1. |
Re: *** HIX AUTO *** #393 (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
2. |
Mazda 626 (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
Dacia (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
4. |
240LE (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
5. |
Re. Ajanlo lista (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Re. Karburator gondok (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Kek helyzetjelzo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: ajanlo-lista (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Benzin elzaro szelep! (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
10. |
rend orei / vasuti atjaro (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
11. |
Re:karburator gondok... (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
12. |
Muszaki kerdesek (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
13. |
Ez mar dofi (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: *** HIX AUTO *** #393 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
15. |
Rendorok (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
16. |
Gepjarmu torzskonyv (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
17. |
Honda csemegek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: hifi (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
19. |
trabant s.o.s. (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
20. |
Vezetestechnika automata valtoval (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
21. |
katalizator (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
22. |
Rendor es mas nyalanksagok (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
23. |
Jogositvany elvetel... (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
24. |
Subaru Impreza WRX (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: kangoo nyikorog (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: karburator gondok... (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
27. |
Re: 240Le azaz Honda S2000 (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
28. |
RE: hetvegi termes (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
29. |
Sebesseg jelentos tullepese (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
30. |
Trabi 6V->12V (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
31. |
Re:ajanlasi lista (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
32. |
Re:ajanlasi lista (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #393 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A fiatalsag csodalatos dolog, de sajnos, mulekony. 13 eves kissrac
> voltam, amikor megtanultam vezetni es azota, alig 54 eve vezetek,
> gyakorlatilag balesetmentesen. Bevallom ezert fenti megjegyzesednek
> nem tudtam szivbol orulni. Kar lenne szerintem valami mesterseges
> korlatot huzni az autos korosztalyok kozott. Gondolom, lattal mar
> fiatal embert is rosszul vezetni.
Nem tudom hogy jol ertettem -e, de Marknak nem azzal volt baja
hogy nem tudott vezetni az urge, hanem hogy nem adott papirt..
En is csinaltam mar hulyeseget, belementem egy allo autoba
(neztem hogy jee a jardan mennyi ember van, mit csinalnak azok ?
:)) es a piros lampanal allt az auto. De kerni nemkellet a betetlapot
ugy szalltam ki a kocsibol hogy itt a nevem telefonszamom hivjon
es megbeszeljuk az idopontot viszek papirt es megirjuk.. Es
nemcsak en, hanem sok fiatal felajanlja hogy okemegirjuk a papirt
aztan kesz.. Mig ugyanezt nem sok idosebb ember teszi meg..
pont azon a napon lett 1 eves a kocsim amikor egy nexias oregur
savot valtott, es egyszeruen mar keptelenseg volt menekulni mert a
szembe jovo savban jottek, es hiaba volt satu a javabol sikeresen
megrantotta a kocsim elejet.. Utanna betetlapot se akart adni..
Szerintem ez enyhen szolva gusztustalan.. Es tudod 1-2 ilyen
rossz tapasztalat utan az emebr altalanosit..
AntForce
|
+ - | Mazda 626 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
A napokban vettem egy Mazda 626 GLX
tipusu kocsit. Sajnos az elozo tulajtol semmi-
fele doksit nem kaptam hozza. Legalabb az
alapveto anyagokra lenne szuksegem, mint
pl. kapcsolasi rajz, az egyes kezeloszervek
es kijelzok ertelmezese, stb.
Ez az auto 1983-as, 2 literes, benzines,
karburatoros szerkezet.
A lenti email cimre varom a valaszokat.
Elore is koszonom.
Szia
Laci
mailto:
Ha bizalmas uzenetet kivansz kuldeni,
kerd a nyilvanos PGP kulcsomat!
|
+ - | Dacia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Fajo szivvel, de megvalnek 1983-
as kiadasu Dacia 1310 tip. kocsimtol.
Korahoz kepest jo allapotban van, a
karosszeriaelemeket tavaly csereltem
le.
Az erdeklodok a lenti email cimen
jelentkezzenek.
Koszi
Laci
mailto:
Ha bizalmas uzenetet kivansz kuldeni,
kerd a nyilvanos PGP kulcsomat!
|
+ - | 240LE (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
> Udv!
>
> > most olvasom, uj Honda sportkocsi, 2.0 szivo(!!!) motor, 240LE.
>
> Biztos? Utoljara az az informaciom volt, hogy a Ferrari 355-os motorja tudta
a
> legnagyobb literteljesitmenyt, ami 105HP/l volt. Ezt is vagy 10.000-es
> fordulaton. A fenti adat egy kicsit hihetetlen nekem.
>
> Istvan
Pedig ez van. Valtoznak az idok. Honda S2000. Az oreg japanok is tudnak azert,
ha
nagyon akarnak.
Ferrari 355 mar nincs (nem gyartanak), csak Ferrari 360.
Szoval az uj "csucsertek" szeriaautoban: 120 LE/l.
Ha erdekel nezd meg a kov. oldalt, vagy az Auto-Motor legujabb szamat.
http://www.honda1999.com/s2000/specs/engine.html
Type 16-Valve DOHC VTEC™ Inline-4 Bore & Stroke (mm/in.) 87.0 x 84.0/3.43 x 3.
31
Displacement (cc/cu. in.) 1997/121.9
Horsepower (SAE net @ rpm) 240 @ 8300
Torque (kg-m/lb.-ft. @ rpm) 21.0/151 @ 7500
Block Material Aluminum Alloy w/Fiber-Reinforced (FRM) Cylinder Walls Cylinder-
Head
Material
Compression Ratio 11.0:1
Bela
|
+ - | Re. Ajanlo lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Szervusz Oldboy.
Sziasztok autosok.
Egy budapesti szerelomuhelyt szeretnek ajanlani.
A III. keuletben Pacsirtamezo utca 41. sz alatt talalhato. Tel: 388-21-08
Botos Autoszeviz. Regebben csak skodakkal foglalkoztak, de rakenyszerultek
mas autotipus javitasara. Daciat , Francia es diesel tipusokat nem
vallalnak. Velem szemben mindig udvariasak es korrektek voltak. Az
arkategoriajuk eleg alacsony. Vallalnak motorszerelest, vzsgaztatast es
zoldkartyat is. Es jol turik, hogy a javitas kozben ott allsz az auto
mellett. Meg engem is pedig rendesen belepampogok a szerelesbe :-D
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Re. Karburator gondok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok.
Szia nagy G.
> A kocsi jol megy, bar neha enyhe benzinszagot erzek....
Nezd meg a tomiteseket es a talptomitest. Ellenorizd, hogy a talpcsvarok meg
vannak - e huzva. Nezd meg milyen magas a benzinszint az uszohazban, de
kozben a tuszelep allapotat is ellenorizd. vizsgald at az
uzemanyagvezetekeket, van e repedes rajta. A regi gyertya es a levegoszuro
is okozhat tobbletfogyasztast.
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Tel: 214-39-50
Uri u. 24. A - MajorKa Bt.
Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
|
+ - | Kek helyzetjelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sracok, mint emlekeztek irtam, hogy nekem is kek helyzetjelzom van.
Nos, volt. Tegnapelott este megallitott a rendor persze nagy villogasokkal
latvanyosan. Kerte a mubizonylatot a kek helyzetjelzohoz. Mondom 2 eve
vettuk a kocsit, mar az elozo tulaj ratette :) nem tudtam, dehat a xenon is
kek, stb... Hogy o ezert most elveheti a forgalmit. (magyarul mennyit
fizetnek az amneziaert) Jajjaj szegeny en, kell a munkahoz az auto, enelkul
nem tudok dolgozni (magyarul ne hidd mar, hogy en ezert meg fizetek itt
neked). Najo megkerdezi a tarsat a kocsiban (Ha nincs penzed, legalabb
varakozzal). Ok, de holnap csereljem ki az izzokat. (irgumburgum) Koszonom,
jo utat. Szoval belekotnek. Hozza kell tenni, hogy a lampam viszont feher,
tehat meg csak nem mondhatja, hogy nem latszom.Tenyleg kell hozza
mubizonylat? Ha igen, milyen modon lehet szerezni? :)
Szabó Zoltán, mailto:
|
+ - | Re: ajanlo-lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En jo otletnek tartom. Nem artana keruletekre, varosokra bontani a listat.
Szemely szerint jo karosszeriast keresek a XI kerben! Fel is lehetne tenni
egy honlapra, ha valakinek kell letolthesse barmikor.
|
+ - | Re: Benzin elzaro szelep! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Gondolkodom azon, hogy megtréfálom az autótolvajokat, méghozzá egy
>elektromosan működő benzin elzáró szelep és egy rejtett kapcsoló
együttesével.
Annyival egeszitenem ki hogy kozvetlenul a porlasztora kell raszerelni
lehetoleg ugy hogy letores eseten ne maradjon csocsonk. Masreszt ne 12 V-os
legyen a szelep mert azt konnyu talalni a motorterben hanem tobb es egy kis
elektronika allitsa elo a szukseges feszultseget.
Udv.:
|
+ - | rend orei / vasuti atjaro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>>nagyon sok vezeto beosztasban levo rendor is olvas kulonfele levelezesi
>>listakat, es temacsoportokat. Ugyan bizonyitekkent meg ezeket az
>>irasokat nem hasznalhatjak, sok hasznos tippet tudnak belole kiszurni.
>
> Helyes! Akkor hadd osszam meg Veletek egy "elmenyemet".
> Meg megvolt a detektorom, am en botor nem hasznaltam, mivel
> ceges uton voltam, es ilyenkor az ember _nem is akar_
> sietni. Budapestrol tartottam Bekescsabara. Mar Kecske-
> met utan jartam a 44-es uton, mikor egy vasuti atjaroban
> atmentem - az altalam szabalyosnak hitt - 80 km/h-s se-
> besseggel. No, rogton utana le is kapcsoltak! Kozolte a
> szerv, hogy a megenegdett 40 helyett en 80-nal voltam
Akkor egy tuti tipp ahol a het 7 napjabol majd mindennap mernek.
Papa belterulete (talan 83-as ut) Gyor fele kifele ket vasuti atjaro,
ugy 100 m-en belul.
Az elson nem tudnak merni, mert egy bazi nagy kanyar van elotte,
nem is lehet gyorsabban menni mint 40Km/h, de uta egyenesen kifele a
varosbol es huzatja mindenki.(ritkan mennek arra 60Km/h alatt) A ket
atjarobol az utolso egy iparvagany (csak a sorompotol latszik, hogy vagany,
mert a gaz ugy benotte). Na ez elott, az iparvaganyhoz vezeto cegnek van
egy parkoloja. IDE allnak be a rend orei egy piros ladaval, mintha csak
ugy ott parkolnanak. Sosem allnak egy fel oranal tobbet egyhuzamban
(szerintem addigra minden filmjuk elfogy, mert a forgalom igen nagy es mindenki
huz kifele a varosbol.) A tortenet poenja, hogy az iparvagany egy szurke
vaskapuban vezet, amire mar vagy 3 eve ki van irva, hogy " A Palya
Jarhatatlan".
Ilyenkor mi van? Tuti soha nem jon vonat, mert szetdolne alatta a sin,
mastreszt amikor meg jartak arra, akkor is mindig vasutasok biztositottak
az atjarot, mert a sorompot mar akkor sem lehetett leengedni.
ROB.
|
+ - | Re:karburator gondok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
>Sziasztok!
>Mostansag felment egy jo 1.5 literrel a fogyasztasom ahhoz
>kepest amit megszoktam. Leginkabb arra gyanakszom hogy a
>karburatort kellene kitisztitattni de nem vagyok biztos benne hogy
>a karbi a hibas. A kocsi jol megy, bar neha enyhe benzinszagot erzek....
Ha sokat araszolsz a varosban, nem all le a motor? Kulonosen
melegen?
Szerintem nem igazan zar a tuszelep es tulfolyik. Ennek a szagat
erzed. Szedd le a karburator TETEJET ovatosan (ehhez nem kell
leszedni a karbi testet), az uszot nyomd felfele szinten ovatosan
es fujj bele a benzincsobe erosen. Ha sikerul, ereszt a szelep.
Atmeneti javitas: Tisztisd ki a szelepet es a tusket, majd
nehanyszor erosen forgasd meg a szelepet a feszkeben (hazi
becsiszolas). Bar a csere is csak par filler lesz.
Szelsoseges esetben az is lehet, hogy folyik valahol a benzin es
mivel erzed a szagat, valahol a motorterben. Celszeru a
benzinpumpat megtaperolni, esetleg ott van a bibi.
Egyszer a Skodank produkalt 20 literes fogyasztast.
Eresztett az a hulyen elhelyezett tank.................
Udv:
DEXTER
|
+ - | Muszaki kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello autosok!
Tapasztalt autoszerelok es hobbistak szakertelmet
kernem egy kis konzultaciora:
A most vett autom egy 91-es Ford Escort 1.4
1.: Az onindito neha nem indit. A bendix nem huz be
(meg sem moccan). A hetvegen szetszedtem, es
nagyon megorultem, amikor ragados, regi zsirt talaltam
a behuzomagnes mozgo reszen (ez egy kb 2 cm atmeroju
dugattyu egy bronz perselyben. A regi zsir lepucolasa
utan, illetve ujrazsirozas utan osszeraktam, de sajnos
tegnap delutan ujra elojott a problema.
Mik a tapasztalataitok, hol keressem a hibat?
a: behuzo magnes gyenge vagy menetzarlatos
b: rugo eros
c: szenkefek (bronzkefek) kopottak (szerintem nem azok)
d: egyeb elektromos kontaktus (nehanyat mar atneztem)
Nem akarom elvinni egy szerelohoz - a korabbi levelekben
emlitett okok miatt sem - mivel egy teljes fejujitast csinalnak,
es levesznek sok ezer forintra. Magam akarom megoldani
a problemat. Ja, es egy erdekesseg: az inditomotor allando
magneses kialakitasu - en meg ilyet nem lattam.
2.: Neha langyos motorral nem akar ugrani az auto (neha rangat is)
gazadasra egy-ket masodpercig nem tortenik semmi, es utana kezd
el gyorsulni. Ez kulonosen azota van igy, amiota kicsereltem a
legszurot egy ujra (-1 Liter a fogyasztasban). Az alapjarat neha nem
all vissza rendes ertekre, hanem 1500 korulire, majd lassan
visszamegy ezer ala, neha meg egy pillanatra annyira leesik, hogy
majdnem leall (de nem all le!). Valoszinuleg a befecskendezo
rendszerrel van valami bibi. Szerintetek hova vigyem az autot?
A Ford markaszervizbe, vagy a Bosh-hoz? Vagy tudtok valami jobbat?
Az injektor tisztito folyadekokrol mi a velemenyetek?
3.: Hallok nemi szelephangot a motorbol. Ez a hidrotokoek hibajara utal.
Meg lehet azt allapitani, hogy melyek a rosszak, vagy celszeru az
osszeset cserelni? Ez mar huzos osszeg lehet.
4.: Ha olyan kedve van, akkor a kuplung csusztatasakor ugralni,
remegni kezd az egesz auto, ilyenkor nagyobb fordulaton kell
elindulni vele. En a motortarto bakokra gondolok. Velemeny?
Remelem, nem untattalak benneteket. gondolkozzatok a problemakon.
Valaszokat ide a listara kerek, hadd olvassa mas is!
Koszi, sziasztok...
|
+ - | Ez mar dofi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Mindenki!
Lehet, hogy sokan nem ertik az ilyen iranyu lelkesedest, de ezt
nem tudom magamban tartani: A hetvegen megnezhettem egy
Forma-1 -es motor (Ford Cosworth) dugattyujat, hajtokarral.
Kezbe fogtam!
Hmmm. Vegul is tavolrol hasonlit az utcai autokera....
Na csoka
Adamo
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #393 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re:rendor vasuti atjaroban ( 50 sor )
> Idopont: Mon May 24 18:24:34 EDT 1999 AUTO #393
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
....
> 2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le
> a
> 4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan
> kapta
> vissza es meg fizetett is . Tehat ,nem biztos,hogy minden esetben
Na ne! 50-es korlatozas mellett 75 felett veszik el a jogsit. Ezt nekem
rendorok mondtak, amikor Badacsonyorson atszaguldottam a telen, es amikor
nem ertettem, miert mondjak, hogy ez biztosan tobb volt, mint 75 (nem
traffipaxoltak, csak igazoltattak), megkerdeztem, hogy ez miert fontos.
Egyebkent meg penzembe se kerult az ekso:n. A 62 km/h 24%-os tullepes, ezert
nem vehetnek el jogsit! Nem 40-es tabla volt?
Akos
|
+ - | Rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
2 tortenetet osztanek meg veletek a rendorokrol folyo vitakhoz:
1. Regebben a Bartok Bela uton dolgoztam, este 6 oraig. A motoromat viszont
(mar amikor azzal mentem melozni) egy garazsban tartottam, ahonnan 6 elott
ki kellett hozni. Igy mindig azt csinaltam, hogy kihoztam a garazsbol, es
legurultam a melohely ele(lejtos utca volt, be sem kellett inditanom). Aztan
az utca aljan viszont at kellett tolnom a Bartok Bela uton (pont ott volt
egy zebra), mert persze az ut tuloldalan dolgoztam. Nem is volt semmi gond
egeszen addig, amig egyik nap hatalmas sor allt vegeig. Tolva nem nagyon
fertem volna el + ilyenkor - jo magyar szokas szerint - a sineken elozik
egyesek az allo sort, igy ha jon vmi barom, nem tudtam volna elugrani. Igy
szepen beinditottam a motort, es atmentem az ut tuloldalara. Persze epp a
sineken szambazok (persze buko nelkul, mivel mondom: csak legurultam az
utcan a jardan a zebraig, ott tolas, aztan uzletzaras, stb. es csak utana
haza. Az egesz kb. 30 m.). Szoval ott allok a zebran, varom, hogy
atengedjenek, es amilyen szerencsem van, es amennyire inteligensek a
rendorok, egy rendorauto persze szinten jon a sineken(villogo vagy szirena
nuku, csak nem volt kedve sorbanallni). eszrevettek: szirena ki, egybol
lekapcsoltak. Na, a lenyeg: korbevettek negyen, kertek a jogsit. Mondom: egy
pillanat, hozom(addigra mar az ut tuloldalan voltunk, alltunk a jardan. Az
uzlet 3 meterre volt onnan). Kierek a jogsival, a rendor mondja, nagy
folenyesen: -
- Akkor kezdjuk: jarmu jogtalan hasznalata.
Mondom: -micsoda?
- A jogositvany nem volt a helyszinen, bukosisak sincs.
Persze el akartam mondani, mi volt, de nem hagytak.
Kerdezem: most mi lesz, feljelentes?
Azt mondja: termeszetesen. Na kosz.
Persze, tudom, igaza volt, nem volt rajtam buko. De szerintem egy 2000 Ft-os
helyszini birsag eleg lett volna, mit kell itt feljelentgetni?
A szandek teljesen nyilvanvalo volt, nem az uton mentem, hanem a zebran
mentem at! A jogsim, buikom, kabatom, mindenem benn volt az uzletben, tehat
ha meghallgatnak, ok is rajonnek, hogy igazat mondok, nem Kubaba indultam
jogsi meg buko nelkul. Szoval, szerintem itt is tul lett lihegve, csak hogy
szivassanak.
2. (megprobalok rovidebb lenni)
Apukam a rendorsegnel autoszerelo, es egy frissen javitott autot kiment
probalni az M5-re. Nagyba repeszt kilo(rendorsegi, szirenas Golffal) 40-el,
amikor meglatja a tukorben, hogy jon mogotte egy feher Suzuki. Lehuzodik,
hogy hagyja elmenni, a Suzuki is lehuzodik. Apam vissza ki, odalepett
megint, mentek mint az allat. Na, egyszer csak gondolta, hogy vmi itt nem
stimmel, lehuzodott ujra. Kiderult, a Suzukiban 4 rendor ult. megallitottak
az autopajan a leallosavban, kirangattak aput a kocsibol (megegyszer:
Rendorsegi szirenas Golf, apu rendorseg feliratu szereloruhaban),
kinyitottak a Golfon a negy ajtot, motorhaztetot, csomagtartot. Tok jol
nezhettek ki, negy rendor igazoltat egy rendorautot... Persze apunal nem
volt semmi papir, ki igazoltat egy rendorautot?
Szoval a vegen bekisertek aput a rendorseghez, meg a kocsit sem vezethette
visszafele.
Vki irta, hogy a rendor elengedi a masikat, ha szabalytalan. Viszont ha nem
csinal semmit, akkor meg lekapcsolja.
Ha vki elolvasta idaig, akkor bocs, ha hosszu voltam.
Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax : +36 1 2241 270
e-mail :
|
+ - | Gepjarmu torzskonyv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
1.Mostanaban akarok hasznalt autot venni ,s nem tudom pontosan hogy mi a
helyzet a torzskonyvvel.
Mikortol kell,kinek kell kiallitatni(vevo -elado)menyibe kerul,stb.
Ha tudtok valamit irjatok meg,biztos sokakat erdekel.
2.Ford Escort 1.1 -et ('81-est) akarok venni,mik a tapasztalatotok ezzel a
tipussal,milyen az alkatreszellatasa,mik a leggyakoribb hibai mennyire
uzembiztos ,stb
Kosz ,udv Laci
|
+ - | Honda csemegek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
>> most olvasom, uj Honda sportkocsi, 2.0 szivo(!!!) motor, 240LE.
>Biztos? Utoljara az az informaciom volt, hogy a Ferrari 355-os motorja tudta a
>legnagyobb literteljesitmenyt, ami 105HP/l volt. Ezt is vagy 10.000-es
>fordulaton. A fenti adat egy kicsit hihetetlen nekem.
meg 1-2 F355 killer le/l-ben:
Sajna legtobbjuk csak japan piacon van:
Honda Integra Type R 200HP/1,8l=111 @ 8500rpm
Honda Civic Type R 185HP/1,6l=116 @ 8500rpm!!
Nissan Pulsar(Almera) 175Hp/1,6l=109 @ 7500rpm
Es akkor meg nem is irtam a japan motorkerekpar motorokrol... :-)
Csao
Bandi - Honda Civic
|
+ - | Re: hifi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > A melyet
> > lehet akar az autoba szerelni a magasat pedig a muszerfal kozepere.
> > Sokkal jobb minosegu hangot alitanak elo (foleg a sokkal igenyesebb
> > hangvalto miatt) mint az egyszerubb autohangszorok ahol a mely es
> > magas egy egyseget kepez (ezt hivjak koax rendszernek)
> Miert lenne jobb ??
> Szett is lehet igenytelen hangvaltoval, ahogy koax is igenyessel..
> Attol hogy a magassugarzot akar zsebre is teheted nem fog
> szebben szolni. Arrol nem is beszelve hogy nem mely es magas
> hanem melykozep es magas, mert a melykozep a kozepeket is
> sugarozza 2 utas szettnel. Namost a legjobb az, ha a kozep es a
> magas egy helyrol jol... Hmm... Hogy is van ez ??
A helyzet a kovetkezo :
- Mely: A me'lyek leadasahoz nagy teljesitmeny kell, nagy feluletu hangszorok
(20-40 cm atmero) es valamekkora doboz a hangszoro mogott. Ezeket a muszerfal
kornyeken nem igazan lehet megoldani, raadasul az ember kb. 200 Hz alatti hango
knal
nem hall terben, tehat mindegy hogy honnan jonnek ezek a hangok. Ezert a melyny
omo
nagyon jo helyen van hatul. Trukkozessel (csovek, elektronika, stb.) lehet
kompromisszumok aran a melyeken javitani, de csodak nincsenek. 2 db 8 centis
hangszorobol nem erdemes melynyomot csinalni.
- Melykozep: Ezeknek kisebb (13-16 cm) atmeroju hangszorokat hasznalnak
leggyakrabban. Ezeket elore celszeru epiteni, mert ugye az ember nem hattal ul
a
zenekarnak. A melykozepeknek is kell valami massziv doboz, de kisebb mint a
melynyomonak. A muszerfal erre altalaban nem alkalmas, nehez ide rogzitenies
kevesbe birja az eroteljes rezgeseket, illetve az ajto vagy az ajto elotti olda
lso
resz sokkal jobban megfelel (bar messze nem tokeletes).
- Magas: A magas-sugarzokat hivjak tweeter-nek. Ezeknek szinte nem is kell dob
oz,
tehat barhol elfernek. A legjobb hely a hallgatotol egyforma tavolsagra es mine
l
messzebb. A magasakat nem erdemes az ajtokba rakni, mert ele rakod a labad es m
ar
mashogy szol. A magas hangok nagyon erzekenyek arra, ha valami az utjukba kerul
. Az
autok kialakitasa miatt a legjobb hely a magasaknak a szelvedo sarka.
Tehat mivel a magasaknak es a kozepmelyeknek mashol van az idealis hely, ez az
egyik ok amiert jobb a szeparalt szett. Viszont ez az autok felepitese miatt va
n
(amit nem eppen a hifihez terveznek). A masik, hogy mivel a hangvalto kulon
dobozkaban van, sokkal tobb hely van egy profi hangvalto epitesehez.
AntForce!
Lattal mar olyan igenyesen megepitett autohifit, ami elol nem szeparalt
hangszorokat tartalmaz? Fogadjunk, hogy _barmilyen_ zenet raksz az autodba, tud
ok
javitani a hangminosegen ugy hogy az elso koax hagszoroidat lecserelem
szeparaltakra.
Viszont teljesen igazad van, hogy egy koax is lehet nagyon jo minosegu. Raadasu
l
altalaban olcsobbak mint a szeparaltak.
Ha barmiben tevedtem, vagy pontatlan voltam javitsatok ki. Nem szeretnek senkit
felretajekoztatni.
BZS
|
+ - | trabant s.o.s. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia autósok !
Kis kolléganőméknek kellene egy jóvágású TRABANT Kombi-nátor! Nem túl nagypénzű
ek úgyhogy a levevősök ne jelentkezzenek( bár ilyennel még itt a hasábokon nem
találkoztam , de a kisördög nem alszik lsd.olvasgató rendőrök stb. ).120.000.Ft
.-ot szánnának a vételre. Nem ártana némi vizsga és zöldkártya rája.
Segítségeteket előre és nagyon megköszönném.
A kishölgy neve : Lőrincz Ágnes
tel.sz.: 302-50-10/290
SAMY
|
+ - | Vezetestechnika automata valtoval (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keedves Autosok!
Nagyon jo ismertetoket olvasok ebben a rovatban. Engem most eppen az
erdekelne, hogy az automata valtos kocsik vezetese soran milyen
sajatsagokra kell vigyazni, hogyan lehet a fogyasztast csokkenteni, stb.
Elore is koszonom a sok jo tanacsot!
Peter
|
+ - | katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van egy kerdesem, hatha tud ra valaszolni valaki:
Benzines autokban (speciel egy Suzukiban, ill, egy Skoda Feliciaban)
meddig, hany km-ig kell kitartania a katalizatornak? Mitol tud ido
elott tonkremenni, illetve milyen jeleket mutat, ha tonkremegy?
Mekkora summat emeszt fol egy katalizatorcsere, csak gyariak
vannak-e, van-e utangyartott, mi vele a tapasztalat?
Szoval, ha valaki bovebbet tud katalizator temaban, ossza
meg velem.
Koszonettel
Dulacska Zsolt, epitesz
Budapest
|
+ - | Rendor es mas nyalanksagok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem birtam megallni, hogy hozza ne szoljak a rendor temahoz.
Szerintem ott kezdodik a baj, hogy a rendor urak mindent
megengednek maguknak es egymasnak. Ez alaposan
ranyomja a kozlekedesre is a belyeget. Ugyanis, addig ne
varjunk senkitol semmit, amig a rend orei ott hagjak at a
szabalyokat, ahol erik. Gondolom mindenki talalkozott pl.
villamossinen szirena nelkul szaguldozo rendorrel, vagy fouton
legalabb 100-zal huzoval, szinten szirena nelkul, illetve meg
sorolhatnam. Pedig a rendorokre is ugyan az a KRESZ
ervenyes, mint rank, "normalis" autosokra. A szabalyok alol
csak abban az esetben kapnak felmentest, ha be van kapcsolva
a szirenajuk, illetve a kek feny. Errol sajna elfeledkeznek, de nem
minden esetben: Ki nem latott meg olyat, hogy, megunva a piros
jelzest, egy rendorauto bekapcsolta a szirenajat, athajtott rajta,
egy sarokkal arreb meg kikapcsolta. Ez is igen szabalyos.
Tudom, ilyenkor fel lehet oket jelenteni, de mi ertelme van? Hogy
utana meg en kapjam a nyakamba a "kedvesseguket"? Sajnos
az Urak csak arrol feledkeznek el, hogy nekik peldat kellene
mutatniuk a szabalyos, tisztesseges es udvarias vezetesbol.
Tudom, hogy vannak koztuk ilyenek is, de sajnos a tobbsegre
ez nem vonatkozik.
Erthetetlen a szamomra tovabba az a viselkedes, ahogy egy
szabalysertes mellett el tudnak nezni, ha nincs hozza kedvuk.
Tudomasom szerint, barmilyen rendornek, legyen az kozlekedesi,
vagy akar bunugyi nyomozo, fel kell lepnie a szabalysertokkel
szemben. Sajnos nem egyszer lattam olyat, hogy valaki
"vegigszabalytalankodik" egy uton, a rendor meg mintha nem is
ott lenne, eszre sem veszi, nem megy utana, nem allitja meg. Azert
ennek az ellenkezojet is lattam mar, hala Istennek, az utobbi idoben
talan gyakrabban.
Egy ismerosom mondta, hogy neki azert kellene egy
rendorigazolvany, hogy szabalytalankodhasson, es ne buntessek
meg. Erre mondtam neki, hogy nekem meg azert, hogy az ilyeneket
megbuntessem. Mert a mostani rendorok sajna nem azokat buntetik,
akik notorius szabalytalankodok.
Azt mindenki tudja, hogy, ha egy rendor valakit meg akar buntetni,
azt meg is teszi. Nincs olyan kocsi a vilagon, amin minden rendben
lenne (ne man, hat ennek piszkos a rendszamtablaja...). A baj az,
hogy sok rendor erre utazik. Az utszeli megallitgatasok sem jok
masra, csak erre, ugyanis nincs olyan hulye autotolvaj, aki ne tudna,
hogy hol igazoltatnak, aztan, ha veletlenul megis arra megy, nem
lesz hulye megallni...
Szoval, szerintem egy kicsit valtoztatni kellene a rendoroknek a
magatartasukon, hogy ne kapjak rohogogorcsot a "Szolgalunk es
vedunk" feliraton, illetve gyomorgorcsot, ha lemeszelnek az uton.
Tudom, hogy rendorok is olvassak a listat, nemelyikuk kozbe is
szol neha. Gondolkozzanak el Ok is rajta, hogy lehet, hogy nem az
a jo megoldas, ha mentem a kollega boret, hanem az, ha rajon
vegre, hogy O ra kulonosen vonatkoznak a torvenyek!
Huhh, mar megint hosszu voltam, de ez mar regen nyomja a
lelkemet...
Mas: Az ajanlott szervizekhez esetleg fel lehetne tuntetni pontozassal
a gyorsasagot, arat, minoseget, udvariassagot, anyagarat,
pofa-faktort. Ajanlom, hogy ne csak a jok legyenek felveve, hanem a
rosszak is, mert azokrol is tudni kell (persze a megfelelo rossz
pontozassal. Kellene ehhez egy "szabvanyos" pontozast,
kategoriakat bevezetni. Jo munkat hozza, ha kell, segithetek...
Udv mindenkinek, es kellemes kozlekedest!
Zaruba Karoly
Budapest
(meg oda merem irni a nevemet... :o) )
|
+ - | Jogositvany elvetel... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> 2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le a
:> 4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan kapta
Huha !!! Mar 62-nel is elvehetik a jogositvanyt ???
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
|
+ - | Subaru Impreza WRX (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!!
A 7vegen olyan elmenyben volt reszem amiben meg sose.... ezt azert
mondom el mert azt hiszem ezt az utat nem sokan hagytak volna ki!!! Az
egyik srac most vett egy Impreza WRX-et. Hat meg kell mondjam ez az auto
valami eletveszelyes de mindenek elott brutalis. A boxer hang no meg az
ALS valami felelmetes erzes. Ahogy eloztunk az autoval minden valtas
szinte ut..... hogy ezt meg erdekesebbe tegyem.... az auto 11 masodperc
alatt van 200-on!!! :))) Azt hiszem ez az adat magaert beszel. Amikor
pedig elkezdtunk forogni vele.... forgtam mar nem egy autoval..... de
egy sem forgott ilyen gyorsan mint ez!!!! :))) 100 szonak is egy a
vege....... A'LOM!!!! :))))
laci(bishi)
|
+ - | Re: kangoo nyikorog (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
A csapagy az "dalol", azaz olyan bugo hangot ad, foleg kanyarban amikor
ratamaszkodik az egesz auto. A tied az inkabb gombcsuklo lehet vagy esetleg
fekpofa/fekbetet szorulas. Mindenesetre jobb lenne szetszedetned, mert ha egy
ilyesmi beall a kanyarban, hat....
Istvan
wrote:
> Hali!
> Egy ideje hallom az altalam hasznalt Renault Kangoonal, hogy iszonyu magas
> hangon nyikorog valamelyik bal oldali kerek felol. Negyven (mostanaban
> inkabb harminc) felett, kanyarokban kihagyassal. Olyan magas hagon, hogy
> faterom nem is hallja. Csapagygond lehet? Mennyire kell panikolni?
> Koszi elore is
> Denes
|
+ - | Re: karburator gondok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Nezd meg a benzinpumpat mukodes kozben. A Ladaknal (oreg korban) konnyen
atszakad a membran, es oldalt kispriccolja a draga nektart.:-) Leallitva nem is
latod, mert azonnal elparolog a forro motoron. Adjal gazt kezzel, es figyeld a
benzinpumpa oldalat.
Istvan
wrote:
> Sziasztok!
> Mostansag felment egy jo 1.5 literrel a fogyasztasom ahhoz kepest amit
> megszoktam. Leginkabb arra gyanakszom hogy a karburatort kellene
> kitisztitattni de nem vagyok biztos benne hogy a karbi a hibas.
> Honnan lehet azt biztosan tudni hogy a karbi a bunos? Nem akarom
> feleslegesen rakolteni a penzt a kocsira tehat van annak valami mas jele a
> fogyasztason kivul? A kocsi jol megy, bar neha enyhe benzinszagot erzek....
> :)) De ezt lehet hogy csak kepzelem...
> A gyertyaim eleg regiek es az aksim valoszinuleg enyhen zarlatos de nem
> hiszem hogy ez okozhat fogyasztas novekedest...
>
> A gep egy 86-os 1200s Lada
>
> koszi,
> G.
|
+ - | Re: 240Le azaz Honda S2000 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Hiszed nem hiszed ez igy van! Az emlitett auto =
(mi lenne m=E1s) a Honda uj modellje az S2000 nevre
hallgato gyonyoruseg. Szedtem mar le rola vagy 15 kepet!
A motorrol csak annyit hogyha a Civic typeR szerenyen
185 Le-t teljesit az 1.6 VTEC motorral akkor kb ugyan
az a kategoria hogy az S2000 240LEs a 2.0 VTEC motorral.
Termeszetesen szivo mindketto!!! Az autorol annyit hogy
mar kb egy eve nagyon vartak a rajongok, marcsak azert =
is mert egy rakat Hondara eddig nem nagyon jellemzo =
muszaki megoldas van benne. Pl.: hosszaban elhelyezett
motor, hatsokerek hajtas....
Annyit tudok meg hogy 6 sebesseges es roadster kaszni ami
ketuleses es az mx5 es clk keverekenek mondanam Honda
lampakkal. Szoval nagyon bomba a gep!!!
Ja es uzenem az 1.8T jelu nemeteknek hogy kar egy =
ilyen "H" jelube belekotni :))
Szasztok!
Egy nagyon Honda buzi:)
u.i.: ha kell kep valakinek kuldok maganba!=
|
+ - | RE: hetvegi termes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> gyerekek, szajba a jo anyatokat,
naaaa! hol erzed magad?
> (alias disznool)
nem szoltam.
---------
Lada-sok, hianycikkek esetere egy hasznos telefonszam:
285-0683, Petranyi. (nem Ford Petranyi). A letezo osszes
lada es "szocialista" alkatreszboltot felhivtam, de
csak itt tudtak (uj) kormanygepet adni azonnal. (22.600Ft)
(ugye, "kormanygep" a neve? mert volt, aki visszakerdezett.
de a "kormanymu" viszont a kormanykerektol a kormanyossze-
kotokig meg segedkar(ok)ig mindennel egyutt ertendo..)
---------
>> most olvasom, uj Honda sportkocsi, 2.0 szivo(!!!) motor, 240LE.
>
>Biztos? Utoljara az az informaciom volt, hogy a Ferrari 355-os motorja >tudta
a
>legnagyobb literteljesitmenyt, ami 105HP/l volt. Ezt is vagy 10.000-es
>fordulaton. A fenti adat egy kicsit hihetetlen nekem.
nekem is :) az auto-motorban van cikk errol a geprol. (egy roadster).
udv,
z.
PS. a hixauto-sok altal osszeallitando (jo otlet!) amolyan
megbizhatosagi szaknevsor-hoz nekem is lesz 1-2 cimem...
karburatorost cserelek futomuvesre! :)))
|
+ - | Sebesseg jelentos tullepese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le a
>4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan kapta
>vissza es meg fizetett is . Tehat ,nem biztos,hogy minden esetben
>kiveteleznek egymassal, ami nem azt jelenti, hogy a leirt eset
megtorteneset
>ketsegbe vonnam , sot !!!
>
>sziasztok : sancho
Sziasztok!
Az illeto nyomozo szerintem kozben azert atment egy artatlan gyalogoson,
esetleg meg holtreszeg is volt nem???
Megengedett sebesseg jelentos tullepese: Aktualis sebessegkorlatozas + 51%,
jelen esetben mondjuk 76 km/h. Ez alatt nem szokas sehol sem elvenni a
jogsit. Egy rendortol meg foleg nem! Nem szokas egy aktiv (meg nyugdijassal
sem) kollegaval kicseszni! Szoval volt ott meg valami...
Istvan
************************************************************
Madártávlat és Túzok folyóiratok madarászoknak:
http://www.c3.hu/~madartav
************************************************************
|
+ - | Trabi 6V->12V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Azoktol akik mar foglalkoztak vele szeretnem megtudni, hogy egy
6V-os Trabi 12V-ossa alakitasahoz a generatoron, akkumulatoron,
izzokon kivul mi(ke)t kell meg lecserelni.
En meg a biztositekokra gondoltam es a vezetekeket sem tudom,
hogy mennyire birnak.
A valaszokat elore is kosz
Szambi
|
+ - | Re:ajanlasi lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Remek dolog lenne egy ilyen lista, azt hiszem mindenki nagy hasznat venne=
=2E
Magam reszerol foleg aratni szeretnek, midossze ket eve van autom ( Fiat
Uno), ez pedig erosen behatarolja a tapasztalataimat.
Oldboy!
"Pl. szakmai szinvonal, felszereltseg,
arak, udvariassag, fogadasi keszseg, vagy mi egyeb ?
Probaljuk foldrajzi fekves, szakma, ajanlottsagi
szint, vagy mi mas szempontok szerint felterkepezni
a kinalatot ? Mit kerjek az ajanlotol, szabad
levelformat, esetleg egy szempont-sort alakitsunk
ki ?"
Ez a felsorolas tokeletes, kerdojelek elhagyhatoak. Utolso kerdesre:
tal=E1n jobb keverni a kettot, a pontozhatokat pontozni, de szemelyes elm=
enyek
teszik igazan erdekesse a dolgot.
Varjuk (varom?) a konkret terved!
VAttila
|
+ - | Re:ajanlasi lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
Remek dolog lenne egy ilyen lista, azt hiszem mindenki nagy hasznat
venne.
Magam reszerol foleg aratni szeretnek, midossze ket eve van autom ( Fiat
Uno), ez pedig erosen behatarolja a tapasztalataimat.
Oldboy!
"Pl. szakmai szinvonal, felszereltseg,
arak, udvariassag, fogadasi keszseg, vagy mi egyeb ?
Probaljuk foldrajzi fekves, szakma, ajanlottsagi
szint, vagy mi mas szempontok szerint felterkepezni
a kinalatot ? Mit kerjek az ajanlotol, szabad
levelformat, esetleg egy szempont-sort alakitsunk
ki ?"
Ez a felsorolas tokeletes, kerdojelek elhagyhatoak. Utolso kerdesre:
talan jobb keverni a kettot, a pontozhatokat pontozni, de szemelyes
elmenyekteszik igazan erdekesse a dolgot.
Varjuk (varom?) a konkret terved!
VAttila
|
|