1. |
Kerdes (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
Auto behozatal (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
Trabant (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Gyermekules, +ez, +az (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
5. |
Szekvencionalis valto (mind) |
57 sor |
(cikkei) |
6. |
CITROEN AX muszerfal (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Elado auto (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Gyermekules (#61) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
9. |
Arak (Volt: Re: Biztonsagi ov (#61) (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Biztonsagi ov + vezetestechnika (#61) (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
11. |
re:aquaplanning (#61) (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
12. |
ellentabor (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
13. |
Detroit motor (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
14. |
Fek baj (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
15. |
Konyvek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
16. |
re:valto,legzsak (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: *** HIX AUTO *** #61 (mind) |
144 sor |
(cikkei) |
18. |
veztech + bizt.ov (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Kerdes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem Mindenkinek,
Azt szeretnem kerdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen feltetelek
mellett lehet jelenleg magyarorszagra motort behozni kulfoldrol,
egyaltalan erdemes-e?
Koszonettel: Zoli
|
+ - | Auto behozatal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Magyarorszagra negy evnel fiatalabb es harminc evesnel oregebb gepjarmuvet
lehet behozni (jelenleg 1967 december 31-ig gyartott szamit ez utobbi,
azaz muzealis kategoriaba). 4-30 ev kozott csak cegek egyedi engedellyel,
de az _nagyon_ maceras.
Bye,
NP
> -----------------------------------------------------------------------------
Paul Negyesi, H-1462 Budapest, P.O. Box 503, HUNGARY
KTUD Specialty car archive:
ftp://ftp.team.net/ktud/ http://www.team.net/www/ktud/
"I have the gun, so I can yell" - Denis Leary in "The Ref"
|
+ - | Trabant (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Az a masik dolog, hogy volt nehany olyan megoldas, amiert buntetni kellene
>a konstruktort: futes kipufogodobrol, stb.
Hajaj! Egyszer egy rampan belehajtottam egy kis melyedesbe (valami gazcsap
fedele volt, miert ne egy rampa kozepebe tegyek, hogy jol elrejtsek?),
szepen folvagta a dobot. A belso burok kiszakadt.Ugy menekultunk ki belole,
mint a patkanyok, mert a jo kis kek fust mind bejott a szellozon.
>A trabi az trabi, es kesz. Szerintem egy majdnem tokeletes muszaki
>csemege.
Sirja is az asszony vissza!!! :)
Udv
HA
|
+ - | Re: Gyermekules, +ez, +az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
kerdezte:
>Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
>gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov
>amivel rogziteni tudnam az ulest.
>Az uleshez kapott rajzok szerint lehet,de ezek nem magyar leirasok
>voltak, s mindenki csunyan nez ram hogy elol csucsul a pici.
Szerintem csak a menetiranynak hattal. Tehat csak kis gyereknek
(talan 1 eves korig), hogy a laba is elferjen. Na meg nagyobb talan
nem is turne... Probalj esetleg ovet szerelni harta. Van furat hozza?
>Ja a legjobb auto a Skoda 105S ugyanis az enyem 19 eves es 604.000
>kilometer van benne (jol latod HATSZAZNEGYEZER kilometer, 6xfordult
az ora)Ki tud tobbet?
Gratula! Mondd, hany eves vagy? Ez szep kor! Napi ~87 km. Nem semmi!
De vegulis hiheto, hisz ki adna el ugy autot, hogy aszongya:
"ez mar 6x fordult at" (3 helyett)... ;D
Ez az elso hozzaszolasom az AUTO-ban. Talan emlekeztek: ellene szoltam
a TIPP-en. (Ezt azota is fenntartom, de az osszes szamot lekertem. ;D)
Sajnos a GURU-t kiszoritotta az AUTO. ;D
Amugy igyekszem tavoltartani magam az autozastol. Draga mulatsag ez. :((
Bar mindig elcsabulok az aluljarokban, ha olcso autosujsagot latok. :)
Nekem egy tizeves VAZ 2105-os (LADA 1300s) van (52000 km :(). Nejemnek
egy P126 (~60e km). (Olvastam! ;D Igy igaz! majd irok rola.) A csaladban
van meg egy Maruti 800 (epp hengerfejes) es egy Hyundai Accent 5 ajtos.
A kispolszkit kiveve mindnek elso tulajdonosai vagyunk.
Az a velemenyem, a hazai utakra vetek Ladanal jobb autot raereszteni. :(
Az autopalyat ki tudja megfizetni? Meg ha matricas lesz is? Akkor
meg minek a sokliteres motor (> 1,5 cm3). Es meg kotelezo biztositas.
A Lada legalabb birja a gyurodest (legrugo, hall-gyujtas, felcsicsazva).
Ja ER (nem "Veszhelyzet" - Energy release :)) motorolaj-adalek is van
benne. Ez valami szerves "csoda", ami beepul a femreszekbe. Nem teflon.
Ma persze nem biztos, hogy Ladat erdemes venni (akkor meg 157e Ft).
A Maruti (kerdezte valaki) jo kis auto (annak ellenere, hogy ebben a
rohadt melegben anyosomnak sikerult felforralni). Belul eleg tagas,
magas. Na jo, a csomagtarto lehetne nagyobb is. De ezt leszamitva akar
a Ladaval is elcserelnem. Meg eleg jol megy is (tartosan 140-et).
Egyedul a hatso felfuggesztest erheti kritika: laprugos merev hid.
Az alkatreszar eszmeletlen. Pl. kipufogo: 23000.-
(Ladaba egy nullaval kevesebb!)
Viszont mit mondtok a Hyundai-rol? Szerintem klassz! Kivulrol is.
En beszeltem ra apos-fe'le'met, egy VW polo (nem Classic) elleneben. :)
Igaz, kopogos a muszerfala (van nala igenyesebb), de a motorja eros.
91 LE! Es csak 3 szeleppel. A negyszelepes Suzuki gyengebb. Nem megy
ez a tartossag rovasara? Olvastam a Honda CRX-rol, hogy neha F1-es
igenybevetelnek van kiteve. Csak azokat ugye 1000 km-enkent kihajitjak.
Nekem meg a Daewoo Lanos is tetszik. Kar, hogy nincs "igazi" otajtos
(mint az Accent). De igazi arculata van. Az egesz csaladnak. Immar.
Szoval nem vagyok nemet, olasz (az uj FIAT-ok gyonyoruek), stb. manias.
Sot! kifejezetten drukkolok a lenezett koreai (japan) stb. autoknak.
Mi a velemeny a Daewoo Espero 1,5i-rol? Most lattam akcioban: 2.150.000.-
Gyari klima, szervok., legzsak, 4 el. ablak + tukrok, gyari inditasgatlo,
kodlampa, pluss karpit. Es meg nem is olyan pocsek. Meg 2,5m-ert is
"Luxus felaron" cimmel jelent meg rola cikk _3 eve_! Klima, stb nelkul!
Es mint tudjuk, nem a tavolkeleti autok az ujsagirok "kedvencei"...
Jol hangzo ajanlat. De - mint irtam - ellenallok a kisertesnek.
Plane evi 2000 km-rel. :(
Jo utat!
Bata Gábor
mailto:
(ékezet is érkezhet)
|
+ - | Szekvencionalis valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
irta:
>Bocs Krisztian, nem kotozkodni akarok, de a motorkerekparok >tobbfokozatu
>valtoi (ha jol tudom) szekvencialisak. Hogy is van ez? A szekvencialis
>jelzo csak a kapcsolgatasi sorrendre vonatkozik, vagy a szerkezetet is
>leirja? Esetleg a mocik soros-valtoi teljesen mashogy mukodnek, mint
>a negykerekuek szekvencialis verseny-valtoi?
Szerintem az alapveto dolog, hogy keveritek a vonoekes valto fogalmat a
szekvencionalissal.
A mkp-k ban vonoekes valto (is) van am azt jelenti hogy az egymas mellett
levo tengelyek egyiken novekvo atmerovel vannak elhelyezve a fogaskerekek
a masikon pedig forditva. Az egyik tengelyre fixen vannak rogzitve a
kerekek, mig a masikon szabadon elfordulhatnak. Ez utobbi egy csotengely
amiben tengelyiranyban elmozdul egy retesz mindig egy-egy fogaskereket
rogzitve (fokozat).
Ez a klasszikus vonoekes valto amit alkalmaztak sok versenyautoban is. Itt
a valtokart folyamatosan lehetett huzni mondjuk igy 1-2-3-4-5 stb. Előnye,
hogy rettenetesen egyszeru, kicsi, konnyu stb. Ha lepteto mechanizmust
tesznek ra akkor ez is lehet +/- kialakitasu. Es gyorsan lehet vele
valtani. De ezt nem lehet ebben a formaban leszinkronizalni. A motoroknal
a kar funkciojat veszi at a valto pedalja, megfelelo mevhanizmuson
keresztul.
Tahat a motoroknal nem szekvencionalis valtot hasznalnak!!!!!
A szekvencionalis valtonal + illetve - gombok, vagy a karon ilyen iranyok
vannak. Ennek nem feltetele a vonoekes szerkezet. A fogaskerekeket vmilyen
tengelykapcsolok rogzitik a tengelyre (amit akar szinkronizalhatunk is.)
Tehat itt a mechanika lehet hagyomanyos kormoskapcsolos, vagy akar
bolygomuves is. (Klasszikus: a Wilson fele) Vagy valami olyan ami a
vonoekeshez hasonlo. A tengelykapcsolokat pedig elektro/hidraulikus,
pneumatikus, vagy tisztan elektromos uton vezerlik. Itt a +/- al a pilota
csak azt jelzi a vezerlesnek, hogy milyen iranyba akar valtani, de konkret
fokozatot a valto hatarozza meg. Azaz 1-et tudsz fel vagy levaltani,
szemben a jo oreg vonoekessel, ahol ha szerencsed volt egy kuplunggal
lenyomhattad 5-bol 1 be. De lehet rarakni olyan gombot amit megnyomva az
adott fokozatba valt - persze, ha ugy itelei meg, hogy nem megy szet a
motor.
Szoval a szekvencionalis jelzo a kapcsolgatas modjara vonatkozik es nem a
szerkezet tipusara. A szekvencionalis valto mindig elektronikus
vezerlesu.-> a motorok valtoja nem ilyen.
A Porsche PDK valto pl olyan modon mukodott, hogy eleve ket kuplungja volt
amelybol mindig csak az egyik volt zarva, dupla csotengelyen ment be a
hajtas a valtoba es a fokozatok felvaltva voltak a ket tengelyen. Azaz ha
pl 3. ban voltal (ennek a tg.-nek a tengelye volt zarva) akkor mivel a
masik tengelyen van a 2. illetve a 4. lazan bekapcsolod abba a fokozatba
amibe kell, majd az elso kulpungot oldod es zarod a masikat. Ezzel lehet a
leggyorsabban valtani (a valtas ideje gyakorlatilag a ket kuplung mukodesi
ideje), de ket kuplungot igenyel, es nagy a szerkezet.
Udv,
GaborZs
Annak idejen a Wilsonbol vizsgaztam....
|
+ - | CITROEN AX muszerfal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Keresek CIROEN AX-hez olyan muszerfalat amelyben van mutatos hutoviz homero
es fordulatszammero. Az auto 1.4D és 92-es, tehat az ujabb kialakitasu
muszerfalvan benne.
Ezenkivul az lenne a kerdesem, hogy kell-e meg valamit cserelnem az autoba,
ha azt szeretnem, hogy mutasson is valamit a homero (nekem most csak lampas
homerom van), vagy csak elég a muszerfalat kicserelni. Gondolok itt pl. a
homoerseklet erzekelore.
Elore is koszonettel.
Sziasztok, Laci
|
+ - | Elado auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Elado egy Mercedes-Benz W201/190D tipusu auto.
Nehany jellemzoje: Hofeher szinu, 1986-os kiadasu, barna
szinu a belseje. Extrai: kozponti zar, riaszto, konnyufem felni,
szinte uj gumik, szinre fujt lokharito es tukrok. Esetleg kaphatsz
hozza egy Sony CD-t , elore ket Blaupunkt hatulra ket Pioneer
hangszorot.
Ir. ar: 1.180.000 HUF.
Erdeklodni: 06-20-273-180 barmikor, Toth Ferenc-nel.
Udv
Toth Csaba (csaBIKA)
elektronlada:
|
+ - | Re: Gyermekules (#61) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
> gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov amivel
> rogziteni tudnam az ulest.
Tudtommal csak olyan pocokulesben, ami _hatrafele_ nez.
Ed
|
+ - | Arak (Volt: Re: Biztonsagi ov (#61) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> (Pl. Nemreg vettem egy autoradiot Becsben, ami ott 1700 Schilling
> volt, mikor kibontottam tudtam meg, hogy Magyarorszagon keszult.
> Itthon ugyanaz a ceg 35000+ Ft-ert arulta. En ezt nem teljesen ertem.)
Naja, mert visszakapod a MWST-t, de nem fizetsz magyar AFA-t. Ha ezt
beszamitod, meg mindig marad kulonbseg, de sokkal kisebb.
Ed
|
+ - | Re: Biztonsagi ov + vezetestechnika (#61) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 2. megallas -> uresbe -> labat le a kuplungrol!!!;
Es ra a fekre, vagy fo~le' (nekem az faraszto, ugyhogy inkabb mindig
benyomom a feket), hogy ha valaki a fenekedbe talal, ne lokjon be a
keresztezodesbe. Vagy az elotted levobe, hogy a kocsid orra is torjon.
Ed
|
+ - | re:aquaplanning (#61) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nyilvan minel vastagabb a vizreteg, annal tobb vizet kell a guminak
> kiszoritania maga alol ahhoz, hogy meg az uttestel erintkezzen.
De ez csak nehany mm-ig van igy. A felett mar nem no tovabb az
aquaplaning-hajlandosag. Az lehet, hogy egy bizonyos hatar utan
ugyanakkora marad, de azt sem tarom elkepzelhetetlennek, hogy csokken.
Ed
|
+ - | ellentabor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>jo lenne elhinni), vagy azt, hogy az ellentabor meglapul. Megismetlem
>a kerdest.
Gyerekek,
Attol fuggetlenul hogy valaki hasznalja-e az ovet vagy nem, azt
torvenyesiteni NEM szabad. Ez nem biztonsagi kerdes. Ez polgarjogi
ugy. Mint ahogy arra sem akarok torvenyt hogy a rendor barmikor
bejohessen a haloszobamba ellenorizni nehogy tulerolkodjem magam es
kart csinaljak a vernyomasomnak. Ez nem mas mint egy elso lepes a
sajat privat jogom feladasa, mondvan hogy en olyan hulye vagyok hogy
nem tudok magamrol gondot viselni, masnak kell engem kenyszeriteni es
ellenorizni. Vagy pl. mas jobban szereti a bebim es torodik vele mint
en. Epp ugy karos a cigaretta es az ital, meg sem akarja a polgar hogy
buntesse a rendor mert kar tesz magaban.
Az ov hasznalata, ismertetese az egy dolog. De a torvenyesitese es a
rendor ellenorzese, buntetes, azt mar NEM!
Tehat nem a muszaly miatt kell hordani, hanem esszel. Ha pl. csak a
sarokig megyek, vagy tanyan, vagy csak ki-be ugras, vagy hosszu tavon
a gyerekek a kis buszban egy felorara a padlon vannak akkor nem, vagy
a felesegem ha hatra megy a gyerekekhez akkor nem allok meg mert
kiszalt az ulesbol. Sebessegnel, forgalomban, orultek kozott, stb.
igen.
Hogy ellentabor is legyen,
Gabor
|
+ - | Detroit motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash,
Ez a Detroit motor irasod nagyon erdekes. Ugy felcsigazta a fantaziam
hogy alig varok tobbet tudni rola.
Kosz az irasaid, es a tobbieknek is!
Gabor
|
+ - | Fek baj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia mindenki,
Velemeny kene a fek bajomra: hirtelen, kozvetlenul gyorsulas utan ha a
fekre lepek a rasegito nem mukodik, kb. 1 masodperc mulva kezd
segiteni. Normalis vezeteskor nem eszlelheto, csak ha a gyorsito
gaznyomasbol hirtelen a fekre. A motor szelepfedobol kijovo gumicsovon
ami a fek rasegito dobba megy van egy egyiranyu szelep, azt mar
kicsereltem. A dolog fokozatosan, kb. egy eve, egyre eszlelhetobb,
veszelyesebb.
Bocs a helytelen alkatresz leirasokert.
Kosz minden tanacsot,
Gabor
|
+ - | Konyvek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"Szerintetek van eselyem arra, hogy magyar nyelvu leirast szerezzek
'87 - '90-es Honda CRX-rol?
Ha van a listan meg valaki, aki CRX -et hajt, szivesen kontaktolnek
vele."
a VI. ker Lovag u.-ban, a Jokai es a Nagymezo utca kozott van egy
konyvesbolt, a Nagymezo felol a Jokai fele gyalogolva a jobb oldalon
lesz. itt lehet kapni a Haynes-konyveket. BMW320-hoz, Ford Granada-hoz
azonnal volt, tobb ritka tipushoz is van megrendelesre. 2-3 eve 5000Ft/db
arban voltak ezek a konyvek. Van, ami csak angolul van. A Haynes-konyvek
nagyon jok, Minden beallitasi, gyari adat benne van, magyarazo rajzokkal.
aki altalanosban bejart technika orakra, az akar ki tudja cserelni a motort is
a konyv alapjan. :-)
zoli.
|
+ - | re:valto,legzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A legzsakrol jutott ezsembe: "" cimu kedves
levelzotarsunknak ujfajta gk. felszerelest kene gyartania. A neve: LegZak.
:-)))
(De egy huje vagyok en! Na mindegy ;-)))
Valto tema:
A motorokon es a kocsikon levo soros valtok szerintem ugyanolyan mukodesi
elven mukodnek. De a motor valtoja sokkal kompaktabb es kisebb igy a
rudazat is egyszerubb. A masik pedig, hogy a motornal nincs sok mas
lehetoseg, mert senki nem tudna labbal egy kulisszas valtot kezelni. Tehat
egy kicsit kenyszeru is ez a dolog. (Oszinten a motorok valtoit nem annyira
ismerem.)
Lajbinak:
A teherautoknal szinten van szekvencialis valto. Az AUTO 61#-ben Fogash
eleg reszletesen ir roluk. Csak annyit meg, hogy ezt teherautoknal azert
egyszerubb megoldani a szemelyautokhoz kepest, mert itt rendelkezesre alla
suritett levego. 8-10 baros levegovel szinte minden vezerelheto es
kapcsolhato. Szemelykocsiban ezt valamival helyettesiteni kene.
Ami a sorba visszakapcsolgatast illeti jo, hogy te igy csinalod, de a nagy
tobbsege az autostarsadalomnak nem erezne ezt kenyelmesnek.
Legzsak:
Valaki irta ,hogy a legzsakok nem egyszerre fujodnak fel. Ez teljesen igy
van, de nem elsosorban az ablakok vedelmeben, hanem a bent ulok dobhartyaja
erdekeben ami szinten nem jol viseli a hirtelen nagy nyomasvaltozast.Inkabb
beszakad es ez persze nem tesz jot az eles hallasnak.(viszont johetnek a jo
hangos sport-kipucsovek:-))))
Szoval ezt elkerulendo fejlesztgetnek egy olyan rendszert, hogy a
szellozorendszer egy bizonyos reszen van egy "csapoajto", ami mindaddig
zarva van, amig a legzsak ki nem nyit. Ha az elektronika aktivizalja a
legzsakokat egyben szinte kirobbantja ezt a kis ajtot es igy a levegonek
szabad utja van a tavozasra, meg belso keringetesre kapcsolas eseten is.Igy
nem no meg a nyomas annyira.
Hatulra szerintem folosleges a legzsak,mert ott max a puha ulestamlanak
eshet neki az utas. A legtobb esetben nincs is hely hatul a legzsaknak.
Biztonsagi ov:
Hatul is az a biztonsagosabb, ha be van kotve.
udv,
__ **
__/_|\_Klem Krisztian **
|__|_|__| ** ** ***
_(_)__(_)_*************
mailto:
Telefon:06-30-905-837
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #61 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Van-e valami hir arrol, hogy az Audi TT mikortol lesz kaphato
> Magyarorszagon, es mennyibe fog kerulni. Olcsobb lesz attol,
> hogy itthon keszul, vagy ezt is dragabban kell megvennunk, mint a
> Nemeteknek?
Apr. ota sorozatgyartas folyik, raktarra. Kaphato nov-tol lesz (valamelyik szal
on
utan)52-62 ezer DM-ert, felsz. fuggoen. Csodalkoznek, ha nalunk beferne 8M ala.
..
(Pszt! minden nap latom. Kit erdekel?)
> Pl. A Hungaroringrn lehet? Mennyiert?
Alitolag a ring kozepen epul(t) egy ilyen celu palya. Magyar mentalitas:
Gyorben (anno) epult egy kozl.biztonsagi gyakorlopalya, akkoriban messze a varo
s
szelen. Mivel jo volt, gokartpalyava nemesult. Kinn volt a pusztaban, zajos vol
t,
ezert olcso volt korulotte a telek. Sok paraszt megvette , most meg sir a szaju
k,
hogy hangos, fustos, stb. Annyira lobbyznak, hogy a huje varos mar leepitette a
kartozast, nincsenek a minimotorosok, es autozni sem illik (tilos?) rajta.....
Nesze
kozl. biztonsag! (Pest felol Gyorbe erve egybol jobb oldalon lathato.)
> Bocs Krisztian, nem kotozkodni akarok, de a motorkerekparok tobbfokozatu
> valtoi (ha jol tudom) szekvencialisak. Hogy is van ez? A szekvencialis
> jelzo csak a kapcsolgatasi sorrendre vonatkozik, vagy a szerkezetet is
> leirja? Esetleg a mocik soros-valtoi teljesen mashogy mukodnek, mint
> a negykerekuek szekvencialis verseny-valtoi?
A szekvencialitas csak a sorban kapcsolhatosagot jelenti, de a motoroke un. von
oekes
megoldas. Egy tengelyen forog az osszes fogaskerek, szabadon. A kapcsolodo kere
kek
viszont fix rogzitesuek a tengelyukre. Tehat mindig hajtja minden f.kerek a par
jat. A
szabadonfuto kerekek tengelye csotengely, belsejeben 1 ruddal. Minden f.kerek a
latt
golyok vannak, a kapcs.rudon pedig korkoros hornyok ugy, hogy mindig csak 1
fogaskerek golyoit szorit ki, a tobbi jol megvan a hornyokban. A kiszorulo goly
ok
reteszelik a fogaskereket a tengelyre, mig a tobbi szabadon fut. A kapcs. rudat
tengelyiranyban elmozgatva mindig csak egyet, de egyet mindig (kiv:ures) rogzit
. Jo
kompakt megoldas. Autoban pont azert nincs, mert csak egyenkent lehet kapcsolga
tni
fel-le.
> Az kioldoszerkezetet ugy meretezik, hogy csak 15 km/h feletti sebessegnel
> es csak "elegendoen nagy" lassulasnal lepjen mukodesbe.
10-12 g lassulasnal. Fekezesnel ennek kb 1/10-et tudod elerni max.
> Varoson belul nem ertem miert ne kellene ovet hasznalni, a
lustasagbol.
> sebessegek nem annyira kicsik utkozes szempontjabol. Egy
> keresztezodesben, vagy allo autoval vagy szembol utkozve igenis
> elerheto 40-100 kmh sebessegkulonbseg a ket utkozo kozott.
Azert 100-zal fekezes nelkul allo autoba rontani nem divat. Ha meg ket azonos
(hasonlo) tomegu auto ,darabja 50nel, frontalisan utkozik, az egyenerteku egy 5
0-nel
(es nem szazzal!)falnak menessel. Azert 50, mert a sajat 50km/h szor a sajat ja
rmu
tomege = sajat mozg. energia, ezt kell a mi kocsinknak felvenni, a masik 50 km/
h-ert
a masik kocsi felel. (Ha a ket kocsi tomege hasonlithato)
> En azon vagyok kiakadva, hogy ha mar az autogyarak torodnek az
> autasok biztonsagaval, akkor miert nincs minden autoban hatso
> fejtamla az ovek mellett. Az o nyakuk nem szamit?
Mert akkor mivel reklamoznak magukat? Vagy akkor miert nem automata, ABS, ASR,
6
legzsak, stb minden auto?
> Az edesapamnak a napokban ajanlottak megvetelre egy
> VW Golf 1.4 GL tipusu autot. Neki a marka jol csengo neve
> nagyon tetszik, valamint az, hogy az 1992-es evjaratu es 1,1
> millio ft-ot kernek erte. (
Az 1,4 es VW motor brutalis 60-65 LE-t mozgosit (=harmat). A kaszni stabil, nem
rohad, stb. A GL a 2. felsz. szint, de meg nem uti meg egy atlagos olasz szintj
et.
Talan van benne fordsz.mero, meg nem a legolcsobb karpit. Ennyi. Viszont kesobb
is
jol el lehet adni...(mert az emberek nem az autot nezik, hanem a hiret)
> A forma-1 ben szabaly irja elo, hogy sorban kell visszakapcsolni.
ezt komolyan gondoltad? (:)))
> Kulonben itt sem engedne fel a kuplungot az elektronika, csak minden
> masodik-harmadik fokozatnal (7 fokozat van, es brutalis lassulasok).
Felengedi. Szamold meg onboard-kameranal, hogyan pakolja vissza sorban az ossze
set.
> engem is kijavitott mar: "az nem duda, az kurt. a duda az mas." :-))))
Hasonlo: a gepeszek csak egy lyukat ismernek. A tobbi az furat.
> >Szerintem csak elkopott az egyik fekpofad, es annak a
> >visszajelzojet is erre a lampara szoktak kotni.
>
> A kopasjelzo mechanikus, es ha valakit idegesit, hogy elkezd sivitani, mert
> szerinte mar kopottak a fekbetetek, akkor sem kell megijedni. Az, hogy
> mikor jelez, az konnyen allithato.
A kopasjelzo (alt!) a fekbetet anyagaba ontott erintkezo. Amikor a ferrodo leko
pik az
erintkezorol (meg van 1-1,5mm a betetbol) akkor a fektarcsan letesteli az erint
kezore
kotott aramszalat, kigyujtva ezzel a visszajelzo lampat. Ezen mit lehet allitan
i?
> nem rolam van szo. Szerintetek mennnyi ido alatt lehet megszokni azt, hogy
> ha eppen egy olyan szituacio van, ahol nem a fekezessel lehet elkerulni a
> balestet, hanem azzal, hogy fek elenged, es ugy kormanyzas? Es mindenzt
> nagyobbb sebessegnel, 80-100 kmh korul
Mennyit vezetsz? Szerintem 100rol is illik elobb egy jot felezni, aztan mar las
sabban
kikerulni. Vagy eleve megcelozni a rest. De csak ugy kormanyozni, az olyan
renszarvas-alaku dolognak tunik.
> Mas: egyik nap volt a Fejer megyei Hirlapban egy cikk egy uj
> tanuloautorol, ami a csuszas kozbeni manoverezest, vagyis az uton
> maradast tanitja. Ez abbol all, hogy a kocsi hatuljan van harom kulon
> kerek, amit egy hidraulikus szerkezet tud letenni, vagy folvenni az
> utrol. Az a harom kerek meg olyan ami a bevasarlokocsik aljan van, csak
> nagyobb. Na, szoval valakinek van tapasztalata ilyen kocsival? Mennyire
> kozeliti meg az "igazi" esemenyt? (marmint a megcsuszast a kanyarban...)
A kitorest teljesen, hiszen az ilyenen semmi oldalvezeto ero nem ebred. A kocsi
megfogasat szerintem nem igazan lehet rajta gyakorolni, hiszen ott epp az a cel
, hogy
visszanyerjuk az oldalvezeto kepesseget. De azert kiprobalnek egy ilyent.
Holnap egy kis vezetes. Addig is helo
Fogash
|
+ - | veztech + bizt.ov (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok
Valaki kerdezte, hogy van-e olyan autosiskola, ahol vezetni is tanitanak.
VAN! Eegytlen gond van vele, hogy erosen elvekonyitja a penztarcat. A
BMW-nek van egy iskolaja, ahol igaz, hogy csak BMW-n, de 8 kulonbozo
szinten tanitanak vezetni. A 8. utan mar ki lehet menni versenypalyara is
batran :))
Ok mar 20 eve leteznek, itt kepzik ki a bajor rendorket is. Ha aszfalt
kell, akkor van versenypalya, lehet ott gyakorloni, ha ho es jeg kell,
akkor felmennek a hegyekbe.....Szoval szuper
Erdeklodni lehet(nem reklam):
BMW M GmbH
00/49/89/32903969 Ehhez szerintem illik tudni nemetul is :)
vagy:
http://www/bmw.de/fahrertraining
vagy a magyarosabb megoldassal a Wallis motor Kft-nel a 451-4900 szamon :)
Ha valaki felhivja, es megkerdezi, akkor lecci szamoj be rola, hogy mik
voltak, koszi
Ezenkivul szokott lenni a TV2-n estenkent valami musor a biztonsagos
kozlekedesrol. Ott mutattak egy nagyon jo tesztpalyat. Az akadalyokat
vizfalak kepviseltek, igy nem torik a kocsi legalabb, es a kanyarban a
megcsuszast pedig egy forditokoron segitsegevel modelleztek. Ez egy, az
aszfaltba sulyesztett, legalabb automeretu korong volt, ami forgott. Erre
rahajtva az ugy megdobta az autot, hogy orom volt nezni :)))
Es mutattak a vizes lejton lefele torteno hirtelen elokerulo akadaly
kikeruleset. Az akadaly egy hirtelen elokerulo vizfal volt. Volt olyan,
aki egy busszal is megprobalkozott :) Az is keresztbefordult
biztonsagi ov 2.resz:
Utasssal elol minidg bekotettem, hatul pedig autopalyan mindenkepp. Varoson
kivul nem mindig, de van, amikor ott is. Foleg, ha eros hatszel fuj :)
|
|