Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 536
Copyright (C) HIX
1999-10-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ajanlas/nem-ajanlas ? (mind)  33 sor     (cikkei)
2 #532 AUTO (mind)  16 sor     (cikkei)
3 versenyezzunk? (mind)  91 sor     (cikkei)
4 Re: varakozas (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re : mobil (mind)  15 sor     (cikkei)
6 matrica (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: Hatsokerek hajtas... (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: Skoda motortarto gumibak (mind)  56 sor     (cikkei)
9 Skoda 120/136 utoljara (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Aksi toltottseg (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Daihatsu dizel motor (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Elsohatsokerekhajtas (mind)  47 sor     (cikkei)
13 Veszelyes Parizs (mind)  26 sor     (cikkei)
14 Re: Hasmagassag (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Re: Ekes reteszek (mind)  14 sor     (cikkei)
16 RE. Utasok (mind)  40 sor     (cikkei)
17 Skoda motortarto gumibak (mind)  50 sor     (cikkei)

+ - Ajanlas/nem-ajanlas ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Az AUTO #532-ben jelent meg:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: k.klin. ( 10 sor )
> Idopont: Wed Oct 13 04:19:16 EDT 1999 AUTO #532
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Latom Zsolt irja hogy nekem is kifujt a Kipufogo Klinikas
rendszer. Visszamentem. A kerdeses csocsatlakozast
korbekentek pasztaval, azzal leengedtek a kocsit.
Mondtak, hogy nehany percig ovatosan menjek vele.
Hazaig ovatosan mentem, es nehany nap mulva persze
kilotte a tomitot megint. Az en megoldasom az lesz,
hogy en magam alafekszek, szetszedem, megpucolom,
tomitem amivel kell (meg nem tudom mivel kell),
es osszerakom egy uj bilinccsel.
z.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Viszont az Ajanlo Listaban szerepel:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KIPUFOGO kLINIKA
Fogarasi ut 189 (a Csomori ut (feluljaro) elott
kozvetlenul), tel.: 383-8055, 383-0697.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kerdezem: errol van szo ? Kerlek, jelezzetek, mi a valosag,
mert ha azonos cegrol beszelunk, akkor a minositeset
szeretnem feljegyezni az ajanlas melle !

udvozlettel

Oldboy
+ - #532 AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Walter !

Az AUTO #532-ben megjelent es a futomuvek geometriajarol
szolo cikkedhez gratulalok. Ilyen konkret es targyilagos
kifejtes messze tobbet jelent a szubjektiv velemenyeknel, de
azok hitelesseget nem vonja ketsegbe.
Kinek-kinek szive joga, milyen tulajdonsagokat tart
elobbrevalonak a masiknal. Mindenki maga tudja, milyenek az
O autozasi szokasait jellemzo korulmenyek.
Egyetlen kritikai eszrevetel: ha az erthetoseg megengedi,
probald meg tomorebbre fogni a szoveget. Ugy nepszerubb is
lesz.

udvozlettel

Oldboy
+ - versenyezzunk? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok reagalnek:)
>Sziasztok!
	Szia volner

>Latom a kijelentesem, mely szerint az atlagos nyomulos Golf II.GTI-ket nem
>csak a gyorsulásban gyalazza meg a Suzuki 1,6 16V-m, hanem az altaluk
>100-zal vett kanyarban en 140-nel megyek, megtette a magaet. Volt is
>felzudulas.-)) De az nem baj.-))

	Amig teheted, nyugodtan menj 140-el a kanyarban,
	legyen az barmilyen kanyar, es barmilyen auto,
	elobb utobb ugysem teheted mar:))

>Mondok meg felhaboritobbat: a hugom volt fiujat Konrath Andrasnak hivjak, es

	Engem xy-nak, O ismer engem?:)))

>van neki egy Peugeot 209 (vagy 206?) 1,9 GTI-je. Mielott meg valaki a
>tortenet vegen azt mondana, hogy biztos nem tud vezetni, elarulom, hogy van
>egy hulye szokasa: idonkent (ha elindul) autos ugyessegi versenyeket szokott
>nyerni. Szoval az en Suzukim teljesen szeria, de lenyomta az o gepet... Mas

	50-szeres hiphipp hurrraa, lenyom itt mar mindenki
	mindent, mindennel mindenhol:)) ez mar talan az a tortenet
	hogy "hogyan legyunk varosi meno csavok":)) azt is lenyomva
	aki autos ugyessegi versenyeket nyer:) te nem indulsz?:)
	Almomban sem hasonlitanek ossze egy Peugeot-ot egy suzukival,
	"kicsit" talan nagy a kulonbseg, mind technikailag
	mind pedig a neveben. Ha mar fokozzuk a hangulatot,
	a csalad audi80-asaval allandoan tolom le az utrol
	az ilyen suzukikat, a villogtatasra tojnak hegymenetnel,
	pedig a seggeben vagyok es fekeznem kell, pedig ez
	is 1.6 -os, es az evjaratot nem is mondom...
	ugye ahogy alul az oreg gyari loerokrol meselsz:)

>kerdes persze, hogy a Peugeot-ban vensegere mar nyilvan a gyari loerok egy
>resze dohogott csak.

	"amit az ur ad azt az ur el is veszi...":))
	Suzukitol talan par evvel elobb elveszi:)

, es masoknak, akiket erdekel, uzenem: kivancsi
>vagyok arra a TD Golfra, ami engem megalaz a kanyarban! Lehetoseg a
>bizonyítasra: a Budafoki uton levo Aral benzinkuttal szemben van egy nagy
>betonplacc (no forgalom). Este 6-kor ott leszek. Eloszor biztonsagos
>korulmenyek kozott ki lehet probalni a kezifekes, fullgazos

	Gyerunk fiatalsag, egyszer elunk:)))) "biztonsagos"?:)
	Amig autoban ulsz nem igen vagy biztonsagban, mondjuk
	ha nem ulsz benne akkor sem:) kezifek fullgaz adj neki,
	az autod erre lett kitalalva...

>hajtu-visszaforditot, aztan ha meg mindig marad kedved, szivesen lealazom
>azt a dieselt.-)) (Ne szivd mellre, csak humor, de azert logni fog az
>orrod). (Csak elozeteskent: a Suzukim /65-os szeria kerekeiben 2,5 os
>allando nyomas van a durva kanyarvetelek miatt. A Michelin feliratbol az
>oldalan kb. 3 mm latszik, a tobbi lekopott) Ha ezek utan lenyomsz a Golffal,
>csodalni foglak.

	Logni? most mar talan onkezuleg ki is olthatom
	az eletem, mert igy egy fabatkat sem er:)
	Lehet hogy lekopott, majd a muszakin megveregetik
	a vallad, a kopott minden miatt:) ja vagy telik
	evente mindent cserelni?:))
	Kulonben nem ertem, mi koze a lekopott "...." feliratnak
	a lenyomashoz?:) az miatt nem fog tudni lenyomni?:)

>Aztan ha lesz kedvetek, este a Pasareti uton talalkozom nehany rallys es
>palyaversenyzo sporttarssal, akik mar megsejtettek valamit a gyors vezetes
>viszonylagossagarol...
>Szoval aki nem hiszi, jarjon utana (es jojjon el)!

	Igen, menjen el! Ott a helye.
	Az auto egy erzo lelek, nem ilyen vad
	erzelmekkel:) azthiszem ezt tobben erzik igy...
	Es ez nem suzuki tortenet, ez altalanos felfogas.
	Ha a rallye-ra hegyezett suzukidrol es a versenyen
	tapasztalt dolgokrol irnal az mas lenne.
	De azert felmerul a kerdes, suzukit miert nem
	lehet latni a rallye versenyken? TUL JO!:)	
	meg nonszensz

	Zozi
	
	

______________________________________________________________
                - UIN : 3652777  
    http://www.extra.hu/Zozi - http://www.extra.hu/sziget      
______________________________________________________________
"A beszed a kulso gondolat-a gondolat a belso beszed."-Rivarol
+ - Re: varakozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A varakozas pedig a kovetkezot jelenti: Vagy bezarod a kocsit,
>otthagyod, akkor 5 percig tavol lehetsz, vagy pedig ha nyitva van, es

Hali!

Szerintem ha varakozol, akkor nem csak ot percig lehetsz tavol, hanem
barmeddig. Hiszen a varakozni tilos tabla hatalya alatt is varakozhatsz ot
percig, csak nem hagyhatod el az autot.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re : mobil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Headset, James Bond set, egyeb set???
>
>Szerintem ezek is be vannak tiltva. Az egyeduli engedelyezett modszer
>hangfalon keresztul valo kihangositas.

Miert lenne betiltva? Ezek is keznelkuli szettnek minosulnek, melyek
hasznalatahoz nem kell fognod a telefont.

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

ma erot vettem magamon, es kiragasztottam a 2 honapja itt piheno matricat
(lustasag az erossegem =] ), szegeny racs moge kerult, mert hat a
futoszalakat nem igazan lehet kikerulni a hatso ablakon, de igy is nagyon
pepec lett... :) nemsokara fenykep is lesz rola... egyebkent az auto az egy
elenksarga FIAT Punto, feltalalasi helyei: Egyhazasdengeleg (aki itt
meglatja, az ugyes vagy vilagjaro), Godollo - egyetem, Hatvan, Paszto,
Salgotarjan, es Bp. kulonos tekintettel a METRO Fot es kornyeke... rendszam:
FHN646

bye

kov
+ - Re: Hatsokerek hajtas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

**
Sajnos nincs idom a lista reszletes olvasasara, de azert
mindig atfutom a cimeket. Nekem is feltunt az utobbi
idoben, hogy par magyar ujsagban a BMW "rejtelyes"
okokra hivatkozva eppen az autojuk szerintem
leggyengebb pontjat emeli ki a hirdeteseiben.
Errol nincs is ertelme vitatkozni, normal, napi teli-nyari
hasznalatban messze jobb az elso kerek meghajtas.
Ez persze a regebbi modellekre igaz, uj BMW-t nem
vezettem, ott az alabbi megjegyzes modosithatja a kepet:

A hatso kerek hajtas mellett szol meg egy erv,
amit ha jol emlekszem meg nem emlitettetek. Ez az
un. "cab forward design", ha megnezitek oldalrol a
BMW-t, (hasonloan az uj Chrysler-ekhez) az elso
kerek meglepoen elol van. Ezzel a tengelytav
megno es egy kis auto (BMW 3-as szeria) is igen
stabil tud maradni. Az elsokerekhajtasnal a hajtott
kerek joval hatrebb van. Szoval lehet, hogy ezzel
kompenzaljak a hatso kerek hajtas eredendo hatranyait?

kgy
+ - Re: Skoda motortarto gumibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek!


> >eszrevettem, hogy a bal oldali hatso motortarto gumibak elhalalozas
> >elott van. Talan a telet (vagy amig ismet nem lesz penzem) kibirja.
> Na igen az egy oldalra a ket gumibak 720 penz. Tiszta anyagi csod :-)))

Hurra! A jovo heten megint szedhetem szet.

> >A sokak altal dicsert csehszlovak skodakonyv (Jaroslav fele) egy kalap
> >sz*r. Hogy miert? Azert mert a motorgeneralt reszletesen leirja, de az
> >egyszerubb dolgokrol nincs benne egy szo sem
> Ellentetben veled ez a konyv nagyon jo. De a motortarto bak cserejet azert
> nem irja , mert rem egyszeru.

Koszi szepen, szoval en rossz vagzok :( Meg nem is tudjatok, milyen egy rosz
kep tudok lenni.
Na a konyvrol csak annyit, hogy egy skoda 100-as javitasi utmutato tobbet segit
nekem. Egyszeru dolgokat nem irjuk le. Ez jo, ha mar ismerem a tipust, de nekem
ez az elso skodrim. Van akinek meg a gyertyacseret is el kell magyarazni. Van
amit meg ugy magyaraz, mintha ket csavart nem tudnek meghuzni. Talan mar
olvastal nehany dolgot tollem, talan meseltem Bendeguzrol, aki az elso autom
volt. Nehanyan halalra rohogtek magukat, mikor csak ket lab logott ki a
kispolak alol.

> Hatul 8 as csavar van, mig elol egy anya. Ha kitekerted oket az emelovel
> ismet tekerd lejjebb a bakok kiugranak a kengyelbol. A kozepen levo tarto
> vasat a bakok szettekeresevel tudod kiszabaditani. A Ket bak osszerohadasa
> eseten fennall ugyan egy kis szivas :-)) De ez is megoldhato. A tarto vasat
> a motorblokk oldalan levo csavarokkal tudod oldani es igy konnyebbe valik a
> szetszedes.

Kosz a leirast. Szoval kiberhelem a generatort, mert a jobb oldali ment el, nem
a bal, mint irtam. Ez utan van alatta/mogotte egy cucc,ami kivulrol ket lemez
es egy gumihenger kombinaciojara hasonlit. A kispolaknal ezt egyutt volt egy
kicsit mas kialakitasban es egyutt kellett cserelni. Szoval itt csak a gumit
kell cserelni, ha jol ertem. A fem reszeket nem kell leszedmi, csak  a gumit
tarto tengelyt es cserelni az elszakadt gumikat.

> Na jol van a lenyeg, hogy rettegjetek a sarga skodatol.
> Huha kezdek felni :-))

Az asszony fogja a jovo hettol hasznalni, tehat rettegjetek! Fokent
Pestszentlorinc/ Kobanya van veszelyben. Na jo nem olyan veszes, csak most megy
a zsarukhoz, mert gazolas miatt beideztek :) (OK, csak tanukent.)

Anyosvitahoz: Az en leendom Anyukaja nem beszel bele. CSak ahogy vezet! Nem
gyorsan, csak elindulaskor fudtol a kuplung. Ha nyomom neki, akkor sem porgetem
igy ki! 1,2,4 Ja vajszinu skoda.

Gja Szasz

Fresi BaCSi

u.i.: A hetvege hozott a konyhara meg egy szakadt vizcsovet. Ahol kimegy a
motorterbol, ott egy peremen fekszenek a csovek, amik idovel elvagjak azokat.
+ - Skoda 120/136 utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

A jovo heten egy autokereskedo ember megprobalja eladni a Favorit motoros
120-asomat, ugyhogy, ha esetleg valakit erdekel a dolog, most szoljon.
A kaszni a problemas belole, azon van mit javitani.

Az egyik ismerosom felvetette, hogy tegyunk injektort a Rapidomba.
Ha esetleg van valakinek ilyenje, szoljon.
A srac regen a Skoda szervizben dolgozott, o latott 130 GLi-t is.
(injektoros farmotoros)

Hello !


+ - Aksi toltottseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> you don't have to leave the security of your car.
>> All you have to do is plug it in your cigarette lighter, 
>> minutes later, drive off.
>>
>> AutoStarter is a New Millennium Hand held 6" Portable Power
>> Source that can provide up to 14.5 Volts DC and up to 5 amps.
>
>Na, ez szerintem nem igaz. Ha mondjuk az akku olyan gyenge,
>hogy nem forgatja meg az inditomotort, es 10 percig tolti ez a
>dobozka 5 amperrel, akkor <1 amperora megy bele. Attol aztan
>nem fog inditani! Vagy nincs igazam?

Egy szemelyes elmenyemet irom le a temaval kapcsolatban.
A garazsban vilagitast szereltem. Tavfeny es kodlampa. Hosszas
kinlodas volt veluk. Ennek kovetkezteben, mikor kitoltam a garazs
ele a jarganyt es indultam volna a muszakira (!), az inditomotor
kozolte velem, hogy o bizony meg nem forgatja ezt a franya
fotengelyt :-(
Keritettem gyorsan segitseget, egy fiatalember kepeben, aki
papucsban volt ugyan, de osszesen negyet kellett lepnie, es a
motor (rukvercben betolva) mar jart is. Ezek utan legurultam az
utra, mikozben kinosan ugyeltem arra, hogy le ne alljon a (hideg)
motor. Aztan csak sikerult elbaltaznom. Ketsegbeesetten neztem a
sracra, most mi lesz? De halljatok csodat, inditoztam, es
beindult! Na, ezt hogy csinaltam!?
Azalatt a ropke 10 masodperc alatt, amig jart a moci, honnan a
banatos manobol tudott annyi delejt osszeszedni, hogy megiscsak
megforgatta a fotengelyt?
+ - Daihatsu dizel motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A Daihatsu uj motort keszitett: 987 ccm, 3 hengeres 2UTEMU DIZEL
(hajra' IFA!!!
> :-),  4 kipu-szeleppel, sorban elhelyezett turbofeltoltovel es
kompresszorral.
> 61 LE, nyomatek 155 Nm (!!!!).
>
>Ezek legalabb mereszek! :-)

Hajjaj! Elkepzeltem magamban ezt a motort beepitve a Trabikamba
:-)

Eloszor a kutas dob egy hatast, amikor gazolajat kerek, aztan meg
a lampanal a vagany gyerek a csodakocsijaban, miutan hosszasan
nezheti az egyre tavolodo HIX-Auto matricamat :-)

Soma
+ - Elsohatsokerekhajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hatsokerekhajtas kontra elsokerekhajtas vitahoz szolnek hozza
en is.

>Itt jon be az, hogy telen amikor kisebb a mu tapadasi tenyezo,
annyira
>le tud csokkenni az oldalvezeto ero, hogy az auto kifarol,
csuszkal,
>nehezen tarthato iranyban. Klasszikus pelda erre a BMW, amely
telen
>szinte hasznalhatalan nagyobb hoban!

Ezzel az allitassal alapvetoen egyetertek, de ime egy sztori:
Egyszer volt alkalmam egy 520-as BMW-t kiprobalni 
holanccal. A proba egyik momentuma az volt, hogy a sarkon
lelassitottam szinte nullara, elkezdtem alaszedni a kanyar ivenek
megfeleloen, aztan nagy gaz, kuplung ki. Persze nem vittem
tulzasba, de azert kiporogtek a kerekek. Es gyonyoruen belesimult
a kanyarba! 
Azert megiscsak jo az a holanc valamire :-)


>Trabant speedszoervo-nal ugyanez a helyzet. Elerjuk a tapadasi
hatart,
>az oldalvezetoero (aminek ellenhatasat erezzuk kormanyozaskor)
nagyon
>lecsokken. Szinten telen, Trabival gazadaskor nem lehet bevenni
a kanyart,
>kiegyenesedik, gazelvetelre meg bekanyarodik (inkabb erdemes
kuplungolni!).

Ez is igaz. Ide is kivankozik egy sztori:
Iden nyaron tobbszor is voltunk gokartozni itt Kecskemeten, es az
egyik alkalommal eso utan latogattunk ki. A palya itt-ott meg
nedves volt. Tobbek kozt a celegyenes elotti S kanyarban is. Na,
en itt tapasztaltam azt, hogy ha nyomtam a gazt
(hatsokerekhajtas!), akkor hiaba szedtem ala, a gokart egyenesen
ment tovabb. Gazelvetel, besimulas, gazadas. Raadasul ez a
kisebbik gokarttal tortent, a naggyal akkor nem is mertem menni,
ha jol emlexem.

Udv:
                             Soma
          (du. 3-ig)
         (egesz nap)
                       Jöhet ékezet!
+ - Veszelyes Parizs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

z. irta:
> erdekessegkent emlitettek, hogy a Parizs koruli, aluljaro*-
>es feluljarorendszerekkel tuzdelt korgyurun (asszem
>periferia a neve, persze francosul irva) levo aluljarok
>tulnyomo tobbsegeben az oszlopsort szalagkorlat
>valasztja el az uttesttol, ez az aluljaro azon kevesek
>egyike volt sajnos, ahol nem. ebben az aluljaroban
>...
>evben kilenc halalos baleset kovetkezett be amiatt,
>hogy az oszlopnak utkoztek a kocsik.

Szoval 1 kis pontositas: a baleset szvsz nem a fent nevezett pe'riphe'rique-en 
(tenyleg a korgyuru, 2x3 vagy 2x4 sav, 80-as seb.korl), hanem a "felso" rakpart
on kovetkezett be. Olyan az ut, mint a ferihegyi gyorsforgalmin (keresztezodese
knel az ut ala megy), csak 2x2 savos. Es pont annyira veszelyes, mint a feriheg
yi!! Viszont _OTVEN_ km/h a seb.korl. Aki ezek utan 100 folott szaguldozik, mag
ara vessen (akar le'dida'ja'na, akar nem).

Tulspirazott, tullihegett tortenet. De a noi magazinok ennyi ido utan is remeku
l megelnek belole... ...no comment. :-) No, azert kozlekedesbiztonsagi szempont
bol helye van a listan, csak nehogy valaki avval jojjon, hogy jajj, szegeny kis
 dodialfajed... :-))

udv, deejaytiszy
+ - Re: Hasmagassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Szasz Attila irta:
> "Egy kerdesem lenne a szakiktol. Mond-e valamit a motor
> uzemallapotarol, a pillango szelep moge elhelyezett nyomas(vacuum)
> ,ero szonda?"
> --
> Mond! Minel nagyobb a motor terhelese, annal nagyobb a
> szivorendszerben keletkezo vakuum.

az econ muszerrel hagyomanyos hasznalat mellett nem azt mericskeli 
az ember, hogy az utanfutot lehet-e konnyebben huzni, vagy a kocsi 
moge kotott zetort :-)
a szivocso vakum merese eleg jol tajekoztat a gyujtas helyes
beallitasarol reszterheles eseten (vesd ossze brutal modszer
gyorsulassal es halloszervvel figyelt esetleges becsorgessel)

allando sebessegnel minimalis gazadasnal (erre megmozdul a muszer) 
jol eszlelhetoen gyorsulni kezd az auto.
ezen felul szinten allando sebesseg mellett (mondjuk 100 kmh)
a muszeren jol lathato, hogy a szokottnal melyebben kell-e lenyomva 
tartani a gazpedalt.

egyebkent tokig gaznal (=nagy terheles) a beepitett muszerek, meg 
ha kiternek a vegallasba, akkor sem igazan mutatjak az egyes
fordulatszamok kozott merheto finom kulonbsegeket.
inkabb arra vannak kihegyezve, hogy a nagy vakum iranyaban (kis 
gazadas + alapjarat) mutassak a nyomaskulonbseg a szivocsoben 
merheto es a kulso legnyomas kozott.
v.
+ - Re: Ekes reteszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Telen egyszeruen keptelen 70C° fole menni a viz.
> Nyaron csak ha jarmunel(de ott mar alapjaraton) kezd forrongani.
> De amint haladasban van a jarmu (tobb mint 20 Km/h) egybol visszaesik
> 80-85 C°-ra.

hella
feltetelezem, hogy a muszerfalban levo ora ertekeirol beszelsz. ez esetben
ajanlatos volna a termosztatot megvizsgalni, netan lecserelni. ugyanis akkor
nem kepes bemelegedni az auto hidegben (70 fok), ha betojt a termosztat.
szoval erre az ertekre ne legyel buszke.
persze ha folyton szivatoval akarsz jarni, akkor nem szoltam, es bocs.
v.
+ - RE. Utasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Rudi.

>Rendszeresen, de tulzasok es kozhelyek nelkul emlegetett
>anyosom utaskent (is) elviselhetetlen.
>Hiaba van extra meretu, belso panoramatukor az autoban,
>ha hatul ul (terul, folyik), pacal fejevel kritikusan leszukiti a
>latoteret. Szolni felesleges, nehany pillanat mulva mar
>ismet lefedi a latomezot, meghozza ugy, hogy behajol az
>elso ulesek koze. Ez a zavaro tenyezo azonban meg
>mindig semmi, a folyamatos duruzsulasahoz kepest.
>"Miert erre megyunk, piros lesz, lassits, siessunk mert
>sok dolgom van", es termeszetesen nyomja a friss
>pletykakat a szomszedokrol, politkai hireket

Ket megoldast tudok javasolni neked :-8 Egy durva es egy finomabb
figyelemfelkelto megoldast.
Durva : Veszel balakotozo ragasztoszalagot, mikorra hon szeretett anyosod
beulne leragasztod a szajat.
Finom megoldas. Gentlimanusoknak ajanlott :-)) A kesztyutartora ontapadosan
ragasztod az alabbi szoveget, persze nagybetukkel.

Bamba anyos nezd a tajat es ne jarasd a pofadat :-)))

Ha erti a celzast orok kusss lesz mert megsertodik.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - Skoda motortarto gumibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Fresi BaCsi.

>eszrevettem, hogy a bal oldali hatso motortarto gumibak elhalalozas
>elott van. Talan a telet (vagy amig ismet nem lesz penzem) kibirja.
Na igen az egy oldalra a ket gumibak 720 penz. Tiszta anyagi csod :-)))

>A sokak altal dicsert csehszlovak skodakonyv (Jaroslav fele) egy kalap
>sz*r. Hogy miert? Azert mert a motorgeneralt reszletesen leirja, de az
>egyszerubb dolgokrol nincs benne egy szo sem
Ellentetben veled ez a konyv nagyon jo. De a motortarto bak cserejet azert
nem irja , mert rem egyszeru.
Tehat : Megemeled az autot. A karter ala beteszel 2 db vastagabb teglat,
teglara pedig egy eros deszkat fektetsz. Vigyazzva, hogy lehetoleg a karter
kozepreszen legyen. A kocsit lassan visszaengeded a teglara, ugy hogy
finoman feluljon. Ekkor tekerd ki a motortarto gumibak tarto csavarjait.
Hatul 8 as csavar van, mig elol egy anya. Ha kitekerted oket az emelovel
ismet tekerd lejjebb a bakok kiugranak a kengyelbol. A kozepen levo tarto
vasat a bakok szettekeresevel tudod kiszabaditani. A Ket bak osszerohadasa
eseten fennall ugyan egy kis szivas :-)) De ez is megoldhato. A tarto vasat
a motorblokk oldalan levo csavarokkal tudod oldani es igy konnyebbe valik a
szetszedes. Vigyazat  a Skoda motortaro gumibakok osszessege 4 db.
Oldalankent 2 - 2 db. Mellesleg Dfeco kocsijan ezzel a modszerrel lett
kicserelve az osszes motortarto gumibak.
Meg egy jotanacs. Az uj bakok kozott a lemeznel nagyon meg kell huzni. Mert
ha nincs jol meghuzva rendesen az uj bak rogton megfeszul ( tonkremegy ) a
visszatatel utan.
>De az eg szerelmere hogy szedjem szet???
>A motortartorol egy szo sincs benne.
Hat igy :-))

>Na jol van a lenyeg, hogy rettegjetek a sarga skodatol.

Huha kezdek felni :-))


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS