Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 494
Copyright (C) HIX
1999-09-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Talalka - statisztika (mind)  22 sor     (cikkei)
2 folyik az olajam (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Talalkozo (mind)  81 sor     (cikkei)
4 Energy Release (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Re: Energy Release (mind)  7 sor     (cikkei)
6 trabi (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Velemenyek... (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Fiat Tipo kezikonyv es tanacsok (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Re: Suzuki (mind)  44 sor     (cikkei)
10 Pihenesre vigyazz! (mind)  41 sor     (cikkei)
11 Kodfenyszoro kerdes, stb. (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Trabi valto (mind)  58 sor     (cikkei)
13 Legjobb gyogyszer,Trabi, tolvajok (mind)  66 sor     (cikkei)
14 Autovasarlas (mind)  15 sor     (cikkei)
15 jogszabalyok, Trabi (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Autom. sebvalto szerviz (mind)  16 sor     (cikkei)
17 Ajanlo Lista (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Ajanlo Lista (mind)  122 sor     (cikkei)
19 Re: Trabant (mind)  28 sor     (cikkei)
20 csolatas (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - Talalka - statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Koszonet a beerkezett infokert a kov. szemelyeknek:

- Kovesdan Gyula
- Lukacs Peter

Varom a tobbiek infojat is!

Jelenlegi allaspont szerint legtobben eddig a Mogyorodi GoKart palyat
javasoltak, masodik helyen a Kecskemeti GoKart palya van.

Minden jo't, u''dvo''zlettel:
     MyChroLesLie

ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873

mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto)
E'kezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - folyik az olajam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

En hulye hagytam, hogy az asszony vezesse a skodrit. Jojo, hogy nem o
tehet rola, de mindig utanna jonnek elo a problemak:
Szoval folyik az olajam az ekszijat meghajto tarcsanal (legalabbis
szerintem). Ropke gondolkozas utan arra jutottam, hogy szimering,
meghozza fotengely szimering. Azonban a fotengelyhez szet kell szedni
kedven skoda 120l-em motorjat teljesen. Vagy megsem? A mindent leiro
konyvem szerint kozte van meg a vezermu fogaskereke is. Gondolom, hogy
annak is van valamilyen tomitese. Ha valaki szedte mar szet teljesen,
akkor irja meg a tapasztalatait. Az elkovetkezo ket honapra felretolom a
verdat csak a benne levo benzint fogyasztom meg ki (400-500km).
Esetleges egyebb javitasi otleteket is varok. Most ez elegge letort.

Udv:

Fresi BaCSi

u.i.: Igy nekem jobb lenne a pesti talalka, hacsak nincs aki megszanna
egy potyautast :)
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Igeretemhez hiven kozlom az eddig jelentkezett listatarsaink nevsorat.
Illetve csak a cimeket, mivel a nevek kozlesehez nem kertem/kaptam kulon
engedelyt. Igaz, ellenvetes sem volt. 

Eloszor azonban elnezest kerek a tegnapi Trabantos cikkem (tolem) szokatlan
formajaert. Veletlenul felkesz allapotban (rendszerezetlenul, megszolitas
es alairas nelkul) kuldtem el. Azert igy is kaptam egyutterzo leveleket.
Azt elfelejtettem irni, hogy az atlagfogyim 7.1 - 7.2 liter (ket ev alatt).

Szoval nevsor (erkezesi, rabukkanasi, veletlenszeru sorrendben):
































Ez ide-s-tova kb. 31 nev. Ha hozzaszamitom magamat (magunkat) meg akik meg
ezutan fognak jelentkezni, azt hiszem, nem lesz gond a reszvetellel.
Elnezest kerek azoktol, akik jelentkeztek, de nem szerepelnek a listaban.
Az Auto-k atnezese magaban hordja a tevedes, atsiklas lehetoseget!
Mindenkinek koszonom a jelentkezest, es a segito szandekot. A helyszinre
vonatkozo ajanlasok nem merulnek feledesbe, sot! Szepen sorjaban
vegigjarjuk mindet. Ha a tobbseg is ugy akarja.

A legujabb felhivasomra is erkeztek mar reagalasok. Ezek kozos jellemzoje:
mindegyikben a BNV-s lehetoseg szerepel leghatul. Sot, volt, aki meg se
emlitette! Epp ezert ezt is kiveve marad a ket gokartos alternativa:

- Kecskemet, okt. 2.
- Mogyorod, szept. 25. vagy okt. 2.

Igy azert mar konnyebb valasztani!


MyChroLesLie )!
Koszi szepen a felajanlott segitseget! Az otleted (lakhelyek osszegyujtese,
optimalizalasa) jo otlet.
Mint lathatod, az elso talalkozo szervezese mar igencsak elorehaladott
stadiumban van. Egy het mulva, de inkabb hamarabb kihirdetem a
vegeredmenyt, azaz a talalkozo helyszinet es idopontjat. Ott es utana mar
sokkal konnyebb lesz megszervezni a kovetkezo(ke)t. Mindenesetre a ram
vonatkozo adatok:
- Kecskemeten lakom.
- Barhova szivesen elmegyek (foleg 150 km-en belul).
- Hetvege (szombat) a jo, gondolom a tobbsegnek is.
- Csak halaszthatatlan, kotelezo elfoglaltsag szolhat kozbe.

Szoval tovabbra is varom a szavazatokat, eddig Kecskemet tunik nyeronek.

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Energy Release (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nehany eve egy Poliform kft. nevu ceg forgalmazott egy Energy Release
>nevu "adalekot". (Lehet, hogy most is forgalmazzak.) Arra is azt
>mondtak, hogy "beleivodik a fembe" felkemenyitve, nemesitve azt.
>Lehet, hogy kamu volt? Letezik meg ez a szer? Mennyiben uj ahoz
>kepest a Militec?

Regebben mar az AUTO-n leirtam az anyaggal kapcsolatos tapasztalataim. Ma is
ezt hasznalom. Nem beepul a fembe, hanem felkemenyiti a feluletet, ezaltal a
surlodo felulet tukrosebb, azaz simabb lesz. Tehat nem a feluleti
egyenetlenseget tomiti el. Az USA-ban betiltottak, mert cianidot tartalmaz
es ez nem felel meg a vilag egyik legszigorubb kornyezetvedelmi
eloirasainak. Fenti infok a terjesztotol.

En annak idejen Zugloban a Hunyadi utcaban vasaroltam a mo-i forgalmazotol,
egy-ket literrel. Most, hogy mar csak sajat celra kell, itthon
Dunaujvarosban veszem meg. Mivel tobb eve hasznalom (abban az evben nyilt
meg a Nagykorosi uti hasznaltauto piac) elmondhatom, hogy megerte. Muszaki
tanari vegzettsegem van, nem ulok fel a meseknek, de a tenyeket tiszteletben
tartom: Samara 1.3-as, 5 fokozat, 1998-as. Dunaujvaros-Miskolc es vissza
tobb alkalommal. A szer 2 honap utan kerult a kocsiba, ezalatt a fenti
utvonalat kethetente megjartam, 4 szemellyel. Fogyasztas 7.6 l/100km
110km/h autopalya tempo, orszagut 90 km/h. Ez ER kezeles utan
(2 dl motorba, 2 dl valtoba) stabil 6.3-6.5 l/100km. A tobbi nem erdekel.

Udvozlettel!

OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
A fenti auto tulajdonosa
+ - Re: Energy Release (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs!  A Samara 1988-as! Fontos, mert 145.000 km-t futott.

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez bizonyitja, hogy a Trabinak szelleme is
>van! Aki nem hiszi, jarjon utana! Trabival...
Aha, szoval azert van az a ke'kes-buzos fust, mert a szellem
"dolgozik" az autoban ;-))
Egyebkent imadom :-))

Udv-->Rudi
+ - Velemenyek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1 (talan lesz tobb is) velemeny.

>> csuszok. Erre a dragam satufekez... A kerdesem annyi lenne,
>> hogy ilyen esetben is a hatulso a hibas? Ha beleszallok,
>> akkor vedekezhetek azzal, hogy elem vagott?
>Aha, de nem fogod tudni bizonyitani.. Szoval te vagy a hibas. Ezt
>jegyezd meg, ha hatulrol mesz bele valakibe te vagy a hibas..

Kivetel!
Ha tenyleg nem egett a feklampaja, es ki tudod, hivni a szakertot, mert
annyira biztos vagy benne.
Ugyanis bizonyithato, hogy egett-e.
Mivel az izzoszal csak vakuumban tud izzani.
Ha a levegovel erintkezik az izzoszal izzasban levo anyaga, akkor
elcsoppenik.
Ha belemesz hatulrol, gyakran megmarad a lampatestben nehany uvegcserep,
es errol ki tudjak mutatni a raolvadt femdarabokat.
Sot mivel parolog is, a gozet.
Tehat, kiderul, hogy az izzoszal izzasban volt-e, vagyis vilagitott-e a
feklampaja.
Ugyanis a KRESZ is feltetelezi a "latas es latszas"t.
A kovetesi tavolsag minimumat egy akadaly (feklampa) eszlelesehez 
alapozzak.
Gondolom azert tanuk sem artanak.
Ugyanez allitolag iranyjelzos esetekben is kimutathato(?).

Ennyi lett csak. :-)

Udv
Teeby
+ - Fiat Tipo kezikonyv es tanacsok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listalakok!

Vettem egy Fiat Tipot ( 92-es, 1.4 Digit) es szuksegem lenne egy magyar
nyelvu hasznalatot bemutato kezikonyvre(amelyik valaha jart is
hozza),ugyanis eddig minden autom Opel volt es van nehany ismeretlen
dolog,kezeloszerv,stb.
Tovabba erdekelne volt es jelenlegi Tipo tulajdonosok velemenye azokrol a
dolgokrol,amire oda kell figyelni.
A valaszt maganba (is) kernem a  cimre.
Koszonettel
Jano
+ - Re: Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem dobom ki, most kaptam a szulinapomra.
Gratula, de volt ott egy smiley, remelem eszrevetted?

>Te is irod, hogy kevesszer, most az atlagrol beszelj.
>Pozsonyban SOKKAL dinamikusabb a
>kozlekedes, mint masutt mar csak a jobb kocsik miatt is,
Pozsonyt nem ismerem, de valoszinuleg kevesebb kocsi jar az utcan.

>elmegyek Gyorbe, kapkod az ideg. Lehet, hogy Te a fellegekben
>vezetsz, en az utakon. Gyorben 20-25 masodperc alatt vagy
>50 km/h-n!!!!! Ez nem vicc, egy egy atlagadat. Nem az
>enisalainprostvagyok kiindulasa, hanem az utca emberee.
Miert? Te fel tudsz gyorsulni 50-ig? En meg sem kiserlem, megyek
amennyivel lehet. Gyort sem ismerem annyira, de Budapestem
csak a mellekfoutakon/mellekutcakon lehet kozlekedni. A gyorsulasi
adatok orszaguton, vagy zavartalan helyen ertendok, mert ha egy
Ferrarit fel tart egy Velorex, akkor nem azt mondod, hogy a Ferrari
nem bir 100-ra gyorsulni csak lejton, viharos hatszellel :-).

>Gyorben pl. ket sav kanyarodik balra. Egyik a kanyar utal megszunik.
>Az egyik savban kispolak, a masikban uj Astra 1.8. Es ha hiszed,
>ha nem az Astra ahelyett, hogy kilone, elengedi a polakot es
>40-50 meter megtele utan meg mindig 25-tel maszok. Hidd el,
>hogy 16-17 mp / 100-as gyorsulas a varosban mar nyero.
Szerintem mar soha nem fogsz varosban felgyorsulni 100-ig. Egyre tobb
kocsi jut egysegnyi utra, igy egyre rosszabb lesz a helyzet.

>Megint kevered a geppuskat a jezuskaval. En nem a gyorsulasi
>versenyrol irtam, hanem az utcai kozlekedesrol. Megneznem azt
>a Skodat, amelyik normalisan van 20 alatt 100 on. Vagy nalad
>a guminyikorgatos a normalis? En normalis alatt azt ertem, amikor
>2500-3000 fordulat kozott valtok. Ezek szerint engem egy Wartburg
>alaposan elver. Ha picit sietek, se megyek 15 sec ala... Nyerito
>kerekekkel 13 korul. Gyari adat 12.4.
Jobban sajnaloma  a gumijaimat, annal, hogy ott hagyjam az aszfalton :-).
Egy teljesen normalis elindulasrol beszeltem. A Wartburg  a ketutemu
motorja miatt eleg jol gyorsul, 90-ben a sok behozott nyugati roncsot
rendesen ott hagytam vele :-). A Skodadrol Te is irtad, hogy 12.4 a
gyari, de te is 13 alatt fenn vagy. Akkor mi a problema? Ha lassan
gyorsitasz, kimeled a kocsit, akkor is boven 20 alatt fenn vagy 100-on,
es nem pedig 1 perc.

+ - Pihenesre vigyazz! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

>En mar sokszor alltam meg utszelen (meg munkaba igyekezve is!), hogy
>15-20 percet aludjak, vagy megmozgassam a tagjaimat. Megeri!

Tenyleg jo a modszer, en is csinalom hosszabb utjaimon.
Apam anno a Balatonra jart egy lassu Barkasszal, nyaron, dogmelegben, o
meg azt is hozzatette, hogy szunya utan megmosta arcat es karjait,
mintegy extra frissiteskent.

Viszont vigyazni kell, hol van az 'ut szele'. Egyszer megtortent, hogy
egy autopalya kis parkolojaban (max 1.5 kamion fer el), a kombi Dako
hatuljaban pihentem. Ablak nyitva, mert lelegezni szeretek.
Arra riadtam fel, hogy valakik (legalabb ketten voltak) mar majdnem
nyulnak be az ablakon (nem lattak, hogy ott fekszem). Szerencsere ok
jobban megijedtek, mint en, es elszeleltek, egy elore ugyesen
odakeszitett autoval (csomagtarto nyitva a szajrenak, sofor
keszenletben).

Talan egy nagyobb parkolo, ahol sokan vannak, jobb lett volna...

(Mellesleg ugyanezen az utazason kaptam egy dugattyutorest, de vegul
hazavanszorogtam vele, 900km-t 40-50-es tempoval, kerem nem szidni a
Dakot! ;-)


Mas.
Trabival dongetek a 6-os ut budafoki szakaszan a belvaros fele. Elottem
(feltartva a sort) egy srac egyedul tolja autojat (kozepes meretu,
asszem japan marka). Aki tudta, kikerulte, de senkinek nem jutott eszebe
segiteni neki. Pedig latszott, hogy csak a naftaja fogyott ki, es a
legkozelebbi kut nincs fel kilometerre sem. Na, en elhuztam ot odaig.

Ejjel ugyanezen az uton lattam: egy kispolszkival huznak
kisteherautot... Az tenyleg aranytalan volt, szerencsere nem volt
forgalom, amit zavart volna.

Udv,
Sanyi
(sajna most 2 honapig gyalogos, kellene 2 kulso matrica, a hatamra, meg
a szamitogepemre...)
+ - Kodfenyszoro kerdes, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autostarsak!

Szerintetek milyen kodfenyszorot erdemes venni, ja es egyaltalan erdemes-e?
- Melyik az a tipus amelyik, jol vilagit, konnyen szerelheto, es nem tul 
draga?
- Ti melyiket ajanljatok?
- Mi a velemenyetek a Metroban 4 eFt-ert kaphato gyujtolencsesrol?

---
Koszonom, meg 2 hete feltett Horvatorszagra vonatkozo kerdeseimre erkezett 
tanulsagos valszokat.

---
Ja es meg egy kerdes:
Nalatok elofordult-e mar, hogy hosszabb ut utan megemelkedik az uresjarat egy
 
picivel, utana par nap mulva visszall az eredeti ertekre?

Velem ez tortent, en arra tippelek, hogy a hosszu ut alatt kitisztult a 
motor, es igy 
konnyebben, jobb hatasfokkal eg el ugyanaz a benzin levego keverek.

---
Segítsegeteket elore is koszonom!

Jo autozast!
Andras
LADA 21074
+ - Trabi valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur mindenkinek,

megjottem a szabirol.
2 mondatban: Magyarorszag egyik legcsodalatosabb videke az Orseg (Vas+Zala 
megye), de szarra a'ztam, bar iszonyu jokat zabaltam mindenhol. Az osztrakok 
tovabbra sem tanultak me'g meg vezetni.

A levelekre folyamatosan valaszolok.
A talalkozorol holnap este akarok irni, addigra atragom magam a 
HIX-maradekon.


Csak egy kis szosszenet:

Padi irta:
>Ugy tudom, 5 sebesseges valtoval csak a negyutemu Wartburgot forgalmaztak,
>azt is csak az NDK-ban; ha a ket
>valto kompatíbilis (amit ketlek), a csere, gondolom megoldhato. Azt viszont


Kezdetben pedig vala az 1,3-as VW motor.
Ebbol ugy csinalunk 1043 kobcentiset, hogy leroviditjuk a dugattyukart, mas a
 fotengely es kisebb a karbi. ENNYI AZ EGESZ!!! Az egesz motor gyakorlatilag 
ugyanaz. (Persze, voltak elteresek: AC pumpa ferdetalpas-egyenestalpas, stb. 
stb. stb.)



>ne remeld, hogy ettol gyorsabb lenne a
>kocsi (legfeljebb csak lejton) - a Trabi legellenallasa mellett a 40 LE
>125-130 km/h-hoz eleg. A fogyasztast viszont
>1-1 literrel lejjebb vinne. Amugy 80-90 km/h-ig tenyleg nagyon furge,
>emelkedon az 1300-as Ladat veri.

A valtocsererol a kovetkezo a velemenyem:
Egy valtocseret nem lehet meguszni 30 000 Ft alatt (hacsak nem ingyen 
csinalnak meg mindent). a fogyasztas kb 0,5 l-rel fog csokkenni. Annyi elonye
 lesz, hogy lehet nyomni autopalyan neki akar 140-nel is.

(En ma este jottem fel Zalaegerszegrol, az M7-esen 130-al FOLYAMATOSAN 
jottem. Tudom en is, hogy egy 5. fokozattal nem porogne ugy a motor - kisebb 
lenne a fogyasztas is. De igy fogyaszt 6 litert. Ebbol nem lehet 4 litert 
csinalni! Egy berlini falat tolok magam elott, akkora a legellenallas :-)))  
)

DE EZ AZ AUTO ELETVESZELYES 100-120 KMH-S TEMPO FOLOTT!!
NINCS SEMMI UTTARTASA URESEN.
(terhelten lenne, sot, akkor idealis, de akkor meg nem megy 140-et)


Mar beleraktam 100 000 km-t, ugyhogy autentikus informacioforrasnak 
minosulhetek. (Hu, de szep...)

Udv, legyetek jok, megyek aludni, es holnap meg kipihenem a szabi faradalmait
 a munkahelyemen.... :-)


deejaytiszy
+ - Legjobb gyogyszer,Trabi, tolvajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eddig inkabb csak olvaso voltam, de most nehany temahoz
hozzaszolnek en is:
-------------------------------
Soma:
>Ami a mai napig is jellemzo, az az, hogy barmilyen problemam is van (fej-

>vagy hasfajas, almossag, stb.), a volan moge ulve mintha elvagtak volna.


Ezt a misztikus jelenseget en is tapasztaltam egyszer, egy napig nem
ettem, es egy hosszu labor utan hasfajas-fejfajas-szedules-stb. minden
egyutt jelentkezett. Beultem a Trabiba, es mire a Lagymanyosi hidon
voltam _minden bajom_ elmult. Ez igaz rossz hangulatra, es szinte minden
lelki gondra is. Masok meg mindenfele pirulakkal bajlodnak... :-)
>
-------------------------------
Trabira:
>Az alkatreszellatottsaga jo, az alkatreszek olcson beszerezhetok
>(uj-utangyartott-bontott). Sok alkatresz Wartburg-kompatibilis. Meg az ules
>is, igaz, lukbovitessel. A motor elotti "hutoracs" konnyen leveheto, jobban
>hozza lehet ferni a motorhoz.

Haaat. Az utangyartott alkatreszekkel nekem nem tul jok a tapasztalataim...
Eddig _mindegyik_ mas meret volt, mint az eredeti, es iszonyu pocsek
minoseguek. Meg a visszapillanto tukor gombje sem volt akkore meretu,
mint az eredeti, de hasonlo meretgondok voltak elso lampaburanal, muanyag
vacak a kerek kozepen (hogy ezt hogyan lehet elmeretezni, arrol fogalmam
sincs), a zaraknal, ablaktorlonel,stb. Szerintem jobb turkalni alkatreszt a
bontoban, mint utangyartottat venni, azok joval olcsobbak es legalabb
a meret stimmel.

Az ellatottsag sem tokeletes, en hasznalt motorblokkot egy honapig,
kerestem (+szerelo is kereste), addig meg jarhattam busszal, es olyan
erzesem volt, hogy ennel meg gyalogolni is jobb, az legalabb ingyen van.
Vegul nem lett, igy a regit kellett kijavitani.

Az eredeti Trabi egyebkent nagyon jol sikerult, nem is ertem, miert nem
gyartjak valamilyen korszerubb valtozatban (gyarilag rajta van egy nem
szabalyozott katalizator, atalakitott motor, ...). 700-800 ezerert lehetne
arulni, es ennyibol ki is lehetne hozni. A VW igazan megtehetne, penze
volna ra....
------------------------------------
Teeby es sokan masok:
>De! En miert nem tehetek akarmit a sajat automba?
>Ki a halal mondta annak a baromallatnak, hogy torje fel az automat, es
>kozben uljon, hajoljon, nyuljon be.

Valahogy egy szempont eddig figyelmen kivul maradt a
"hogyan nyiffantsuk ki az autotolvajt" eszmecsereben. Egy atlag
tulajdonos (pl. noverem, szomszed) kb. havonta egyszer elfelejti
kikapcsolni a riasztot, mert siet, nem oda figyel, ami szepen
elkezd bombolni, mire o zavart mosoly kisereteben kikapcsolja.
Ha ilyenkor az atalakitott auto sosavat forccsent a kepebe, megvakitja,
megsuketiti, beleszur egy rudat, az eleg kellemetlen dolog. Ha
ezek a modszerek elterjednek, par honap mulva a HIX AUTO joreszt
arrol fog szolni, hogy hogyan valtsunk es vezessunk fel kezzel, fel labbal,
vakon es suketen. En is nagyon szeretem az automat, de
sajat magamat azert nem akarom kipurcantani, inkabb akkor
a kulonbozo nyomkoveto +mechanikus rendszerekre szavazok.

Bocs a sok szovegert,
itt a vege.
Sziasztok,
Nandi
+ - Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

A tanacsotokat szeretnem kerni autovasarlas kapcsan.
Csaladom (2 szulo, 2 gyerek) reszere szeretnek autot venni, max. 500.000.-
Ft-ert.
Fontos, hogy 2 db gyermekulest biztonsagosan lehessen rogziteni. Nem baj,
ha 3 ajtos, a fogyasztasa legyen 10 L alatt (eddig egy nagy Polskit
hasznaltunk...12 L... :-o
Mit ajanlotok ebben a kategoriaban?
En Ford Fiestara, Escortra gondoltam, habar meg egyikkel sem talalkoztam
szemelyesen.

Segitsegeteket koszonjuk!

Beres Laszlo
+ - jogszabalyok, Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Szoval utanna jott a kerdes a rendor fele: es ha nem rantom el a
: kormanyt es a holgy meghal akkor is en vagyok a hibas ?
: A valasz: akkor nem

Ez itt is igy van. Allat elutesenel a biztosito csak nagyvaddal
foglalkozik (vaddiszno, o"z es felfele). Ha ilyet kikerulsz, es fanak
mesz, akkor kell tanu. Ha nincs tanu, akkor bizony el kell utni az ozt,
hogy legyen nyom [a tetemet viszont nem viheted haza egy jo kis vasarnapi
ebedre, mivel ez vadorzas]. Madarak, nyulak, rokak eseten nem lehet
fekezni, ha a mogotted levo beledszallna [ill. lehet, csak biztositasilag
nem erdemes, mert radverik az egeszet]. Az autopalyan az elozosavban a
"fekezeses nevelesrol" pedig most irtak, hogy valamelyik german megunta,
hogy mogotte 50 centivel toljak, es fekezett. Karambol. Elso fokon az
elulso allta a ka'r 80%-at veszelyhelyzet teremtese miatt. Vegso fokon
lefaragta 60%-ra.

"...de en tovabbtanultam temaban": nemet hatosagi kozeg sertegetese 1000
DM-es tarifaval kezdodik. Ebbe mar a tegezes is beletartozik! Szoval csak
ovatosan!

###

: Viszonylag hosszu motorter, ami a passziv biztonsag miatt elonyos. A
: duroplaszt (gyapottal kevert muanyag) kaszni nem gyurodik, hanem torik.

Ami akkor "klassz", ha gyalogost vagy kerekparost utsz el, mert
garantaltan ugy fog kinezni, mintha egy szamurajkarddal osszeszabdaltak
volna. :( Ettol eltekintve en is nagyon meg voltam elegedve a Trabimmal
[a felreertesek elkerulese vegett: nem utottem el senkit es nem is
utottek meg el].


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Autom. sebvalto szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Egy Golf I-esem van, automata valtoval. Ugy nez ki, kisse 
szivarog belole az olaj. Ezert, de meg az olajcsere miatt 
szerelohoz vinnem. Az, aki altalaban javitja a kocsit, korrekt, 
remek munkat vegez, de ugy latom, az automata valtohoz nem 
nagyon ert...  Ezert kerdem, ki tud olyan autoszerelo muhelyrol 
(Budapesten, esetleg Pest kornyeken), ahol hozzaertoen 
bannak az automata valtoval. Elore is koszonom!


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott ajanlasokat/nemajanlasokat
most eppen

Kaczor Imre
Major Frigyes
Kerenyi Peter

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

MEGJEGYZES: Ez a level mar megjelent az AUTO #490 szamaban.
Sokan azonban nem kaptak meg, illetve a melleklet miatt nem
volt olvashato. Ezert ismetlem a kozlest.

Alant megkezdem az Ajanlo/Nemajanlo Lista kozleset, annak
mai allapota szerint. Korabban 3 kedves levelezotarsunk
jelezte, elkeszitene Web-lapot a Listarol. Nekik kozvetlenul
is megkuldom ezeket az adatokat. Remelem, mindannyian
megteszik es nekunk modunk lesz kozottuk valasztani majd.

1.resz


AUTOMATA

Darabszam: //

AJANLOTT
--------

/Korcz&Tarsa
  1174 Bp., Melczer u. 75  Tel: 258-3370

/Humanauto
Automata autok javitasa, kereskedelme:
Budaors,Verseny u.. 1.
+36 23 440 807
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

BENZKUT

Db.szam: / -

AJANLOTT
--------

51-es ut menten, a Coca-Cola-nal, Dunaharasztin az ex-BP,
most
mar OMV kut. A benzin mindig OK, udvariasak.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

BOLT

Darabszam: ///// //

AJANLOTT !
----------

/Transit BT.
9026 Gyo"r Ro'nay Jacint u. 3.
Skoda alkatreszek. A feliciaig.
Ugyanitt kismotor alkatreszek.

/Gombos fele csomagtarto
Cim:  1134  Budapest, XIII. ker. Jász u. 60/b
Tel:    +36 (1) 330-6395
     +36 (60) 315-654

/Stabat Kft.
  akkumulatorok
1102, Bp, Allomas ut 17.
262-8505

/Peugeot, Citroen alkatreszbolt
East-West Line Kft
Valahol a Kerepesi es Fogarasi sarkanal vannak
Tel: 3833731
Szinte minden van, normalis aron.

/Ford alkatresz
Budapest,  IV.ker   Arpad   ut 122. (369-49-41)

/RAID
1142. Budapest.
Hungaria krt. 104.
Auto extrak kis es nagykereskedese.
Sportkormanyok, sebvaltogombok, optikai tuning, stb.

Abroncs kereskedohaz
Auto gumiabroncsok szeles valasztekban.
/1119 Budapest
Fehervari ut 71-73 (kifele menet a Bartfai utca utan, jobb
oldalon)
Telefon: (1) 203-7777

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

BONTO

Darabszam: ///

AJANLOTT !
----------

Olcso FIAT bonto: XX, Rozsas u. 30. 284-8278.

Olasz-autok.
Tulaj: Oszkar (fiatal, magas, (rovid, szokes haju))
Cim: Bp. XIX.ker. Tancsics Mihaly u. 50.
Tel: 06-30-9545434

Mitsubishi bonto: Szabo  Gabor, (20) 9869-289

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Szandekom szerint a kozlest ujabb adatokkal folytatom majd.
A Nemajanlott cimeket csak kozvetlen levelre, maganban
kuldok annak, aki erre igenyt tart. A "Darabszam"-nal
feltuntetett (-) jelek a nem-ajanlott cimek darabszamat
jelentik.
Tovabbra is kerek mindenkit, kuldjetek ajanlasokat, ha
ismertek arra erdemes cegeket, vagy eppen nagyon
elegedetlenek vagytok. Tovabbra is gyujtom es csoportositom
a Toletek kapott adatokat, kuldok cimet maganlevelben is, de
csak azokat tudom kozolni, amelyekrol irtatok.

udvozlettel

oldboy
+ - Re: Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Az ertekehez kepest draga fenntartas (foleg muszaki, gumicsere,
> stb).

???
En nem igy tapasztaltam. Az uzemanyag, hat az egy dolog, 
valoban a teljesitmenyehez kepest nem keveset kivan, de a 
fenntartas masik komponense, az alkatresz nem veszelyes ha 
azt is figyelembe vesszuk, hogy nem kell tul sok... :-) Nalam 
legalabb is eleg ritkan kellett jvitani!

> A motor nagyon elol van, kis koccanastol is megserulhet.

Ez sajna igy van. Es vedelem elol semmi... :-(

> A csomitarto nyilasa nagyon kicsi. Sajnos.

Nekem kombi volt: hatulrol meg beszalni is kenyelmes volt, 
amikor a hatso ules nem volt bent :-))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - csolatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > Legy szives valaki magyarazza mar el nekem, mi az a csolatas

> Tehat ha egy tabla feliratat mondjuk 100 meterrol tudod leolvasni,
> akkor 240-nel haladva mar biztosan nem leszel erre kepes, mert amire
> 100 meterre megkozelited a tablat, az mar olyan szogsebesseggel fut
> el melletted, hogy nem tudod elolvasni.
>
> Udv///Laci
Koszi, profi magyarazat volt. Lehet, a kivetelekhez tartozom ami erositi a
szabalyt, de pl. a nemeteknel az autopalyan 200-nal is minden tablat el
tudtam olvasni.:) Ezert nem ertettem eddig mi ez a cso latas, de igy mar
teljesen vilagos.

>Nos akkor azt biztos tapasztaltad, hogy a szemed egyre kevesbe lett
>erzekeny a latohatarban torteno esemenyekre. Tehat csokken a latotered,
>gyakorlatilag a kozvetlenul felfoghato kep egy csoben latott kephez
>hasonlatos. Mindez a szem lassusaga miatt alakul ki, mert nagy >sebessegnel
tul sok kepet kellene erzekelned ahhoz, hogy normal terlatasod >legyen.
Tekinthetjuk mintavetelezesi gyakorisagnak is...
SzaboZE

Neked is koszi. Pont ezert kerdeztem, mert en - a hangsuly az en-en van:) -
nem tapasztalom amit leirtal.

>A Saint irta: "Szerintem csak az nem erti, aki nem akarja. Olyan erzes,
>mintha alagutban mennel. Minden iranyba korlatozodik a latas."

Lasd a fentieket. Nem az akaras, hanem az altalad eloszeretettel
hivatkozott tapasztalat hianya miatt kerdeztem.:)

>Gondolom a nagy sebessegeket nem hagyomanyos szemelygepkocsival >erted
el.Mivel az ilyen nagy sebessegre gyartott autok ugymond >"panoramasabb"
szelvedovel rendelkeznek, direkt ezert.
>Tovabba, ha te vezeted, ezt csak akkor erzed.

Egy Ford Capri-val. Nem hinnem, hogy ez egy kulonos - teljesen szeria volt-
auto lenne, meg ha en is vezettem.:)

>>Kerdes? Nem a feltelektol (pl.: az auto es sofor allapota) és a
>>korulmenyektol (pl:vizes vagy szaraz ut, lakott terulet vagy nem) fugg >a
>>reakcio kepesseg, es ebbol kovetkezoen a reakcio ido?

>Hat most ugyanarrol beszelsz mint en. Ezt felesleges is volt emliteni.

Mar csak azert sem volt felesleges, mert az elozo irasaidbol nem ez tunt ki.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS