Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 908
Copyright (C) HIX
2000-10-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Teli gumik (mind)  9 sor     (cikkei)
2 auto kereskedo (mind)  28 sor     (cikkei)
3 valto, (mind)  60 sor     (cikkei)
4 raz a kormany, holtjatek (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Gumiapolas (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Riaszto (mind)  11 sor     (cikkei)
7 csolatas (mind)  14 sor     (cikkei)
8 penzkereses (mind)  10 sor     (cikkei)
9 W1.3 fellni... (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Ajto lefagyas (mind)  20 sor     (cikkei)
11 motoron reflektorral (mind)  11 sor     (cikkei)
12 csolatas, sebessegbecsles (mind)  25 sor     (cikkei)
13 teljesitmeny/suly (mind)  17 sor     (cikkei)
14 kaland (mind)  39 sor     (cikkei)
15 Egy s mas (mind)  33 sor     (cikkei)
16 Nyomatek, porolto (mind)  34 sor     (cikkei)
17 re: Orkeny (mind)  7 sor     (cikkei)
18 re: vigyaztam (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Ovoda? (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Egy kis Help kellene (mind)  15 sor     (cikkei)
21 RE: auto cd (mind)  31 sor     (cikkei)
22 Sebesseg-fekut (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Re: Ki vigyazzon kire... (mind)  33 sor     (cikkei)
24 Vaddiszno (mind)  22 sor     (cikkei)
25 re: Maruti bal elso futomu? (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Zastava (mind)  13 sor     (cikkei)
27 Gyartasi ido (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Re. Kozeleg a tel (mind)  33 sor     (cikkei)
29 Re. Auto info CD. (mind)  29 sor     (cikkei)
30 Autovaltas (mind)  27 sor     (cikkei)
31 Trabant felnik (mind)  14 sor     (cikkei)
32 FIAT UNO Elado (mind)  7 sor     (cikkei)
33 Yamaha Jog elado (mind)  7 sor     (cikkei)
34 Opel Ascona Elado (mind)  5 sor     (cikkei)
35 Suzuki bonto, felni, teli gumi... (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Teli gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Nincs valamelyikotoknek szuksege 4 db Barum Polaris 165/65 R14-es
teligumira? Kb. 2500 km-t volt hasznalva. Mivel a hozzatartozo auto el
lett adva igy ez is elado sorba kerult. Az ara: 24.000 Ft/ 4 db.
Erdeklodni lehet a: 30/9021-497 telefonszamon.

Sziasztok!
Tibor
+ - auto kereskedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek !

Keresnek valakit, aki autokereskedessel foglalkozik, s tudna nekem nehany
autovasarlassal kapcsolatos kerdesemre valaszolni ( nem annyira "szakmai",
hanem inkabb eljarasbeli, papirmunka-ugyi, kerdes) Ha telefonszamot kuldesz,
s van ot perced a kerdesekre valaszolni, felhivlak.

Zoltan



Ha esetleg kozeredekuek a kerdesek:

Adva van egy ceg, aki eladja ( atszamlazza  ) a kocsijat egy autokereskedo
cegnek ( szemelykocsi ).

At kell-e iratni a kereskedo nevere ? ( Torzskonyv, atirasi illetek,
eredetvizsgalat )
Addig amig a kereskedo ceg nem adja el a kocsit, jarhat e vele valaki -pl a
kereskedo ceg alkalmazottai ?
Kell-e ceg auto SZJA-t fizetni az eladasra atvett kocsik utan ?
Hogy van a biztositas ? Ki fizeti az alatt az idotartam alatt, amig a
kereskedonel van a kocsi ? Ki a kedvezmenyezett ?
Ha a kereskedo ceg eladja egy maganszemelynek a kocsit, kell-e utana AFAT
fizetnie ? 


Elore is koszi, ha valaki tud valami hasznalhato infot ebben a temaban.
+ - valto, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem !

Az elso szakmai hozzaszolas utan egy kicsit off-, de szerintem lenyegretoro
tema kovetkezik.

>valtot ne engedd megbontani, valszeg semmi baja. Ha a valto lenne rossz,
>eloszor az 1-2-R fokozatokat kezdene utalni, azok szenvednek a legtobbet,
az
>5. viszont utoljara hal meg!
Ezzel kapcsolatban eszrevetelem lenne, de ha a Sierra valto nagyban
kulonbozik az Astraetol, akkor bocsi felrebeszeltem. Tehat. A Sierraban
peldaul mindegyik sebesseg tokeletesen a helyen van, soha nem ugrik ki, de
az 5. ez alol kivetelt szokott kepezni. Nem is ritkan. Ennek oka nem a
rudazatban van, hanem a csoporttengely kopasaban. Ennek a szerkentyunek a
csapagyazasa kikopik, es a penztarcabol maga utan koptat ugy kb. 150000.-
forintot is, mivel utangyartott csoporttengely onecsocs. A listan szereplo
Norbi baratunk Sierraja is ezt a szivattyut szivta anno. Tobb szerelonel is
erdeklodtunk, s mind egybehangzoan a fenti rovid, velotrazo szakmai
ertekezest nyujtotta.

- ki mennyit keres, es miert dolgozott meg.
Ez egy franko tema. A kovetkezoket csak az vegye magara, akire vonatkozik
!!!
Talalkoztam mar en is olyan fickoval, akinek nem gyozott csopogni a nyal a
pofajabol, hogy milyen fasza verdaja van, s ezert az autoert O dolgozott
meg. Igen ? Az
annya valagan a koverhust dolgozott meg az autoert. Anno az apucitol kapott
egy
verdat, hasznalgatta, majd mikor tuladott rajta hozzatette a keresetet. A
majom csak azt felejti el, hogy a sajat keresete max. egy Suzukira lett
volna eleg, a tobbit a papamobilbol nyerte, de O dolgozott meg erte. Persze
a Suzukisokat nagypofaval szidja. Az ilyen meg csodalkozik, hogy nem esem
hanyatt tole.
A masik ugyes eset, mikor tenyleg a sporolt penze van az autoban, csak azt
felejti el, hogy amig O a szaros Mercieben ul, addig a masik Trabantos
eltart egy csaladot, s kozben felhuzott egy hazat, amit ha eladna 8 db
hasonlo Mercire futna. Persze fohosunknek lakasteremto gondjai nincsenek,
mivel a papi megvette, s neki csak kocsira kellett gyujtenie ugy, hogy az
utolso petakjat is beleolhette, mivel nem fuggott tole egyetlen ehes szaj
sem. Elottem olyan ember, aki sajat maga erejebol nem sporolt ossze
barmilyen lakhangyit, mert a papi megvette, ne verje a nyalat a szaros
autojaval. Az ilyen NEM a sajat penzebol vesz autot !!!!!
Ezeket csak azert irtam, mivel gondoltam elobb tisztazzuk, hogy mi szamit
sajat keresetbol vett autonak, s mi a sajat keresetbol, de
apuci-kegyelmebol vett csotrogany. Na, most lehet nyilatkozni. Ugye
nem baj, ha en a Trabisok partjanal maradok ? Elottuk valahogy elobb
leveszem a kalapomat.


>ertelmisegi 2000-ben otszamjegyu fizetest visz haza, akkor
>az MADAR! Nem sirankozni kell, hanem gondolkodni es akkor
>lecserelhetitek az "akadalyt"!
Gratulalok.

Azert nemely hozzaszolasbol kitunik, hogy akad koztunk egy-ket agyon
iskolazott ember. Ez eddig OK. A problemat ott latom, hogy ezek az
ertelmisegieknek csak a letszamat novelik :(

Udvozlettel:
Marci
+ - raz a kormany, holtjatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Van nekem egy 88-as Corollam. Van benne egy kormany. Ez raz. Nem mindig, de
eleg surun. A sebessegtol ugy vettem eszre, hogy nem fugg a dolog igazan,
mert volt olyan, hogy egy 120 km-es szakaszon nem razott 90km/h-nal. Inkabb
az ut minisegetol fugg a dolog.  Mar egesz kis sebessegnel is jelentkezik
( 25-30 km/h ) sot ott szinte mindig.
A kormanymunek nincs egyaltalan holtjateka. Jo ez?

Van valakinek otlete?

raki
+ - Gumiapolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Most, hogy kezdodnek a fagyos ejszakak, reggelente ha sietnem kell, 
> nem szeretnem csavarhuzoval feszegetni a befagyott ajtomat, ami 
> hozzaragadt a gumihoz ...
>Mivel celszeru bekenni az ajto profilja korul korbefuto gumit, hogy a
>parassag ne fagyjon ra ? Es hol lehet kapni, ha tudtok ilyen szert ?

En evek ota a Prevent szilikont hasznalom, lemosom, lefujom es
annyi. Benzinkutakon kaphato nagyobb ajakruzshoz hasonlo,
kimondottan erre kifejlesztett apoloszer, de kb. 900 Ft (150 Sk),
amit sokallok.

Csaba
+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egy keresem lenne, egy GT 129 riasztoval kapcsolatban. nem tudja esetleg valaki
,
hogy hogyan lehet kikapcsolni a passziv elesedest, ennel a tipusnal, vagy ha
valaki kezikonyvet, vagy netan egy URL -t tudna mondani, ahol lehet ilyen infot
talalni akkor megkoszonnem! 

fema

mailto: 
+ - csolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Simon Templar irta: Ez a tema mar sokat volt ezen a listan, 
es talan meg sokat is lesz. Egeszen addig, amig lesznek 
olyanok, akik nem ertik meg, hogy a biologia es a fizika 
torvenyszerusegeit nem lehet kiiktatni.

Kerdesem: Mitol olyan biztosak egyesek abban, hogy pl. 
ennek a torvenyszerusegnek a hatara minden embernel 200-nal 
kezdodik. Mert valaki azt mondta? Mert az atlag embereknel 
ez igy van. Le kellene mar venni azt a szemellenzot, s 
elgondolkodni, hogy lehet az maskepp is. (Lasd: Matrix.:))

Attila
+ - penzkereses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Penzem nincs.
> Dolgozni megyek.
> Probald meg Te is...
Akkor mi a fenenek dolgozol, ha megsincs penzed?

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - W1.3 fellni... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem a Listatagoknak,

Minap vettem ket Wartburg 1.3 fellnit bontobol, teli gumikhoz. Aztan lattam,
hogy a ketto kozul az egyik keskenyebb.
tudja valaki netan, hogy miert?
Az a ketutemuhoz valo?

Udv.:
kt
+ - Ajto lefagyas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Baksa Zsolt kerdezi:
>Most, hogy kezdodnek a fagyos ejszakak, reggelente ha sietnem kell,
>nem szeretnem csavarhuzoval feszegetni a befagyott ajtomat, ami
>hozzaragadt a gumihoz ... Mivel celszeru bekenni az ajto profilja
>korul korbefuto gumit, hogy a parassag ne fagyjon ra ? Es hol lehet
>kapni, ha tudtok ilyen szert ?

Nekem nagyon bevalt erre a szilikonzsir, ez egy zseleszeru, attetszo 
kence, kis tegelyben kaphato az autosboltokban (en a XI. keruleti 
Homasitanal vettem). Ujjamra csavart ronggyal vekonyan felkentem a 
gumira tavaly osszel, egesz telen nem volt semmi gondom.
Volt itt olyan velemeny a _szilikon spray-vel_ kapcsolatban, hogy pl. 
muszerfal-, gumiapolasra rovid tavon jo, hosszu tavon kifejezetten 
ka'ros (pl. megrepedezik idovel a mubor). Remelem, a szilikonzsirral 
nincs ilyen gond, ha megis, szoljatok.

Udv,
RViktor
+ - motoron reflektorral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Draga Fogash! En ugyan csak autot vezetek, motoron max. utas vagyok, de
>nekem ugy remlik, hogy nem szabalyos lakott területen belül reflektorral
kozlekedni. Sot, aki ezt
>szandekosan teszi, IMHO BUNKO!

Motoros ismeroseim kozul tobben is ejjel-nappal mindig reflektorral
kozlekednek, hogy eszrevegyek oket. En a no megsem vette eszre. A
ketkerekueket nagyon nem veszi eszre/nem akarja eszrevenni az autos
tarsadalom. A motorosok helyeben en is refit kapcsolnek.


+ - csolatas, sebessegbecsles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irt egy hosszu ertekezest a csolatasrol, de bizonyos reszeivel azert
szembeszallnek.
Az ember latomezoje ugy epul fel, hogy kozepen jo a reszletezo es
kepfelismero kepesseg, a periferian viszont jobban erzekeli a mozgast. Ez
igy termeszetes: Mesz az uton, elore figyelsz, hiszen az ut a fontos. Ha
oldalt valami moccan, akkor akaratlanul is odakapod legalabb a szemed, igy
az a reszlet valik latomezod kozponti elemeve.
Ahogy egyre gyorsabban mesz (foleg ha hozza sem vagy szokva) egyre vadabbul
csak a sajat savodat bamulod, rosszabb esetben fixalsz a felezovonalon.
Ezzel te magad kapcsolod ki a periferias latasod ugyanugy, mint amikor
eloszor neztel pornot es nem vetted eszre, hogy apad odall az ajtoba... Vagy
200zal nezted? :)
A motoron mellesleg magasabban van a fejed, mint a szgk teteje, tehat
tavolabbra ellatsz, nincsenek tetooszlopok, jobban korbelatsz, tovabba az
uleshelyzetbol adodoan sokkal kevesbe kenyelmetlen akar egesz felsotesttel
is elfordulni egy korulnezeshez, mint az autoban.
Csak a kocsibol egyebkent nem lehet elkepzelni a kulonbseget, amennyivel
jobban eszlelni a kornyezetet, mint a badogbol kibamulva. Ehhez fel kell
ulni a mocira.

A sebessegbecslesrol meg csajk annyit, hogy mindenki TUDJA, hogy a motorosok
nagy tobbsege NEM tartja be az 50-70-80 km/h sebesseghatarokat, megis
mindenki kijon elejuk, arra szamitva (baleset utan meg arra hivatkozva),
hogy "nem tudtam, hogy ilyen gyors".

+ - teljesitmeny/suly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es utana? Tilsuk be a kis Polszkit is, mert az sem tud 150-nel menni..,
>tovabba tilsuk ki az utrol a tehergepjarmuveket, a traktorokat, a
>[...] es minden olyan jarmuvet, amelyik suly/teljesitmeny aranya egy
bizonyos
>erteknel rosszabb...

Ne rohogj, van ilyen! Autopalyan minimalis sebesseg is van. A legtobb 1-2
szamjegyu foutrol ki vannak tiltva a mg. es az allati erovel vont jarmuvek
(gyk: traktor es lovas kocsi). Teherautok a 3, vagy tobb savos uton a
legbelso savot egyaltalan nem hasznalhatjak. Az EU tagallamaiba csak olyan
kamion lephet be, amelynek a teljesitmeny/suly aranya meghaladja a 8LE/tonna
erteket. Ezert nincs nemzetkoziben 320 lovasnal gyengebb auto.
Mas kerdes, hogy Mo-on sokaknak csak olyan autora futja, ami varosi autonak
lett kitalalva. Ha ezzel indulnak turazni, az bizony torlodast okoz a
granturismo jarganyok kozott.


+ - kaland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy jartam... :(

Penteken - hala okos fonokeimnek - este 8ra kellett Becsbe menni egy huje
megbeszelesre. Nem is ez a lenyeg, hanem az, hogy ejszaka hazafele jovet
(~ejfel) Hegyeshalomban a magyar vamos (szakadt volna benn a feje anyuciban)
kitalalta, hogy o bizony nem enged be bennunket Mo.ra az osztrak rendszamu
autoval. Pedig nekunk pocsetes papirunk voot arrol, hogy jarhatunk a
kocsival, amerre csak akarunk.
Vaskos anyazasok kozepette visszafordultunk, aztan irany Fertod, hatha ott..
ejfelig volt nyitva, nem nyert. Ferto-to megkerulese ejjel, proba Sopronnal.
Atslisszolas sikeres, nagy gaz.
A soproni hataratkelotol Gyor varoshatar tablaig 50 perc alatt nyomtam le.
Igaz, Sopron varosnak szamito teruletein is 90-100, aztan a kb 30
kilometernyi utepitesen vegig 100-110 (30as korlatozas vegig, ohne
utburkolati jelek, semmi utszeli karok, alig lattam, merre megyek, neha
foldut, neha dobbanto, stb), utana meg 150-160, falukon 90-100. Egyszer csak
elemlampa koroz a puszta kozepen...
 Satu, mire beertek a fenykevembe lattam, hogy csak valaki eleludt egy
tokegyenes szakaszon es fejjel beletette a kocsit az arokba. A tobbiek mar
segitettek, csupan azert huhogtak, hogy lassabban menjek el mellettuk. A
biztonsag kedveert felhivtam a 112-t (katasztrofa-kozpont, gyakorlatilag a
rendorsegi ugyelet), elmeseltem, hogy hol a kocsi az arokban, aztan vissza a
gazra.

Az ugy kapcsan erdekes tapasztalatok:
160nal eleg szepen lehet haladni ejjel is. Egy ozcsapattal viszont lehet,
hogy kolcsonosen leamortizaltuk volna egymast. A felezovonalat szepen a
labam koze vettem, igy az esetleges kovalygoknak is javultak az eselyeik.
Helyismeret fontos, tudom, hogy nem esik semmilyen disco vonulasi utvonalaba
az etap.
Szembejovo eseten (volt 4-5 kocsi) mindig lelassitottam 100-120ra,
tompitottnal bizonytalannak ereztem a nagyobb tempot.
Szoval nem remenytelen ejjel szaguldani, de bizonyos merteku istenkisertes
is van a dologban. Az adott helyzetben viszont mar annyira tele volt a
tokom, hogy csak 1 cel volt: mielobb haza.

NE UTANOZZATOK
Fogash

+ - Egy s mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A kovetkezo levelekre szeretnek valaszolni:
"": 
>Penzem nincs.
>Dolgozni megyek.
>Probald meg Te is...
Tokeletesen egyetertek.
A Hengermalom utnal az egyik figuraval kapcsolatban azt 
vettem eszre, hogy sutyiban el van dugva a butykosa az ut 
ketoldalat elvalaszto bokorsavba. Kell az ero ehhez a nehez 
fizikai munkahoz...:-)
Ha odajonnek, akkor en altalaban surgosen keresni kezdek 
valamit a kesztyutartoban, esetleg a radion, igy ebbol 
megertik, hogy no money. Bar azert felek, hogy az egyik 
megduhodik es betori mondjuk az uvegem, vagy a lampat.

"":
>Most, hogy kezdodnek a fagyos ejszakak, reggelente ha 
>sietnem kell, nem szeretnem csavarhuzoval feszegetni a 
>befagyott ajtomat, ami hozzaragadt a gumihoz ...
>Mivel celszeru bekenni az ajto profilja korul korbefuto 
>gumit, hogy a parassag ne fagyjon ra ? Es hol lehet 
>kapni, ha tudtok ilyen szert ?
Szilikonzsirral. Ezt barmelyik autosboltban kb. 100-200 Ft-
ert megkapod (kis tegely). Tenyleg nem fagy be, csak 
beszallaskor rendszerint belenyulok, es igy reggel egy jo 
karomkodassal kezdem a napot. Bar igy az en kezem se fagy 
oda a kormanyhoz. :-)

Udv,

Esther
+ - Nyomatek, porolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszt nyomatek ugyben. Valami hasonlora 
gondoltam en is, de nem akartam tevedesben maradni.
Ez a 85 Nm sok vagy keves, egy 1.1-es motortol?
Egy 120-as Skodrie mennyi?

Apropo, kaptam egy arajanlatot a kocsim muszaki felkeszitesere
kb: 120kHUF. Ebben benne van az elso futomu szilentek csereje
kormanymu perselyezes, ket hatso lampa csere, 4 uj gumi (8kHUF-korul)
Fotengely koszorules, perselyek furasa(?) dugattyuk, gyuruk, munkadij
meg ami kell ilyenkor. Hengerfej nincs, azt en kell vigyem. Arra van
a'ram
kb: 30kHUF.
Szerintetek ez mennyire realis? Frigyes?
Ha uj hengerf. kell az kb. mennyi penz?

A tuzemre visszaterve: 
Egy porolto egy fuvintasra eloltotta. Mi van ezekben, hogy 
ennyire hatekonyak?
En egyebkent nem az auto erteket nezem oltaskor. Hozzam nonek 
ezek is, es csaknem hagyom elegni egy habolto ara miatt?
Ebben teljesen igaza van Somanak. Egyebkent ra van irva, hogy 
kornyezetbarat, meg robbanasveszelyes. Csak nem PB hajtogazas
:-)))))))))


Koszi a turelmet: Arpi

PS: VD. irasait szeretem, mert megirja azt ami a lelkem melyen
bujkal neha, csak nem tor felszinre. Ilyenkor jolesik, hogy van
aki megirja.

-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
+ - re: Orkeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>* felvettem 2 litvan fiu+lany stoppost a szlovak-lengyel hataron. Na, hiba
>volt. A rohadt polszki vamosok miattuk szetszedtek az automat. 

Alapszabaly: Stopposokkal sosem kozelitunk meg allamhatart. Orulj, hogy
ennyivel megusztad.

andi
+ - re: vigyaztam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>*Ti nem masztok falra attol, hogy minden jelzonel odadugja valami szakadt
>csoves az ujsagjat az orrotok ala? A donto tobbsege eletkorat, fizikai/testi
>adottsagait elnezve nyugodtan elmehetne dolgozni. Ja, hogy nem akar? Hogy
>nem tud? Ugyan miert? 

Egy tortenet. Nehany eve egy fazon rendszeresen kunyeralt az egyik
mekdonald kocsisoran, azzal a szoveggel, hogy nagyon ehes, mar napok ota
semmi stb, szoval hogy penz kellene neki. Egyszer meguntam, es montam neki,
hogy penzt nem, de meghivom egy hamburgerre, ha annyira ehes. Na ettol meg
jobban elkampicsorodott, mert kiderult, hogy nem birja a gyomra a
kelcsoppot meg a hagymat se, de aztan vegul duzzogva elfogadta a hagyma es
kelcsopp nelkul kikert burgert. Attol kezdve a mi kocsinkat mindig kikerulte.

andi
+ - Ovoda? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>Vegre nem csak kreszb*zik (bocs) vannak
>a listan, akiknek mar remeg a labuk, ha 48-at mutat a
>kilometerora!

Gratulalok!
Ha  egyszer ovodas szintunek minosited a keresetet firtato
hozzaszolasokat (amiben igazad is van), akkor miert
hozakodsz elo hasonlo szintu valasszal?
(VD -nel meg 51 volt a labremeges hatara)

  __
  |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Egy kis Help kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lenne egy kerdesem. Ma reggel megjelent egy lampa a 
muszerfalon amit ezidaig meg nem lattam. Peugeot 1.9D a jargany ('90)
es a bal oldalon a legszelen felul egy piros lampa egett indítaskor.
Par perc melegites utan kialudt. Valami tartalyt abrazol folyadekkal.
Nyar ota van meg a draga igy ezt a lampat meg nem lattam vilagitani,
tippem a huvos ejszaka kontra alacsony vizhofok korul mozog.
Kerlek adjatok egy kis felvilagositast.
Előre is köszi.

Viktor

(PS:Ha van valakinek gepkonyve a fent emlitett gepjarmuhoz, 
megkoszonnem ha valahogy kaphatnek egy masolatot)
+ - RE: auto cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>          Sziasztok!
> 
> En mar egyszer utana erdeklodtem. A Bardi autonak van ilyen cd-je.
> Az a baj, hogy a lemez magaban nem is draga, de meg kell venni hozza
> a programot, amin fut. Tovabba negyedevente meg kell venned a frissitest.
> Kulonben jo lehet, az Autopiacban is olvastam rola: robbantott abrak,
> szerkezeti rajzok, alkatreszlistak+autotipusok. Ha jol emlekszem, a 
> www.bardiauto.hu -n van valami leiras rola.
En csak ezt a lemezt ismerem.


>        Zsolt
>       AUDI 100
>       Ékezet!
> 
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: auto info cd ( 10 sor )
> Idopont: Tue Oct 24 18:45:33 EDT 2000 AUTO #907
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Hali gali  All!
> 
> Egy ismerosom mondta ,hogy letezik egy CD
> kiadvany foleg az autoszereloknek,amin a kocsik 
> muszaki adatait arhivaltak ;).Ha valaki tudna ez iranyban
> segiteni,irjon nekem egy uzit.
> Elore is koszonom a segitseget,kerem maganban keressetek
> ,mert nem vagyok lista tag!
> 
> Csaba.
>
+ - Sebesseg-fekut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

Tud valaki olyan helyet a neten, ahol fel van sorolva, hogy 
milyen sebesseghez mekkora fektavolsag tartozik 
szemelyautonal ?

Koszi elore is a segitseget !

Jani
+ - Re: Ki vigyazzon kire... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Peter!

A AUTO 0907-ban irta :
>>Mindenkiben legyen annyi felelossegerzet, hogy figyeljen,
>>vigyazzon masokra es sajat magara is!
>Szerintem forditva. Eloszor vigyazok magamra, es utana masokra.

Igazabol amikor irtam a fentieket, nem tulajdonitottam nagy
jelentoseget a sorrendnek. De azt hiszem, logikus, az ember
tenyleg eloszor magara vigyaz, es csak azutan masokra.
A lenyege a mondandomnak az volt,. hogy masokra is legyunk
tekintettel.

A figyelmesseg sokszor semmilyen anyagi vagy kalorias
aldozattal nem jar, megis milyen jo erzes!


>*Ti nem masztok falra attol, hogy minden jelzonel odadugja
>valami szakadt csoves az ujsagjat az orrotok ala?

Dehogynem, bar ez tenyleg kicsit OT. Bar, ha jol megnezzuk,
autos tema ez is, hiszen az autosoknak aruljak az ujsagot!

Sajnalom oket, de azt en sem szeretem, ha eroszakos. Latszik az
az emberen, hogy akar-e venni ujsagot, vagy nem? En legalabbis
mar messzirol intek a lehuzott ablakon keresztul kinyulva, ha
eppen Iranyarra faj a fogam...


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Vaddiszno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasom a sok pro es kontra levelet. Mivel en a 3xx szamtol vagyok olvaso,
emlexem meg a Vomber es a Nagyak- fele disputakra is. Azok is kihaltak, hogy
mar nem mozgattak a dolgot, illetve Vomberg aztan bemutatta a tudasat es
mindenki elhitte neki, jo buli volt a havas parkoloban, a beszamolok
szerint. Erre varrjatok gombot!
No es persze nekem is van olyan cimboram, akinek apuci-anyuci rakta a feneke
ala a lakast meg az A4-et, en meg kemenyen megdolgoztam a lakasomert, meg a
14 eves Golfomert. Elvtarsak, ettol mi meg jo haverok vagyunk! Nem vedem VD
kollegat, de hagyjuk, hadd fojon egy kicsit a sajat leveben, vagy megfo,
vagy megszokik itt. Ennyi.
Es meg egy, volt egy nagyon jo szlogenje az OKBT-nek (amikor meg megvolt,
megvan meg?):
AUTOVAL VAGY GYALOG, AZ UTON TARSAK VAGYUNK!
Tehat "szeressuk egymast, gyerekek!"
 
Udv:
 
    ___|___ 
 _/_______\_ 
 (Oo==o==oO) 
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - re: Maruti bal elso futomu? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Anyamnak van egy Marutija (7 eves). Nagyobb ivben kanyarodaskor (nem 90
fokos u
> tcasarok) a bal elso kerek felol utemesen kopogo hang hallhato. Ujabban
mar akk
> or is ha csak egy kicsit elter az egyenestol, pl. ha a sajat savomon belul
(!)
> megyek jobbra-balra.

nekem anno a zastavamon a kerekcsapagy csereje megoldotta a porblemat.


bye : Hende Roland

mailto: 
+ - Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

zastava tapasztalatok:
az enyem 1983 decemberi volt. 3 evig hasznaltam, tavaly ilyenkor adtam el.
olajfolyas az olajtekno es a blokk kozott. kuplungot nem birta beallitani az
autoszerelo. aztan mast sem. masik autoszerelo. az auto ok. rohadt a kasztni.
nekem egy szenvedes volt vele a 3. ev. a vege fele nagyon legyengult a motor.
a srac aki megvette azota vigan autozik vele. en ezek utan nem veszek tobb
ilyesmi autot.

bye : Hende Roland

mailto: 
+ - Gyartasi ido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nem tudtok valamilfele internet oldalt, ahol kocsik alvaz/motor szama alapjan m
eg lehet allapitani, hogy mikor 
gyartottak? Engem foleg a Fiat Punto erdekel.

Koszi,
     Attila
+ - Re. Kozeleg a tel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zsolt.

>Most, hogy kezdodnek a fagyos ejszakak, nem
>szeretnem csavarhuzoval feszegetni a befagyott ajtomat, ami >hozzaragadt a
>gumihoz ...
>Mivel celszeru bekenni az ajto profilja korul korbefuto gumit, >hogy a
>parassag ne fagyjon ra ?

Ugy hivjak, hogy szilikonzsir. Ami meg az osszes gumi alkatreszt puhitja,
nem repedezik ki. Es a lenyeg nem fagy be az ajto ! ugyanis e zsir
megakadalyozza az ajto lefagyasat es nyitaskor nem teped ki a gumit az
ajtoval nyitaskor. Viszont az elektromos kontaktusok polaritasara akkumlator
saruzsir javallott :-)))

>Es hol lehet kapni, ha tudtok ilyen >szert ?

Hmmm :-))) Nem is tudom , majd a lista megmondja neked :-))) Igaz e
zsirokbol nekem is van jonehany tubussal :-))))) Jovo honap 10. - e utan irj
nekem legyszi mert elutazom. 10. - en jovok haza Erdelybol. Az en gumijaim
az ajto korul mar bekenve varja a fagyot :-o)

>Nagyreszt passziv olvasoja vagyok a listanak, immaron 3. eve.

Hogy birtad ki :-o) ? En bezzeg neha beleszolok, mert nem birom megallni,
mint most, kerdesed olvasvan :-)

Udvozlettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Re. Auto info CD. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Csaba.

>Egy ismerosom mondta ,hogy letezik egy CD
>kiadvany foleg az autoszereloknek,amin a kocsik
>muszaki adatait arhivaltak ;).Ha valaki tudna ez iranyban
>segiteni,irjon nekem egy uzit.

Uzzi megy :-)) Valoban letezik ilyen beallitasi adatok CD verzio, de eleg
sokba kerul cca: 80,000 Ft korul van az ara. Bovebb infot ha felhivod a
BIRNER Hungaria Kft - t es ott megmondjak neked, hogy mennyi is ez a CD
valojaban.

>,mert nem vagyok lista tag!
Ez nagyon szomoru, hogy nem vagy listatag :-o) Nosza itt az alkalom !

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Autovaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Jeno.

>Megvalok kedvenc w123 200d automtol, es arra gondoltam >veszek egy
>Zastava 1100 kocsit.

Jenci !!! Ha ezt a cseret megteszed meg fogod banni :-o) Ugyanis a meretbeli
kulombsegek es a kenyelem teren hatalmas a ket jarmu kozotti komforterzet.
Szvsz nem rossz auto a Zaszti, de nem Merci utan. Alkatreszileg a 123 - as
sorozathoz tobb alkatresz kaphato mint Zasztavahoz. Plane az elmult Jugo
haboru soran Zasztava gyar is erosen megrongalodott. Viszont a Zasztihoz az
alkatresz arak eleg magasak es keves autosbolt foglalkozik eredeti Zasztava
alkatreszekkel. A legismertebb Zaszti uzlet Csillaghegyen talalhato.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Trabant felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Amennyiben van valakinek ketutemu Trabi felnije (mondjuk 4 db) ,
kertben, padlason stb., ami csak a helyet foglalja, 
en szivesen megszabaditanam eme tehertol :).
(Ellenszolgaltatas: penz, bor, elelmiszer nem akadaly)

Bontokban olyan rozsdas szakadt darabok vannak, hogy
mar-mar elsirtam magam.

Koszonom:
Szabi

http://www.extra.hu/saszabi
+ - FIAT UNO Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

FIAT UNO 1,4 SX benzines
Garfit metal
Evjarat:1990.julius
Muszaki vizsga 2002.04.
Central zar, el.ablak, indítas gatlo,katalizator
Akit, erdekel írjon a fenti cimre,vagy
tel :06-57-401-281
+ - Yamaha Jog elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yamaha Jog Nextzone
50 cm3, 1994-es evjarat
Lila metal szinu ,tarcsfek, potfeklampa
Uj gumik , uj gyertya , uj akkumulator

Erdeklodni a fenti mailen vagy
tel 06-57-401-281
+ - Opel Ascona Elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel Ascona 1,3 benzines
Evjarat: 1986
5ajtos, piros, kituno allapot
friss muszaki
Erd:06-70-212-5633
+ - Suzuki bonto, felni, teli gumi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szuksegem lenne 2 db Suzuki felnire. Hol van Suzuki bonto? Egyaltalan 
mibe kerul egy ilyen felni?
Ha valakinek van felesleges, megegyezhetnenk.

Udv.: Zsolt
20/341-3373

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS