Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 509
Copyright (C) HIX
1999-09-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re.: AMIAUTONK (mind)  33 sor     (cikkei)
2 ReRe AMIAUTONK (mind)  8 sor     (cikkei)
3 B. ZS. alairasa (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #508 (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Beragadt gazpedal (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Konvoj (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: beragadt gazpedal (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Rerere: beragadt gazpedal (mind)  12 sor     (cikkei)
9 va: fogyasztaasmeero (mind)  11 sor     (cikkei)
10 va: Trabi vezetes tanulas (mind)  19 sor     (cikkei)
11 kodlampa+tompitott; beragadt gazpedal (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Ki tud vezetni? (mind)  12 sor     (cikkei)
13 >Az lenne a kerdesem, hogy van-e olyan polgartars a lis (mind)  13 sor     (cikkei)
14 HIRDETES (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Re: Beragadt gazpedal (mind)  5 sor     (cikkei)
16 Skoda Fabia (mind)  16 sor     (cikkei)
17 talalkozo + konvoj Bp-rol (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Castrol (mind)  67 sor     (cikkei)
19 Suzuki fekbetet (mind)  27 sor     (cikkei)
20 Re. Skoda feltengely (mind)  28 sor     (cikkei)
21 Skoda alkatr.+cel szer. (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Bemutatkozo (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Re: ketutemu (mind)  38 sor     (cikkei)
24 Re: Citroen bolt "nem ajanlas" VISSZAVONASA (mind)  55 sor     (cikkei)
25 Kerdes: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a tompitott fe (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Go, Trabi Go!! (mind)  58 sor     (cikkei)
27 Autofenyezot keresek (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Re: *** HIX AUTO *** #508 (mind)  15 sor     (cikkei)
29 Re: talaka (mind)  14 sor     (cikkei)
30 Vibrator (mind)  20 sor     (cikkei)
31 Szemoldok (mind)  11 sor     (cikkei)
32 CD elolap (CDX-4150RDS) (mind)  12 sor     (cikkei)
33 Re:ha sipol a fek (mind)  29 sor     (cikkei)
34 Fekrasegites (mind)  26 sor     (cikkei)
35 Teligumi SOS; ekonometer (mind)  77 sor     (cikkei)
36 Szaguldo Opel (mind)  19 sor     (cikkei)
37 Bravo/Brava kerdes (mind)  26 sor     (cikkei)
38 rohely + gazpedalszorulas (mind)  18 sor     (cikkei)
39 benzin (mind)  20 sor     (cikkei)
40 Re:traffipax, tortenet (mind)  18 sor     (cikkei)
41 Ferronmentes legkondi, altalaban legkondi (mind)  8 sor     (cikkei)
42 FPS tuzmegelozo rendszer (mind)  5 sor     (cikkei)
43 MOL olajok? (mind)  33 sor     (cikkei)
44 klima altal hutott italtarto (mind)  7 sor     (cikkei)
45 RE: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a tompitott (mind)  11 sor     (cikkei)
46 RE:kodlampa megoldas (mind)  18 sor     (cikkei)
47 H2O (mind)  17 sor     (cikkei)
48 Beragadt gazpedal, ekonometer, Vizbefecskendezes (mind)  38 sor     (cikkei)
49 HIX tagsag! (mind)  14 sor     (cikkei)
50 Trabi (mind)  14 sor     (cikkei)
51 Re: Kerdes: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a... (mind)  19 sor     (cikkei)
52 Macak parkolasa. Grrrhhh, valaszok (mind)  17 sor     (cikkei)
53 Fekek! (mind)  42 sor     (cikkei)
54 lopasido-teszt (mind)  14 sor     (cikkei)
55 Ragados a gazpedal...Ildiko szelet vetett :-) (mind)  62 sor     (cikkei)
56 Talalka - szepsegverseny (mind)  21 sor     (cikkei)
57 Re: beragadt gazpedal (mind)  22 sor     (cikkei)
58 GoodYear Vector 2 M+S (mind)  13 sor     (cikkei)
59 Felni + gumi elad keres (mind)  5 sor     (cikkei)
60 Re: amiautonk (mind)  25 sor     (cikkei)
61 Re: veszvillogo ki (mind)  17 sor     (cikkei)
62 Elszabadult a Lada (mind)  55 sor     (cikkei)
63 Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind)  13 sor     (cikkei)
64 Peuget 405 GL kerdes (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Re.: AMIAUTONK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!!!

Nem tudom, hogy ezt ki irta (mivel nem irta ala a levelet):

"Sokan nem szeretik az un. AMIAUTONK kategóriát.
Sajnos nem is kell szeretni, mert mi is történt a
NAGY MAGYAR SZELLEMI TUDÁSSAL ?
Képtelen volt eddig eloállítani egy valódi magyar szgk-t."

Szeretnem ha ennek a kijelentesnek egy kicsit utanna olvasnal. Szeretnek
ehhez egy kis segitseget adni:

Csepel gyar termekei
Csonka Janos
karburator
difimu
 ...

Nem is sorolom tovabb, de ezeknel kezd. Es maskor, ha teszel valamilyen
kijelentest, gondold vegig!!!!!

Nem azt mondom, hogy MOST mi gyartjuk a legjobb autokat, de ez nem a mi
hibank. Nem tudod veletlenul mi lett a magyar autogyartassal??? Jott egy
dirr-durr-csitt-csatt, es az egesz leomlott, ami meg megmaradt belole,
arra meg azt mondtak, hogy a KGST-n belul mar van aki gyart autot, ez
nem kell.

Ezert csak ne fikazd a MAGYAR TUDAST!!!

Tsa Mikulx

U.i.: Ajanlom figyelmedbe az AUTO CLASSIC c. folyoiratot. Sok erdekesseg
van benne a magyar dolgokrol IS.
+ - ReRe AMIAUTONK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sorrrry!

En hetfon olvastam a hetvegi emiljeimet, igy a HIX-eket is. Bocsi az
elozo kirohanasomert, de egy kicsit morcos lettem a NEVTELENLEVELIRORA,
aki az 506-os AUTO-ban fikazta a magyar tudast. Azota mar olvastam
Madison levele't (ti ugylatszik mar lehurrogtatok), es egyetertek vele.

Tsa Mikulx
+ - B. ZS. alairasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: B. ZS. alairasa ( 9 sor )
> Idopont: Sat Sep 18 10:27:38 EDT 1999 AUTO #507
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
   _______
_/_______\_    <- Ez itt meg olyan jo lett, hogy
(OO=[|]=OO)         ez lesz az alairasom.
[]=======[]
Hello, B.ZS.!
Ez tenyleg igen kiraly. Gratulalok!
Udv: Madison :-)

CSATLAKOZOM!!!

G.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #508 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a tompitott
> Kerdeseim:
> -Masnak is igy mukodik-e a vilagitasa? (tapasztalataim szerint nem)

De igen, pl. nekem is.

> -Azt hallottam, hogy Nemeto.-ban ez a megengedett.  Ez igaz lehet?

Nem csak ott, nalunk is ez volt a szabalyos kb. 2 evvelezelottig. Csak azota 
lehet
a kodlampat tompitottal hasznalni.

> -Hogy lehet ez megoldva, mit kell tenni, hogy ne kapcsoljon le a
> tompitott a kodlampa bekapcsolasakor? (nem vagyok villamossagi
> muszeresz)

??? ... el kell vinni egy autovillamossagishoz. :)

> Koszi, hogy elolvastad. Kulon koszonet, ha megirod, ha van
> valami otleted.  :-)

Szivesen, bar nem sokat segitettem.--
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]
     BZS
+ - Beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

>>Annyi agya nem volt a fickonak, hogy levegye a gyujtast?

>De annyi biztos volt neki, hogy ha leallitja akkor megszunik a
>fekrasegites.
>Probaltal mar megallni 60km/h-rol?
>Ugy hogy nem mukodott a fekszervod mert leallt a motor?

1. Hogyha megszunik a rasegites, attol meg lehet fekezni !
2. Hogyha nem veszi ki sebessegbol akkor nem szunik meg
a rasegites, mivel az nem a gyujtastol, hanem a motor szivo
hatasatol fugg. Diesel eseteben tudtommal van egy kulon
berendezes ami a rasegitest biztositja, de ez is mukodik egy
ideig a "gyujtas" levetele utan. (megtartja a vakuumot)
3. A motorfek szinten mukodik a gyujtas levetele utan.

Zotya
+ - Konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A Budapesti konvoj reszemrol sajna ugrott. Jon valaki Siofok felol ??
(Dunafoldvarnak)


Zotya
+ - Re: beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> Levenni a gyujtast? es utana mikor allsz meg a fekszervo nelkul?

Azert a fek fog szervo nelkul is... Meg mindig jobb szervo nelkul
kicsit lassabban fekezni, mint esz nelkul szaguldani. Az elobbi
esetben csak jobban lassul...

Ami szerintem sokkal veszelyesebb, a kormanyszervo hianya...
Egyszer jomagam is megtapasztaltam, meg amikor a rendorsegen
dolgoztam (nyugi, csak mint rendszergazda... :-) es egy Volkswagen
Transportert vezettem, ami nagy elmeny volt, ugyanis informatikus
auto level szinte teljesen ures volt (1-2 gep + Motorola radiok)
es ehhez 2.5l-es benzinmotor tarsult.
Egyszer lazan gurultam egy hosszu uton, ahol a vegen be kellett 
kanyarodnom balra. Minek menjen a motor: kikapcs...
(A kormanyzarat azert nem kattintottam be, nem kell a kulcsot kihuzni.)
Szep csendben gurultam is, amikor jott a kapubeallo balra es
elkezdtem tekerni a kormanyt, ami szinte meg sem moccant.
Mivel nem vagyok dokkmunkas felsotesttel es Popeye bicepsszel 
megaldva (latszik, nem sokaig vezettem LADA-t...) igencsak bele 
kellett lepni a fekbe (szervo nelkul), nehogy az auto formaja 
felvegye a bejarati kapu iveltseget...

Szoval jobban jar az ember, ha a motor jar...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
+ - Rerere: beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben irtatok, hogy:
>>Levenni a gyujtast? es utana mikor allsz meg a fekszervo nelkul?
No, de ha az Opel 160 korul szaguld, sebessegben van és leveszed a gyujtast,
ez kb a motorfek uzemnek felel meg. A fekrasegito - ha jol tudom - a
szivocsonkbol lopja a vakumot. Mivel a kerek forgatja a motort, a
hengerekben a vakum kialakul,
fuggetlenul a gyujtastól, tehat a fekrasegito ilyenkor meg dolgozik, sot a
dugattyuk megallasat koveto 1 max 2 fekezes erejeig meg kifejt nemi hatast -
ha jol muxik a visszacsapo szelep.
 ...vagy rosszul tudom???
P.Istvan (egy csendes olvaso)
(Honda Accord 2.0i)
+ - va: fogyasztaasmeero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kicsit sokat fogyaszt a mobil, igy elhataroztam,
>hogy valamilyen "pillanatnyi" fogyasztasmerot tenneek bele.
>Ez talan visszavennee kicsit a gaazpedaalra tett laabamat

Ne tedd, mert helytelen beidegzodesekhez vezethet
es elvonja a figyelmedet az utrol.
Inkabb "tegyel egy tojast a gazpedal es a talpad koze".
Jarj igy - ha teheted - egy tankolasnyit es nezd meg a
kulonbseget.
--
Meszaros Geza
+ - va: Trabi vezetes tanulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki nem trabanttal kezdte, az nem is igazi autos

Az "igazi autos" Suranyi Bandi bacsi volt, aki 
mindent vezetett, ami gurulni tudott.
Ertsetek mar ugy, ahogy az ertendo.

A Trabant minden porcikaja es  vezetoje kozott igen 
kozeli es tiszta a kapcsolat.
Egy olyan tars, aki nem tartogat atlathatatlan meglepeteseket.
Fapados egyszerusege tiszteletet parancsol.
Vezetes kozben szellemileg es fizikailag is uralhattad.
Ezt igenyli es tu"ri is. Nagy szo !


A mai modern autoknal a kormanyszervo, a fekszervo, az ABS
es a tobbi nyalanksag mellett csak a szellemi uralom marad.
Az is csak addig mig a kocsi ugy akarja.
--
Meszaros Geza
+ - kodlampa+tompitott; beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: -Azt hallottam, hogy Nemeto.-ban ez a megengedett.  Ez igaz lehet?
[marmint a helyzetjelzo+kodlampa] Igen, errefele sokan kozlekednek -- ko:d
nelkul is -- este helyzetjelzo+kodfenyszoro kombinacioval. Kevesbe zavar,
mint a szembejovo jol beallitott tompitott, sokkal kisebb a "fekete luk",
amibe elhaladashol belehajtok.

Beragadt gazpedal ugyeben: az RTL nevu nemet televizio persze azonnal
aktualis riportmusort csinalt az esetbol [ez amugy is egy "ve'rdu's" ado],
a biztonsagi szaki a kovetkezoket mondta [miutan egy no eloadta, hogy neki
beragadt a gazpedal bowdenje egy a szervizben rosszul visszarakott
bilincsbe + a kuplung is megadta magat, igy ki sem tudta venni a
sebessegbol]:
-kinyomni a kuplungot, a motor bo"g ugyan, de leszabalyoz [he meg nem, a
motor meg mindig olcsobb, mint az eletunk]
-kezifek
-vegso esetben slusszkulcs elforditasa, a kormanyzar nem kattan be, csak
ha lehuzod a kulcsot

Sajat megjegyzes: a fekszervo nekem kb. a 3. gyujtas nelkuli rafekezesnel
kapitulal csak [folduton gurultam lefele, es lusta voltam ujra beinditani,
miutan kb. 30 percet allt a kocsi (Corsa B)] Utana viszont tenyleg nyomni
kell mint allat (bezzeg a Trabant! :-) ).

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Ki tud vezetni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy ilyen autot?
       ____
  __/    |     \_
'|     |     |       ||
'''O""""""O""'

Nekem eleg jol megy... De Kecskemet messzire van...
Hogy aki nem vezetett ilyen autot, az nem is igazan...?
Szerintem M. Schumacher se sokat gyakorolt ilyenen. :-)

A fekpedal legyen Veletek!
Tamas
+ - >Az lenne a kerdesem, hogy van-e olyan polgartars a lis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ugy, hogy radar detektor volt a kocsijaban. Ertekelnem, ha leirna, hogy mi
>volt az oka annak, hogy megcsiptek... Remelem nem off topic.

1.	Michigen allamban repulorol mertek be.
2.	Volt a kocsiban, del nem volt bekapcsolva.
3.	Csak a K hullamot fogta mikor lezerrel lottek le.
4.	Szinten Michigenben a haver csak kihuzott a sorbol, hogy sokkal
mentem. Kesz.

Gabor

Persze a detektort az elso racs moge epitettem be ugy, hogy a jelzo es 
a szabalyzo gombok a belterbe vannak bevezetve.
+ - HIRDETES (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>most sz@r sofor volnek? Holnap veszek egyet, hogy megtanuljak
>>vezetni, jo????

Trabi, auto vezetes tanulasra cserebe kiado. Mercisek es BMW-sek elonyben.
Minimum tanulasi idoszak egy honap, vagy amig elonyosebb nem tart igenyt. 
Maximalis tanulasi idoszak egy fel ev, nehogy a tanulo tulelvezze a Trabit.
Miniszterek es helyettesek pot kocsit biztositsanak.

Gabor
+ - Re: Beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Ha leveszed a gyujtast akkkor nem megy el egyből a
rásegítés.
2 A trabik is megállnak valahogy....

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.189.1)
+ - Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1. A cseh arakat 6-tal kell szorozni, ugye? Mert akkor piszok olcso lesz az
>alap Fabia! (1,5 MFt). Komoly konkurrense lehet a _Mi esztergomi
>autopotlonknak_.

Hali!

Az AutoPiac szerint a legolcsobb Fabia 18500 DM. Ez kb. 2,4 MFt. Ugyhogy ne
almodozz! :-))

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - talalkozo + konvoj Bp-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Gyanum sajnos beigazolodott. Felesegem 11-kor kezd szombaton, tehat ennel
hamarabb indulni nem tudok sajnos. Ha esetleg valaki ilyen keson indulna,
akkor irjon magant, es megbeszelhetjuk, hogyan megyunk.


>Tehat akkor oktober masodikan reggel 9 oratol minden erdeklodot
>szeretettel varunk!

Remelem 13-kor meg ott lesztek. :-)

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Castrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szepjonapot!

>*****Legyszives szolj a sok "idiota" autoversenyzonek, mert igencsak
>elterjedt tipus a versenymotorok koreben. hmmm...

Akkor te pedig legyszives szolj a Castrolt gyarto cegnek es az
autosboltoknak, valamint a toltoallomasoknak, hogy forgalmazzak azt is. 
:p

Aztan az olajjal kapcs. tapasztalathoz.
Ugyanezt en is elmondhatom a skodamrol.
A kulonbsegek:
- 1000 km utan olajcsere volt
- az olajban akkor meg nem volt a femhordalekon kivul (korom stb)
- a hengerfejet nem vettem le, ugyhogy az egesteret nem minosithettem
- de a tobbi szinten helytallo
- es a 6,5L-es atlagfogyasztas

Most jon ami meg nem volt, mindez OMV START F olajjal.
15w40-es. 9000 km-ota. Volt olyan egyhuzamban 500 km, fogyasztas 6
liter, olajnyomassal semmi gond.....
Mit mondjak meg?

Azert mert valamilyen ceg a versenysportban kituno, nem azt jelenti,
hogy az utcara szant termekeik is olyan jok.
Masok azok akik az utcarol futottak be.

>Az egesterben nagyon finom fekete reteg ( normalis ).
Ha nem fogyott az olajad, akkor annak semmi koze hozza.

A fentebb leirtakat en sem dicsoites miatt irtam, csak azert, hogy
vegyuk eszre nem kell mindig a legdragabbat megvenni azert, mert azt
mondjak, hogy az a legjobb.

>egy nagyon finom un. "vekony" olaj.
Ez akkor csak egy nagyon pontos, un. majdnem tokeletes motorba teheto.
Majd mikor az olajszivattyud is 100.000 Km-es lesz aztan mar nem emeli
fel ezt az olajat, akkor mit teszel bele?
Kicserelteted azt is, hogy dragabb olajat hasznalhass?
>A masik ok: nagyon draga!
Na ez meg aztan a mai vilagban az elsodleges szempont!

Amit figyelembe kell vennunk az az ar-ertek(minoseg) arany.
Ja es a GTX-betuktol nem kell berosalni, mert mas jelzsu motorolajuk
szinte nincs is. Ez olyan 0/10w40-es olaj lehet saccra.

Nem kell mindennek behasalni.
Es erre mit mond az a listatarsunk, akiszerint a MOL szintetikus is
kituno minoseg? Es neki az is bejon. Mert biztos bejon, ha azt
hasznalja. Na ott van am nagy arkulonbseg! Es az ertek?

Nem szeretnek vitatkozni. Csak ugy erzem manapsag mindent el lehet adni,
aminek valahol az elet mas teruleten neve van.
A NASA miert nem gyart speci muanyagokat? Mert o nincs raszorulva, mint
a Castrol pl. a termeke forgalmazasara. Ok sem lennenek, ha olyan profik
lennenek, mert nagyon sok speci olajat gyarthatnanak, ami jobb penzt
hoz.
Hisz ok sem jotekonysagi intezmeny, hogy odaadjak nekunk, amit evek
soran a versenysportba kikiserleteztek. Ugyanigy a Shell V-Power.

Mi van a V-Power-rel?
Mindenki hallgat, fogyasztasok, motorelettartam?
Csak nem becsodolt az egesz?
Allitolag csak a szelepeket tisztitja semmi mas (a Shell allitasa).
De szerintem azt sem.

Teeby
+ - Suzuki fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>"szerelo" a szakszervizben, arra a kerdesemre, hogy mikor kell
>fekbetetet cserelni, azt valaszolta, hogy van valami femszal a tarcsaba
>beepitve egy bizonyos melysegben, es ha lekopik addig a tarcsa, akkor a
>betetben levo femszal es a fekpofa valamilyen gondolom elektromos
>vezetesbe lep,
A szerelonek igaza van, ugyanis megneztem a CD - s katalogusomban levo
Suzuki 1,3 GTi - nek a fekbetete ami megfelel a Magyar Suzukinak. A betet
bal oldali reszen be van epitve egy femlap erintkezo ami kapcsolodik a
jeladohoz. Mikor mar annyira kopott a betett a beleepitett femlap erintkezik
a fektarcsaval / testet kap / a muszerfalon levo kontroll izzo kigyullad
figyelmeztetve, hogy betetet illo cserelned.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re. Skoda feltengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Adam.

>Tanulmanyozgattam a skoda konyvet, es a kovetkezo kerdes merult fel
>bennem...  Ebben a gumiharanngban zsir van vagy olaj? Mert a valto
>olajcserejenel azt irja, hoyga teljes olajat nem lehet leengedni, mivel
>a lengotokokban is marad olaj.
Valoban olaj van a Skoda feltengelyeben. A gyari adat szerint 2,5 L olaj fer
el a valtoban, viszont mikor csereled 2 L fer bele. A 0,5 L a
feltengelyekben van. Viszont ennek a feltengelyben levo olajnak van neha
hatulutoje is. Nalam ez megtortent, ugyanis a feltengely szimmering
tonkrement es a hatso fekdob tele volt olajjal. Fekhatas nulla. Gumiharang
csere utan nem kell zsirral megtomni, mert ugyis oalajat kap a feltengely
belso resze. Inkabb tolsd utana a valtoolajat a megfelelo szintre.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Skoda alkatr.+cel szer. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokszor latom, hogy egyes kereskedök is  irnak a listara.
De ha valakinek van elfekvoben az is erdekelne.
Ar ajanlataitokkal szerintentem ne terheljuk a listat.
Magan: 

Erdekelne: 2H motor tartogumibak, kormany gombfej, felujito
belsogombfejhez,
kormany gumiharang, koptatopersely fuggcsaphoz, kulso stabil gumi, valto
gumiharang,
1db ulles, fotenegely szimering, kerekagy csapagy+szimering,
olajado+tomités,
hatso lengokar szilen, hatso rugok.
_______________________________________________________________________

Az erdekelne, hogy kinek van skoda hatso kerekagycsapagy kiszerelo kezi
keszuleke:))
Esetleg kolcson, megvetelre,vagy mintanak, hogy keszitesek egyet.
Enelkul mar csinaltam es mondhatom elso neki futasra 4 orat vet igenybe,
mig a megfelelo celszerszamal 1/2 ora allat vegezni lehet (allitolag).


Pertu
+ - Bemutatkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!

    Regota olvasgatom a listat, s mondhatom kivalo tarsasag verodott
ossze.
Elso levelemre az adot okot, nemi segitseg elkelne.
De eloszor a statihoz nyujtanam be adataimat.

Nev: Angermann Attila
Kor. 22 ev
Jogsi: 1995
Auto: Skoda 120L (1988) az elso Skoda120L (1979)
Vezettet szgk.: skoda, lada, dacia, pontiac fiero ( meg valami luxus
tipus automata sv. nagyobb
minta 600 merci) 200 mercedes, golf I-II,  trabant, warburg, opel
ascona-astra,VW passat-vento.
Teher gk.: Zil, Awia,Ifa
evi km: kb15 (ez meg alakulobban van)
Szeret: segitseg nyujtas, tapasztalatok megossztassa
Nem szeret: hosszu a sor de most leginkabb Bill Gats (ha rosszul irtam
bocsi)

Pertu

UI: mar elore lattom a fe'l auto velem akar majd pertut inni.:))
+ - Re: ketutemu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Akar hiheto akar nem, megoldhato a dolog.

???
Ez most komoly? Evekig kevereket tankoltam a Trabiba :-)))

> Persze a generalozas esemenyet biztos kozelebb hozza, de nem olyan
> kozel, hogy hetente kellene elvegezni.

Igaz. Hetente nem is. De: tudtommal a Trabant elevileg 60 ezer km 
utan kivan generalt. Marmint a gyari uj motor... (Ez kitolhato mk. 
80-ig, asszem, sokkal kiljebb nem...) Es a negyutemu? Tudtommal 
ott 200-250 ezer km korul kell ezt megtenni. Ez azert nagy 
kulonbseg... (Ja, a metanolrol meg a ricinusolajrol: en 
termeszetesen hetkoznapi, utcai hasznalatra gondoltam, a verseny 
mas kerdes, tuninghoz nem ertek, nem is nagyon erdekel...)

> Mikor elmegy az ember mellett, nagyon halvany kek fustot lehet
> latni, es edeskes szagot erezni. Es megy mint az allat.

OK, OK... Kinek a pap, kinek a papramorgo :-))) De ismetlem: 
hetkoznapi autozas rulez :-))) Az, hogy ki mit mikent tuningol, mas 
kerdes...

Szoval visszaterve az eredeti kerdesfelvetesre, a ketutemu motor 
eseten IMO eleg nagy hatrany a fokozott elhasznalodas a nem 
kielegithetoen megoldhato kenes okozta gyakoribb generaljavitasi 
igeny alakjaban... (Jesszusom, ezt _egyszer_ talan szoban is el 
tudnam mondani, de masodszorra nem :-))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: Citroen bolt "nem ajanlas" VISSZAVONASA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Fenti targyu levelednek nagyon orulok.
> Eloszor azert, mert egy eddig johirunek
> ismert tarsasag korrigalta a hibajat.
> Azonban ennel is sokkal fontosabbnak
> tartom, hogy vilagosan bebizonyosodott,
> a HIX AUTO csapatanak, az itt kifejtett
> velemenyeknek _IGENIS VAN EREJE, HATASA !_
> Akarva-akaratlanul csattanos valasznak

Ennek kapcsan had tegyem listan is kozze a javaslatomat: egyes 
kereskedelmi helyek: szervizek, boltok, szolgaltatasok kapcsan az 
alabbit tartanam szerencsesnek kozze tenni:

1. Megnevezes
2. Elerhetoseg (Cim, telefon, WEB lap, E-mail cim, stb)
3. Miben utazik a ceg, (pl. alkatreszkereskedelem, szerviz, stb.)
4. Esetleiras, tapasztalat vele kapcsolatban. (4-6 mondat, de lehet 
tobb is. Fontos: minnel targyszerubb, minnel kevesbe minosit 
direktbe, annal jobb)
5. Annak az E-mail cime, aki a fenti esetleirassal szolgalt.
6. Az esetleiras datuma.

4., 5. es 6. tobb is lehet, sot, egy ceggel kapcsolatban idovel 
szepszamban gyulhet fel...

(Tipp: 4., 5.es 6.  szerzoje lehetoleg nevesitheto E-mail cimrol...)

Ezzel az "ajanlo" es a "nem-ajanlo" dolog e'le ki lenne veve, puszta 
esetleirassal szolgalnank, semmi minosites... Ez a megoldas 
elegge kevesse lehetne tamadhato. Raadasul ami nekem nem jo, 
az masnak lehet jo, ha puszta esetleirassal szolgalok, ez lehet, 
masnak informativabb, mint siman "jo"-nak vagy "nem jo"-nak 
minositeni valakit vagy valamit... Es akkor nem kellene jelszozni 
sem ezt az esetleiro adatbazist... :-)))

> Oszinten szolva ez meg inkabb osztonoz
> arra, hogy az Ajanlo/Nemajanlo Listat
> tovabb is keszitsem, szerkesszem es
> segitsek mindenkinek, aki segitseget,
> cimet es az osszegyujtott velemenyeket
> igenyli.

Igen, ilyen adatok gyujtese szerintem is fontos feladat, 
koszonet erte Neked!



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Kerdes: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a tompitott fe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> -Masnak is igy mukodik-e a vilagitasa? (tapasztalataim szerint
> nem)

Nem: az oreg Golf-on ha (tompitott mellett) bekapcsolm a 
kodlampat, a tompitott nem kapcsol ki... (Egyszer hasznaltam, 
Pecsrol kellett szakado esoben hazajonni ejjel...)

Ja, egyszer megvagott a rendor, mert a Trabin egykattanasig volt 
lapma bekapcsolva, ami ott a helyzetjelzo volt :-(( Es _csak_ az 
nem szabalyos... .-((((


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Go, Trabi Go!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!
Hi joe! :-)

> >Tartom az allaspontot.
> >A Trabant egy olyan alapmu az autozasban, mint a T modell.

> Csak hat ok azert tovabb is leptek, nem gyartottak harminc even
> at. Vagy Hitler bacsiek nepautojahoz mit szolsz?

MIndharom eset harom eltero kontexusban realizalodott... :-))))

> >Vagy mint egy korszakvaltoztato alkotas az irodalomban.

> Lenin osszes muvei?

Jaj, ez azert IMO tulzas :-)))

> >Nem tudom pontosan de volt egy technikai ujitas a 60's evek vegen
> >amit ok alkalmaztak eloszor.

> Budipapir es enyv eleg a karosszeria javitasahoz?

Valami azt sugja, nem csiped a Trabit... :-) Hasznaltad? (A Trabit, 
nem a budipapirt... :-)))))

> >Valamint az egesz auto egyszeru es logikus
> >felepitesu.

> Mint a talicska: kormanykent funkcionalo toloemelofogantyu, egy
> kerek, rakfelulet.

Ja... Akinek talicska kell, akinek csak arra tellik, tellett, nem vesz 
treailer-t... :-))

> >Aki nem trabanttal kezdte, az nem is igazi autos.

> Ezt kikerem magamnak! En sem mondom azt, hogy aki Trabantot vesz,
> egyeb aljassagra is kepes!

Istenem, mar megint egy haragos ember... :-) Csak lazan... :-)))  
(Ha teszel szmajlit, meg pojennak is jo lett volna .-)))

> 
> >Mit fog az unokainak meselni? Mi majd elmondhatjuk nekik, hogy en
> >birtokoltam a szazad gepjarmucsodajanak egy peldanyat.

> Vezetni vezette, tenyleg nagy elmeny, de azert nem kell hanyatt
> esni tole. Ugyanigy nagy elmeny volt VW Bogarat vezetni. Meg
> tolotetos Sportvelorexet.

Ja, ja... Bogarat meg Boregeret... :-))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Autofenyezot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eljutottam addig, hogy a kocsim fenyezeset kellene
megcsinaltatnom. Am de nem nagyon akartam a PC-m
elkotyavetyelni, igy most penzem nincs.
Ha viszont tudtok olyan autofenyezot Fejer vagy Tolna
megyeben, aki egy multimedias P166-ert cserebe
elvallalna egy kilakatolt auto lefujasat, kerek mindenkit,
ertesitsen !

A reszleteket esetleg maganlevelben, vagy telefonon:

Peter.

20/ 93-23-818
+ - Re: *** HIX AUTO *** #508 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De annyi biztos volt neki, hogy ha leallitja akkor megszunik a
> fekrasegites.
> Probaltal mar megallni 60km/h-rol?
- ha sebessegbe hagyja es leveszi a gyujtast a motor forog 
tovabb.. 
- ha kiveszi sebessegbol es leveszi a gyujtast akkoris meg tud 
allni, mar probaltam a fekszervo ugy 1-2 feklenyomas erejeig meg 
tartalekol energiat. 
- vontattak videkrol 1.5 tonnzas autoban kormany es fekszervo 
nelkul huztak egy jeep-el ugy 60-80-as tempoval, kellett rendesen 
fekezni, nem haltam bele..
- mint irtak 3-asban ment 160-at ha leveszi a gyujtast semmit se 
kell csinalnia a motorfek szepen megallitja 2 perc alatt.

AntForce
+ - Re: talaka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Eszembe jutott egy programjavaslat. Autoszepsegverseny. Mit
> szoltok, megvalosithato? Termeszetesen a zsuri mi magunk
> lennenk, esetleg fuggetlen tagok bevonasaval.
>
Az otlet jo :o)   Sajna az en kocsim a talalkozokor eppen lakatolas
utani es fenyezes elotti allapotban lesz, ugyhogy esztetikailag eleg
ramaty allapotban lesz :o(


Udv...Adam
+ - Vibrator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ketutemuekrol csak annyit, hogy nalunk a vibratorokon 2 utemu dizel
>>motorok
>>ketyegnek, azt meg nem mondom, hogy hany henger, de sok es nagy,
>***Atyauristen mekkora NO" kell aki ezt ki tudja hasznalni :-))))))))))
>( bocs de vizualis tipus vagyok :-)
Termeszet-anyankat izgatjak, de egy nem eleg neki, altalaban 4-5 all egymas
mogott, es egy speci elektronika szinkronizalja oket ugy, hogy teljesen egy
utemben dongetik a foldet, kb5-10 herc-tol 200 herc-ig felmenve. /Kis falu
benzinkutjahoz begurult a fonok, hogy tankolhatnank-e ott. A holgy a
beszelgetes soran megkerdezte: es mivel foglalkozik? A valasz onkentelenul
jott: vibratorokkal. Fonokunk eloszor nem is ertette, miert pirult el
hirtelen az asszonysag. Aztan beduborogtek a nagy feher traketorok... Bazi
nagy detroiti ketutemu dizelmotorokkal, amelyek stabilan porognek olyan
1500-as fordulaton, mivel az egesz jargany hidromotoros/hidropneumatikus
rendszeru. Amugy mintha a Ford is kiserletezne ketutemuekkel, kenes nelkuli
keramia-motort emlegetnek????

Udv joe

Ui: ki tud elado matricat? Cim kellene, hogy indithassam a boritekot!!!!
+ - Szemoldok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Tippet szeretnek kerni, hogy hol kapnek olcson
VW Sciroccora szemoldokot.
D&W 120 DEM :-(((
Van magyar, de csak Golfra (I-II-III), ha valakit
erdekel. Az arara, ha jol emlekszem, 3000 vagy 6000 Ft.

Koltai Peter

VW Scirocco 16V (nem 16 voltos! :-) )
+ - CD elolap (CDX-4150RDS) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresnek SONY CDX-4150RDS-hez egy hasznalhato elolapot.
Az is eleg, ha a kijelzoje egyben van.
Nem, nem loptam, az autommal egyutt vettem, az elozo
tulaj szerint egy bulin raleptek, es persze a dolognak nem volt 
gazdaja.
Mukodni igy is mukodik, de nem az igazi:
tus -> Juventus, y -> Roxy, er -> Slager, ius -> Danubius

Koltai Peter

+ - Re:ha sipol a fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

:
>Nyugi ha elezdett sipolni a feked sipolni is fog egeszen addig amig >spontan
 meg nem szunik, hiaba viszed el barhova, szeded szet rakod ossze >ezerszer

Na ne, akkor arra vagyok itelve a cca. feleves Astraval, hogy megfordulnak az
 emberek utanam a varosban...
A hiba egyebkent egy-ket ezer km utan jelentkezett, (szerviz szerint majd 
eltunik), eltunt nehany honapra, most megint van (kb 20ekm), melegedeshez is 
lehet koze, mert par tiz perc allas utan nem jelentkezik egy ideig 
(==>szerviz hiszi is nem is...). Kis kezifekre, fekre megszunik, elengedve 
visszajon.

Nem hiszem, hogy masfel evvel az ezredfordulo elott "boszorkanyossagokban" 
lehet csak hinni.
A hibanak oka van, csak legfeljebb nehez megkeresni, konnyebb egy 
vallranditassal elintezni, hogy "ez ilyen".
A kerdes, amelyhez csak csatlakozni tudok, arrol szolt, hogy mi lehet az oka.
 (Az igaz, hogy a valasz pl. egy szerviztol gyakran az idezett.)

A lista tapasztalt tagjai tudnak olyan kerdesre is valaszolni, amire egy 
szerviznek gyakran nincs ideje. Remelem erre is ..

G.Laci


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Fekrasegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lehet egy alapkerdesem?

>De annyi biztos volt neki, hogy ha leallitja akkor megszunik a
>fekrasegites.

Ha menet kozben leveszi a gyujtast, akkor azert a motor nem all meg (0rpm), 
akkor miert szunik meg a rasegites?
Nem  sebessegbol ki + gyujtaselvetel, hanem _csak_ gyujtaselvetel!
(Ha mar sebessegbol ki, akkor egyszeru: fek, megallas, majd gyujtaselvetel.)

Az OK, hogy bekattanhat a kormanyzar, bar az eddigi autoimon csak akkor 
tortent meg ez, ha kivettem a kulcsot, de miert szunik meg a rasegites, ha a 
motor forog, csak nem kap gyujtast, uzemenyagot ?

Ehhez kapcsolodoan meg egy kerdes: (Mivel sohasem vezettem automata valtos 
autot): van-e korlatja annak, hogy mikor valthatok vele? Gondolom P-be csak 
allo helyzetben, de lehet-e menet kozben D-bol kivenni, 1-be, 2-be rakni stb?
Ha ugy itelitek meg, lehet csak maganban is.

G.Laci


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Teligumi SOS; ekonometer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Teligumi SOS

Szabo' Ka'roly
 irta:

"Ajanlanak megvetelre egy garnitura teli gumit, erdekelne is a dolog, de nem 
tul jo a marka (Pneumant PM+S100 155/70R13 72T), mondjon mar valaki valamit, 
erdemes megvenni, mert megis jobb mint a gyari Suzuki teli-nyari gumi, vagy 
gagyi, csak penzkidobas."

Az ADAC 1998-as teligumi-tesztje szerint 'ketcsillagos', azaz ajanlott gumi, 
a rovid kritika szerint "jo jégen, de viszonylag gyenge havon, nagyobb 
kopas." 

A 'versenytársak' (175/65 R 14 meretben:

Dunlop SP Winter Sport M2 (Q)  ***     140-190 DM
Fulda Kristall Gravito (T)     ***     125-170 DM
Goodyear Ultra Grip 5 (T)      ***     130-185 DM
Semperit Top Grip SLG 2 (Q)    ***     120-160 DM
Conti W.Contact TS 760 (Q)     ***     155-195 DM
Uniroyal MS Plus 4 (Q)         ***     125-155 DM
Maloya Cresta 220 (T)          ***     105 DM
Vredestein Snowtrac (T)        **      130-175 DM
Michelin XM+S Alpin (Q)        **      140-200 DM
Bridgestone WT 12 (T)          **      130-175 DM
Nokian Hakkapeliitta NRW (T)   **      130-165 DM
Pneumant P M+S 100 (T)         **      105-150 DM
Viking Stop 5000 (T)           *       110-140 DM
Pirelli W 190 Direzionale (T)  *       135-185 DM
Barum Polaris OR 60 (Q)        *       95-110 DM

A fentiek alapjan szamomra jo komromisszumnak tunik (ar/ertek alapjan). A 
Debica-rol nem szol a fama, de az olvasottak alapjan 'hu, de bika'.

Jut eszembe, uj az a Pneumant? Hasznaltan nem vennem meg.


2. fogyasztasmero


irta

"Egy kicsit sokat fogyaszt a mobil, igy elhataroztam, hogy valamilyen 
"pillanatnyi" fogyasztasmerot tenneek bele.. ..Ugy emlekszem, hogy a 
Wartburgokhoz valaha gyartottak"

Trabihoz is, Wartburghoz is gyartottak atfolyasmerokent mukodo, LED-kijelzos 
'ekonometert'. Hatranya: kb. 5-10 masodperc reakcioido, ugyhogy inkabb csak 
orszaguton mutatja korrektul a fogyasztast, varosi gyorsitasnal mar befejezem
 (Trabival!!!) a padlogazas (!! 8-) !!) elozest, mire az osszes LED vilagit.

Javaslatom:

1. letezik olyan ekonometer, ai a szivotorokban meri a legnyomast, az azonnal
 reagal, es igy nagyobb lelki nyomast gyakorol a vezetore (mint utobbi a 
gazpedalra). Kocka Ladaban lattam gyarilag beszerelve, de ugy tudom, kulon is
 gyartottak (szerintem Frigyesnek lesz otlete, hol kaphato).

2. Tudom ajanlani a Trabant ceg (VEB Sachsenring, Zwickau) 
fogyasztascsokkento ujitasat, a "kettos rugoterhelesu gazpedalt". Lenyege: 
Kb. 1/3 gazpedalallastol kezdve nem csak a karbinal levo rugo ellenallasat 
kell lekuzdeni, hanem egy, a gazpedalba epitett rugoterhelesu csapszeget is. 
Ha az Aro karburatora kettorku, gondolom, a masodik nyitasa elottre kell 
hangolni a 'muszert'. 


Jo szaguldast!

Padi





____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Szaguldo Opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Annyi agya nem volt a fickonak, hogy levegye a gyujtast?
>
>De annyi biztos volt neki, hogy ha leallitja akkor megszunik a
>fekrasegites.

1. Ha barmely sebessegi fokozatban haladsz (akar gyujtas nelkul)
a motor forog -> vakumot allit elo -> van fekrasegites.
2. Ha esetleg nincs fekrasegites, attol meg van fek, csak
egy kicsit jobban kell nyomni. Ha jol emlekszem a ketutemu
varnyunkban gyarilag nem volt fekszervo.
3. A gyerek biztosan a fekrasegites dolgon morfondirozott
es ezert nem rakta uresbe:)))

A gyujtas levetelenek egyetlen igazi veszelye Opeleknel, hogy
ilyenkor nem mukodik a feklampa.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Bravo/Brava kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All,

A Motoroson kaptam a tippet, hogy forduljak ide segitsegert.
A #subj-beli gepjarmu vasarlasan gondolkodom olyannyira,
hogy mar meg is van a kiszemelt peldany.
Hallottam velemenyeket pro es kontra, de szerintem a kontra
velemenyek elsosorban meg a Tipo/Uno paros nyoman jonnek elo
(en legalabbis igy erzem)
Szoval ha valaki tudna segiteni, megkoszonnem.
Ami erdekel:
- tipushibak
- uzemeltetesi tapasztalatok, koltsegek
- alkatreszellatas (gyari + aftermarket)
Elsosorban az 1.4 12V motor erdekel, de a nagyobbikrol is
johetnek tapasztalatok. A kiszemelt peldany egyebkent
Brava 1.4S, 96 vegi, 70 ekm, az ar 1.65 MHUF.
Minden eszrevetel, tipp erdekel, legyszi cc-zzetek maganba, mert
eleg surgos.
Ha van keresheto archivum, azt hol talalom?
Koszi szepen,

Titu

Ps.: Ha hulyeseget kerdeztem, bocs. (Uj vagyok)

http://www.apcc.com
+ - rohely + gazpedalszorulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki nem trabanttal kezdte, az nem is igazi autos.

es ez nem idezet, nincs "smiley", nincs "SzVSz",
egyszeruen tenykent kijelentett alapigazsag - na az
ilyenektol elszall az agyam. 

erre en azt valaszolom, hogy akinek nem feher
ezerotos zsigaja van, az nem is igazi autos.

z, egy a sokszazezer nem-igazi autos kozul.

PS. gazpedal beragadas: a kuplung kinyomasat nem is
emliti senki? :) kuplung es fek, es motorfordulattol
teljesen fuggetlenul meg lehet allni. vagy nem? :-))
ha leallitja a motort es olyan fasz hogy a kuplung
ugye nem jutott eszebe, akkor a motor szvsz 
kompresszorkent mukodve motorfekezessel, hajtott kerek
blokkolasaval(!) valaszol. igy van ?
+ - benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a Lada-listan merult fel egy kerdes, az illetekes illetot :)
keressuk ebben a temaban,  azaz bal3
kerese szerint a levelet ide tovabbitom:

> > From: GM >
> >
> > ismeri valaki a most forgalmazott benzinek elemi összetételét?
> > régi könyvekben 85,6 tömegszázalék szén és 14,4 hidrogén szerepel.
> > de most már akár egy-két százalékban tartalmazhat oxigént is, ami a
> > kopogáscsökkentő aldehidvegyületek egyik összetevője. ezáltal néhány
> > százalékkal megváltozik az optimális keverékarány. még az sem
> > mindegy, hogy 95-ös vagy 98-as ólommentesről van szó. a fizikai
> > tulajdonságaik, párolgási képességük, forráspontjuk is teljesen más.
> >
> > gm.
>****A HIX-auto listán van valaki aki nagyon itthon van a laborszintu
>benzinelemzésekben.

koszi
z.
+ - Re:traffipax, tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>elindultunk.
>kerekcsigorgas, meg minden, ami ilyenkor szokasos.
>kimentunk a soroksarira is.
>addig huzatta harmasban, amig az elektronika le nem tiltott.
>aztan kb 160-as tempoig jutottunk es csak azert nem nyomta tovabb,
>mert jott egy piros lampa ( bar gondolom az nem szamitott volna) es
>egy csomo kocsi allt elotte.
>
>en azon gondolkoztam egesz vegig, hogyha lekapja egy traffipax, akkor
>mennyit kellett volna fizetnie a rendor kezebe, hogy tovabbmehessen :-)
>
>raki

En meg azon gondolkozom, hogy beadod a jo kis autodat a kereskedohoz, a vevo 
meg
 mar egy lestrapalt sz@rt kap...

Danidek
+ - Ferronmentes legkondi, altalaban legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

     1. En errol most hallottam eloszor... Ez jobb miben mint a tobbi?
     2. Az autoban levo legkondikkal kell valamit csinalni, hogy atveszeljek 
a
telet? Lehet hasznalni telen? (ez csak elvi kerdes, nem vagyok jegesmedve...)

Danidek
+ - FPS tuzmegelozo rendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi az a "FPS tuzmegelozo rendszer"? Allitolag a Fiat Brava/bravo-ban van.

http://www.h-rom.hu/fiat/html/brava.html

Danidek
+ - MOL olajok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Teeby!

Isten ments, hogy ujra vitaba keveredjek MOL kerdesben, de azert erdekelne
az emlitett vizsgalat forrasa:

> A Mercedes elkezdte hasznalni a MOL olajat. A szintetikust.
> Aztan jottek a malorok. Es a vizsgalat.
> A 10.000 Km es MOL megfelelt a 25.000 Km-es MOBIL-nak.

En eddig ugy tudtam, hogy teljes koru elfogadas volt, vagy lehet, hogy en
tevedek?

Idezet a Carrier Maximol SINTadatlapjáról:
 "Megfelel a FORD ESE-M2C153
                  GM 6094M
                  Rover Group RES.22OL.G4
                  Mercedes Benz 226.5 motorolajspecifikaciok
kovetelmenyeinek, 
                  tovabba rendelkezik a Volswagen-csoport, a BMW es a
Porsche hivatalos jovahagyasaval."

> Kulonben a MOL olajok faradekonyabbak, hamarabb megadjak magukat.

Lehet, hogy meglatasod szubjektiv igaz, de en inkabb hiszek a szamoknak,
ugyhogy erdekel a fent emlitett vizsgalat forrasa.

Udv:
Lajos

Ui: Sajnos azt hiszem, meg mindig az "ami magyar az sz*r " esete all fenn,
es ez nagyon szomoru.
Igy gyakorlatilag a sajat munkankat (es olcso munkaeronket) becsuljuk le. 
(Mivel a hazai termekek ara az olcso munkaero miatt alacsonyabbak. :(  )
+ - klima altal hutott italtarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

pl. a korlampas mercikben ...

-=Kormos Imre=-
-=Szintezis Kft=-
 
>Szerepel tudomasotok szerint mas markaknal is a klima altal hotott
>italtarto/kesztyutarto/piknikkosar :-) ?
+ - RE: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a tompitott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nane! Igy at sem mehet muszakin!
A kodlampat csak akkor kapcsolhatod be, ha eg a tompitott!
Ez eloiras!

-=Kormos Imre=-
-=Szintezis Kft=-
 

>-Hogy lehet ez megoldva, mit kell tenni, hogy ne kapcsoljon le a
>tompitott a kodlampa bekapcsolasakor? (nem vagyok villamossagi
>muszeresz)
+ - RE:kodlampa megoldas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A modszet en is alkalmazom, de csak ha nem jonnek szembe.
De sajnos szinte mindig jonnek!
De akkor meg inkabb megelozom, oszt en is bekapcsolom egy kicsit.
Sajnos azt nem tudom, mennyire hatasos, mert meg egyszer sem alltam
meg megnezni, lekapcsolta-e.
Egyszer egy lampanal elorementem es _kulturaltan_ szoltam a sofornek.
Megkert hogy kapcsoljam le, mert kolcsonkerte a kocsit, es nem tudja hol
kell..
Nem tudtam sirjak, vagy nevessek. Jobb autokon ha lekapcsoljak a
tompitottat,
kikapcsol a kodlampa is..

-=Kormos Imre=-
-=Szintezis Kft=-

>kulturalt: felkapcsolom a reflektort. Ez engem pont ugy nem zavar, mint ot
a
>sajat hatso piros, (2szer) 21W-os fenye.
+ - H2O (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Erdekes volt a beszamolo a vizbefecskendezos Skodarol.

Mi a helyzet a ketutemuekkel.  Azoknal  is megoldhato a dolog?  Nem okoz
kenesi problemakat?  Hol lehe pontosabb adatoknak utannakeresni.  Milyen
urtartalmu  motorhoz/fogyasztashoz/teljesitmenyhez  mennyi  vizet  lehet
adagolni es hasonlo  kerdesek  erdekelnenek,  4  es  2  utemu  jarganyok
eseteben.

A nevezett weblapon csak minimalis info van, az is erosen kiserletezesen
alapulonak tunik.

--
Koszi                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Beragadt gazpedal, ekonometer, Vizbefecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO -sok ...

Szerintem a legjobb megoldás a beregadt gázpedálra
és ha a fószer még észnél van, üresbe tenni a sebességet.
A gyujtás levétele nagyon kockázatos, mert csak egyet kell
tovább a kulcson fordítani, és máris jön a kormányzár,
majd vagy az árok, vagy a szembejövő pár tonnás kamion.
Eszetekbe ne jusson a gyujtást kikapcsolni menet közben !

---- Más ----
 írta:
>> Ugy emlekszem, hogy a Wartburgokhoz valaha gyartottak
>> ilyesmi "ekonometer"-t, es ha lehet meg kapni valahol,
>> esetleg kiprobalnaam.
>A Trabomban is volt. Ugy emlekszem, egy egyszeru
>atfolyasmero volt a tank es a porlaszto kozott a
>benzinvezetekben. Persze, ott a gravitacio hajtja a benzint,
>nem tapszivattyu...

Nekem is volt egy ilyen járgányom, nagyon jópofa volt a zöld, meg
sárga LED diódás megoldás. Az ember idővel kitapasztalta, hogyan
is lehet a gázt finoman adagolni. A probléma csak az volt, hogy mivel
a porlasztóba folyó benzin mennyiségét mérte, mindig késett vagy
5 -20 másodpercet a valós fogyasztás kijelzésével.
Szerintem alkalmazható lenne bármilyen 4-8 l/100km fogyasztási
kategóriás szgk -hoz az átfolyó üzemanyag mérésére.
Sőt még valamiféle hibás túlfolyást is azonnal mutatna.
Arra azonban nem merek biztosat mondani, hogy az átfolyást
mérő kis lapos hengeres valami, mennyire viseli el a túlnyomást.


----- Más -----
  írta: Vizbefecskendezes

Nekem ugyan más tipusú járgányom van, de igazán izgat
a vízautó.

Bye Laci.
+ - HIX tagsag! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!!!
 
>>> A piroson atsuhano auto hatso ablakaban, meg amikor
>>> mellettem gyorsitott, a jobb also sarokban felismerni
>>> veltem a tojas alaku HIX feliratu matricat
 
Hetvegen en is felraktam a matricat, gyorsan athajtottam
ket piros lampan, es ketszer fenykepezkedtem le.
Kerdesem: Most mar en is listattag vagyok?????
:-))))
 
Minden jot
Hali    ULI
LADA 1200s
+ - Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

 irta:

>Nem tudom pontosan de volt egy technikai ujitas a 60's evek vegen amit
>ok alkalmaztak eloszor. 

Benzintartaly a motorterben? 
:-)))))))))

Bocs, de kapasbol ez ugrott be!

Nagy Tamas, Paks
R.A.bbit
+ - Re: Kerdes: Kodlampat bekapcsolva kikapcsol a... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A subjectbeli eset kodben eleg nagy kiszuras. Ugyan jobban latom
>bekapcsolt kodlampaval a kb. elottem levo 20 metert, 
Igen, erre valo. 

>Kerdeseim:
>-Masnak is igy mukodik-e a vilagitasa? (tapasztalataim szerint nem):
Nekem a kodlampa tompitottal ES helyzetjelzovel IS mukodik. Egyedul
a reflektornal kapcsol le. (Gyari beszerelesu kodlampa. De hat ref-
lektornal nincs is ertelme, a kod reflektornal olyan, mint a tej).

A kodlampa nagyon erosen teriti szet a fenyt az auto elott. Nem 
lehet messzire latni vele, de az ut szelet jol megvilagitja.
Egyebkent en eddig ketszer vettem hasznat. Mindket esetben arra
volt jo, hogy legalabb az ut sze'le't la'ssam (cammogva). Kodlampa
nelkul azt sem lattam volna, hogy meddig az ut, is mettul a fu.

Udv, Laci
+ - Macak parkolasa. Grrrhhh, valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajjjhoo halihaw!

Baksa@:
>parkolokra vadaszok a kis utcakban ilyen esetben ???
Neeem! Azthiszem itt sok partnerre talalsz, tobbek kozott
engem is. :o) Mellesleg utalom is, de nem allok meg ha 
nagyon nem muszaly.

Fresi BaCSi:
>Igen fiam!
>Bocs, de nem tudtam kihagyni.
Koszi! :o) Nem haragszom, magas volt a laszti.


   ><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
   ><><><><><><><><><><
+ - Fekek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint en!

Szoval nekem is az a gondom, bar ezt mar targyaltuk eccer,
csak nem jutottunk dulolre, hogy nyikorog, az "uj" utangyartott
fekem. :o( Tarcsa es betetcsere tortent, de meg mindig trotty.
Ugyanugy nyikog, mint elotte. Egyre inkabb valoszinunek tartom,
hogy mivel a hatso betetek nem lettek cserelve, azok a bunosok.
Jol neztek ki, igy nem akartam meg arra is kolteni.
Kellett volna? :o|

A masik porblema az, hogy marhara levegos a rendszer.
Amikor csinaltuk, akkor megallapitottuk, hogy valszeg ahogy a 
fofekhenger csatlakozik a (nemtommiaz) dobjahoz, egy tarcsa alaku
dob, szoval ahol ezek ketten kozosulnek, (hmmm) ott lattuk, hogy
mintha szokne el a fekoil. Jo teszteljunk!
Letoroltem ronggyal, tisztara, mondvan, hogy ha megint jelentkezik
a fekolaj, akkor uj fofekhenger.
Na mivel ez tortent nem is legtelenitettuk le tokeletesen a cuccot, csak
amennyire lehetett.
A gond ott van, hogy most meg nem jelentkezik az oil. Es megis levegos.
Nem latok olajat lefolyni, azota is olyan tiszta a "dob" (amihez csatlakozik
a fofekhenger ama resze, amibe a csovek osszefutnak) mint ahogy en azt
letoroltem.
Viszont ha ott nem fuj most ki, akkor anno, amikor csinaltuk, akkor mee
volt ott az oljacsik??? En ezt nem ertem.
Legtelenites kozben meg nem akart rendesen felkemenyedni, tehat, valahol
csak kifuj?! :oO

Van valakinek tippje? Segitsetek, please, mert megkattanak. Hol puha, hol,
meg beszorul a legbuborek, akkor pedig igen szarul erzem magam 80-nal
a piros fele tartva.

Ha valamit nem irtam teljesen egyertelmuen, (marpedig az egesz eleg kaosz
lett :o)) akkor kerdezettek legytek szivesek.

F1, F1, F1 

Mindenki vigyazzon magara, sok km-t beletek, udv

   ><><><><><><><><><><
< Ai.: Peace {:o) gyimi bye >
   ><><><><><><><><><><
+ - lopasido-teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 
>Nos, az angliai "What Car?" c. szaklap 77 kul. tipusu kocsit 
>probalt meg ellopni. 
Kezdok...inkabb ungarische betyarokkal kellet volna tesztelni.

>Audi A6                 119     2.0
Nehany hete (honapja?) bukott egy A6 szakbanda.
Kinyitas 6, eltuntetes 10-15 masodperc...latotavolsagtol
fuggoen.

>Ezek utan nem tudom, bezarjam-e a Fiat Brava-mat...
NE!!! Hol is parkolsz mostanaban???  ;-))

Rudi
+ - Ragados a gazpedal...Ildiko szelet vetett :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 
>Levenni a gyujtast? es utana mikor allsz meg a fekszervo nelkul?
+ Teeby kontrai
>De annyi biztos volt neki, hogy ha leallitja akkor megszunik a
>fekrasegites.

Nosza idezgetek egy csoppet:
>..Opel az A60-on...200 km/oras szaguldasra...ma ejjel....
Nem ismerem az A60 kornyeket, ejjel meg plane nem.
Megis ugy sejtem, hogy gyujtas es a szervo segitsege nelkul
tobbszaz metert is lehetett volna biztonsagosan gurulaszni.

>Probaltal mar megallni 60km/h-rol?
>Ugy hogy nem mukodott a fekszervod mert leallt a motor?
>Na egyszer probald csak ki!
Kiprobaltam, fekszervo nelkuli autotipusban (volt es van is ilyen
ugyibar) es mindig sikerult, raadasul meg 100 folott
is szepen, kenyelmesen, de emberesen lehetett fekolni.
Trabival neked sikerul(t)?

A regi kocka Ladam szervocsereje elott napokig ugy 
kozlekedtem (biztonsagosan!), hogy semmifele fekrasegites 
nem volt - a kemenyedo vadlimon kivul. 
A feket pedig ugyanugy kellett hasznalni, mint egy 
1200-as Ladaban.

Agyonfikazott tipusu autom konyvecskejeben ez all
(bar a tipusnak szerintem nincs is jelentosege esetunkben):
"Ha a szervofek energiaellatasa a motor leallasa vagy egyeb
hiba kovetkezteben megszunik, a tartalekolt energia biztositja
a rendszer mukodokepesseget, igy a gepkocsi a fekpedal egyszeri
es folyamatos lenyomasaval biztonsaggal megallithato. A tartalekolt
energia egy resze a pedal lenyomasaval elhasznalodik, igy a pedal
minden ujabb lenyomasaval a maradek csokken. Ezert finoman
es egyenletesen fekezzen es kerulje a fekpedal pumpalasat."

>Ja mielott jonnenek az okos valaszok.
Onbizalomban nincs hiany ;-)

>Nem maradt volna mas sansza mint a kezifek.
Bravoka...200-nal meg nem gyurtam a kezifekkel
(ehhez gyava vagyok), de gondolom te mar probaltad!? 

>...sot meg jobb, ha kozben vissza is pakolgatom a gangokat. 
Ezt is kihagynam...legyen az en bajom.

>Es meg merje valaki azt mondani,hogy minden muszaki ismeret 
>nelkul barki vezethet autot ahogy neki jolesik.
Merem azt mondani...es baromi jol esik :-)))
Idonkent a nagy budos valosag talajan is korulnezhetnel...
 ...10 gepjarmuvezetobol 8-nak fingja sincs muszaki 
ismeretekrol...a tobbseghez tartozom.

fz
>A motor leallitasarol inkabb egy szot se irok, mert bekattanhat a 
>kormanyzar. (legalabbis az automnal illik visszaadni kikapcsolas 
>utan a gyujtast)
Leteznek olyan autok, amelyek 3 allasu gyujtaskapcsoloval
rendelkeznek. 2 allasuval remelhetoleg senki nem kiserletezik
a menet kozbeni kapcsolgatassal.

Rudi
+ - Talalka - szepsegverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Somogyi Pisti levelebol idezem:
>Eszembe jutott egy programjavaslat. Autoszepsegverseny. Mit
>szoltok, megvalosithato? Termeszetesen a zsuri mi magunk
>lennenk, esetleg fuggetlen tagok bevonasaval.

Szerintem jo az otlet! Es ha sok auto lesz, lehetne esetleg kulonfele
kategoriakat inditani, mivel elegge vegyes az autok kinalata, es nem lenne
jo ha ezzel a (bocsanat) gyengebb autokat kizarnank a versenybol. NEM
eroverseny meg ertek_verseny lenne, hanem csupan a kinezet dont (kor,
minoseg, stb itt nem szamitana). Szoval ezt ki kellene talalni valahogy,
hogy ne legyen kasztositas.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483          Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
          mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - Re: beragadt gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak egy megjegyzes: a szervot nem elektronok hajtják, hanem
mechanikus. Vagyis a gyujtás nem befolyásolja... SZERINTEM....:o)

Üdv. Norbi

 wrote:

> Levenni a gyujtast? es utana mikor allsz meg a fekszervo nelkul?
>
> > wrote in message news:...
> > "Vegul is egy riadoauto beallt  az opel utjaba
> > kekfennyel es szirenaval, hogy rarohanva fekezesre kenyszeritse
> (ajajajajj),
> > de vegulis a srac arra a pompas otletre jutott, hogy a sebessegbol 
kivegye
> a
> > kocsit.....  "
> >
> > Annyi agya nem volt a fickonak, hogy levegye a gyujtast?
> >
> > Szabo Zoltan, mailto:
> >
+ - GoodYear Vector 2 M+S (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintetek erdemes a fent emlitett gumit 5mm
 bordamelyseggel megvenni 5000-ert szerelessel 
egyutt?
Vagy megerne a Sava Eskimo S2 11700-ert???

Egy 16 eves Ford Escort hatso kerekeire kellene.
Az autot evi 9000km mellett meg kb:2-3 evig meg 
fogom tartani. 
Koszi:

Laca

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: wwwgw5x.nokia.com)
+ - Felni + gumi elad keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladnek szinte ajandek aron egy hasznalt Opel 13 colos gyari felnit Michelin
MX 155x13 elfogadhato allapotu gumival.Valamint keresek teli gumit Fiat
Tipomra felnivel vagy anelkul 4-5 db egyformat 165/70X13 vagy 155x13
meretben.Uj jo aron valamint keveset futott hasznalt erdekelne.
Epkezlab ajanlattal kernek egy telefont a 0630 9 715103 szamra.Jano
+ - Re: amiautonk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Tisztelt AUTO -sok !
> +++ Mottó:
> Annak ellenére hogy a HIX nem ajánlja, de mivelhogy magyar vagyok,
> magyarul is írok. Akinek meg nem tetszik, írjon külföldiül.
> +++

Valamit felreolvashattal.

> Sokan nem szeretik az un. AMIAUTONK kategóriát.
> Sajnos nem is kell szeretni, mert mi is történt a
> NAGY MAGYAR SZELLEMI TUDÁSSAL ?
> Képtelen volt eddig előállítani egy valódi magyar szgk-t.
> El kell fogadnunk azt, hogy van, ahol több pénzt lehet fordítani
> autók fejlesztésére, ami számunkra is előnyt jelent.
>

Nem "keptelen volt eloallitani" hanem megtiltottak neki, mint haborus 
vesztes.
Amiautonk es az opel nem a mienk, nem is erzem a magamenak, hiaba itt 
gyartjak.
Bermunka. Majd ha magyar tervezesu autot gyartanak akkor mondhatom, hogy a
miautonk.
san
+ - Re: veszvillogo ki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
>    Rakoczi uton (a sav kozepen), veszvillogo ki, leany komotosan
>    irany a fulke, es nekiall telefonalni.
>
> En nem a lanyra haragszom, hanem a Demszkire, aki telerakta
> oszloperdovel a Rakoczi utat, hogy ne lehessen a padkara felallni.
> Ez kinek volt jo, leszamitva az oszlop gyarat?
> Udv: Po:li

Leszamitva az oszlopgyarat, nekem! Pl nagyon szeretem hogy elferek a jardan 
es nem
suru embertomegben maszkalok az autok altal szabadon hagyott felmeteres 
szakaszon.
Pedig ritkan vagyok gyalogos.
(Demszkit kulonben en sem szeretem)
udv, san
+ - Elszabadult a Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A mult heti Kecskemeti Lapokban bukkantam
egy erdekes baleset leirasara. Ime:


Elszabadult a Lada

Sofor nelkuli Lada robogott hetfon az M5-oson - szerencsere
egyenesen. A pilota ugyanis dobott egy hatast es elterult a
hatso ulesen...
A maganyosan utazo ladas amugy egyaltalan nem onszantabol
hajtotta vegre a kulonos kaszkadormutatvanyt a kocsiban. Hetfo 
reggel Kecskemet fele haladt Kiskunfelegyhaza iranyabol az 
utanfutoval, amikor hatulrol megtalalta, utolerte ot egy 
figyelmetlen sofor es belebikazott a Mercedes furgonjaval.

Az utkozes hatasa frenetikus volt... Az utanfuto leszakadt, a 
vonohorog derekszogben megtort, a Lada csomagtartoja pedig 
eltunt az aszfalton. Mindekozben az egyedul utazo sofor az 
"ostorcsapas" szindroma kovetkezteben kirepult a helyerol, es 
nagyivu szaltoval a hatso ulesen landolt. Nem serult meg, 
viszont az onallosult Lada cirka szazas tempoval akadalytalanul 
folytatta utjat a megkezdett iranyba, azaz Kecskemet fele...

Most derult csak ki, hogy jo kis gep a Lada, merthogy nem tert 
el, nem cikazott, nem irt hullamvonalat. Csak gurult-gurult 
egyenesen. A zsaruk utobb jo negyed kilometerrel arreb 
fedeztek fel az autopalyan.
Soforje a nyakat fajlalta erosen, es panaszkodott, hogy kirazta
a hideg a kocsi hatso traktusaban, mikozben mentek tovabb Pest 
fele. Emberunket amugy nem csak a jo Isten vedte, hanem egy kis 
matrica is a hatso szelvedon.

(Itt latom a felcsillano szemeket :-) )

Rajta a felirat: "A MIEP a megoldas...!"

( :-( )

A balesetet egyebkent a Mercedes sem uszta meg: ez a gep is 
totalkarossa valt. Igaz, neki meg matricaja sem volt...


Eddig a tortenet. FF kep is van mellette, a Mercit abrazolja 
osszegyurt allapotban (a Ladara inkabb kivancsi lennek). Ha 
tobben keritek, bedigizem es elkuldom.


Kivanom, hogy a baleseteket csak hirbol ismerjetek!


                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Re: Story: amin (olykor) bosszankodni szoktam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> >egy telefonfulket, halali nyugalommal megall mellette (a sav
> >kozepen), veszvillogo ki, leany komotosan irany a fulke, es nekiall
> >telefonalni.
 ...
> Egyebkent ha tehetem, en ilyenkor dudalok, mint allat, meg ordibalok
neki.

Vigyazz, mert utana lehet, hogy teged buntetnek meg, mert
foloslegesen dudaltal.

Udv. Tibi
+ - Peuget 405 GL kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Uj tag vagyok, csak egy hete van autom, azota olvasom a listat. (Elobb
kellett volna, most mar tudom, itt tenyleg profik vannak..) Szoval egy 80
ezer merfoldet futott 1991-es Peugeot 405GL miatt van par kerdesem.

1. Ha nagyon alaszedem a kormanyt, akar jobbra akar balra, elkezd kattogni a
kere'k. Ez mitol lehet, meg kell-e azonnal csinaltatni es mennyibe kerulhet?
2. Neha nem akar elsore elindulni, fe'lek, hogy az inditomotor elobb adja
fel mint en. A kerdesek ugyan azok, mint az elobb.
3. Ha elviszem szerelohoz, mit erdemes rajta megnezetni illetve azonnal
kicsereltetni? Ennek a koltsegvonzata is erdekelne.

Az autot meg ugy harom-negy evig szeretnenk (a kedvesem meg en)
biztonsagosan hasznalni, hogy megtanuljunk vezetni, es legalabb egy kicsit
konyitsak az autohoz. Nem tervezzuk, hogy elindulunk vele Magyarorszagra,
majd a kovetkezovel:-).

Halam udvozlom.

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire

Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS