Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 62
Copyright (C) HIX
1998-06-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Auto behozatal (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Trabant (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: Gyermekules, +ez, +az (mind)  74 sor     (cikkei)
5 Szekvencionalis valto (mind)  57 sor     (cikkei)
6 CITROEN AX muszerfal (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Elado auto (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: Gyermekules (#61) (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Arak (Volt: Re: Biztonsagi ov (#61) (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: Biztonsagi ov + vezetestechnika (#61) (mind)  8 sor     (cikkei)
11 re:aquaplanning (#61) (mind)  9 sor     (cikkei)
12 ellentabor (mind)  26 sor     (cikkei)
13 Detroit motor (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Fek baj (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Konyvek (mind)  15 sor     (cikkei)
16 re:valto,legzsak (mind)  54 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #61 (mind)  144 sor     (cikkei)
18 veztech + bizt.ov (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek,

Azt szeretnem kerdezni, hogy tudja-e valaki, hogy milyen feltetelek
mellett lehet jelenleg magyarorszagra motort behozni kulfoldrol,
egyaltalan erdemes-e?


Koszonettel:   Zoli
+ - Auto behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Magyarorszagra negy evnel fiatalabb es harminc evesnel oregebb gepjarmuvet
lehet behozni (jelenleg 1967 december 31-ig gyartott szamit ez utobbi,
azaz muzealis kategoriaba). 4-30 ev kozott csak cegek egyedi engedellyel,
de az _nagyon_ maceras.

Bye,
NP


> -----------------------------------------------------------------------------
Paul Negyesi, H-1462 Budapest, P.O. Box 503, HUNGARY
KTUD Specialty car archive: 
ftp://ftp.team.net/ktud/ 	http://www.team.net/www/ktud/

"I have the gun, so I can yell" - Denis Leary in "The Ref"
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az a masik dolog, hogy volt nehany olyan megoldas, amiert buntetni kellene
>a konstruktort: futes kipufogodobrol, stb.

Hajaj! Egyszer egy rampan belehajtottam egy kis melyedesbe (valami gazcsap
fedele volt, miert ne egy rampa kozepebe tegyek, hogy jol elrejtsek?),
szepen folvagta a dobot. A belso burok kiszakadt.Ugy menekultunk ki belole,
mint a patkanyok, mert a jo kis kek fust mind bejott a szellozon.

>A trabi az trabi, es kesz. Szerintem egy majdnem tokeletes muszaki
>csemege.

Sirja is az asszony vissza!!! :)

Udv

HA
+ - Re: Gyermekules, +ez, +az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 kerdezte:

>Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
>gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov
>amivel rogziteni tudnam az ulest.
>Az uleshez kapott rajzok szerint lehet,de ezek nem magyar leirasok
>voltak, s mindenki csunyan nez ram hogy elol csucsul a pici.

Szerintem csak a menetiranynak hattal. Tehat csak kis gyereknek 
(talan 1 eves korig), hogy a laba is elferjen. Na meg nagyobb talan 
nem is turne... Probalj esetleg ovet szerelni harta. Van furat hozza?

>Ja a legjobb auto a Skoda 105S ugyanis az enyem 19 eves es 604.000
>kilometer van benne (jol latod HATSZAZNEGYEZER kilometer, 6xfordult 
az ora)Ki tud tobbet?

Gratula! Mondd, hany eves vagy? Ez szep kor! Napi ~87 km. Nem semmi!
De vegulis hiheto, hisz ki adna el ugy autot, hogy aszongya: 
"ez mar 6x fordult at" (3 helyett)... ;D

Ez az elso hozzaszolasom az AUTO-ban. Talan emlekeztek: ellene szoltam 
a TIPP-en. (Ezt azota is fenntartom, de az osszes szamot lekertem. ;D)
Sajnos a GURU-t kiszoritotta az AUTO. ;D 

Amugy igyekszem tavoltartani magam az autozastol. Draga mulatsag ez. :((
Bar mindig elcsabulok az aluljarokban, ha olcso autosujsagot latok. :)
Nekem egy tizeves VAZ 2105-os (LADA 1300s) van (52000 km :(). Nejemnek 
egy P126 (~60e km). (Olvastam! ;D Igy igaz! majd irok rola.) A csaladban 
van meg egy Maruti 800 (epp hengerfejes) es egy Hyundai Accent 5 ajtos. 
A kispolszkit kiveve mindnek elso tulajdonosai vagyunk. 

Az a velemenyem, a hazai utakra vetek Ladanal jobb autot raereszteni. :(
Az autopalyat ki tudja megfizetni? Meg ha matricas lesz is? Akkor 
meg minek a sokliteres motor (> 1,5 cm3). Es meg kotelezo biztositas. 
A Lada legalabb birja a gyurodest (legrugo, hall-gyujtas, felcsicsazva). 
Ja ER (nem "Veszhelyzet" - Energy release :)) motorolaj-adalek is van 
benne. Ez valami szerves "csoda", ami beepul a femreszekbe. Nem teflon. 
Ma persze nem biztos, hogy Ladat erdemes venni (akkor meg 157e Ft). 

A Maruti (kerdezte valaki) jo kis auto (annak ellenere, hogy ebben a
rohadt melegben anyosomnak sikerult felforralni). Belul eleg tagas, 
magas. Na jo, a csomagtarto lehetne nagyobb is. De ezt leszamitva akar 
a Ladaval is elcserelnem. Meg eleg jol megy is (tartosan 140-et). 
Egyedul a hatso felfuggesztest erheti kritika: laprugos merev hid.
Az alkatreszar eszmeletlen. Pl. kipufogo: 23000.- 
(Ladaba egy nullaval kevesebb!) 

Viszont mit mondtok a Hyundai-rol? Szerintem klassz! Kivulrol is. 
En beszeltem ra apos-fe'le'met, egy VW polo (nem Classic) elleneben. :) 
Igaz, kopogos a muszerfala (van nala igenyesebb), de a motorja eros. 
91 LE! Es csak 3 szeleppel. A negyszelepes Suzuki gyengebb. Nem megy 
ez a tartossag rovasara? Olvastam a Honda CRX-rol, hogy neha F1-es 
igenybevetelnek van kiteve. Csak azokat ugye 1000 km-enkent kihajitjak. 

Nekem meg a Daewoo Lanos is tetszik. Kar, hogy nincs "igazi" otajtos 
(mint az Accent). De igazi arculata van. Az egesz csaladnak. Immar. 
Szoval nem vagyok nemet, olasz (az uj FIAT-ok gyonyoruek), stb. manias. 
Sot! kifejezetten drukkolok a lenezett koreai (japan) stb. autoknak. 

Mi a velemeny a Daewoo Espero 1,5i-rol? Most lattam akcioban: 2.150.000.- 
Gyari klima, szervok., legzsak, 4 el. ablak + tukrok, gyari inditasgatlo, 
kodlampa, pluss karpit. Es meg nem is olyan pocsek. Meg 2,5m-ert is 
"Luxus felaron" cimmel jelent meg rola cikk _3 eve_! Klima, stb nelkul! 
Es mint tudjuk, nem a tavolkeleti autok az ujsagirok "kedvencei"... 
Jol hangzo ajanlat. De - mint irtam - ellenallok a kisertesnek. 
Plane evi 2000 km-rel. :(

Jo utat!

Bata Gábor
mailto:
(ékezet is érkezhet)
+ - Szekvencionalis valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

   irta:

>Bocs Krisztian, nem kotozkodni akarok, de a motorkerekparok >tobbfokozatu
>valtoi (ha jol tudom) szekvencialisak. Hogy is van ez? A szekvencialis
>jelzo csak a kapcsolgatasi sorrendre vonatkozik, vagy a szerkezetet is
>leirja? Esetleg a mocik soros-valtoi teljesen mashogy mukodnek, mint
>a negykerekuek szekvencialis verseny-valtoi?

Szerintem az alapveto dolog, hogy keveritek a vonoekes valto fogalmat a 
szekvencionalissal.

A mkp-k ban vonoekes valto (is) van am azt jelenti hogy az egymas mellett 
levo tengelyek egyiken novekvo atmerovel vannak elhelyezve  a fogaskerekek 
a masikon pedig forditva. Az egyik tengelyre fixen vannak rogzitve a 
kerekek, mig a masikon szabadon elfordulhatnak. Ez utobbi egy csotengely 
amiben tengelyiranyban elmozdul egy retesz mindig egy-egy fogaskereket 
rogzitve (fokozat).
Ez a klasszikus vonoekes valto amit alkalmaztak sok versenyautoban is. Itt 
a valtokart folyamatosan lehetett huzni mondjuk igy 1-2-3-4-5 stb. Előnye, 
hogy rettenetesen egyszeru, kicsi, konnyu stb. Ha lepteto mechanizmust 
tesznek ra akkor ez is lehet +/- kialakitasu.  Es gyorsan lehet vele 
valtani. De ezt nem lehet ebben a formaban leszinkronizalni.  A motoroknal 
a kar funkciojat veszi at a valto pedalja, megfelelo mevhanizmuson 
keresztul.
Tahat a motoroknal nem szekvencionalis valtot hasznalnak!!!!!
A szekvencionalis valtonal + illetve - gombok, vagy a karon ilyen iranyok 
vannak. Ennek nem feltetele a vonoekes szerkezet. A fogaskerekeket vmilyen 
tengelykapcsolok rogzitik a tengelyre (amit akar szinkronizalhatunk is.) 
Tehat itt a mechanika lehet hagyomanyos kormoskapcsolos, vagy akar 
bolygomuves is. (Klasszikus: a Wilson fele) Vagy valami olyan ami a 
vonoekeshez hasonlo. A tengelykapcsolokat pedig elektro/hidraulikus, 
pneumatikus, vagy tisztan elektromos uton vezerlik. Itt a +/- al a pilota 
csak azt jelzi a vezerlesnek, hogy milyen iranyba akar valtani, de konkret 
fokozatot a valto hatarozza meg. Azaz 1-et tudsz fel vagy levaltani, 
szemben a jo oreg vonoekessel, ahol ha szerencsed volt egy kuplunggal 
lenyomhattad 5-bol 1 be. De lehet rarakni olyan gombot amit megnyomva az 
adott fokozatba valt - persze, ha ugy itelei meg, hogy nem megy szet a 
motor.
Szoval a szekvencionalis jelzo a kapcsolgatas modjara vonatkozik es nem a 
szerkezet tipusara. A szekvencionalis valto mindig elektronikus 
vezerlesu.-> a motorok valtoja nem ilyen.

A Porsche PDK valto pl olyan modon mukodott, hogy eleve ket kuplungja volt 
amelybol mindig csak az egyik volt zarva, dupla csotengelyen ment be a 
hajtas a valtoba es a fokozatok felvaltva voltak a ket tengelyen. Azaz ha 
pl 3. ban voltal (ennek a tg.-nek a tengelye volt zarva) akkor mivel a 
masik tengelyen van a 2. illetve a 4. lazan bekapcsolod abba a fokozatba 
amibe kell, majd az elso kulpungot oldod es zarod a masikat. Ezzel lehet a 
leggyorsabban valtani (a valtas ideje gyakorlatilag a ket kuplung mukodesi 
ideje), de ket kuplungot igenyel, es nagy a szerkezet.

Udv,
GaborZs

Annak idejen a Wilsonbol vizsgaztam....
+ - CITROEN AX muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresek CIROEN AX-hez olyan muszerfalat amelyben van mutatos hutoviz homero
es fordulatszammero. Az auto 1.4D és 92-es, tehat az ujabb kialakitasu
muszerfalvan benne.
Ezenkivul az lenne a kerdesem, hogy kell-e meg valamit cserelnem az autoba,
ha azt szeretnem, hogy mutasson is valamit a homero (nekem most csak lampas
homerom van), vagy csak elég a muszerfalat kicserelni. Gondolok itt pl. a
homoerseklet erzekelore.
Elore is koszonettel.

Sziasztok, Laci
+ - Elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Mercedes-Benz W201/190D tipusu auto.
Nehany jellemzoje: Hofeher szinu, 1986-os kiadasu, barna
szinu a belseje. Extrai: kozponti zar, riaszto, konnyufem felni,
szinte uj gumik, szinre fujt lokharito es tukrok. Esetleg kaphatsz
hozza egy Sony CD-t , elore ket Blaupunkt hatulra ket Pioneer
hangszorot.
Ir. ar: 1.180.000 HUF.
Erdeklodni: 06-20-273-180 barmikor, Toth Ferenc-nel.

Udv
  Toth Csaba (csaBIKA)

elektronlada: 
+ - Re: Gyermekules (#61) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudjatok pontosan hogy a kresz szerint lehet-e az elso ulesen
> gyermekulesben a bebit szallitani,ugyanis a skodamon hatul nincs ov amivel
> rogziteni tudnam az ulest.

Tudtommal csak olyan pocokulesben, ami _hatrafele_ nez.


 Ed
+ - Arak (Volt: Re: Biztonsagi ov (#61) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> (Pl. Nemreg vettem egy autoradiot Becsben, ami ott 1700 Schilling
> volt, mikor kibontottam tudtam meg, hogy Magyarorszagon keszult.
> Itthon ugyanaz a ceg 35000+ Ft-ert arulta. En ezt nem teljesen ertem.)

Naja, mert visszakapod a MWST-t, de nem fizetsz magyar AFA-t. Ha ezt
beszamitod, meg mindig marad kulonbseg, de sokkal kisebb.


 Ed
+ - Re: Biztonsagi ov + vezetestechnika (#61) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>             2. megallas -> uresbe -> labat le a kuplungrol!!!;

Es ra a fekre, vagy fo~le' (nekem az faraszto, ugyhogy inkabb mindig
benyomom a feket), hogy ha valaki a fenekedbe talal, ne lokjon be a
keresztezodesbe. Vagy az elotted levobe, hogy a kocsid orra is torjon. 


 Ed
+ - re:aquaplanning (#61) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nyilvan minel vastagabb a vizreteg, annal tobb vizet kell a guminak
> kiszoritania maga alol ahhoz, hogy meg az uttestel erintkezzen.

De ez csak nehany mm-ig van igy. A felett mar nem no tovabb az
aquaplaning-hajlandosag. Az lehet, hogy egy bizonyos hatar utan
ugyanakkora marad, de azt sem tarom elkepzelhetetlennek, hogy csokken.


 Ed
+ - ellentabor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>jo lenne elhinni), vagy azt, hogy az ellentabor meglapul. Megismetlem 
     >a kerdest.
     
     Gyerekek,
     
     Attol fuggetlenul hogy valaki hasznalja-e az ovet vagy nem, azt 
     torvenyesiteni NEM szabad. Ez nem biztonsagi kerdes. Ez polgarjogi 
     ugy. Mint ahogy arra sem akarok torvenyt hogy a rendor barmikor 
     bejohessen a haloszobamba ellenorizni nehogy tulerolkodjem magam es 
     kart csinaljak a vernyomasomnak. Ez nem mas mint egy elso lepes a 
     sajat privat jogom feladasa, mondvan hogy en olyan hulye vagyok hogy 
     nem tudok magamrol gondot viselni, masnak kell engem kenyszeriteni es 
     ellenorizni. Vagy pl. mas jobban szereti a bebim es torodik vele mint 
     en. Epp ugy karos a cigaretta es az ital, meg sem akarja a polgar hogy 
     buntesse a rendor mert kar tesz magaban.
     Az ov hasznalata, ismertetese az egy dolog. De a torvenyesitese es a 
     rendor ellenorzese, buntetes, azt mar NEM!
     Tehat nem a muszaly miatt kell hordani, hanem esszel. Ha pl. csak a 
     sarokig megyek, vagy tanyan, vagy csak ki-be ugras, vagy hosszu tavon 
     a gyerekek a kis buszban egy felorara a padlon vannak akkor nem, vagy 
     a felesegem ha hatra megy a gyerekekhez akkor nem allok meg mert 
     kiszalt az ulesbol. Sebessegnel, forgalomban, orultek kozott, stb. 
     igen.
      
     Hogy ellentabor is legyen,
     Gabor
+ - Detroit motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,
     
     Ez a Detroit motor irasod nagyon erdekes. Ugy felcsigazta a fantaziam 
     hogy alig varok tobbet tudni rola.
     
     Kosz az irasaid, es a tobbieknek is!
     
     Gabor
+ - Fek baj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia mindenki,
     
     Velemeny kene a fek bajomra: hirtelen, kozvetlenul gyorsulas utan ha a 
     fekre lepek a rasegito nem mukodik, kb. 1 masodperc mulva kezd 
     segiteni. Normalis vezeteskor nem eszlelheto, csak ha a gyorsito 
     gaznyomasbol hirtelen a fekre. A motor szelepfedobol kijovo gumicsovon 
     ami a fek rasegito dobba megy van egy egyiranyu szelep, azt mar 
     kicsereltem. A dolog fokozatosan, kb. egy eve, egyre eszlelhetobb, 
     veszelyesebb.
     Bocs a helytelen alkatresz leirasokert.
     
     Kosz minden tanacsot,
     
     Gabor
+ - Konyvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Szerintetek van eselyem arra, hogy magyar nyelvu leirast szerezzek
'87 - '90-es Honda CRX-rol?
Ha van a listan meg valaki, aki CRX -et hajt, szivesen kontaktolnek
vele."

a VI. ker Lovag u.-ban, a Jokai es a Nagymezo utca kozott van egy
konyvesbolt, a Nagymezo felol a Jokai fele gyalogolva a jobb oldalon 
lesz. itt lehet kapni a Haynes-konyveket. BMW320-hoz, Ford Granada-hoz
azonnal volt, tobb ritka tipushoz is van megrendelesre. 2-3 eve 5000Ft/db
arban voltak ezek a konyvek. Van, ami csak angolul van. A Haynes-konyvek
nagyon jok, Minden beallitasi, gyari adat benne van, magyarazo rajzokkal.
aki altalanosban bejart technika orakra, az akar ki tudja cserelni a motort is
a konyv alapjan. :-)

zoli.
+ - re:valto,legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A legzsakrol jutott ezsembe: "" cimu kedves
levelzotarsunknak ujfajta gk. felszerelest kene gyartania. A neve: LegZak.
:-)))
(De egy huje vagyok en! Na mindegy ;-)))

Valto tema: 

A motorokon es a kocsikon levo soros valtok szerintem ugyanolyan mukodesi
elven mukodnek. De a motor valtoja sokkal kompaktabb es kisebb igy a
rudazat is egyszerubb. A masik pedig, hogy a motornal nincs sok mas
lehetoseg, mert senki nem tudna labbal egy kulisszas valtot kezelni. Tehat
egy kicsit kenyszeru is ez a dolog. (Oszinten a motorok valtoit nem annyira
ismerem.)

Lajbinak:
A teherautoknal szinten van szekvencialis valto. Az AUTO 61#-ben Fogash
eleg reszletesen ir roluk. Csak annyit meg, hogy ezt teherautoknal azert
egyszerubb megoldani a szemelyautokhoz kepest, mert itt rendelkezesre alla
suritett levego. 8-10 baros levegovel szinte minden vezerelheto es
kapcsolhato. Szemelykocsiban ezt valamival helyettesiteni kene.

Ami a sorba visszakapcsolgatast illeti jo, hogy te igy csinalod, de a nagy
tobbsege az autostarsadalomnak nem erezne ezt kenyelmesnek.


Legzsak:

Valaki irta ,hogy a legzsakok nem egyszerre fujodnak fel. Ez teljesen igy
van, de nem elsosorban az ablakok vedelmeben, hanem a bent ulok dobhartyaja
erdekeben ami szinten nem jol viseli a hirtelen nagy nyomasvaltozast.Inkabb
beszakad es ez persze nem tesz jot az eles hallasnak.(viszont johetnek a jo
hangos sport-kipucsovek:-))))
Szoval ezt elkerulendo fejlesztgetnek egy olyan rendszert, hogy a
szellozorendszer egy bizonyos reszen van egy "csapoajto", ami mindaddig
zarva van, amig a legzsak ki nem nyit. Ha az elektronika aktivizalja a
legzsakokat egyben szinte kirobbantja ezt a kis ajtot es igy a levegonek
szabad utja van a tavozasra, meg belso keringetesre kapcsolas eseten is.Igy
nem no meg a nyomas annyira.

Hatulra szerintem folosleges a legzsak,mert ott max a puha ulestamlanak
eshet neki az utas. A legtobb esetben nincs is hely hatul a legzsaknak.

Biztonsagi ov:
Hatul is az a biztonsagosabb, ha be van kotve.
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - Re: *** HIX AUTO *** #61 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van-e valami hir arrol, hogy az Audi TT mikortol lesz kaphato
> Magyarorszagon, es mennyibe fog kerulni. Olcsobb lesz attol,
> hogy itthon keszul, vagy ezt is dragabban kell megvennunk, mint a
> Nemeteknek?

Apr. ota sorozatgyartas folyik, raktarra. Kaphato nov-tol lesz (valamelyik szal
on
utan)52-62 ezer DM-ert, felsz. fuggoen. Csodalkoznek, ha nalunk beferne 8M ala.
..
(Pszt! minden nap latom. Kit erdekel?)

>  Pl. A Hungaroringrn lehet? Mennyiert?

Alitolag a ring kozepen epul(t) egy ilyen celu palya. Magyar mentalitas:
Gyorben (anno) epult egy kozl.biztonsagi gyakorlopalya, akkoriban messze a varo
s
szelen. Mivel jo volt, gokartpalyava nemesult. Kinn volt a pusztaban, zajos vol
t,
ezert olcso volt korulotte a telek. Sok paraszt megvette , most meg sir a szaju
k,
hogy hangos, fustos, stb. Annyira lobbyznak, hogy a huje varos mar leepitette a
kartozast, nincsenek a minimotorosok, es autozni sem illik (tilos?) rajta..... 
Nesze
kozl. biztonsag! (Pest felol Gyorbe erve egybol jobb oldalon lathato.)

> Bocs Krisztian, nem kotozkodni akarok, de a motorkerekparok tobbfokozatu
> valtoi (ha jol tudom) szekvencialisak. Hogy is van ez? A szekvencialis
> jelzo csak a kapcsolgatasi sorrendre vonatkozik, vagy a szerkezetet is
> leirja? Esetleg a mocik soros-valtoi teljesen mashogy mukodnek, mint
> a negykerekuek szekvencialis verseny-valtoi?

A szekvencialitas csak a sorban kapcsolhatosagot jelenti, de a motoroke un. von
oekes
megoldas. Egy tengelyen forog az osszes fogaskerek, szabadon. A kapcsolodo kere
kek
viszont fix rogzitesuek a tengelyukre. Tehat mindig hajtja minden f.kerek a par
jat. A
szabadonfuto kerekek tengelye csotengely, belsejeben 1 ruddal. Minden f.kerek a
latt
golyok vannak, a kapcs.rudon pedig korkoros hornyok ugy, hogy mindig csak 1
fogaskerek golyoit szorit ki, a tobbi jol megvan a hornyokban. A kiszorulo goly
ok
reteszelik a fogaskereket a tengelyre, mig a tobbi szabadon fut. A kapcs. rudat
tengelyiranyban elmozgatva mindig csak egyet, de egyet mindig (kiv:ures) rogzit
. Jo
kompakt megoldas. Autoban pont azert nincs, mert csak egyenkent lehet kapcsolga
tni
fel-le.

>  Az kioldoszerkezetet ugy meretezik, hogy csak 15 km/h feletti sebessegnel
> es csak "elegendoen nagy" lassulasnal lepjen mukodesbe.

10-12 g lassulasnal. Fekezesnel ennek kb 1/10-et tudod elerni max.

> Varoson belul nem ertem miert ne kellene ovet hasznalni, a

lustasagbol.

> sebessegek nem annyira kicsik utkozes szempontjabol. Egy
> keresztezodesben, vagy allo autoval vagy szembol utkozve igenis
> elerheto 40-100 kmh sebessegkulonbseg a ket utkozo kozott.

Azert 100-zal fekezes nelkul allo autoba rontani nem divat. Ha meg ket azonos
(hasonlo) tomegu auto ,darabja 50nel, frontalisan utkozik, az egyenerteku egy 5
0-nel
(es nem szazzal!)falnak menessel. Azert 50, mert a sajat 50km/h szor a sajat ja
rmu
tomege = sajat mozg. energia, ezt kell a mi kocsinknak felvenni, a masik 50 km/
h-ert
a masik kocsi felel. (Ha a ket kocsi tomege hasonlithato)

> En azon vagyok kiakadva, hogy ha mar az autogyarak torodnek az
> autasok biztonsagaval, akkor miert nincs minden autoban hatso
> fejtamla az ovek mellett. Az o nyakuk nem szamit?

Mert akkor mivel reklamoznak magukat? Vagy akkor miert nem automata, ABS, ASR, 
6
legzsak, stb minden auto?

> Az edesapamnak a napokban ajanlottak megvetelre egy
> VW Golf 1.4 GL tipusu autot. Neki a marka jol csengo neve
> nagyon tetszik, valamint az, hogy az 1992-es evjaratu es 1,1
> millio ft-ot kernek erte. (

Az 1,4 es VW motor brutalis 60-65 LE-t mozgosit (=harmat). A kaszni stabil, nem
rohad, stb. A GL a 2. felsz. szint, de meg nem uti meg egy atlagos olasz szintj
et.
Talan van benne fordsz.mero, meg nem a legolcsobb karpit. Ennyi. Viszont kesobb
 is
jol el lehet adni...(mert az emberek nem az autot nezik, hanem a hiret)

> A forma-1 ben szabaly irja elo, hogy sorban kell visszakapcsolni.

ezt komolyan gondoltad?    (:)))

> Kulonben itt sem engedne fel a kuplungot az elektronika, csak minden
> masodik-harmadik fokozatnal (7 fokozat van, es brutalis lassulasok).

Felengedi. Szamold meg onboard-kameranal, hogyan pakolja vissza sorban az ossze
set.

> engem is kijavitott mar: "az nem duda, az kurt. a duda az mas." :-))))

Hasonlo: a gepeszek csak egy lyukat ismernek. A tobbi az furat.

> >Szerintem csak elkopott az egyik fekpofad, es annak a
> >visszajelzojet is erre a lampara szoktak kotni.
>
> A kopasjelzo mechanikus, es ha valakit idegesit, hogy elkezd sivitani, mert
> szerinte mar kopottak a fekbetetek, akkor sem kell megijedni. Az, hogy
> mikor jelez, az konnyen allithato.

A kopasjelzo (alt!) a fekbetet anyagaba ontott erintkezo. Amikor a ferrodo leko
pik az
erintkezorol (meg van 1-1,5mm a betetbol) akkor a fektarcsan letesteli az erint
kezore
kotott aramszalat, kigyujtva ezzel a visszajelzo lampat. Ezen mit lehet allitan
i?

> nem rolam van szo. Szerintetek mennnyi ido alatt lehet megszokni azt, hogy
> ha eppen egy olyan szituacio van, ahol nem a fekezessel lehet elkerulni a
> balestet, hanem azzal, hogy fek elenged, es ugy kormanyzas?  Es mindenzt
> nagyobbb sebessegnel, 80-100 kmh korul

Mennyit vezetsz? Szerintem 100rol is illik elobb egy jot felezni, aztan mar las
sabban
kikerulni. Vagy eleve megcelozni a rest. De csak ugy kormanyozni, az olyan
renszarvas-alaku dolognak tunik.

> Mas: egyik nap volt a Fejer megyei Hirlapban egy cikk egy uj
> tanuloautorol, ami a csuszas kozbeni manoverezest, vagyis az uton
> maradast tanitja. Ez abbol all, hogy a kocsi hatuljan van harom kulon
> kerek, amit egy hidraulikus szerkezet tud letenni, vagy folvenni az
> utrol. Az a harom kerek meg olyan ami a bevasarlokocsik aljan van, csak
> nagyobb. Na, szoval valakinek van tapasztalata ilyen kocsival? Mennyire
> kozeliti meg az "igazi" esemenyt? (marmint a megcsuszast a kanyarban...)

A kitorest teljesen, hiszen az ilyenen semmi oldalvezeto ero nem ebred. A kocsi
megfogasat szerintem nem igazan lehet rajta gyakorolni, hiszen ott epp az a cel
, hogy
visszanyerjuk az oldalvezeto kepesseget. De azert kiprobalnek egy ilyent.

Holnap egy kis vezetes. Addig is helo
Fogash
+ - veztech + bizt.ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Valaki kerdezte, hogy van-e olyan autosiskola, ahol vezetni is tanitanak.
VAN! Eegytlen gond van vele, hogy erosen elvekonyitja a penztarcat. A
BMW-nek van egy iskolaja, ahol igaz, hogy csak BMW-n, de 8 kulonbozo
szinten tanitanak vezetni. A 8. utan mar ki lehet menni versenypalyara is
batran :)) 
Ok mar 20 eve leteznek, itt kepzik ki a bajor rendorket is. Ha aszfalt
kell, akkor van versenypalya, lehet ott gyakorloni, ha ho es jeg kell,
akkor felmennek a hegyekbe.....Szoval szuper

Erdeklodni lehet(nem reklam):
BMW M GmbH
00/49/89/32903969  Ehhez szerintem illik tudni nemetul is :)

vagy:
http://www/bmw.de/fahrertraining

vagy a magyarosabb megoldassal a Wallis motor Kft-nel a 451-4900 szamon :)
Ha valaki felhivja, es megkerdezi, akkor lecci szamoj be rola, hogy mik
voltak, koszi


Ezenkivul szokott lenni a TV2-n estenkent valami musor a biztonsagos
kozlekedesrol. Ott mutattak egy nagyon jo tesztpalyat. Az akadalyokat
vizfalak kepviseltek, igy nem torik a kocsi legalabb, es a kanyarban a
megcsuszast pedig egy forditokoron segitsegevel modelleztek. Ez egy, az
aszfaltba sulyesztett, legalabb automeretu korong volt, ami forgott. Erre
rahajtva az ugy megdobta az autot, hogy orom volt nezni :)))
Es mutattak a vizes lejton lefele torteno hirtelen elokerulo akadaly
kikeruleset. Az akadaly egy hirtelen elokerulo vizfal volt.  Volt olyan,
aki egy busszal is megprobalkozott :) Az is keresztbefordult

biztonsagi ov 2.resz:
Utasssal elol minidg bekotettem, hatul pedig autopalyan mindenkepp. Varoson
kivul nem mindig, de van, amikor ott is. Foleg, ha eros hatszel fuj :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS