Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 162
Copyright (C) HIX
1998-10-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 help - bontok (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Egy-ket dolog (mind)  44 sor     (cikkei)
3 Re: Honda (mind)  19 sor     (cikkei)
4 subscribe (mind)  1 sor     (cikkei)
5 Olasz kozpontizar, matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
6 kutak, ekezetek, hixlistak. (mind)  40 sor     (cikkei)
7 automobil 98 (mind)  69 sor     (cikkei)
8 ======================================================= (mind)  39 sor     (cikkei)
9 Olom (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Biztositas (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Halogen es kutvita (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Re: Minden + Skoda tunning ( 95 sor ) AUTO #160 (mind)  13 sor     (cikkei)
13 're: elektromos ketyerek'-re adott valaszok (mind)  168 sor     (cikkei)
14 Magyar auto (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Oktanszam (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Kozponti zar, MOL (mind)  25 sor     (cikkei)
17 re: sport legszuro (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Erdekes eset (mind)  39 sor     (cikkei)
19 elektromos kutyuk (mind)  50 sor     (cikkei)
20 Matrica !! (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Bemutatkozas (mind)  7 sor     (cikkei)
22 motorszam (mind)  77 sor     (cikkei)
23 Re: Olajcsere (mind)  58 sor     (cikkei)
24 lopas, izzo (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Re: kutak (mind)  5 sor     (cikkei)
26 Re:elektromos ketyerek (mind)  23 sor     (cikkei)
27 Olajozott (mind)  56 sor     (cikkei)
28 Lancia (mind)  6 sor     (cikkei)
29 olaj + ismét skoda tunning (mind)  44 sor     (cikkei)

+ - help - bontok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
tippeket szeretnek kapni az ugyben hogy milyen bontokat erdemes zaklatni
elektronika ugyben. Az auto nem tul gyakori sajnos, egy Pontiac (Daewoo)
LeMans lelkerol lenne szo, es igen horribilis uj arakkal remisztgettek a
szervizben..
Udv,
			Zsolt
+ - Egy-ket dolog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>xenon gaz van halogen helyet
Ez vicces. A halogen az nem egy gaz, hanem gazok csoportja. A Mendjelejev
fele periodusos rendszer utolso oszlopaban talalhatoak es a legstabilabb
gazok. A xenon is itt helyezkedik el.

>> 1,8TD Ford
Az 1995 elott gyartott 1,8D es 1,8TD motorok voltak a Ford ceg legnagyobb
selejtjei. A legnagyobb tipushibajuk a vezermuszij emesztese
(30.000km-kent le kell cserelni gyarira, ha nem akarsz 150EFt-os hengerfej
generalt). A 2,3D Sierrak (es 2,5D Scorpiok)(Peugot motor) viszont igen
jok ahhoz kepest, hogy francia motor van bennuk.
(Egyebkent tudok egy elado 2,3D kombit 1985-os)
Az 1,8D-rol lehet vitatkozni, am nem csak tudobol irtam a fentieket, hanem
egy Ford alkatreszbolt tapasztalata all a hatam mogott. 

>>VW Polo
Sokkal finomabb olajat nem erdemes belrakni, mert ugyan hidegen kicsit
jobban fog jarni a motor, de az olajfogyasztas nagyon megnohet (a
vekonyabb olajbol sokkal tobb tud atjutni az egesterbe. Szerintem ha olcso
olajban gondolkodsz akkor a MOL Botond motorolajat vedd meg. A fenti
olajjal en szazezer kilometereket tettem meg a sajat Polommal es utana az
injektoros BMW-mmel. Szerintem jok a MOL olajak (es a benzint - dieselt
sem vizezik).

Tudok meg ket elado autot:
1981 Passat 1,6D kituno allapotban sok extraval. iar:380eFt
1985 Ford Sierra 2,3D jo allapotban, kombi iar: 400eFt
Tel: 30-9756375

Mas: Kedden este gyorsulasi verseny a Hungaroringen! Szurkoljatok a zold
C-Kadett Coupe-nak!! 

**************************************************************
*      ,                                                     *
*     Zaruba Gergely MSc.Of CS.    PhD. Student of the       *
*         High Speed Networks Laboratory on the              *
*     Department of Telecommunications and Telematics,       *
*            Technical University of Budapest                *
*                                                            *
* e-mail:             Tel:+(36) 1 4633119   *
* http://hsnlab.ttt.bme.hu/people/pages/zaruba.gergely.html  *
**************************************************************
+ - Re: Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella

> A Honda motorokkal kapcsolatban csak annyi, hogy a VTEC
> motoroknal a max forgatonyomatek 90%-a mar 1000 koerueli
> fordulatszamon rendelkezesre all. Tehat a motor mar
> kis fordulatszamon iszonyatosan huz. Vezettetek mar CRX-et? 

A  CRX  4000prm-nel kezd igazan huzni, onnantol van igazan
elemeben. A szelepvezerles 4700prm-nel kapcsol, utana erzed az erot.
A fogyasztasa valoban alacsony, nekem 6.6 az atlagfogyasztasom, 
amiben van varos, orszagut, sztrada. 



> Az olajon nem illik sporolni.

Mindenkinek ajanlom a Castrol olajakat.

BoP
+ - subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subscribe
+ - Olasz kozpontizar, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re:Matrica, benzinkut ( 23 sor )
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Olaszorszagban a piros lampanal a csomagtartokat szoktak regebben
>kipakolni - azota az olasz kozponti zarak a csomagtartot csak zarjak,
>nyitni neked kell kulon gombbal v. kulccsal.

Errefele szerencsere meg nem nagy divat ez a fajta kipakolas, igy a 
hetvegen egy laza mozdulattal meg is szuntettem eme fogyatekossagat
az automnak. Engem irtora zavart, hogy mikozben a csalad ki-be maszkat
az autoba, mindig mehettem en is kinyitni a csomagtartot (es persze 
leallitani a motort).
A matricas 5let kivalo, maximalis tamogatasom. Valami szolid, de megis 
lathato feliratot kellene alkotni. Hasonlora gondolok, mit amit az 
autokereskedok ragasztanak a hatso szelvedore. A "HIX-Auto" boven megfelelo.

        Rob.
+ - kutak, ekezetek, hixlistak. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

MOL: ellenszenvesek es unottak, olajat akartam venni,
es csak annyit kerdeztem, hogy kopott motorba melyiket
ajanlja, de a valaszadas fizikai fajdalmat okozott szegeny
kutasnak. (legalabbis ezt olvastam le az arcarol.)
A kasszas olyan lekezelo, mintha az eladoi poszt lenne
az a szakma, ahova csak a kihala's elven lehet bejutni.
Az ember otthagy 10 rugot (benzin+olaj), akkor ne legyen
lenezo.

Total: nem tetszik, hogy a kutas elszedi a toltopisztolyt.

Shell: ugyanez, de (valoszinuleg fonoki parancsra) mindig vegig-
kerdezik, hogy szelvedot, olajat, vizet, kerekeket, kuplung-
kinyomocsapagy kopottsagat, stb. ellenorizze-e. nem, nem, 
nem... nem beszelgetni megyek oda :-)

Aral: mindenki bekenhagy, bekesen tankolgathatok. itt csak
az a negativ, hogy a kartyatulajdonosok eleg lassan fizetnek,
sokaig tart a procedura, ezert rengeteget kell sorbaallni.

----------

Ekezeteket ne irjatok (szerintem) !

"El_ssz_r is a sok sok sz_m _ta h_z_d_" 

nalam igy jelennek meg... ezeket az uzeneteket 
sosem olvasom el...

---------

:
"talakozik egy megrogzott hix-auto -s es egy hix-para -s"

hihihi :-)  [szia!]


z.
+ - automobil 98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szombaton megneztem az automobil 98 szakkiallitast
a BNV-n. Akit nem mozgat, az PgDn nyugodtan. :)

Az A, B, C, C2, D es F pavilonban, valamint a szabadteruleten
zajlott az egesz. Nem autoszalon volt ez, hanem szakkiallitas,
tehat maganembereknek inkabb csak bameszkodnivalo. Vasarolni
nemigen lehetett, inkabb uzletet kotni. Alkatresz nagykereskedesek
es egyeb nagyker, hat ezen nem sok neznivalo akadt. A Ford Focus 
(bemutato az oktoberi A2-ben)  erdekelt volna. Orankent kezdodott
a Ford Focus Show. Termeszetesen csak az elso sor latott valamit,
es a nagy tomeg miatt oda sem lehetett ferni (gyalogosan amugy
sem vagyok egy ferkozos-tolakodos tipus). Persze nekem akkor 
lenne focus-om, ha majd 20 eves lesz, mint most a Capri.

Ami igazan erdekes volt (talan jol emlekszem, hogy a D pavilonban),
a Hunguest veteranauto kiallitas. Rollsroyce nehany peldany, egy
Chevy Corvette a legelso tipusvaltozatbol, Csajka (alatta nejlon, 
csopogott belole az olaj, Rakosi autoja volt), Skoda Tudor (erdekesseg
amit nem tudtam, hogy a Tudor a two-door -bol ered), Jaguar, Alfa,
regi MB, USA V8 aszfaltszaggato, Willys Jeep, regesregi Citroen,
stb. Egy magyar kit-car, megrendelheto 3,5 mFt-ert : 
2 uleses, "csoros", bortetos, termeszetesen sotetzold, Lada kerek
muszerekkel. kicsit talan fapados (pl futes ohne) - de ez nem is 
munkaba-jaro auto. (motor-adatok sajnos nem szerepeltek a papiron).

Ugyanebben a pavilonban volt 3 versenyauto, 1 lada, egy skodafavorit, meg
egy audi, ha jol emlekszem. "A" v. "N" csop rally vagy rallycross ? ezt nem 
tudtam igy megmondani, ranezesre. :-) Mindharman "voltak mar hasznalva",
ez egyertelmu volt a kasztni allapota alapjan. Termeszetesen gyerekek 
benne, tepkedtek a valtot...

Egy masik pavilonban (a haszongepjarmu-alkatreszek koze suvasztva)
megcsodalhattuk azt a kocsit, amit a tv-ben is reklamozott magyar
srac tervezett, teljesen egyeni alvaz, felfuggesztes, kasztni, benne
egy Ford motor. A srac szemelyesen a helyszinen.

A szabadteruleten a magyarorszagi marka-klubok ! Ez miatt erdemes
volt bejonni. Capri club...! hm....! MkIII volt csak (sajnos), egyiknek teljese
n
egyeni kasztni, masiknak pedig kromtol roskadozo gephaz, V4-es moci.
Kipufogok oldalt, a kuszob mellett, krom hegyek. dob sehol, ures cso...
kromozott szelepfedel, legszurohaz, stb. benzinvezetekek femhazban
(lasd tusolo vizvezetekenek femburkolata). AACH: V8, fojtatlan kipufogok,
kepzelhetitek a hangzast. Opel club.... ketajtos tuzpiros Opel Record,
hatul megemelve, feher belsovel... Ugyanez XXL kivitelben: V8-as (!!)
motorral. (gondolom, az nem Rekord volt, nem lattam a tipusjelzest.)
Manta A, citromsarga, gyonyoru.... - ilyenbol nemsok van.
Egy regi Taunus (Ford) is akadt, az a legregebbi. Almazoldmetal
busz-meretu nyitott-tetos Cadillac, a fenyezeshez passzolo ruhaba
bujtatott tulajdonos-feleseggel.

A kiallitas hifi reszehez oda se mentem, ismeritek, kb ugy nezett ki,
mint amikor a 80as evekben a 13wattos Vidi-hez szokott magyar nep
ellepte a Mariahilfer-t... a hostessek meg csak nezegettek... a hulye-
gyerekek beultek a kiallitott kocsikba... helyettuk is nekem egett volna
a pofam ha odamegyek az egesznek a 10meteres kozelebe.

Sportkormanyok es -valtogombok, alu- es kromozott acel felnik,
gumiabroncsok... gyonyoruek. persze a magyar ember azonnal
erdeklodik, rabo:ko:dve, hogy "az meg hogye'rt?" (engem is zavart,
hogy nincs ar, dehat a Ladara ugysem raknek 15" felnit 215os
gumival, foleg ha darabonkent annyi az ara, mint az automnak.
A standok az uzleti partnerek csalogatasara voltak felallitva, nem pedig
azert, hogy a prospektusgyujtogeto regiautotulaj hatha vesz egy
garnitura kereket...)

A belepo 600Ft/felnott, korso sor 210Ft.

zoli
+ - ======================================================= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Olajcsere ( 17 sor )
> Idopont: Sat Oct  3 16:38:29 EDT 1998 AUTO #160
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Hello!
>Van nekem itt egy VW Polom (1983, 1.05 benzines), amiben olajat kellene
>cserelnem. Most jon a hulye kerdes: A szervizkonyv SAE 20W50-es olajat
>ajanl, beletehetek-e ennel jobb viszkozitasu olajat (pl. 15W40)?
>a) nem szabad
>b) nem ajanlott
>c) tokmindegy
>d) ajanlott
>Az en logikam azt sugja, hogy a d) verzio a jo, de azert jo lenne ha
>valaki hozzaertobb megnyugtatna.
>Arra is kivancsi lennek, hogy mi a velemenyetek a bevasarlokozpontok-
>ban kaphato akcios 'noname' olajokrol? (pl. a Praktikerben valamilyen
>nemet olajbol (15W40) 1000 Ft 5 liter)
>Legyszives cc-zetek maganba, hogy minel elobb megkaphassam a valaszt.
>Elore is kosz a segitseget.

>Andreas

Hello !

Mibol gondolod, hogy a 15W40 az jobb mint a 20W50 ???
Az elso szam arra utal, hogy birja az olaj a hideget (mennyire dermed meg,
stb.)
Minel kisebb, annal jobb !
A masodik szam arra utal, hogy birja az olaj a meleget (mennyire higul fel,
stb.)
Minel nagyobb, annal jobb !
Hogyha az eloirtnal 'jobb' olajat akarsz hasznalni (nem latom ertelmet),
akkor az elso szamjegy legyen kisebb, a masodik pedig nagyobb a gyarinal.
Bocs hogy nem voltam 'szakszeru', de most nincs idom utananezni.

Mint ahogy azt mar valaki irta, az olaj aran nem erdemes sporolni !

Zotya
+ - Olom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok!

Emlitettetek, hogy a Ladanak szuksege van az olomra. Miert kell neki?
En kb. 1 eve nem tankoltam bele olmozottat. Ettol nagyon tonkremehet?

--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Osszetort az egyik kodfenyszoro a Dedramon. Regen, mikor meg
biztositonal dolgoztam, bevalt gyakorlat volt, hogy ilyenkor rafog-
tak egy elozo teherautora, amin ugye nincs bonus-malus rendszer,
es a biztosito fizetett a kotelezo felelosseg-biztositasa terhere.
Mukodik ez meg?

-= Pry =-

U.I.: Elnezest a tisztessegesektol.
+ - Halogen es kutvita (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Figyelem ! Most megint kotozkodni fogok !

> Egyébként ha nár halogénizzón gondolkozol, ajánlom a Philipset, amiben
> xenon gáz van
> halogén helyett, mert tényleg sokkal jobb.
Regen erettsegiztem kemiabol, de meg emlekszem ra, hogy a gazok
egy csoportjat illetve a periodusos rendszer egyik oszlopat halogen
gazoknak
hivjak. Ezek a kovetkezok:
Helium, neon, argon, kripton, xenon, radon.
/kotozkodes OFF/

A kutakrol meg a kovetkezo a velemenyem ill.
megjegyzesem.

Hozzam legkozelebb Shell kut van. Borzaszto benzint adtak regebben.
Mar nem jarok oda. A Totalhoz jarok.
Haverom dolgozott valamikor az Avantinal.
Az Avanti is kulhonbol hozza a naftat.
A kutakat altalaban helyi ceg uzemelteti, aminek a kut tulajdonosaval
van szerzodese. Az udvariassag egyertelmuen a helyi ceg vezetesetol fugg.
Az uzemanyag minosege mar kicsit mas kerdes. Az Avantinal
a rendszer annyira zart, hogy a dolgozo keptelen hozzaferni
a tartaly tartalmahoz. Sem beletenni, sem kivenni nem tud.
Mas kutaknal ez nem tudom, de sejtesem van rola, hogy
miert kaptam vizes benzint a Shellnel. Sokan dicserik Shellt.
Ott biztosan mas emberek uzemeltetik.

A matrizarol meg annyit, hogy az egyertelmuen AUTOs HIX
legyen. Legfeljebb kiteszem melle meg a TIPP es a MOKA
matricajat is. :-)
A PARA lista tagjai meg ugyis telepatiaval jeleznek egymasnak. 
:-)

Udv. Tibi
+ - Re: Minden + Skoda tunning ( 95 sor ) AUTO #160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 2 Oct 1998  wrote:

> probáljátok ki. 1600 köbcenti és 162 lóerő! Mutassatok nekem még egy
> olyan szivómotort, ami

Peugeot 405Mi16, 1900ccm, 187Le. Jo, a kaszni tobb mint 1000kg, ugy hogy
meg nem az igazi ;-)

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - 're: elektromos ketyerek'-re adott valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi a hozzaszolasokat; azok, amiket vartam.

>Felado :  [Hungary]

>Van aki nem olyan lovagias mint Te es nem szereti korberohangalni az autot

Nem kell korberohangaszni, eleg csak egy plusz oldalra menni! ;^D

>beszallaskor. A szokas az, hogy a sofor beul es kulonfele
>tornamutatvanyokat
>vegrehajtva nyitja a tobbi ajtot. Ennel a kozpontizar elegansabb.

Azaz praktikusabb.

>A kozpontizar biztonsagosabb is, mert nem felejted nyitva egyik ajtot
>sem, es nem kell korbejarni az ajtokat rangatva.

Illetve meg is tortenhet, hogy nem lehet kinyitni az ajtot az elromlott
kozponti zar miatt. (megtortent, persze egy szerelo biztosan meg tudna
csinalni...)

>Van aki azert szereti a taviranyitos kozpontizarat, mert a kulcslyuk
>kornyeken igy nem karistolja ossze a fenyezest

Jobb szemuveg kell akkor... ;-D

>Neked egyebkent otthon miert taviranyitos a TV-d? :)

Mert nem lehet mast kapni. :-) DE a CD-m nem taviranyitos! ;-D

>Komolyan, a riaszto hasznos -> a riasztot az auton kivulrol

OK! De ez nem kozponti zar. Az attol fuggetlenul is mehet. Vagy ha egy
Trabiba be akarok szerelni egy komolyabb riasztot (ami a kocsi araval
vetekszik ;-)), akkor kozponti zarat is kell belerakni? :-)

>Te egy jo ebed utan be se ulsz az autoba, nehogy nojon a fogyasztas?

OK, de a plusz suly mindig benne van, ha ebedeltem ha nem. Vagyis azt
alapertelmezesben cipelem es nem az en kenyem-kedvem ill. allapotom
fuggvenye. Persze tudom, hogy akademikus a vita, mert az a plusz nem sokat
szamit, de vannak akik kotozkodnek 1-2 deci benzinen, hogy az mennyire
kornyezetszennyezo. Namost nekik bosszanto, ha ezeket a dolgok
hozzajarulnak a kornyezet rombolasahoz. Kicsit nekem is -de nem elvakultan.

>Oreg gepeszmernokok ervelnek mindig azzal, hogy az elektronika
>meghibasodik, de az a jol megmeretezett duzni az nem.
>Ezek szerint ne vegyuk meg a legujabb BMW-t mert tele van
>eletronikaval tehat tonkremegy, jarjunk inkabb csucsmegbizhatosagu
>Trabanttal.

Miert ne? :-) Joapam mondogatta mindig, hogy nincs jobb auto a trabinal
csak dragabb ;-D

>  >szerepuk azon tul, hogy nem tekerem, hanem nyomom?
>Te el tudod kepzelni egy A8-as Audi vezetojet, amint enyhen
>eloredolt felsotesttel kurblizza az ablakot? :)

El. Nagyon mulatsagos!!! ;-)

>Kozlekedesbiztonsagi szempontbol is sokkal jobb az elektromos
>ablakemelo: 1. Nem kell testhelyzetet valtoztatni 2. Hatul
>ulo gyerekek nem tudjak letekerni az ablakot es kinyulni.

Egyetertek!

>Te mit csinalsz, ha egyedul autozol a nyari melegben es
>le akarod tekerni a jobb elso ablakot vagy allitani a tukrot?

Elotte beallitom a tukrot vagy megallok, ha nagyon nem jo. A jobb elso
ablakot meg nem szoktam tekerni, mert inkabb a tetoablakot hasznalom, ami
nem tekeros es nem elektromos, hanem egy mozdulattal hatra lehet
csusztatni. + a belso szelloztetessel jol megvagyok... :-)

>Ezek a kutyuk elobb utobb teljesen termeszetesse valnak.

Tudom.

> >Mas kicsit komolyabb tema: szerintetek mi lesz a mostani kompjuteres
> >motorvezerlesekkel 20-30 ev mulva?
>Mivel az elektronika egyaltalan nem kopik es annyira nem is oregszik,
>gondolom dunat lehet majd rekeszteni a bontott kompjuterekbol.
>De 30 ev mulva a nagycsoportos ovisok az elektromos epitojatekbol
>siman osszeraknak egy chiptuningos valtozatot.:)
>Lampat biztosan nehezebb lesz majd talalni.

:-)

>Felado :  [Hungary]
>> Az elektromos kutyuk meg joreszt csak a sulyt novelik -> ezzel a
>> fogyasztast (meg az elromlas veszelyet). Vagy van valamilyen elfogadhato
>> szerepuk azon tul, hogy nem tekerem, hanem nyomom?
>Ezzel az erovel arra is figyelni kellene, hogy konnyu taskat vigyel a
>kocsiba, es mindig kakiljal autozas elott, mert az is lehet vagy 2 kilo. A

:-D

>fogyasztast az aramfelhasznalasuk miatt tenyleg novelik, a sulykerdes nem

Egy jo kis legkondi azert jobban megdobja. Hiszen ablakot tekergetni nem
olyan surun szoktunk.

>Az alapfelfogas egyebkent az, hogy ezek mind a biztonsagot javitjak, es
>valahol ez igaz is, mert mondjuk ha egy tizmasodperces ablakkurblizast egy

Egyetertek!

>Felado :  [Hungary]

>egyszeru a valasz: uzletpolitika

OHO! Helyben vagyunk! Bonusz pont jar!!!

>Vagy a futheto, elektromos tukor :) Nem kell lehuznod az ablakot, lekaparni
>rola a jeget es beallitani telen. (kivetel persze a belulrol allithato tukor)
>Vagy a tobb ules poziciiot is megjegyezni kepes elektromos ules. Igy
>gombnyomasra beallitodik, ha a csalad tobb eltero meretu tagja is hasznalja
>az autot :)

Ez utobbi a luxus luxusa. Mondjuk leginkabb rendorautokba kellene, ahol egy
autot sokan hasznalnak es nem egy-harom szemely, mint egy nagy Mercit vagy
BMW-t stb.

>mert az autotolvaj csak megall a kocsi mellett es raer probalkozni feltunes
>nelkul :))))

Ujabb plusz bonusz pontok!!!

>Felado :  [United States]

>Ezek kenyelmi felszerelesek, amiket vagy ertekel az ember, vagy
>nem. 

Bolcsen mondtad! Itt is jar a bonusz.

>Felado :  [Hungary]

>Egyre jobban a gepjarmu-bunozesnek az a valfaja, amikor az autot vagy az
>autobol az ertekeket, ugy raboljak el, hogy   piros lampanal feltepik
>nyitott anyosules oldali ajtot, pisztolyt vagy kest nyomnak az oldalba stb.

Jajj!

>Egyik baratomtol hallottam, hogy Amerikaban erre a problemanak a
>megoldasara olyan kozponti zarakat szerelnek be, amik ha a delikvens 15
>mph- nal lassabban megy, akkor azonnal lezarja osszes ajtot, ha felgyorsul,
>akkor meg kinyitja (Hogy ennek mi ertelme van, meg nem jottem ra :)) )

Ez igy hulyeseg, mert ha karamboloztal akkor hogyan szabditanak ki? (ui. az
auto sebessegekisebb, mint 15mph) Ez igy nagyon nem logikus. Vagy ha leall
a motor, akkor kinyilnak az ajtok? Hm...

>Az lenne a kerdesem, hogy ismertek-e olyan muhelyeket, amelyek ilyen
>zarakat szerelnek be. (Bar szemelyesen nem vagyok erintve az ugyben, a
>Skodamba ez luxus lenne :)) ).

En regebben lattam hirdeteseket, de nem igazan erdekel (mint lathato :-))

Koszi a valaszokat, nem akartam senkit megbantani, csak kivancsi voltam a
velemenyekre (privat kozvelemeny-kutatas).
A hozzaszolasokbol leszurheto, hogy kenyelem+biztonsag egyes esetekben az
elony es esetleges meghibasodas mas esetekben. Kerdes az, hogy megeri-e az
arat. Illetve ez sem, mert nemsokara mar ugysem lesz nelkuluk auto. A
kerdes el van dontve...

Bocs ha nagyon feltartottam a tarsasagot!

Attila
+ - Magyar auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdeklodtetek a Magyar Auto irant:

A Magyar Narancs c. lap ket hettel ezelotti szamaban (szeptember 25-i)  volt
egy 3-4 oldalas cikk a "mai" (az Ikarus altal gyartando) es a regebbi magyar
autokrol, a kezdetektol maig.
Igaz, hogy nem szaklap, de szamomra erdekes volt.

Udv.
Rogacs Tibor
+ - Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szerintetek mit okozhat az, ha egy kocsiba kisebb oktanszamu
benzint tankolunk mint amire gyarilag terveztek?  A faterom mostanaban 91
-est tankol a 1985-os VW Polo-jaba takarekossagi okokbol.(olmozott benzin
kene hozza gyarilag (asszem 98-as vagy 95-os)) Igazabol en nem ereztem rajta
semmi valtozast (eddig is nagyon lusta volt az auto) de nem tudom nem-e art
a motornak?

Gabor
+ - Kozponti zar, MOL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szilagyi Jozsef ezt irta:
>Egyre jobban a gepjarmu-bunozesnek az a valfaja, amikor az autot vagy az
>autobol az ertekeket, ugy raboljak el, hogy   piros lampanal feltepik
>nyitott anyosules oldali ajtot, pisztolyt vagy kest nyomnak az oldalba stb.
>Akinek kozponti zarja van beszallaskor kinyilik az osszes ajto es
>valoszinuleg igy is marad az utazas vegeig!
Nos ez azert nem mindig igy van. Az oreg NISSAN BLUEBIRD jarganyomon a
kozponti zar kivulrol csak a vezeto oldali ajtot nyitja ki, ha akarom akkor
az ablakemelo letilto kapcsolo mellett (a konyoklon) egy kapcsoloval tudom
a tobbi zarat nyitni vagy csukni. Piros lampanal megallas elott meg is
teszem gyakran, hogy bezarom az ajtokat ezzel a kapcsoloval.

Vamosi(?) Attila irta:
>Meg valami. Legyunk, mar annyira nacionalistak (szerintem ez a minimum),
>hogy ha meg vagyunk elegedve tobb kuttal is, akkor mennyunk a MOLhoz,
>mert megiscsak magyar. Sajat magad is tamogatod ezzel.

A dologgal egyet is ertenek, en is szivesen tamogatnam a hazai vallalatot.
DE!!! a tapasztalataim annyira rosszak (udvariatlanok, tobbszor tankoltam
vizes benzint vagy gazolajat, telen megdermedt a MOL gazolaj, amig az ARAL
nem, dragabb a mosas, stb), hogy sajnos manapsag, ha csak tehetem elkerulom
oket.

udv.
Jenes Barnabas (Nissan Bluebird, 2.0 TD, 175e km)
+ - re: sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha nem tul surgos, azaz raer 1/2-1 evig, akkor vard meg,
amig bejon a KN Filters Magyarorszagra. Epp ezen (is)
dolgozom, de eleg nehezen mozdulnak. A KN szurok
viszont (allitolag) nagyon jok.

Tisztelettel

Csussz
+ - Erdekes eset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azannnnnnyat! Ezt hallgassatok meg!
Egy kedves (holgy)ismerosunk a kovetkezokepp jart a kozelmultban:
Nemetroszagban valaki belement a kocsija hatuljaba. A biztositok
sokaig vacakoltak (ez a tortenet szempontjabol nem erdekes, a holgy
vegul megkapta a penzet). Miutan hazajott (valahogy hazajutott),
szuksege volt az autora, ezert ugy gondolta, hogy amig a biztosi-
tasi ugyek intezodnek, beviszi javittatni. Igy is tett, a Dunantul
egyik jelentos markakaraskedesebe be is vitte, ahol felmertek, s
160 ezer Ft arajanlatot adtak.
Miutan a kocsi elkeszult, gondolta a holgy, hogy tobb penzt visz
magaval, mert hat az arajanlatok termeszetesen nem lehetnek pontosak.
Ott aztan a fonok kozolte vele, hogy a javitas 350 ezer Ft-ba(!) ke-
rul. Mondta a holgy, hogy na ezt azert mar megsem kellene. Az rend-
ben van, hogy nem lehet elore pontos ajanlatot adni, de hogy majd'
ketszerese legyen, az azert szemtelenseg. A holgy 200 ezer Ft-ot ho-
zott magaval, annyit hajlando kifizetni. A fonok erre kozolte, hogy
akkor a kocsi itt marad... Szo szot kovetett, majd a vegen jott a
markakereskedo fo erve(!), hogy kulonben is senki sem hallotta, hogy
ok milyen ajanlatot adtak. Erre a holgy gondolt egyet, s elohuzott
a taskajabol egy diktafont, s kozolte, hogy dehogynem: a diktafon
hallotta. Erre a fonok pokhendien azt valaszolta, hogy haha, ezt
ugysem fogadja el a birosag. Mire a holgy azt mondta, hogy terme-
szetesen a birosag nem, de a sajto borzasztoan fog orulni egy ilyen
sztorinak, hogy a Dunantul egyik legnagyobb markakereskedeseben mi-
lyen modon kezelik az ugyfelet. Erre szo nelkul elfogadtak a holgy-
nel levo 200 ezer Ft-ot, s a kocsit megjavitva hazavihette...
A tanulsagokat mindenki vonja le maga!:))
Rejtveny: mennyi lehetett a REALIS szamlaosszeg?
   a - kevesebb, mint 160 ezer,
   b - 160 ezer,
   c - 160 es 200 ezer kozt.
Tobb logikus valasz nem letezik! :))
(Mellesleg megjegyzem, hogy amelyik markakereskedesbe en viszem az
atoinkat javittatni, ott is hasonlo a kiszolgalas, bar sokkal kis-
sebb "stiklikkel", de azert idegeket borzoloan. Ezert aztan evek-
kel ezelott kerestem egy megbizhato szerelot, s altalaban hozza
megyunk, a markakereskedesbe csak akkor, ha specialis muszer, alkat-
resz, vagy egyeb ok miatt szukseges...)
Udv: Karoly
+ - elektromos kutyuk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos ) irja:

: Oreg gepeszmernokok ervelnek mindig azzal, hogy az elektronika
: meghibasodik, de az a jol megmeretezett duzni az nem.
: Ezek szerint ne vegyuk meg a legujabb BMW-t mert tele van
: eletronikaval tehat tonkremegy, jarjunk inkabb csucsmegbizhatosagu
: Trabanttal. 

Es tokeletesen igazuk van. IC-ket ketfele tokozasban lehet beszerezni:
keramia es muanyag. A keramia porozus, az nem diffundal at rajta, ami nem
akar. A muanyaggal is az a baj, hogy a hidrogen atdiffundal rajta. Az IC
kivezetesei ugyanis aluminum drottal vannak osszekotve a sziliciummal, es
mivel a chip belsejeben nincs levego (amitol egy igen strapabiro oxidreteg
keletkezne az aluminiumon), a hidrogen korrodalja az aluminiumot, mivel
magasabb a redox-potencialja. Aztan x ev mulva az Al olyan vekony lesz,
hogy nem birja ki az a'ramot es elolvad mint az olvadobiztositek.

Mivel a kocsi tele van szenzorral, innen is egy pelda. Az airbag-szenzor
nem mas, mint egy gyorsulas-szenzor, ami ugy mukodik, hogy van egy
szeizmikus tomegunk (1 elektroda), mellette pa'r um-re 2 elektroda. Ez a 3
elektroda egy differencialis kondenzatort ad, a kapacitas valtozik, ha a
szeizmikus tomeg elmozdul. Ha falnak megy az auto, akkor a szenzornak us
nagysagrendben kell ezt eszlelnie. Ennyi ido alatt a levegot viszont nem
lehet kipreselni a par um-es re'sbol, a szenzor csak akkor jelez, amikor a
delikvens mar feloraja halott. Ezert ez a szenzor szinten vakuumban van,
ahova a hidrogen megintcsak bediffundal. Az ABS-, menetstabilitas- stb.
szenzorok is olyan elven mukodnek, hogy vakuum kell nekik...

Harmadik: a sziliciumnak es az aluminiumnak kulonbozo hotagulasi
egyutthatoja van. A motorban normalis a napi 50 fokos homersekletkulonbseg
(hidegen-melegen), ez akkora mechanikus feszultseget kelt, hogy x ido utan
elvalik a 2 anyag.

A problema az egesszel az, hogy x erosen valtozik mindket esetben, csak az
a biztos, hogy tobb eves a nagysagrend. En nem azt mondom, hogy akkor ne
legyen airbag a kocsiban, mert 20 ev utan ugysem fog mukodni, a
motorelektronikanal viszont igen kinos a dolog, ha ez az autopalyan
tortenik veled, mint a mikromechanika profom regi Mercijevel. A szerviz
szerint ez gyakran elo szokott fordulni, 1500 DM. Ebbol a penzbol legalabb
3-4-5 Trabant kijon -- mechanikus gyujtassal. :-)

Udv,
marky

U.I.: Az elektronikanak mellesleg mindig vannak gyermekbetegsegei, lasd
kisgyerekek, akik kidugtak a fejuket a letekert ablakon, majd
ratenyereltek a gombra, mire igen sulyos torki/nyaki seruleseket
szenvedtek, mert az ablak mintegy 100..200 N erovel nyomta oket...
+ - Matrica !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A matrica jo otlet,tamogatom!!
Most szerintem mar vagyunk egyparan,kezdetet veheti a
matrica tervezes resze.

Udv Hovi
+ - Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Mar kb. 2 hete figyelemmel kiserem a csoportot, es
igy, hogy valamelyest ismerlek benneteket csatlakozom
en is aktivan.
Pongracz Gabor (31) Pe'csrol
Opel kadett 1.2 benzines, 15eves.
Mostantol mint "Pongi"
+ - motorszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most leirok egy velem megtortent esetet okulaskent...

Ezelott 1,5 eve vettem egy 601-es 9eves Trabantot haznal.
Ellenoriztem a forgalmi/szemelyi alapjan a tulajdonos, es
a kocsi adatait.
Egyeztettem a motorszamot, es az alvazszamot - nehez
volt megtalalnom, de vegul sikerult -.
Minden OK.

Atirattam, termeszetesen ment minden siman!
Mostanaig hasznaltam, kisebb nagyobb hibakat leszamitva
jol mukodott, de ugy dontottem lecserelem egy Ny.-i vasra.
Volt egy jo lehetoseg, es vettem egy 15 eves Opel Kadet 1.2-est.

Ugy terveztem, mivel augusztusban lejar(t) a Trabi muszakija,
lemuszakiztatom, rendbe teszem, es utana eladom.
A muszakira valo felkeszites viszonylag konnyu volt, mivel
evente 2x fuggetlenul mindentol elvittem kontrollra egy jo
Trabant szervizbe.

Jott a muszaki vizsga...
A pofa mindent rendben talalt, DE a motorszamnal elidozott,
majd azt mondta _lehet_, hogy nem eredeti a szam!!! azaz
valaki elottem kicserelte a motort, azon lekoszorulte a szamot,
es beleutotte a forgalmiban szereplot.
Jegyzokonyv, "a motszam nem szabvanyos" >>->
2honapos ideiglenes muszaki :(((

Rendorsegre el, sorbaallas, 1000Ft felragaszt. Police elkuld kulso
szakertohoz.
Szakerto 2500Ft-ert videora veszi a vasat, es hivatalos papirt ad,
hogy valoban nem eredeti a motorszam.
Papirral vissza a Police, papirok atadva, holgy mondja, egy honap
mulva erdeklodjek, addigra foglalkoznak vele...

1 ho mulva telefon policenak, info: 0. Mondjak, mar kiadtak a 
bunugyiseknek, majd Ok ugyis megkeresnek.
Valoban! 1 het mulva felhivott egy nyomozo hadnagy - eddig 
O volt a leg segitokeszebb -, es egyeztetett egy hettel kesobbi
idopontot, hogy menjek oda a Trabival.

Trabival ott. Egy *BELSO* szakerto is megvizsgalta a szamot,
O mar nem videozott! Megallapitotta, hogy nem eredeti a szam,
es az elozo szam nem megallapithato!
Ujabb jegyzokonyv. 
Ettol a szakertotol megkerdeztem, hogy legkozelebb hogy a
csudaba ellenorizzem vetelkor a szam eredetiseget?
Azt mondta, egy laikus *NEM* tudja ezt ellenorizni!
Javasolta, hogy vetel elott vigyem el szakertohoz... :-D
Ja, es miutan megemlitettem, hogy voltam kulso szakertonel
is, O elcsodalkozott, es mondta, hogy teljesen *FELESLEGES*
penzkidobas volt, es a kollegina hulyeseget mondott az ablaknal...

Masnap elmentem a Policera a hadnagyhoz jegyzokonyvet irni...
Erkezeskor leultetett, mint kesobb kiderult _nem_ udvariassagi
okokbol...
Kozolte, hogy Aprilistol ez a BTK. szerint buncselekmeny, marmint
nemcsak az, ha valaki meghamisit egy motorszamot, hanem az is,
hogy egy ilyen motort, v. akarmit hasznal!!! Tehat innentol
kihalgatas! :-O
Elmonda azt is, hogy egyben fel is mentenek, mert nem tudtam
a dologrol! Huhhh!
Vallomast tettem... Itt meg arrol is nyilatkoznom kellett, hogy
mennyi a netto fizetesem nekem, es a felesegemnek, mi van a
tulajdonomban, hol es mit tanultam, milyen nyelveken beszelek...
Higgyetek el, ez komolyan igy volt!!! :-O

Azt mondta a hadnagy, hogy a jovo heten, azaz EZEN a heten
megkapom a vegzest az ugyrol.

Nagyon varom, es tartok az ujabb meglepetesektol...
Folyt.kov.

Bocs, de ezt nem tudtam rovidebben leirni.

Udv.: Pongi
+ - Re: Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Olajcsere ( 17 sor )


>cserelnem. Most jon a hulye kerdes: A szervizkonyv SAE 20W50-es olajat
>ajanl, beletehetek-e ennel jobb viszkozitasu olajat (pl. 15W40)?

Hello!

Az olajok minositesenel legalabb 3 jellemzot kellene ismerni egy atlag
autosnak, de sajnos a szerelok is csak a SAE (society of automotive
engineers) osztalyozast ismerik. Ez csak egy alap viszkozitas osztalyozo
rendszer, sajnos viszonyszamokkal. A kisebb viszkozitasu olaj nem
biztos, hogy mindig jobb az autonak.

A motorolajat ami igazan jellemzi az az API (american petroleum
institute), ami az amcsi kocsikhoz van es az europai ACEA regebben CCMC
(francia rovidites valami olyasmi, hogy comitée de comercial mechanical
(vagy motor) C?).
A ketto szinte megegyezik, ezert javaslom az API-t. Az olaj hatuljan kis
betukkel talalsz valami olyat, hogy SF/CD, vagy SG/CE, ugyanez ACEA-ul
igy nez ki G2.

Vissza az APIhoz :
"S" - service, azaz benzines motorokhoz
"C" - commercial, azaz Diesel motorokhoz - en is tudom, hogy nem ezt
jelenti a szo.

A masodik betu az ABC novekvo sorrendjeben az olaj minosege, pl Ladahoz
SF-kell,
A 3 eves Opelhoz pedig SG (majd kuldok rola egy listat, de most nem erek
ra RE-digitalizalni, fejbol meg nem is igazan van kedvem hozza, az
irasom, pedig otthon van)

Ez A LENYEG!

Ha a motor SF-es olajat ker, akkor felesleges bele az SG.

Szoval nezd, meg az olaj hatuljan az apro betut. Az olajak nagy resze
valamilyen szinten jo mindket autoba, akkor is ha elol a felirat Hyper
Diesel.

Az olajcsere ciklust leginkabb az olaj elszennyezodese hatarozza meg,
azt pedig az olajtekno merete. Egy autoba, ahol 5 liter olja kell, en
7500 Km-enkent cserelnem az olajat. MAX. Dieselnel, pedig 5000-kent. Es
nem kell bele utolag semmilyen trutyi.

Ja es az olajszuro csereje is fontos minden olajcserenel.

Udv,   Attila



--

> -------------------------------------------------------------------
        "Úton lenni az élet, megérkezni a halál"
> -------------------------------------------------------------------
+ - lopas, izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Egyre jobban a gepjarmu-bunozesnek az a valfaja, amikor az autot vagy az 
>autobol az ertekeket, ugy raboljak el, hogy   piros lampanal feltepik 
>nyitott anyosules oldali ajtot, pisztolyt vagy kest nyomnak az oldalba stb. 
>Akinek kozponti zarja van beszallaskor kinyilik az osszes ajto es 
>valoszinuleg igy is marad az utazas vegeig!

En bennulve egy mozdulattal zarni szoktam a kozponti zarat, pont
az ilyesmit elkerulendo. Raadasul ugy van megcsinalva, hogy ha
ki akarok szallni, akkor az ajtonyito egybol a reteszt is nyitja,
persze csak a vezetoajtonal.

A masik veszely, hogy nyitott csomagtartobol kikapjak lampanal a
cuccot. Ezert szeretem a japan megoldast, hogy kivulrol csak
kulccsal lehet a csomagtartot nyitni.

Vettem a hetvegen Philips Premiumot en is, a Coraban meg mindig
990. Meg meg sem neztem, de hogy is van ez, hany izzoszal ezekben
a haromfele (helyzetjelzo/tompitott/reflektor) fenyhez? Ketto v. harom?

BGabor
+ - Re: kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A benzin pedig ugyanaz az osszes kutnal.

Az OMV kintrol hozza. Jobb is egy kicsit. Probald ki!

Tomasz
+ - Re:elektromos ketyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyik baratomtol hallottam, hogy Amerikaban erre a problemanak a
>megoldasara olyan kozponti zarakat szerelnek be, amik ha a delikvens 15
>mph- nal lassabban megy, akkor azonnal lezarja osszes ajtot, ha
felgyorsul,
>akkor meg kinyitja (Hogy ennek mi ertelme van, meg nem jottem ra :)) )

Hat, nekem alkalmam volt tobb mint 20 fele autot kiprobalni Amerikaban az
elmult par ev soran, de ilyet meg nem lattam. A General Motors-nak az ujabb
autoiban (Chevrolet, Pontiac, Buick) van olyan zar, ami elindulas utan, 15
merfold/ora sebesseg FOLOTT zarja az ajtokat. Talan ezzel lett osszekeverve
a dolog. De aztan zarva is maradnak, nem nyitja ki oket akkor sem, ha 15
mph ala csokken a sebesseg, hanem kezzel kell kinyitni, mikor megallsz.
Szerintem total baromsag az egesz. Ha balesetbe kerulsz, nem tudnak azonnal
kiszedni a kocsibol, hanem az ajto felfeszitesevel kell szarozniuk. Az
ellen, hogy a gyerekek veletlenul kinyissak az ajtot, meg olyan ketyerevel
szokas vedekezni, ami az ajto nyitasat csak kivulrol teszi lehetove.
Szoval, egyszeruen nem ertem, mire jo ez a marhasag. Talan valaki fel tud
homalyositani.
Egyebkent azt hiszem valamelyik Chrysler modellben (talan Dodge Stratus,
vagy Chrysler Sebring) is lattam ilyet.

Udv,
Gabor
+ - Olajozott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Motorizalt Nemzedek!
     
     
     >>> A szerves olajoknal gondolom a termeszetes romlas (gyantasodas > 
     >>>^^^^^^^^^^^^^^^^
     >>> Bocsanat, en meg ugy tanultam, hogy a szenhidrogen is mind 
     >>>szerves. Vagy  mar tul regen volt? :-)
     >
     >igy igaz, a novenyi vagy termeszetes olaj kifejezes jobb lett volna.
     
     Amen. Valoban "novenyit" akartam irni. Elnezest. Termeszetesnek a 
     koolaj is termeszetes.
     
     >Tetoablak: nagyon kiraly, mert huzat nelkul szelloztet.
     
     Ez jo ;-)
     
     Mas.
     
     Szerintem az egyetlen hanyagolhato dolog a tetoablak, megnyitva a 
     karosszeria, viz mehet es megy be es rohad, elvesz az utaster 
     magassagabol, satobbi. Nekem mar azott el egy rakat terkepem mert 
     eppen a tetoablak volt egy resnyire nyitva.
     Az mar persze privat pechem, hogy Gorogorszagban a fejem bubja ugy 
     leegett a nyitott ablakon keresztul, hogy csak na!
      Az ablakemelo jo dolog bar ha kipurcan egy bizti es nincs tartalek 
     (miert is lenne;-( ) akkor ott al az auto esetleg letolt gatyaval.
     Ritka, de egy kolleganom megjarta igy mar.
     
     Mas.
     
     >Mervado becslesek szerint az europai Diesel motorok mintegy 10%-a fog
     >novenyi olaj alapu hajtoanyagot hasznalni, foleg a mezogazdasagban
     >dolgozok. Ezzel egyreszt csokkentheto a mezogazdasagi tultermelesi
     >valsag, masreszt javithato az orszag CO2 merlege.
     
     Valo igaz. Bringazasaim kozben lattam par parasztgazdasagot ahol, 
     szoval.... ize.... finggal mukodo stacioner motorok voltak uzemben.
     Na jo, biogazzal mukodo motorok. Vannak, mennek, jok mert biomassza 
     (tragya szerves mezgaz. hulladek helyben van es sok van) de csak egy 
     periferialis megoldas. A bioolaj legnagyobb valos kara, ahogy irtam a 
     monokultura. A 10 percent realisnak veheto. Bar 10%-ot egy ujabb 
     autopalyas tempolimit is hozhat. 
     
     Nem szorosan ide tartozik de az uj voros-zold nemet vezetes(?) a 
     zoldek jovoltabol mar a 100km/h-s vagy a "legrosszabb" esetben a 
     130-as autopalya limitrol beszel.
     
     Mas.
     
     Diesel-benzin. Nem vezettem meg traktort ;-) soha ezert csak egy 
     hozzatetel: a dugattyus repulomotoroknal viszonylag ritka a diesel
     uzem. Van de azokat is a mindenhol meglevo es olcso kerozin "hozta
     letre".
     
     SaZ
+ - Lancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobb helyen szepseghibas, 1984-es evjaratu Lancia Beta HPE 2000 ie keres uj
gazdat. A jelenlegi (sajnos) nem tudja finanszirozni a kozmetikust, de
szeretne, ha kedvence ujra regi fenyeben tundokolhetne. A szive szakad meg,
de 200eFt elleneben rabizna egy lelkiismeretes, szereto ember gondjaira.
Erdeklodni maganban a  cimen erdemes.
Gyors reakcio eseten egy-ket aprobb alkatresz beszerzeseben is tud segiteni.
+ - olaj + ismét skoda tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Olajcsere ( 17 sor )


>cserelnem. Most jon a hulye kerdes: A szervizkonyv SAE 20W50-es olajat
>ajanl, beletehetek-e ennel jobb viszkozitasu olajat (pl. 15W40)?

d) ajanlott

 Nyugodtasn mehet bele 0W40-es is, jobbat mindig lehet...

A régi aiutókba azért nem olyan jó OW40-es olajat rakni, mert ez már
annyira hig, hogy
egy öregebb motorú autó hajlamos szép lassan elfogyasztani, ezért inkább
ajánlom a 15W40-es
vagy 10W40-es olaj használatát. És ráadásúl ezek még nem is olyan
drágák. Egyébként
szerintem is az olaj az egyik dolog, amin nem szabad sporólni. Az a
bizonyos NONAME olaj
1000 Ft/5 liter, nekem VALVOLINE van (15W40) 3000 Ft/5 liter. A
különbség 2000 Ft,
egy motorgenerál pedig......., hát az nem egy olcsó dolog, ha a tuti
NONAME olaj elintézné
a motort.
Egyébként én ugy hallottam, hogy télre amugy sem jó 20W40-es olaj, főleg
ha az ember
viszonylag kis távolságok között autozik.

Köszi a segitséget a skoda tunningal kapcsolatban, márcsak egyetlen egy
gondom van.
Felhivtam ma az ATC-t, hogy van e Skoda 105-höz sportlégszürőjük. Mint
kiderült, a
katalógusban csak a nyugati autók vannak benne, ugyhogy azt szeretném
megtudni, hogy vajon melyik nyugati autonak van olyan légszüröje, mint a
skodának.

Köszi


Ádám

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS