulzas. 
Hol veszelyezteti/tte az eleted, biztonsagod? :)) Ez nem veszelyeztet, 
ez max idegesit. A veszelyeztetes ott kezdodik, hogy kb ugyanezzel a 
tudassal kerul a kezebe a jogsi is, es onnantol mar nem lesz mellette az 
oktato, hogy vigyazzon ra, amikor igazan megtanul vezetni. Persze az 
igaz, hogy nem tudom, mivel lehetne realisan szabalyozni ezeket, meg 
ebben nem is en vagyok a kompetens. En csak egy velemenyt kozoltem. 
Talan valami jo kis szigoru vizsgabiztos, szigorubb ellenorzesek oktatoi 
korokben, esetleg nyilvanos statisztikak, amelyek azt mutatjak ki, 
melyik oktato tanitvanyai milyen aranyban buknak meg a szigoru 
vizsgabiztosoknal. Ha ez az utobbi statisztika letezne, es lenne 
presztizse, rakenyszeritene az oktatokat a mostanitol erosen eltero 
gondolkodasmodra. Norbi :) ///
+ - HIRDETES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Bocsi a hirdetesert de hatha valaki ilyenre vadaszik.

Renault Clio 1.2RN '99.06 havi friss muszaki es
nagyszerviz utan megkimelt allapotban elado.
Extrak:El.ablak,kp.zar,riaszto,szervokormany,lufi,all.kormany
ill,ulesmagassag.
Mo-i,szervizkonyves
Iranyar:1,75M

Erd.:06302370898    

Udv.:Balazs
+ - Re: Motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mindazonaltal evente -szerintem- egy motormosas eleg, es szukseges is.

A Skodabiblia pl. kifejezetten irja, hogy a teli felkeszulest alapos
lemosassal kezdjuk, motort is beleertve, mert igy lathatova valik minden
repedes, szivargas, es hozzaferhetove valik minden dzsuvas csavar.

Gumo
+ - Teligumik felnivel + 4 db felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elado (mert a kocsit mar eladtam, amin futottak) 4 db 165/70-es Debica teligumi
 felnire szerelve.
A felni Honda gk. felnije, en Skoda Felician hasznaltam. A gumik kb 4000 km-t f
utottak.
Ar: egyben 44.000,- Ft
Elado meg negy db Skoda Felicia lemezfelni: 4500,- Ft/db
30/343-0231
Cocas
+ - Re: szornyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 4.) kellett ott gyalogosokra szamitani? (pl.: aluljaros keresztezodesben a
>     felszinen?)

  Igen, akkor is. Tessek elolvasni a hirt. Kulcsszo: babakocsi. Gyalogosra
mindig, mindekor kell szamitani varosban. Nemetorszagban jarok: kerekparra
is (mindig, mindenhol). Mert lehet, hogy nekunk volt igazunk, de az
keves vigasz altalaban.

Gyula
+ - GELD UNTER http://moneyrain.redi.tk Es funktioniert wir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://moneyrain.redi.tk
mwqqetonvsmfpikxnvldwumkxgrmjohkngwnojwudtxivwxlotehpessezblddyddgqfsdeocy
+ - Summa summarum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Felado :  [Hungary]
> Temakor: Summa summarum :) ( 24 sor )
> Idopont: Tue Oct  1 14:43:20 CEST 2002 AUTO #1604
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sic transit gloria mundus.

K malacus
Fordus Mundus V VI Ghius"

Ez most kritika vagy dicseret akar lenni?

Zoli
+ - GySEV pontositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hivatalos osztrak rovidites nem ROEE, hanem ROeEE, mivel a masodik tag az
O:denburg (Oedenburg).



Akos
+ - SPQR, Suzuki 1.0, Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A latin a foneveket nem irja nagy betuvel, mint a nemet.
> A -que szocska jentese es, meg.

En szemely szerint azert irtam naggyal, hogy mindenki lassa 
a rovidites betuit :)
Pl: GranTurismo Alleggerita - GTA... 

> Zoli, egy volt piarista diak, aki kicsit tanult latinul

Csaba, aki soha nem tanult latinul, de zabal mindent, ami 
olasz.

> Roppant egyszeru a keplet. Sokkal jobban kanyarodik es 
> fekezodik az auto. Mellekhatas : nagoyn jol nez ki vele :)
> Amugy csak hogy tovabb tephesd a hajad, van benne klima 
> is :) Egyebirant valoban 1.0-s kicsike.

JEZUSOM! A hajam ugyan nem tepem, de +kerdeznem: probaltal 
mar valamikor 20 mp-en belul gyorsulni 100-ra? Tudom, hogy 
ez nem fontos, meg ilyesmi, csak ugy erdekessegkepp...

Eppen egy ilyen Szuzihoz kapcsolodik a tegnapi "elmenyem". 
Egy picit a megengedett sebesseg felett jovok, a tavolban 
egy kamion, index, atsorolas es ebben a pillanatban nem 
ertem honnan, de egy fekete kivilagitatlan Suzuki kezdte 
elozni a kamiont. Maradtam mogotte, de annyira lassan ment, 
hogy akaratlanul is a stopperemhez nyultam, aztan 
visszaharom, visszasorolas. Levillogni vagy ilyesmit nem 
akartam, szegenynek megvolt a maga baja. Es most figyelj: a 
kamion elozese 24 masodpercig tartott +/-1-2, mig 
megnyomtam a gombot. Felezovonal atlepesetol a 
visszalepesig. A kamion 80 korul ment, tehat 533 metert 
tettek meg lenyegeben egymas mellett. Ez azert borzaszto. A 
en elozesem (igaz 3-ban) kb. 4 masodperc volt. Nincs 
konkluzio. Csak ugy leirtam.

-----------

Ugy latszik, tul sokat jarattam a szam, hetfon kiegett az 
elso izzo az Alfamon. Elt par nap hijan 23 honapot, 45155 
km-t. Philips markaju volt a dragam. Most 280 forintos ELTA 
van, kivancsi vagyok, mennyit bir majd.

Egy masik szakasz is lezarult ma a kozos eletunkben, par 
nap hijan 6 honap hercehurca es csaknem 15000 km utan ujra 
tudok (reccsenes nelkul) 3-at rakni, vagyis MEGVAN A VADIUJ 
VALTOM. Boldogsagom (egyelore) hatartalan :)))))

Cs.
+ - a japan, na az a tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Totalcar hir:

Több mint 780.000 kisautót hív vissza a Toyota a fékcső 
lehetséges törése miatt. Az autó közül 421.000-et Japánban 
adtak el, a maradék 360.000 viszont más tengeren piacokon, 
így Európában, Amerikában, és egyes távol-keleti 
országokban talált gazdára. Az autók mind a Yaris - 
Japánban Vitz - padlólemezére épülnek, és 2000 októbere és 
2001 áprilisa között kerültek forgalomba. A probléma 
elsősorban a hideg éghajlatú országokban jelentkezhet, 
mivel az egyik fékcső nagy hidegben, illetve magas hóban 
való haladáskor, több egymást követő fékezés hatására 
hajlamos eltörni. Az autó ettől még fékezhető marad a két 
fékkör miatt, de a hiba csökkenti a fékhatást és rontja az 
autók irányíthatóságát. A Toyota szóvivője elmondta, hogy 
tudomásuk szerint eddig nem fordult elő olyan baleset, 
amely ennek a hibának lenne tulajdonítható. A visszahívás 
részleteit később közli a gyártó.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS