1. |
Rendorok es trafipax (mind) |
76 sor |
(cikkei) |
2. |
katalizator (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
motorolaj (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: *** HIX AUTO *** #395 (mind) |
63 sor |
(cikkei) |
5. |
Elado OPEL! (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Zsaru tema (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
VW Golf II javitas (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
8. |
vita (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Fw: Auto berlese (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
10. |
automata valto (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
11. |
BMW 518i (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
12. |
re:trabi 6V=>12V, Felvetes (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
13. |
RE: hm. (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
14. |
RE: Kopes! (mind) |
62 sor |
(cikkei) |
15. |
Ki tud rola? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
16. |
re: kek lampak + rendorok (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
17. |
Bosch Super 4 gyertya (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
18. |
buntetes (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
19. |
birsagolt a rendor (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
20. |
kotelezo-csekk (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
21. |
Padisak Gabornak Trabis valaszok (mind) |
95 sor |
(cikkei) |
22. |
Iparvagany es rendorok (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: automata valto (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
24. |
Skodri (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
25. |
200 km vontatas, nemetek + kek helyzetjelzo (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
26. |
rendor lekope's? (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
27. |
rendelés (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
28. |
Ajanlo Lista (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
29. |
bizonytalan alapjarat, beazas (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
30. |
Automata valto... (mind) |
74 sor |
(cikkei) |
31. |
A LE/l (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
32. |
kek izzok, stb (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: rendorok (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
34. |
Trabi 6V>12V (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Rendorok es trafipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>illetve gyomorgorcsot, ha lemeszelnek az uton.
>>mint idegeskedo tupus, eleinte en is gyomorgorcsot kaptam,
>>ha lattam, hogy integetnek, mivel sok hasonlo tortenetet
>>hallottam, mielott jogsit szereztem volna. de most mar nem.
Erre szokta mondani apam, hogy a rendortol nem kell felni,
mert ugyanolyan, mint a tobbi ember csak egyenruha van rajta, no meg
sokszor sokkal butabb, hulyebb es sajnos szemetebb...
Persze tenyleg vannak korrekt, intelligens zsaruk is, csak hat
kevesebben...
..es nem is azzal van a problema, hogy a rendor buta..., vegul is
egy kozlekedesi rendornek sok esz tenyleg nem kell, ruhat meg adnak..
Nagy baj akkor van , mikor a butasag szemetseggel is parosul, meg
rosszabb
mikor a butasagot _ennek megfelelo szemetseggel_ ellensulyozza.
Az ismerosom egyik fia mindenkeppen (a csalad kisebb lebeszelese
ellenere) rendor akar lenni (nyomozo), mar majdnem az is. A srac
kozlekedesikent kezdte,
merthogy tobbnyire mindeki igy kezdi aki erettsegi utan valasztja ezt a
palyat.
Az ifju rendorpalantakat tobbszor kikuldtek kozuti ellenorzesre. Ahol
radaroztak es nekik meg, meg kellett allitani a gyorshajtokat es a
feladat az
volt , hogy buntessenek! Hat a srac meg is buntetett nehanyat es otthon
meselte,
hogy volt egy aki nagyon gyorsan ment es muszaj volt feljelenteni, pedig
a gyorshajto nagyon kerte, hogy ne tegye...
No a srac erre a csaladjatol kapott olyan letolast..., hogy miert nem
ijesztett
csak ra???? Miert kell egybol feljelenteni!?
De hat nem tehetett, mast mert a felettesei ott altak mellette es
parancs volt.
Eddig nem tartozott a g.ci , szemet rendorok koze, de ismerve ot
nem is fog, es nem is baj ha megtanulnak buntetni, mert ezt is _meg kell
tanulni_ ,
csak hat ezt is lehet _normalisan, ill. szemet_ modon csinalni.
Tehat nem azt mondom, hogy a rendornek nem kell buntetni...,
dehogynem(!),
csak korrektul, es ahol lehetseges a legjobb szandek mellett es csak
akkor amikor
_szukseges_!
Peldaul a kozlekedesi rendorok az USA-ban, kemenyek de altalaban
korrektek,
persze ott sem lehet kiszurni a maffiozo, korrupt stb. rendort, de megis
sokkal kevesebb szazalekban vannak (lehet, hogy tevedek, de sok embertol
azt hallottam, hogy az amarikai rendorok "kemenyek, de korrektek") ,
mint peldaul Mo-n.
...es ennek nemcsak a fizetesuk az oka, hanem a rendorakademia.
Ja es a trafipaxok:
Akik gyakran jarnak a 4.sz. fouton azok mar megszokhattak, hogy a
Szolnokot elkerulo szakaszon (kb 10-15 km.) harom trafipax is mukodik
egyidoben..
Legujabban mar Albertirsanal is mernek... pedig az
Abony-Cegled-Albertirsa
szakasz volt az amin lehetett haladni...
Ja es mellekesen megjegyzem, hogy ezen a szakaszon allnak kinnt a
lanyok,
500 m-kent kuncsaftra varva.. persze engem nem zavarnak, de a
rendoroket sem, a rendor 100 m-re toluk ott lezer-kamerazik...
..es nem a lanyokat filmezi....
Azokat csak fuvarozzak , ugyanis a multkor lattam, amint a rendorauto
felvett
ket-harom lanyt..es nem ugy nezett, ki hogy eroszakkal vittek volna,
hanem tenyleg ugy ...mintha a rendor lenne a strici (mindenesetre gyanus
, hogy
ok is benne vannak..)
Persze igy mar ertem, hogy miert kezdtek el itt merni..., lehet, hogy
a lanyok keveset jattolnak, vagy sok rendor osztozik a penzen???????
(Mindezt csak azert vetettem fel, mert ugy tudom, hogy elvileg
kurvaknak tilos az ut melett "dolgozni" (persze lehet, hogy tevedek),
mindenesetre
ez a rendoroket cseppet sem zavarja , szinte ott mernek mellettuk...)
Laci
|
+ - | katalizator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Akasztjak a hohert (HIX AUTO #395):
>
>"a katalizatoros autokon hamarabb elfogy a kipu, mert a kat. az el nem egett
>gazokat tobbek kozott vizze egeti el (ezert latni a kat. autok kipujabol
>csopogo vizet) es, ha rovid utakon hasznaljuk (ertsd: varosi kozlekedes) nem
>eri el az uzemi hofokot a _komplett kipu redszer_ es nem tud elparologni a
viz."
Igazabol a _nem katalizatoros_ autok kipujaban is kepzodik kondenzviz
(bar szerintem kevesebb).
>SAMY, kosz a helyreigazitast.
>
>Peter
|
+ - | motorolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok autosok!
Erdekelne a velemenyetek a kulonbozo motorolajokrol. Van-e (mekkora?)
kulonbseg az azonos besorolasu pl. SE API teljesitmenyszintu 15W-40
homerseklettartomanyu, de kulonbozo markak/gyartmanyok kozott? (jobb-e
pl. a Mobil a Shell-nel?) Erdemes-e nagyobb teljesitmenyszintut (SE
helyett SH, v. SJ-t) valasztani? Eszlelheto-e a kulonbseg ha pl. 15W-40
helyett 0W-40 olaj van a motorban? Tenyleg annyival jobb a szintetikus
(novenyi alapu?) olaj a normal ko:olaj alapunal amennyivel dragabb?
Keverhetoek-e az eltero teljesitmenyszintuek?
Egy fe'l valasz/teny: a motor egyeb vesztesegei miatt a nagyobb
teljesitmenyszintu v. EC jelu (energiatakarekos) olajok hatasa
fogyasztascsokkenesben alig merheto (csak meropadon). Raadasul az EC
olajokat nem ajanljak regi tervezesu/kopott motorokba, mivel elegtelen
kenes lephet fel.
Ja es meg: az EC jel egy kulon jel a csomagolason, ha az olaj megfelel
az energiatakarekossagi eloirasoknak, de az SJ kategoria automatikusan
ilyen, kulon jel nelkul.
Udv: Peter
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #395 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> U.I.: Tervbe van veve valamikorra az orszaguti 80-at 100-ra emelni?
> Kezd olyan velemenyem lenni, hogy csak azert nem teszik, nehogy
> elapadjon a bevetel.
Ajjajj, 80 a megengedett ?? :O
Kosziaz infot.. Volt hogy kameras trafipax elott mentem el vagy
100-al aztan jott a para felhivtam par haveromat hogy mennyi a
megengedett... a valasz: nem tudom.. :)) De nem tortent semmi..
------------------------------
> Aki nem ismerne, tok egyenes > 4 savos ut, sehol semmi,
baloldalt gyarak, jobboldalt puszta, es vegig > ott figyel az 50-es
tabla ! Ez bunkosag... Ausztriaban is van egy ilyen, 20e ftnak
megfelelo penzbirsagot szerettek volna tolem kerni, vagy
szetszedik a kocsimat... Kicsit neztem is, jo 70-es a tabla de
egyikoldalt gyar masik oldalt mezo.. :O Szoval kicsit erdekes volt..
En 92-vel mentem elvileg.. Mivel gyorsan felejtek nemetul :))) nem
ertettem hogy mit akar, gondoltam elenged.. Fenet.. Jott egy zold
bmw-s srac, aki olyan szakadt ruhaban volt hogyha elmegy
mellettem az utcan dobok neki egy tizest, es megszolal:
" Add oda nekik a penzt mert gyorsan mentel, kulonben
szetszedjuka kocsidat, elvehetjuk a telefonodat mi megtehetjuk mi
megtehetjuk mi osztrak rendorok ezt megtehetjuk veled. " es
Hoppaa ugrott az autojaba es ment tovabb a telefonjat a fulere
ragasztva..
Hat biza en nem adtam nekik oda semmit, erre leleptek a
forgalmimmal, majd 30-40 perc mulva visszajottek a papirjaimmal..
Addigra ugy dontottem hogy odaadom a berelt telefon
keszulekemet vegulis soha nem tudtam volna 20e ft-ert
ertekesiteni, meg valami remlett hogy a papirokkal nem lephetnek
le a rendorok, mindig lathato helyen kell lenni a papirjaimnak..
Aztan hazamentunk, kovetkezo nap irany meg kell a fonokukat
keresni.. Meg is lett, felmentunk hozza, es eloadtuk a
panaszunkat.. Mondta hogy fizessunk es meg is van oldva
minden.. Mi mondtuk hogy jo otthagyjuk nekik a telefont, mert
ugyse a mienk, a pannon gsm-el majd lebeszelik a reszleteket, de
ha mar iugyis erre jartunk, akkor szeretnenk egy dokumentaciot
kesziteni a rendorok eljarasarol.. Ilyen gyors hangnem valtasban
meg nem volt reszunk, az ur elkomorult, es megjegyezte, hogy
igaz szep hossszu dosszienk van (kb 6-7 oldal irasos doksink
van!!) de ide irjam ala hogy atvettem a telefont, es menjek isten
hirevel.. Jotett helyebe jot varj,en se irtam meg a szovegecskemet...
> >Nagyon jo ismertetoket olvasok ebben a rovatban. Engem most eppen az
> >erdekelne, hogy az automata valtos kocsik vezetese soran milyen
> >sajatsagokra kell vigyazni, hogyan lehet a fogyasztast csokkenteni,
> >stb. Elore is koszonom a sok jo tanacsot!
Szerintem megszokas kerdese, haverom kepes igen alacsony
fogyasztasra is azautomatas kocsijaval, nekem mikor automata
volt a seggem alatt en majdnem megorultem a lassu reakcioidoktol
a valtot orokke rangatni kellett ha akartam valami dinamizmust
vinni a gepbe, hat nekem nem mutatkozott valami hejjde
automatanak, pedig nem is oreg nemet autorol volt szo.. :)
Szoval kibuktam tole rendesen, nem hianyzik.. Jo nekem a rendes
valto, van 2 labam, ha araszolgatni akarok gyonyoruen
megteheto,vagy emelkedon folfele se kell kezifekkel bajlodni es
megse gurulok vissza 1 mm-t se, mert az injektor nyomja
helyettem a gazt ha kerem, igy nem kell 3 lab hozza, bar lehet
hogy amortizalja a kuplungot de nem erdekel, mert legalabb nem
orulok meg es az tortenik, es akkor amikor en akarom..
AntForce
|
+ - | Elado OPEL! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Egy kis figyelmet kernek!
Eladnam szeretett Opel Kadett D 1,6 Diesel tipusu ki csaladi automat. 1984
Augusztusi a draga, felujitva, kilakatolva, fenyezve, uj gumikkal, uj
lengescsillapitok, stb. stb., 176ezer km-el, kis fogyasztassal, rozsdabarna
szinben, ot ajtos, ot sebesseges, nagyon szep kulso, belso, nincs lelakva,
garazsban tartott, megkimelt auto.
Aki megveszi gondja nem lesz vele az biztos. Sony Hi-Fi-vel, tavrecsegos
riasztoval, szep uleshuzatok, stb.
Akit erdekel irjon vagy csorogjon!
Tel. (barmikor hivhato): 06(28)493-088
Udv.
Udvozlettel:
MyChroLesLie
mailto:
ICQ UIN: 32837483
Homepage: http://www.digitel2002.hu/mediavox/ (GDF Site)
|
+ - | Re: Zsaru tema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
irta:
>lett (Itt valami 100-zal mertek be), hogy mint "visszaesot" megvagott
>2 rugora, de a sebko miatt a jogsimat is elvehette volna ...
>Mondtam neki, legkozelebb ha erre jarok hozok neki csokit, ugyis mindig
>osszefutunk :-)))
Volt egy idoben - '90-es evek elejen - hogy a Szabadsag teren az amerikai
kovetseg elott vezeto foutvonalon mindig igazoltatas folyt. En akkoriban
minden nap arra jartam egy kisse szakadt R14-essel, es minden egyes
napon megallitottak. Az 5-dik alkalom utan mar jol ismertuk egymast a
rendorrel, megis mindig elkerte az osszes papiromat rutinellenorzes cimen.
(Soha semmi kifogasolni valot nem talalt.)
Lehet, hogy o" is csak a csokit hianyolta? :-)))
LP
|
+ - | VW Golf II javitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Felado : [Hungary]
Belso feltengely csuklo-7000 Ft(Jobb) Kerekcsapagy - 7000 Ft Kormanymu felujit
as - 8000 Ft - "uszik" az uton, valamifele perselyeket kell cserelni Munkadij
- 7000 Ft (mindket csuklot cserelni kell)
Hasonlo javitasokon mentem keresztul en is nem regiben, tobb boltot bejartam, i
gy az arak korrektek. Szerintem mindket oldali kerekcsapagyat csereld ki, (mar
ha szukseges)megeri. Az "uszik" nem biztos, hogy a kormanymu miatt vannak. En e
loszor kicserelnem a kormany gombfejeket (3-5eFt olasz v. nemet)a trapez gombfe
jeket (6eFt/db)es megnezetnem a lengescsillapitokat, illetve elmennek egy futom
u allitasra. A kormany perselyei es a kerekcsapagyak a VW Golf-nal nem szoktak
tonkremenni (300ekm-ig). A feltengely csuklo is ritkan (az enyemben 200ekm fele
tt van, s nem ropog.)Ellenorizni lehet, ha lassu menetben teljesen ala szeded a
kormanyt, s nagy gazzal teszel egy-egy kort mindket iranyban. Ha "ropog" akkor
tenyleg csere, de illik ezeket is parba cserelni, mint mindent. Ha 7eFt-ert me
gcsinal a szerelod mindent, az nagyon jo ar, bar en magam szoktam szerelni. A k
erekcsapagy csereje huzos egyedul egy kicsit, mert golyospres kell hozza, ugyan
is az uj csapaggyal nyomod ki a regit a haz!
!
bol. Az altalam cserelt alkatreszek arai:
1. kerekcsapagyak: 7.400/db (nemet)
2. kormanygombfej: 4.800/db (nemet)
3. trapez gombfej: 6.200/db (olasz) akcios kedvezmennyel a Unix Tradnel Bpesten
, a Frangepan utcaban, amugy 8eFt korul volt
4. lengescsillapito felujitas 4.000/db
Hat ennyi. A szerviz-szerelo dijakrol csak annyit, hogy nem viszem hozzajuk, me
rt- mint egy paran mar leirtak- nekem is az a tapasztalatom(van olyan, hogy min
denfelekeppen el kell menni), hogy jol megvagnak es a megrendelt munkat trehany
ul vegzik el. Sokszor volt mar olyan, hogy a szerelonek en mondtam meg, talan e
zt igy es igy konnyebb lenne, nem barmolna ossze a dolgokat, stb. Ja, igen. S m
indig maradj az autod mellett azert, hogy lasd is, az alkatreszek valoban besze
relesre kerulnek.
Kovács Attila
___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
|
+ - | vita (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nagyak.
> Ja, hogy rendor vagy? Akkor megerdemled magad!
nem vagyok. de nem is folytatom, a tema ilyen megkozelitese
nem erre a listara (hanem nemelyik masik hixlistara,
meg az irc #magyar csatira) valo - attol fuggetlenul,
hogy valaki szereti vagy nemszereti a (kozlekedesi) rendoroket.
udv,
zoli
|
+ - | Fw: Auto berlese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
----- Original Message -----
From: Rogacs Tibor >
To: HIX TIPP >
Sent: 1999. május 27. 7:01 DE
Subject: Auto berlese
> > Sziasztok!
> >
> > > Nincs valami tippetek, hogy hol tudnek kb. 1 hetre egy normalisabb
> > >autot kolcsonozni (realis aron)?
> >
> > Es mar valaszolok is magamnak ;)
> > Egy nagyon jo ceget talaltam, ahol igen barati aron
> > lehet autot berelni, es a feltetelek is joval kedvezobbek, mint
> > a nagy, nemzetkozi A*IS nevu cegnel.
> >
> > Hatha erdekli valamelyikotoket:
> > http://www.tiszanet.hu/isarentacar/hun/advice.htm
> >
>
> Üdv,
>
> a meg nem nevezetten ajanlott ceget ugye nem ismer(het)em, a fenti cimet
> meg pillanatnyilag nem all modomban megnezni, de egy ujabb tippet tudnek
> adni.
>
> Mar egyszer melegen (avagy szepen> a szep ugye az, ami erdek nelkul
tetszik
> :-) ajanlottam e hasabokon a - velemenyem szerint - nagyszeru, sok
> kedvezmenyt nyujto, gazdasagos Magyar Turizmus Kartyat.
>
> Nomamost e kartya (alapverzio - ami epp elegendo - ara 3920 Ft) egyik
> kedvezmenye:
>
> A Regina Rent a Car-nal 3 alkalommal 3 napra a berleti dijbol 50%
> kedvezmenyt kapsz, a tovabbi (3+) napokra a szgk. a "kiemelt kedvezmenyu
> tartos berlet tarifajaval veheto igenybe".
>
> Ennyi az info, tovabbi reszleteket nem tudok, de elso ranezesre jol
> hangzik.
>
> Tan meg annyit tennek hozza /kernek toletek/, hogy mivel sokan nem tudnak
> (vagy egyaltalan vagy csak epp az adott pillanatban) feljutni a netre, a
> weblapcim megadasan tul a lenyegi informaciot irjatok bele a bekuldott
> leveletekbe. (Pl. idezett sorok)
>
> Hali,
>
> Rogacs Tibor
> Szekszard/Paks
>
> PS: Ha valaki igenyli, word vagy txt formaban el tudom kuldeni a kartya
> kivonatos ismertetojet.
>
|
+ - | automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
az automata valtohoz egy haverom a kovetkezot fuzte hozza:
> Nem írta le azt a hátrányt, hogy nem lehet behúzni az autót,
> és vontatni sem
> szabad sokáig.
raki
|
+ - | BMW 518i (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv Autosok!
Elso kocsikent vettem egy BMW 518i-t. Ha valakinek vannak rola
irasos anyagai, es esetleges tapasztalatai a tipusrol, dobjon mar meg egy
maillel.
koszi
Kovacs Viktor
|
+ - | re:trabi 6V=>12V, Felvetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Meg az os HIX-AUTO-s korban valaki irta, hogy ment a haverjaval es
egy olyan Trazsival mentek ami at volt alakitva 6V-osrol 12 V-osra.
Mar az inditas is erdekes volt, mert allitolag uyg forgatta a motort az
onindito, mint az allat. De az igazi csoda csak akkor jott, amikor
elkezdett esni az eso. Az ablaktorlo kb. 500 Hz-e sfrekivel elkezdett
ide-oda kolbaszolni, majd 10-20 torles utan totalisan osszeakadt.
Hat legyek oszinte, megneztem volna az akciot, de a gyerek fejet is,
amikor bekapcsolta.
Szoval szerintem ezt mindenkeppen vedd fel a cserelistara, bar
mindenkeppen jo poen mikor eloszor latod az egesz jelenetet, es
annak az arcat aki melletted ul.
Lenne egy felvetesem. Hurrogjatok le ha nem erdekel senkit.
Szerintem nem kell begyepesedett es szakbarbar autosoknak lenni
es megengedhetunk magunknak egy kis humort itt ezen a listan is,
persze csak autosat( na jo motorosat is. Esetleg rollereset is.)
Ha van valakinek egy jopofa sztorija az autos elmenyei kozott
vagy hallott valami poenosat, akkor irja le.
Szerintem a szaraz loerok es problemak kozott jol fog jonni egy kis humor.
Persze nem az autos viccekre gondoltam, mert azt haggyuk meg a MOKA-nak
hanem tenylegesen megtortent humoros esetekre gondoltam.
Azert figyeljunk arra, hogy az irasok szinvonalasok es tenyleg jopofak legyenek
illetve, hogy ne csak annak legyen ertheto a poen aki atelte, vagy mellete ult,
hanem mindenkinek.
Ha nem tartjatok jo otletnek, mert ez a forum nem erre valo akkor nem
eroltetem.
Tulajdonkeppen ugyse fog ez a hullam sokaig tartani es nem egy evekig tarto
mozgalmat inditunk el, mert elobb.utobb kifogyunk a tortenetekbol es magatol
abbamarad az egesz.
En el is kezdenem. Bocsi ha valakinek mar ismeros lenne, mert ezt az elmenyt
nem tudtam magamban tartani es igy mas forumokon is megirtam.
Ez egy igaz tortenet es ez csak meg borzasztobba teszi.:-)
Nepszinhaz utcaban szallok ki a kocsimbol. Ha valaki nem tudja a Nepszinhaz
utcaban a villamossinen kell menni az autoval. Na szoval szallok ki a szep
napos reggelen es meg matatok egy kicsit. Latom, hogy egy ilyen
turboszolis, borostas, 6ev-6honap szigoritott fazonu csavesz all a brutalis
terepjarojaval az ut kozepen es be akar allni egy masik kocsi helyere, de az
meg nem dontotte el, hogy ki akar-e allni egyaltalan. Szoval mar jo
ideje var ott es kozben megjott a villamos is aki megallt mogotte es egy
ideig turelmesen vart, majd megunva racsongetett a terepjaros
kuncsaftra.( a villamosnak ossze nem tevesztheto csengoje van!!!).
Na erre IQ-Geza letekeri az ablakot es kiordit a villamosvezetonek:
- MEE NEM KERULSZ KI, TE HULYE BAROM ?
(De ezt igy nekifutas nelkul, serobol.)
Hat ha nem latom nem hiszem el. Na azt hittem viccel, de tovabb figyelve a
fejlemenyeket, a csavo ott meltatlankodott halal komolyan a kocsiban, hogy
milyen allatok a mai vezetok. Na itt jol ossze kellet szednem magamat, hogy
be ne szarjak a rohogestol a haverommal.
Udv,
W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
|
+ - | RE: hm. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
>nem vagyok. de nem is folytatom, a szinvonalad
>nem erre a listara (hanem nemelyik masik hixlistara,
>meg az irc #magyar csatira) valo.
Nem irc-zem, mindazonaltal ezuton kerek elnezest mindenkitol
- a rendoroket meg mindig kiveve - a hangnemert. Valoban nem a
listara valo, es elsosorban azert kerek elnezest, hogy bere-
kesszem ezt a vitat, illetve hogy el ne mergesedjen. A rendo-
rokrol tovabbra is fenntartom a velemenyem - ehhez jogom van -,
valamint alkalomadtan ki is nyilvanitom - ehhez is jogom
van -, mindossze az ide valoban nem illo stilusert kerek elnezest.
(Elegge kellemesen fel tudom magam paprikazni, es ilyenkor
sajnos valoban nem tudom magam visszafogni...)
>irsz. ez a viselkedes az AUTO-n eddig nem jelent meg,
>ettol olyan kellemes itt a tarsasag. legalabbis
>szamomra.
Na ez az, amiben elsosorban igazad van, es en hibaztam.
>azt pedig mar el sem tudom kepzelni, melyikunk is
>a tuchtig - aki elsapad -, ha neked mar az is
>komoly erzelmi torest jelent, ha egy rendor
>csunyan nez rad - bar nem birsagol meg jogtalanul.
Nem erzelmi tores, csak tovabb erosoti bennem az irantuk
erzett gyuloletemet.
>PS. hallottal mar a "sulinetes" pejorativ jelzorol?
Nem, sajnos. (Maganba megirhatnad.) Meg eccer bocs, udv:
Nagyak
|
+ - | RE: Kopes! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
> kellene kopnom. Egyebkent en sem szeretem a rendoroket, de csak azert
> mert allandoan szabalytalansagokat kovetek el. Pl a robogom amivel
A rendorok fogalma alatt nem csak azokat ertem, akik kint
allnak az utcan, es "meszelnek", hanem - sot: elsosorban - a-
zokat, akik idiotabbnal idiotabb torvenyeket hoznak. Peldaul
- mindenfele statisztika _ellenere_ - nem hiszem el, hogy
jobb lenne a baleseti arany azzal, hogy orrba-szajba - es mint
a multkor kifejtettem, plane ertelmetlen helyeken - mernek.
> neha 30-40 km/h -val is szoktam szaguldozni nem vagyok hajlando bukot
> felvenni. Neha meg is allitanak miatta. Rendorokre akkor is szuksege
Latod, ez is egy hulye szabaly. Mivel a robogon egyedul vagy,
csak a sajat testi epsegedet veszelyezteted. Miert akarnak
megbuntetni azert, ha nem veded magad? Hangsulyozom, ebben az
esetben mas nem is serulhet, csak Te!
Ha mar itt tartunk: milyen buntetes "nez ki", ha elkapnak
buko nelkul robogozni? (En meg nem mertem megkockaztatni, mert
nem tudom, mi jar erte.)
> van az orszagnak. Kulonben tele lenne az ut kozveszelyes autosokkal es
> alkoholoista emberekkel. Nem tudom ahhoz mondjuk mit szolnal ha
Hat ez az! Pont azok fogjak lefizetni a rendort, meg ugyis
azok a nyikhaj selyemfiuk es apuci kedvencei autoznak matt re-
szegen, ahol apucinak csak egy telefonjaba kerul az egesz. De
nekem 16ezer Forintom banta, hogy 80-nal mentem at egy hasz-
nalaton kivuli iparvaganyon...
> tisztelet tudoan viselkedik /nem paraszt/ es nem kovet el semmit,
> akkor a buntetesi aranyt eleg jol le lehet szoritani. Hala Istennek
Nagyszeru, hogy ott tartunk, hogy nem kovetsz el semmit,
es _emellett_ remenykedni kell, hogy nem buntetnek meg vala-
miert... Szoval miert is utalom a rendoroket?!
> gyakorlatilag meg majdnem embert oltel ha megallitanak. Te mit
> csinalnal a jogsi elvetele ellen. 2 rugo zsebbe ez biztos. Ha a rendor
Jogsi elvetele ellen minimum 10 rugo! Egyebkent volt, hogy
atmentem a _sargan_, es 4500 Ft-om banta, mert a zsaru azt
allitotta, hogy piros volt, es a helyszinen el akarta venni a
jogsimat. Ebbol azt a kovetkeztetest szurom le, hogy az a sza-
baly, mely szerint bizonyos szabalysertesekert a helyszinen
el lehet venni a jogositvanyt, rengeteg visszaelesre ad leheto-
seget a rendoroknek! Ugyanis mondjuk total zoldon mesz at, majd
megallit a rendor, hogy most a helyszinen elveszi a jogsid,
meg akkor is fizetsz, ha tudod, hogy kesobb, a targyalas utan
visszakapnad, mert neked az a ket het/ket honap (nem tudom,
egy ilyen ugy mennyi ido) sem eri meg, amig nincs jogsid!
> sikeredett ha egyaltalan vigig birtad olvasni. Reakciod?
Ez a level.
Ha erre mar azt lehet mondani, hogy intelligensebb stilusban
ment, mint az elozoek, akkor szivesen folytatom a vitat barki-
vel. Udvozlettel:
Nagyak
|
+ - | Ki tud rola? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv. mindenkinek,
Csupan egy kerdesem volna.
Ha jol tudom keszul egy rendelet, amelyben a szemelyautok hatso ulesen
szallithato gyermekek szamat szabalyoznak. Rengeteg ellentmondasos, neha
"elszomorito" hirek koszalnak errol.
Pl.: Akinek 3 gyermeke van vegyen mikrobuszt.
Eddig ugyebar 5 szemelyes autoban gyermekulesben hatul 3 lurko elfert.
Ha jol tudom Nyugat-Europaban is ez a gyakorlat.
Ha megis mikrobuszt kell vennem, akkor mennyiert lehet kapni hasznaltan egy jo,
gyakorlatilag problemamentes joszagot ?
Milyen a Subaru marka, megbizhatoak vagy nem,
alkatresz van-e es aranyarban merik-e... ?
Tud errol valaki valamit?
Udv. es kosz.
|
+ - | re: kek lampak + rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Volantekergetok :)
A valasz roppant egyszeru:
mert vannak olyanok, koztuk en is, akik az autot nem hasznalati cikknek
tartjak, hanem elvezeti cikknek.
Mivel nem az a celom, hogy legyilkoljam a kocsit, hogy offroad-ozok a
macskakovon, nem az, hogy cementes zsakokat szallitsak vele, hanem az,
hogy legyen, szep legyen, jol karbantartott... es emellet meg bennem is
megvan az, ami masokban is, hogy nekem csakazertsem olyan kocsim van, mint a
szomszednak, ezert van megvaditva par "aprosaggal"
Ha Teged zavar az, hogy egy karacsonyfa megy mogotted az uton, akkor allj
felre elole, nem kerte senki, hogy viseld el.
Ha ennyire kotozodni akarsz azokkal, akiknek ilyen modon van optikai
tuning a kocsijan... akkor gondolj arra, hogy mi visszakerdezhetunk, hogy
Neked miert van ez meg az, miert mesz lassan, miert koszos a kocsid es
egyebek. Valahogy nagyon
nehez elhinni, hogy Te minden szabalyt be szoktal tartani. Amennyiben
megis, akkor remelem, hogy nem Te vagy az, aki multheten 80 km/hrol
padlofekkel lassitott 30-ra elottem egy kinnfelejtett 30-as tabla mellett
lakott teruleten kivul...
Mas tema....
Mar talalkoztam olyan rendorrel, akiknek nem tetszett az, hogy kek
helyzetjelzok, kek rendszamtablavilagitas..... extra matricak a
rendszamtablan... de voltak olyanok is, akiknek tetszett es tovabbi
otleteket adtak, hogy mit lehetne rajta tovabb bonyolitani.
Volt olyan, hogy elkaptak gyorshajtasert.... 110-et
mondtak ra muszer
nelkul, de ora szerint 120 korul mentem lakott teruleten belul.
Osszeszedtek minden letezot, amiert meg tudnanak buntetni,
felsoroltak, hogy az nekem kozel 200 eFt, jogsi, forgalmi,
rendszamtabla lett volna.... de ehelyett megbuntettek nem hivatalos
modon , de ugy is eleg rendeses... hogy okuljak belole (ez nem tortent
meg) Es azt mondom, hogy orulok annak, hogy letezik ilyen.....
Az, hogy a rendorok arra utaznak, hogy buntessenek csak ugy poenbol... az
nem egeszen igaz.
Nezz meg mondjuk egy motoros rendort, ahogy all az esoben.
Szerinted O elvezi azt, hogy szinte ehberert kell meloznia ilyen
korulmenyek kozott is ?
RB
http://rb.irisz.hu
|
+ - | Bosch Super 4 gyertya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Vegre tegnap kivettem a Kadettbol a 4 polusu gyertyakat.
Meglepve tapasztaltam, hogy az egyik gyertya teljesen maskepp
nez ki, mint a tobbi.
Kb. 5e km lehet a gyertyakban. 3 ennek megfeleloen nez ki.
A keramia hofeher, az elektrodak szurkek.
A negyedik gyertya keremia resze viszont sotet rozsaszin
es voros szinekben jatszik, az elektrodak is sotetek.
Visszaraktam a tobb tizezer km-t futott GM gyetyakat,
a motor azonnal csendesebb lett.
Ha valakinek ezek utan kell 3 db alig hasznalt
fos-bos super 4 gyertya, ingyen viheti.
************************************
Ákos
************************************
|
+ - | buntetes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hell!oo
Nekem is van egy tortenetem a buntetesrol:
Allok lampanal masodikkent, 2savos uton. Zoldre valt a lampa, megyunk kb
40-el. Nem ertettem miert mennek ilyen lassan, ugyhogy elozes. Jobbra at -
balra at. Kb 4 autot eloztem igy meg (hidon). 90-100-ig gyorsitottam, a
korulmenyek megengedtek. Megerkeztem az uticelomhoz, es beall mellem egy
astra."Nagy orom" - arra szamitottam, hogy elveszi a jogsimat -ami akkor
megcsak 1 eves
volt. De "csak" 2000 penzre buntetett meg. Meg szolt az elozgetesemert.
Kerdezi a rendor, hogy mennyivel mentem; nem mertem valaszolni. Azt mondja
83-mal. Majdnem elrohogtem magam, hiszen legalabb 10-el tobbel mentem.
Ennyire rosszak lennenek a mozgo traffipaxok ??
Azóta sokkal figyelmesebb vagyok, és ha meglatok egy GIK -es rendszamu autot
(astrat) akkor azonnal lasitok :))
>> Tavaly náron két fiatal srác egy 105-ös Skodával a Balaton felé kb 130
>> -a tempónáelozött meg.
>> Ez azért elég bátor volt....
>>
>ugyan mar.... ilyet en is szoktam csinalni :o)
es meg megy a Skodad ? (105-os motorral ?) -tenyleg bator, de meglehet
Balatonig nem ert el.
Multkor (par hete) volt szo a 2. torok nyitasarol. Na mostanaban
figyelgettem, hogy mikor nyit. Hat nem erzek semmi fele jelentosebb
valtozast. 3500-ig porgettem, 120-ig mentem, de semmi. Vagy allandoan nyitva
van, vagy mittudom en.
Bye
somi
|
+ - | birsagolt a rendor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Itt egy friss sztori.
Velem az tortent, hogy mezert mentem. A bolttol 100 m-re alltam meg varakozni
tilos tablanal. Lattam, hogy rakjak ki a birsag cetliket, ezert elinditottam a
karoramon a stoppert. Kocsibol ki, mez, vissza: ott a birsagcetli. Mondom,
hogy ebben a boltban voltam, stopper stb. Erre a kozeg: helyszini birsag vagy
feljelent. Mondom 1700 volt a mez 1300 maradt nalam.
Erre keri szemelyit es feljelent.
Most ket kilo mez es +150 masodperc miatt (en hulye meg a stoppert is
megmutattam) priuszos leszek ?
Szerintetek lesz merlegelesi lehetosege az eloadonak ?
En becsuletesen probaltam megbeszelni a dolgot ahelyett, hogy elhuzok es
letagadom az egeszet (foto nem keszult).
Az kulon rohely, hogy ketszer megkerultem a tombot mert csak _megallni
tilosnal_ volt eloszor hely es szabalytalankodni nem akartam. Ha egybol
beallok a tilosba, akkor siman elintezhettem volna az egeszet mielott a
kornyekre ernek a rendor urak.
Udv,Vazul
|
+ - | kotelezo-csekk (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Nehogy bedoljetek!!!!!!!!!!!!
Nem a levelironak (o jo, hogy felvetette ezt a temat), hanem a rendoroknek.
>Itt Pesten amikor megallitottak mindig megbuntettek, mindig sajat zsebre es
>mindig olyanert amiert nem lett volna joga. (pl. nincs nalam a kotelezo
>csekkje, csak a kotveny...)
NEM TEHETIK. Megprobalom majd kikeresni a COMPLEX-bol a pontos
szoveget, de kb ez a tartalma:
'A rendor a gkfb (gepj. kot feleloss. bizt.) MEGLETET ellenorizheti.'
Namost:
A kotvenyemen rajta van minden adat, es az, hogy HATAROZATLAN
idore szol. Tehat akkor is ervenyesnek kell tekinteni, ha nincs befizetve
a negyedeves dij. Miutan en notorius csekkbefizetes-elfelejto vagyok,
jol jon ez a kis jogi kanyar.
Feljelenteni nem fog, mert nem all mellette a jog.
(Legfeljebb egy masik IQbajnok fakabat :-))
Megj: engem mar jelentettek fel emiatt. 2 eve. Biztos kijon majd... :-)
Termeszetesen pillanatok alatt ellenorizheti a rendorsegi
(tkp. a biztositom) adatbazisabol, hogy rendelkezem-e ervenyes
gkfb-vel, de ezert mar faradjon o".
--
Udv:
++
Motto: 1/ Lufit fogtam, nem ereszt.
2/ One tequila, two tequila, three tequila, FLOOR.
|
+ - | Padisak Gabornak Trabis valaszok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia mindenkinek!
Szambi irta:
>Azoktol akik mar foglalkoztak vele szeretnem megtudni, hogy egy
>6V-os Trabi 12V-ossa alakitasahoz a generatoron, akkumulatoron,
>izzokon kivul mi(ke)t kell meg lecserelni.
>En meg a biztositekokra gondoltam es a vezetekeket sem tudom,
>hogy mennyire birnak.
Haaaat, nem tudom megeri-e. En meg nem csinaltam, de szerintem a generatort,
az akkumulatort, a feszultsegszabalyzot, az izzokat, a biztositekokat, az
inditomotort, a kurtot, talan a gyujtotrafokat ki kell cserelni. Ez (meg ha bon
tobol
szerzed is az alkatreszeket) kisebb vagyon. Ha kesobb el akarod adni az autod,
ugysem fizetik meg, de ha meg is akarod tartani, mig ki nem hullik alolad, akko
r is
meggondolando. Szerintem olcsobb megoldas (3950.- Ft) egy transzverter. Ez
szolgaltat 12V-ot, de csak max 50W-ig. Ez nagyjabol eleg egy autoradionak + egy
par dolognak (pl. utolag beepitett muszerek)
Mas.
Gabor cimerol mindig visszajon a levelem, ugyhogy csak igy tudok neki valaszoln
i.
Az ekezetekert bocsi, mar nem volt kedvem atirni az egesz levelet.
> Vegulis megtalaltad a megoédast?
> Ha nem, van egy tippem:
> Anno decibel az elozo levelben emlitett jo etvagyu Trabant tulajdonosa haszna
lt a
6V autoban 12V-ra meretezett
> radiot, valamilyen feszultsegatalakito kutyu segitsegevel. Ez gondolom, a
fordszammeronel is jarhato ut.
Ilyenem nekem is van, transzverternek hivjak. A fszmero is errol megy, de a
vilagitasanak a tompitott bekapcsolasaval kellene bekapcsolodnia, ami viszont
6V-os. Csak ugy tudnam megoldani 12V-os izzoval, hogy egyfolytaban eg.
> Szerintem a titok a porlaszto beallitasaban es az egesz motor
osszeszereleseben van, az utobbit nemigen tudod
> befolyasolni, az elobbire viszont nincs otletem. Egy ismeros - meg regen -
eveken at sikertelenul probalta 9 l/100
> km ala szoritani a Trabija fogyasztasat, aztan eladta. Elotte-utana szinten T
rabija
volt literekkel alacsonyabb
> fogyasztassal.
Hát igen, én is két féle Trabiról hallottam: amelyik sokat eszik,és amelyik nem
. Azt
hiszem az eltérés az újabb porlasztó miatt van, az barátságosabb. Neked milyen
évjératú a kocsid?
> Fogyasztascsokkento tippek:
>
> 1. Gazadas lehetoleg csak a gazpedalban levo nyomaspontig. (Elozeskor ez
lehetetlen.)
Te, én már olyan öregurasan vezetek, hogy már kalapot is vehetnék! De az
istenért sem lesz kevesebb fogyasztás!!!!
> 2. Erdemes idonkent 'kikormolni' a motort/kipufogot: legalabb 2-300 km
videki/autopalya ut, 85-90-es tempoval,
> idonkent efolott.
Az a baj, hogy nemigen járok vidékre. Pedig ez tényleg jó lenne, de mint láthat
od,
legalább egy tankert kellene a kocsim után kötni.
> Ilyen fogyasztas mellett szerintem nyugodtan keverhetsz magadnak a kutnal
1:60-70-es kevereket is.
> Legszuro OK?
Az bizti. Van benne max. 500 km.
> > Hova szoktad szervizbe vinni?
> Motorikusan meg nem volt javitva, egyeb (fek, futomu, valto) ugyekben tobb
helyen is voltam, viszonylag jonak
> tunik a Posta Jarmutelep. (Egressy ut?, Mogyorodi ut?). Mostanaban a helyi
(Piliszentivan) szerelokhoz jarok.
Az Egressy úton van, oda járok suliba. Én is már gondolkodtam azon a helyen.
Egyszer voltam Pilisszentkereszten. Te messze laksz oda?
> > (Szeretem az ekezetek)
> Tényleg vagy csak viccelsz? :-)
> árvíztűrő tükörfúrógép
Nem, én tényleg szeretem (elvégre az informatikai forradalom közepén tartó
_magyar_emberek vagyunk)
--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail:
(Szeretem az ekezetek)
|
+ - | Iparvagany es rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> Akkor egy tuti tipp ahol a het 7 napjabol majd mindennap mernek.
> Papa belterulete (talan 83-as ut) Gyor fele kifele ket vasuti atjaro,
> ugy 100 m-en belul.
...
> A tortenet poenja, hogy az iparvagany egy szurke
> vaskapuban vezet, amire mar vagy 3 eve ki van irva, hogy " A Palya
> Jarhatatlan".
> Ilyenkor mi van? Tuti soha nem jon vonat, mert szetdolne alatta a sin,
> mastreszt amikor meg jartak arra, akkor is mindig vasutasok
biztositottak
> az atjarot, mert a sorompot mar akkor sem lehetett leengedni.
Nem tudtok valakit aki ellopna az egeszet ?
A sineket, sorompot es az elojelzo tablakat is.
Ugysem potolnak.
Udv. Tibi
|
+ - | Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csak annyit szeretnek az automata valtos temahoz fuzni,
hogy ha a valto neha felrekapcsol akkor eloszor a motorolajat
kell lecserelni. Ha ez nem segit, akkor johet a valto-olajcsere
es csak utana a szerviz.
Hogy ez miert van azt nem tudom, de az auto kezikonyve ezt irja.
Egyebkent az enyem is hidraulikus automata es nagyon szeretem.
A kovetkezo kocsim is automata lesz :)
Meg annyi, ha a feken allsz ne nyomd a gazt mert az nem jo neki.
BZS
|
+ - | Skodri (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenki!
A Skodakrol csak annyit, hogy nem kellene leszolni oket, mert annak
idejen nagyon is korszeru jo kis kocsi volt. a fogyasztasarol meg csak
annyit, hogy mig a Lada 10 egynehany litert szipkazott be, addig a
Skoda 6-7 literrel is beerte.
A masik, meg hogy csak a karbi beallitasatol fugg, hogy lusta-e vagy
sem. Ha egy kicsit tobb anyag van neki adva, akkor eleg lenduletesen
lehet vele kozlekedni. Ezzel kapcsolatban van is egy sztorim:
Meg fiatalabb koromban eleg sokat jartunk dizsibe a haverokkal. A
szallito eszkoz mindig a jo kis Skoda 120 GL volt. Nos tortent
egyszer, hogy a nagy rallye-zas heveben kirazodott a karbibol a
keverek allito csavar. Ettol kezdve a kocsi nem volt hajlando csak
padlogazzal menni, de akkor meg ugy ment, hogy egy BMW is megirigyelte
volna.
Szoval ennyit a Skoda-krol.
Üdv.: Sanya
|
+ - | 200 km vontatas, nemetek + kek helyzetjelzo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
: Kerdesem van:szabad-e vontatni egy rendszam nelkuli, karambolos, de
: uzemkepes autot ?
Ezt nem tudom. Halvany emlekeim szerint a vontatott kocsi nincs a
forgalomban, tehat egy tizeves kolyok is ulhet a volannal (ha kenyelmesen
eleri a pedalokat), nem kell hozza jogsi. Lehet, hogy emiatt rendszam sem
kell.
: Kell-e ehhez utvonalengedely, es ezt hol milyen feltetellel lehet kerni?
: Itt nem par km-es utrol van szo, hanem kozel 200 km-esrol.
Autopalyara/autoutra nem hajthatsz ra vontatott kocsival, egyebkent ott
vontatsz es addig, amig akarsz.
Azert vard meg, hogy a tobbieknek mi a levelemrol a velemenyuk.
###
: Leirhatna valaki, aki arra fele lakik, hogy mit tett volna a rendor
: pl. Nemetorszagban, ha egy TUV engedely nelkuli hupikek
: lampaval lekapcsoljak.
: Busszal ment volna haza ...
Van valami olyasmi, hogy ha egyedul te vagy kepes vezetni a kocsit (a
tobbinek nincs jogsija, reszegek, stb.), akkor hazaviheted ilyen
bagatelldolgoknal, ha a puszta kozepen intenek le (azt nem tudom, akkor mi
van, ha pl. a gumi mintazata tul lekopott es nem eri el a minimalis 1,6
mm-t. Egykori evfolyamtarsamat tul szeles nyomtavert jelentettek itt fel a
varosban, de megengedtek, hogy hazavigye a kocsit.). Egyebirant pedig
valoszinuleg a tartalek izzokeszletedbol kicsereltetik veled feherre
(ugyanugy, ahogy a koszos rendszamtablat is letisztittatjak veled), ha meg
nincs, akkor ujabb bukta.
A kekre nem tudom mennyire szolnak, lasd xenon, vagy Philips All Weather,
en mar lattam piros helyzetjelzot errefele, ettol viszont biztos idegesek
lesznek. Ha mar kekeckedunk: a Fiat Bravo/Bravakat ill. a VW Golf IV-eket
pedig ugy kivonhatnak a forgalombol, mint a pinty, ui. nem az indexlampak
a legszelso lampak...
: Meg vihette volna szigoritott vizsgara a kocsijat.
Hogy szigoritottra-e, azt nem tudom, de azonnal mehetsz a kotelezo
muszakira.
: A tobbszaz makis buntetesrol nem is beszelve.
Amit sosem helyben fizetsz, hanem mindig feljelentes+csekk alapon (akkor
is, ha lezerrel mernek be). A tul szeles nyomtav emlekeim szerint valami
300 DM koruli osszegbe kerult...
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | rendor lekope's? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Masreszt viszont az valoban igaz, hogy ha nagyon felidegesitem
>magam, akkor sajnos kepes vagyok ilyesmire... (Hogy is mond-
>ta Hofi? "Tuchtigek meg elsapadtak..." Nekik is ugy kell!)
> Udv mindenkibe, ha rendort lattok, kopje'tek le a nevemben is:
>
>Nagyak
En a magam reszerol nagyon nem szeretnem, ha EZ a stilus elterjedne ezen a
listan.
Ha ideges vagy, elobb higgadj, aztan nyulj a billentyuk fele...
De ez csak egy velemeny.
Nemrendor
|
+ - | rendelés (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
szeretném megrendelni a fenti e-mail címre.
Köszi
Tibi
|
+ - | Ajanlo Lista (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Mindenki !
Az ajanlo lista keszitesere vonatkozo keresemre
mar 5 egyeterto velemeny erkezett. Koszonom
Kocsis Laszlo
Kovesdan Gyula
Vlad
Major Frigyes
Voros Attila
leveleit es varom a tobbi listatag velemenyet, sot,
most mar javaslatait is. Major Frigyes javaslatat
maris felvettem, igy az ajanlati listan 1 muhely
maris van. Ha valaki maris kerdezni akar, megteheti.
Erdemi valaszt ugyan most meg aligha tudok adni, de
ha az ajanlasok kozott megfelelot talalok, ertesitem
a kerdezot.
Azok kedveert, akik netan lemaradtak a felhivasrol,
itt ujra kozzeteszem ugyanugy.
Kedves Mindenki !
Sokan es sokszor keresnek jo, megbizhato es
elfogadhato aron dolgozo szakmuhelyt, kulonfele
autos bajaik orvoslasara.
Mivel tobb, mint 3 evtizedig gyotortuk egymast,
az autojavito ipar es en, arra gondoltam, ha Ti
is akarjatok, megprobalnank egy ajanlo listat
kesziteni azokrol az autos szakmuhelyekrol,
benzinkutakrol, boltokrol es meg akarmikrol,
amelyeket Ti, sajat tapasztalaitok alapjan,
masoknak is ajanlanatok.
Persze, egy ilyen osszeallitas senkinek nem
jelenthet garanciat, legfeljebb segitseget a
valasztashoz. Eloszor azonban szeretnem felmerni
a velemenyeteket, kell-e ilyen egyaltalan?
Ha igen, milyen szempontokrol tartalmazzon
velemenyt ? Pl. szakmai szinvonal, felszereltseg,
arak, udvariassag, fogadasi keszseg, vagy mi egyeb ?
Probaljuk foldrajzi fekves, szakma, ajanlottsagi
szint, vagy mi mas szempontok szerint felterkepezni
a kinalatot ? Mit kerjek az ajanlotol, szabad
levelformat, esetleg egy szempont-sort alakitsunk
ki ?
Kerem, aki amit gondol es szeretne, irja meg akar
ide, az AUTO-ba,(kerek egy CC-t) akar nekem, maganba.
Ha valaki azt gondolja, hogy mit nekem es hova, akkor
ezt kozolnie sem szukseges, el tudom kepzelni.
A remelt velemenyekrol itt fogok tajekoztatast
adni, ha nem is azonnal.
udvozlettel
oldboy
|
+ - | bizonytalan alapjarat, beazas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello AUTOsok!
Escort 1.4i
>legszurot egy ujra (-1 Liter a fogyasztasban). Az alapjarat neha nem
>all vissza rendes ertekre, hanem 1500 korulire, majd lassan
>visszamegy ezer ala, neha meg egy pillanatra annyira leesik, hogy
>majdnem leall (de nem all le!). Valoszinuleg a befecskendezo
Egy ismerosomnek is ugyan ezt csinalta, es egyszeruen meg kellett
pucolni az elektronika erintkezoit. Nem biztos, hogy ez a hiba, de eleg
sokszor erdemes megnezni. Az egyik erzekelo altal kuldott adatok igy
pontatlanok voltak.
A problemam a kovetkezo: Multkoriban lefenyeztettem az E Kadettemet. A
hatso (3., csomagtarto) ajtot lefenyeztek belul is. A kerdesem eloszor
is az, hogy ehhez kivettek-e az ablakot, vagy csak a korbe futo
gumicsikot. Ugyanis a gumicsik nem igazan van a helyen, es iszonyatos
mennyisegu viz befolyik a hatso ajtoba. Javitas szelvedos szerint 6.500
Ft, amit sokallok. Milyen megoldast javasoltok?
Borbely Gabor
|
+ - | Automata valto... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> - Utaltam sokszor amikor a valto "helyettem gondolkodott"!
:> Automatanal a (regebbieknel legalabbis) ugy volt megoldva a visszavaltas
:> hogyha padlora nyomtam a pedalt volt egy un. Kick-down kapcsolo, ami a
:> padlora nyomott pedalt erzekelte es ilyenkor visszavaltott.
:> Na persze nagy gaznal mindig visszavaltott, nem is szolva arrol hogy
:> autopalyan 140-nel, egy harmasba valo visszakapcsolasnal mar igen
:> magas a fordulatszam!
Nalam bizonyos fordulatszamtartomanyok felett nem valt mar vissza a kickdown
kapcsoloval sem. Pl. 140-nel mar nincs hatasa a kapcsolonak tapasztalataim
szerint. Igaz nem is volt szuksegem ra, mert meg ott is eleg jol gyorsulhatok
visszakapcsolas nelkul.
:> Ez persze azt jelenti hogy a fogyasztas is igen megno!
:> En a fent emlitett 2 literes geppel varosban nem igazan tudtam 14 liter
:> alatti fogyasztast produkalni!
Nekem 2.3l-es Intercooler-es diesel van, aminek a hivatalos (APEH)
fogyasztasa is 8 liter, es ezt tartja is. Jo, persze klimaval felmehet 9-10
koze, de egy teli tankkal (75l) meg sohasem sikerult 700km-nel kevesebbet
mennem. (Mondjuk Szolnok-Sarvar oda-vissza...)
Nagyon megdobbentem, amikor a gyari javitasi kezikonyvben meglattam a
fogyasztasi ertekeket manuali es automata valto eseten, ugyanis az
automatahoz 0,5l-rel KEVESEBB ertek van megadva. Nem sajtohiba, mert
tobb helyen is van a tablazatban viszonyitas.
Eddig en is abban a tudatban eltem, hogy az automata kenyelmes, de
tobbet fogyaszt. Mostmar nem vagyok biztos benne ...
:> Ha gyorsulni akartam a fokozatokat csak padlogazzal lehetett huzatni,
:> amit nem tartottam egszseges dolognak, amugy meg nehany sebesseg-
:> tartomanyban a nagy teljesitmenyu motor ellenere (kb. 110 LE)
:> meglehetosen lusta volt.
Osszessegeben a gyorsulas valoban neha lassabbak tunhet, csak ne felejtsd
el, hogy itt a fokozatos valto-csusztatas miatt szinte linearis a gyorsulas,
nem pedig a felporog-valt-lassul-felporog...stilusu. Amikor megvettem ezt az
autot, a legfontosabb dolgom a km-ora figyelese volt, mert a fokozatmentes
gyorsulas miatt pillanatok alatt 80-on voltam varosban.
Egyszer versenyeztunk egy rendorsegi baratommal piros lampanal. O
rendorsegi Golf-fal indult. Az elso 10 m-en valoban elem kerult olyan
1-2m-rel, de amikor valtott (es nalam is belemrugott a turbo), onnantol
csak a 70 km/h fogott meg (megiscsak varos...), ahol szepen bevartam
amig utolert a 3-4 autohossznyi lemaradasaval.
Milyen lehet akkor a gyorsulas egy rendes (nem diesel :-) motorral es
automataval. Szerintem semmikeppen nem lusta...
:> A felvaltast en ugy tudtam elerni hogy ha elvettem a labam a gazrol,
:> akkor neha elobb felkapcsolt, mielott elerte volna a megfelelo fordulatot.
A valto "figyel" a gazpedalra, ha egy kicsit visszaengeded (nem leveszed !),
akkor valoban lehet kerni a valtast, ha viszont hatarozottan nyomod, akkor
sokkal kesobb fog valtani, ami nagyon jo elozeseknel.
A KickDown nelkul is lehet visszavaltatni. Ha eleg hatarozottan nyomom
le a pedalt, akkor magatol is visszakapcsol rendesen. Tulajdonkeppen
most gondolok bele, szerintem egy eve nem is hasznaltam a kickdownt...
A japanok - szamomra is meglepo - statisztikaik szerint az egesz
elettartamot tekintve gazdasagosabb az automata valto, ugyanis
elmaradnak a kuplungbetet cserek, kinyomocsapagyak, szinkrongyuruk...
Itt legfeljebb azt a kis olajat (nalam ~ 5.5 liter :-) kell kicserelni...
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
Opel Omega 2.3TDi
|
+ - | A LE/l (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Meg azert annyit hozzafuznek, ha mar a LE/l -rol van szo hogy a Mitsu
Lancer 16MR az 1.6-os 176 loero szivo..... azt hiszem a turbos autokat
ne irjuk ide... bar akkor mar magasan tul van szarnyalva akar a 200 LE/l
is!!! :))))
lacibishi
|
+ - | kek izzok, stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
BigWhite(hope).... Nem is tudom, hogy hol is kezdjem.... ami azt illeti
nekem nincsen se hupi kek, se (a)jajjvoros, de meg kell hogy mondjam,
hogy az en automhoz nem is allna jol. Van auto amelyikhez kifejezetten
jol all (pld. a haverom kiwizold Ibizaja zold helyzetjelzovel) ez az
egyik, a masik itt nem a burak vannak befestva, hanem adott esetben az
izzok. Nekem igaz nincs mas szinu izzom, de a tompitottam PIAA Super
white amiben van egy kis kek beutes es DOT es TUF alltal elfogadott.
Mindamellett a hofoka majdnem annyi mint a mercike'! Az meg hogy milyen
szinu a buraja az autonak ahhoz a rendornek semmi koze... a lenyeg, hogy
megfelelo szinu legyen (pld sarga index fekete bura alatt) es hogy
lehessen latni. :)))
Na azt hiszem ennyi..... egyszoval nem kell azokat piszkalni, akiknek
kek vagy zold izzojuk van.... van akinek ez tetszik..... kulonben is EZ
A DIVAT!!!! A helyzetjelzonek nincs semmi jelentosege ezen kivul, hisz
ha a tompitott vilagit akkor ugysem latod hogy a tompitottad zold vagy
lila vagy kek.
laci(bishi)
|
+ - | Re: rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nemes Marcus wrote:
> visszaeloztem, amikor fizetett. ;) Harmadszorra megint elhuzott mellettem,
> mert visszavettem 85-re magam, mivel elottem kb. 500 m-rel fenyvisszavero
> csikokat lattam egy feher Astran. Nem is csalodtam, Passat 130-cal
[...]
> benzinkuthoz, Passat ujra 130-cal. 5 km mulva megint "fizeto parkoloban"
> volt. Van, aki nem tudja mikor kell abbahagyni... :-)
Mult nyaron osszefogtak a rendorok es a 4-es foutat
teljes hosszaban elleptek radarokkal. Volt olyan
autos, aki Pestrol indult es Nyiregyhaza magassagaban
mar sirogorcse volt, mert tizenvalahanyadjara buntettek
meg 2000 Ft-ra. Mindig azt hitte, hogy tobb radar mar
nem lesz, mert nincs annyi az orszagban... :)
Udv:
mato
|
+ - | Trabi 6V>12V (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Bocsi, tegnap ket dolgot kifelejtettem.
Ki kell cserelni meg a fesszabalyzot, es a gyujtotrafokat is.
Udv.........Adam
|
|