Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 467
Copyright (C) HIX
1999-08-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rakpart (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Re: Bosch gyertya (mind)  25 sor     (cikkei)
3 kisPolski tuning help. (mind)  6 sor     (cikkei)
4 BOSCH gyertya (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Tanacskeres (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Re. Bosch gyertya (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #466 (mind)  53 sor     (cikkei)
8 Kerdes Gyorsulasrol (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Gozborotva (mind)  12 sor     (cikkei)
10 twin cam (mind)  8 sor     (cikkei)
11 bocs (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Suzuki szerviz (mind)  8 sor     (cikkei)
13 ******** (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Passion For Automobile History? (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Valasz Fresinek (mind)  89 sor     (cikkei)
16 Skoda vs. Lada (mind)  94 sor     (cikkei)
17 re:2-es (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: fekbetet, legszuro (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Gumi (mind)  8 sor     (cikkei)
20 ford valto (mind)  8 sor     (cikkei)
21 Goetz (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Szaguldo Skoda (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Old Timer For Sale (Army Jeep). Te Koop (Legerjeep). (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Gumicsik az ajton (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Valaszok (mind)  24 sor     (cikkei)
26 oradij (mind)  29 sor     (cikkei)
27 Birsagok... (mind)  38 sor     (cikkei)
28 TE KOOP MITSUBISHI L300 (mind)  2 sor     (cikkei)

+ - rakpart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Reggel jottem a rakparton (pesti oldal) es lattam egy tablat:

" Vigyazat, arvizveszelyes utszakasz ! "

Most itt mire vigyazzak ?

Nehogy feljojjon a viz, amig elerek a Parlamenttol
a Kozgazig ?

Vagy olyan dugo szokott lenni, hogy a Duna gyorsabban
megarad, mint ahogy atlagos forgalmi korulmenyek
kozott vegigmegy az ember a fenti szakaszon ?

Vagy vigyek felfujhato mentocsonakot a csomiban ?

Tiszta hulyek.

Udv:
BigWhite
+ - Re: Bosch gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali!

Nekem a 4 polusu bos teljesen szar volt.... :( Ugralt az alapjarat....
Ugyhogy vissza is vittem es ki csereltettem normalra. Ja a kocsi: '90 crx
1.6 volt....

 wrote:

> Sziasztok!
>
>  Kaptam bosch negy elektrodas gyujto gyertyakat.Az szeretnem kerdezni
> toletek ,hogy csak elektromos gyujtasu autokba lehet hasznalni vagy
> hagyomanyos gyujtasu autokba is belehet szerelni.
> Esetleg lehet valahogy hezagot allitani rajta?
>  Igazsag az hogy a hezag tul nagy volta miatt fogtam az irasnak.
> Ja doboz nelkul kaptam oket igy sajna onnan nem tudok okosodni.
> Hozzateszem nem ertek annyira hozza,ha tul hulye a kerdes az ezert
> van.
> Elore is koszonom a segitseget.
>
> Sziasztok.
>
>  Gabor
>
> mailto: 
+ - kisPolski tuning help. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kaptam korlatlan hasznalatra egy kisPolskit, es szeretnem kicsit 
tuningolni. Gondolok itt vastagabb kerekekre, spoilerre, szoval minden 
dologra, amitol kicsit dogosebb lehet ez az auto. Tud valaki segiteni, hogy 
hol lehetne beszereznem az alkatreszeket?? Leveleket maganba is kernek!
Elore is koszonom: Attila
+ - BOSCH gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabornak

Hi!

Ezek (manapsag) gyarilag beallitott hezagertekek. Feltetelezem, hogy ujak a
gyertyak.
Az a hoskor, amikor hajlitgattak a testelektrodat, szerintem mar lejart.
(Persze, lehet azert letjogosultsaga a dolognak, mint az esetedben. Hat
probald meg oket szep egyenletes 0.4 mm koruli ertekre kinozni.)
De a fo pont itt szerintem, hogy milyen hoerteku gyujtogyertyat igenyel az a
motor, amibe
tenni akarod. Bar a maiak mar tobb hoertek-tartomanyt is atfognak, azert
gyanithatoan
megsem mindegy, milyet teszel bele. Celszeru a gyari eloirast betartani.
Persze lattam mar ennel cifrabbat is: hosszumenetes gyertyan ezer alatet, es
betekerve a rovid menetes hengerfejbe. :-)))
+ - Tanacskeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia balazs.

Balazsnak.uzenet.
>En azota az anyamek KIA-jat 2.-esbol inditom, arthat ez
>neki?
Nem , de csak akkor ha teli utviszonyok kozott kozlekedsz :-))

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Re. Bosch gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Gabor.

>Kaptam bosch negy elektrodas gyujto gyertyakat.
>Igazsag az hogy a hezag tul nagy volta miatt fogtam az irasnak.
>Ja doboz nelkul kaptam oket igy sajna onnan nem tudok okosodni.
Neee. Igy nem szabad beletenni. Nezd meg a menet feletti fem reszt abba van
beleutve a gyertya szama. Egy, vagy ket nagybetu es a szamok.  Ird le egy
papirra es elmesz egy uzletbe ahol katalogus szerint ki tudod nezni, hogy
melyik kocsiba valo. Hezagot nem tudsz allitani.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #466 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>A Kuplungrobot.
>Udvozlettel: Frigyes

Es korulbelul mennyiert vesztegetnek egy ilyen szerkezetet ?

>A lampaburakat hogyan/hol sotetittetted ?? :)) Inf mee Pliizzz

A temat mar regebben felvetettem itt a listan, kaptam egy-ket otletet ra,
de nem nagyon valtak be.
Hat akkor jojjon egy kis beszamolo a lampabura sotetittetesrol.

Letezik egy Foliatec nevu autotuning ceg, bar szerintem nem erdemes mindent
toluk megvenni, mert meregdragak.
Itt a listan kaptam a tippet, hogy ok forgalmaznak egy specialis sprayt,
amivel le lehet sotetittetni (vagy akar pirositani, zolditeni, stb.) a
lampaburakat. Kinyomoztam, hogy van magyar kepviseletuk (Cartron Kft.,
valahol Kapolnasnyeken), meg is rendeltem a festeket, de nem nagyon valt be.
3800Ft-ert egy egeszen kis flakont kaptam, es mivel vagy 8 reteg utan sem
erte el a kivant minoseget a lampa, es el is fogyott a festek, igy aztan
johetett a jo kis higitos megoldas, lemosni, ami eddig elkeszult.
Szoval a Foliatec festek nem tul jo.
Viszont a Polus-ban levo autos boltban arusitanak valamilyen holland
importu lampafesteket, de csak fekete szinben.
Az ara is egeszen baratsagos (1500 Ft korul), a mennyisege kb. haromszorosa
a Foliatec-enek, es mar a harmadik autot fujom vele, es meg mindig van a
palackban. Szoval aki a hatso lampaburait szeretne sotetittetni, annak
ajanlom a Polus-t.

Rendor meg idaig nem szolt erte (pedig szolhatott volna, mert illegalis),
de a muszaki vizsga idejere valoszinuleg kolcson kell majd kernem egy
normalis lampaburat :)
Ja. Es a fenyatereszto kepessege is ragyogo. A foliatec-es, es a polusos
noname kozott a sotetseg szempontjabol semmi kulonbseg, ugyanolyan fekete
mindketto, viszont ha este vilagitanak, akkor a noname sokkal jobban
atengedi a fenyt, szinte meg sem lehet latni, hogy sotetitve van. A piros,
az piros marad, a sarga is jol lathato sarga.
Esetleg ha ilyen festesre szanod el magad, egy jotanacs:
Szigetelo szalaggal a tolato lampat takard ki. Jol is nez ki, illetve egy
sotet utcaban, kozvilagitas nelkul elegge megszenved az ember tolataskor.
Ez a kis szepseghibaja a dolognak, de tenyleg jol nez ki.
A vegere pedig egy kis lakkozas teszi fel az i-re a pontot :)

Hat nagyjabol ennyit tudtam segiteni.

Kunci


__________________________________________________________________________
COM-WARE Kiadoi es Szolgaltato Kft.
1114 Budapest, XI.Vasarhelyi Pal ut 8. Postacim: 1519 Budapest, Pf.: 363.
Tel.+FAX: 371-0004. GSM: (06-30) 441-367
+ - Kerdes Gyorsulasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg tudna valaki mondani, hogy hany metert mennek a gyorsulasi versenyen
magyarorszagon?
Itt az usaban 1/4 merfold (400 meter)
Ahogy a flugos futam eredmenyeit nezem nem hiszem, hogy magyarorszagon
is 400 metert mennenek.
Van ugyanis egy ket auto ami 9 masodperc alatt tette meg a tavolsagot es

sajnos azt nehezen hiszem ell, hogy egy trabant ennyire gyors lenne.
Koszi
Gabor
97 Mistubishi Eclipse GSX 14.00 mp / 400m

+ - Gozborotva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Nekem van egy mar fel eve. Semmi bajom vele. Egyebkent ha jol megnezed,
>> latni, hogy a muanyag alatt ugyanaz a Karcher mechanika van amit eredet=
>iben
>> 10e-el dr=DFg=DFbban adnak. Szerintem egy helyen k_szulnek.
>
>Huha, aruljatok el, mennyiert adjak az a gozborotvat?
>
>

Most eppen a Metroban es a Praktikerben olyan 22 penz korul

Csero
+ - twin cam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> mit jelent a Twin camry?

"Nissan CAMRY" egy automarka

twin CAM = dupla vezermutengely.
(cam=butyok, camshaft=butykostengely).

z.
+ - bocs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bocs, de nehogy valahol (boltban) kinevessenek, inkabb szolok:

Gabor:
> csak elektromos gyujtasu auto

minden auto (na jo, a benzinesek) elektroMOS gyujtasu.
azaz elektromos szikra gyujt. ez a nagyfesz kor.

a gyujtotrafo szamara az impulzust (a kisfeszultsegu
korben) elo lehet allitani mechanikus vagy elektroNIKUS
uton. ezt a kettot kell megkulonboztetni, es ezert amire
Te gondolsz, az az *elektronikus* gyujtas.

z.
+ - Suzuki szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De szamolgattam, ha mind megvennem: olajszuro 1000 ft, 5w40
> olaj olyanm 7e ft, legszuro 1500 ft, fekbetet 15e ft (nincs
> utangyartott csak bosch az uj swifthez) =3D 24.500.-  erre rajosz

Kizartnak tartom, hogy ne lenne utangyartott, nyilvan ez az
atveres elso lepese. Meg Bosch-nak is eleg draga, raadasul ha
tizezrenkent kell cserelni, akkor vagy igen pocsek az a Bosch
betet, vagy nagyon szeret fekezni a sofor...
+ - ******** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ilyen temponal ha meg kell allni kopik a fek rendesen, megis
> 20.000-ent kellett cserelni az elso fekbeteteket. 
Lehet de engem 8000 km elteltevel elkezd zavarni hogyha fekezek 
razza az egesz autot, majd 11e km utan iszonyu hangot ad ki es 
egyre szebb barazdak kerulnek a fektarcsamba.. 

> A hatso dobfeket,
> pedig 50.000 utan csereltem. Meg is untam a masodik utan az 5.000FT-os
> arat, es a regi fekbeteteket ujra ferrodoloztattam 2.500-ert. Csere
> fel ora.
Tudod, felek a ferodoloztatastol, suzukim van, egyszer ne tudjak 
vele megallni, meghalok. Az utangyartott fekbetet jo lenne, de azt 
meg nem lehet kapni... :( Szoval marad a draga betet azt semmivel 
se jobb mint barmely olcso..

> Levegoszurot is teljesen felesleges
> 10.000-ent cserelni, inkabb 20-30.000-ent, allapottol fuggoen.
Allapottol fuggoen.. 
Nos a suzuki legszuroje ugy nez ki mint egy lapos korong, aminek 
hepehupas a teteje. Szoval en akkor nevezem koszosnak amikor a 
hepehupanak csak a felet latom, vagy meg annyit se, ellebnen a 
mehecske, a darazs, a legy, ott lapul a sarba beleragadva..  Es 
persze elkezd az autom a megszokott 8.6 literes fogyasztas fole 
menni.. 

> Artani nem art, amit csinaltatsz, csak felesleges penzkidobas.

Penzkidobas, penzkidobas, es mondd, helyette mit lehet csinalni ? 
Ha megszalad fel literrel a fogyasztas akkor 10e km alatt az 10e ft 
tobbletkoltseg.. Ennyit meger egy 1000 Ft-os legszuro.. 
Mas kerdes persze hgoy honnan nezzuka penzkidobast.. 
Serintem a tankolas inkabb az, ha a 10e km alatt elautozott 170eft-
ot vesszuk alapul.
Most szamoltam ki, hogy 1 eves a kocsim, ez az 1 ev alatt 5-600e 
ft-ot tankoltam bele.. 
Emellett eltorpul a 3 db 16e ft-os fekbetet, a 3 db 1300 ft-os 
legszuro.


AntForce
+ - Passion For Automobile History? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

How do I connect with others who share my passion for Automobile
History?

Carlynx has the largest directory of automobile clubs & organizations
in existence.  Clubs and organizations are categorized by make, model,
location, and field of interest. Cruise nights, auto shows, concours
d'elegance, swap meets, and auto salons are listed from around the
world under our Shows & Events directory.  A complete listing of
automotive museums can also be found under the same category.

http://www.carlynx.com
+ - Valasz Fresinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Fresi Ba'!

Nem azt irtam, hogy tobb ponton egyszerre gyullad a keverek. Hanem azt,
hogy egymas utan, es nem folyamatosan. Nem folyamatos az eges lezajlasa.
Megszakitasok vannak benne, es fellobbanasok = kis detonaciok.

Nem csak az ongyulladastol lehet kopogasos eges!
Ezt kellene megerteni vegre.

Ne egybol ongyulladasra gondoljunk, mert az egy kulonleges eset.
"Normal" uzemi korulmenyek kozti kopogasrol van szo.(jo minosegu
benzin,  nincs tulmelegedes, megfelelo oktanszam, rendes benzinkutas
:-)))
A rendes benzinkutasnal mar csak a becsuletes taxis a durvabb.

Miert alakulni ki konnyebben tul szegeny kevereknel ez a jelenseg?
A szegeny keverek homogenebb tud lenni. Jobban ossze tud keveredni.
Csak ott kevesebb az energiahordozo, es kissebb energia jon letre az
egetessel. A szegeny keverek teljesitmenyvesztest okoz, kopogast nem
igazan tud. Meg fulladozast. De az sem kopogas, mert az
fordulatszamcsokkenes, es jobbara azert van, mert a motor a keves
energiahordozo elegetesevel nem tud akkora erot eloallitani, ami az
ellenerok lekuzdesehez kell. Onts ki egy liter benzint a foldre, a
legkorben nagyon sok az O2, ez egy szegeny keverek, megis begyullad.
Sot lobbanik!
De ha eleg gyors vagy akar egy ego cigaretta csikket is el lehet oltani
egy vodor benzinben. Attol fugg mennyire parolgott, vagy mennyi O2 van a
kozelben.
Ez kemia!
Hany O2 tud csatlakozni egy benzinhez?
Ha tobb az O2 nem gond. Hanem ha kevesebb! Tehat, ha dusabb a keverek.

A dus keverek, nem csak a hengerfalat huti hanem a szivojaratokat is.
Majd oda kicsapodva, nem kelloen homogen a toltet. Mert nem gazosodik
rendesen. Cseppekben van jelen. 
Es megint szakaszos lesz az eges.
Arrol nem is beszelve, ha huti akkor nem gazosodik rendesen -> nem lesz
jo minosegu a keverek. Nem tud kotodni az O2 a benzinhez, mert az
koncentralt allapotaban van.
Belegondoltal ezeknek a fizikai magyarazataba?
Egyebkent a motorban szinte elparologni sincs ideje a benzinnek.
Es a hengerfalra gyakorolt huto hatasa elhanyagolhato.

Itt ket lehetoseg van vagy nem jo a keverek minosege, vagy jo.
Pl. csak legyen tulzottan paras a levego. Meg az amugy nagyon jo
minosegu toltet is kopogni fog. Mert nem olyan minosegu a keveredese.

Szo volt a kopogaserzekelorol valamikor. Az sem tudja az ongyulladast
megakadalyozni.

De tudod hany oka lehet a kopogasos egesnek?
Rengeteg, onnan indulva, hogy rossz minosegu benzin, es ott vegzodve,
hogy elegtelen kenes.

A tobbi sorra nem is valaszolok, mert mind a tulmelegedesre vonatkozik,
ha jol olvasom.

Nem akarok melyebben belemenni. de en azt irtam le, hogy alap esetben
mitol van ez a jelenseg. Nem akkor, mikor roncs a motor, nem akkor,
mikor szarul szereltek, vagy valamit elb@$#tak rajta....
Hanem mikor minden jo.
Mert onnan kell kezdenunk a hibafeltarast, hogy alapvetoen minden jo es
jol funkcional. Ha azzal kezdenenk, hogy minden rossz, akkor ki is
dobhatnank az egeszet.
Sot ha valaki tudja, hogy valami nem jo, akkor rajohet, hogy annak
kovetkezmenyei is vannak. Onnan mar nem nehez kideriteni.
Ugy oldd meg a hibat, hogy minden jo es mukodokepes!

Akkor maris itt egy feladvany:
Trabant - haldoklo akkuval.
Minden jo rajta 6v-os.
Gyakran leall. Menet kozben is.
Ennyi a hibajelenseg.
Minden jo es tokeletesen mukodik:
- generator
- fesszabalyzo
- gyujtorendszer
- biztositektabla
Egyedul az akksi gyenge.
Mi a gond?

Varom a valaszokat a listara.
Majd irom a megfejtest is.
Kivancsi vagyok, ki mennyire okos. Trabantosok elonyben! Nekik tudni
kell.
Mert minden trabantos ismeri a kocsijat nem? Meg a "leg aprobb"
alkatreszeket is! Vagy csak en voltam ilyen?

Teeby
+ - Skoda vs. Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az en mondani valom a temaval kapcsolatban.

"Barmennyire is faj a skodrisoknak, de a zsiga jobban ment. Jobban
gyorsult es szerette, ha az ember porgosen hajtotta. Ezzel szemben
viszont 40-nel szenvedett 4. fokozatban. A skodri vegsebessege
megegyezik a zsigaeval, csak lassabban eri el."

Ez azert van mert a Lada porgosebb, motrot csinalt, rovidebb a lokete.
Viszont a Skodaban nagyobb a nyomatek. Hosszu loketu motor.
Ja es azert ilyen a Lada motor mert Fiat liszensz.

"A ladaban nagyobb hely volt. Ez fokent sok cuccnal tunik fel, ugyanis a
csomi nyelte a cuccot. Ezzel szemben a skodri rugozasa jobban eltalalt,
nem pattog el kanyarban, nem szakadok meg a kormanyzasban, de az ez
talan nemi zsirral es uj lengescsillapitoval orvosolhato lett volna."

Ez viszont igaz.
A skoda rugozasa tenyleg jobb, valamint a terheletlen elso futomu,
fogasleces kormanygeppel kormanyozva.
A hatranya mindkettonek, most a Ladasok megvernek, a Skoda az orrat, a
Lada a farat dobalja.
Minden ladanak nehez a kormanya.

"A zsigaban nagyobb hely volt a motorterben, azonban kipufogot cserelni
egy erdekes mutatvany akna nelkul. A skodrin egyszerubb elvegezni nehany
dolgot, de szerintem a nagyjavitas alkalmaval ez vissza fog utni, igy
nem tudok donteni. Az ar talan a skodri fele billenti a dolgot: kozel
van szlovakia..."

Itt jon a lenyeg!
A Skoda primitiven egyszeru. Minden szem elott van rajta.
Minden megtalalhato, amit keresunk. A Skodaban is nagy hely van a
motorterben. Viszont a Lada kardanhajtasu, es itt sokkal tobb es
kenyesebb alkatresz van. Valamint nehez is szerelni, pl. differencialmu,
hatso hid, elso futomu, ezek a ladan mind nehezek.
Skoda hatranya, hajlamos a koboraramokra, es nagyon nehez megtalalni a
hibaforrast.
A Ladanal viszont elore nyilik a motorhazteto, szembol nem fersz a
motorhoz (szijtarcsak stb.).

"Hat ebben nincs hezitalas, mert 7.5 all szemben 6.7-el azonos sebesseg
100 korul orszaguton+ kis varos. varosi fogyasztas: 8.6 vs 7.3 azonos
labbal."

Ez sem mindegy!
A porgos volta miatt fogyaszt sokat a lada, mert ugyanannyi uzemanyag
elegetesevel nem tud akkora erot eloallitani. Viszont a fordulatszamot
jobban birja, es ugyanahhoz az erohoz neki magasabb fordulaton kell
uzemelnie. Ez eredmenyezi a fogyasztast. De ezert is lassabb a Skoda,
mert kevesebbet nyel.

"biztonsag:
Ebben a zsiga jobb, mint a skodri, koszonhetoen az orrmotornak es a
skodri belogo kerekdobjanak. Ezzel egyenlitett es ez a vegeredmeny."

Ezt mibol gondolod?
A Skodanak nagyobb a gyurodozonaja elol.
Sok a hajlitas es az ureg, ami mechanikailag nagyobb stabilitast
eredmenyez. 
Ugyanakkor a Ladaban is van a motorterben merevites.
Viszont egy frontalis utkozesnel ha a motor beugrik az utaterbe....
Enyhit a dolgon, hogy hosszmotor.

Plusz velemeny:
A Ladaban az ulesek eleg kenyelmetlenek, tul puhak, hosszu tavon nem jok
ergonomiailag. Es olyan mintha -bocsanat- takonyban ulnek. Mint valami
zsele.
A Ladak elonye a kromozas minosege.
Amit az oroszok reszerol gyengesegnek tartok, nem is a sajat
talalmanyuk. De mivel a nagy Szibirbe keszult jobb a futesuk.
Szerintem nem valami guszta a karpitozasuk sem. Es a konyoklok....
Nekem a Lada belulrol (1200-s) olyan mint egy zomitett doboz
kocsonyakent imbolygo ulesekkel, es egy nagy joystick-kal a padlon.

Egyebkent atgondolgattam a dolgot, es ha mindent osszevetnenk tenyleg
dontetelen lenne a verseny. Nagyon ugy tunik a dolog.
De erdekes, mert mindnek ugyanannyi elonye es hatranya van (igy hirtelen
atgondolva).
Ja es aki ismeri a Skodat, es ert is hozza, az nem ragad benn vele a
hoban.

Vajon minden Ladaban olyan erzese van az embernek nagy oldaleroknel,
mintha keresztbe akarna allni az uton? Amikkel en mentem azokban mind
ilyen erzesem volt. Szerintem ilyeszto. Ez azert van mert megy a fara
mindenfele.
Persze a Skodanak is van hatranya ezugyben de mindketto megoldhato.

Nem vitainditot akartam, csak en is elmondtam a velemenyem.

Van meg valakinek?

Teeby
+ - re:2-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es szinte az osszes nagyobb motorral szerelt tehergepjarmu 2.
> sebessegben indithato uresen.

Meg tudom erositeni, hasonlo tapasztalatom van, egy ismerosomnek
vagy a Fiat, vagy a Merci kisteherrel (mar nem emlexem, reg volt)
szinten kettesben kellett indulni, de nem volt gond, mert az egyes
lent volt ! Ugyhogy oda sem kellet figyelni, ott volt mint normal
auton az egyes. Mellesleg velem mar elofordult, hogy a suzuval 
harmasban indultam, es csak akkor tunt fel, amikor gyorsultam :-)
Finom kuplungkezelessel barmi megoldhato (de szereny vagyok :-))
-- 
Udv:
Bunny
+ - Re: fekbetet, legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
> >elkopott fekbetettel jarnek (10e km utan mar szepen eszi a
> >fektarcsat) es legszurot se cserelnek...
> Mennyivel jarsz Te a Suzukiddal? En 150-160 korul a Toyotammal.

Nem ismered AntForce vezetesi stilusat, azert csodalkozol, nekem 
mar volt hozza szerencsem Suzuki talalkozon :-) Diohejjban
osszefoglalva: padlogaz, padlofek ... Bocs Antforce >:->>> Azert
meg kedvellek, nincs harag, ugye ?  ;-))

> 2.500-ert. Csere fel ora. Levegoszurot is teljesen felesleges
> 10.000-ent cserelni, inkabb 20-30.000-ent, allapottol fuggoen.
> Artani nem art, amit csinaltatsz, csak felesleges penzkidobas.

Ezt azert megkerdojeleznem, ha vegiggondolod nem mindegy, hogy
milyen tiszta levegot szippant be a mocid, en ket napi dolgon nem
szeretek sporolni: Levegoszuro,benzin. Draga dolog a motorfelujitas,
es a legszuro nem akkora kiadas, benzinnel is inkabb tankolasonkent
50 forinttal tobbet fizetek, mint hogy ateljem azt, amit itt nehanyan
meseltek egy-egy rossz kut utan.
Ez persze az en velemenyem, nem isteni kinyilatkozas :-)))
-- 
Udv:
Bunny
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

gumicserere adtam a fejem. A mostani gumik 185/70 R14-esek. Nemreg
lattam a Metroban egesz jo aron (9600) Sava gumikat. Tud valaki valamit
errol a markarol? Van valami oka annak, hogy ilyen olcso?

Udvozlettel:
PJ.
+ - ford valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Egy ismerosom mondta, hogy a ford sierra valto jo a ford tanusba.
Nekem taunusom van (77-es 1.6L) negysebesseges valtoval, es
jo lenne ha otos is lenne benne. Tud errol valaki valamit?
Ha tenyleg jo bele, akkor kell hozza valami engedely, vagy csak
KPM vizsgara kell vinni?
Elore is koszi mindenkinek!

+ - Goetz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes
Sziasztok Autosokk

A kollegak szerint goetz-vel a=20
Szakall-Metall foglalkozik.
Budaorson szekelnek. Tel.:06-23-431000, 06-309-316197.



Mit freundlichem Gru=DF, Best Regards, =DCdv=F6zlettel
   Sz=E1sz Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gy=F6mr=F5i =FAt 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Szaguldo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretem a szelveszgyors Skodakat. Szegeny tobbi autos soha sem erheti utol
oket. Valaki most irta, hogy 160-nal ment az S100-zal. Erre csak annyit,
hogy a nagybatyam is tepett 130-cal az S120L-el. Problemat csak az
jelentett, hogy mind a mi Renault-nknak, mind a masik nagybatyam Ladajanak
kilometeroraja 95-ot mutatott.
Igy lesz a 130-bol 95, a 160-bol meg mondjuk 115. Be kell allittatni a
kilometerorat.
Nekem is volt Skodam, de az mar 95-nel nagyon uvoltott. Igaz, annak
kevesebbet mert az oraja egy otossel.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Old Timer For Sale (Army Jeep). Te Koop (Legerjeep). (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Oldtimer: Army jeep. Minerva.                  Oldtimer: Legerjeep. Minerva
Year of construction: 1953                        Bouwjaar: 1953
With ORIGINAL NEW MOTOR.                Met ORIGINELE NIEUWE MOTER.

Please if you want more information, or if you're interested, contact me by
phone or E-mail. Please NOT with the News-group, because I wrote in to many
newsgroups to look after again.
Indien je meer informatie wenst, gelieve enkel via telefoon of E-mail mij te
contacteren. A.u.b. NIET via de nieuwsgroepen omdat ik mij in te vele
nieuwsgroepen heb ingeschreven en het onmogelijk is deze steeds te
controleren.

Sales adres:    Timmermans Alain
                          Belgium.
                          de Stockheimlaan  4
                          3510    Kermt - Hasselt
        Tel: +32 (0)11 25.67.33
E-mail: 
+ - Gumicsik az ajton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

=DCdv a nagyerdemunek!

1.
Kerdes:
a corsam vezeto oldali ajtajan levo gumicsik egy helyen (kb. a kozepe)
feljott, de erdekesen egy reteg rajta maradt a fenyezesen (mintha ket
retegbol allna). Mit erdemes ezzel tenni? A feljott reteget valami
ragasztoval ( pl. pillanatragaszto) visszaragasztani, vagy az egszet
leszedni es ujat feltenni? Ha leszedem, lejon-e a fenyezes? Hazilag fel
lehet-e ujat tenni, ha nem , szervizben ennek milyen koltsegvonzata =
van?
Tapasztalt szakertok valaszat varom! Koszi!

2.
Meg mindig elado 1-1 db NEM HASZNALT szlovak es cseh autopalyakra =
ervenyes
EGESZ eves autopalya matrica.Ajanlatokat varok!
Nem lehet, hogy senki nem megy a cselakokhoz!!!!!!
Atveheto Budapesten vagy Baranyaban (Pecs). Erdeklodni mailen vagy a
06-30-924-2536-os szamon lehet!

3.
Ez a matricas tema (HIX autos) engem is erdekelne? Mit kell rola tudni? =
Mi
van a matrican, hogy szerezheto be???

Balu
+ - Valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

< mit szoltok ehhez? En azota az anyamek KIA-jat 2.-esbol inditom, =
arthat ez

<neki?

az attol fugg, milyen KIA... Ha szemelygepkocsi, akkor kezdhetsz =
gyujteni
egy uj tengelykapcsolora, ami KIA-nal 60-70e Ft is lehet (munkaval, =
adoval).

Mas: az apam elvitte a 91-es 1.6 GLi Toyota Corollat olajcsere, es az=20
eddigi Mobil 1-S 15-40-es szintetikus olaj helyett Castrol GTX 3 =
10-40-et
kapott. En ugy tudtam, hogy szintetikus olajat nem lehet massal=20
keverni. Vagy ezeket az ujakat mar lehet?

Egesz hetvegen a Skodakra karomkodtam, de nem irom le, mert=20
megint kirobbantok valamilyen vitat.

		Csaba G=F6nci
		   Infocenter
		0905 606066
+ - oradij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

DeeJay:
>Altalaban egyetlen markaszervizben sem oraval merik a munkat, hanem
>meghatarozott munkaegyseg (de hulyen hangzik) van ra kiszamolva
>(normalisan nemzetkozileg egysegesen). Attol pl. hogy 1 helyett 2
>munkas teszi fel a kerekeket (fele ido alatt), meg nem fizetjuk a
>felet... :-((

Ez nem mond ellent az orabernek, ugyanis igy fele annyi az ido, de
az oraber ket emberre ketyeg.

Amennyire tudom, van egy rezsi oradij, ami persze egy fore ertendo.
Emellett van minden munkafajtanak egy normaideje. Tehat mondjuk a
rezsi oradij 3 Eft, a kerekcsere normaideje meg fel ora, akkor a
munka 1500 Ft-ba kerul (fuggetlenul attol, hogy hany ember csinalja).
Ehhez jon meg az, amit a szamlazas hasara utve hozzaad.

Egyebkent a komuvesek, szobafestok, stb. is ilyen kalkulacioval
dolgoznak, bar ott vannak hosszu, nyomtatott normajegyzekek, amelyek
alapjan az egyes munkanemeket pontosan be lehet azonositani. Azt
nem tudom, hogy az autoszerelok hasznalnak-e ilyen jegyzekeket.

Eletkor: 35
Foglalkozas: kozgazdasz, fordito, tanar (jelenleg az elobbi)
Erdeklodes: autokkal kapcsolatos gazdasagi , penzugyi kerdesek,
             sztorik, esetleg problemakra segitseg
Vezetett autok: Renault Kangoo (francia kocsi rulez), Lada 1300
Amit utal: Okoskodas, kioktatas, anyazas

Udv: Afonya
+ - Birsagok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Säint

> MINDEN MÉRLEGELÉS AZ ELJÁRÓ SZEMÉLYEKEN MÚLIK. 
> AKIK ELŐSZÖR VÉTENEK A
> SZABÁLYOK ELLEN, AZOKKAL SZEMBEN NEM A MAXIMÁLIS BÍRSÁGOT ALKALMAZZÁK.
> Honnan tudjak, hogy eloszor vetkeztem?

Minden adat rolad bekerul a nyilvantartasba. Minden feljelentesnek, 
sot meg egyes kozuti ellenorzeseknek is nyoma van!

> Sokszor meg sem probaljak kideriteni.

Ez nem igaz. A szabalysertesi eloadokhoz mar ugy erkezik az 
aktad, hogy rajta van az eloeleted.

> Nagyon sok olyan szituacioban volt reszem, nem kozvetlenul, > 
ahol az
> illeto szemelynek gyakran olyan birsagot szabott ki az intezkedo szerv,
> ami neki jol esett.
> Meg sem probalta kideriteni, hogy neki hanyadik volt, es hogy egy
> figyelmeztetes is eleg lenne neki.
> Szoval ez valahol csak ures hadovanak tunik nekem.

Nekem meg ez tunik ures hadovanak. Ha egy kicsit is jaratos 
lennel a szabalysertesi dolgokban, akkor tudnad, hogy van egy un. 
belso szabalyzat, ami elegge reszletesen leirja, hogy mikor milyen 
buntetest lehet kiszabni. Megvan, hogy milyen sebesseghatarnal 
kezdhetik elvenni a jogsit, es mikor kell kotelezoen elvenni.
Termeszetesen minden eloadonak joga van merlegelni, hogy az 
adott szituacioban milyen buntetest szab ki, de elegge 
behataroltak a lehetosegei. Altalanossagban igaz, hogy amennyire 
szemetek az utcai kozelekedesiek, annal humanusabbak az irodai 
'ertelmisegeiek'.


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - TE KOOP MITSUBISHI L300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bj.1993, 2.5d DUBBELE CABINE, GARAGE ONDERHOUDEN, COCKPIT MET HOUT,
TREKHAAK, STUURBEKRACHTIGING, ETC.  F15.000.- 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS