1. |
AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
2. |
Gyorshajtas, Aksi, Warnyu (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
3. |
Katalizator, kep, stb (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
4. |
Szervizkonyvek (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
5. |
Wartburg gumi + Perion akksi (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
HIX matrica (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
7. |
Re:Kozbiztonsag Budapesten (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
8. |
Gratukalok! (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
9. |
re: a kamion kozepe (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Kozbiztonsag (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
11. |
Wartburg (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
12. |
RE:RE:fekezes (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
13. |
atlagos nap (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
14. |
ExtraTrab; Hasznalt auto (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
15. |
automata valto (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
16. |
KO Torzskonyv & eredetvizsgálat (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
17. |
Akkumulator (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
18. |
szosszenet avagy poen:) (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: erdi emelkedo Nane??? (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
20. |
Robogo (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
21. |
R/C versenyek (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
22. |
botafogo (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
23. |
Matrica / Talalkozo (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
24. |
Folia (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
25. |
w1.3 (mind) |
88 sor |
(cikkei) |
26. |
Vezetesi stilusok (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
27. |
Wartburg 1.3 - Mar megint (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
28. |
Lada 2107 ertekbecsles (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
29. |
Re: Gyalogosok, autosok.... -> kozlekedok! (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
30. |
Matricatervek (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
31. |
kresz (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: aksi (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
33. |
Weber (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
34. |
Re: *** HIX AUTO *** #415 (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
35. |
Volvo tapasztalatok? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
36. |
Re: Re: Aksi (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
37. |
Nyomatek, fordulatszam, teljesitmeny (mind) |
81 sor |
(cikkei) |
|
+ - | AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.
--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
full extraval(ABS,klima,borules,elektr.tukrok stb.)
Erd.:(62)491-567, e-mail.
______________________________________________________
Bo=eete aux lettres - Caramail - http://www.caramail.com
--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID--
|
+ - | Gyorshajtas, Aksi, Warnyu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Aki ult mar 180-al halado autoban autopalyan, annak biztosan tudja
>> mekkorat kell fekezni es mit lehet atelni, ha kivag ele 120-al egy
>> figyelmetelen autos. Ha a satufek kikenyszeritese nem feltartas,
>> akkor mi az?
>
>Mar ne is haragudj, de mennyi az _engedelyezett sebesseg_ autopalyan?
Nagyon
>sajnalom, ha az eled 120-al kivanszorgo autos satufekezesre kenyszerit, de
a
>torveny maximalisan ot tamogatja, te semmilyen korulmenyek kozott nem
>erkezhetnel ennel gyorsabban hatulrol!
Ahogy tegnap is irtam, nem hivatkozhatsz mas szabalytalansagara.
A KRESZ-ben az all, hogy el kell engedni a gyorsabban haladot,
es nem az, hogy a megengedett sebesseggel haladva ez mar
nem ervenyes. Nincs megengedve az onbiraskodas sem.
Nem buntethetsz meg mast azert, mert szerinted nem kozlekedik
szabalyosan. Ez csak a rendorokre tartozik.
Peldaul a varosban foutvonalon 50 helyett 80-al halado auto
ele nyugodtan kikanyarodhatsz az alarendelt utrol? Mivel o "szabalytalan"
ezert mar nincs is elsobbsege? Ugye nem. Az autopalyan pont
ugyanerrol van szo. Annyi csak a kulonbseg, hogy mindket jarmu
nagyobb sebesseggel halad, de a sebessegkulonbseg hasonlo!
Szaz szonak is egy a vege. Elozes elott tessek legalabb ketszer
a tukorbe nezni, es megvarni amig szabad az ut. Aki megkezdte
az elozest annak elsobbsege van.
** Aksi **
Itt nalunk az pl. az 55Ah oras Banner aksi 11 400 Ft,
a 44-es 8990Ft.
Osztrak gyartmany, ket ev garanciaval.
Erdeklodni telefonon: 296-0717
** Warnyu elektromos gondok **
Frigyessel egyetertve egyertelmuen testelesi problema,
de szerintem nem az akku testkabele rossz, hanem a lampatestek
testeleset kell ellenorizni.
(Ha az akkunal lenne a hiba, semmi sem mukodne, minden
osszefugne a radiotol az ablaktorloig)
A gyari gumimeret: 165R13, ujabban ezt a meretet 165/80R13-nak
hivjak.
** Gyalogos a zebran **
A kollegam oktatoja szerint nem szabad a zebranal
megallni, mivel "Nehogy ma' atcsalogasd oket"
Persze ez bunkosag.
*************************************
Akos
*************************************
|
+ - | Katalizator, kep, stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Minap elgondolkoztam, vajon meddig el egy katalizator ? Van valakinek
otlete ?
Leszek elso madar, az automrol kepek:
http://w3.datanet.hu/~bunny/person/html/suzuki.htm
Matricat tudtommal nem csinaltuk meg, csak tema volt. Kene egy ember,
aki kepes elkesziteni egy vektoros grafikat, itt elhalt a dolog. Ha
nem, szoljatok mert matricara vevo vagyok en is !
Jobbrol elozes:
1. Autopalyan ha lehet nem elozok jobbrol, de ha valaki farok, azzal
mit szenvedjen az ember ? Szerintem mindig az adott helyzet hatarozza
meg a dolgot. Szerintem sokkal veszelyesebb, amikor alacsony sebesseggel
kijon a belsobe. Most nagy fujjogas lesz, de elmeselem a legdurvabb ilyen
huzasom. Kecso->pest, regen amikor meg volt autout, es nem volt fizetos
a palya. Tudni kell, mindenki ugy jart, hogy felig lehuzodott igy elfert
mellette a gyorsabb auto. Nem szabalyos, de 10-bol 8-9 autos tudta. Jovok
felfele idore, manuskam bent a felezovonal mellett 80-nal, szembol autok.
Villogok ra, mutatom hogy menjen mar lejjebb, erre vigyorogva bemutat.
Bedurrantam, vissza 3.-ba, jobbra ki, beneztem leallosav ures, es full
gazzal jobbrol a lealloban elmentem mellette ... latnotok kellett volna
az arcat, ahogy kiult a nagybetus dobbenet ra. Tudom veszelyes volt, de
az az 1 mp. alatt pislantani se volt ideje, oszinten szolva qrvara
jolesett latnom ahogy duhong a fulkeben. Na ennyit rolam :-)))
Masik elozos tortenet szinten ezen az uton, ketten jottunk fel, bekesen
poroszkalok felig lehuzodva, egyszercsak latom, hogy a szembejovo savban
eppen elozesben levo autora raeloz egy harmadik a mi savunkba ! Na mondom
a K anyadat, erre a barmot is leelozi egy masik auto, aki a MI savunk
leallosavjaban jott !!! Gyakorlatilag 4 auto volt egymas mellett, mintha
nem is lenne szembeforgalom ! Hat alig hult meg bennem az u:to", persze a
ket baromarcu BMW-s tizeneves volt, de ez default mondjuk.
Nem tudom ki hogy van vele, de soxor va'gyok arra, hogy rendor legyek, es
egy-ket durvabb huzas utan kirakjam a villogot, leszoritsam az ujgazdag
seggfejt, es ott a helyszinen elvegyem a jogsijat+ a rendszamat >:->>>>
Melleseg egyetertek -val, hasonloan latjuk
a dolgokat a vezetessel kapcsolatba.
Talalkozo: Suzuki listasok mar tulvannak a masodik talalkozon is :-D
--
Udv:
Bunny a verengzo
|
+ - | Szervizkonyvek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
Tobben kerestek kulonbozo autokhoz szervizkonyvet,itt nezzetek szet:
http://www.autoinfo.hu/maroti/index.htm
vagy a polus centerben is van egy auto-muszaki konyvkereskedes
UDV Laci
|
+ - | Wartburg gumi + Perion akksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Par kerdesre a valaszok:
>5. Eredetileg milyen gumikopenyekkel szallitottak az uj wareszokat
>NDK-bol(1989.)?
A Trabikat Pneumanttal, gondolom a Wartburgokat is.
>Az uj aksirol: 55Ah-s kellene (VW Golf I), de eleg mellbevagoak
>az arak :-( (Vagy csak en vagyok elmaradva :-(() BOSCH aksi
>16-20 kHUF, valami noname joszag 11 kHUF... Ja, es
Az Auchanban a Perion 55Ah-s akksi most 7000 penz. (legalabbis a mult heten
meg annyi volt)
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail 1:
E-mail 2:
|
+ - | HIX matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Csinaltam egy matricat, ami szerintem nagyon frappans. Igaz, nem teljesen
sajat otlet, az eredeti Bodosi Balazs ]
munkajat dicseri. Ha kell valakinek, elkuldom (10kB). Vagy valaki felrakhatna
valamilyen honlapra. Ra van irva az emilcim is, ugyhogy a veletlen talalkak uta
n
lehetne irogatni egymasnak, hogy itt-meg itt lattalak. Tenyleg! Meg kellene
beszelnunk egy egyezmenyes jelet (feny, hang, mutogatas, fustjelek, stb),
hogy meg tudjuk egymast kulonboztetni. Mert ugye igy a mogottem jovo latja,
hogy en ki vagyok, de en csak azt latom, hogy mogottem valaki, nagyon
villog/dudal/anyazik.
Meg is csinaltam a matricat, csak nem kaptam vizallo ontapados foliat.
Gondoltam, fenyes ennek a felulete, majd csak nem azik le. Hat az eso nyert.
De azert probalkozok! A kozelunkben levo grafikai studioban 1600 Ft-ert
csinalnanak 2 db-ot. Ti is keressetek ilyen grafx helyeket, hatha valahol olcso
bb
es ott tomegben legyartathatjuk.
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail 1:
E-mail 2:
|
+ - | Re:Kozbiztonsag Budapesten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szabó Attila !
Ellenpelda,
haveromnak most volt az eskuvoje, parkoltam az hivatal elott, es amikor
visszaertem ket centit le volt huzva a hatso ablak. A hatul ulot meg le
is hordtam, hogy nem figyel, miert nem huzta fel teljesen. Azutan
lattam, hogy az en oldalamon is ugyanugy lent van az ablak. Ketten
ugyanabban az idoban nem tevedunk, raadasul, majd mindennap vezetek, es
a napfenytetot hasznalom szellozesre, tehat nem hagyhattam lehuzva az
ablakot.
A szerencse az volt, hogy az anyakonyvvezeto gyors volt...
Hello
Gal Gabor (Golf II)
|
+ - | Gratukalok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali !
A 415-ost meg se probaltam kepernyorol elolvasni, mar igy is alig latok.
Gondoltam kinyomtatom, aztan reggel a lakas legkisebb helysegeben
tanulmanyozom. Atya Isten ! 41 gepelt oldal ! Gratulalok !
Szu
|
+ - | re: a kamion kozepe (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
>Szoval, kedves ..............., nem ellened iranyul a dolog, hanem az ellen,
>aki ratapad az emberre, es akkor is le akarja zavarni, amikor egy kamion
>kozepenel van. Ez a veszelyes.
>
Ilyenkor _rogton_ tessek lehuzodni, mert nagyon siet a bacsi, es nekije van
igaza!
Hogyan? Gazelvetel, (fek tilos!), lelassulas es beallni szepen a kamion
MOGE, azt man mehet is a (f)urge. Ja, hogy ez tovabb tart, mint 120-al
befejezni az elozest....
Egyebkent a kamion a hibas, annak is az annyat!!
A masik oldal tamogatasara:
>>
>>Mar ne is haragudj, de mennyi az _engedelyezett sebesseg_ autopalyan? Nagyon
>>sajnalom, ha az eled 120-al kivanszorgo autos satufekezesre kenyszerit, de a
>>torveny maximalisan ot tamogatja, te semmilyen korulmenyek kozott nem
>>erkezhetnel ennel gyorsabban hatulrol!
Nana. Nem tudok rola, hogy minden kocsiban leszabalyozna az elektronika
120nal.
Ez esetben en el tudok kepzelni egyeb korulmenyeket is, es ebben a torvenyi
tamogatasban sem vagyok olyan biztos.
udv
andi
|
+ - | Re: Kozbiztonsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Cafolnom kell azokat a hireszteleseket, miszerint a nemet
>autokat lopjak Budapesten.
Aposom egy evig, minden nap az Eszek utcaban parkolt 8-10 orat
a 3 eves Golf 1.6 TD -jevel, es csak egyszer loptak el a kocsit, igaz
nem volt lebetonozva.
Tenyleg nem is olyan rossz a kozbiztonsag...hogy dogolne meg az
osszes rohadt autonepper!
Hja, majd elfelejtettem: elozo evben Apam kocsijat loptak el, fel eve
az en motoromat, 3 honapja a noveremek epulo hazabol az aznap
vasarolt osszes szaniter arut, cirkot, kazant, gaztuzhelyet.
>Majd leparkoltam a Margit korut menten egy forgalmas helyen
>(gyogyszertar es orvosi rendelo is van ott).
Talan pont a nagy forgalom miatt nem loptak el.
Zsolt
Zsolt KATONA, Hungarian Radio
Tel: +36 1 328 8507
Brody Sandor u. 5-7.
H-1800 Budapest, HUNGARY
|
+ - | Wartburg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Most hetfo hajnalban csaladunkbol valo Wartburg 1,3-at megfujtak a
Bp. II.Kitaibel Pal utcabol. Drapp, limuzin, sarga fenyszoroizzok,
vonohorog, üvegekbe gravirozott rendszam:
BDC-940.
Kulonos ismertetojele, hogy a csomagtartofedel bal oldali 1/3-at az
elozo tulaj ecsettel, azonos drapp szinnel ecsettel mazolta, irto
rondan nez ki.
91-es kiadas volt, amugy epp rafert volna egy kis fenyezes,
ragyasodni kezdett mar, cirka 70.000 km-t futott.
Kinek kellhet ilyen, nem fer a fejembe.
Ha valaki talalkozna vele, szoljon.
Koszi
06-30-954-9587
Dulacska Zsolt, epitesz
Budapest
|
+ - | RE:RE:fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valamit felreertettetek.Nem azzal van bajom aki villant a feklampaval, az
teljesen normalis dolog.
En arra reagaltam miszerint valaki ilyenkor bele szokott allni a fekbe mint
mama a lavorba.
Masreszrol meg direkt irtam a level vegen hogy en nem villogok, nem dudalok
max kirakom az indexet es varok mig lemennek elolem.
Egyebkent attol meg hogy en szabalytalankodom attol meg o okoz veszhelyzetet
ha nem nezi a tukrot es kijon egy hozza kepest
gyorsabban halado auto ele.
Az mondjuk igaz hogy a magyar jogszabalyok szerint (asszem) mindenkeppen en
vagyok a hibas ha valakibe hatulrol belemegyek.
Na akkor mindenkinek kivanok nyugis, korultekinto ellenfeleket az utakon :)
Udv!
Kovacs Gyorgy
|
+ - | atlagos nap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha mar a morallal kapcsolatos sztorik kerultek teritekre:
Tegnap delutan autozok haza (7km. Pesten, 20 perc alatt, pedig
kulvarosban lakom, meg kintebbi kulvarosban dolgozom es a mindenkori
csucsforgalommal szemben autozom), amikor rovid tavolsagon belul a
kovetkezok tortentek:
1. Husszal araszolunk at a lampanal, elottem kettovel valt sargara,
nalam pont piros. Megallok. Erre mogottem kettovel gumicsikkantas, sarga
Audi A4 kivag es ezerrel at a piroson, pedig mar megindult a
keresztforgalom.
2. Meg ugyanennel a lampanal allok, amikor balrol - ahonnan jon egy
bekotout, de onnan tilos balra, tehat a lampa fele fordulni -, egy
Kangoo szo nelkul kikanyarodott elem, pedig en alltam az elso helyen. A
Kangoo eleje a villamossinen, a lampat mar tuti nem latta.
3. Kulso Ulloi ut, a zebratol otven meterre mamoka tanacstalanul all a
forgalomban a savom kellos kozepen. Megallok, intek, hogy menjen.
Mogulem feher Lada kivag, anyokatol par centire elzug kettesben
otvennel.
4. Negysavos utrol fordulok balra lampanal. Nagyon rossz szituacio, a
lampa max. 3 autot enged el, de azt is akkor, ha egybol indul a sor.
Masodik helyen allok, de ket lampat kellett megvarnom, mert a
kikanyarodok kozul 3-4 (!!) auto is bejon meg a pirosba, ezzel elveve
elolunk a lehetoseget.
5. Vegul mar majdnem otthon, egy tiszta jobbkezes sakktablaszeru
varosreszben. Keresztezodes, jobbrol feher Mazda. Megallok, o is. Egy
ideig allunk, majd szetteszem a kezem. Erre visszarazza az oklet.
Felemelem a jobb kezem, ballal ramutatok. Erre csikorgo gumikkal kilo".
Indulnek en is, amikor balrol fekezes nelkul atmegy elottem egy Renault.
Na most nem tudom, mi volt tegnap a levegoben, ennyi minden nem szokott
tortenni minden nap, altalaban 2-3 hulyevel talalkozom. De a 3 hulye/7
km. azert akkor is eleg szornyu ara'ny.
Udv:
PJ.
15 eves jo allapotu Opel Rekord 2.3TD, varosban 8.2-8.9, orszaguton
7.0-7.5, utazo 110-nel.
|
+ - | ExtraTrab; Hasznalt auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
".......
nyithato, automatikusan lecsukodo csomagtartofedel,
belulrol mukodtetheto rogzitofek,
belulrol kapcsolhato, dihidrogen-oxiddal mukodo elektromos
szelvedo tisztito berendezes,
esos idoben kiegeszito hangjelzes fekezes kozben,
esos idoben biomukodesu belso szelvedo paratlanito, ......"
Ez jo volt: :-))))))
Hangosan kellett nevetnem...
.............
Rakonczai Zoltan irta:
"kaptam ra egy eleg szep hosszu valaszt. ha erdekel valakit,
akkor elkuldom neki. vagy felrakjam a listara?"
Rakd fel, kerlek!
Tamas
|
+ - | automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Andras !
Az Ajanlo listan 2 automatas cimem van:
Korcz es Tarsa
1174.Bp. Melczer u. 75.
Tel: 258-3370
Humanauto
Budaors, Verseny u. 1.
Tel: 06-23-9440-807 (ez egy kicsit bizonytalan !)
Hasznald egeszseggel. Ha lesz tapasztalatod,
orulok, ha megirod.
udvozlettel
oldboy
|
+ - | KO Torzskonyv & eredetvizsgálat (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ledobbentem par perce! KO Eredetvizsgalat 12.500 Ft + a hatosagi dijak!
S ket het mulva kotelezo mindenkinek aki el akarja adni a badogkecskejet.
Homályositsatok mar fel! hogy is van ez?
Olcsobb helyet tud valaki, vagy minden kutyautonel ugyanennyi?
SCs.
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Akkumulator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Amiert irok: a) erdemes-e noname aksival sporolni? b) Tenyleg
> >ilyen marha dragak? :-(
>
> Szerintem nem erdemes. En aztan nem is sporoltam. Vegul vettem egy
> Optima spiralcellasat 36-ert. ....
Ellenvelemeny:
En egy maszeknal vasaroltam akkumulatort annak idejen. Amikor mostanaban
eladtam az automat 5+ evet toltott benne, de semmi problema nem volt
vele
telen sem. (Dizel auto garazs nelkul!)
Az uzlet a VII ker. Josika utca elejen volt (van ?) egy szenes pinceben,
ami akor egy kicsit elbizonytalanitott, de a termek bevalt.
Gacs Lajos
|
+ - | szosszenet avagy poen:) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi autosok!
Gondoltam megosztok veletek egy sztorit ami a minap
tortent meg velem. Eppen gurulok ra egy kanyarodo lampara,
elottem egy kisebb butorszallito elotte egy 3xx regebbi
BMW tele HMCS-vel. Vagyok vagy bazi messze a lampatol
mikor zoldre valt, ezert gurulok, hogy el tudjanak
indulni. Ezek meg se moccanak, vagy jo 5 mp-e a zoldben
allanak, en meg mindig gurulok. Kurt egy kicsit, hogy
ebreszto legyen. Semmi! kb 10 mp-e zold en lassan odaerek
mar mogejuk igy meg egy kurt, ezuttal kicsivel hosszab
dupla TU-TU, mert egy heten egyszer zold es akkor is
roviden. Erre a fo HMCS hatrakurjant a Domusosnak hogy
"menj ma anyadba meee dudalsz?". A szekrenyhatu
butorszallito meg vissza neki, hogy a "Te anyadat nem
en dudalok hanem mogottem!". Ekozben nagynehezen
elindulnak, es a HMCS kihajlongva az ablakon, realizalva
a szekrenyhatu mereteit amit biztos kisebbnek latott a
tukorben, bocsanatot ker vagy 4szer. Meg epphogy atertem
en is a zoldon, de alig tudtam egyenesbe hozni a kocsit
ugy rohogtem!
Tanulsag 1.: Indulj el zoldnel!
Tanulsag 2.: Ne szolj be a szekrenyhatuaknak!:))
Tanulsag 3.: Mindig a 3ik nevet a vegen:)))
Udv: VTI
|
+ - | Re: erdi emelkedo Nane??? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Olvasgatom itt az erdi emelkedos torteneteket es bizony
megakadt a szemem, azon hogy a nullas bekotojenel egy 89es
Ibiza 190-et ment. Okeoke csak eppen ahogy vege az erdi
emelkedonek jon egy szep nagy volgy, mit volgy hullamvasut-
lejto:)! Azert az a 190 egy kicsit meredek meg igy is nemde?
Nade OOOszinten!
1.6 az a Suzuki?
VTI
(aki jart mar 95-Suzukival es 89-Ibizaval is, de most
masfelszer erosebb autot hajt mint az elobbiek
csucsmodellje)
|
+ - | Robogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Regebbi tipusu hasznalt robogot szeretnek venni,
de sajnos tanacstalan vagyok a robogok nevevel es
a hozzajuk tartozo evjarattal kapcsolatban.
Keresnek olyan vallalkozo embert aki elkuldene nekem
-vagy akar a lev.listara is- a Suzuki, Honda Yamaha
robogok kibocsatasi ev szerint sorrendbe rendezett
listajat. Pl.: keszve mondjuk a Honda Sky-al es foly-
tatva az azt koveto szeriaval.
Ha valaki megirna azt is, hogy a regebbi robogok
kozul melyik az amelyiket erdemes megvenni sebessege,
megbizhatosaga alapjan, azt kulon megkoszonnem.
Elore is hala es koszonet: Medve Peter
E-mail:
|
+ - | R/C versenyek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Sokan kerdeztek hogy a benzines R/C
palyaautoknak milyen versenyeket rendeznek.
A Tamilya illetve a Hpi kupa, meg veletlenulsem
hasonlit egy igazi versenyhez. Itt kb 30km/h
a vegsebesseg, es autoparkoloban jatszanak a
kisfiuk.
Az igazi benzinnes versenyeket erre a celra epitett
palyan rendezik, aminek hossza 200-500meter.
A koridoket ezredmasodperc pontosan merik,
mint az igazi autoversenyen. Maga a donto
futam 30perc, ami alatt 5-6 boxkiallas van
tankolassal. Az atlagsebesseg 50-94km/h
ig terjed. A vegsebesseg pedig 80-140km/h.
Na akkor verseny naptar 99:
Aprilis 3-4 Pecs
Aprilis 24-25 Szekszard
Majus 8-9 Budapest
Junius 5-6 Eger (Kozep Europa Kupa)
Junius 26-27 Pecs (Nemzeti Bajnoksag)
Julius 25-26 Oroshaza
Augusztus 19-21 Eger Nagy Dij futamok es 1-2 oras Enduro versenyek
Szeptember 18-19 Budapest
Oktober 9-10 Budapest (Budapest Bajnoksag)
Kulfold:
Junius 19-20 Dunaszerdahely (30 km Gyortol)
Julius 10-11 Brno (Kek)
Augusztus 14-15 Trencseny (Kek)
Akinek barmilyen modellezessel kapcsolatos kerdese van,
azt szivesen latjuk a modellezo listan, amire a
cimen lehet jelentkezni.
Udv: Andras
|
+ - | botafogo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van koztunk botafogos ?
Udv: Andras
|
+ - | Matrica / Talalkozo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A matrica jopofa otlet lenne. Ahogy lattam, annak legyartasara
es
szetosztasara mar mindenfele otlet es ajanlat erkezett a listara,
de van
mar otlet arra vonatkozoan, hogy hogyan nezne ki, mekkore lenne,
stb.?
(azert akarmit nem teszek ki az ablakomra ;-))<
Hello Mindenki!
Tamogatom az 5letet! -ezt mar hallhattatok mindenkitol.
Az en "matricam" sima feher alapon a HIX felirat ovalis keretben,
mint az orszagjelzes, utana pedig az AUTO felirat nagybetukkel,
ekezet nelkul. Ezala en meg odairtam, hogy Chucky the Almighty,
hogy megis tudja a jonep ki vagyok... :)
Mint irtam mar, az egesz egy landscape (oldalara forditott),
hosszaban felbehajtott A4-es lapon van. Amig nincs matrica, ez is
megteszi. Az lenne a jo, ha mar tudna jelentkezni valaki, aki
ismer matricast. Legrosszabb esetben mindenki megcsinalhatja
maganak. Ahol nevjegykartyakat keszitenek, tudnak ilyet is.
A talalkozo jo lenne. Mogyorod jo hely, mert kozel van
Veresegyhazhoz (ott lakom):)) Probaltam hivni a Hungaroringet, de
nem jo a szam, a tudakozoban szerzett szam meg fax.
UDV
Chucky the Almighty
|
+ - | Folia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Laci, Hello AUTOsok!
>Nem sotetiteni akarom! Minel atlatszobb kellene.
Figyelem! Hetfon viszem a kocsit vizsgazni, es nyomatekosan
felhivtak a figyelmemet, hogy nem lehet rajta semmi folia.
Na most: en azert szoktam latni sotetitett autokat szep szammal.
Az szinezett uveg, vagy engedelyezett folia?
Ha esetleg utanajarsz es lesz folia az autodon (marmint az
ablakokon) akkor meseld majd el, hogy megy az ilyen legyszi.
Koszi
Chucky the Almighty
|
+ - | w1.3 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Sajnos lemaradtam "deer" levelerol, ugyanis lenyultak a wartburgomat( es
nem volt kedvem auto-t olvasni... )
Mivel nem fekudte jol az utat, 500 meter utan otthagytak.
Ez NDK-ban tortent most, igy meg az ilyen ertektelen lyukas autot is
lopjak! Itt maximum 200-500 markat er, de akkor mar at vagy b.szva az
uzletnel.
Legjobb a pres alol egyhez hozzajutni ;-( meg mielott osszenyomjak, bar
uatnnyomas utan jobb a cv erteke...
Visszaterve deer levelere, nekem is volt a tavfennyel gondom, es az
ossi (NDK) rendor mutatta meg, hogy mit kell tenni.
Jol oda kell tenyerrel csapni a fenyszoronak.
A hiba lehet az is, hogy egyszeruen el van szakadva az izzoszalad, es
csak megfelelo korulmenyek kozott regal, tehat eg.
FONTOS: Van eredeti kapcsolasi rajzom w1.3 Limousine-rol, es
Tourist-rol. Beszkennelem, es ha kell, akkor elkuldom email-ben.
Akinek kell, az jelentkezzen.
Sajnos nekem is van eleg bajom az elektromos dolgokkal, hosszu is lenne
leirni, igy gondolkodom, hogy feladom, es megjavittatom.
Megegyszer: BEAZAS: Szerintem erdemes vele foglalkozni, megpedig a
Vlad-nak leirt modszer alapjan. Nekem szuperul mukodott, ugyanis
az eredeti tomitoanyag eloregszik az ablakoknal es azutan ereszti a
vizet. Az ajtonal szerintem nem sok esely van ra, hogy beazik, szerintem
minden baj eredete az ablak.
Fontos: Ha az ember hagyja, akkor nagyon szep lyukakat fog elerni
mind elol bent az utasterben, mind hatul a dob kornyeken. (jobban
szellozik, de tovabb
rohad:)
Hatul ami meg rizikos hely, az a vizelvezeto sin a ket oldalon a
teton, ugyanis innen egyenes agon befolyik a viz a csomagtartoba a
csomagtarto fedel alatt (az a tomites sem szilard...). Bovebb leirast errol
is adok sajat email-ben.
Lenyeg, hogy erdemes idot szanni ra, es nem hagyni, hogy a szonyeg
alatt kiegye a rozsda. Nekem mar 2 eve csont, ismetlem csont szaraz,
barmekkora vihar jon. Valamint ha allandoan vizben all, akkor milyen szag
van az autoban???
TOLOTETO: Az gyari, es egyaltalan nem csunya szerintem.
Az elonye, hogyha narancssarga, ami nem eppen szep, hogy nagyon
messzirol a bevasarlokozpont parkolojaban meg lehet a gepet talalni.
Erre akkor jottem ra, amikor mar eltuntnek hittem, mer nem tudtam,
hogy melyik sorba alltam be. A felesegem otlete volt, hogy csak felul
elkukksolni, es akkor "feltunik" a warti. Bejott.
Egyeb irant itt a nemeteknel sokan tesznek a milkas mercedesre is "nagy
oblos" valamit,
ugyanis sokkal jobb a legterelese, mint a "gyari"-nak. A taxisoknak szinte
csak ilyen van.
Fontos: Lassan fel kell keszulni, hogy a vizelvezeto gumicsovek el vannak
erve (4 darab, ami a tolotetoben van), es ha lyukad, akkor baj lehet,
foleg, ha a toloteto szigetelese nem jo... Cserelni igen igen szar ugy, bar
olcso.
NAPFENYTETO: Ezt is szeriaban gyartottak, szerintem otthon senki nem
vette a faradtsagot, hogy a "csirkes" wartburgra napfenytetot rakjon.
Tehat ez igaz hir. Ugyan nem 1.3S-nek, hanem 1.3-nak titulaltak
ezeket a jarganyokat is. Es legtobbszor (vagy talan soha) nem volt
hatsdoablak-futes sem ezeknel.
FELTENGELY (szemelyes velemeny, garancia nelkul): Ha a mancsettak rendesen
meg vannak csinalva es feltolve 80 gramm+- 20 gramm megfelelo
valtoolajjal(!!! zsir nem jo...), es a tarlo nem ragta eppen szet, amikor
dinnyet mentek vele lopni, akkor elvileg tobb
100E km-t kell, hogy birjon a tengely, (szerintem) fuggetlenul gyorsitasi
ertekektol. Az
alaszedett kormany csak akkor recseg (szerintem a wartburgnal), ha
valaki mar berhalta a kormanymuvet, es a gombcsuklo csere utan nem
rakta vissza megfeleloen, es nem allitotta be az egesz rendszert a´la
Eisenach modon. Az
nem megoldas, hogy a 16-os kormany anyat levesszuk, es kormanykereken
forditunk, legalabbis nem szep. Annak ugy kell allni, ahogy volt anno.
((((Valmint, en olyanrol meg nem hallottam, hogy mind a ket oldalrol
recsegett volna az (jobbra ill. balra) alaszedett kormany. Mindig csak
"egy" feltengely recseg, vajon miert??? Recseg mind a ketto? Van ilyen?
Udv
csaba
P.S.: Ha valakinek kell eredeti gyari tipusismerteto (meretek), akkor sajat
email-ben elkuldom. Tervezem, hogy etycer csinalok egy w1.3 home paget, oda
felteszek mindent, amim van ezzel a szornyeteggel :-) kapcsolatban.
Akit erdekel, az keresse Frank Reiher page-et, az szuper (angol+nemet
kiadasban) es el is van keszulve vele, ugy-ahogy...
|
+ - | Vezetesi stilusok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Eleg megdobbenve olvasom, hogy ki hogyan szokta megleckeztetni a tobbieket
az uton. Szerintem ez egy fo problema az magyar kozlekedesi morallal, hogy
mindenki azt gondolja, hogy o jobban tud vezetni a masiknal, es megprobalja
megtanitani a tobbieket vezetni. Ebbol fakad a sok okol razas, es minden
autos tiszta idegbetegnek tunik.
Megmondom oszinetn, otthon en is igy vezettem, es is orjongtem, ha valaki
valami hulyeseget csinalt. Aztan mikor kijottem Amerikaba, meglepodtem,
hogy ez itt nem szokas. Ha valaki valami apro hulyeseget csinal, akkor
utana nem allnak neki ordibalni meg dudalni fel oraig. Tudomasul veszik,
hogy hibazott a masik, orulnek, hogy sikerult baleset nelkul meguszni a
dolgot, aztan mennek a tovabb. Ugy altalaban sokkal toleransabban vezetnek,
mint otthon szokas.
Ugyhogy lassan en is atvettem ezt a stilust, ha valaki elem vag,
beletaposok a fekbe, es roviden radudalok, hogy ejnye. De nem mutogatok
neki a kovetkezo 5 kilometen keresztul, nem vagok be en is ele, hogy
"visszaadjam", nem idegesitem magam utana fel napig, nem orjongok, es nem
ezt meselem egesz nap minenkinek, hogy mekkora barmok vannak az utakon.
Ugyis eszreveszi az a szerencsetlen, hogy hibazott, legalabb ne idegesitsuk
tovabb.
Ha meg valaki agressziven vezet, es tol le az utrol, annak meg nem taposok
bele a fekbe, hogy "eszrevegye magat", hanem hagyom elmenni, nehany
kilometerrel odebb ugyis megfogja a rendor.
Szerintem mindenki csinal hulyesegeket. Szeritnem nincs olyan, aki meg
eleteben nem kovetett el olyan hibat, ami esetleg masokat veszelybe sodort.
Ugyhogy akkor tessek ezt masoktol is elviselni.
Szerintem az a legfontosabb, hogy ne idegesitsuk fel magunkat a masok
hulyesegen. Oruljunk, hogy megusztuk. Azzal, hogy utana meg anyazunk ot
percig, semmi nem lesz jobb, a masik ugysem fog valtoztatni a vezetesi
stilusan, es mindenki csak tiszta ideg lesz, ami ujabb veszely helyzetek
forrasa.
Hozzatannem, hogy itt az emberek altalaban sokkal benabban vezetnek az uton
(koszonhetoen a kotelezo vezetesi oktatas hianyanak es a minimalis vizsga
kovetelmenyeknek). Es sokkal tobb kalapos bacsika meg nagymami docog az
utakon negyvennel a belso savban (mar csak azert is, mert a tomegkozlekedes
nagyon gyer, muszaj nekik autoval menni). Es nem is kotelezo jobbra
tartani. Ennek ellenere sokkal nyugodtabb a vezetesi moral.
A kovetkezo jol jellemzi a vezetesi moralokat. Tegyuk fol, hogy savot
akarunk valtani, es kitesszuk az indexet. Mit csinal a melletunk levo
savban levo auto?
Nyugat Europa: Lefekez, hogy beferjel.
Amerika: Tudomast sem vesz rolad, az indexet eszre sem veszi (altalaban nem
is hasznaljak), megy tovabb, mintha mi sem tortent volna. Ha ki tudsz
menni, kimegy, ha nem, akkor maradsz.
Kis hazank: Belelep a gazba, hogy nehogy veleltenul beferjel ele.
Udv,
Gabor
|
+ - | Wartburg 1.3 - Mar megint (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Sziasztok,
>Szerintetek mi lehet a gond? Tobben ertetlenul allnak a problema elott.
>
>Tunet: 3-asban 90 korul, 4-esben 110-120 korul (meleg motornal valamivel
>lejjebb) a kocsit elkezd lassulni ha tovabb nyomom a gazt, (mintha
>fulladozna), kb. 10 km-nel lejjebb mar megint OK.
>Az utobbi 3 hetben a kovetkezok lettek rajta csinalva:
>cserelve AC pumpa, benzinszuro, levegoszuro. Porlaszto tisztitva.
>Cserelve gyujtaszsinorok, nagyfesz. trafo, fesz. szabalyozo. Generator
>allitolag jo. Akkumulator 1/2 eves Varta. Gyertyak ujak.
Hello !
A gyujtasmegszakito erintkezoi nincsenek beegve ?
En mar jartam igy, egy alapos tisztitas jot tesz az erintkezoknek.
Bye :
Balázs
|
+ - | Lada 2107 ertekbecsles (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Szerintetek mennyiert lehet eladni faterom Lada 2107-eset?
1989-es, nincs 20e km benne, futott garazsban tartott, evente egyszer lat
vizet amikor lemosom, rozsda sehol, a bordo fenyezesen faagak surolasa
latszik (nem karc), horog van rajta, gagyi magno is van benne.
Segitsegeteket elore is koszonom!
Soma
|
+ - | Re: Gyalogosok, autosok.... -> kozlekedok! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
>Szoval, azt tanitjak a KRESZ oktatason, hogy a gyalogosnak meg kell
>alni, ha lelepett a gyalogatkelohelyre az uttesten.
>Ezzel ellentetben ha vezeted az autot, az oktatod azt mondja, csak akkor
>kell megallnod, ha a te oldaladon lepett le. Es a vizsgabiztos is ezt
>mondja.
Annak idejen, amikor elojott ez a kerdes, en is meg akartam irni ugyanezt,
de nem voltam teljesen biztos az emlekeimben. Azaz pontosan igy volt velem
is, amikor tanultam.
Kulon orommel tolt el, hogy a mai (415-os) HIX Auto-ban rengeteg olyan
velemenyt olvastam, ami arrol szol, hogy az utakon sokan a partnerseget, a
toleranciat, az odafigyelest reszesititek elonyben az esztelen,
figyelmetlen szaguldozassal szemben. Magam is szoktam sportosan, magnot
bomboltetve vezetni, de azert mindig tudom, hogy nem egyedul vagyok az
uton, tudom, mire valo a tukor (es hasznalom is), es a gyalogosokat is
embernek tekintem, kiveve nehany idiotat meg eszement amokfutot.
Ha mar a gyalogosoknal tartunk. Ket dolgot nem fogok fel.
Egyik:
Nagy forgalmu uton vanszorog at a vagany tarsasag _atlosan_, cseppet sem
zavartatva magat. Ha szolsz, vagy villogsz, vagy rahuzod a kormanyt, neki
all feljebb.
Masik (egyszer mar irtam, ismet eloveszem):
Oreg mamma vagy pappa megy at az uton. Korultekintes nelkul lelep, majd
szinten mereven elore nezve ballag at. Jobb is, megijesztene oket a sok
anyazo, mutogato, k...vaanyazo vezeto latvanya. Ja, es a dudalas,
csikorgatas sem hat rajuk. Eszre sem veszik?
Mas, bicajos tema. Egyszer irtam, hogy en is kozlekedtem lampa nelkul,
fouton ejjel. Valaki megjegyezte, hogy azert prizmat tehettem volna fel.
Elarulom, volt. Elol is, hatul pedig ketto. Es azzal is tisztaban voltam,
hogy magamnak kell magamra vigyaznom, ezert ugy manovereztem, hogy *minel
kevesbe zavarjam az autosokat*.
Es gyalogoskent is ezt az elvet kovetem: minel gyorsabban atjutni a
tuloldalra. Hogy *minel kevesbe zavarjam az autosokat*.
Bocs, hogy hosszura sikerult.
Udv mindenkinek: Soma
|
+ - | Matricatervek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Rajzoltam harom matricatervet. Akinek kell, elkuldom.
Peter.
|
+ - | kresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ha mar igy belejottunk a kresz-be, nekem is lenne ket kerdesem.
1) Jomultkor egy belathatatlan keresztezodesben a jobbkezszabalyt
nem megadva, belealltam egy taxi oldalaba.
A kihivott jaror megallapitotta, hogy en vagyok a hibas.
Ez OK, a bibi csak az, hogy a taxi nem a megengedett 50-nel jott, es
szerintem atfertem volna elotte, ha normalis sebesseggel jon (de
legalabbis meglatom). A rendor erre azt mondta, hogy attol, hogy ha
a masik szabalytalan volt, meg en vagyok a hibas.
Igaza volt ? (mint irtam nem lett volna baleset, ha lassabban jon a taxi).
2) Kotelezo-e a visszapillanto _tukor_ kivul-belul ?
Pontositok: gondolkodom egy vakfolt nelkuli kameras-monitoros
viszapillanto rendszeren, es nem tudom, hogy kell-e hozza vmi
engedely, ill. egyaltalan szabad-e ilyet csinalni (persze amint muxik
a tukrok lekerulnenek a kocsirol, es maradna az elektronikus rendszer)
A'kos
|
+ - | Re: aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
Koszonom mindenkinek a $subject-beli ugyben feltett
kerdesemre adott valaszat!
Viszlat: D. Karoly
|
+ - | Weber (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Keresek 3 db egyforma 2 torkú Weber 40 vagy 45-ös DCOE, DNCF stb.
karburátort, esetleg 2db 3 torkút, ha lehet nem túl drágán. Ha valakinek
ötlete van, érem segítsen.
Egy kis tuning az uborkaszezonra.
Kösz
Csero
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #415 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> >Yamaha DT 125 R-hez (1994 ) keresek muszerfalat, hatso lampat ill.
> >iranyjelzoket
>
> >Udv: Alajos
Nezd meg a http://www.elender.hu/~sztibor/ oldalt, ok egyebkent
spoilereket gyartanak, de van motorbontojuk is.
Gyozo
|
+ - | Volvo tapasztalatok? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Szeretnek autot venni, de nem tudom meg milyet.
2.5 millio forintot szantam a dologra.
Elvaras a kenyelem es az eros motor.
Olyan kellene amelyik automata valtos es legkondija is van.
Van valakinek tapasztalata Volvo-val?
A 460-as tipusbol mar 94-es evjaratot is meg tudnek venni.
Tud valaki tanacsot adni?
Koszi:
Dani
|
+ - | Re: Re: Aksi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Nekem (nekunk a csaldban) eddig meg mindig Perion akksi volt az autokban.
Regebben szinte csak azt lehetett kapni, most meg mar mexoktuk.
4-5 evig mindegyik kibirta, teli-nyari folyamatos hasznalat kozben es az
idonkent
beletoltott desztvizen kivul semmifele karbantartast nem igenyelt. Meghibasodas
,
stb. nem volt.
En nem mondom, lehet venni 36 ezerert is akksit, de azert 4 db 8 ezres Perion
tovabb birja.
Mike irta:
" ezt az aksit tobbek kozott autohifire terveztek"
Tudtommal egy hangfrekvencias erosito tapellatasaval szemben a
kovetkezo ket fo elvaras letezik:
1. zajmentesseg - namost ez akksi eseten nem kerdes.
2. minel kisebb belso ellenallas - azaz a teljesitmenycsucsoknal ne essen le a
tapfeszultseg, es ne kezdje el a vegfok vagni a szinusz csucsait.
Hat en nem tudom, de egy atlagon feluli (mondjuk 2x50W _effektiv_ teljesitmenyt
leado)
auto-hifi-erosito, a disszipacioval egyutt sem vesz fel - zeni bemenojel eseten
,
maximalis
kivezerlesen - 120W-nal tobbet. Ez ugye 10 amper (a csucsok miatt az
autovegfokokban
is vannak pufferkondik). Namost ennyitol azert a legsnasszabb
noname auto-akksi feszultsege sem esik annyit, hogy azt meghallja az ember.
Homalyositson mar fel valaki, hogy mi santit a fenti gondolatmenetben.
Vagy ez megint egy olyan termek, amelynek a vasarloi celreteget a hozzanemerto,
am annal gazdagabb emberekben hataroztak meg (lasd meg: egykristalybol
novesztett
karbonszalbol keszult cd-erosito osszekotokabel, stb.).
Udv:
BigWhite
|
+ - | Nyomatek, fordulatszam, teljesitmeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hallo Autosok!
Hello Bela!
Tehat a kerdesed az volt, mi a kulonbseg a legnagyobb fordulathoz, es
legnagyobb teljesitmenyhez tartozo nyomatek kozott.
Hat erre nagyon egyszeru a valasz.
Ugyebar a nyomatek berajzolhato egy fordulatszam, teljesitmeny
diagramba.
Amiben a teljesitmeny jelleggorbe is berajzolhato.
Ez ugy nez ki, hogy elindul a legkissebb, inditasi, fordulatszamtol, es
ahozza tartozo teljesitmeny erteketol.
Veget er a max. telj. es max. fordulat ertekeknel. De itt mar kb. 500
1/min ota visszintes a jelleggorbe.
Ehhez hasonlitsuk hozza a nyomatek jelleggorbet. Amit ugy kepzeljunk el
mint egy kis dombot, szinten az inditasi fordulattol indul, a maximumat
kb. 2500-3000 1/min-nal éri el. Innen megint eso jellegu. Egeszen a max
fordulatig. De a max fordulathoz tartozo nyomatek akar kissebb is lehet
mint az inditasi fordulathoz tartozo.
Mi is ebben az erdekes?
Az, hogy a nyomateki gorbe max pontjat, nem metszi a teljesitmenygorbe.
Mi ebben a furcsa?
Az, hogy a max. nyomatek es a fuggoleges (teljesitmeny) tengelyre
vetitett teljesitmeny ertek eltero fordulatszamon van. De ezt a rajzon
lenne erdemes latni. Es ami a legfontosabb, a max teljesitmeny es max
nyomatek nem egy helyen van.
(akit erdekel annak elkuldhetem)
A kovetkezo kerdes. Hogy jelentkezik ez a vezetoulesben?
Amig a nyomatek is es a teljesitmeny is novekvo jellegu, addig a
kerekekre hato forgato ero novo jellegu.
Ilyenkor mondjak, hogy huz mint a barom.
Tehat ahonnan a jelleggorbe eso, onnan mar nem huz az auto. Meg gyorsul
de mar nagyon rosszul es a gyorsulas csokkeno jellegu lesz. Tehat szepen
lassan egyre kisebb lesz a gyorsulas, mig eler egy pontot ahonnan, mar
nem gyorsul tovabb, ez a max fordulattol kb.500-1000 1/min-ra van.
Persze ezeket befolyasolja a motor tipusa, fajtaja, tobb tulajdonsaga
is.
A fenti ertekek annyiban kulonboznek dizel es benzines kozott, hogy
dizel motorok sokkal kissebb fordulaton mukodnek. A
befecskendezoszivattyu miatt, es a lengotomegek nagyobb mertekei miatt
is. Igy azoknal a max nyomatek sokkal kissebb fordulaton 1500-2000 1/min
szokott lenni altalaban. Persze ez is valtozo.
Es megvalami, a dizel motorbol sokkal nagyobb nyomatek veheto ki, de
eppen ezert sokkal kisebb sebesseg is erheto el vele.
Egyszer regebben irtam egy cikket a motorteljesitmeny temaban.
A nyomatekrugalmassag, ha jol tudom a max nyomatekhoz tartozo
teljesitmeny es az ahhoz a teljesitmenyertekhez tartozo masodik
nyomatekertek intervalluma. Ami persze a hetkoznapi ertelemben azt
jelenti, hogy 4. sebessegben 90-120-ig, vagy 70-120-ig huz-e a legjobban
a kocsi. De ez minden sebessegfokozatban megjelenik. A legjobb a 3.
sebessegben. Mert szinte minden gepjarmunek abban a legidealisabb a
vonoero hiprbolaja. Tehat olyan a legrugalmasabb, ami azt jelenti, hogy
idealis (senem rovid, se nem hosszu es eroteljes) fokozat.
Persze mindez leginkabb a valtok meretezesen mulik.
Mert a 4-5-ik sebessegfokozat nagyon kozelit az 1 ertekhez. Ami a
motorfordulattal valo aranyossagot jelenti a differencialmu behajtasara
nezve. (tehat valtomu kihajtas)
A vonoero diagram a legmeredekebb az 1. fokozatban, a leglaposabb az
utolsoban (4. v. 5.). Ami azt jelenti, hogy ha meredek akkor nagy
nyomatek, ha nem akkor nagy sebesseg erheto el. De talan majd maskor
irok errol is bovebben.
Erdekesseg az elso sebessegfokozatban, akar a motor nyomatekabol
szarmaztatott vonoero 4-szerese is elerheto!
Remelem ertheto voltam es rovid (persze a ketto egyutt nem megy).
Ha kerdesetek van irjatok maganba.
Csao!
--
Udv: Teeby - The Säint
mailto:
|
|