Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 500
Copyright (C) HIX
1999-09-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bezart kulcs;talalkozo (mind)  33 sor     (cikkei)
2 500! (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Tuningolashoz elado karburator (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Allattal utkozes+"pocmorges"+traffic control (mind)  39 sor     (cikkei)
5 Re: auto kinyitas (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: tapasztalat 97-es Ford Fiestaval? (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: nagy utazas (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Re: kivancsi elosztofedel (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Re: Tapasztalat Ford fiestaval (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: Gyujtotrafo (mind)  29 sor     (cikkei)
11 Re: MAR ITT TARTUNK? + stati kieg OldBoy-nak (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Koszonet (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Elosztofedel potlasa (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Giugiaro + Suzuki + szkenneles (mind)  51 sor     (cikkei)
15 Re: gyorshajtas - alkohol (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Balrafordulo savbol miert megy egyenesen a bunko (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Eredmeny: TAGSAG 2. (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Matricak mashol is!? (mind)  18 sor     (cikkei)
19 Felni szelesites (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Zavar a fejekben-hosszu (mind)  155 sor     (cikkei)
21 Ezmegaz (mind)  185 sor     (cikkei)
22 Re: RE:lopasvedelem (mind)  9 sor     (cikkei)
23 MATRICA (mind)  37 sor     (cikkei)
24 Re: Peugeot 205-os kuplung javitas (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Re: milyen tetelekbol all a benzinar? (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Re: Elozes ( moral ?! ) (mind)  11 sor     (cikkei)
27 Re: Militec: parasztvakitas ez is? (mind)  19 sor     (cikkei)
28 Re: KisPolski cabrio (mind)  17 sor     (cikkei)
29 eloszor (mind)  6 sor     (cikkei)
30 ajtonyitas, olajnyomas, fotengelyszimmering, konvoly (mind)  59 sor     (cikkei)
31 Mar megint? Oh, neeee.... (mind)  31 sor     (cikkei)
32 A hipereros Skoda Fabia (mind)  21 sor     (cikkei)
33 Suzi (mind)  46 sor     (cikkei)
34 fagyallo, allatkak (mind)  23 sor     (cikkei)
35 rablobanda (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Bezart kulcs;talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

	- Latom sokan bezartak a kulcsot az autoba,
	annak idejen en is megtettem, meg kissrac
	koromban egy Skoda100L-be sikerult.
	Slusszkulcs a helyen, ajto kilincse
	lenyom mialatt kiszallok, majd ajto
	becsap....tyuuuuu, a kulcs odabennt
	maradt:))) persze a masik ajtok szinten
	zarva voltak...:) jon a letolas, mergelodes,
	majd a Skoda "lepkeablakanak" kiszerelese,
	ami volt 3 perc, majd benyultunk rajta
	kilincs felhuz, ajto kinyit.

	- Talalkozorol. Oktober 2-an lesz a 
	fosulin az elso nap, ez most jutott
	el a tudatomig, de utana rogton indulok
	Kecskemetre, ha osszejon, remelem
	nem delig tart a talalkozo:))) valamint
	valaki elmondhatna merre is kell menni
	Kecskemeten belul.

	Lagy rugozast mindenkinek!:)

	Zozi

	

___________________________________________________________
               - UIN:3652777  
   http://www.extra.hu/Zozi - http://www.extra.hu/sziget
___________________________________________________________
"Ha kalapacs van a kezedben,mindent szognek nezel" (Murphy)
+ - 500! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Udvozlom az 500. AUTO-t! Es persze az olvasoit is!

Udv:
CSaba
+ - Tuningolashoz elado karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ha valakit erdekel, van egy Nissan Patrolba valo kettorku
karburatorom. Hatha valakit erdekel, 2000-2400 kobcentis
motorhoz. Legszurohazat is adok hozza.
Meretek:

Szivocsonk oldal
legnagyobb felulet-meret: 670 x 112 mm.
Atomlo furatok: 32, 34 mm.
Atomlo furatok tavolsaga: 36 mm.
Tocsavarok tavolsaga: 80, 40 mm.

Magassag: 122 mm.
Legszurocsonk atmeroje: 80 mm, magassaga 18 mm.

Ha valakit erdekel, irjon egy mailt, megegyezunk !

Peter.
+ - Allattal utkozes+"pocmorges"+traffic control (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegul is nem utkozes volt, de hogy mi mindenre kell
felkeszulni az eletben:
'78-ban Irakban dolgozott a geofizika egyik csoportja,
es egyszer egy nagy kanteve allta el keresztben ugy az utat,
hogy kikerulni sehogyan se lehetett, igy megakadt a konvoly
egy vadiban. Hiaba dudalt, kiabalt a banda, samunk
meg a fulet sem mozditotta. Kozel menni hozza nem mert
a magyar, mert hatha tamad:) Igy ezermesterunk kiszallt,
es kb negy meterrol csapagygolyoval tokon lotte. Reakcio:
semmi. Ezutan leraktak melle egy kis dinamitot, hatha annak
a zajara eloldalog, de csak annyi tortent, hogy a robbanasra
lustan odaforditotta a fejet, majd ujra felvette a kozonyos
pofat. Nem maradt mas hatra, nagy nehezen kocsicsere,
ponyvas UAZ hatra, furos Zil elore, es szepen lassan a
lokharitoval elterelgette a meditalo negylabut.
***********
Re: valami belepocmorog a radioba
Auto:dizel.
Egyszer azt vettem eszre, hogy neha percego hang hallatszik
az autoradiomban. Mondom magamban, biztos Trabi van a
kozelben;) Aztan par nap mulva mar szinte folyamatos volt
a zaj, es a fordulatszammal egyutt valtozott. Ekkor mar les-
tem, mint a vett malac, de a tantusz csak akkor esett le, ami-
kor elment a toltes: ugyanis elkopott az egyik szenkefe a ge-
neratorban. Valoszinuleg az eltavolodo kefe es a kommu
tator(?) kozotti szikrak keltette elektromagneses jeleket
vette a radio. En meg egy tapasztalattal gyarapodtam...
***********
Veszpremben lakom, es sokfele maszkalok az orszagban.
Itt a kornyeken mar ismerem azokat a helyeket, ahova be-
bujnak a mokas fiuk. Sot, a kocsik tipusat, szinet, rendsza-
mat is megjegyzi idovel az ember:) Lehet, hogy hulyeseg,
de en nem bannam, ha mashol elo (baj)tarsa(i)m is kozolnek
a lakohelyuk kornyeken lesben allo radar/lezer technikaval
felszerelt "jonapotkivanok"-ok adatait.
Nem mintha partolnam az esztelen gyorshajtast, csak a
rend kedveert.

udv joe
+ - Re: auto kinyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En is zartam magam ki regebben a skodribol...    Teljesen ismertetlen
> kornyek, ejjel egy korul...  Fogtam magam, lecsavartam az antennat,
> abbol hajtottam meg a bizonyos hurkot, es skoda kinyilt

Egyszer mi is kizarodtunk, raadasul Gorogorszagban egy viszonylag
elhagyatott parkoloban...
Viszont apam rutinos kulcsbezaro lehetett, mivel tartott egy potkulcsot a
feklampaba ragasztva (lada 1500).
Az igazi feladat a csavarhuzo beszerzese volt, a kornyeken maszkalo
tobbnyire nyugatnemet - angol turistak csodaautoiban (1980) nem volt
csavarhuzo... :)

jts
+ - Re: tapasztalat 97-es Ford Fiestaval? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


> Hasznalt autot szeretnek venni (Hollandiaban). Kineztem
> egy '97 Ford Fiestat, motor: 1.25i 16V, 2ajtos (vagy 3),
> 38 ezer kilometer van benne (a szamlalo szerint).
> Ha jol lattam, akkor a motor 75 loeros, a kereskedo szerint
> ez egy jo modern motor, az van rairva, hogy Zetec.

A Zetec S/SE motorokat a Yamaha fejlesztette a Fordnak, (a "sima" Zetec
Mazda eredetu) nagyon uj fejlesztes, korszeru motorok. Porgo"s, de
nagyon jo kis motorok. A Fiesta nagyon megy veluk. En a nagyobb
testverben ulok, Focus, 1.6 Zetec motor, csak annyi bajom van vele (de
ez minden 16 szelepesre igaz), hogy alacsony fordulaton kicsit
nyomatekszegeny. Menj egy kort is a Fiestaval, szerintem szeretni fogod.

Istvan
+ - Re: nagy utazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> magyarorszagon, amit kirivoan zavaro nekem, az a golfosok magatartasa.

Ez inkabb reszben igaz, de van benne valami. Ugyanezt lehetne irni a 
BMW-sekrol,
a Merci-sekrol, mindegy, csak erosebb autoja legyen a tiednel, es szepen
kitetovalt muszklija legyen meg szep barnara szolariumozott arcocskaja, mert 
az
jol megy a kopasz fejhez meg az arany smukkhoz.....

Ami erdekes, a Skoda Octavia is kezd felzarkozni ehhez a kategoriahoz.
Szociologusnak csemege lehetne ez a tema.

Sajnos teli van az orszag ilyen idiotakkal, tenni nem sokat tudsz, a rendorok
meg szemmel lathatoan nem is akarnak.:-(((

Szoval begyuruzott a kultura....

Istvan
+ - Re: kivancsi elosztofedel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >>Olaszorszagban szijjeldurrant az elosztofedel.
> Szanalommal rank nezve akik nem tudjuk beszerezni a konyvet,
> felhomalyositanal,
> hogy hogy is megy az a dolog? Addig sem tudok aludni a kivancsisagtol. Bar
> azt hallottam
> egy sziberiabol hazajott magyartol hogy hogyan mentek tovabb a pusztaban
> mikor a
> fotengely csapagy kiment.

A negy gyujtokabelt megpucolva fel kell kotozni az elosztora, pont olyan
helyzetbe, mintha be lenne dugva a fedelbe, a rotor szepen adni fogja a
szikrat. A rögzitest es a finomhangolast :) hurkapalca es befottesgumi
segitsegevel lehet megoldani.

De ugye te is megosztod velunk a fotengelycsapagy nelkuli hazajovetel
modjat?:-)

Istvan
+ - Re: Tapasztalat Ford fiestaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> >Sziasztok!
> >vagy tudja, mi az a Zetec, akkor kerem, irja meg.
> >elore is koszi,
> Hi! Fordeknal is feltalatak a spanyol viaszt, (inkabb kesobb mint soha)
> a zetec valtozo szelepvezerlest jelent, amit a Hondanal 10 eve
> bevezettek.... :) Igen a kereskedonek igaza van, ez tenyleg korszeru
> motor.... :)

Azert ennyire Honda-rajongonak nem kene lenni, hogy nem letezo labdakat is
lecsapjunk...:-) A Zetec motorban nincs valtozo szelepvezerles. Tovabba
Zetec-bol is tobb fele van, Zetec illetve Zetec SE.

Istvan
+ - Re: Gyujtotrafo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!


> Az auto Astra 1,4-es kozponti befecskendezos 8-szelepes, a
> gyujtotrafobol eleddig nem hallott ritmikus, kelepeles-szeru hangok
> hallatszodnak. Vegulis nem veszes, de azert pl. alapjaraton az
> autoban benn ulve, vagy mellette allva is hangosabb, mint a
> motorhang.

Szerintem szimplan athuz a trafod. Lehet hogy mar csak tiz perc van
hatra az eletebol. Mindenesetre nem honapok.:-( De azert nezd meg, hogy
nem a kabel huz-e at, mert akkor felesleges a trafot cserelni.

> "Laikusok" velemenye: a hang nem normalis, elobb-utobb
> biztos kipurcan a trafo, csak ido kerdese. Egy ismerosom a sajat
> Opeljevel mas ugyben eppen ma jart a szerelojenel es rakerdezett
> erre is, mire a szerelo valasza (hangsulyozom latatlanban): az a
> dolga, hogy hangot adjon ki, nem kell vele foglalkozni.

Az ilyen _szerelovel_ nem kell foglalkozni.

> Szerintetek? Jelenthet-e komolyabb gondot, meg kell-e nezetnem,
> esetleg csereljek kapasbol gyujtotrafot?

Ha tenyleg abbol jon a hang akkor igen, mert lehet hogy egy meredek
elozes kozben u:t a't végleg, és akkor hirtelen nagyon nagy pacban
leszel.

Istvan
+ - Re: MAR ITT TARTUNK? + stati kieg OldBoy-nak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a kozepen egy nagytermetu kutyus lustalkodik.
> Adott esetben, ha az ember ilyennek a szemtanuja es az allat elpusztul,
> akkor jogilag mit lehet tenni?

Esetleg perelni a gazdajat.
Egy NAGY kutya poraz es -gondolom- szajkosar nelkul csak
ugy, szabadon az utcan - ezt irtad, ugye?
Dobbenetes, hogy mennyi ilyen koszal szabadon az utcakon!
Autoban ulve meg konnyu megsajnalni, ket kereken (mikozben
epp a labad utan kapkod) mar nem annyira.
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, evribadi!

Halas koszonetem mindenkinek, aki felvilagositott az IMO es az IMHO
mibenleterol.
Az zavart meg, hogy magyar jelentest probaltam tulajdonitani neki :-), es
persze nem allt ossze.
Hat kosz meg egyszer is mindenkinek, nagyon segitokeszek voltatok!

Udv : Madison
+ - Elosztofedel potlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!
Tobbek keresere ime bepotyogtem a modszert, ami az elosztofedel potlasara
szolgal:
(Forras: Suranyi Endre: Szgepkocsik szuksegjavitasa, Tancsics konyvkiado,
1966.)

Ideiglenes gyujtaseloszto keszitese,
teljesen tonkrement elosztofedel potlasara
 ...Az alabbiakban ismertetett megoldas szamtalan vitat okozott, sokan
ketelkednek hasznalhatosagaban. A teljes bizalom erdekeben - amely nelkul
semmilyen munka nem lehet eredmenyes - kozoljuk, hogy a javasolt modon
megjavitott gepkocsi tobb hetig kozlekedett, minden hiba nelkul. A
megszakitohazra - ahol a kabelek az eredeti elosztofedelen voltak -
fapalcikakat erositunk. A fapalcikakat legcelszerubb ket huzalkarikaval
(drot) rogziteni az elosztohazhoz. Ugy kell oket elhelyezni, hogy amikor a
megszakitokalapacs nyit, a pipa orra (szegmense) minden esetben valamelyik
fapalcika fele mutasson.
A fapalcikak korulbelul 30 mm-rel legyenek magasabbak, mint az elosztopipa
legfelso pontja. A negy fapalcikat (negyhengeres motorrol van szo) felso
vegukon atlos iranyban kossuk ossze. A huzalok keresztezesehez kotozzuk a
gyujtotekercs fokabelet oly modon, hogy 1-2 mm-re legyen a pipa aramatvevo
erintkezojetol. A gyujtokabeleket a gyujtasi sorrendnek megfeleloen szinten
kotozzuk a fapalcikakhoz. erintkezovel ellatott vegeik ugyancsak 1-2 mm-rel
legyenekaz elosztopipatol.
A felerositesnel gondoljunk a kabel elmozdulasanak lehetosegere, es ennek
elkerulese erdekeben a gyertyahoz valo csatlakozasokat mar elozoleg
teremtsuk meg. Ha tul hosszuak a gyertyakabelek, kulon is kossuk ki oket a
motor valamely reszehez; legcelszerubb az elosztohazhoz. A felkotozesre
hasznalhatunk zsinort vagy femhuzalt is. Vigyazzunk azonban arra, hogy a
fapalcak ne legyenek nedvesek, nehogy atutes kovetkezzek be.

Muszaki ember rajzban beszel. Tehat, aki a leirashoz tartozo abrara is
kivancsi, lojon egy emilt, es kuldok neki egy JPEG-et rola. A HIX-re nem
akartam egybol feltenni, hatha problemat okoz, mint a furdos asszonynep a
multkor. :-)
Ha esetleg van ra igeny, me'g olloznek hasonlokat a konyvbol. (Pl. hogyan
hasznaljuk az autot uzemanyag nelkul
;-)   ) Bocs..., ez csak vicc volt. De az ajanlatom all!

Udvozlok mindenkit: Madison
+ - Giugiaro + Suzuki + szkenneles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Pentek este (talan a Spektrum TV-n) volt valami autos musor. Az ember mindig
hall ujat. Autok formatervezeserol volt szo benne, mar javaban ment mikor
bekapcsolodtam.
Tudtatok hogy Giugiaro tervezte a Fiat Punto-n kivul a Golf I.-et is?
Egyebkent talan a legtermekenyebb tervezo. Ezek a sracok par szazan vannak a
vilagon, es mind ismerik egymast. Igazi muveszek, szerintem, mert a jovot ok
korvonalazzak a terveikkel. (Legalabbis ezen a teruleten.)


Mas.  Suzukis hianyerzetet orvosolando, sajat Suzis
tapasztalat:
Egy ismerosom Suzuki Swift 1.3-asat hasznaltam tobb alkalommal.
Ez Nemetorszagbol lett behozva, eredeti japan es emiatt allitolag "nem
nagyon van hozza alkatresz"
(????????????) Ezt nem ertem, de mindegy.
Tapasztalataim: a gep olyan 4 ev koruli lehetett, (ennek jo 2 eve), a veget
nem probaltam ki (egy autonak sem szoktam, addig hajszolom csak oket, amig a
motorhangbol es az uton valo viselkedesbol ugy erzem, jol erzi magat a
verda. (Ez Honda Prelude-nel pl.180 korul volt, ('85-os) ami meg messze nem
a vege. ;-)  )
A Suzi 140 km/h korul meg jol erezte magat. Konnyu kezelhetoseg, kis
fogyasztas, japanosan kulturalt belso, preciz (engem a Nissanokera
emlekezteto) valto. Ha kritizalni kellene (nemet nezopont :-) ): vekony
kormanykerek, sok muanyag, kevesbe igenyes belso kidolgozas. Hat persze.
Miutan ismarosek eladtak, vettek egy vadi uj Opel Corsat (1.2), ami 1
literrel tobbet fogyasztott varosban, es az elso utjan (szinten varos)
felforrt a vize es utana is sokat szarakodott. Valamint nehez a kormanya, a
Suzihoz kepest.
Csak azt akarom jelezni, hogy a holgy visszasirta az "oreg" Suzukit.
Az Opel funokat itt helyben megkovetem,
anyazasra nem tartok igenyt, mert csak tenyeket irtam.


 -nak: (szkenneles)
Hi, Tom!
Sajna a talalkozora nem megyek, mert gyalogosan sokaig tartana (Hejj,
szegeny-szegeny Prelude-om, hol vagy?!!!! :-((  )
DE: szkennelesben szivesen tudunk segiteni:
SCR MADISON Kreativ Studio 9023 Gyor, Marcius 15. u. 5-7 II. em.
Csete Laszlo (ez en volnek :-)  )
Erre a cimre juttassatok el a fotokat (pl. postan) es mi feldolgozzuk
GRATIS.
(ezt mondanom sem kell.)
Utana oda kuldjuk, ahova megjelolitek.
Long live HIX AUTO!


Na, csak ennyi,
Udv: Madison
+ - Re: gyorshajtas - alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

- nalunk egy utepeites utan honapokkal ott figyel a 30-as
>tabla a vadiuj tukorsima nyilegyenes uton - namost aki ezt betartja ....
>Es az ilyenek miatt az ember immunissa valik a sebessegkorlatozo tablara,
>aztan ahol tenyleg jogos lenne - mar kesz is a baleset.


Teljesen egyetértek veled !!!!

Lipták Szabolcs
+ - Balrafordulo savbol miert megy egyenesen a bunko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

 Azert fogtam billentyut,mert felduhitett a cimben emlitett tett.
Sok helyen a balrafordulo savban ritkan van auto,de az egyenesen es
jobra fordulo savban sor all.A tortenetben speciel en alltam az
egyenesen haladok elejen es vartam turelmesen a lampavaltast.
Mar eppen zoldult elindulva egyszercsak balrol elem vag a
balrafordulosavbol a hulyeje eppen hogy nem jott nekem,persze a
fekezes utan mar vartam a "csattott" a hatamba ,hal istennek nem volt
"csat".De ezt a mogottem halado ebersegenek koszonhetem.
 Na ez semmi amikor vegre ujra gyorsitok az urgenek persze mutogattam
minden "szepet" es elkezd "ertetlenkedni" megneki all feljebb,aztan
feken padlot nyom en meg majdnem beleszalok.Gondolom ezt "nevelesnek" szanta.
Ekkor fogalmazodot meg bennem a gondolat,milyen gomb is hianyzik a
kormanyrol amit a sok sok szamitogep jateksoran megszoktam? IGEN a TUZ
gomb.Na szoval nem eles fegyverre gondoltam,ha nem a "paint"
fegyverre.
A motortebe epitve a kerdeses gepkocsira szep kis mintat tudnak
varazsolni,ala Kelly Hosei festek lovedeke.
A gombot pedig a kormany kozelebe.Jujj de sok festekes autot latnatok.
(A festek lemoshato)
Meg nem epitettem be!Es lehet hogy le is teszek a dologrol,de otletnek
nem utolso.Igaz tovabb fokozna az utcai eroszakot.Azota ilyenkor
udvariasan elengedem hadj mennyen.Ha valahol felcsavarodik a fara majd
megallok rohogni es ha kirohogtem magam majd bekotozom.:)
Ha van mit!!!

Bocs a szemelyes tortenetert.
Sziasztok.

Jo utat!
 Gabor

mailto: 
+ - Eredmeny: TAGSAG 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A masodik adag levelbomba is megerkezett! Mindenkinek koszonom a
jelentekezeset,
fel vannak veve az adatbazisba. Jelenleg 88 cim erkezett (Szept. 11 16:46).
Aki meg nem kuldott, az batran kuldje el.
Fontos!! CSAK azok a levelek kerulnek be az adatbazisba, amiknek a subjectje
'LISTATAG VAGYOK'
(automatice szurodik).
Aki ezt nem tette meg meg, az meg megteheti. :-)

Minden jo't, u''dvo''zlettel:
     MyChroLesLie

ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873

mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto) (szerkesztes
alatt!)
E'kezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - Matricak mashol is!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nocsak ugy tunik egy ooorulet indult el. :-))) Most olvastam a TIPP-en, hogy
ok is szervezik a matricajukat a mienk mintajara. Legalabbis keresik azt a
valakit aki ezt ott elkezdte. :-)
Jo mi?

Minden jo't, u''dvo''zlettel:
     MyChroLesLie

ICQ UIN=32837483
Tel: 06(20)332-1873

mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto) (szerkesztes
alatt!)
E'kezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - Felni szelesites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello FX!

  Van egy rossz hirem: betiltottak.
  Ugyanis egy-ket kontarnak szetnyilt a felni menetkozben es komoly
  balesetek tortentek miatt. Ugyhogy mubizonylatot nem fogsz kapni
  rola, sot illegalis hasznalni is.
  Bar nekem is van negy ilyen a kocsimon, de meg soha nem buntettek
  meg erte.

 Nagykekesi Arpad
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://nagykekesi.webjump.com
 Mail: mailto:
+ - Zavar a fejekben-hosszu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ugylatom komoly problemak vannak a fejekben a hatasfok kerdessel es egyeb
dolgokkal kapcsolatban. 

A belsoegesu motorokban a hatasfokot (azaz a kinyert energiat) a benzin
vagy gazolaj (bevitt) energiatartalmanak a fuggvenyeben hatarozzak meg. 
Semmilyen (idealis) belsoegesu  motor nem lehet nagyobb hatasfoku, mint a
Carnot egyenlet altal meghatarozott elvi hatasfok. 

(szerintem csak elvileg, mert en mar lattam par furcsa dolgot, es beszeltem
par emberrel aki szerint a mai belsoegesu motor alapvetoen elhibazott
szerkezet es a magyarazata is problemakat vet fel, sot oktoberben talan
latni is fogok egy kb 70-90%-os hatasfoku prototipus motort, es nekem is
van egy erdekes szabadalmi otletem.)

De a legelejen kezdve. 

Az idealis gazoknak 4 olyan parametere van amivel szamolni kell. 

tomeg, terfogat, nyomas, homerseklet. 
Erre a kovekezo keplet van.

Nyomas=( tomeg * homerseklet )/terfogat

Ezen keplet alapjan ha egy parametert valtoztatsz ki tudod szamolni a tobbit.
 
Pl. ha a tomeg es homerseklet allando de csokken a terfogat akkor novekszik
a nyomas. 
Ahhoz, hogy csokkentsd a terfogatot, energiat kell a rendszerbe vinni. 
Ha erot fektetsz be egy adott tavon az munka es energiat igenyel. 
De hova tunik az energia. Hove valik. 
Mivel a gazoknal a folyamat megfordíthato egy nagyobb homersekletu gaz
nagyobb terfogaton lehul es kozben erot fejt ki a dugattyúra. 

Ezen alapszik a hoerogep, azaz gozgep, belsoegesu motor, turbina stb.


Egy belsoegesu motorban a hot az uzemanyag es a levego elegese adja,
illetve a hengerben mar talalhato eleve ott levo gaz. Az elego uzemanyag,
maga is gazokat fejleszt illetve hoje egy reszet atadja a mar bent
tartozkodo gaznak. A gaz erot fejt ki a dugattyura, es expandalas kozben
lehul. 
100%-os hatasfoku motor meg teoretikusan sem letezik. Ez az miatt van,
mivel a 100%-os hatasfoku motorban a gaznak addig kene expandalnia, amig a
homerseklete eleri az abszolut zerot azaz 0 kelvint (-273°C) Tehat a
motorok hatasfokat a homennyiseg csokkenesenek lehetosege szabja meg. 

A motor hatasfokat a kovetkezo keplet irja le:

(Tmagas-Talacsony) / Tmagas ahol T a munkagaz homerseklete Kelvinben megadva.
 
A T magas a elego gazbol keletkezo homerseklet, a T alacsony a tavozo gaz
homerseklete. 
Az emberek tevesen azt hiszik, hogy egy motor hatasfokat lehet novelni a
nagyobb gazhomerseklettel (tobb uzemanyag) de ez tevedes. 
Ez azert nem igaz, mert az alacsonyabb homerseklet is reszaranyosan
magasabb lesz. Igaz az, hogy a motor teljesitmenyet noveli, de nem a
hatasfokot. 

A hatasfok novelesehez azt a tenyezot kell novelni amely a gaz holeado
kepesseget erositi azaz a tagulast. Ezt kompresszionak hivjak. 
Nezzuk meg itt mi tortenik. 
Vegyunk alapul egy 8-9:1 es atlagjarmumotort (benzin). 
Egy motorban legyen a konnyebb szamolhatosag kedveert 2000K (kelvinfok)
magas homerseklet es legyen 1100K alacson homerseklet. 
A keplet alapjan a kovetkezo eredmeny jon ki. 
(2000-1100)/2000 = 0,45 azaz 45%

Ha Diesel a jarmu (20-21:1) akkor mivel a gaz jobban expandal a T alacsony
kb 900 K lesz. 
(2000-900)/2000=,55=55%


Bar ilyen motorok a gyakorlatban nincsenek, de egy 30:1 es suritesu motor
ami komoly mechanikai problemakat vet fel sem lehet jobb mint 60%-os.
Tehat ha fene fenet eszik egy nagyon idealis motor is elveszteget 40-50%
energiat, magabol az elvbol adodoan. Az elvesztett energia egy reszet
megprobaljak turbofeltoltokkel visszanyerni, vagy en pl a kovetkezo verseny
jarganyomon most generator helyett megprobalok mas modon energiat nyerni,
de nem tudom mennyire lesz megbizhato. 
A Diesel motorokban a termikus hatasfok mindig nagyobb mint a
benzinesekben, mivel nagyobb a kompresszioja. 
Analog pelda. 
Adott egy hegyi patak 3000m magasan. 
Ha felepitenek ra egy vizkereket, az nem tudja kihasznalni a tengerszinthez
kepest 3000m magas viztomeg energiajat, csak annyit amennyi a viztaroloban
illetve csoben felette van. A tobbi energia kihasznalatlan marad vagy ujabb
vizkereket kell epiteni ra. (analogia: kocsiban a turbo ami a kipufogogaz
maradek energiajat hasznalja)

Ez utan kell nezni maganak a motornak a hatasfokat. 

100%-os motor nincs, mivel.
Minden anyag hovezeto, ami rontja a hatasfokot. 
Kell energia a surlodas lekuzdesere. 
Kell energia a dugattyuk gyorsitasara es fekezesere. 
Kell energia a hutesre. 
Kell energia az olajozasra. 
Orvénylési vesztesegek.
Suritesi vesztesegek.
Nem kello hatasfoku egesbol adodo vesztesegek. 
Szelep vezerlesi vesztesegek. 
Es magabol a dugattyu azonnali lefele mozgasabol adodo hoveszteseg. 
Kell energia a segeduzemi eszkozokre. (olaj pumpa, klima, generator, szervo
stb.)
Marad a tengelyen valamennyi hasznosithato enrgia ami megy a valtohoz,
difihez, gumikoz amik tovabbi energiat emesztenek fel.  
Itt nagy variaciok vannak, mivel pl. egy lassan porgo nagy motorban lehet
nagyobb a surlodas, de valoszinu fajlagosan kisebb a dugattyuk gyorsitasara
elvesztett energia. 
Ha feltetelezzuk, hogy a motor belso surlodasa drasztikusan lecsokken,
attol meg a fenti segedfogyasztok es a belso erok altal felemesztett
energia meg boven kell, rontva a hatasfokot. 

Elegge evidens, hogy a mai belsoegesu motor hatasfoka eleg tre. 
Ezt harom tenyezo hatarozza meg. 

Az uzemanyag elegesenek hatasfoka (gyakorlati). 
A motortipus teoretikus hatasfoka (elvi , ld. kompresszio). 
A motor tenyleges gyakorlati hatasfoka (mechanikai). 

Lehet azt mondani, hogy a tenylegesen kinyerheto munka a kemiai (oxidacios)
max energia * elmeleti maximalis hatasfok * vesztesegekbol adodo maradek.
A vege eleg kis szam, mert a bevitt energia 1 es mindegyik szorzo 0 egesz
valamennyi. 

Vegyuk az üzemanyag elegeset 95%-osnak (nem igaz, egy jo resze a
kipufogoban eg el) . 
Mondjuk legyen a Diesel motor gyakorlati hatasfoka 45% (kb. 55% az elvi)
Legyen a motor sajat hatasfoka (ez ha nagyon-de nagyon jo) 40% (20-30%
surlodas es gyorsulas, 20-30% egyeb veszteseg (hutes stb), de ennel
szerintem joval rosszabb de ezt senki nem publikalja igazabol) 
Ekkor a bevitt kemiai energiabol osszesen: 
1*95%*45%*40% lesz, = 17% hatasfok a kemiai energiat nezve. 

(A 40% a motor gyakorlati hatasfoka, az elvihez kepest.)

Ez egy benzines motorhoz kepest mintegy 20-25%-al jobb hatasfok. 
Sok benzines csak egyszamjegyu hatasfokot ad ki a kemiai energiara
vonatkoztatva.

Ha ebbol a surlodas lejon akkor a motor tenyleges gyakorlati hatasfoka
jobb de csak kb 5-20% erejeig, konstrukciotol fuggoen. 

Ezeket rontja a segeduzemi eszkozok energiafelvetele, legellenallas, gumi
surlodasa stb. 

Bocs ha fapadosan fogalmaztam. 

Udv

Yahni. 
PS. holnap jon a folytatas, de most kot a sorlimit 199sor/nap, 
Az elozo komplett mail visszapattant.
+ - Ezmegaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

>Magyarorszagon, amit kirivoan zavaro nekem, az a golfosok magatartasa.
>( _bocsanat, a normalisabb fajtatol_).
>ezek kulon kasztot kepviselnek. (ez nem eloitelet, a leirtakat
>tapasztaltam)

Aztan vannak meg a "MI AUTONK" tulajdonosai.
Aki meg nem asszocialt volna, akkor elarulom, az Astra es Suzuki
tulajok.
Ok is egy kulon kaszt.
10-bol minimum 8-szor, ha meglatjak, hogy megyek 90-nel a skodammal jon
egy MIAUTONK aztan addig a lokosomon kapaszkodik, mig meg nem tud
elozni.
Utana persze bevag mellem, atnez olyan arccal, mint aki azt kerdi:
-Magadnal vagy haver? Mit keresel te elottem? Tunj mar innen!
Aztan a kovetkezo emelkedonel meg elottem van.

A legsulyosabb ami idaig tortent.
Balatonrol hazafele, Veszprem mellett a korgyurun.
Parhuzamos kozlekedesre alkalmas savok. Koztudottan a forgalomgyorsitas
miatt.
Beall mogenk Baltaarcu Apu MIAUTONK Astra 1.4i.
Ja a belso savban mentunk 110-el Golf 1.6.
De akarhol mehettunk volna, mivel ismetlem parhuzamos kozlekedesre
alkalmas savok voltak.
Na Baltaarcu Apu villogtat, mint csosz az elemlampaval.
Mondom a havernak huzodjunk le. Hadd menjen meghalni a "fater".
Beall melenk 100-nal aztan elkezd mutogatni, meg artikulalni.
En meg elmutogattam neki, hogy faszan tud villogtatni, es elsoosztalyu
volt a musora. Meg tapsoltam is!
Erre fent nevezett B.A. elhuzott, elottunk masfel meterrel ment a masik
savban. Biztos oda igyekezett gondoltam.
De nem!
90-110-el jottunk Gyorig.
Vegig 4-5 kocsival elottunk volt! De buszkek minden az 1.4-es
raketajukra. Tegnap voltam Szentgotthardon, hazafele megelozott egy.
Huuuu de jool ment, azzanya. Okadta am a kek fustot!

Engem egyszer egy nemet VR6-os villogtatott le az M1-en, de ugy hogy azt
hittem este 1/2 10-kor hogy pirkad.
Ami a plane! Mikor megkezdtem az elozest meg csak ket kis tavoli pont
latszott, mint egy helyzetjelzo 100m-rol. Az egesz olyan 1/2 perc alatt
tortent.

Nem kell felreerteni, nem mindenkire vonatkozik.
De az autos kasztokhoz hozza kellett szolnom. Jogos a Golf kaszt
megnevezes. De engem legjobban a MIAUTONK Club ami idegesit.
Suzuki 1.0 (sokszor nem is tudom, hogy ez verzioszam vagy ccm), megeloz
visito motorral, en meg csak megyek kenyelmesen egy 1.3 Favorittal
130-al.
Miert jo nekik hogy igy tepetik a kocsijukat?
Kisebbsegi komplexus? Hogy: - Az enyem is tuggya am! :-) Nezd csak!

Mi ertelme van ennek?
Nekem ok is egy kaszt.
_______________________________________________________________________

Matrica... Zaszlo... Talalkozo...
Latom en... elszalad a szeker, aztan...
Koveteljunk egy reszt az orszagbol es alapitsuk meg a HIX AUTO
koztarsasagot.
Nem akarunk kicsit sokat?
Zaszlo a boltokra kedvezmenyert, meg hasonlo okossagok.
Miert jo egy uzletnek hogy a listankat reklamozza (ami ot nem erdekli),
Vagy fent van az ajanlo, nem ajanlo listan es ezert kedvezmenyt ad.
Hat tessek megprobalkozni.
Frigyesen kivul nem sokan vallalkoznanak ra!
Kicsit sokat akarunk nem? Azert ennyire nem kellene elszallnunk azert
mert van egy matricank. Kicsit maradjunk a talajon.
Vagy mi ezzel a cel?
Hogy a listara iro 150-200 ember kedvezmenyt kapjon. Es mivel lehet a
kedvezmenyre jogosulni?
Lesz hix tagsagi konyv? Negyedevenkent lebelyegezve?
Valaki megtudja a kezdemenyezest elkezdi terjeszteni a hirt.
Aztan majd mindenki azt modja, hogy "hixautos" es a fel vilag
kedvezmenyt kovetel. Gondoljatok hogy ezzel a kereskedok nincsenek
tisztaban?
Es mi van ha azok a boltok nem mutatnak erdeklodest az ugy irant,
akiknel en vasarolok? Akkor irany mondjuk Pest? Mert akkor meg dragabban
jon ki.
Gondolkozzunk el rajta. Szerintem.
Nekem ez nem tunik egy eletkepes otletnek.
(egyebkent nagyon nem erdekel, mert az ismeroseimnek a kornyeken szinte
mindenhol van kedvezmenye, meg szerszamra is, csak azert irtam, nehogy
kesobb elkedvetlenedjetek)
________________________________________________________________________

>De nezzuk csak autos szempontbol. Lehetne ejszakankent minden rendornel egy
>ilyen vilagito majom.

Nana!
Mindig van vele!
O az, aki azt mondja:
- Joestet Kivanok kozuti ell.....
________________________________________________________________________

A treleres elvontatasos autolopashoz a velemenyem.
A nyugati vegeben is van ilyen.

Sot talan nehanyan emlekeznek ra, mikor irtam, hogy az onkormanyzat
hogyan szallittatott el egy kocsit. Amit KCR-el emeltek fel.
HAt en ott voltam az utcan.
A lakotelepen kb. ket ablakbol neztek ki, ok is azert, mert zavarta oket
a sarga villogas.
________________________________________________________________________


>Ezt a lobogot aztan kirakhatnak azok az uzletek/szervizek amelyek az ajanlo
>listan szerepelnek :) igy tudnank egymast kolcsonosen reklamozni

Es hatulrol tamadnanak mellbe koszonetkepp.
Nekunk miert is kell a reklam?
________________________________________________________________________

Kedves Kovesdan Gyula!
Vitaba szallok.
Nekem csak hasznalt autom volt. Mindig azzal kezdtem, hogy gyorsan
kicsereltem minden hibas, es gyanus dolgot. Majd leteszteltem meg mit
kell.
Megcsinaltam azt is es soha nem hagyott meg cserben egyik sem.

3. esetem volt, abbol egy volt konkret szarbanhagyasos, de azt is tudtam
elore, csak hulye voltam.

1.
Trabant, Gyorvaros masik felen bekopte az egyik gyertyat. Hazamentem
vele. De akar ki is cserelhettem volna, ha nem lettem volna lusta.

2.
Gyor-Acs vonalon este 9-kor feluton elszakadtak az elogyujtasszabalyzo
rugoim. Szinten Trabant.
Elmentem Acsra es hazajottem Gyorbe.
Ha nem lettem volna lusta, ott helyben ki is tamaszthattam volna es max
elogyujtassal szaguldhattam volna haza.
Igy csak 60 Km/h-val.

3.
Skoda. Evek ota sulyosodott. Mindig tobb benzint engedett vissza allas
alatt. Uzem kozben keveset adott. Gondoltam kicserelem.
De miert epp most? Aztan egyszer csak mar nem nyomott tobbet, mert
annyira kinyult a membran.
Ha nem vagyok lusta megelozhettem volna.


Es ha lesz penzem, akkor is inkabb hasznalt uj allapotu kocsit veszek.
Mivel azokrol mar vannak tapasztalatok.
Egy uj modellrol csak gyari teszteredmenyek vannak. Meg mesek.
________________________________________________________________________

>Egy valodi elsobbsegnel tok mindegy, hogy te milyen hirtelen
>fekezel, meg kell allni, ha valaki ott alldogal.

Ha a kozlekedes biztonsagat nem veszelyeztetve kepes vagy megallni!
________________________________________________________________________

Ja van valami statisztika kiegeszito igaz?
Ha az elejen megirtam a stat. akkor hozza:

Vezetoi engedely: 1996 02.12.
Anyja nev.... ja ez nem kell.
Mi van meg?
Ja igen evi Km olyan 10.000 korul, abbol a sajatommal olyan 6-7, marmint
ezer.
Ebben minden van, az LT55-tol a rokkantkocsiig. A legvege ugyis az lesz.

Es meg!

ELADO!

Skoda 120 L, GLS hengerfejjel, 4 gang.
1989-es, juliusban lejart muszakival.
Festest igenylo, jo allapotban. Tokeletes zoldkartyaval(a komoly
erdeklodoknek megmutatom a meresi ertekeket).
Rengeteg!!! alkatresszel. Nagyvonalakban:
- hajtokarok, motorcsavarok, egyeb motoralkatreszek
- hengerfejek (1-ik serult)
- fekalkatreszek
- kiegeszitok

Iranyar komoly erdeklodoknek a 30/9122-458-as szamon, vagy imelben
nalam. De joval 200.000 alatt. Alkatreszektol fuggoen. Ja, az enyem.

Udv
Teeby
+ - Re: RE:lopasvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

amire rampakon felvontatjak az autot (nem megemelve), akkor
megnehezitheti a dolgot ha kitekered a kormanyt valamelyik
iranyba csutkara, amig a kormanyzar be nem kattan.Keresztbe
allo kerekkel eleg korulmenyes megoldani a dolgot.

Hali!
Egy kicsit(nagyon) olajozva a rampat a kocsi siman felmegy.Nem
kotekedes,balesetes autot is igy huznak fel.
Jano
+ - MATRICA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote
>: amviktor wrote irta
>"eloszor is akinek inge vegye magara: barhol erdeklodom is a HIX autos
>matrica utan, meg csak valaszra sem meltatnak. Valaki mondja mar meg,
hogyan
>lehet hozzajutni. Mindenhol: _ide ne kuldj_, _ide ne irj_, _elfogyott_.
>Engem az erdekel, hol VAN!"

Haaat itt. Momentan nekem nem irtatok, de nehanapjan szoktam irni a listara
;-) Es az alairasom alatt szerepelnek az alabbi infok.

_ Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
 _ HIX  autos matrica kaphato.
_ Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato

Tehat, vagy szemelyesen, vagy postai uton juthatsz hozza a matricahoz.

Mivel en is szeretnek lemenni Kecskemetre az lenne a keresem a lista fele,
hogy hozzak e futoszaljavitot, szilikonzsirt, akku saruzsirt stb.

Udvozlettel: Frigyes

Ui: Matrica kerok, hetvegen nem vagyok itthon.

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re: Peugeot 205-os kuplung javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>20.000,- Kuplung szerkezet
Bontobol.

>23.000,- Kuplung tarcsa
En ezt ferrodoloztatnam 2-3.000-ert. Budapesti cimet tudok.

>10.000,- Kuplunk csapagy
Szetszedes utan derul ki. Ha jo/elmegy, akkor felesleges cserelni.

>8-9000,- Kerek csapagy.
Megemeles utan megmozgatod a kereket. Ha nem nagyon lotyog, akkor jo,
ha nagyon akkor finoman utana huzol. Ha ezutan is logyog, akkor csere.
Az utanhuzasnal nem szabad tulhuzni, mert hamar tonkrmehet.

+ - Re: milyen tetelekbol all a benzinar? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>- a benzin araban levo adok kozul a kornyezetvedelmi dijat es az AFA-t
>  ne szamold, ezek nem az utepitest szolgaljak hanem millio mas kozponti
>  kiadast (AFA-t fizettem pl a vizmertekem utan is). A kizarolag benzint
>  terhelo jovedeki ado 75-87 Ft/liter.
De ezek is a benzin araban vannak, szoval szamoljuk csak bele.

>- Ahhoz, hogy a benzin araba epitett ado fedezze palya epitesi koltseget,
>  km-enkent evente 80-100 MUF bevetelre lenne szukseg. Ha az autopalyan
>  napi atlagban 20 ezer auto halad el (ez nagyon sok), egy ev 365 napbol
>  all es kilometerenkent 6 litert fogyaszt az auto (az en suzim 5-ot de
>  van aki csajkaval jar), akkor literenkent a jovedeki ado lenne 90MHUF /
>  [ 365nap/ev * 20ezer * (6liter/100km) ] vagyis kb 200 Ft, a benzin meg
>  vagy 330 Ft :-O
Ehhez az atlaghoz szamold hozza az en 8.5L fogyasztasomat, a nagyobb
autok 11-12L fogyasztasat, a teherautok 20-30L fogyasztasat. Raadasul
teherautokbol nagyon sok van. Ha 13 litert szamolsz, kozelebb jarsz az
igazsaghoz. Egyebkent Engem nem az autopalya hianya zavar, hanem
az utak allapota. Hofi mondta: A mediterran Svedorszagnak konnyu,
ott nem fagy fel az ut :-). Itt a legujabb utakat 1-2 ev alatt tonkrejarjuk.
Nem lehetne ugy epiteni, hogy 10 evig tartson? Lehet hogy 2X annyiba
kerulne, viszont nem kellene 10 ev alatt 5x annyit rakolteni a katyuzasra.

>  Persze ez teves szamitas, mert a benzin nem csak az autopalyan fogy.
Ez meg a masik fele. Azert irtam, hogy valamilyen statisztikai adat
kellene. Valami olyasmit hallottam, hogy evi 300milliard marad meg
az uzemanyagarakbol. Az utalap pedig 50milliard.

+ - Re: Elozes ( moral ?! ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>->>Szoval utkeresztezodesben eloztel ... !
>->Foutvonalon szabalyos! Mellekuton (jobb kezes) nem.
>Lehet, hogy szabalyos, de nagyon veszelyes. Gondold el, amikor
>valaki kijon egy mellekutrol altalaban csak balra nez, ha jobbra
>akar menni, es ahogy kijon, egyszer csak szebmejon vele egy kocsi,
>raadasul nagy sebesseggel (mivel eppen eloz).
Ha latom, hogy all valaki a keresztezodesnel, En sem szoktam elozni,
mert jobb a bekesseg. En mindket fele figyelek.

+ - Re: Militec: parasztvakitas ez is? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>A Militec is csak duma lenne? Nem hiszem. Illetve nem ugy tapasztaltam! Sem
>en sem az ismeroseim (pl. a FEFO soforje! aki azt mondta, hogy tenyleg
>minden autojukban van, nem veletlenul)
>Nalam valoban nagyon komoly pozitiv hatasok jelentkeztek
Hetvegen betoltottem En is. Szerintem konnyebben jar a motor,
mert ha ugyanugy nyomom a gazt gyorsabban megyek :-).
Eddig En sem hittem az ilyen lottyokben, de ugy voltam vele
2.000 meger. Nyilvan van egy-ket tulzas a reklamjukban, de
ez szerintem termeszetes. A heten menten vele tobb mint
700 KM-et, a fogyasztasom minimum 0.5 literrel kevesebb lett.
En nem tudom pontos adatokat mondani, mert ha lehet megyek,
igy tobb a fogyasztas. Erzesem szerint inkabb 0.8, de a 0.5 biztos.

A masik: Szolnok kozeleben vigyazzatok egy feher Opel Astraval,
amelyik nagyon szabalyosan kozlekedik, es a rendszama GIKXXX.
Beepitett kamera van benne, menet kozben filmez.

+ - Re: KisPolski cabrio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta a következő üzenetben: ...
>       Sziasztok!
>
>    Ha valakinek van valami tudomása arról, hogy a fenti $SUBJECT$-ben
leírt
>autót hogyan lehet előállítani (leginkább egy terv kellene, meg hogy a
>közlekedésfelügyeletnek mit kell adni), az please dobjon meg egy e-maillel!
>
>
>mkg
>
sziasztok

ez engem is nagyon erdekelne, szoval ha nem tul nagy faradtsag akkor en is
szivesen vennem

koszi Gyu
+ - eloszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

most sikerult eloszor ide irni.
egesz jo ez a hix. 

gyu
+ - ajtonyitas, olajnyomas, fotengelyszimmering, konvoly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. skoda nyitás
'- hatarozott mozdulattal felhuzni a drotot (gombot) a kilinccsel egyutt
Az egesz folyamat fel perc.
A skoda nyitva.
Ezek az en tapasztalataim.'

ezt en is megtettem egyszer a Váci utca melett a helyi rendori megbizott
irodaja elott, csak en nem kertem drotot, hanem letrotem az antennamat
(szadista, tudom, de nem volt mas megoldas...)
, meghajlitottam es azzal nyiottam ki...
Ja es kozben egyetlen ember kerdezte meg, hogy mit csinalok:
egy kocsi allt meg mellettem es megkerdezte: elmegy?
DE!
ujabb skodaknal (mar talakoztam ilynnel) beszereletek egy ferde femlapot
kozvetlen a gumi ala igy az eltolja a betolt felrudat es igy nem lehet
kinyitni. mielott barki meggyanusitana: egy ismros zarta be a kocsijaba a
kulcsat es nem lopas volt...

A masik: a skoda motortere is nyithato alulrol, csak egy kicsit a hatso
falat kell hatrabb rangatni es igy pont el lehet erni a bovdent, innen mar
csak egy mozdulat..., bar eleg koszos lesz az ember...


2.

Kerdes: indítas utan egy ket mp.-ig nincs olajnyomasom.
Ez ido alatt ha gazt adok akkor eleg szepen kopog a motor, de utana teljesen
jo lesz...
Az olajszintem jo es nem reg volt olajszuro is cserelve.
kerlek segitsetek.

3.

Mi az a fotengely szimmering?????
Ezt azert kerdezem, mert en mar csereltem olyat a Skoda 120-amon,
de ahhoz nem kellett leszedni a vezermulancot es fogaskereket...
En ugy tudom hogy a fotengelyszimmering (az egyik, szerintem ketto van) az a
vezermufedelen van ott ahol a fotengely vege 'kilog' a szabad levegobe.....,
tehat eleg a leengedni az olajat es levenni a teknot (konnyebb visszarakni,
mert lehet hogy elszakad a teknotomites es akkor ugyis le kell venni a
teknot...) es a vezermufedelet...

Ha nem ez a fotengelyszimmering akkor En mit csereltem??????

4.
Tamogatom  otletet a konvollyal kapcsoltban... le
kellene levelezni

Ja!!!
aki meg nem jelentkezett a matricaert, az jelentkezzen, mert egy ido utan
annak is kell adni aki nem rendelt...

udv.:

Feri


+ - Mar megint? Oh, neeee.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

amikor azt allitottam 3 szammal ezelott (5-en reagaltak pozitivan), hogy 
komolyodik a lista, _pont nem_ erre gondoltam:

 irta (bar ne tette volna):
>Beleolvastam egy par cikkbe es szomoruan tapasztaltam ,hogy nincs SUZI
>csemege.Felre ne ertsen senki nem akarom lehuzni az auto hixet, csak
 .....
>1.0 swift GL ;1.0 swift GA 1.3 SWIFT SAFE volt a tulajdonomban.
>Velemenyem szerint rendkivul idealis auto, az elet barmely reszen megallja a
>helyet.Lassan hasonlo nepszerusegnek orvend ,mint egykor a Trabik.
>A statisztikak is ezt igazoljak es egyes velemenyek ellenere is kezd
 .....
>Penzugyi szempontbol nezve ragyogo eredmenyeket tud produkalni ez a kis
>auto.Fogyasztasa 1.0-nal atlag 4 l/100km ;1.3-nal ez 5 l/100 km.Varosban kb
>6-6.5 l/100 km.Adoja az also kategoriakat surolja,szerviz koltsege is igen
>alacsony.PL.: egy komplett olaj ,olajszuro ,legszuro csere +teljes
>atvizsgalas
>kb.12-15000 ft-ba kerul.Alkatresz szempontjabol a kozep kategoriaba
>sorolando.Igaz ma mar bontokban minden beszerezheto hozza a piaci ar alatt.

A _lamereknek_ (lamerek kedveert: kezdoknek) azt javaslom, amit minden listan
 eloszor tenni illik: olvasni, olvasni es hallgatni.
Ha pedig a cikk iroja (alairasra azert nem meltatott minket) regi motoros, MI
 A ...-NAK DOBJA BE MEGINT A VOROS POSZTOT?

Termeszetesen a beigert folytatasra nem vagyok kivancsi. (Nembaj, PgDown-t 
nyomok majd, gondolom ugyis jon...)

_alairas_ : deejaytiszy
+ - A hipereros Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

most olvastam az AutoPiac-ban (Cs. G.-nek: hivatalbol!), hogy jon az uj 
Skoda!

Nagyszeru motorokkal:
sajat fejlesztesu 1,4-es 68 LE (oriasi elorelepes :-) az 1,3 68 LE-hez 
kepest)
1,4 16V 100 !!!!!!!!! LE ?????
1,9 SDI 64 LE

Ugye nyomdahiba a 100 LE?
A cikk is leirja, hogy a "... emellett pedig ket, a Volkswagentol szarmazo 
eroforras valaszthato. A benzines tizenhatszelepes, es 1,4 literes 
loketterfogatbol 100 loerot allit elo, mig a dizelvaltozat..."

Szerintem csak _ketszer_ (!) irtak hulyeseget. Ez IMO az 1,6-os. Ugye?

Egyebkent az auto gyonyoru. Teljesen egyedi forma (=Focus+Bravo) :-)

udv, deejaytiszy
+ - Suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

balatinc: 

"Velemenyem szerint rendkivul idealis auto, az elet barmely
reszen megallja a helyet."

Aaa, traktor helyett a szantofoldon nem tul jo :-)  Nekem 
az a fo bajom a Suzukival, hogy egy kicsit dragallom. 
Figyeljetek csak! (Az arak az idei juniusi A2-bol vannak, 
ujabb eppen nincs nalam):

- Suzuki Swift 1.0 GA (a legalsó alapváltozat, fapad) 1 479
000
- Suzuki Swift 1.3 GLX (ezt már autónak is lehet venni)
1 783 000 
- Suzuki Sedan 1.3 GLX (ez négyajtós) 2 031 000 

Ezekhez képest 

- Lada Samara 1.5i ötajtós (nem fikázni! ebben már GM féle
hengerenként befecskendezés van!) 1 390 000 
- Lada Samara Sedan 1.5i négyajtós 1 490 000 
- Daewoo Lanos 1.5 háromajtós (18 lóerővel több az 1.3-as 
Suzukinál, kötelező biztosításban mégis ugyanoda tartozik) 
1 899 000 
- Fiat Uno 1.0 (még gyártják!) 1 589 000 
- Fiat Punto 55S (no comment) 1 879 000 
- Skoda Felicia 1.3 LX 1 742 000 
- Skoda Felicia 1.3 LXi (mint az előbbi, de hengerenkénti 
befecskendezéssel, egész jó alapfelszereltséggel) 1 864 000

Ezen kivul az alkatreszarak a Suzukinal _nevetsegesen_ 
magasak, es csak akkor tartoznak a kozepkategoriaba, ha a 
Porschek, Mercedesek es Aston Martinok is jatszanak!

Nyilvan nincs ertelme automarkakrol "csakugy" vitatkozni; a 
fenti -- objektiv -- eszreveteleimmel csak annyit szerettem 
volna jelezni, hogy sajat arkategoriajaban is komoly 
kihivassal kell a Suzukinak szembeneznie. 

Az index Torzsasztalan egyebkent fut egy ilyen topik 
"Suzuzki a mi autonk" cimmel, javaslom a tipus iranyaban 
intenziv erzesekkel (pozitiv vagy negativ) birok inkabb ott 
csillogtassak ervelokepesseguket.

Udv
Stevie
+ - fagyallo, allatkak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tamas:

"Egyebkent a kocsi 5 eves Suzuki, es mivel iden vettem,
fogalmam sincs milyen fagyallo van benne, es miota."

Frissiben vett hasznalt autonal mindenkepp erdemes 
kicserelni a hutofolyadekot, a fekfolyadekot, illetve a 
vezermuszijat/lancot -- eppen azert, mert nem tudhatod, 
milyen es miota van benne. [Mondjuk en az elozo automat ugy 
adtam el, hogy ezekrol felvilagositottam az uj tulajt. Orom 
tolem autot venni!]

Marky:

"Felmerult meg, hogy oz+vaddiszno folott a szarvason kivul
meg mi van. Muflon, medve (oke, ezek nem gyakoriak),
serte's, szarvasmarha, lo'."

Jeee, az utobbi harom nem csak a "tehenes" tablanal mehet 
at az uton??? ;-)

Udv
Stevie
+ - rablobanda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Lenyeg, amit ki akartam nyogni: nem kell felteni az olajcegeket, de
> imho naluk nagysagrendileg nagyobb rablobanda az allam.

bizony, az olajcegeket nem kell felteni.

de az allam nem rablobanda. ezt szeretnem ha megertenetek: amit az
allam ado stb formajaban beszed azt az utolso fillerig szetosztja
(sot, tobbet oszt szet, ettol van allamhaztartasi hiany). Hogy mire
osztja az mas kerdes, de a kiadasok 90%-at minden kormany ugyanarra
kenytelen forditani, a szajtepesek a maradek 10% miatt vannak. Ebbol
a 10%-bol lopnak, osztanak egymas zsebebe stb. De ez offtopic.

///Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS