1. |
automata valto javitasa (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
2. |
kek lampak (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
3. |
hix (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
4. |
RE:katalizator (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
5. |
Rendor + ajanlo lista (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: *** HIX AUTO *** #394 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
7. |
Autoberles (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
re. teljesitmeny es nyomatek (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
9. |
Rendorok meg mindig (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
10. |
rendor (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
11. |
elado (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Trabi 6V->12V (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: 3 X re. Zasztava adalek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
14. |
Csilingeles (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
15. |
Zsaru tema (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: rendorok (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
17. |
=?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= FIAT Cinquecento (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
18. |
Generaciok, S2000 (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: Jogositvany elvetel... (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
20. |
Vegyes (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
21. |
Vontatás (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
22. |
Citroen BX javítási kézikönyv. (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
23. |
AUTO loans...debt consolidation..and much more (mind) |
2 sor |
(cikkei) |
24. |
hifi meg skodri (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
25. |
Re: Trabi 6>12 V (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
26. |
rendorok (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
27. |
porsce 944 85.5 futes? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
28. |
Hasznalt autot vennek (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
29. |
Re: Jogositvany elvetel... (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
30. |
onindito (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
31. |
Vezetestechnika automata valtoval es amit az automatakr (mind) |
130 sor |
(cikkei) |
|
+ - | automata valto javitasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
egy sulyos mozgasserult baratom autojanak automata
valtoja javitasra var. Tudom, hogy van ilyen szerviz Pesten, de csak ennyi
infom van.
Kerlek irjatok magan e-mail-t, ha tudtok szakszervizt.
Hello,
Poczik Gabor
http://neuralyn.hungary.nu
|
+ - | kek lampak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Aruljatok mar el nekem, hogy
_ miert jo a kek szinu lampa _
???
Vaganyabb, vagy mi ?
Jobban buknak ra a csajok ?
Tenyleg nem ertem ...
Ja, es miert pont kek ?
Miert nem lila, zold, jajjvoros vagy mittudomen ?
Vagy:
Niccse-pizem-xeon-egore-de-azert-en-is-laza-gyerek-vagyok-vazze ?
Faterom sokat jart regen a SZU-ba. O meselte, hogy ott neztek ugy
ki az autok mint a karacsonyfa. Aki amilyen festeket tudott lopni,
olyanra festette be a kulonbozo vilagitotesteket a kocsijan.
En elhiszem, hogy beparazik tole a yard.
Irta valaki, hogy elengedte a rendor egy ilyen karacsonyfadisszel.
Leirhatna valaki, aki arra fele lakik, hogy mit tett volna a rendor
pl. Nemetorszagban, ha egy TUV engedely nelkuli hupikek
lampaval lekapcsoljak.
Busszal ment volna haza ...
Meg vihette volna szigoritott vizsgara a kocsijat.
A tobbszaz makis buntetesrol nem is beszelve.
Szoval azert ebbol a szempontbol mi itt nagyon el vagyunk engedve.
Udv:
BigWhite
|
+ - | hix (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Lattal mar olyan igenyesen megepitett autohifit, ami elol nem
> szeparalt hangszorokat tartalmaz?
Hol volt itt szo igenyesen megepitett autohifirol ??? Egyszeruen
arrol van szo, hogy nem igaz hogy a koax rosszabb mint a szep.,
es tegyuk fel ha hatulra akar valamit tenni es a koax jobb lenne
neki nem kell 2 honapig azon tornie a fejet hogy mit csinaljon..
> Fogadjunk, hogy _barmilyen_ zenet
> raksz az autodba, tud ok javitani a hangminosegen ugy hogy az
elso
> koax hagszoroidat lecserelem szeparaltakra.
Nehezen tudnad lecserelni
>Viszont teljesen igazad
> van, hogy egy koax is lehet nagyon jo minosegu. Raadasu l
altalaban
> olcsobbak mint a szeparaltak.
Olcsobbnak sokszor olcsobb, valoszinuleg azert, mert olcso
koaxokat gyart minden ceg, igaz az olyan is, dehat a
konkurrencia.. De mint irtad lehet jo az is, lehet dragabb is,
szolhat szebben egy jo koax mint egy ocska szeparalt, es ha
valaki nem akar barkacsolni a kocsijaban akkor vehet olyan koaxot
aminek a tweetere iranyithato, es jobb minosegu a hangszoro, es
ez minden extra epitgetes/atalakitas nelkul kategoriakkal jobba
teszi a hangzast.
AntForce
|
+ - | RE:katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia!
Igazabol gyari adatot nem tudok, en 1 eve hasznalok egy 1995-os Feliciat
-51.000 km- (mono-motronic - kozponti befecskendezeses), ezen meg az
eredeti kat. van kivulrol nezve kituno allapotban, tavaly osszel a
zoldkartya is nagyon jo lett. Kb. 1 honapja kellett a hatso kipufogot
cserelni, mert lyukas volt. Valojaban a kozepso dob is ki lett cserelve,
mert mar latszott azon is a kifujas nyoma.(elozo tulaj foleg rovid
varosi utakra hasznalta!) Csere kozben beszelgettem a kipu szerelovel, O
mondta, hogy a katalizatoros autokon hamarabb elfogy a kipu, mert a kat.
az el nem egett gazokat tobbek kozott vizze egeti el (ezert latni a kat.
autok kipujabol csopogo vizet) es, ha rovid utakon hasznaljuk (ertsd:
varosi kozlekedes) nem eri el az uzemi hofokot a _komplett kipu redszer_
es nem tud elparologni a viz. Ez a visszamaradt viz, ami megeszi a kipu
rendszert. Ugy tudom a kat. belsejeben valami keramia bevonat van, igy
az erre nem annyira erzekeny. Szerintem a nem megfelelo uzemanyag (eleg
egyszer olmosat tankolni es annyi a kat.-nak, vagy szennyezett ua.)
okozhat dugulast, vagy helyi tulmelegedest a kat.-ban. Ha szeteg a
belseje csak muszerrel lehet kimerni a hibat (CO, HC - zoldkartya, ha
eltomodik lefolytja a motort.
Mas.
Kolleganom Renault 19-esukben (kb. 90.000 km) rendesen zorog a kat.
belseje. Markaszerviz ragaszt!???, rogzit valahogy, de csak ideig-oraig
jo. Ok a cseret ajanljak - 100.000 Ft!!! a Renault eredeti kat. Szerelo
utangyartottat ajanl ~ 30.000 Ft!!, megsugja: Renault szerviz neha tole
veszi ezt az "eredeti gyari Renault" katot!
>Benzines autokban (speciel egy Suzukiban, ill, egy Skoda Feliciaban)
>meddig, hany km-ig kell kitartania a katalizatornak? Mitol tud ido
>elott tonkremenni, illetve milyen jeleket mutat, ha tonkremegy?
>Mekkora summat emeszt fol egy katalizatorcsere, csak gyariak
>vannak-e, van-e utangyartott, mi vele a tapasztalat?
>Szoval, ha valaki bovebbet tud katalizator temaban, ossza
>meg velem.
|
+ - | Rendor + ajanlo lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
irta:
>Sajnos nem egyszer lattam olyat, hogy valaki
>"vegigszabalytalankodik" egy uton, a rendor meg mintha nem is
>ott lenne, eszre sem veszi, nem megy utana, nem allitja meg.
Egyik multkori esetem: motoros rendor (egyedul) megallit a Hungaria
koruton, igazoltat. Kerdezem, hogy mi az abra, kozli, hogy rutin-
ellenorzes. Mindekozben kb. 140-es tempoban elzug mellettunk egy
motoros vagany. Mondom a rendornek, hogy talan inkabb ezekkel
kene foglalkozni. Valasz: azokat ugysem erjuk utol... (no comment)
irta:
>Eloszor azonban szeretnem felmerni
>a velemenyeteket, kell-e ilyen egyaltalan?
Nagyon jo otletnek tartom a kezdemenyezesedet. Nagy melo lesz
jol megcsinalni, de hasznos lenne mindannyiunk szamara. Hajra!!!
Udv, LP
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #394 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Egy nemreg vasarolt Golf II. kapcsan lenne kerdesem Hozzatok.
Mint kiderult :-( kellene cserelni egy par dolgot, es az lenne a kerdesem, hogy
ar
szempontjabol a kovetkezok realisak-e.
Belso feltengely csuklo-7000 Ft
(Jobb) Kerekcsapagy - 7000 Ft
Kormanymu felujitas - 8000 Ft - "uszik" az uton, valamifele
perselyeket kell cserelni
Munkadij - 7000 Ft (mindket csuklot cserelni kell)
Tehat aki jaratos a temaban, kerem jelezze vissza, hogy mi a velemenye
mert kivancsi lennek az arakra.
Elore is koszonom segitsegeteket (a valaszok term. maganba is johetnek)
Bela
p.s.: Bocs' a nem teljesen korrekt kifejezesekert
|
+ - | Autoberles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt AUTO!
Kerdesem a kovetkezo:
Egy kulfoldi ismerosom jon haza a nyaron. Szeretne itthon autot berelni. Biztos
olcsobb, ha nem utazasi irodan keresztul teszi. (Biztos, hogy olcsobb? Gondolo
m igen.)
Azt kerdezem az AUTO olvasoitol, hogy hol erdemes autot berelni, milyen lehetos
egek vannak es van-e valakinek ilyen iranyu tapasztalata.
A valaszokat - ha lehet - maganba is kerek, mert nem vagyok rajta a listan.
Koszonettel:
Vajta Matyas
|
+ - | re. teljesitmeny es nyomatek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
OK. Tenyleg elismerem ,baromsagokat irtam, de becsuletemre
legyen mondva, hogy nagyon keso volt.
Na ez ekes peldaja annak, hogy hogy lehet elb@..ni egy irast
minden kulonosebb erofeszites nelkul.
Sajnalom, hogy nem jott ossze, de azert ne egyetek meg.
Egyebkent nem akartam egzakt es minden tekintetben korrekt mernoki irast adni,
csak kicsit megfogahatobba szerettem volna tenni a dolgot. Valaki nemi
mechanika
korrepetalast javasolt, ami valoszinu elkene, bar egy szigorlaton mar tul
vagyok belole,
de ha en ezt korrekt mechanikai uton fejtegetem, akkor kb ugyanolyan sotet
marad
mint volt mindazok szamara, akik nem birtokoljak ezt a tudomanyt.
Tenyleg kerultek bele logikai es szakmai hibak, de a javitast is ugy fogom
megcsinalni
hogy az ugymond konyhanyelven legyen.
Le fogok ulni es vegig fogok gondolni mindent es megprobalom megegyszer.
Mar csak a becsulet kedveert is, bar azert azt elismerhetitek, hogy
a tema nem konnyu, mert megfoghatova kell tenni egy total mechanikai kerdest.
Szoval megegyszer bocsi. A javitast sajnos csak a jovo heten tudom elkuldeni,
mert addig vizsgazom.
Udv,
W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
|
+ - | Rendorok meg mindig (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>hogy sok rendor erre utazik. Az utszeli megallitgatasok sem jok
Akkor meg egy sztori, ha megengeditek... Kb. egy eve ugy
hajnal 3 fele tortenhetett. Megallitottak a Blahanal. En
bulibol jottem, igy elegge csapzott voltam, de semmi piat
nem ittam, mert amugy sem szeretem. Rendor vigyorgo arccal
(elore latva a jattot, amit majd kapni fog): "Joooooesteeet
kiiivanok! Iratait legyen szives..." Odadom. Nezi, mint
allat, de semmi rendellenesseg. Kisse elszontyolodva: "Al-
koholt fogyasztott?!" Megmondtam Neki, hogy egy cseppet sem.
"Szondat hajlando?!" Persze. Megfujatta velem, persze negativ.
Kozben, mig raktam el a papirjaimat, eszrevette a kupacban
megbuvo ket telefonkartyamat. Elkerte, es tapogatta vagy
fel percen keresztul oket. (Nekem csak jo felora utan esett
le, hogy mit akart veluk. Persze azt nezte, nem hamisak-e.)
A vegen mindent visszaadott, majd vicsorogva felem bokott
egy gyors, haragos "Viszontlatasra!"-t, majd intettek is
le a kovetkezo "aldozatot". Sajnos igy a hangsulyt nem
igazan lehet visszaadni, de _orditott_ roluk, hogy a bunte-
tesre/jattra mennek. Ezert rohadjon meg az osszes!
>> gyerekek, szajba a jo anyatokat,
>
>naaaa! hol erzed magad?
>
>> (alias disznool)
>
>nem szoltam.
Akinek nem inge, ne vegye magara. Ja, hogy rendor vagy? Akkor
megerdemled magad! (Mondhatnam, ugy kell Neked!)
Masreszt viszont az valoban igaz, hogy ha nagyon felidegesitem
magam, akkor sajnos kepes vagyok ilyesmire... (Hogy is mond-
ta Hofi? "Tuchtigek meg elsapadtak..." Nekik is ugy kell!)
Udv mindenkibe, ha rendort lattok, kopje'tek le a nevemben is:
Nagyak
|
+ - | rendor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A rendorokrol ket szot.
eleg sokszor igazoltattak mar, es egy szavam sem lehet.
>illetve gyomorgorcsot, ha lemeszelnek az uton.
mint idegeskedo tupus, eleinte en is gyomorgorcsot kaptam,
ha lattam, hogy integetnek, mivel sok hasonlo tortenetet
hallottam, mielott jogsit szereztem volna. de most mar nem.
a kocsim papirjai rendben vannak, a kormanyrol van mubizonylatom.
nem beszelek veluk lenezoen/ellensegesen (ahogy az emberek itt
pesten altalaban beszelnek - es nemcsak a rendorokkel).
Egyszer szoltak az engedely nelkuli nyomtavszelesitesert,
de elengedtek. tegnap 70 helyett 100zal mentem, mogottem
rendorkocsi, es nem foglalkozott velem. (nyilvan nem volt
nala meroeszkoz, es akkor nem tud bizonyitani semmit).
Egyszer - valszeg u.ilyen okokbol - szinten hasonlo sebesseg-
tullepes utan levillogott, igazoltatott, de nem szolt a
sebessegert. Mas alkalommal, 2 kozseg kozott (pest megyeben)
igazoltattak, es nem volt nalam a szemelyi... ..mondtam, hogy
jaj, nincs nalam - nem tortent semmi, sot, segitett megtalalni a
falut, amit keresunk, mert volt egy rovidebb, a terkepen nem
jelolt ut. Megint csak mas alkalommal a ket kutya randalirozott
a hatso ulesen, sot, az egyik meg is ugatta a rendort :), erre
egy szot sem szolt. nem is tudom, mi vonatkozik kutyaszallitasra,
de amit ezek muvelnek, az kimeriti a kozlekedes biztonsaganak
veszelyeztetese buncselekmenyet.
Maskor szoltak, hogy a hatso nap-rolot varosban nem hasznalhatom.
Normalis hangon valaszoltam, hogy sajnalom de nem tudtam,
hatramasztam es leengedtem. visszaadta a papirt es visz'lat.
Persze van aki ezt peldaul tulkapasnak es a demokratikus emberi
alapjogok labbal tiprasanak fogja fel, es felhaborodik. szerintem
meg a dolgat vegzi, 8 - vagy nemtom hany - oras szolgalatban, es
q. idegesito lehet, hogy mindenki "visszaszol". persze ezzel nem
azt mondtam, hogy a listan a rendorokrol sztorizgato'k 100%-a igy
beszel veluk, de eleg sok ilyet is hallok.
z.
PS. remelem nem kiabalom el, a rettegett "hatoson" fogok autozni
a hetvegen Bp-Pecs-Bp.
|
+ - | elado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi!
elado egy trabi. cim:
idezem a levelet:
a trabimat eladom. az ara 130E Ft.. '89 ev vegi, utolso ketutemu
szeria. keves extraval de extra jo allapotban.:) bmw jel van az
elejen.:) szeptemberben lejar a forgalmija. zold kartya meg ilyenek
vannak. muszaki vizsga is ketezer utanig. harmadik tulajdonos vagyok es
kb. 120 ezer km van benne. fenykepem van rola hogy hetvenottel is tud
menni (varosban).:) gyonyoru vajszinu!
z.
|
+ - | Re: Trabi 6V->12V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 6V-os Trabi 12V-ossa alakitasahoz a generatoron, akkumulatoron,
> izzokon kivul mi(ke)t kell meg lecserelni.
> En meg a biztositekokra gondoltam es a vezetekeket sem tudom,
> hogy mennyire birnak.
Gondolj csak bele: ugyanakkora teljesitmenyu fogyaszto aramigenye
a felere csokken, tehat a vezetekekkel nem lesz baj.
Kb. 15 eve lattam ilyen atalakitast, az inditomotor behuzotekercsenek
cserejere meg emlekszem (maga az inditomotor marad).
|
+ - | Re: 3 X re. Zasztava adalek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az auto kopottsagan inkabb az olajadalekok segitenek, mert az olajban levo
> adalekanyag jut el olyan helyekre ahol a motorkopasok lehetsegesek. Pl:
> Slick 50 ; Metabond ; STP stb.
Ez a (hamisnak bizonyult!) kijelentes a Slick50-nek 20 millioba kerult.
Dollarban.
"Slick 50, the engine oil additive manufacturer, has been banned from making ce
rtain
claims in it's advertising in America.
A Federal commission found the company's claims of increased performance and
reduced wear were unsubstantiated, and Slick50 has agreed to pay upwards of
$20M in damages to affected customers.
Source: Max Power magazine, March 1998"
|
+ - | Csilingeles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Valoban igaz lehet, hogy a kipufogo tomitetlensege
(a csovek osszeillesztesenel) halk csilingelo hangot
okoz?
Vagy honnan johet ilyen hang, ha a tul nagy elogyujtast
kizarjuk?
***************************************
Ákos
***************************************
|
+ - | Zsaru tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tortenet 1: Szfhvar fele tepek kenyelmes 120-szal, amikor beerek egy
rendort, persze fek, beallok moge, 78-cal suvit az allatja, minden
40-30-cas tablanak lemegy ala 2-3-mal. Alig voltam idegbeteg, mire megtettem
azt a par 10 kilometert. HA megelozod, neked annyi, igy kenytelen vagy
mogotte totyorogni.... Ha legalabb 85-tel menne, az elmegy, de igy !
Amugy a kivezeto szakaszon mindig mernek, szokasuk hogy a szakasz vegen
a terelotabla moge beallnak, es lezerrel mernek - mire meglatod oket,
mar ki is toltottek a feljelentest :-((( Aki nem ismerne, tok egyenes
4 savos ut, sehol semmi, baloldalt gyarak, jobboldalt puszta, es vegig
ott figyel az 50-es tabla ! Ez bunkosag...
Tortenet 2. Gyor alatt egy kis faluhoz (Kisber) erkezve vegre be tudtam
elozni az IFA konvojt, kanyar utan telepules tabla, kb. 20 meterre meg a
zsaru. Na mire eszrevettem, klatty ... Rendorba' megallit, szokasos
szoveg. Ja, TGK suzuki, de ulesek bent voltak, es 4-en voltunk :-) Szoval
mondja, hogy hat ugye 70-nel a lakott teruletnel eleg durva, 2 rugo.
Elismertem, vadaszom a zsetont, kozben - csevego hangon - mondom neki,
hogy milyen vacak ez a resz, nem lehet elozni, tele 40-nel caplato
IFA-kkal, aztan mire van egy egyenes szakasz, ott meg lakotterulet tabla
figyel, az ember nem is bir lelassitani ... Na, addig addig dumaltam, mig
aelokerult a 2e penz, adom a manusnak, erre visszaad 1500 at azzal, hogy
na jo, vegul is igazam van menjek isten hirevel, ja es 2 faluval arrebb
ott vannak a kollegak, vigyazzak az elozgetessel :-) Szoval azert vannak
jofejzsaruk, megnyeshetett volna gyorshajtasert, nem atalakitott autoert,
es a 4 szemelyert (2-re volt vizsgaztatva).
Ja es a vegpoen. Ra egy hetre szinten Gyorbe kellett mennem, hazafele
szinten IFA elozes, de olyan szarul, hogy a tablanal meg az IFA mellett
voltam, nem is lattam - pedig keszultem am, addig az osszes falun 50-nel
mentem at :-)! -, persze ismet klatty, ismet megallit ugyanaz a zsaru !
Kiszallok, nez, vigyorog - Nem talalkoztunk mi mar ? - Hat, persze en is
elrohogtem magam, mondom mi van, ezek az atkozott IFA-k, na a vege az
lett (Itt valami 100-zal mertek be), hogy mint "visszaesot" megvagott
2 rugora, de a sebko miatt a jogsimat is elvehette volna ...
Mondtam neki, legkozelebb ha erre jarok hozok neki csokit, ugyis mindig
osszefutunk :-)))
--
Udv:
Bunny
|
+ - | Re: rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Akkor egy tuti tipp ahol a het 7 napjabol majd mindennap mernek.
>Papa belterulete (talan 83-as ut) Gyor fele kifele ket vasuti atjaro,
>... IDE allnak be a rend orei egy piros ladaval, mintha csak
>ugy ott parkolnanak. Sosem allnak egy fel oranal tobbet egyhuzamban
>(szerintem addigra minden filmjuk elfogy ...
A papai rendorok amiota megkaptak azt a szakadt, piros ladat, szinte 24 oran
at mernek minden nap. Allitolag 90 szazalekban nincs benn film, csak
forgalomlassitas a cel (nameg aki visszamegy az fizethet is). Fel eve engem
is levillantottak ennel az atjaronal, de 45-nel nem mentem tobbel igy vissza
se mentem es papir sem jott (pedig sotet volt es biztos hogy villant)
Szeretnek meg egy rovid tortenetet hozzafuzni a rendoros temahoz.
A hugom volegenye szinten Papan kerekparuton biriglizett hazafele es nem
egett a hatso lampaja (az elso egett, de a hatsot nem vette eszre hogy
kiegett). Egy rendorauto az utrol utament majd keresztbeallt elotte es
igazoltatta ... Nem lehetett helyszinen elintezni, feljelentette. Jott a
papir, megfellebbeztek az osszeget, erre _targyalas_ lett belole majd a
gyerek fizetett 3000 Ft-ot.
Nem lampa nelkuli biciglizesert, hanem csak a hatso lampa nem egett. Ez
szerintem mar nagyon durva. (Bar Papan uagyanezert 17 evesen engem is
fejelentettek. 1500 lett a vege es meg priuszos is lettem. 10 eve ez sem
semmi volt.)
Viszont Papan a rendorok nem hazudnak es nem sajat zsebre dolgoznak.
Itt Pesten amikor megallitottak mindig megbuntettek, mindig sajat zsebre es
mindig olyanert amiert nem lett volna joga. (pl. nincs nalam a kotelezo
csekkje, csak a kotveny...)
Azt utalom, hogy ha penz kell neki akkor azt mondja hogy elveheti a
forgalmit, pedig nagyon keves dolog van amiert azt elveheti. Pl a sotet
folia nem ilyen (nem tudja bizonyitani hogy tul sotet).
A masik hogy azt mondja "...sajnos most mar helyszini birsagot sem adhatok,
mert eltoroltek, pedig akkor meg tudtunk volna egyezni...". Szoval a
helyszinit sehol nem toroltek el csak bizonyos keruletekben csekket kell
adnia. Ehelyett az allampolgart felrevezeti, ami nem szep dolog.
Igaz hogy keveset keresnek es csak igy tudjak kipotolni. Engem nem erdekel
hogy a birsagom a rendor zsebebe, vagy allambacsihoz megy. De csak akkor
buntessenek meg amikor "szabalysertek" es a buntetes merteke megfeleljen a
bun mertekenek.
Ha en nem okozok masnak kellemetlenseget, akkor mas se csinalja ezt velem.
(Viszont forditva nem igaz. Ha mas keresztbetesz nekem akkor az lehetett
veletlen is.)
Bocs ha hosszu lett.
BZS
|
+ - | =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= FIAT Cinquecento (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Évjárata: 1995. dec. 22.
Műszaki: 2001.
Zöldkártya: 2002.
Rengeteg extra tartozék.
ÉRDEKLŐDNI:
|
+ - | Generaciok, S2000 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello mindenkinek,
Oldboy>
Ne haragudj, ha ismeretlenul is megsertettelek, itt konkretan azert nem csodalk
oztam,
mert a mukso (most mar maradok ennel, bocs) ugy szallt be a kocsijaba,
mint a toloszekbe, es nagyon nehezkesen mozgott. El lehet azon
filozofalni, hogyan kap alkalamassagit, stb. Ez engem nem erdekel,
felolem a 100 eves dedim is vezethet,(a 65 eves tantim vezet is, a 70+
eves nagy-nagybacsim is) csak ha balesetet, kart okoz
akkor ISMERJE EL. Mindenkinek szive joga elvezni a vezetes semmihez
sem hasonlithato, felemelo erzeset, es csak sajnalni tudom azt
aki kihagyja. 8-)
Elismerem ,van bennem generacios feszultseg is, szubjektiv velemenyem es
szemelyes tapasztalatom, hogy az idosek figyelmetlenebbul es
nehezebben vezetnek, errol tenyleg tudnek meselni, de levelem nem errol szolt(p
edig ugy latszik,
sajnos ez a vegeredmeny). Az eletkor nem magyarazo csak leiro valtozo
kivant lenni, helyesen az ominozus mondat igy szolna > "De nem sokat,
mert alig birt mozogni, es..."
Egyebkent a fiataloknak lehet -talan- annyi mentseguk, ha rosszul
vezetnek hogy nem allt rendelkezesre eleg idejuk a kozlekedesi kultura
elsajatitasara (leven fiatalok), mig egy 60+ eves embernel azert mar eleg durva
, ha
elhagyja a helyszint, nem? Persze lehet hogy mar rosszul latott, es
nem vette eszre az esetet. Ja, es ezt nem gonoszkodasbol mondom, de
tortent mar ilyen, hogy oldalrol nekiment a busznak savvaltas kozben az
idos ember, es nem allt meg. Amikor utolertek(tuk) a Gellert ternel,
akkor kiderult hogy nem vette eszre az esemenyt. (?)
Nem akarok a generaciok koze mesterseges korlatot huzni, mivel van
ott egy-ket termeszetes korlat.
S2000. Szamomra az egyik nagyon szimpatikus vonasa a Honda uj 2000-es
motorjanak, hogy 3000 rpm-nel is lead mar 200Nm-t meghalado
nyomatekot. Ha valakit erdekel, akkor a www.vtec.net-rol elindulva
talalhat erdekes infokat
Csatlakoznek ahhoz az otlethez (Oldboy reszereol), amely a
szerelokkel kapcsolatos infok kozzetetelere iranyul, azzal hogy azokat
a szereloket is be kene mutatni akik nagyon tre munkat vegeztek, vagy
nagyon pofatlanok.
Best regards,
Mark mailto:
"The Turtle Moves
|
+ - | Re: Jogositvany elvetel... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Haho !
>
>
>:> 2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le a
>:> 4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan
kapta
>
>Huha !!! Mar 62-nel is elvehetik a jogositvanyt ???
Tudtommal elso alkalommal nem veszik el, csak birsag meg irgumburgum..
Masodik alkalommal is csak masfelszeres sebessegtullepes eseten vehetik el.
pl 50-nel 75 felett.
Szabó Zoltán, mailto:
|
+ - | Vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Torzskonyv story:
egy baratom vett volna egy Audi 100 2.5TD-t, az elado lobogtatta a 2
hettel azelotti bevizsgalasi jegyzokonyvet. Mivel a baratom kicsit
bizalmatlan, a vetel elott elvitte ujra bevizsgalni. Azota jar
kihallgatasokra, de nem Audival...
Szakirodalom:
egyszer mar ajanlottam, de ma jott meg a friss katalogus; ha valaki
muszaki leirast, javitasi konyvet, egyebet keres autokhoz, nezze meg a
Maroti Automuszaki Konyvkereskedest (1205 Bp, Nagykorosi u. 91. tel:
285-6608, 285-0116). Keresre ingyenes katalogust kuldenek.
Trabant 6V->12V:
> Azoktol akik mar foglalkoztak vele szeretnem megtudni, hogy egy
> 6V-os Trabi 12V-ossa alakitasahoz a generatoron, akkumulatoron,
> izzokon kivul mi(ke)t kell meg lecserelni.
> En meg a biztositekokra gondoltam es a vezetekeket sem tudom,
> hogy mennyire birnak.
Ne felejtsd el a fesz. szabalyzot, meg az ablaktorlo motort. En
kicsereltem a behuzotekercset is, de allitolag az felesleges volt.
A biztositekokat, vezetekeket hagyd nyugodtan, feleannyi aram folyik igy
rajtuk.
Udv:
--
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
|
+ - | Vontatás (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Mindenkinek !
Kerdesem van:szabad-e vontatni egy rendszam nelkuli, karambolos, de uzemkepes
autot ?
Kell-e ehhez utvonalengedely, es ezt hol milyen feltetellel lehet kerni?
Itt nem par km-es utrol van szo, hanem kozel 200 km-esrol.
Koszi a segitseget
Feri
--
|
+ - | Citroen BX javítási kézikönyv. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autóstársak!
Egyik ismerősömnek gondjai támadtak a '84-es BX ének kuplungjával és szeretni
saját maga megjavítani, de ehhez szüksége lenne rövid időre egy javítási
kézikönyvre.
Ezért, hogyha valamelyikőtök nélkülözni tudná egy hétvégére a jeles irodalmat,
akkor annak nagyon örülne, az ismerősöm, és az autója is.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Jó autózást!
András
|
+ - | AUTO loans...debt consolidation..and much more (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
go to:
http://www.netcom.com/~sauce/index2.htm
|
+ - | hifi meg skodri (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Hello Adam, Hello AUTOsok!
>
> Kicsit elmaradtam
> >Irogathatnank rola, hatha okosabbak leszunk :o)
> Amennyit en tudok, csak okosabb lehetek...:-ß
>
Bocsi, csak negy napig nem lattam a szamitogepemet, es sajna nem tudtam
valaszolni a kerdesedre, de ugy latom, hogy ezt masok mar megtettek
helyettem... ha lenne meg sotet folt, akkor irj nyugodtan, szivesen
valaszolok.
> lehet akar az autoba szerelni a magasat pedig a muszerfal kozepere.
> Sokkal jobb minosegu hangot alitanak elo (foleg a sokkal igenyesebb
> hangvalto miatt) mint az egyszerubb autohangszorok ahol a mely es
> magas egy egyseget kepez (ezt hivjak koax rendszernek)
Nem a komponens (szeparalt) szett szol jobban a koaxialisnal. Csak az
elhelyezesi lehetosegekbol adodnak a kulonbsegek. Ha a melykozepet fol
tudnad rakni a tukorharomszoghoz, ugyanolyan jo lenne a hatas... csak
hat kicsit nehezen megvalosithato...
Egyebkent az a gond, hogy a magas hangokbol nem igazan fog feljonni
sokminden a fuledhez, mert sokkal jobban csillapodik, mint a kozep
hangok, es valahogy ezek melett nem is lesz igazan tere a zenenek.
Mellesleg az ember akarcsak a mely hangoknal, a magasaknal is elegge
lecsokkent lokalizacios keszseggel rendelkezik. (a pontosabb freki
hatarra nem emlexem, nem akarok hulyeseget mondani) Regen, amikor elol
csak egy ketutas koax hangszorom volt, nem voltak szepek, igaziak a
magasak, de ha ledugtam a fejemet a padlohoz, akkor mar egesz turheto
volt... csak hat igy vezetni kicsit nehez :o)
> Ja, és a Skoda 120L nek a 80 az utazó sebessége, nem a végsebessége. Az
> valahol 140 körül van.
> Tavaly náron két fiatal srác egy 105-ös Skodával a Balaton felé kb 130
> -a tempónáelőzött meg.
> Ez azért elég bátor volt....
>
Ugyan mar.... ilyet en is szoktam csinalni :o)
Regebben szo esett a sportlegszuro es a skoda kapcsolatarol. Most kb ket
hetig legszuro nelkul jartam ( a regi koszos volt, es nosza, hat
kiprobalom). Az eredmeny? Igazan semmit nem ereztem, egyaltalan nem ment
jobban... Szoval nem sportlegszurobe fogom fektetni a penzemet...
> >> Egyebkent csak azert kell a 98, hogy a majd maasfeeltonnas!
> >> kasznit valahogy elvigye... A szerkezet lustasaaga olyan, mintha
> >> egy Ladaban tiz zsaak cementet vinneenk egyfolytaaban :-((((((
>
> >Mar bocs, de a nagyobb oktanszamu benzinben nincs 'tobb energia'!
> >Szerintem csak akkor tudsz tobb erot kihozni a motorbol, ha emellett a
> >kompressziot is megnoveled. Pont azt turi jobban a magasabb oktanszamu
> >nafta.
>
Hat nem tom, en valahogyan mast tapasztaltam... Tankoltam 95-os benzint,
es kicsit lustult az auto, nosza, gyujtasallitas, de nem lett jobb. Ket
teli tank 95-os utan meguntam, ujra 98-ast raktam bele, ismet a regi
:o) Regen, emlexem, amikor meg trabantom volt, kaptam neha egy egy
kanna 98-ast ajandekba... hatarozottan jobban ment tole a trabi (habar
igaz, hogy akkor a gyujtast nem alitgattam)
Udv.....Adam
|
+ - | Re: Trabi 6>12 V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> Sziasztok !
>
> Azoktol akik mar foglalkoztak vele szeretnem megtudni, hogy egy
> 6V-os Trabi 12V-ossa alakitasahoz a generatoron, akkumulatoron,
> izzokon kivul mi(ke)t kell meg lecserelni.
> En meg a biztositekokra gondoltam es a vezetekeket sem tudom,
> hogy mennyire birnak.
>
En regen a trabimat atalakitottam. Szoval a lista:
Generator, akkumulator, izzok, mint emlitetted, plusz az onindito
behuzomagnese, indexrele, ablaktorlomotor, a biztositekok es a vezetekek
maradhatnak.
De megeri a dolog, utana vegre nem kelett a 6-voltos fenyszoro gyer
fenyeben pilslakolnom, es az indexemet is lehetett latni...
Udv.......Adam
|
+ - | rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
1997 december 23, 20 ora utan, Rabafuzes-Kormend-Veszprem utvonal. 3
traffipax, es helyenkent hatalmas ko:d. Forgalom 100-zal nyomul az
orszaguton. Mogottem egy ideges Passatos 130-cal elozgeti a nepet. Ketszer
visszaeloztem, amikor fizetett. ;) Harmadszorra megint elhuzott mellettem,
mert visszavettem 85-re magam, mivel elottem kb. 500 m-rel fenyvisszavero
csikokat lattam egy feher Astran. Nem is csalodtam, Passat 130-cal
megelozte azt is, majd 3x felvillant a kek feny mogotte. Utana 80-nal ment
tovabb, nem allitottak meg. Lehet, hogy lustak voltak foglalkozni vele,
vagy "karacsonyi akcio" volt, nem tudom. 1 km utan rendor be a
benzinkuthoz, Passat ujra 130-cal. 5 km mulva megint "fizeto parkoloban"
volt. Van, aki nem tudja mikor kell abbahagyni... :-)
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
U.I.: Tervbe van veve valamikorra az orszaguti 80-at 100-ra emelni? Kezd
olyan velemenyem lenni, hogy csak azert nem teszik, nehogy elapadjon a
bevetel.
|
+ - | porsce 944 85.5 futes? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok
font nevezett allat FUT! viszont nem hagyja abba :) ez ilyen elektromosan
tekeredo fajta, nem tudjatok pontosan hol erdemes kezdeni a javitasat?
ps: ha valakinek kuplung illetve valto baja van ilyennek, akkor tudok
tippeket adni :>
Leto
|
+ - | Hasznalt autot vennek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tisztelt szakertok,
Tudnatok nekem tanacsot adni, hogy kb 1 millió Ft-ert milyen hasznalt autot
lehet, erdemes venni?
Ha van valakinek altalanosabb tapasztalata kerem ossza meg velem.
Kosz
RL
Ui: A torzskonyv tema a helyzetembol kifolyolag engem is erdekel!
|
+ - | Re: Jogositvany elvetel... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 25 May 1999 02:44:01 EDT, (Antal Attila)
wrote:
>:> 2) Nekem is van nyomozo ismerosom . 62 km/h-val meszeltek le a
>:> 4-es uton 50-es tablanal. Kollegai elvettek a jogsijat , 6 honap utan kapta
>
>Huha !!! Mar 62-nel is elvehetik a jogositvanyt ???
engem ketszer allitottak meg igy, egyszer Hegyeshalom utan ejszaka
valami faluban a nagy sotet magyar ejszakaban, akkor 60 korul mentem,
masodszor meg itt a XIV. ker. Mogyorodi uton, akkor 63 km/h -mutatott
a Tipo digitalis kilometeroraja, es elengedtek azzal, hogy "maskor
lassabban". Ja, elotte meg a Stefanian kaptak el, amint a Skoda 120L
jarganyommal 67 km/h -val szaguldottam, akkor 2000,- Ft-t pongettem.
Udv: Zak
|
+ - | onindito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
gpeti irja:
>1.: Az onindito neha nem indit. A bendix nem huz be
>(meg sem moccan). hol keressem a hibat?
Ket dolog kozt dell kulombseget tenned. 1. A bendix behuz, kattan, de nem
porget. 2. Be sem huz.
> a: behuzo magnes gyenge vagy menetzarlatos
Ezt egyszeruen megmerheted, hogy inditaskor a bendixbe megy-e a love. Ha
nem, akkor a rele rosz (ha van, vagy a kulcs erintkezok, stb), ha igen,
akkor a bemenet es a tekercs! masik vege kozt merd a lovet inditas kozben.
Igy ellenorzod hogy nem foldelesi hibad van, ha igen, akkor a motor
foldelese a vazhoz korrodalt.
> b: rugo eros
Nem. Ha be sem huz, nezd feljebb. Ha behuz, csak nem forgat, akkor
gondolhatod a rugo eros, de nem. Inkabb a bendix vegen levo kontaktusok nem
erintkeznek, avagy a behuzasi hossz nem eleg hosszu es nem eri el az
erintkezoket. Az erintkezoket egyszeruen kijebb hajlitod hogy hamarabb
elerje a behuzo la.
> c: szenkefek (bronzkefek) kopottak (szerintem nem azok)
Meg nem lattam, bar lehet. Ezt konnyu ellenorizni es tisztitani.
> d: egyeb elektromos kontaktus (nehanyat mar atneztem)
Nehai rovidzar a korben igen elvezetes. Amikor vizsgalod jo, amikor nincs
idod akkor vacakol. De ha sikerul elkapni amikor akadekoskodik, akkor
szisztematikusan kezdeni: inditas kozben merni mindket oldalt, aram es
foldeles: forgato tekercs bemenet es akku, behuzo tekercs bemenet, rele,
kulcs. Ha nem, akkor megkerded, tenyleg kell menned?
>az inditomotor allando
>magneses kialakitasu - en meg ilyet nem lattam.
Ezek allitolag erosebbek.
Langyos motorra nezd meg O2 erzekelot. Az csinal ilyet.
Gabor
|
+ - | Vezetestechnika automata valtoval es amit az automatakr (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Keedves Autosok!
>
>Nagyon jo ismertetoket olvasok ebben a rovatban. Engem most eppen az
>erdekelne, hogy az automata valtos kocsik vezetese soran milyen
>sajatsagokra kell vigyazni, hogyan lehet a fogyasztast csokkenteni, stb.
>Elore is koszonom a sok jo tanacsot!
>
>Peter
Hali!
Nos egy idoben jomagam automata valtos jargannyal kozlekedtem, nem olyan
sokat, egy "profi automatas" biztosan tobbet tud errol, de van nehany
tapasztalatom ezzel kapcsolatban, ezeket megosztom a nagyerdemuvel.
Eloszor is ugy tudom nagy kulonbseg van a regi es ujabb automata valtok
kozott.
Az ujabb automatak alatt azokat az intelligens, tanulekony valtokat ertem
amiket mostansag az autogyarak epitenek be a kocsikba.
Ezek mar sokkal jobbak, mint a regiek, legalabbis a szakirodalom azt
mondja,
mert ilyen kocsit sajna meg nem vezettem.
Jomagam egy regebbi geppel (1981-es Renault 20 TS) jartam, amiben meg a
jol bevalt regebbi fajta automata volt.
Eloszor is az automata elonyei:
- Sokkal kenyelmesebb, mint a manualis, nem kell valtani, kuplungolni,
ez foleg a varosi araszolasnal jo, ahol az ember felengedi a kuplungot,
elindul, kinyomja, fekez, megall.
Ha megindul a sor ezt ujbol eljatsza, pedig lehet hogy csak ket metert
halad elore, ami az allando pedalnyomkodastol eleg faraszto egy ido utan.
Mivel automatanal van bizonyos "kuszonyomateka" a valtonak, ami azt
jelenti hogy D-be vagy barmelyik eloremeneti fokozatba
rakva kb. 3-5 km/h-as sebesseggel magatol, a gazpedal lenyomasa nelkul
megy,
ez az araszolast nagyban segiti!
Ez pl. emelkedon is jo!
Tehat a sorban araszolasnal nem kell nyomogatni a pedalokat, max. a
feket,
eleg mindig uresbol eloremenetbe valtani.
Szerintem ez a legnagyobb elonye!
Sorban allasnal persze vigyazni kell arra hogy ha eloremenetben van,
rajta
legyunk a feken vagy tegyuk uresbe, mert a kocsi "elmaszik".
Amikor en eloremenetbe tettem es fekeztem, nagyon kellemessen tudott
razkodni a gep, amit alacsony fordulaton is csinalt, na ez kifejezetten
idegesitett, ugyhogy lampanal uresbe tettem mindig.
Masik elonye hogy nem fulladhat le a motor inditasnal!
Ez foleg kezdo vezetoknel lehet jo, bar en is ertekeltem, par ev "hideg
reggel a Skoda motor nem igazan akar menni" effektus utan, foleg
varosban. :))
Lampatol valo indulas utan, remekul lehet gyorsulni orrfujas kozben is,
mert
nem kell valtani. :))))
(En ezt foleg a megfazos korszakomban ertekeltem.:)
Gyorsan lehet pl. eloremenetbol-hatramenetbe kapcsolni, ami nehany
rosszabb
manualis valtonal kifejezetten nehez.
Nagyjabol en ennyi elonyet talaltam, most jojjenek a hatranyok:
- Utaltam sokszor amikor a valto "helyettem gondolkodott"!
Automatanal a (regebbieknel legalabbis) ugy volt megoldva a visszavaltas
hogyha padlora nyomtam a pedalt volt egy un. Kick-down kapcsolo, ami a
padlora nyomott pedalt erzekelte es ilyenkor visszavaltott.
Na most sokszor nagyobb fokozatban, kis fordulatszam mellett pl. mintha
50-nel negyedikben mennel, kellene egy nagyobb gazt adni hogy tudjal
viszonylag jol gyorsulni meg ebben a fokozatban.
Na persze nagy gaznal mindig visszavaltott, nem is szolva arrol hogy
autopalyan 140-nel, egy harmasba valo visszakapcsolasnal mar igen
magas a fordulatszam!
Raadasul itt nem tudod azt megcsinalni hogy 50-nel pl. felkapcsolsz
mondjuk otodikbe mint a manualisnal.
Az automata altalaban a legnagyobb nyomatekot ado tartomanyba kapcsol
a sebessegtol fuggoen, en legalabbis ugy vettem eszre!
Ez persze azt jelenti hogy a fogyasztas is igen megno!
En a fent emlitett 2 literes geppel varosban nem igazan tudtam 14 liter
alatti fogyasztast produkalni!
Ha gyorsulni akartam a fokozatokat csak padlogazzal lehetett huzatni,
amit nem tartottam egszseges dolognak, amugy meg nehany sebesseg-
tartomanyban a nagy teljesitmenyu motor ellenere (kb. 110 LE)
meglehetosen
lusta volt.
A felvaltast en ugy tudtam elerni hogy ha elvettem a labam a gazrol,
akkor
neha elobb felkapcsolt, mielott elerte volna a megfelelo fordulatot.
(Bar ez a szakirodalom szerint a regi valtok hibaja, mert a fent emlitett
eset pl. szerpentinen valo felkapaszkodasnal kanyar elott igen rossz
lehet!.)
Nem is szolva a horribilis javittatasi koltsegekrol, amik a leggagyibb
automatanal is szazezrek! kornyeken mozognak.
Az enyembe csak az olajcsere es a szuro (igaz, gyari Renault szuro es
szintetukus olaj!) majdnem 25.000 penz volt!
Arra pedig kulonossen ugyelni kell az automataknal hogy a rendszeres
olajcsere meglegyen.
Sajna az enyemnel ez nem volt meg ugyhogy a valto szepen lassan
elkezdett mokazni es nem igazan akart valtani!
Miutan ezt meguntam es elvittem szakszerv!zbe ott azt mondtak a
javittatas kb. 150-200e penz lesz!!
Ekkor lett elegem az automata valtobol es hosszas keresgeles utan
talaltam olyan szakit aki kicsereli nekem az automata valtot
egy manualisra!
Mivel az enyem raadasul ritka tipus is volt, sok bontot bejartam, mire
sikerult hozza illo valtot talalni.
A franciak ugyanis vigyaztak hogy csak az azonos tipus, azonos evjarata
stimmeljen hozza!:((
Ezt a manovert csak olyanoknak tudom ajanlani akiknek, mar nagyon
unjak az automatat vagy olcson jutottak hozza a kocsihoz es nem
akarnak tole megvalni, mert ahhoz tul jo, (mint en:) ugyanis
az atepites hosszadalmas es koltseges dolog, raadasul a siker
nem garantalt!
Nekem nagyjabol mar egybe van, de van nehany gyermekbetegsege.
Ami pozitivomokat viszont eszeletem az atepites utan:
- Sokkal jobb fogyasztas, kb. 3 literrel eszik kevesebbet, most
ha varosban kimelem 11 liter alatt tudom tartani a fogyasztast!
- Sokkal jobb gyorsulas es vegsebesseg, az auto erezhetoen sokkal
jobban gyorsul es a vegsebessege is nagyobb lett. (kb.150-r<l
180 km/h-ra (4-sebess'ges valtcval!)
- Van normalis motorfek, ami automatanal csak korlatozottan volt.
- Oda valtok ahova akarok es ugy ahogy nekem tetszik!
Summa-summarum, en az automata valtot annak ajanlanam akinel a
kenyelmi szempontok az elsodlegessek, nekem inkabb a teljesitmeny
es a fogyasztas volt a lenyegessebb.
Bocs, a kicsit hosszu levelert es az esetleges hulyesegekert, nem
vagyok szakember csak egy atlagos autos.
Udv.
John B.
|
|