Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1825
Copyright (C) HIX
2003-05-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Valasz: nyari gumi *** HIX AUTO *** #1824 (mind)  30 sor     (cikkei)
2 nyugi... (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Re: autopalya (#1823) (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Re: Fenysorompo (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Segitseg (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Mondeo talalkozo (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Sorompo + Fabia! (mind)  64 sor     (cikkei)
8 Triznyak stilusa (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Re: stilus/autopalya keresztezodes (mind)  14 sor     (cikkei)
10 RE:Autouveg sotetites, RE: Furgon, sebesseghatarok (mind)  66 sor     (cikkei)
11 Re: Fenysorompo (mind)  20 sor     (cikkei)
12 va: gurulas (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Re: fenysorompo (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Re: Gurulas lampahoz (mind)  22 sor     (cikkei)
15 Re: Furgon defekt (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Re: re:gurulas (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: benzin keresztezodes kereskedok (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re: zoldkartya (mind)  17 sor     (cikkei)
19 itt a nyar - klima akio :) (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Jobban ugrik (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Re: lampahoz gurulas (mind)  35 sor     (cikkei)
22 Fw: higanyvillogo (mind)  13 sor     (cikkei)
23 Fw: motorozas (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Fw: vasutak meg mindig (mind)  43 sor     (cikkei)
25 Fw: napellenzo (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Fw: reklamok (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Fw: Lexus, Infinity (mind)  42 sor     (cikkei)
28 Re[2]: Ablakfoliazas (mind)  16 sor     (cikkei)
29 Re: muszerfal, automasolas stb (mind)  8 sor     (cikkei)
30 re:re: felsorompo (mind)  57 sor     (cikkei)
31 re:sotetites (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Valasz: nyari gumi *** HIX AUTO *** #1824 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: nyari gumi ( 9 sor )
> Idopont: Tue May 13 07:44:43 CEST 2003 AUTO #1824
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>Az ar alapjan a Yokohama vagy esetleg a Kleber johet szamitasba,
>de nem akarom megszivni!
>Kinek milyen tapasztalata van ezekkel?

Kleber Dynaxer DR 195/55 R15 a Bogácsi talin megtekinthető. Nekem jo :)
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Nekem a telim Kleber Krisalp 3. Az auton a gyari gumi Barum Brillant, hat
majdnem zokogtam, amikor aprilis kozepen visszatettem a nyarit, annyival
jobb a Kleber egyenesfutasa, meg a Barum raz is 130 korul (centirozas
profi, azzal nincs baj).

Korabban is volt tapasztalatom a Kleberrel, igaz, az meg keleti auton, de
mindenkeppen pozitiv volt.


En ajanlani tudom a Klebert, cserebe a Barumrol mindenkit lebeszelek, ez
mar a masodik garnitura (egy masik auton volt teli Barumom, talan OR58?),
es mindketto szarabb az atlagnal.



Udv,

Akos
+ - nyugi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes irta...

>..........................................
>Kedves aranybogaraim: Chip es Triznyak autostars.
>...
>Kerlek benneteket, hogy fejezzetek be. Ugyanis
>...............................................

Mindenkinek igaza van, akit zavar kettonk vitaja,
reszemrol befejeztem, Triznyak szamomra nem vitapartner.
Vagy nem erti amit mondok, vagy nem akarja. VEGULIS
TOK MINDEGY, kar ragozni...

THE END

Chip
+ - Re: autopalya (#1823) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor tiszta ugy, de mi van ha nincs, akkor hivatkozhatnak-e arra, hogy mar
> siofoknal kint van a 40-es korlatozas, es nem erdekli, hogy erdnel ebredtem
> csak fel :-o

> Az angolok idorol idore megismetlik a korlatozast (kissebb meretu
> tablakkal, hogy lasd, hogy az nem ott kezdodik, hanem csak emlekeztetes,
> hogy meg mindig el a korlatozas). Nagyon hasznosnak talalom.

A jogszabaly szerint nalunk is meg kellene ismetelni:

20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a
közúti jelzések elhelyezéséről

10. paragrafus (3) A megfordulási tilalom, a sebességkorlátozás, a
legkisebb követési távolság és előzési tilalom jelzőtáblákat lakott
területen kívül legalább 1000 méterenként meg kell ismételni. E közúti
jelzőtáblák hatályát a megfelelő jelzőtáblával (KRESZ 56.59. ábra) fel
kell oldani, ha a korlátozás szükségessége nem útkereszteződésben
(útcsatlakozásban) szűnik meg.


Persze, ha nem teszik, es elfelejted, majd a rendor megbuntet, a buntetest
nem fogja helyetted az ut kezeloje kifizetni...

Ed
+ - Re: Fenysorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Alaphelyzetben az egyik futoszal aramkoret za'rja a higany, az fu"t, felmeleg
it
> i a belul levo ga'zt az U egyik sza'ra'ban, az kitagul, atnyomja a higanyt az
> U alak ma'sik sza'ra'ba, ettol megszakad az egyuk futoszal aramkore, a masik 
fu
> toszal kezt futeni, a higanyt visszanyomja, a ket futoszal szerepet cserel es
 i
> gy tovabb.
> Mindezt jo gyorsan, ahogy a sorompo villog, és ott "lo:tyo:g" az U alaku u:ve
gb
> en vagy fel kilonyi higany. Ez a thermoblinker. Ilyen technikara bizzuk/biztu
k

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zavarja el valaki nagyon gyorsan a gepeszeket az elektronika kozelebol!
Igy mar el tudom kepzelni, hogy miert kerul 25 millioba a sorompo.

Gumo
+ - Segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

A segitseg most kivetelesen nem szgk.-val kapcsolatos, hanem kamionokkal. Az
egyik kozeli ismerosomnek surgosen kellenenek olyan cegek, ahol kamionokat
lehet hosszu tavra berelni, termeszetesen sofor nelkul!
Ha valaki tud ilyen cegekrol kerem irja meg S.O.S-ban, mert tenyleg nagyon
surgosen kene!

Elore is koszi

Z.
+ - Mondeo talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hetvege a talakozoktol lesz zajos, mint ahogy 
irtam is, a HAT mellett a Mondeo tali is megrendezesre 
kerul.
Helyszin Kunmadaras, a repter.
A mostoha korulmenyeket enyhitendo, lesz bufe is.
Este hatra pedig birkaporkolt bogracsban keszitve.

A program abszolut kotetlen. Lesz gyorsulas, szlalom,
valamilyen alkatresz dobalo verseny. Lehet, hogy lesz 
MAF szenzor tisztitas is.
Mar 31 Mondeos mondta biztosra az erkezest.

A listarol is jojjon minden Mondeos, aki nem a  bogacsi
talira megy.

erdeklodni:
mondeo.rulz.hu 
mondeo.ini.hu

Jo hetveget,

sabat (Mondeo 2K '97)
+ - Sorompo + Fabia! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Akos!

Talan nem olvastad vegig!  Vagy csak nem figyelmesen, amit irtam.
Az elso baleset utan is lephettek volna! De akkor sem javitottak a
biztonsagon. 
Megkerdeznem ismered-e azt a kifejezest, hogy: baleseti gocpont?!  Mert ez
az!
Ahol ennyi ember meghal, mindegy kinek a hibajabol, ott talan el kellene
gondolkozni nehany dolgon! Ehelyett inkabb azt mondjak, "dehat a lampa
pirosat mutatott"!!!   Na vazzeg, a csorikam megis atment es meghallt tobb
tucat ember! 
Tudod nem kell nagy esz hozza, hogy ahol egyszer megtortenik egy tragedia,
ott ugyanez meg fog ismetlodni, ha nem valtoztatnak, foleg javitanak a
korulmenyeken!
De a te kedvedert inkabb szereljek le a meglevo sorompokat is, jo?!
Egyebkent csak egy nem hozzaertonek lehet bemeselni, hogy egy ilyen sorompo
25mFt-be kerul! A kerdes kinek? Mert a gyarto biztos ennel joval kevesebbet
kap, meg ha o is a telepito! Ha lattal mar ilyet kozelrol es van muszaki
erzeked, akkor jobban meg tudnad becsulni az arat! Ezen kivul nem csak
sorompoval lehetne egy atjaro biztonsagat novelni es egy-egy atjarora tobbet
is lehetne kolteni 25mFt-nal. De meg nem nagyon talalkoztam olyannal, hogy
egy baleset utan valamit atepitettek volna! Ez kozutakra is ervenyes! Mintha
egy kozlekedes mernok nem is tevedhetne!
(ma delelott egy kamion ment at Lachaza es Delegyhaza kozott a piros jelzes
ellenere. a vonat volt az erosebb, de itt sincs sorompo)


Mas!
Elektronikus gazrol Fabiaban:
> 
 >Ugyanez a típus? Mert a kisebb motor (75LE) és ez között ég-ég-föld van 
>az alsó és a felso tartományban. A kis motor alul eros, a vége felé 
>viszont jóval gyengébb...

> Lehet, hogy versenykorulmenyek kozott szamit, de normalis (!)
> vezetesnel szvsz nem veheto eszre a kesleltetes.

A 100 pacis motor sem gyengebb nyomatekra, mint a 75-os. Csak melyebbre kell
nyomni a pedalt hogy megloduljon, ezert tunik nyomatekosabbnak a 75-os.
Eleinte en sem mertem neki odaparkettazni, 3000-tol pedig megjelenik az
igazi "erö", ami tart 6250-6500-ig (leszabajzas) De kis fordulaton is
ugyanugy huz, mint a "gyengebbik" valtozat.  En pl alapjaraton tolatok be a
garazsba, ahova kb 5 fokos emelkedon es patkan vezet az ut. A kuplunggal
viszont ilyenkor tenyleg jatszani kell, mert az alapjarat szabalyzo "lassan"
reagal. Ha benazom ilyenkor fullad le. 
Az elektronikus gazpedalt konnyu megszokni, csak eleinte okoz gondot a
kesese. Akinak volt mar turbos kocsija hat vmi ehhez hasonlo. 
(neha hasznalok turbodieselt elektronikus gazpedallal, lenyomod es varsz,
egyszercsak eszreveszed, hogy kapaszkodnod kell :-)  )
Viszont egy jol programozott elktronikus gazpedal sokat javit a motor
elettartaman. Idonkent meg a fogyasztasnal is elonyt jelent.
Csakhat ha elromlik :-(   Egy bovden kicsivel olcsobb!



Tegnap jottem vissza olaszbol, remek volt! Klassz ido, bar helyenkent esett
is, de olyankor kifejezetten jo volt a friss levego. Raadasul ujjutjak fel
az A2-est (olyan volt, mint a mi M7-esunk) Nem tudom, hogy iden teljesen
kesz lesz-e, de mar rafert a frissites.  Ket osztrak csajszi integetett az
egyik hidrol, visszaintegettem aminek nagyon orultek!  es en is!:-)

Jo utat!

Jockey
+ - Triznyak stilusa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak<
> E-mail : 


>  A vilagon senkitsem sertegettem! Legkevesbe Rakit!

Csak azert szolok bele, mert tobbszor is megemlitettetek mar a nevem :-)
Szoval nem sertettel meg, de nem veletlen az sem, hogy nem valaszoltam az
irasodra.

raki
+ - Re: stilus/autopalya keresztezodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Triznyak,

> Arra akartam ravilagitani, hogy a KRESZ azert van ilyen szinten
> megirva, hogy a mindossze 8altalanost elvegezni kepes emberek is
> megertsek,

  Jelentem, nem sikerult, mint a (z altalam inditott) vita mutatja.
Ha tenyleg ennyire egyertelmu lenne a KRESZ, mint implikalod, akkor
nem alakult volna ki ekkora vita rola, nem?
  Jogalkotonak illene ezt a konkret dolgot helyretennie esetleg,
beismerve azt, hogy nem sikerult olyan vilagossa tennie a KRESZ-t,
mint szandekozta (elvegre fel mondatot kene beszurni a szovegbe)...

Gyula
+ - RE:Autouveg sotetites, RE: Furgon, sebesseghatarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Autouveg sotetites:
A MEGA TOYS uzleteiben (Aradi u, Soroksari ut) kaphato
BEBE COMFORT markaju tapadokorongos sotetitok viszonylag
jo minoseguek, tudom ajanlani! Sajnos, jelenleg csak a 
hatso ablakra valo nagymeretu van, kicsit ket hete nem 
hoztak. Sajnos, az a hatranyuk megvan, hogy - mivel a
gyarto gyerekholmikat gyart - a legtobb cicas es macis 
mintaju...


Triznyak ur nem pontosan tudja a passzust:
>Autopalyan a szemelygepkocsi 130km/h-val mehet. A "furgron" is lehet 
>szemelygepkocsi, ha ossztomege nem haladja meg a 3500kg-ot.

A KRESZ szerint a 2500kg-ot:
>IV.	RESZ
>A jarmukozlekedesre vonatkozo szabalyok
>I.	fejezet
>A jarmukozlekedes altalanos szabalyai
>Sebesseg
>26.	§ (1) Az egyes jarmuvekkel legfeljebb a kovetkezo sebesseggel 
>szabad kozlekedni:
>a)szemelygepkocsival, motorkerekparral, 2500 kg megengedett legnagyobb >osszto
meget meg nem halado gepkocsival
> - autopalyan 130 km/ora,
> - autouton	 110 km/ora,
> - lakott teruleten kivul egyeb uton 90 km/ora,
> - lakott teruleten 50 km/ora,
>b) egyeb gepjarmuvel - kiveve a motoros triciklit - valamint 
>gepjarmubol es potkocsibol allo jarmuszerelvennyel
> - autopalyan	 80 km/ora,
> - lakott teruleten kivul egyeb uton	 70 km/ora,
> - lakott teruleten	 50 km/ora,
> c) villamossal	 50 km/ora,
> d) motoros triciklivel, elromlott jarmuvet vontato gepjarmuvel, 
>segedmotoros kerekparral, kerekparral 40 km/ora,
> d/1. holanccal felszerelt gepjarmuvel 50 km/ora,
> e) mezogazdasagi vontatoval, valamint mezogazdasagi vontatobol es 
>potkocsibol allo jarmuszerelvennyel 30 km/ora,
> f) lassu jarmuvel, valamint lassu jarmubol es potkocsibol allo 
>jarmuszerelvennyel 25 km/ora,
> g) olyan jarmuvel, amelynek kerekei fuvott gumiabronccsal felszerelve >nincse
nek 20 km/ora,
> h) potkocsinak nem minosulo fek nelkuli vontatmanyt (mezogazdasagi 
>vagy ipari munkagepet) vontato mezogazdasagi vontatoval es lassu 
>jarmuvel 15 km/ora.
>(2)	Ha a "Sebessegkorlatozas" jelzotabla lakott teruleten 50 km/oranal >nagyob
b sebesseget jelez a 3500 kg megengedett legnagyobb ossztomeget 
>meg nem halado gepkocsival es motorkerekparral legfeljebb a jelzotablan >megje
lolt sebesseggel szabad kozlekedni.

Felhivnam figyelmeteket a 26/1/d pontra, miszerint elromlott autot csak 40-nel 
lehet vontatni! (Nemreg a vontatas is tema volt)

Ezt az atkozott 2500kg - 3500kg-os szabalyt megvaltoztathatnak, mert
az ujabb transzporterek tobbsege tobb, mint 2500 kg (VITO, TRANSIT, Trafic-Viva
ro, stb) 2500kg felett vannak (VITO 2700kg), mig a regiek
alatta (Pl a 8 eves Renault Trafic, ami meg nagyobb is, mint az uj).

Az Unios orszagokban milyen a szabalyozas?
Nem hinnem, hogy a Vito km-orajara viccbol tettek a svabok jelzest
50, 90 es 130 km/orahoz...

Udv.:   Jozsi (Vito108CDI)
+ - Re: Fenysorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy hely ahol jarni szoktam a Rakosrendezo palyaudvar ahol a sorompo 10 per
cig is le van engedve a nagy forgalom miatt. Itt 2 bakter kezeli a sorompot az 
egyiknek az a szokasa lampa kikapcs sorompo fel autok mennek egyszercsak lampa 
pirosra valt a sorompo marad egy darabig fennt aki tudja ezt a muveletet siman 
atmegy a piroson viszont amikor szorit a cipo akkor a bakter leengedi a sorompo
t.Ti mit csinalnatok ? En at szoktam ilyenkor menni. Termeszetesen korulnezek m
indig nehogy baj tortenjen ugyanis en huznam a rovidebbet az tuti :-)
Persze a bakter is tagadna mindent ha veletlenul ebbol lenne baleset.

Kinek van infoja miert kell megint felujitani az Ors Vezer teren a villamos sin
t amikor jottek a nemet villamosok az egesz palyat rohammunkaba epitettk at enn
ek nincs egy eve azt hiszem.

Itt a nyar nyilnak a parkoloo"rok vigyazzatok telen hogy nem lattam egyet sem a
 20 cm es hoban :-))

Üdv
Fiat127

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 237.46-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - va: gurulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mert  a  guta  megut,  ha ott potyogsz es szegyen ide vagy oda, ha 15
>meternel  nagyobb  a  lyuk,  en bizony eled maszok :( Ezt mar tobbszor
>megvitattuk,
A  vitanak  viszont  nem volt eredmenye. Ha gutautest szeretnel kapni,
akkor  mondok  pesten  50-olyan  helyet,  ahol  a kozlekedes ritmusa a
kigurulast tenne logikussa. :-)
Pl. Bem ter - - - Margit-hid alja. Zoldre kikanyarodom, es a kovetkezo
lampat  kozelitem  50km/h-val.  Elotte  100  meterrel  uresbe rakom es
zoldre valto lampahoz mar 30km/h-val erkezem. De nem, mert ket faszfej
megeloz,  nyomjak a lampaig, ott fekeznek, es mire odaerek, meg mindig
a  sebvaltot  keresik.  Megallok  mogottuk,  majd  nullarol indulok.
Mindez hajnalban, amikor osszesen harman vagyunk az uton.
A  Fittipaldikkal  nincs  gond,  de  a  tobbseg olyan, hogy nem turi a
cammogast, nyomni es elozni azt ezerrel tud, de idoben elindulni soha.

Van a masik vezeto, aki ugyancsak a kigurulas hive delutan 5-kor is.
Mogotte gurul mindenki es a hata mogott levo zold lampan emiatt 3-an
nem tudnak atjonni.
Nincs egy igaz, minden szituacioban jo megoldas, csak rugalmatlan,
agyalagyult vezetok - nagy tomegben.
--
Meszaros Geza
+ - Re: fenysorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az  elmult  het  tragikus  esemenye  kapcsan  ragjuk  a  gittet      a
fenysoromporol.  Sajnalatos  modon  keves  szo esik arrol, hogy vasuti
atjaronak csak akkor indulhatok neki, ha a tuloldalon megvan a helyem.
Latom,  tudom,  biztos  vagyok  benne  stb.
Siofokon konvojban hajtott at a ket busz, majd az egesz sor megallt es
a masodik busz a sinen ragadt.
Amugy, konvojban haladni veszelyes uzem. Hajlamos arra az ember, hogy
az elotte haladora hagyatkozik. Elindul-elindulok, gyorsit-gyorsitok,
eloz-megyek utana, atmegy a sineken-megyek en is... :-(
Turazzatok  egyszer  ugy  bringaval,  hogy  elol egy felnott, utana 20
gyerek,  majd  a  vegen  egy  felnott.  Egy  eletre szolo tapasztalatot
szereztek.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Gurulas lampahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Piros lampa megkozelitese: sajat velemenyem: szepen haladni kell a 
> lampaig, aztan ott lefekezni. Ha azt latom hogy valaki 1km-re a piros
> lampa elott mar gurigazik (csak dugogeneratoroknak hivom az ilyen
> vezetoket) akkor inkabb gyorsan megelozom mielott felidegesitem
> magam. :)) Mert ugye nagy valoszinuseggel a kovetkezo lampat is
> hasonlo strategiaval tenne magaeva. 
> Hogy mogotte csak 3 masik auto fer at? 
> Ugyan mar, erre Ok nem gondolnak... Kellemes kilometereket
> Gabor
------

Kedves Gabor! Kar lenne ezen felidegesiteni magad! Inkabb gondoljuk 
vegig megegyszer.
Tehat, ketsavos ut. Egyik savban all 10 auto (a pirosnal). A masik 
savban "gurul" 10 auto, olyan sebesseggel, amivel zoldre valtaskor ernek 
a lampahoz. Melyik sorbol jut at tobb auto a zoldjelzes alatt?
A mozgosorbol 3-4 kocsi mar tuljut a lampan, mire az allo sor elso 
kocsija elindul. A mozgo sor mind a 10 tagja atmegy, mig az allobol 
indulok kozul 5-7, a zoldjelzes ideje alatt.
Velemenyed szerint, ilyen megkozelitesben, ki tartja fel a forgalmat?

Udv,  Triznyak
+ - Re: Furgon defekt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En ugy erzem, hogy a durrdefektek legfeljebb 5-10%-a az, ami minden 
> kulso serules stb. nelkul tortenik. A tobbi mind azert, mert a gumi 
> kapott egy pofont az elettol, ami lehet akar egy durvabb jardara 
> felallas, padkazas

> udv, Akos
--------
Hat meg az utjaink "remek" allapota. Sajnos hetente lehetne gumit 
cserelni a katyuk miatt.
  Egyszer sikerult "kiprobalnom" egy durrdefektet, szerencsere (legalabb 
is nekem szerencse)hatso kereken. Kb. 130km/h-val szet ment a jobb hatso 
gumi. 8000km volt benne, csak en mentem vele, nem volt utve verve.
Hogy mitol ment szet nem tudom, mire megalltam, csak az ures felni 
maradt. (Abbol sem sok.)
Az M7-es budaorsi szakaszan mentem a legbelso savban,(akkor 3 savos 
volt) mire korigalni tudtam mar a leallosavban csalinkaztam.
Sokan azt mondjak, hogy mindig mindenre szamitva, felkeszulve kell 
vezetni. Azt hiszem ez utopia. Ha elso kerekre jon a durr, most 
valoszinuleg nem boldogithatnam a HA-t.(Nana ki sohajtott ekkorat?)

Udv,  Triznyak
+ - Re: re:gurulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobb savos uton en is gurulok. Feleslegesen minek fogyasszam a benzint meg a fe
ket? Foleg hogy allo helyzetbol indulva meg tobb benyo fogy, mint lenduletbol g
yorsitva. Es gyorsabban at is lehet erni illetve ily modon tobb auto (akar kets
zer annyi!) fer at egy lampavaltassal.

A lampa elotti keresztezodesbol meg utszelrol indulo erveles ott santit, hogy h
a nyomom neki, akkor ugyanugy nem fog tudni kijonni. Csak ha tenyleg lelassitok
 vagy megallok, es elengedem. 

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: benzin keresztezodes kereskedok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Az angolok idorol idore megismetlik a korlatozast
>(kissebb meretu tablakkal, hogy lasd, hogy az nem
>ott kezdodik, hanem csak emlekeztetes, hogy meg
> mindig el a korlatozas). Nagyon hasznosnak talalom.

Ezekszerint minden becsatlakozo utra plusz a korlatozott uton idonkent is ki va
n teve a tabla. Hasznosnak hasznos, de nem lesz ettol tablaerdo? Hulyet kapok a
mikor egy rovid szakaszon kismillio kozlekedesi tabla kozt meg raadasul kismill
io reklamtabla is van. Egyszeruen elvesz a lenyeg.
Persze ez mar mas tema, a rengeteg reklamtabla letjogosultsaga, veszelyforrasa,
 satobbije.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Re: zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>2003.03.13.-tol ervenyes dijak:
[...]
>Szabalyozott keverekkepzesu katalizatoros      5963Ft

Akkor engem jol lehuztak, siman elkertek 6000 Ft-ot, mindenfele
visszajarorol valo megemlekezes nelkul :-)

>A szab. katalizatoros azert dragabb mint a hagyomanyos Otto motoros,
>mert, a lambdaszondat is tesztelni kell egy specialis keszulekkel.

Maga't a szondat is? Mert lambdat nekem mertek (0.996), bar ez alapjan a
szonda se lehet olyan rossz.

Zoldalma

_______________________________________________________________________
http://Mailbox.hu - WAP-on is olvashatod
+ - itt a nyar - klima akio :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Errefele is jo reg irtam. 
Ha netam van valaki, aki mas forumon meg nem botlott belem, 
korlatozott szamban vannak meg gyari Swift klimaim beszerelve, 
feltoltve 200e Ft-ert.
Minden 1996 utani (tehat 2., 3. es 4. generacios, magyar) Swiftbe 
valo van, amiben 1.0 (G10A), 1.3 (G13BA) es 1.3 (G13BB) motor van.
Szervos sem akadaly, de tudnom kell elore.

A kozeljovoben WagonR+ klima is varhato.

bye
TLantos
+ - Jobban ugrik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>>Hogy erted azt, hogy nem kell annyira nyomni neki?
>Kissebb gazadassal is jobban ugrik.

Ugy erted, hogy jobban harap a motor? Mintha megnoveked-
ne az elogyujtas? Csak azert kerdezem, mert ha ugy erted,
hogy kisebb gazadasra gyorsabban megy, vagy jobban
gyorsul, akkor abba belekotok! :-)

Dimitrij
+ - Re: lampahoz gurulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Triznyak<" > az alábbiakat írta a
következo üzenetben news:...
......
> Magam reszerol egyetertek. En is gurulni szoktam, foleg ha tobb sav is
> van. Azon elfernek a sietosek. Van egy hatul utoje a dolognak. Ha
........
> Udv,   Triznyak

Hali!
Ma reggel munkaba jovet Gyorben:
Jovok a lampa fele, jobbra szeretnek kanyarodni. A lampa alatt az ut 3 savos
lesz. A lampa messzirol latszik, nekem epp zold, meg boven-boven elernem, de
megy elottem egy auto 10-el, mert o egyenesen akar menni, es neki piros,
hova siessen.
Engem meg a guta utoget :((
Szoval szerintem is jo es logikus dolog a gurulas (ha nincs mogottem senki,
szoktam is igy menni), csak nagy odafigyelest igenyel, hogy ne toljunk ki
massal.
Az ilyen helyeken meg azt szoktam szeretni, ha a pirosnal allo sorban
egyautonyi helyeket tartanak "kovetesi tavolsag" gyanant, a sor vege meg
elzarja a pl. jobbra kanyarodo besorolosavot. Ez is egy jo dugocsinalo.
A masik, amikor a pirosnal ugy varakozunk, hogy a bekoto utnak nem hagyunk
helyet (ezt pedig meg a KRESZ is tiltja).
Na mindegy, majd valtozik ez. (Az unokaink is latni fogjak?)
KI






---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.478 / Virus Database: 275 - Release Date: 2003.05.06
+ - Fw: higanyvillogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat ez k.jooo :-) Kosz a felvilagositast, erdekes a "technika". Jol
> kompatibilis lenne a Hoffherr traktorral es a gozmozdonnyal. Viszont
> szerencsere mar van nehany masik fenysorompo is, ahol legalabb nem izzok,
> hanem LEDek adjak a piros, ill. feher fenyt, bar a villogtatast meg mindig
> csinalhatja a higany, egy 500 Ft-os indexrele helyett... :((((
>
> Ja, az is csupa orom, ahol a vonat beall az allomasra, ami 100 meterre van
a
> vasuti atjarotol. Amig a kedves utasok fel-le szallnak, addig a sorompo
> zarva, mert a vonat kapcsolasi tavolsagon belul all... :-((( Csoda, ha
> idegesit?
>
> Fogash
+ - Fw: motorozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >TL 1000 mar nincs, SV650, SV1000 van. Az SV 1000 2,4mFt.
> >Mellesleg en is akarok venni valami motort 1-2 even belul, ugyhogy majd
> >mehetunk egyutt motorozni ha gondolod...
>
> Gyorbol indulva barmerre, bar oszinten szolva kicsit onallo lettem
ujabban.
> Ne ertsd felre, nem a szemelyednek szol, sot minden szembejovo motorosnak
> intenek (ahogy az Alfasoknak is villantok), de sokkal kenyelmesebb, ha
akkor
> es ott allok meg, ahol es amikor nekem tetszik, nem kell visszafognom, ha
> akarok egy jot dongetni (nem felreerteni!), vagy ha epp csak poroszkalni
> akarok. Neha azert elofordul a tarsasutazas is, de inkabb szeretek a
celban
> talalkozni a tobbiekkel. Pl. szombaton a Selenia Ralin... :-)
>
> Fogash
+ - Fw: vasutak meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Annak sincs semmi ertelme, amit nehany (5-8) eve talaltak ki,
> >hogy sebessegkorlatozas van az atjaroknal. Aki a tobb szaz tonnanyi,
> >duborgo-dudalo vonatot nem veszi eszre, az ugyis tojik a
> >sebessegkorlatozasra is.
>
> Oszinten szolva en is tojok a vasuti atjaros sebessegkorlatozasra. Lakott
> teruleten belul 150 metert kellene 30kmh-val megtennem, ami bevallom,
idoben
> nem okoz kulonos keslekedest, csak pszichesen macera, hogy barmennyire is
> sietnek, ballagnom kell. Es ez minden vasuti atjarora ervenyes, akkor is,
ha
> jobbra-balra 500 meternyit belatni a sinbol. 150 meter nagyjabol egyenlo
az
> altalam hasznalatos autok fektavolsagaval. 180kmh-rol fekezve... 30kmh-rol
> veszfekezve 5-7m a teljes fektavolsag (reakcioido alatt megtett
> ut+fekezessel toltott ut). OT-HET meter. Ezert kell nekem 150 (SZAZOTVEN)
> meteren keresztul 30cal ballagni?
>
> Egyszer mar fizettem is erte, 20k volt a birsag + kaptam egy pontot. 50-55
> kmh-val erkeztem a 71es uton az aszofoi vasuti atjaro ketcsikos tablajahoz
> Fured iranyaba. A ketcsikosnal bukkan fel a sin a szemed elott egy kanyar
> utan. Amugy a falunak reg vege, de a faluveg tabla a vasut utan van
kiteve.
> (ez kesobb fontos lesz). Folyamatosan lassitottam, igy a sinen 30kmh-val
> haladtam at, szabad jelzesnel. Megallitottak, es kozoltek, hogy a
> videofelvetelen egyertelmuel latszik, hogy en 60(!) kmh sebesseggel
haladtam
> at a vasuti atjaron. Es nem erdekelte oket, hogy ugyanezen a felvetelen
> latszott az is, hogy folyamatosan fekezek (nem veszfekezes, hanem
lassitok),
> hogy a sinekre mar az eloirt sebesseggel erjek oda. Igy viszont frankon
> kihoztak a 100% sebessegtullepest, es buntettek, mint a gep.
>
> Szoval a nagy bajom a LOGIKATLAN, ESSZERUTLEN, INDOKOLATLAN
korlatozasokkal,
> szabalyokkal van, meg azokkal az idiotakkal, akik a torveny BETUJET, es
nem
> a SZELLEMISEGET kovetik. Ugyanilyen, mint amikor a megallitott kamion
ELOTT
> all a rendorauto bekapcsolt villogoval, hatulrol meg csak egy allo kamiont
> latni... Meg amikor barki megallitott elott all a rendor, igy ha valaki
> belehajt, nem a rendorauto torik. :( Mindenki mondjon le!
> Fogash
+ - Fw: napellenzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > miert nem
> >vettunk masikat? mert sehol nem talalok olyat, ami olyan jol kezelheto es
> >eros tapadokoronggal ellatott lenne, mint a pgsm reklam, meg mindenutt
csak
> >infantilis maci, meg macskafej mintaju, vagy idetlen szovegekkel ellatott
> >kivitelt talalok. ha valaki tudja, hol lehet jot kapni, szivesen veszem a
> >tippet.
>
> Jelentem, a Tescoban <300Ft-ert lehet venni parban olyan napellenzot, ami
> hatso oldalablakra valo, kozepen 1 tapadokorong tartja. Van a valasztekben
> infantilis macis, cicas is, de van sima fekete, minden minta nelkuli is.
> Acelrugo keret, osszecsomagolt allapotaban kb 10-15cm atmeroju kor, amit
> kicsomagolva szetugrik oldalablak meretu lekerekitett sarku teglalap
> alakura. Ugyanitt kaphato (szinten 300 alatt) a szelvedo moge valo
> ezustszinu (tukrozos) napellenzo is, 2db beepitett tapadokoronggal, ami
> miatt nem a lehajtos napellenzo tartja a helyen a parkolo autoban. Isteni,
> hogy 500 fok melegben is meg tudom fogni a kormanyt es nem olvad le a Bora
> mattfekete muszerfala... :-)
>
> Fogash
+ - Fw: reklamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >>Barcsak ilyen lenne a "legdurvabb" elferdites a valosagrol!
> >A saab 9-5 aero meg 40-70 (mph) gyorsulasban lenyomja bizonyos porsche
911
> >modelleket :-)
>
> >Azert a legjobban a p206 gti (azt hiszem az volt) reklamja tetszett, ahol
> >egy kepen volt egymas melletti savban egy porschetol, egy ferraritol meg
> >egy lambotol kisse lemaradva, es a kep alairasa "kategoriajaban az
utolso"
>
> Ezek nagyon jopofak... :-) Bar azt is kevesen tudjak, hogy a Subaru
Impreza
> WRX STi (2.0t) 80-120 kmh-ra gyorsulasban (3.fokozatban) lenyomja a Lambo
> Murcielagot. :-O
> Fogash
+ - Fw: Lexus, Infinity (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> A japanok azert hoztak letre az Infinity (=Nissan), Lexus (=Toyota) es
> >> hasonlo markakat, hogy az amerikai kozvelemeny ne tudja azonositani
> azokat a
> >> japan eredeti markaval. Az "intelligens" amerikai meg van gyozodve
rola,
> >> hogy a Lexus egy izig verig tos-gyokeres AMERIKAI marka... :(
> >
> >Jaj ne! Es mondd, ezt a badarsagot sajat magad talaltad ki, vagy
valamelyik
> >bulvarlapban olvastad? Mert en jelenleg itt elek egy par eve, es meg
olyan
> >emberrel nem talalkoztam aki ne tudta volna a Lexus-rol hogy japan. Soha
> nem
> >is probaltak titkolni hogy japan. Ennek mar csak azert sem lenne ertelme
> >mert a japan autoknak sokkal nagyobb presztizse van mint mint az
> >amerikaiaknak. Tovabba ha kinyitod egy Lexus motorhaz tetejet kb. fel
> >perc nezelodes utan talalsz legalabb ot Toyota feliratu alkatreszt...
> >Gabor
>
> Igen, es az en k. anyamat... Az atlag-amerikai sotetsege egeszen
elkepeszto
> mereteket olthet. Vannak autobuzik (ha tetszik, magad is kozejuk
sorolhatod,
> hiszen irod/olvasod a listat), akik PERSZE hogy tudjak az osszefuggest a
> markak kozott. De az ATLAGamerikai, aki SOHA nem nyitja fel a
motorhaztetot,
> ugyanugy nem tudja hogy a Lexus egy kimosakodott Toyota, mint ahogy azt
sem
> tudja, hogy Irak=Mezopotamia, vagy hogy a szept.11-i elkovetok kozott egy
> iraki sem volt... Raadasul a Lexus amerikaban mar jo 15 eves marka, es
eppen
> azert hoztak letre, mert a Toyotahoz a "kis olcso japan" imazs tarsult,
azaz
> elve el volt vagva a 30-40ezer USD aru, vagy dragabb autok piaca fele
vezeto
> ut. Ezert krealtak egy uj markat, egy AMERIKAI markat, nulla multtal,
> maximalis technikai tudasukkal, "presztizs" imazskeppel, igy nem -10-rol,
> hanem csak 0-rol kellett feldolgozni magukat. Mire szelesebb korben is
> kiderult, hogy ez bizony Toyota termek, addigra mar a modellek
> bizonyitottak, de a negativ eloiteleteket ezzel a huzassal sikerult
> meguszniuk.
> Fogash
+ - Re[2]: Ablakfoliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

En is tartottam tole hogy esetleg "maffiozos" jelleget olt az auto, bar
szvsz csak a ket hatsoajto ablaka lesotetitve inkabb butan nez ki mint
"maffiozos". Megprobaltam korbejarni a temat, de ugy vettem eszre hogy
aki foliaztat az elsosorban opt.tunning celjabol teszi es valahol az
utolsok kozt szempont az ami nalam az elso. A tap.korongos
sotetitokbol en csak nagyon gagyikkal talalkoztam es tobb okbol sem
tartom szerencsesnek. A pelenkas otlet nem rossz (en is alkalmaztam:)),
de vegul vettem egy kozep sotet foliat amit egy kis szerencsevel en
fogok felrakni. Volt lehetosegem tobb felet raprobalni az uvegre es ez
jonak tunik. Nem sotet (be lehet latni az ablakon), de fog valamennyit
a nap erejebol. Ha minden igaz szombaton felkerul, remelem bevalik.

THX & Udv:
          Johnny
+ - Re: muszerfal, automasolas stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> mindig utolag jovok ra, hogy jobb lett volna csondben maradni, mert ugysem
> tudom elfogadtatni a velemenyemet (nem az igazamat, a _velemenyemet_ !!!).
> hadd soroljam:

Igazad van.... En mar ezert nem mondok semmit.... de meg is: ez az ember
(vd) egy BEKEPZELT, UJGAZDAG, TAHO, KOCSOG....

Summer
+ - re:re: felsorompo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>FELSOROMPOSRA alakitasan mi kerul 25 millio
>forintba?! Aram ott van, vezerlojel ott van. Egy
>kapunyito motor ketszarnyu kapura 80ezer Ft,
>vezerlesevel. Kicsit valaki megint hazudik...


Udv a Listanak!
Ezt a vitaindito levelet elkuldtem egy vasuttemaban
jartas baratomnak, kivancsi voltam mit szol hozza. 
Az alabbi volt a valasz, ujabb adaleknak jo az
arnyaltabb kephez.
Udv,
Peter
Thalia 1.4 RT

============

Latszik, hogy hozza nem erto irta. Eloszor is, bar
csaporudas kiegeszitesnek hivjak a mutatvanyt,
valojaban ez joval tobb, mint kiegeszites. A
csaporudas soromponak előbb kell erzekelnie a vonatot,

mint a sima fenysoromponak (a csak fenysoromponal a
piros villogasra atallas jelenti a zartsagot, de a
feny- es csaporudasnal előszor pirosan kezd villogni a
fenysorompo, majd kb. 5 mp elteltevel zarul a
csaporud, hogy meg at tudjon menni az eppen athalado
auto). 
Namarmost, a kereszteződes biztositasa ugy nez ki,
hogy a keresztezodes előtt a palyara engedelyezett
sebesseg fuggvenyeben x tavolsagra erzekelőket
helyeznek el (szigetelt sinszakaszok plusz az
erzekelo), a kereszteződes utan szinten.
Ertelemszerűen ezt a tavolsagot tehat meg kell
hosszabbitani. Ez arokasas, ujrakabelezes/csovezes, uj
rendszer kiepitese uj, masfajta erzekelőkkel, stb,
aztan a terulet rendbetetele. Meg nem volt szo
szallitasrol, dolgozok fizeteseről, tervezesről,
engedelyeztetesről. Egy ilyen rendszer legyartasa
minden tovabbi nalkul gyari aron kb otmillio forint
onmagaban. 
A csaporud sem egy parezer forintos szogvas, mert ugy
kell gyartani, hogy konnyen letorhető majd
helyreallithato legyen, hogy ne ujra sokmillios
eszkozoket kelljen cserelni, amikor a soromporudat a
figyelmes autos lebontja.
10-től 25 milcsiig barhol lehet az ara, de ha nincs
nagy lopkodas, akkor mondjuk 15.
===========

=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia!

__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo.
http://search.yahoo.com
+ - re:sotetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

opelgeri irta tegnap:

>Nekem nem jottek be a tapadokorongos cuccok, az uveg
>homersekletvaltozasatol (lehult a meleg uveg ejszaka,
>nyaron)elobb-utobb elengedtek a korongok.... 

En is jartam igy, aztan miutan jol megmostam szappanos
melegvizben a korongokat, hogy por es kosz veletlen se
legyen rajtuk megszunt a potyogas. 
Nekem a kozepen levo egy korongos `rendszer` valt be.
Nem olyan elegans, mint a folia, de telen le tudom
venni, es par szaz forintbol megvan az egesz.
Udv,
Peter
Thalia 1.4 RT

=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia!

__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo.
http://search.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS